Expedia: Υποτονικό το πρώτο τρίμηνο - Εισάγει «έξυπνα» εργαλεία

12 May 2025, 07:01 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

TornosNews.gr

Expedia: Υποτονικό το πρώτο τρίμηνο - Εισάγει «έξυπνα» εργαλεία

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Η αμερικανική πλατφόρμα ταξιδιωτικών κρατήσεων Expedia Group ξεκίνησε τη χρονιά με μικρότερη δυναμική από αυτήν που προσδοκούσε. Στα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2025, η εταιρεία με έδρα το Σιάτλ ανακοίνωσε μεν αυξήσεις σε κρατήσεις και έσοδα, αλλά σε χαμηλότερα επίπεδα από τις αρχικές εκτιμήσεις — γεγονός που αποδίδεται, σύμφωνα με τη διευθύνουσα σύμβουλο Ariane Gorin, στη «χαμηλότερη από την αναμενόμενη ζήτηση για ταξίδια εντός των Ηνωμένων Πολιτειών και προς τις Ηνωμένες Πολιτείες».

Συγκεκριμένα, οι συνολικές κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 3%, φθάνοντας τα 2,9 δισ. δολάρια. Αντίθετα, τα τμήματα B2B (business-to-business) και διαφήμισης παρουσίασαν ισχυρότερη ανάπτυξη, με αύξηση 14% και 20% αντίστοιχα.

Οι στρατηγικές προτεραιότητες

Παρά το αβέβαιο κλίμα που επικρατεί γενικότερα στη διεθνή τουριστική αγορά -με χαρακτηριστικά όπως οι μικρότερες χρονικά περίοδοι προγραμματισμού ταξιδιών και η συγκρατημένη ζήτηση- η Expedia δηλώνει προσηλωμένη στις βασικές της προτεραιότητες. Αυτές, όπως τόνισε η Gorin στην τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα, είναι: Παροχή μεγαλύτερης αξίας στους ταξιδιώτες, στοχευμένες επενδύσεις στις πιο ελπιδοφόρες αγορές και βελτίωση της αποδοτικότητας και αύξηση των περιθωρίων κέρδους.

Νέα ευκαιρία με την Southwest και τη Ryanair

Μία από τις πιο ενθαρρυντικές κινήσεις της Expedia φέτος ήταν η ενσωμάτωση των πτήσεων της Southwest Airlines στη βάση δεδομένων της. Πρόκειται για την πρώτη φορά που η Southwest διαθέτει τα εισιτήριά της μέσω διαδικτυακού πρακτορείου ταξιδίων (OTA). Η Gorin ανέφερε ότι περίπου το ένα τρίτο των χρηστών που έκλεισαν πτήσεις της Southwest μέσω Expedia είναι νέοι πελάτες για την πλατφόρμα. Παράλληλα, τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία επωφελούνται, καθώς μπορούν να προσφέρουν πακέτα που συνδυάζουν πτήσεις και διαμονή.

Αντίστοιχα, στην Ευρώπη, η συνεργασία με τη Ryanair έχει φέρει νέους πελάτες - το 75% όσων έκλεισαν πτήσεις της Ryanair μέσω Expedia δεν είχαν χρησιμοποιήσει ξανά την πλατφόρμα.

Επένδυση στην τεχνητή νοημοσύνη και στα κοινωνικά δίκτυα

Η Expedia επενδύει ενεργά και στην τεχνητή νοημοσύνη (AI), τόσο για τη βελτίωση των εσωτερικών της λειτουργιών όσο και για την ενίσχυση της εμπειρίας των χρηστών. Όπως δήλωσε η Gorin, όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν εργαλεία generative AI για να σχεδιάσουν ταξίδια, και η Expedia θέλει να εμφανίζεται στις σχετικές αναζητήσεις. Η εταιρεία ήδη συνεργάζεται με την OpenAI (δημιουργό του ChatGPT) και τη Microsoft (Copilot Actions), για να διασφαλίσει ότι οι υπηρεσίες της προβάλλονται όταν οι καταναλωτές ψάχνουν ιδέες και προτάσεις.

Ένα ακόμα νέο εργαλείο, που συνδυάζει τεχνητή νοημοσύνη και social media, είναι το Expedia Trip Matching, το οποίο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το Instagram. Το εργαλείο αυτό επιτρέπει στους χρήστες να στέλνουν απευθείας στην Expedia μια ανάρτηση ή ένα Reel από το Instagram. Μέσα σε λίγα λεπτά, η Expedia απαντά αυτόματα με μια προτεινόμενη διαδρομή (itinerary) βασισμένη στην ανάρτηση, μαζί με περιγραφές εμπειριών και συνδέσμους για άμεση κράτηση.

«Καταλάβαμε ότι οι άνθρωποι έβλεπαν ταξιδιωτικά Reels, ήθελαν να τα μοιραστούν και αναρωτιούνταν πώς να δημιουργήσουν ένα ταξίδι βασισμένο σε αυτά. Με ένα κλικ, δίνουμε έτοιμες προτάσεις και δυνατότητα κράτησης», είπε χαρακτηριστικά η Gorin.

Ξενοδοχεία και η ανανέωση του Hotels.com

Στο κομμάτι των ξενοδοχείων, οι κρατήσεις διανυκτερεύσεων αυξήθηκαν 6% στο τρίμηνο, φτάνοντας τα 107,7 εκατομμύρια, ενώ τα συνολικά έσοδα από διαμονές ανήλθαν στα 2,3 δισ. δολάρια (αύξηση 3%).

Ωστόσο, η απόδοση του Hotels.com ήταν απογοητευτική, καθώς πέρασε σε αρνητικούς αριθμούς. Η Expedia προσπαθεί να ανανεώσει τη συγκεκριμένη θυγατρική, με νέα εργαλεία (όπως ειδοποιήσεις για τιμές ξενοδοχείων και αναλύσεις), καθώς και με νέο οπτικό προφίλ. Μέρος της ανανέωσης είναι και η παρουσίαση του Bellboy, μιας «ζωντανής» εκδοχής του κλασικού κουδουνιού υποδοχής, ο οποίος έχει γίνει το νέο πρόσωπο του Hotels.com στα social media.

Η Gorin εμφανίστηκε αισιόδοξη: «Το Hotels.com είναι ένα brand που αγαπούν οι ταξιδιώτες. Επηρεάστηκε σημαντικά πριν από λίγα χρόνια όταν αλλάξαμε την πλατφόρμα και το πρόγραμμα επιβράβευσης, αλλά έχουμε ισχυρό σχέδιο για την επόμενη περίοδο».

Η πρόβλεψη για τη συνέχεια

Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Scott Schenkel, ανέφερε ότι για το δεύτερο τρίμηνο αναμένεται αύξηση 2%–4% στις συνολικές κρατήσεις και 3%–5% στα έσοδα. Στα στοιχεία αυτά θα συμβάλει θετικά το Πάσχα (που έπεσε φέτος τον Απρίλιο), αλλά και αρνητικά οι συναλλαγματικές ισοτιμίες και άλλοι παράγοντες. Για το σύνολο του έτους, η Expedia αναθεώρησε την πρόβλεψή της για την αύξηση κρατήσεων και εσόδων στο 2%–4%.

Facebook Twitter Linkedin
Amaronda

Buka

Messina

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα