Τα τελικά υγειονομικά πρωτόκολλα για κάμπινγκ, τουριστικά λεωφορεία, rent-a-car

Α Decrease font Enlarge font
Τα τελικά υγειονομικά πρωτόκολλα για κάμπινγκ, τουριστικά λεωφορεία, rent-a-car

Τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα των Τουριστικών Επιχειρήσεων, όπως διαμορφώθηκαν από την Υγειονομική Επιτροπή, δόθηκαν από το υπουργείο Τουρισμού στους φορείς. Εκκρεμεί η δημοσίευση της σχετικής ΚΥΑ. Διαβάστε τι ισχύει για τα κάμπινγκ. τουριστικά λεωφορεία και rent-car.

 -----------------------------------

Διαβάστε επίσης

Τα τελικά υγειονομικά πρωτόκολλα για ξενοδοχεία-καταλύματα

-------------------------

Β. Οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις

Ειδικότερα για τις οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις ισχύουν τα εξής:

Σχέδιο για τη διαχείριση ύποπτου περιστατικού COVID-19

Σε κάθε camping πρέπει να υπάρχει γραπτό σχέδιο για τη διαχείριση ύποπτου περιστατικού COVID-19 στο οποίο περιγράφεται:

α) τα συμπτώματα που χαρακτηρίζουν ένα άτομο ως ύποπτο κρούσμα λοίμωξης COVID-19 (αιφνίδια έναρξη νόσου, με τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω συμπτώματα: βήχα, πυρετό, δύσπνοια),

β) τον αριθμό κλήσης «1135» για την επικοινωνία με τον αρμόδιο φορέα για την αναφορά του περιστατικού και την καθοδήγηση για τη διαχείριση του στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα (Παράρτημα 1),

γ) την προσωρινή απομόνωση του περιστατικού μέχρι την ασφαλή μεταφορά του για ιατρική διάγνωση στο κατασκηνωτικό του μέσον εφόσον διαθέτει συρόμενο ή αυτοκινούμενο τροχόσπιτο  (ή,εξασφάλιση ενός δωματίου με φυσικό αερισμό σε περίπτωση που διαμένει σε σκηνή, τοποθέτηση χειρουργικής μάσκας στο άτομο που παρουσιάζει συμπτώματα, χορήγηση χαρτομάντηλων, πλαστικής σακούλας για την απόρριψη τους και αντισηπτικό χεριών περιεκτικότητας 70% σε αλκοόλη),

δ) χρήση χειρουργικής μάσκας, προστατευτικών γυαλιών, ποδονάρια, αδιάβροχης ποδιάς με μακριά μανίκια και γαντιών από όποιον εισέρχεται στον χώρο της προσωρινής απομόνωσης (ο χρησιμοποιημένος προστατευτικός εξοπλισμός πρέπει να απορρίπτεται σε σακούλα και σε καμία περίπτωση να μην ξαναχρησιμοποιείται, ενώ μετά την απόρριψη του προστατευτικού εξοπλισμού πρέπει τα χέρια να πλένονται καλά με νερό και σαπούνι),

ε) εξαερισμός του χώρου προσωρινής απομόνωσης, καθαριότητα και απολύμανση των επιφανειών και των αντικειμένων μετά την απομάκρυνση του ασθενούς με διάλυμα χλωρίνης 0,1% (4 κουταλάκια του γλυκού χλωρίνης περιεκτικότητας 5% ανά 1 λίτρο νερού) ή αιθυλικής αλκοόλης 70% με χρόνο επαφής 10 λεπτών ή άλλου απολυμαντικού με αποδεδειγμένη ιοκτόνο δράση (τα υλικά καθαριότητας πρέπει ή να απορριφθούν ή να πλυθούν σε θερμοκρασία 90°C πριν επαναχρησιμοποιηθούν, προτιμότερο υλικά μιας χρήσης ),

στ) αναφορά στην αρμόδια υγειονομική αρχή όλων των επαφών του ασθενούς ξεκινώντας δύο ημέρες πριν την εμφάνιση των συμπτωμάτων,

ζ) τα στοιχεία επικοινωνίας του ΕΚΑΒ, τα στοιχεία επικοινωνίας της δομής υγείας που θα πρέπει να μεταφερθεί το ύποπτο περιστατικό, τα στοιχεία επικοινωνίας της υγειονομικής υπηρεσίας στην οποία υπάγεται το camping.

Για την εφαρμογή του γραπτού σχεδίου και του υγειονομικού πρωτοκόλλου λειτουργίας του camping σε ότι αφορά την πρόληψη περιστατικών COVID-19, στο προσωπικό και στους πελάτες ορίζεται αρμόδιο άτομο του οποίου τα πλήρη στοιχεία αναφέρονται στο γραπτό σχέδιο. Τα περιστατικά και τα μέτρα που εφαρμόστηκαν, καταγράφονται στο βιβλίο περιστατικών COVID-19 του camping που διατηρείται με ευθύνη του  αρμόδιου άτομου.

Επάρκεια και ορθή χρήση μέσων ατομικής προστασίας

Θα πρέπει να υπάρχουν επαρκή μέσα ατομικής προστασίας και να διανέμονται στο προσωπικό του camping ανάλογα με τα καθήκοντά του, μαζί με τις οδηγίες για την ορθή χρήση τους.

Ενημέρωση των πελατών για την υποχρέωση εφαρμογής των  μέτρων προστασίας από τη λοίμωξη COVID-19

Οι πελάτες ενημερώνονται για το υγειονομικό πρωτόκολλο λειτουργίας και τα μέτρα πρόληψης της λοίμωξης COVID-19 που εφαρμόζονται στα camping, αλλά και για τα μέτρα που ισχύουν στην Ελλάδα όπου είναι εφικτό  πριν την άφιξή τους. Η γνωστοποίηση του υγειονομικού πρωτοκόλλου λειτουργίας θα γίνει στους μόνιμους πελάτες, στους διοργανωτές ταξιδιών (tour operator)πράκτορες, συλλόγους  κ.λ.π  όπως και σε όσους πελάτες έχουν ή θα κάνουν κράτηση με email. Με ανάρτηση των οδηγιών στην επίσημη ιστοσελίδα του camping ή με δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τα υγειονομικά πρωτόκολλα και οι σχετικές οδηγίες θα αναρτηθούν επίσης σε εμφανή σημεία του καταλύματος (είσοδο, χώρο υποδοχής χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος κ.λ.π.) ή θα χορηγούνται και με έντυπη ενημέρωση. Κοινοποίηση  της ιστοσελίδας της Ελληνικής κυβέρνησης με τις πληροφορίες για τη λοίμωξη COVID-19 και τα μέτρα που αφορούν τους αλλοδαπούς που επισκέπτονται τη χώρα στην αγγλική γλώσσα. Συνιστάται ενημέρωση της ιστοσελίδας του καταλύματος με ειδική ενότητα COVID-19  στην  οποία θα αναρτά τα υγειονομικά  πρωτόκολλα, τις οδηγίες, τα μέτρα και την πολιτική  του καταλύματος, με δυνατότητα link  και στις επίσημες ιστοσελίδες της ελληνικής κυβέρνησης. Ο πελάτης θα δηλώνει ότι ενημερώθηκε ,αποδέχεται και θα τηρεί τις οδηγίες και τα μέτρα. Σε περίπτωση  μη αποδοχής ή εάν διαπιστωθούν παραβατικές συμπεριφορές  το κατάλυμα διατηρεί το δικαίωμα να μην τον δεχθεί ή να του ζητήσει να αποχωρήσει από αυτό.

Μέτρα για την μείωση της εξάπλωσης

Χρήση μέσων ατομικής προστασίας

Η χρήση υφασμάτινης μάσκας συνιστάται να εφαρμόζεται από το προσωπικό, τους πελάτες και κάθε άλλο άτομο το οποίο εισέρχεται στους εσωτερικούς στεγασμένους χώρους  του καταλύματος

Ατομική υγιεινή

Πρέπει να εφαρμόζεται η υγιεινή των χεριών με σαπούνι και νερό. Αν τα χέρια δεν είναι εμφανώς λερωμένα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα περιεκτικότητας αλκοόλης 70%. Η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά την υγιεινή των χεριών.

Στην είσοδο των εσωτερικών στεγασμένων κοινόχρηστων χώρων του καταλύματος πρέπει να υπάρχουν σταθμοί αντισηπτικών.

Πρέπει να εφαρμόζεται σωστά η ορθή αναπνευστική υγιεινή, δηλαδή η κάλυψη του στόματος και της μύτης με χαρτομάντιλο κατά τον πταρμό και τον βήχα και στη συνέχεια απόρριψη αυτού σε πλαστική σακούλα και εφαρμογή αντισηπτικού στα χέρια. Για αυτό το σκοπό, πρέπει να έχει ληφθεί πρόνοια για τον αντίστοιχο εξοπλισμό (χαρτομάντιλα ή χάρτινες πετσέτες και γάντια μιας χρήσεως, πλαστική σακούλα, κ.λπ.).

Θα πρέπει να μην αγγίζεται το πρόσωπο, η μύτη και τα μάτια.

Κοινωνική απόσταση

Η κοινωνική απόσταση 1,5 μέτρων τηρείται σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους μεταξύ των ατόμων που δεν ανήκουν στη ίδια οικογένεια ή παρέα ή και δεν διαμένουν στο ίδιο κατασκηνωτικό μέσο. Στις εγκαταστάσεις των εσωτερικών στεγασμένων κοινόχρηστων χώρων του camping πρέπει να διατηρείται η κοινωνική απόσταση με την εφαρμογή μέτρων ειδικής σήμανσης και ελεγχόμενης εισόδου, για να διασφαλίζεται η ελάχιστη απόσταση 1,5 μέτρων μεταξύ των ατόμων που κάνουν χρήση του χώρου. τα οποία ταυτόχρονα θα κάνουν χρήση της υφασμάτινης μάσκας.  

Αναφορά παραβάσεων

Οποιαδήποτε παράβαση των οδηγιών και κανονισμών θα πρέπει να αναφέρεται στο αρμόδιο άτομο της κατασκήνωσης για την πρόληψη κρουσμάτων COVID-19.

Ενημέρωση και εκπαίδευση του προσωπικού των camping, των πελατών και των επιχειρήσεων που συνεργάζονται ή παρέχουν υπηρεσίες στο camping

Το προσωπικό  του camping θα είναι ενημερωμένο και εκπαιδευμένο ανάλογα με τα καθήκοντά του στα εξής: στο σχέδιο για τη διαχείριση ύποπτου περιστατικού COVID-19, στη χρήση μέσων ατομικής προστασίας, στην εφαρμογή της ατομική υγιεινής και της κοινωνικής απόστασης, καθώς και στους λοιπούς ειδικούς κανονισμούς  του camping για την πρόληψη της λοίμωξης COVID-19. `

Με την ευθύνη της διοίκησης του camping θα παρέχονται πληροφορίες στους πελάτες και εκπαίδευση στο προσωπικό  για τα μέτρα ατομικής υγιεινής:

Τεχνικές υγιεινής χεριών (συχνό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά την υγιεινή των χεριών).

Μετά από ποιες δραστηριότητες θα πρέπει να πλένονται τα χέρια π.χ. τα χέρια πρέπει να πλένονται μετά από κάθε επαφή με άλλο άτομο ή τις αναπνευστικές εκκρίσεις αυτού (σάλια, σταγονίδια), με αντικείμενα που αγγίζονται από άλλα άτομα όπως κουπαστές, χειρολαβές κ.α., πριν την τοποθέτηση της μάσκας, πριν και μετά από την αφαίρεση της μάσκας, πριν και μετά την αφαίρεση των γαντιών, μετά τη χρήση της τουαλέτας, πριν από το φαγητό, πριν ακουμπήσουμε το πρόσωπο κτλ.

Σε ποιες περιπτώσεις συνιστάται η χρήση αντισηπτικών αντί για πλύσιμο των χεριών (πχ. εάν τα χέρια δεν είναι εμφανώς λερωμένα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά αλκοολούχο διάλυμα).

Στη σχολαστική τήρηση των μέτρων υγιεινής, και συγκεκριμένα: αποφυγή επαφής των χεριών με το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια.

Αποφυγή επαφής με ασθενείς που έχουν συμπτώματα του αναπνευστικού.

Κατάλληλη διαχείριση αποβλήτων.

Ορθή χρήση μέσων ατομικής προστασίας (μάσκας και γάντια).

Το προσωπικό του camping και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται εντός αυτών θα πρέπει να είναι εκπαιδευμένο για την άμεση αναφορά των σχετικών συμπτωμάτων της λοίμωξης COVID-19 στον προϊστάμενό τους, τόσο για τους ίδιους, όσο και για τους πελάτες εφόσον αντιληφθούν συμβατά συμπτώματα. Τα μέλη του προσωπικού τα οποία αναπτύσσουν συμπτώματα αναπνευστικής λοίμωξης θα πρέπει να απομακρύνονται αμέσως από την εργασίας τους.

Αποφυγή συναλλαγών δια ζώσης

Συνιστάται να προτιμώνται οι ηλεκτρονικές συναλλαγές, και να προτιμάται η τηλεφωνική συνεννόηση, όσο αυτό είναι δυνατό  σε ότι αφορά παραγγελίες, αγορές υπηρεσιών και αγαθών, εξοπλισμού κλπ.

Λειτουργία των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων με ή χωρίς οικίσκους (camping)

Δεν επιτρέπεται η είσοδος, η διέλευση, η παραμονή, καθώς και η χρήση των εγκαταστάσεων του camping από μη διαμένοντες στο κατάλυμα. Οι μη διαμένοντες θα μπορούν να χρησιμοποιούν την όμορη παραλία χωρίς να διέρχονται μέσα από το camping. Στην περίπτωση που η πρόσβαση στην παραλία γίνεται από την ίδια είσοδο με το camping θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι οι επισκέπτες της παραλίας δεν έρχονται σε επαφή με τους πελάτες και δεν χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις του

Η διεύθυνση του καταλύματος τηρεί αρχείο που διατηρείται στο camping με ευθύνη της, για όλα τα άτομα που διαμένουν ή διέμειναν σε αυτό – όνομα, εθνικότητα, ημερομηνία άφιξης και αναχώρησης, στοιχεία επικοινωνίας( διεύθυνση,τηλέφωνο, email )σε κάθε κατασκηνωτικό μέσο ή οικίσκο είτε ανήκει στους πελάτες  είτε στην επιχείρηση ή σε tour operator. Σε κάθε camping ορίζεται αρμόδιο άτομο για την τήρηση των κανονισμών σε ότι αφορά τον COVID-19.

Για τη λειτουργία της παραλίας του camping, ισχύουν οι κανονισμοί του κράτους για τις παραλίες σε ότι αφορά την πρόληψη του COVID-19.

Απολύμανση κοινόχρηστου εξοπλισμού και επιφανειών

Τα παρακάτω κοινόχρηστα σημεία/εξοπλισμός θα πρέπει να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται με καθημερινό πρόγραμμα ή μετά από κάθε χρήση με διάλυμα χλωρίνης 0,1% (4 κουταλάκια του γλυκού χλωρίνης περιεκτικότητας 5% ανά 1 λίτρο νερού) με χρόνο επαφής 10 λεπτών και στη συνέχεια να ξεπλυθούν με νερό ή με τη χρήση άλλου απολυμαντικού με αποδεδειγμένη ιοκτόνο δράση:

  • παροχή πόσιμου νερού - κρουνοί, πώματα, μάνικες και άλλος εξοπλισμός που χρησιμοποιείται για τον εφοδιασμό νερού
  • σημεία εκκένωσης χημικών WC
  • θυρίδες φύλαξης προσωπικών αντικειμένων και τα κλειδιά τους
  • χερούλια και τα κλειδιά από κοινόχρηστα ψυγεία
  • σημεία που αγγίζονται στις θέσεις παροχής ηλεκτρισμού
  • εξοπλισμός ναυαγοσωστικής
  • κάδοι απορριμμάτων
  • άλλα σημεία που αγγίζονται συχνά (ΑΤΜ, κουπαστές, κιγκλιδώματα)

Θέσεις κατασκηνωτικών μέσων

Η απόσταση μεταξύ κάθε μορφής κατασκηνωτικού μέσου(τροχόσπιτα, αυτοκινούμενα, σκηνές, κτλ.) θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 5 μέτρα από την πόρτα εισόδου του κατασκηνωτικού μέσου  και 3 μέτρα από κάθε άλλη πλευρά του. Εναλλακτικά πρέπει ο αριθμός πελατών συμπεριλαμβανομένων και των μόνιμων πελατών να μειωθεί κατά 20% από την εγκεκριμένη δυναμικότητα σε άτομα, υπό την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι προαναφερόμενες αποστάσεις 5 μέτρων και 3 μέτρων. Η κοινωνική απόσταση των 1,5 μέτρων μεταξύ των ατόμων που δεν μένουν στο ίδιο κατασκηνωτικό μέσο ή οικίσκο πρέπει επίσης να εξασφαλίζεται σε όλους τους χώρους.

Ενοικιαζόμενα κατασκηνωτικά μέσα

Στην περίπτωση που εκμισθώνονται ή παρέχονται σκηνές αυτές θα πρέπει να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται μεταξύ των χρήσεων τους από διαφορετικούς πελάτες, σύμφωνα με τις οδηγίες των κατασκευαστών. Στην περίπτωση που ο καθαρισμός δημιουργεί αερολύματα (π.χ. καθαρισμός με νερό υπό πίεση), ο καθαρισμός θα πρέπει να γίνεται μακριά από τους πελάτες και να χρησιμοποιούνται τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας.

Λοιπός εξοπλισμός που εκμισθώνεται ή παρέχεται (όπως στρώματα, τρόμπες, τραπεζάκια, κτλ.,) θα πρέπει να καθαρίζεται και να απολυμαίνεται μεταξύ των χρήσεων τους από διαφορετικούς πελάτες.

Για τους οικίσκους, συρόμενα, ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα τροχόσπιτα ισχύει ότι ισχύει  στις ειδικές οδηγίες για τα ξενοδοχεία για την πανδημία COVID-19.

Καθαριότητα και απολύμανση

Για την καθαριότητα και την απολύμανση θα εφαρμόζονται οι οδηγίες της εγκυκλίου: 20/3/2020 Αριθμ. Πρωτ. Δ1γ/Γ.Π/οικ.19954 «Μέτρα καθαρισμού και απολύμανσης σε χώρους και επιφάνειες κατά την εξέλιξη της πανδημίας του SARS-CoV-2».

Εγκαταστάσεις υγιεινής

Οι εγκαταστάσεις υγιεινής (αποχωρητήρια, ντους, χώροι πλύσης χεριών, αποδυτήρια, νεροχύτες για το πλύσιμο πιάτων) πρέπει να διατηρούνται καθαρές και σε καλή κατάσταση σύμφωνα με τις Υγειονομικές Διατάξεις. Θα πρέπει να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται σύμφωνα με αναρτημένο ενημερωμένο πρόγραμμα με διάλυμα χλωρίνης 0,1% (4 κουταλάκια του γλυκού χλωρίνης περιεκτικότητας 5% ανά 1 λίτρο νερού) με χρόνο επαφής 10 λεπτών ή όπως περιγράφεται στην παράγραφο 8. Θα πρέπει να αερίζονται επαρκώς κατά την χρήση.

Με τη φροντίδα της διοίκησης του camping πρέπει να τοποθετηθούν σε διάφορα προσβάσιμα σημεία στους στεγασμένους και υπαίθριους κοινόχρηστους χώρους κάδοι απορριμμάτων. Οι νιπτήρες πρέπει να είναι συνεχώς εφοδιασμένοι με σαπούνι, χειροπετσέτες και ποδοκίνητους κάδους για τα απορρίμματα. Θα πρέπει να τηρείται συγκεκριμένο γραπτό πρόγραμμα καθαριότητας και ελέγχου σε τέτοια συχνότητα ώστε να διασφαλίζεται η διατήρηση των συνθηκών υγιεινής των εγκαταστάσεων καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Εστιατόρια, καταστήματα, εγκαταστάσεις υδάτων αναψυχής, παραλία,  χώροι αναψυχής για παιδιά και λοιπές εγκαταστάσεις

Για τις εγκαταστάσεις υδάτων αναψυχής ισχύει η οδηγία: «Οδηγίες για τις κολυμβητικές δεξαμενές και τις δεξαμενές  υδρομάλαξης  τουριστικών καταλυμάτων κατά την πανδημία COVID-19»

Στην περίπτωση που εκμισθώνονται καθίσματα ξαπλώστρες και ομπρέλες τότε ισχύει η οδηγία: «Οδηγίες πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων COVID-19 για τις παραλίες»

Τα εστιατόρια , καταστήματα και οι λοιπές εγκαταστάσεις θα λειτουργούν σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ελλάδας.

 

Γ. Άλλες τουριστικές επιχειρήσεις

Τουριστικές Επιχειρήσεις Οδικών Μεταφορών – Τουριστικά γραφεία (εκμετάλλευση τουριστικών λεωφορείων – ΔΧΤΛ ανοικτού και κλειστού τύπου)

Περιορισμός μέγιστου επιτρεπτού αριθμού επιβατών σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η οποία αναθεωρείται σύμφωνα με την επιδημιολογική κατάσταση.

Ειδικότερα, σε όλα τα τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης και ειδικά τουριστικά λεωφορεία περιήγησης πόλεων ανοικτού ή κλειστού τύπου επιτρέπεται η μεταφορά επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού 50% του προβλεπόμενου μέγιστου αριθμού μεταφερόμενων επιβατών ανά όχημα (υπ’ αριθμ Δ1α/ΓΠ.οικ. 29114 «Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» - B’ 1780)

Οι τουριστικές επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται τουριστικά λεωφορεία θα πρέπει να ενημερώνονται σχετικά με την επιδημία του COVID-19 και να παρέχουν κατάρτιση και καθοδήγηση στο προσωπικό τους για την αναγνώριση των σημείων και συμπτωμάτων - αιφνίδια έναρξη νόσου, με τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω συμπτώματα: βήχα, πυρετό, δύσπνοια.

Το προσωπικό θα πρέπει να εκπαιδεύεται και να ενημερώνεται σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για τη σχολαστική τήρηση των μέτρων υγιεινής, τις τεχνικές πλυσίματος χεριών, την ορθή χρήση των μέσων ατομικής προστασίας, τις περιπτώσεις χρήσης αντισηπτικών, την αποφυγή επαφής με ασθενείς που έχουν συμπτώματα του αναπνευστικού, την κατάλληλη διαχείριση αποβλήτων.

Το προσωπικό θα πρέπει να εκπαιδεύεται σχετικά με τις ακολουθούμενες διαδικασίες για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος -όταν ένας ταξιδιώτης στο λεωφορείο εμφανίζει σημεία και συμπτώματα ενδεικτικά της λοίμωξης COVID-19, για την παροχή βοήθειας και για σωστή επιλογή και χρήση των ΜΑΠ, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Οι τουριστικές επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται τουριστικά λεωφορεία αναπτύσσουν γραπτό σχέδιο για τη διαχείριση ύποπτου περιστατικού COVID-19, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, το όποιο να βρίσκεται σε κάθε όχημα.

Οι τουριστικές επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται τουριστικά λεωφορεία να μεριμνούν για την επάρκεια στις ποσότητες αντισηπτικών, απολυμαντικών, μέσων προστασίας και ειδών καθαρισμού.

Στην είσοδο των τουριστικών λεωφορείων θα πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά.

Εφαρμογή ορθής ατομικής και αναπνευστικής υγιεινής από τον οδηγό και τους επιβάτες.

Συνιστάται η τοποθέτηση ειδικού διαφανούς διαχωριστικού πετάσματος μεταξύ του οδηγού και των επιβατών (Plexiglas ή άλλο ομοιογενές υλικό επαρκούς πάχους και ανθεκτικότητας) και η πόρτα του οδηγού να παραμένει κλειστή.

Για την περίπτωση των ειδικών τουριστικών λεωφορείων ανοικτού τύπου, θα προηγείται αυστηρά η αποβίβαση και στη συνέχεια θα ακολουθεί η επιβίβαση.

Σε κάθε όχημα θα πρέπει να αφήνεται μία θέση κενή προς όλες τις κατευθύνσεις.

Υποχρεωτική χρήση υφασμάτινης μάσκας για όλους τους επιβαίνοντες σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής

Συνιστάται η χρήση γαντιών από τον οδηγό κατά τον ανεφοδιασμό καυσίμων, καθώς και άλλων διαδικασιών που απαιτούν να αγγιχθούν επιφάνειες εξοπλισμού που χρησιμοποιούνται από πολλά άτομα και δεν υπάρχει κοντά εγκατάσταση για πλύσιμο χεριών ή σταθμός με αντισηπτικά.

Συνιστάται  ο συνεχής φυσικός αερισμός των τουριστικών λεωφορείων. Στην περίπτωση οχημάτων με μη ανοιγόμενα παράθυρα όπου χρησιμοποιείται κλιματισμός θα πρέπει να απενεργοποιείται η επανακυκλοφορία του αέρα.

Σχολαστική και πλήρης απολύμανση μετά από κάθε μεταφορά ή μετά το τέλος της βάρδιας. Συνιστάται μετά το πέρας κάθε δρομολογίου ο καθαρισμός με αντισηπτικό των επιφανειών και των σημείων συχνής επαφής εντός των οχημάτων (πχ. Χειρολισθήρες).

 

Επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων (rent a car)

Πολύ καλός καθαρισμός και απολύμανση μεταξύ των χρήσεων τους από διαφορετικούς πελάτες.

Περιορισμός μέγιστου επιτρεπτού αριθμού επιβατών σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η οποία αναθεωρείται σύμφωνα με την επιδημιολογική κατάσταση. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη με αρ. Δ1α/ΦΠ.οικ.27815 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’1647/03.05.2020) για τα μέτρα προστασίας σε επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης οχήματα:

Οχήματα μέχρι 7 θέσεων, μεταφορά δύο επιβάτη πλέον του οδηγού.

Οχήματα 8 ή 9 θέσεων, μεταφορά 3 επιβατών, πλέον του οδηγού

Επιτρέπεται η κατ’ εξαίρεση υπέρβαση του ορίου επιβατών, εφόσον στο όχημα επιβαίνουν αποκλειστικά γονείς με τα ανήλικα τέκνα τους.

Για την υπηρεσία ΕΙΧ με οδηγό:

Περιορισμός μέγιστου επιτρεπτού αριθμού επιβατών σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η οποία αναθεωρείται σύμφωνα με την επιδημιολογική κατάσταση.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη με αρ. Δ1α/ΦΠ.οικ.27815 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’1647/03.05.2020) για τα μέτρα προστασίας σε επιβατηγά οχήματα, δημόσιας χρήσης και ιδιωτικής χρήσης με οδηγό του ν. 4093/2012 (Α’222):

Οχήματα μέχρι 5 θέσεων, μεταφορά ενός επιβάτη πλέον του οδηγού. Κατ’εξαίρεση επιτρέπεται η μεταφορά δεύτερου επιβάτη, εφόσον αυτός είναι συνοδός ατόμου που χρήζει βοήθειας

Οχήματα 6 ή 7 θέσεων, μεταφορά 2 επιβατών, πλέον του οδηγού

Οχήματα 8 ή 9 θέσεων, μεταφορά 3 επιβατών, πλέον του οδηγού

Επιτρέπεται η κατ’ εξαίρεση υπέρβαση του ορίου επιβατών, εφόσον στο όχημα επιβαίνουν πέραν του οδηγού μόνο γονείς με τα ανήλικα τέκνα τους.

Υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας προστασίας, τόσο από τους επιβάτες όσο και από τον οδηγό (με αρ. Δ1α/ΦΠ.οικ.27815 Κοινή Υπουργική Απόφαση)

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

COVID-19
  1. 02/12 15:27

    Βρετανία: Το εμβόλιο είναι η σημαντικότερη είδηση για την ταξιδιωτική βιομηχανία από την αρχή της πανδημίας

  2. 02/12 15:11

    Συνεργασία Κόνσολα - Παπαθανάση: Ποιες αλλαγές έρχονται στον αναπτυξιακό νόμο

  3. 02/12 14:33

    Η Condor άφησε πίσω της τη πιο δύσκολη περίοδο στην ιστορία της – «Από σήμερα μια υγιής εταιρία»

  4. 02/12 14:23

    ΣΕΤΕ: Σε θετική κατεύθυνση το Σ/Ν για την επαγγελματική εκπαίδευση

  5. 02/12 14:11

    Αγώνας δρόμου για το εμβόλιο- Eμβολιασμοί από την επόμενη εβδομάδα στη Βρετανία

  6. 02/12 13:43

    Αναβάλλεται για τον Απρίλιο του 2021 η έκθεση f.re.e για τον ελεύθερο χρόνο, τα ταξίδια και την αναψυχή

  7. 02/12 13:42

    EasyJet: Χρέωση έως 34,99 λίρες για χρήση αποθηκευτικών χώρων στη καμπίνα

  8. 02/12 13:25

    Μνημόνιο ΕΟΤ - Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για υποστήριξη του ελληνικού τουρισμού με έρευνες

  9. 02/12 13:20

    Το ελληνικό κινηματογραφικό χωριό με τα δύο ονόματα

  10. 02/12 13:18

    Η παράξενη νεραϊδοσπηλιά με τους χαρακτηριστικούς σταλαγμίτες

  11. 02/12 13:13

    ΣΕΒ | Τεχνητή νοημοσύνη: ένα απαραίτητο άλμα για τις επιχειρήσεις

  12. 02/12 12:53

    Ερώτηση Βόζεμπεργκ στην Κομισιόν για την άμεση αποκατάσταση των μετακινήσεων των Ευρωπαίων πολιτών

  13. 02/12 12:46

    Στις αρχές Ιανουαρίου οι αιτήσεις για την Επιστρεπτέα Προκαταβολή 5

  14. 02/12 12:37

    Όμιλος Lufthansa: Δωρεάν αλλαγή κρατήσεων σε όλους τους ναύλους μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου

  15. 02/12 11:35

    Πότε θα ανακάμψει ο διεθνής τουρισμός;

  16. 02/12 11:12

    Αφιέρωμα στην Τουριστική Εκπαίδευση

  17. 02/12 10:38

    Συμφωνούν ότι διαφωνούν… και για το άνοιγμα των χειμερινών θερέτρων στην Ευρώπη

  18. 02/12 10:36

    "Παράφωνα" υγειονομικά πρωτόκολλα για τα εστιατόρια της Ελβετίας

  19. 02/12 10:28

    Βόρεια Μακεδονία: Πράσινο φως σε καζίνο για διαδικτυακή λειτουργία

  20. 02/12 10:25

    H στρατηγική των τραπεζών σε Γερμανία και Αυστρία εν μέσω πανδημίας

  21. 02/12 10:21

    Ποιες χώρες ενδιαφέρονται για την ανοικοδόμηση του λιμένα Βηρυτού

  22. 02/12 10:08

    Τηλεδιάσκεψη Θεοχάρη- ΣΕΤΕ: Ο τουρισμός δεν ευθύνεται για το δεύτερο κύμα κορωνοϊού στη χώρα μας

  23. 02/12 09:50

    Ενημερωθείτε για το #TheMieleWay με όφελος έως €2.800 σε επιλεγμένες συσκευές φροντίδας ιματισμού

  24. 01/12 17:19

    Διαφαίνεται φως στο τούνελ αλλά το πρώτο εξάμηνο του 2021 θα είναι δύσκολο

  25. 01/12 16:46

    Webacast από την Nea Mesa με θέμα: Πώς μεταβάλλεται το πεδίο από την απόφαση ΔΕΕ/ECJ κατά της Booking

  26. 01/12 15:46

    Τα ταξίδια λείπουν περισσότερο στους Βρετανούς από τις παμπ και τα εστιατόρια

  27. 01/12 12:54

    Βρετανία: Ποιες αεροπορικές εταιρίες και t.o’s καθιερώνουν τεστ στους επιβάτες

  28. 01/12 12:27

    Η πυραμίδα του Ελληνικού: Το μυστηριώδες μνημείο και η ιστορία του

  29. 01/12 12:26

    Η άγνωστη ελληνική λίμνη του Κομήτη και οι θεωρίες για τον μετεωρίτη

  30. 01/12 12:21

    Κανάρια: Μερική επαναφορά του τουρισμού το 2021, άνω του 50% των επιπέδων 2019

  31. 01/12 12:11

    Handelsblatt: Το "θετικό σοκ" της πανδημίας στον ελληνικό τουρισμό

  32. 01/12 11:52

    Προβολή της Χαλκιδικής στη Βελγική αγορά

  33. 01/12 11:13

    Γρ.Τάσιος: Σε συνθήκες lockdown δεν μπορούμε να μιλάμε για τουριστική κίνηση τα Χριστούγεννα

  34. 01/12 10:59

    INSETE: Τα στατιστικά των αφίξεων στο 10μηνο- Οι απώλειες ανά περιοχή

  35. 01/12 10:45

    Δήμος Άνδρου: Το προφίλ των τουριστών της πανδημίας

  36. 01/12 10:37

    Η Ισπανία παρατείνει την απαγόρευση εισόδου για πολίτες τρίτων χωρών έως το τέλος του έτους

  37. 01/12 10:33

    Γερμανία: Υποχρεωτικός αυτοπεριορισμός για αφίξεις από Δυτική Ελλάδα και Πορτογαλία

  38. 01/12 10:32

    American Airlines: Δοκιμαστικές πτήσεις διανομής εμβολίων κορωνοϊού

  39. 01/12 10:30

    Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο: Διαγωνισμός για παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών διαμονής

  40. 01/12 10:29

    Αίγυπτος: Οικονομικά κίνητρα από το 2021 για την αύξηση των πτήσεων τσάρτερ

  41. 01/12 10:24

    Nα βρεθεί η χρυσή τομή για τη βιώσιμη χωρική ανάπτυξη της χώρας

  42. 30/11 18:28

    Athens International Tourism Expo: Γιατί η Κρήτη είναι ένας “must see” προορισμός

  43. 30/11 15:50

    Η ΑΝΕΚ LINES στο πλευρό των μαθητών του Δήμου Χανίων

  44. 30/11 15:49

    ΙΑΤΑ: Τα τεστ και η ψηφιακή ταυτοποίηση των αποτελεσμάτων, «κλειδί» για διεθνείς πτήσεις χωρίς καραντίνα

  45. 30/11 15:24

    Αποκάλυψη οκτώ τάφων σε σωστική ανασκαφική έρευνα στην Ηλεία

  46. 30/11 15:22

    DER Touristik: 10 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα στους καταλόγους του 2021

  47. 30/11 14:54

    FTI: Επεκτείνονται οι προσφορές για το 2021 σε επιλεγμένους προορισμούς - Και η Ελλάδα σε αυτούς

  48. 30/11 14:42

    Celebrity Cruises: Ξεκίνησε η ναυπήγηση του τρίτου κρουαζιερόπλοιου κατηγορίας Edge, Beyond

  49. 30/11 14:41

    Γερμανία: Το 20% όσων επιστρέφουν από ταξίδια συμπληρώνουν ψευδή στοιχεία στις φόρμες COVID

  50. 30/11 14:27

    Regent Seven Seas: Νέες κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά το 2021-2022

  51. 30/11 14:15

    Κανάρια: Κοντά στην αναγνώριση των αποτελεσμάτων από γρήγορα τεστ αντιγόνων

  52. 30/11 14:06

    World Travel Awards 2020: Παγκόσμιες διακρίσεις για τον Ελληνικό τουρισμό – Δείτε ποιοι βραβεύθηκαν

  53. 30/11 13:43

    Η Ryanair δεν θα απαιτεί από τους επιβάτες να κάνουν το εμβόλιο

  54. 30/11 13:30

    Η A. Γκερέκου εγκαινιάζει το #AgapiMouGrecia - Αρμονία μεταξύ εικονικού και πραγματικού τουρισμού

  55. 30/11 13:18

    7th Athens International Tourism Expo: Το πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων

  56. 30/11 13:14

    Τέλος οι εξοχικές κατοικίες των Βρετανών στην Ευρώπη; Τι αλλάζει με το Brexit

  57. 30/11 12:56

    Μια άγνωστη ιστορία: Το ελληνικό χωριό που ξεγέλασε τους Τούρκους

  58. 30/11 12:54

    Το μικρό εκκλησάκι των Ταξιαρχών και η παράδοση με τον βοσκό που βρήκε την εικόνα

  59. 30/11 12:51

    Δήμος Αθηναίων: Είκοσι οκτώ υπηρεσίες Πολεοδομίας με λίγα κλικ

  60. 30/11 10:58

    Γεγονός το πρώτο ελληνικό rapid test για τον Covid-19

  61. 30/11 10:53

    ΥΠΑ: Νέα παράταση αεροπορικών οδηγιών

  62. 30/11 10:29

    Έρευνα: Προς πώληση 298 ξενοδοχεία σε διάφορες περιοχές της χώρας - Πίνακας

  63. 30/11 10:25

    Τι λένε οι τουρίστες για τα δωμάτια των ξενοδοχείων κατά τη διάρκεια της πανδημίας

  64. 30/11 10:23

    Αφαιρεί τα «αιχμάλωτα» αυγά... από τα ξενοδοχεία της η Meliá Hotels International

  65. 30/11 10:19

    4ετές σχέδιο από την Περιφέρεια: Πώς θα ανακάμψει ο τουρισμός της Κρήτης

  66. 30/11 10:16

    Δήμος Βόνιτσας: Αντιδράσεις για το επικείμενο κλείσιμο καταστημάτων της Εθνικής και της Πειραιώς - Πως επηρεάζει τον τουρισμό

  67. 30/11 10:09

    World Travel Awards 2020: Κορυφαίος Φορέας Τουρισμού παγκοσμίως υπουργείο Τουρισμού - ΕΟΤ

  68. 29/11 13:07

    Καταβολή επιχορηγήσεων για 2 ξενοδοχειακές επενδύσεις

  69. 29/11 13:05

    Νέες εγκρίσεις για τη μεγάλη τουριστική επένδυση της Dolphin Capital στην Τζιά

  70. 29/11 12:58

    Κορωνοϊός-Ιρλανδία: Ο Άγιος Βασίλης θα εξαιρείται από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς!

  71. 28/11 11:32

    World Travel Awards 2020 | Κορυφαίο "πράσινο" ξενοδοχειακό συγκρότημα στον κόσμο» το Sani Resort

  72. 28/11 11:30

    Καταβολή επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Χαλκιδική και στην Ζάκυνθο

  73. 28/11 11:28

    Το υπουργείο Τουρισμού μετακομίζει στο πρώην ξενοδοχείο Ambassadeur στην οδό Σωκράτους 65

  74. 28/11 11:17

    Η επιδημιολογική κατάσταση της Ευρώπης σβήνει κάθε ελπίδα για ταξίδια στο τέλος του έτους

  75. 27/11 16:46

    Social Media Awards 2020: Αργυρό βραβείο στον ΕΟΤ και την καμπάνια του στο Twitter

  76. 27/11 16:07

    Στρατηγική συμφωνία Lamda Development και ΤΕΜΕΣ για δύο πεντάστερα ξενοδοχεία στο Ελληνικό

  77. 27/11 15:23

    ΗΠΑ: Σενάρια για άρση της ταξιδιωτικής απαγόρευσης για τους Ευρωπαίους

  78. 27/11 14:11

    ΠΟΞ: Στήριξη των ξενοδοχείων με τα ίδια μέτρα που λαμβάνονται για τις κλειστές επιχειρήσεις

  79. 27/11 13:30

    HOTREC: Πλάνο ανάκαμψης για τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους από ΕΕ και τα κράτη-μέλη

  80. 27/11 12:30

    Run Messinia: Τρέχουμε για την ελευθερία - 10 υπεραποστάσεις σε 10 ημέρες για πρώτη φορά στην Ελλάδα

  81. 27/11 12:11

    Tο συρμάτινο γεφυράκι στον Εύηνο που σε μεταφέρει… στον παράδεισο

  82. 27/11 12:09

    Βάλια Κάλντα, η παραμυθένια κοιλάδα της Ελλάδας

  83. 27/11 10:54

    Delta Air Lines και Alitalia ξεκινούν τις πρώτες υπερατλαντικές πτήσεις χωρίς καραντίνα

  84. 27/11 10:34

    Α. Γκερέκου: Η πανδημία επιταχύνει αλλαγές που αφορούν τη μορφή ενός νέου τουριστικού μοντέλου

  85. 27/11 10:10

    Ε.Ξ. Μαγνησίας: Επιτακτική ανάγκη να παγώσουν όλες οι οφειλές των ξενοδοχείων

  86. 27/11 10:08

    Αποφάσεις για νέα ξενοδοχεία σε Χανιά και Ανατολική Μάνη

  87. 27/11 09:53

    Καταβολή επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Κρήτη και Ρόδο

  88. 27/11 09:52

    Κορωνοϊός: Η Ελλάδα προστέθηκε στην κόκκινη ταξιδιωτική λίστα της Σλοβακίας

  89. 27/11 09:51

    Πράσινο φως για αλλαγή χρήσης κτιρίων σε ξενοδοχεία στο Γύθειο και στη Θάσο

  90. 27/11 09:49

    Τένις: Το Αυστραλιανό Όπεν ενδέχεται να καθυστερήσει το 2021

  91. 26/11 16:07

    Η Ψηφιακή πύλη της 7ης Athens International Tourism Expo 2020 ανοίγει 27 Νοεμβρίου έως 4 Δεκεμβρίου

  92. 26/11 15:00

    Norwegian: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα κρουαζιέρας του 2023 – Ποια ελληνικά λιμάνια προστίθενται

  93. 26/11 14:13

    Στ.Πέτσας: Παρατείνονται μέχρι τις 7 Δεκεμβρίου τα περιοριστικά μέτρα

  94. 26/11 14:01

    Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης: Ικανοποίηση για την επιδότηση και των λεωφορείων, που κατέθεσαν πινακίδες

  95. 26/11 13:54

    Σε ψηφιακούς στόχους το 20% του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης

  96. 26/11 13:25

    Γρ. Τάσιος: Ευλεπιστούμε για μια νέα ΣΣΕ ξενοδοχοϋπαλλήλων που θα βοηθήσει να ξεπεραστεί η κρίση

  97. 26/11 13:22

    Ανάδειξη του Αρχαίου Θεάτρου Σικυώνας και της Αρχαίας Μεσσήνης

  98. 26/11 13:05

    Τουρισμός 2020: Μερική ανάκαμψη των διανυκτερεύσεων στα καταλύματα της Ευρώπης και της Ελλάδας το καλοκαίρι

  99. 26/11 13:03

    Το αίτημα της ΠΟΞ για τα επενδυτικά σχέδια των ξενοδοχείων

  100. 26/11 12:48

    Accor και Ennismore δημιουργούν το μεγαλύτερο lifestyle brand ξενοδοχείων στον κόσμο