To «Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν Ευτυχίας» είναι ο ύψιστος στόχος της τουριστικής πολιτικής στο Μπουτάν, είπε ο κ. Damcho Rinzin, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων και Μάρκετινγκ του τουριστικού συμβουλίου του κράτους του Μπουτάν, σε webinar που διοργάνωσε ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης υπό την αιγίδα του Ερευνητικού Εργαστηρίου Τουρισμού “Tour Lab” του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος.
Το Μπουτάν είναι ένα βουδιστικό βασίλειο των Ιμαλαίων που εφαρμόζει μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα τουριστική πολιτική, με γνώμονα την διατήρηση της τοπικής κουλτούρας και την προστασία του περιβάλλοντος.
O κ. Rinzin εντυπωσίασε τους συμμετέχοντες με τον προσδιορισμό «Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν Ευτυχίας» του Μπουτάν. Είπε χαρακτηριστικά:
«Δεν αρκεί να είναι μόνο επιτυχημένο το κράτος. Πρέπει να είναι και ευτυχισμένοι οι πολίτες». Επεσήμανε πως η προστασία του περιβάλλοντος συμβαδίζει με την πολιτιστική διαφύλαξη του Μπουτάν. Σύμφωνα με το νόμο, τουλάχιστον το 60% της χώρας πρέπει να παραμείνει δασικό για όλες τις μελλοντικές γενιές. «Η κοινωνική βιωσιμότητα διασφαλίζεται από το να έχεις τα πάντα τώρα, αλλά και στο μέλλον». Αυτό καθορίζεται από την στρατηγική της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης που ακολουθούν.
Στη συνέχεια μίλησε ο CEO της αεροπορικής εταιρείας του Ισραήλ Sundor κ. Gal Gherson για την εποχικότητα στον τουρισμό όπως αυτή γίνεται αντιληπτή από μία αεροπορική εταιρεία με τεράστια εμπειρία. Ο κ. Gherson αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Θεσσαλονίκης και χαρακτήρισε τον προορισμό περίπτωση μελέτης (case study) προγραμματισμού πτήσεων. Μίλησε για τις στενές σχέσεις που έχει δημιουργήσει η εταιρία με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης με αποτέλεσμα, την ενίσχυση του προορισμού στην τουριστική αγορά του Ισραήλ.
Στο webinar μίλησαν ακόμη:
Ο CEO της Sundor, σημείωσε πως υπάρχουν πολλά θετικά στοιχεία που καθιστούν τη Θεσσαλονίκη σημαντικό προορισμό για το Ισραήλ. Η σύντομη πτήση, που διαρκεί μόνο δύο ώρες, το καλό φαγητό, η νεανική ενέργεια εξαιτίας των πανεπιστημίων που υπάρχουν στην πόλη και βεβαία η ιστορία της ισραηλίτικης κοινότητας. Υπογράμμισε πως η Θεσσαλονίκη είναι ένας προορισμός τεσσάρων εποχών, κάτι που επικοινώνησαν με καμπάνια στους πολίτες του Ισραήλ.
«Η βιωσιμότητα, η ευζωία μέσω της χρήσης της τεχνολογίας αλλά και του μάρκετινγκ πρέπει να γίνουν βιώματα και κουλτούρα μας και με στρατηγική να μετατρέψουμε τις προκλήσεις σε ευκαιρίες».
Αναφέρθηκε στο έργο προβολής της Θεσσαλονίκης, που αποτιμήθηκε από την κατάταξη του προορισμού σε υψηλές θέσεις ερευνών διεθνών μέσων, όπως το CNN και το Tasteatlas αλλά και από τα βραβεία που συγκέντρωσε ο ΟΤΘ στα Tourism Αwards. Η κ. Πατουλίδου επισήμανε πως εφόσον η Θεσσαλονίκη είναι ένας αναγνωρίσιμος και ελκυστικός city-break προορισμός της Ευρώπης, πρέπει να ζυγίσουμε επαρκώς τις σύγχρονες προκλήσεις.
Στο webinar απηύθυνε επίσης χαιρετισμό η Γενική Διευθύντρια Τουριστικής Πολιτικής του Υπουργείου Τουρισμού κ. Παναγιώτα Διονυσοπούλου. Η κ. Διονυσοπούλου αναφέρθηκε στην προετοιμασία στρατηγικής του αειφόρου τουρισμού της Ελλάδας, τη δημιουργία του Παρατηρητηρίου παρακολούθησης και την συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού για τον παράκτιο και παραθαλάσσιο τουρισμό.
Τόνισε πως όλες χώρες της Ευρώπης έχουν να αντιμετωπίσουν παρόμοιες προκλήσεις. Γι’ αυτό θα πρέπει να υπάρχει κοινός σχεδιασμός σε πολλά επίπεδα. Ένα από τα κυριότερα θέματα που έχουν να αντιμετωπίσουν είναι η έλλειψη προσωπικού «Για το λόγο αυτό πρέπει να στοχεύσουμε στην εκπαίδευση όχι μόνο νέων αλλά και των ανθρώπων που ήδη εργάζονται στον χώρο του τουρισμού».