Τα τελικά υγειονομικά πρωτόκολλα για ξενοδοχεία-καταλύματα

Α Decrease font Enlarge font
Τα τελικά υγειονομικά πρωτόκολλα για ξενοδοχεία-καταλύματα

Τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα των Τουριστικών Επιχειρήσεων, όπως διαμορφώθηκαν από την Υγειονομική Επιτροπή, δόθηκαν από το υπουργείο Τουρισμού στους φορείς. Εκκρεμεί η δημοσίευση της σχετικής ΚΥΑ. Διαβάστε στη συνέχεια τα πρωτόκολλα στα ξενοδοχεία και καταλύματα.

----------------------------------

Διαβάστε επίσης

Χωρίς αστική ευθύνη ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις σε κρούσματα κορονωϊού- Ποιες είναι οι ποινές για την μη τήρηση των πρωτοκόλλων

Τα τελικά υγειονομικά πρωτόκολλα για κάμπινγκ, τουριστικά λεωφορεία, rent-a-car

----------------------

Τουριστικά Καταλύματα

Προτεινόμενες ημερομηνίες για την επαναλειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων:

01.06.2020: επαναλειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων δωδεκάμηνης λειτουργίας και των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων. Όπως διευκρινίστηκε στη συνέχεια, την 1η Ιουνίου ανοίγουν:τα ξενοδοχεία 12ημηνης λειτουργίας, οι κατασκηνώσεις, τα κάμπινγκ.

 15.06.2020: επαναλειτουργία όλων των υπόλοιπων τουριστικών καταλυμάτων εποχικής λειτουργίας

Α. Πρωτόκολλο τουριστικών καταλυμάτων

(πλην των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων)

Οι προδιαγραφές για την επαναλειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων αφορούν όλα τα καταλύματα ανεξαρτήτως τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών, κατάταξης, είδους, διάρκειας λειτουργίας, πλην των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων. Κάθε τουριστικό κατάλυμα θα πρέπει να καταρτίσει Πρωτόκολλο σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Τουρισμού.

Γενικά στοιχεία του Πρωτοκόλλου

Ανάπτυξη σχεδίου δράσης και σχεδίου για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος

Ανάπτυξη ενός σχεδίου δράσης από τη διοίκηση/διεύθυνση του τουριστικού καταλύματος και επιμέρους πρωτόκολλα για κάθε τμήμα του καταλύματος και ειδικότερα για την περίπτωση εμφάνισης κρίσης (διαχείριση πιθανού κρούσματος). Η ανάπτυξη του σχεδίου δράσης αφορά σε ξενοδοχεία με δυναμικότητα άνω των 50 δωματίων.  

Η ανάπτυξη σχεδίου για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος αφορά σε όλα  τα καταλύματα (σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες οδηγίες του ΕΟΔΥ).

Σχέδιο Δράσης

Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η πρόληψη εμφάνισης και η αποτελεσματική διαχείριση των ύποπτων κρουσμάτων για τον περιορισμό της επέκτασης στο προσωπικό και τους ενοίκους.

 Το σχέδιο δράσης θα συμμορφώνεται με τις συστάσεις του ΕΟΔΥ και θα αναθεωρείται ανάλογα με  τις εξελίξεις.

 Με το σχέδιο δράσης παρουσιάζεται εγγράφως η λήψη μέτρων πρόληψης και διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων από το τουριστικό κατάλυμα μέσω πρωτοκόλλων. Ειδικότερα, με το σχέδιο δράσης:

  • η διεύθυνση του καταλύματος ορίζει συντονιστή για την επίβλεψη της εφαρμογής του και υπευθύνου για κάθε επιμέρους τμήμα αυτού (πχ. F&B, Housekeeping). Η θέση του συντονιστή, ανάλογα με το μέγεθος του καταλύματος, μπορεί να καλύπτεται από τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, από υπάρχουσα θέση Γενικού Διευθυντή / Διευθυντή Ποιότητας κ.λπ. ή από νέα θέση στο οργανόγραμμα. Επίσης, μπορεί να ορισθεί σε επίπεδο Ομάδας Διαχείρισης.
  • αποτυπώνεται το γεγονός ότι το προσωπικό είναι εκπαιδευμένο στην τήρηση του πρωτοκόλλου ή των επιμέρους πρωτοκόλλων ανά τμήμα του καταλύματος με αντίστοιχη αναφορά των ατόμων, της διάρκειας και του τρόπου της εκπαίδευσης (πχ. τηλεκπαίδευση, εκπαίδευση από εξωτερικό διαπιστευμένο συνεργάτη κτλ). Συνιστάται η μέθοδος e-learning και κρίνεται απαραίτητη η υποχρεωτική παρακολούθηση όλων των εργαζομένων.
  • αποτυπώνεται συνεργασία με ιατρό (αναλυτικά στοιχεία συνεργαζόμενου ιατρού), ο οποίος ενεργεί βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για τον έλεγχο του COVID-19 και ειδικότερα είναι εκπαιδευμένος στη λήψη ρινοφαρυγγικού δείγματος για μοριακό έλεγχο από ύποπτο κρούσμα. Παράλληλα, στο πλαίσιο της τηλεϊατρικής έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης ύποπτου κρούσματος και στενών επαφών του.
  • αποτυπώνεται ενδεχόμενη πιστοποίηση του τουριστικού καταλύματος ως προς τη λήψη μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης της πανδημίας COVID-19 από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης.

Σχέδιο διαχείρισης ύποπτου κρούσματος

Ειδικότερα για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος ακολουθείται το σχέδιο αντιμετώπισης ύποπτου κρούσματος του ΕΟΔΥ.

Για τη διασφάλιση της εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος από το κατάλυμα είναι απαραίτητο να οριστεί υπεύθυνος εφαρμογής. Η θέση του συντονιστή, ανάλογα με το μέγεθος του καταλύματος, μπορεί να καλύπτεται από τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, από υπάρχουσα θέση Γενικού Διευθυντή / Διευθυντή Ποιότητας κ.λπ. ή από νέα θέση στο οργανόγραμμα. Επίσης, μπορεί να ορισθεί σε επίπεδο Ομάδας Διαχείρισης.

Σε περίπτωση που το κατάλυμα έχει αναπτύξει σχέδιο δράσης (καταλύματα άνω των 50 δωματίων), ο συντονιστής για την επίβλεψη του σχεδίου δράσης και ο υπεύθυνος εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος δύναται να ταυτίζονται.

 Τα καταλύματα έχουν την υποχρέωση κοινοποίησης στοιχείων επικοινωνίας στην αρμόδια υπηρεσία του Υπ. Υγείας /ΕΟΔΥ:

α) του υπευθύνου εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος,

β)του ιατρού που συνεργάζονται ή του παρόχου υπηρεσιών δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας.

Προσωπικό καταλύματος

  • Υπεύθυνη δήλωση κάθε μέλους του προσωπικού ότι έχει ενημερωθεί για τα πρωτόκολλα υγιεινής και διαχείρισης κρουσμάτων COVID-19 που αφορούν στο πεδίο αρμοδιοτήτων του. Πλάνο εκπαίδευσης (με τηλεκπαίδευση στο κινητό ή το tablet) έως 15 Ιουλίου ενός ατόμου ανά υπηρεσία (επιμέρους πρωτόκολλο) του καταλύματος, το οποίο θα αναλάβει εν συνεχεία την εκπαίδευση και του λοιπού προσωπικού.
  • Η εκπαίδευση σχετίζεται κατ’ ελάχιστον με τα εξής:

- Τις πηγές και τους τρόπους μετάδοσης του ιού

- Διαδικασίες ενημέρωσης των αρμοδίων του ξενοδοχείου και των ίδιων των πελατών

- Συμπεριφορά και ενέργειες σε περίπτωσης ασθένειας από το προσωπικό

-Μεθόδους και πρακτικές καθαρισμών και απολύμανσης των εντοπισμένων σημείων με βάση την επικινδυνότητα και την πιθανότητα μετάδοσης της ασθένειας

- Μεθόδους και επικοινωνιακή προσέγγιση των επισκεπτών

-Τήρηση των βασικών μέτρων αποφυγής μετάδοσης του ιού αναφορικά με επιμελή και τακτικό πλύσιμο χεριών, αποφυγή χειραψιών, τήρηση αποστάσεων, αποφυγή επαφής των χεριών με τα μάτια, μύτη και στόμα και υγιεινή της αναπνοής

-Διατήρηση αρχείων εκπαίδευσης και τεκμηρίωσης της πρόσληψης για κάθε εργαζόμενο

  • Κάθε μέλος του προσωπικού πρέπει να συμμορφώνεται αυστηρά με τα βασικά προστατευτικά μέτρα κατά του COVID-19: τήρηση υγιεινής χεριών, σωματικών αποστάσεων (physical distancing) από τους πελάτες και το λοιπό προσωπικό, σε όλους τους χώρους εργασίας, τους χώρους του ξενοδοχείου και τους χώρους ανάπαυσης, αποφυγή αγγίγματος προσώπου και γενικά προσωπική και αναπνευστική υγιεινή.
  • Το τουριστικό κατάλυμα οφείλει να χορηγεί σε κάθε μέλος του προσωπικού επαρκή Μέσα Ατομικής Προστασίας και να εξασφαλίζει τη συνεχή επάρκεια των αποθεμάτων.
  • Συνιστάται στο προσωπικό να μείνει στο σπίτι και να ζητήσει ιατρική βοήθεια αν παρουσιάζει συμπτώματα σχετικά με την ασθένεια, ειδοποιώντας τον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος.
  • Πρέπει να αποκλείεται από την εργασία άτομο με συμπτώματα και να επανέρχεται στην εργασία εάν η εργαστηριακή εξέταση είναι αρνητική.
  • Συνιστάται στο προσωπικό που διαμένει στο κατάλυμα να παραχωρούνται δίκλινα δωμάτια. Εάν μέλος του προσωπικού ανήκει σε ευπαθή ομάδα, συνιστάται να παραχωρούνται μονόκλινα.
  • Συνιστάται το προσωπικό να θερμομετριέται κάθε πρωί στο πλαίσιο ατομικής ευθύνης. Ενδελεχής έλεγχος του προσωπικού μπορεί να ακολουθήσει συναρτήσει της επιδημιολογικής εικόνας της τοπικής κοινότητας / περιοχής.
  • Αν κάποιο μέλος του προσωπικού έρθει σε επαφή με κρούσμα οφείλει να το δηλώσει άμεσα στον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος και να απομακρυνθεί από την εργασία.

Αρχείο καταλύματος και βιβλίο συμβάντων

Για τους σκοπούς δράσεων προστασίας της δημόσιας υγείας, η διεύθυνση του καταλύματος οφείλει να τηρεί αρχείο των μελών προσωπικού και όλων των ατόμων που διέμειναν στο ξενοδοχείο -όνομα, εθνικότητα, ημερομηνία άφιξης και αναχώρησης, στοιχεία επικοινωνίας (διεύθυνση, τηλέφωνο, e-mail)-, ώστε να καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τις στενές επαφές τυχόν κρούσματος COVID-19, που ενδέχεται να ταυτοποιηθεί εκ των υστέρων.

Να δίδεται προσοχή στο Γενικό Κανονισμό περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) και να έχουν ενημερωθεί όλοι οι επισκέπτες ότι τηρείται αρχείο για λόγους προστασίας δημόσιας υγείας.

Είναι απαραίτητη η καταγραφή και ενημέρωση του βιβλίου υπηρεσίας και συμβάντων.

Επικοινωνία

Το κατάλυμα πρέπει να κοινοποιεί τα μέτρα και τις απαιτήσεις του Προγράμματος Δράσης σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς φορείς/συνεργάτες (υπαλλήλους, ενοικιαστές, εργολάβους, προμηθευτές, επισκέπτες και το ευρύ κοινό) και ενδιαφερόμενα μέρη.

Συνιστάται η ενημέρωση της ιστοσελίδας του τουριστικού καταλύματος με ειδική ενότητα COVID-19, στην οποία θα αναρτά τα μέτρα και την νέα πολιτική του καταλύματος περί λήψης αυξημένων μέτρων υγιεινής, αλλαγές σε ωράρια λειτουργίας κοινόχρηστων χώρων, τροποποίηση διάρκειας check-in/check-out. Αντίστοιχα, μπορεί να ακολουθήσει ενημέρωση με τα διαθέσιμα μέσα εντός του καταλύματος (π.χ. σε τηλεοράσεις κοινόχρηστων χώρων, σε τηλεοράσεις δωματίων, σήμανση προ της εισόδου στους επιμέρους κοινόχρηστους χώρους και έντυπη ενημέρωση στην υποδοχή).

Υπηρεσίες καταλυμάτων

Υπηρεσία υποδοχής (reception desk/concierge)

Το προσωπικό πρέπει να λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής (πλύσιμο χεριών), να κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου από τους πελάτες (αποφυγή χειραψιών κτλ) και να ακολουθεί τους κανόνες υγιεινής.

Συνιστάται η αποφυγή τοποθέτησης σε θέσεις υποδοχής ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.

Όταν ζητείται, να υπάρχει δυνατότητα: α) ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών, β) παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία, νοσοκομεία αναφοράς για COVID-19, φαρμακεία κτλ στην περιοχή και γ) παροχής Μέσων Ατομικής Προστασίας.

Συνιστάται η παροχή ενημερωτικών φυλλαδίων βασικών υγειονομικών οδηγιών μεταφρασμένων σε αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά. Συμπληρωματικά, η παροχή των οδηγιών αυτών μέσω ανάπτυξης εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα.

Ειδικός εξοπλισμός (medical kit) για την περίπτωση εμφάνισης περιστατικού, όπως γάντια και μάσκες μιας χρήσης, αντισηπτικά, καθαριστικά μαντηλάκια, ποδιά, μακρυμάνικη ρόμπα, θερμόμετρο laser.

Το προσωπικό πρέπει να μπορεί να αναγνωρίζει συμπτώματα πελατών και να το αναφέρει αμελλητί στον υγειονομικό υπεύθυνο.

Προαιρετική χρήση plexiglass στην υποδοχή (τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού)

Στην υποδοχή (reception desk) πρέπει να υπάρχει αντισηπτικό για χρήση από τον πελάτη (σταθερές ή μη συσκευές)

Συνιστάται η τακτική απολύμανση των επιφανειών της υποδοχής (reception desk)

Για τη διατήρηση αποστάσεων το κατάλυμα εφαρμόζει κατάλληλη διαμόρφωση της υποδοχής (reception desk), προσθήκη επιδαπέδιας σήμανσης σε απόσταση δύο μέτρων όπου θα στέκεται ο πελάτης /κατάλληλη σήμανση αποστάσεων στο χώρο αναμονής, κατάλληλη διάταξη των επίπλων και ορθή διαχείριση της ουράς με στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής.

Αποφυγή συνωστισμού κατά το check-in/check-out – τήρηση αποστάσεων

Συνιστάται η χρήση ηλεκτρονικών εναλλακτικών για το check in-check out (πχ mobile concierge, χρήση tablets που μπορούν να απολυμανθούν μετά από κάθε χρήση).

Εξέταση δυνατότητας check-in σε υπαίθριο χώρο

Συνιστάται η ηλεκτρονική πληρωμή των δαπανών διαμονής (αποδοχή μετρητών σε εξαιρετικές περιπτώσεις), η ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμών, τιμολογίων και αποδείξεων.

Απολύμανση των key cards –τοποθέτησή τους σε ειδικό δοχείο προς απολύμανση.

Διεύρυνση διάρκειας check-out και check-in μεταξύ των διαμονών (check out μέχρι τις 11.00 πμ και check in από τις 3.00 μμ). Η μεταβολή αυτή της χρονικής διάρκειας που μεσολαβεί μεταξύ κάθε check in και check out είναι υποχρεωτική για να διασφαλίζεται ότι μεταξύ διαφορετικών πελατών το δωμάτιο καθαρίζεται και απολυμαίνεται επιμελώς, καθώς και ότι ακολουθείται επαρκής φυσικός αερισμός του χώρου.

Απαγόρευση εισόδου στα δωμάτια σε μη διαμένοντες

Υπηρεσίες ορόφου (καθαριότητα, απολύμανση, housekeeping), δωματίων και κοινόχρηστων χώρων

Πρόγραμμα καθαρισμού και απολύμανσης (βλ. σχετικές Οδηγίες ΕΟΔΥ)

Ειδικές Οδηγίες για καθαρισμό στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος (βλ. σχετικές Οδηγίες ΕΟΔΥ).

Ενίσχυση υπηρεσιών υγιεινής σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους και ειδικότερα σε αντικείμενα «υψηλού κινδύνου» (πχ. πόμολα, κομβία ανελκυστήρων)

Σχολαστικό καθάρισμα και πολύ καλός αερισμός δωματίου κατά τις ώρες που μεσολαβούν μεταξύ διαμονών.

Έλεγχος καλής λειτουργίας πλυντηρίων πιάτων και ρούχων (ως προς τη χρησιμοποιούμενη θερμοκρασία και τη δοσολογία απορρυπαντικών)

Επαρκής εξοπλισμός προσωπικού (γάντια, μάσκες, ρόμπα, κλειστά παπούτσια)

Το προσωπικό καθαριότητας συνιστάται να χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα (σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας χειρουργικής μάσκας, συστήνεται η χρήση πάνινης), γάντια και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης. Για όσο χρόνο εργάζεται, το προσωπικό καθαριότητας δεν πρέπει να αγγίζει με τα χέρια του το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια του, να καπνίζει ή να τρώει.

Μετά την αφαίρεση των γαντιών είναι απαραίτητο το καλό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι. Τονίζεται ότι η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά το πλύσιμο των χεριών, το οποίο και αποτελεί το σημαντικότερο μέσο πρόληψης

Διακριτική παρακολούθηση πελατών με συμπτώματα για διαχείριση από τη διοίκηση

Μη συχνός καθαρισμός δωματίου κατά τη διάρκεια της διαμονής (αποφυγή επαφής εργαζομένων καθαριότητας με πιθανό κρούσμα και περαιτέρω μετάδοση).

Κατάργηση καθημερινής αλλαγής ιματισμού και πετσετών, της βραδινής ετοιμασίας παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη.

Για τις αναχωρήσεις, δυνατότητα επιλογής μεταξύ 2 πρωτοκόλλων:

- κανονικός καθαρισμός και αναμονή 24 ωρών πριν το δωμάτιο διατεθεί σε πελάτη ή

- σχολαστικός καθαρισμός - απολύμανση (πχ με ατμοκαθαριστή) στις επίμαχες επιφάνειες δωματίου και μπάνιου.

Συνιστάται η απομάκρυνση διακοσμητικών αντικειμένων (μαξιλαριών, κλινοσκεπασμάτων)

Συνιστάται η απομάκρυνση κοινόχρηστων αντικειμένων πολλαπλής χρήσης όπως μενού, περιοδικά, κλπ.

Τοποθέτηση καλύμματος μιας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού

Οι υφασμάτινες επιφάνειες (πχ ταπετσαρίες επίπλων) πρέπει να καθαρίζονται με συσκευή ατμού (θερμοκρασία> 70°).

Άνοιγμα θυρών και παραθύρων για φυσικό αερισμό του χώρου καθημερινά.

Συνιστάται σήμανση με στόχο την πληροφόρηση του πελάτη για το πότε και πώς καθαρίστηκε το δωμάτιο.

Συνιστάται η τοποθέτηση ατομικών αντισηπτικών υγρών σε κάθε δωμάτιο ή συσκευής αντισηψίας

Λινοθήκη- πλυντήρια

Αυστηρή τήρηση των κανόνων υγιεινής από το προσωπικό που ασχολείται με τη διαλογή ακάθαρτων λινών με χρήση των ενδεδειγμένων ΜΑΠ (ειδικής ποδιάς μιας χρήσης πάνω από τη στολή, γαντιών και μάσκας)

Τα χρησιμοποιημένα υφάσματα, τα κλινοσκεπάσματα και πετσέτες πρέπει να τοποθετούνται σε ειδικές, κλειστές, επισημασμένες σακούλες ή σάκους, προκειμένου να μεταφερθούν στους χώρους πλυντηρίων.

Προσεκτικός διαχωρισμός (σήμανση) περιοχών ακάθαρτων και καθαρών λινών

Τα καρότσια για την μεταφορά των κλειστών σάκων με τα λινά θα πρέπει να απολυμαίνονται μετά από κάθε χρήση.

Πρέπει να δίνονται οδηγίες για το πλύσιμο τους σε ζεστούς κύκλους (70oC ή περισσότερο) με τα συνήθη απορρυπαντικά.

Σε περίπτωση που η υπηρεσία καθαρισμού του ιματισμού παρέχεται από εξωτερικό συνεργάτη θα πρέπει να ελέγχεται ότι τηρούνται όλα τα απαιτούμενα μέτρα και ότι παραδίδονται με τον κατάλληλο τρόπο

Κατά την αποθήκευση των καθαρών ειδών ιματισμού θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα για τη διατήρηση αυτών σε καλή και καθαρή κατάσταση. Το ίδιο ισχύει και για τη μεταφορά του ιματισμού στους χώρους χρήσης (δωμάτια, εστιατόρια κ.λπ.)

Υπηρεσίες εστίασης (τραπεζαρίες/χώροι κοινού), παρασκευαστήρια

Σε αυτά περιλαμβάνονται τα εστιατόρια a la carte, τα εστιατόρια με μπουφέ/αίθουσες πρωινού, τα μπαρ σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους

Παρασκευαστήρια/κουζίνα:

Τήρηση HACCP

Παραλαβή εμπορευμάτων από συγκεκριμένο προσωπικό και πάντα φορώντας γάντια και μάσκα.

Ιδιαίτερη μέριμνα θα πρέπει να λαμβάνεται για την τήρηση των αποστάσεων μεταξύ των εργαζομένων στην κουζίνα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των υγειονομικών αρχών, όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά.

Δεν επιτρέπεται η είσοδος στο χώρο της κουζίνας για τους μη έχοντες εργασία. Σε περίπτωση που αυτό δεν μπορεί να αποφευχθεί, θα πρέπει να παρέχονται στον επισκέπτη κατάλληλα μέσα ατομικής προστασίας, που θα υπάρχουν διαθέσιμα στην είσοδο της κουζίνας.

Εστίαση:

Λειτουργία εστιατορίου, μπαρ κτλ. σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο

Χώροι αναψυχής για παιδιά

Λειτουργία χώρων αναψυχής για παιδιά σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Υπηρεσίες ατομικών περιποιήσεων, spa και κοινόχρηστων εγκαταστάσεων

Λειτουργία χώρων σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Πόσιμο νερό -Δίκτυο ύδρευσης/αποχέτευσης

Τα καταλύματα θα πρέπει να συμμορφώνονται με την εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας «Προστασία της Δημόσιας Υγείας από τον κορωνοϊό SARS-COV-2 στα συστήματα ύδρευσης και αποχέτευσης»

Στην περίπτωση που τα τουριστικά καταλύματα παρέμειναν εκτός λειτουργίας για πάνω από ένα μήνα, κατά την επαναλειτουργία τους πρέπει να ακολουθηθούν τα βήματα που περιγράφονται στην οδηγία: «ESGLI Guidance for managing Legionella in building water systems during the COVID-19 pandemic».

Δίκτυο αποχέτευσης

Συνιστάται η χρήση τυπικών και καλά αεριζόμενων σωληνώσεων, όπως φρεάτια με οσμοπαγίδες και βαλβίδες αντεπιστροφής σε κρουνούς και ψεκαστήρες.

Οι οσμοπαγίδες (σιφώνια) θα πρέπει να λειτουργούν σωστά και συνεχώς. Θα πρέπει δηλαδή να έχουν πάντα νερό μέσα. Σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιείται ο χώρος για μεγάλο διάστημα θα πρέπει να προστίθεται νερό είτε προσθέτοντας το απευθείας στην οσμοπαγίδες είτε ανοίγοντας/λειτουργώντας τις συνδεδεμένες συσκευές. Αυτό θα πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα ανάλογα με το πόσο γρήγορα εξατμίζεται το νερό από τις οσμοπαγίδες (π.χ. ανά 3 βδομάδες).

Κολυμβητικές δεξαμενές, δεξαμενές υδρομάλαξης/υδροθεραπείας και άλλες εγκαταστάσεις  υδάτων αναψυχής

Λειτουργία σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Εσωτερικές κολυμβητικές δεξαμενές: Δεν επιτρέπεται η λειτουργία των εσωτερικών κολυμβητικών δεξαμενών

  • Χλωρίωση: σωστή λειτουργία και συντήρηση συστημάτων χλωρίωσης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (βλ. ΥΑ Γ1/443/1973 όπως τροποποιήθηκε από την Γ4/1150/76 και την ΔΥΓ2/80825/05 και εγκύκλιο για την «Πρόληψη της νόσου των λεγεωναρίων»). Συστήνεται, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΠΟΥ (Guidelines for safe recreational water environments - Volume 2 - Swimming pools and similar environments), η τιμή του υπολειμματικού χλωρίου στο νερό της δεξαμενής να είναι 1-3 mg/L για τις κολυμβητικές δεξαμενές και έως 5 mg/L για τις δεξαμενές υδρομάλαξης. Χειρωνακτικός έλεγχος (ή χρήση αναλυτή αλογόνου με καταγραφικό χαρτιού) επιπέδων χλωρίου κάθε 4 ώρες για τις κολυμβητικές δεξαμενές και κάθε μία ώρα για τις δεξαμενές υδρομάλαξης και τήρηση αρχείο καταγραφής, εκτός αν υπάρχει αυτόματος αναλυτής αλογόνου και σύστημα παρακολούθησης με σύστημα ειδοποίησης όταν οι τιμές των παραμέτρων είναι εκτός ορίων.
  • Ρύθμηση του pH: οι τιμές του pH στο νερό των εγκαταστάσεων υδάτων αναψυχής, θα πρέπει να διατηρούνται στα όρια που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία (βλ. ΥΑ Γ1/443/1973 όπως τροποποιήθηκε από την Γ4/1150/76 και την ΔΥΓ2/80825/05).Τακτική μέτρηση και τήρηση αρχείων καταγραφής pH ανά  οκτώ ώρες κατά τη διάρκεια λειτουργίας των κολυμβητικών δεξαμενών και τουλάχιστον ανά  δύο ώρες κατά τη διάρκεια λειτουργίας των δεξαμενών υδρομάλαξης και υδροθεραπείας, εφόσον δεν υπάρχει αυτόματο σύστημα καταγραφής.
  • Καθαρισμός και απολύμανση: τήρηση κανόνων καθαρισμού εγκαταστάσεων υδάτων αναψυχής, τακτικός καθαρισμός και απολύμανση σύμφωνα με τις οδηγίες ΕΟΔΥ «Προτεινόμενες διαδικασίες για τον καθαρισμό και απολύμανση χώρων φιλοξενίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19».
  • Καταιωνιστήρες: οι καταιωνιστήρες (ντους) που εξυπηρετούν τις εγκαταστάσεις υδάτων αναψυχής  συνιστάται να διαχωρίζονται με αδιαφανές διαχωριστικό έτσι ώστε να καθίσταται δυνατό το αποτελεσματικό λούσιμο των κολυμβητών πριν να εισέλθουν στη κολυμβητική δεξαμενή. Ισχυρή σύσταση και έμφαση στην ενημέρωση των πελατών με σχετική σήμανση για χρήση των καταιωνιστήρων πριν και μετά τη χρήση της κολυμβητικής δεξαμενής. Συνιστάται να παρέχονται από το κατάλυμα τα απαραίτητα (π.χ. σαπούνι, αφρόλουτρο, κτλ.),  καθώς επίσης και υγρό αντισηπτικό κατά την είσοδο στους καταιωνιστήρες.
  • Αριθμός λουομένων: ο μέγιστος συνολικός αριθμός των εισερχομένων εντός της δεξαμενής κάθε στιγμή δεν θα είναι μεγαλύτερος από έναν λουόμενο ανά 2,5 m2 επιφανείας νερού.
  • Τήρηση απόστασης: η διάταξη των καθισμάτων (ξαπλώστρες, καρέκλες, πουφ, σεζλόνγκ, κτλ.) θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε η απόσταση μεταξύ των ακρότερων σημείων των καθισμάτων δυο ατόμων που βρίσκονται σε δύο διαφορετικές ομπρέλες ή δύο ατόμων που διαμένουν σε διαφορετικό δωμάτιο, να είναι τουλάχιστον 2 μέτρα σε κάθε κατεύθυνση.
  • Συνιστάται η χρήση υλικών ή κάλυψη αντικειμένων με υλικά που επιδέχονται αποτελεσματικής απολύμανσης στα καθίσματα, τα τραπέζια, τα κουτιά φύλαξης προσωπικών αντικειμένων, τα κουμπιά ειδοποίησης του προσωπικού και στους τιμοκαταλόγους.
  • Μετά από κάθε αλλαγή πελατών θα πρέπει να απολυμαίνονται τα καθίσματα, τα τραπεζάκια, τα κουτιά φύλαξης προσωπικών αντικειμένων, οι τιμοκατάλογοι και κάθε άλλο αντικείμενο το οποίο θα χρησιμοποιήσει ο επόμενος πελάτης.
  • Συνιστάται η προσφορά πετσετών που θα καλύπτουν το σύνολο της επιφάνειας και απολύμανση κάθε ξαπλώστρας/καθίσματος μετά από κάθε χρήση. Συνιστάται η απομάκρυνση υφασμάτινων επιφανειών από τις ξαπλώστρες.
  • Διακοσμητικά συντριβάνια: χρήση πόσιμου νερού στα διακοσμητικά συντριβάνια και απολύμανση με χρήση αλογόνου ή άλλου χημικού απολυμαντικού και διατήρηση σε καλή κατάσταση όλων των μερών τους. Εφόσον παρέμειναν εκτός λειτουργίας για πάνω από έναν μήνα, κατά την επανεκκίνηση τους θα πρέπει να ακολουθηθούν τα βήματα που περιγράφονται στην οδηγία: «ESGLI Guidance for managing Legionella in building water systems during the COVID-19 pandemic».

Κλιματισμός και αερισμός χώρων

Τα προβλεπόμενα στη σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας  «Λήψη μέτρων διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας από ιογενείς και άλλες λοιμώξεις κατά τη χρήση κλιματιστικών μονάδων», με έμφαση στην μη ανακυκλοφορία του αέρα και καλό φυσικό αερισμό στα δωμάτια και στους υπόλοιπους χώρους (διακοπή του συστήματος μη λειτουργίας κλιματισμού όταν είναι ανοιχτές οι πόρτες).

Χώροι εκδηλώσεων εντός καταλυμάτων (συνεδριακές αίθουσες, χώροι δεξιώσεων κοκ)

Λειτουργία των υπηρεσιών αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Εμπορικά καταστήματα εντός καταλυμάτων

Λειτουργία των καταστημάτων αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Κοινόχρηστοι χώροι (ανοιχτοί και κλειστοί)

Στους κοινόχρηστους χώρους περιλαμβάνονται lobby, καθιστικά, υπαίθρια καθιστικά κοκ (εξαιρουμένων των deck γύρω από τις κολυμβητικές δεξαμενές – βλ. παραπάνω για κολυμβητικές δεξαμενές)

Λειτουργία των χώρων αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Σύσταση για αποφυγή χρήσης ανελκυστήρων. Τοποθέτηση απολυμαντικών στις εισόδους και σύσταση για χρήση κατά την είσοδο και έξοδο. Συχνή καθαριότητα ανελκυστήρων με έμφαση σε επιφάνειες που αγγίζονται συχνά (χερούλια, κομβία κλπ)

Σήμανση για υπενθύμιση στους πελάτες να τηρούν αποστάσεις – εφαρμογή μέτρων όπως ταινίες στο δάπεδο, κώνους ή άλλα μέσα για την τήρηση των αποστάσεων.

Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων (σταθερές ή μη συσκευές) για την ξηρή αντισηψία των χεριών

Μετακίνηση επίπλων για αποφυγή συνωστισμού στους κοινόχρηστους χώρους (4 άτομα/10 τμ)

Προτροπή για self-service parking αντί για υπηρεσία valet. Αν παραμείνει η υπηρεσία valet parking, προστατευτικός εξοπλισμός για τον valet (μη ιατρική μάσκα και γάντια)

Εξέταση αναστολής λειτουργίας των business centers, εναλλακτικά συστήνεται η διάθεση πρόσβασης σε wifi και σε υπηρεσίες εκτύπωσης ή άλλων υπηρεσιών business centers μέσω σύνδεσης από προσωπική συσκευή του πελάτη.

Να περιορίζεται ο συνωστισμός στα αποχωρητήρια.

Στα αποχωρητήρια, να συνιστάται με ενημερωτική σήμανση στους χρήστες να εκκενώνουν τις λεκάνες των κοινόχρηστων αποχωρητηρίων με κλειστό το καπάκι. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται ο περιορισμός της μετάδοσης μέσω του αερολύματος από την τουαλέτα κατά τη στιγμή της εκκένωσης.

Στα καθίσματα (ξαπλώστρες, καρέκλες, πουφ, σεζλόνγκ κτλ) που το κατάλυμα διαθέτει στον αιγιαλό πρέπει να τηρούνται αποστάσεις. Η διάταξη των καθισμάτων αυτών θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε η απόσταση μεταξύ δύο ατόμων που βρίσκονται σε δύο διαφορετικές ομπρέλες να είναι τουλάχιστον 3 μέτρα σε κάθε κατεύθυνση. Συγκεκριμένα θα πρέπει να τηρείται απόσταση τουλάχιστον 3 μέτρων (σε οποιαδήποτε κατεύθυνση) από τα ακρότερα σημεία των καθισμάτων που ανήκουν σε διαφορετικές ομπρέλες. Θα πρέπει να αποθαρρύνεται η τοποθέτηση πετσέτας/ψάθας από τους λουόμενους σε τέτοιο σημείο, το οποίο θα μειώσει την απόσταση αυτή.

Υπηρεσία transfer πελατών (ΕΔΧ/ΕΙΧ με οδηγό, club cars)

Άσκηση της υπηρεσίας σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Μετακίνηση πελατών με private transfers μόνο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη με αρ. Δ1α/ΦΠ.οικ.27815 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’1647/03.05.2020) για τα μέτρα προστασίας σε επιβατηγά οχήματα, δημόσιας χρήσης και ιδιωτικής χρήσης με οδηγό του ν. 4093/2012 (Α’222):

Οχήματα μέχρι 5 θέσεων, μεταφορά ενός επιβάτη πλέον του οδηγού. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται η μεταφορά δεύτερου επιβάτη, εφόσον αυτός είναι συνοδός ατόμου που χρήζει βοήθειας

Οχήματα 6 ή 7 θέσεων, μεταφορά 2 επιβατών, πλέον του οδηγού

Οχήματα 8 ή 9 θέσεων, μεταφορά 3 επιβατών, πλέον του οδηγού

Επιτρέπεται η κατ’ εξαίρεση υπέρβαση του ορίου επιβατών, εφόσον στο όχημα επιβαίνουν πέραν του οδηγού μόνο γονείς με τα ανήλικα τέκνα τους.

Υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας προστασίας, τόσο από τους επιβάτες όσο και από τον οδηγό (με αρ. Δ1α/ΦΠ.οικ.27815 Κοινή Υπουργική Απόφαση)

Συνιστάται η δυνατότητα παροχής αντισηπτικού από τον οδηγό

O οδηγός αποφεύγει τις χειραψίες

Ο οδηγός να εξασφαλίζει τον φυσικό αερισμό του οχήματος

Στα club cars προστατευτικός εξοπλισμός (απλή χειρουργική μάσκα, γάντια) για τον οδηγό και απολύμανση μετά από κάθε χρήση. Για τα οχήματα αυτά ανοικτού τύπου δεν υφίστανται περιορισμοί στον αριθμό επιβαινόντων.

 

 

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

COVID-19
  1. 06/08 17:47

    Χ.Θεοχάρης: Μόλις 400 κρούσματα σε 1,3 εκατ. τουρίστες που ήρθαν στην Ελλάδα τον Ιούλιο

  2. 06/08 16:58

    Η Lufthansa ανακοινώνει απολύσεις

  3. 06/08 16:55

    Aeroflot: Ακύρωση προσφάτως προγραμματισμένων διεθνών πτήσεων μέχρι τις 31 Αυγούστου

  4. 06/08 16:36

    Γρ. Τάσιος: «Άξιον απορίας το πώς... τρύπωσαν στο "Τουρισμός για Όλους" μη αδειοδοτημένα καταλύματα»

  5. 06/08 16:21

    Τουρισμός: H Πάρος κράτησε «γερά» μέσα στην πανδημία

  6. 06/08 15:00

    Εάν χρειασθεί θα επιβληθούν τοπικά lockdown

  7. 06/08 14:34

    SAS: Οι νέες συνδέσεις με Ελλάδα τον Αύγουστο

  8. 06/08 14:28

    Finnair: 6 νέες συνδέσεις με Ελλάδα τον Αύγουστο

  9. 06/08 14:16

    Κοινή δράση ενημέρωσης για τα μέτρα προστασίας στις παραλίες της Αττικής

  10. 06/08 13:59

    Υπερυπολογιστές, διαστημικά δεδομένα και ΑΙ στη μάχη κατά του COVID-19

  11. 06/08 13:29

    Η ανάκαμψη του τουρισμού θα είναι ένας μακροχρόνιος προβληματισμός

  12. 06/08 13:28

    Σοκ για οικογένεια Βρετανών – Δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα λόγω λάθους στη φόρμα

  13. 06/08 13:13

    Σημαντική μείωση των αφίξεων και διανυκτερεύσεων στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη

  14. 06/08 12:46

    ΞΕΕ: Πρόλαβε να κάνεις την αίτησή σου για τον 3ο κύκλο του CapsuleT

  15. 06/08 12:45

    37.147 μοριακοί έλεγχοι στα αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου τον Ιούλιο

  16. 06/08 12:43

    GfK: Το 17% των Γερμανών επιθυμεί ταξίδια στην Ευρώπη το 2020 - Ποιες τάσεις κυριαρχούν

  17. 06/08 12:12

    Τουρκία: Οι τουρίστες εξαιρούνται από την απαγόρευση κυκλοφορίας των ηλικιωμένων

  18. 06/08 12:05

    Ο κ.Θεοχάρης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού: Ο αριθμός των εισαγόμενων κρουσμάτων είναι χαμηλός

  19. 06/08 12:04

    Τα Κανάρια ασφαλίζουν όλους τους τουρίστες για τα έξοδα πιθανής μόλυνσης από κορωνοϊό

  20. 06/08 11:52

    Βρετανικός τουρισμός: Η απαγόρευση στην Ισπανία οδήγησε σε πτώση τιμών κατά 28% στα ταξίδια στην Ελλάδα

  21. 06/08 11:34

    Υποβρύχια πρόταση γάμου στην Αλόννησο

  22. 06/08 11:31

    Κρουαζιέρες: Πιο ασφαλείς από τα σουπερμάρκετ;

  23. 06/08 11:25

    Fraport: Μείωση 75,1% των επιβατών στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τον Ιούλιο - Πίνακας

  24. 06/08 11:13

    Άδειες για δύο πλωτές εξέδρες σε Μύκονο και Σκιάθο

  25. 06/08 11:10

    Ισραήλ: Διεθνής διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Χάϊφα

  26. 06/08 11:09

    Άδειες για νέα ξενοδοχεία σε Μύκονο και Κεφαλονιά

  27. 06/08 11:08

    Το νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Αστυπάλαιας

  28. 06/08 11:07

    Air France: Αύξηση των πτήσεων με την εξυπηρέτηση 170 προορισμών - Οι 5 ελληνικοί

  29. 06/08 09:49

    Ένα από τα πιο εναλλακτικά μέρη του ανατολικού Αιγαίου που θα λατρέψεις

  30. 06/08 09:47

    Παραλίες της Αττικής με δέντρα για να απολαύσεις φυσική σκιά

  31. 05/08 16:44

    Eurowings: Νέες πτήσεις προς Ελλάδα τον Αύγουστο

  32. 05/08 16:38

    Κλείνουν εστιατόρια και παμπ σε πόλη της Σκωτίας

  33. 05/08 16:02

    Η LMEY Investments απέκτησε το Casa Cook στην Κω και άλλα 7 ξενοδοχεία της Westford Capital

  34. 05/08 15:41

    Ηρώδειο: Κρατική Ορχήστρα Αθηνών - Μπετόβεν 250 χρόνια

  35. 05/08 15:37

    Τα γράμματα της Google φορούν μάσκα και κρατούν κοινωνική απόσταση

  36. 05/08 15:34

    Άνοιξε το νέο 5άστερο Pepper Sea Club Hotel του ομίλου Βανταράκη

  37. 05/08 14:51

    Emirates: Το εμβληματικό αεροσκάφος A380 επιστρέφει στους αιθέρες - Ποιοι είναι οι πρώτοι του προορισμοί

  38. 05/08 14:49

    Ελλάδα: Κύμα ακυρώσεων από Κύπριους μετά την έξοδο από τη λίστα ασφαλών χωρών

  39. 05/08 14:10

    Τουλάχιστον 50 κράτη χρησιμοποιούν apps ιχνηλάτησης του COVID-19

  40. 05/08 13:58

    Αθήνα: Άνοιξε το ιστορικό ξενοδοχείο The Stanley

  41. 05/08 13:57

    Οι καλοί, οι κακοί και οι χειρότεροι Γερμανοί t.o’s στην πανδημία – Κορυφαίος όμιλος στην τελευταία θέση

  42. 05/08 13:19

    Υπ. Ανάπτυξης: Tι ισχύει για τις αλλαγές σε προγραμματισμένες εκδηλώσεις λόγω μέτρων κατά του κορωνοϊού

  43. 05/08 12:47

    Austrian Airlines: Τέσσερις νέοι ελληνικοί προορισμοί στις πτήσεις του Αυγούστου

  44. 05/08 12:34

    Κλείνει το πρώτο ξενοδοχείο στη Μαγιόρκα λόγω κορωνοϊού

  45. 05/08 12:27

    Επίσκεψη Χ. Θεοχάρη στα Παλαιά Σφαγεία του Δήμου Μοσχάτου - Ταύρου

  46. 05/08 12:16

    TUI UK: Μετά την Ισπανία, ακυρώνονται οι πτήσεις στην Πορτογαλία

  47. 05/08 11:56

    Εκδήλωση στη ΔΕΘ 2020 για την Ελληνογερμανική συνεργασία στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

  48. 05/08 11:50

    Accor: Πού κυμάνθηκε η μείωση εσόδων το α' 6μηνο

  49. 05/08 11:49

    Με κουπόνια εσωτερικού τουρισμού κάνουν διακοπές οι κάτοικοι της Βόρειας Μακεδονίας

  50. 05/08 11:48

    Φεστιβάλ Γεύσεων στη Λαγκάδα της Χίου με σύνθημα μένουμε ασφαλείς και δημιουργούμε με γεύση και παράδοση

  51. 05/08 11:44

    Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Διαγωνισμός για υπηρεσίες φιλοξενίας σε ξενοδοχεία

  52. 05/08 11:43

    Κάθε εβδομάδα lockdown στοίχιζε στη Γερμανία 30 δισ. - Μέτρα 1,3 τρισ. για την επανεκκίνηση της οικονομίας

  53. 05/08 11:42

    Πράσινο φως για τη μαρίνα Elounda Hills με χρήσεις για ξενοδοχείο, καταστήματα & πεδίο προσέγγισης ελικοπτέρων

  54. 05/08 11:42

    8 ξενοδοχεία επαναλειτουργεί ο Όμιλος Μήτση

  55. 05/08 11:13

    Γερμανικός τουρισμός: Στην Ελλάδα το 30,5% των κρατήσεων την προηγούμενη εβδομάδα- 5 ξενοδοχεία στο top 10 των πιο δημοφιλών

  56. 05/08 10:58

    Γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό φιλοξενήθηκαν σε ξενοδοχεία του Ρεθύμνου

  57. 05/08 10:46

    Γερμανικός τουρισμός: Άνοιξαν τα ταξίδια για Αττάλεια, Σμύρνη, Αϊδίνι και Μούγλα

  58. 04/08 21:00

    WTTC: Χάνονται 197 εκατ. θέσεις εργασίας στον παγκόσμιο τουρισμό- Ναι στα τεστ και τη μάσκα, όχι στην καραντίνα

  59. 04/08 14:37

    Στον εισαγγελέα αναρτήσεις για σενάρια συνωμοσίας και μη εφαρμογής των μέτρων κατά του κορωνοϊού

  60. 04/08 14:27

    70% κάτω η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας τον Ιούλιο

  61. 04/08 14:11

    MSC Cruises: Τα πρωτόκολλα που θα επιτρέψουν την επιστροφή της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο (video)

  62. 04/08 14:09

    5 ευρώ ανά επιβάτη τα τέλη για τα υδατατοδρόμια

  63. 04/08 13:56

    Στήριξη των μικρών καταλυμάτων ζητεί η Ομοσπονδία "Κνωσσός"

  64. 04/08 12:13

    Ιδανική παραλία για μονοήμερη εκδρομή και βουτιές σε καθαρά νερά

  65. 04/08 12:11

    Αυτό είναι το Γιβραλτάρ του Αιγαίου που βλέπεις τον ήλιο να βγαίνει από τη θάλασσα

  66. 04/08 12:07

    Η Βίκυ Λοΐζου Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης

  67. 04/08 11:51

    Eurowings: Δυνατότητα κράτησης της άδειας μεσαίας θέσης στις πτήσεις

  68. 04/08 11:41

    ΕΟΤ: Συνεχίζεται η καμπάνια «Ατέλειωτο Ελληνικό Καλοκαίρι» - Στόχος ο εσωτερικός και εισερχόμενος τουρισμός

  69. 04/08 11:39

    Κροατία: Πάνω από μισό εκατ. Γερμανοί τουρίστες τον Ιούλιο- στο 50% οι αφίξεις σε σχέση με πέρυσι

  70. 04/08 11:32

    243.530 επιβάτες μέσω διεθνών πτήσεων στα αεροδρόμια του Ν.Aιγαίου τον Ιούλιο

  71. 04/08 11:15

    British Airways: Ενεργοποιούνται οι πτήσεις προς Κεφαλονιά τον Αύγουστο

  72. 04/08 11:11

    To δύσκολο καλοκαίρι της Κρήτης

  73. 04/08 11:06

    DER Touristik/ FTI: Νέοι, πιο χαλαροί κανονισμοί για αλλαγές κρατήσεων – Τι ισχύει για ταξίδια έως το 2021

  74. 04/08 10:37

    Οι ιστορικές απώλειες των μεγάλων Γαλλικών επιχειρήσεων λόγω κορωνοϊού

  75. 04/08 10:36

    Προς πώληση το συνεδριακό κέντρο Sava Center στο Βελιγράδι

  76. 04/08 10:35

    50% έκπτωση στα εστιατόρια και τις παμπ της Βρετανίας

  77. 04/08 10:34

    Ισραήλ: 16 Αυγούστου η πιθανή ημερομηνία επανέναρξης πτήσεων

  78. 04/08 10:30

    Πανεπιστήμιο Πατρών: Διαγωνισμός για μίσθωση δωματίων ξενοδοχείων ή επιπλωμένων διαμερισμάτων

  79. 03/08 19:05

    Μικρή Επίδαυρος: "Έχω μάτια στ' αυτιά" | 7 & 8 Αυγούστου

  80. 03/08 18:46

    Σε φάση επιβίωσης τα ξενοδοχεία- 1.000 δεν άνοιξαν αν και έλαβαν πρωτόκολλα

  81. 03/08 18:42

    Ψηφιοποίηση υπηρεσιών από την Autohellas

  82. 03/08 18:35

    Κάθε εβδομάδα είναι καλύτερη από την προηγούμενη- Σε λειτουργία το 80% των ξενοδοχείων

  83. 03/08 15:45

    Άγριος καυγάς σε αεροπλάνο: Επιβάτες αρνήθηκαν να φορέσουν μάσκα (video)

  84. 03/08 14:58

    EasyJet Holidays: Πρεμιέρα με 4 πτήσεις στην Ελλάδα

  85. 03/08 14:39

    ΙΝΣΕΤΕ: Oι εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και στις χώρες προέλευσης των τουριστών στην Ελλάδα

  86. 03/08 14:26

    Πάνω από 100.000 οι διεθνείς αφίξεις στη Ρόδο

  87. 03/08 14:24

    Τεστ κορωνοϊού σε 90 λεπτά στο Ηνωμένο Βασίλειο

  88. 03/08 14:23

    Κορωνοϊός: Πτώση 97,7% στον τουρισμό της Ισπανίας τον Ιούνιο

  89. 03/08 13:55

    Υποχρεωτική η χρήση μάσκας και στους εξωτερικούς χώρους των πλοίων

  90. 03/08 13:39

    Νέο ξενοδοχείο Selina στην Αθήνα

  91. 03/08 13:34

    Kάθετη μείωση των τιμών στα ξενοδοχεία της Αθήνας

  92. 03/08 13:30

    Κορωνοϊός: Έρχονται οι ηλεκτρονικές συσκευές που θα καταγράφουν τις μετακινήσεις των ταξιδιωτών

  93. 03/08 13:17

    Crystal Cruises: Ακυρώνονται όλες οι κρουαζιέρες μέχρι το τέλος του 2020

  94. 03/08 12:44

    Κανάρια: Οι επαγγελματίες ζητούν τεστ για τους Βρετανούς τουρίστες, για να διασωθεί η σεζόν

  95. 03/08 12:33

    Νέα καμπάνια ανάδειξης του Ελληνικού Τουρισμού από τον ΕΟΤ και τη Mastercard

  96. 03/08 12:29

    Δωρεάν τεστ κορωνοϊού για τους Κύπριους που επιστρέφουν από την Ελλάδα

  97. 03/08 12:15

    10 + 1 Απαντήσεις για το Πρόγραμμα του Υπουργείου Τουρισμού «Τουρισμός Για Όλους»

  98. 03/08 12:07

    Εγκαινιάστηκε το πρώτο ελληνικό υποθαλάσσιο μουσείο, στην Αλόννησο

  99. 03/08 12:00

    DER Touristik: Πιο ευνοϊκό μοντέλο προμηθειών για τα τουριστικά γραφεία λόγω πανδημίας

  100. 03/08 11:52

    Η άγνωστη παραλία με τα εξωτικά νερά