Η σημασία των αστικών αναπλάσεων για το μέλλον των ελληνικών πόλεων

28-04-23 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ

Οι ευκαιρίες που παρουσιάζουν οι ελληνικές πόλεις για να αλλάξουν πρόσωπο αναδείχθηκαν σε συζήτηση μεταξύ του Δημήτρη Ανδριόπουλου, CEO της Dimand SA και του Ανδρέα Κούρκουλα, Αρχιτέκτονα, Kokkinou & Kourkoulas Architects & Associates, με συντονιστή τον δημοσιογράφο της Καθημερινής, Νίκο Βατόπουλο, στο 8o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

«Κλειδί» για το μέλλον των πόλεων αποτελεί ο κοινός σχεδιασμός κυβέρνησης, τοπικής αυτοδιοίκησης και επιχειρηματιών. «Αν δεν αντιμετωπίσουμε συλλογικά το πρόβλημα, θα έρθει και θα μας πνίξει» υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της DIMAND, Δημήτρης Ανδριόπουλος. Εξήγησε ότι οι ελληνικές πόλεις μπορούν να αλλάξουν την εικόνα τους με απλό τρόπο, αρκεί να προχωρήσουμε στις απαραίτητες κινήσεις χωρίς κόμπλεξ. «Πρέπει να κάνουμε τα αυτονόητα, να ανοίξουμε τις πόλεις στο νερό, να γκρεμίσουμε κάποια παλιά κτίρια» τόνισε ο κ. Ανδριόπουλος.

Αναφερόμενος ειδικότερα στην Αθήνα επισήμανε πως υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για παρεμβάσεις και αναπλάσεις, βάσει των οποίων μπορεί να σχεδιαστεί η πόλη των επόμενων 30-40 ετών, αρκεί να δουλέψουν όλοι μαζί. «Οι αστικές αναπλάσεις έχουν αποτύπωμα στο κοινό, στους πολλούς. Είναι η ανανέωση του κυττάρου στην πόλη που εξαπλώνεται με τους πολλαπλασιαστές» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της DIMAND, προσθέτοντας ότι το πρόβλημα της κινητικότητας επιλύεται με ελαχιστοποίηση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων.

 Την άποψη ότι η εικόνα της Αθήνας είναι αναστρέψιμη και μπορεί να αλλάξει με μικροπαρεμβάσεις διατύπωσε ο Ανδρέας Κούρκουλας, Καθηγητής στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου - αρχιτεκτονικό γραφείο Kokkinou & Kourkoulas, λέγοντας ότι η πόλη έχει κρυφά χαρτιά. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που συντόνισε ο Νίκος Βατόπουλος, δημοσιογράφος της εφημερίδας Καθημερινή, σημείωσε ότι πρέπει να προσαρμόσουμε τον τρόπο προσέγγισης των ευρωπαϊκών πόλεων στο dna της πόλης. «Το μεγάλο πρόβλημα είναι το πάρκινγκ. Η Αθήνα έχει χιλιάδες μικρούς δρόμους. Πρέπει να μεγαλώσουμε το οικοδομικό τετράγωνο για το αυτοκίνητο και να αξιοποιήσουμε τους δημόσιους χώρους για τους πεζούς» εξήγησε ο κ. Κούρκουλας, σκιαγραφώντας την κινητικότητα ως το μεγάλο πρόβλημα που ορίζει τις πόλεις, καθώς όπως είπε, το αυτοκίνητο επηρέασε τρομακτικά την ανάπτυξη των πόλεων.

διαβάστε ακόμα

In –Edit, Φεστιβάλ Μουσικών Ταινιών στη Θεσσαλονίκη
Ανακαίνιση του κτηρίου της πρώην Φοιτητικής Εστίας του Παντείου - λειτούργησε αρχικά ως ξενοδοχείο
Αδελφοποίηση του δήμου Αίγινας με τον δήμο Tarpon Springs στη Φλόριντα
Σαντορίνη: Οι τρεις αιτίες για την κατολίσθηση στη Θηρασιά – Τι εκτίμησε ο Λέκκας
Αεροδρόμιο Σητείας | Ο καλύτερος Μάρτιος & το καλύτερο α' τρίμηνο των τελευταίων 9 ετών
Ξενοδοχείο μετατρέπεται σε επιπλωμένα διαμερίσματα στο Πευκί - Αποκατάσταση διατηρητέων με τουριστική χρήση στην Αίγινα
Δήμος Βιάννου | Μέτρα για τη λειψυδρία - Stop στις νέες πισίνες
Προορισμοί: ‘Εκθεση Φωτογραφίας στον Βόλο
Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος στον Κόζιακα
Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή