Πόσα χρήματα πρέπει να διαθέσουμε σε digital marketing ενέργειες για το ξενοδοχείο ή την τουριστική επιχείρηση μας;

03-10-18 | DIGITAL

Όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες και στελέχη διαφόρων τουριστικών επιχειρήσεων αντιλαμβάνονται την δύναμη, αξία και αποτελεσματικότητα του digital marketing. Ένα καίριο όμως ερώτημα το οποίο προκύπτει, είναι πόσα χρήματα θα πρέπει να διαθέσουμε για τις digital marketing ενέργειες μας;

Πριν ξεκινήσουμε θεωρώ όμως σκόπιμο να ξεκαθαρίσουμε τι είναι το digital marketing. Αν και είχαμε αναφερθεί σε παλαιότερο σχετικό άρθρο μας σχετικά με τα 7 βασικά σημεία της ψηφιακής παρουσίας των τουριστικών επιχειρήσεων, θα αναφερθούμε στα κύρια συστατικά τα οποία λαμβάνουν μέρος σε μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική.

Μία σωστή digital marketing στρατηγική διαμορφώνεται σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε επιχείρησης. Δεν υπάρχουν φασόν λύσεις (και έχουμε δει να κυκλοφορούν αρκετές τέτοιες προτάσεις στο internet). Τα εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είναι τα εξής:

Νομίζω πως είναι απόλυτο ξεκάθαρο πως digital marketing δεν είναι μόνο η παρουσία σε ένα ή και περισσότερα κοινωνικά δίκτυα. 

Επίσης να ξεκαθαρίσουμε πως το digital marketing αποτελεί μέρος της γενικότερης marketing στρατηγικής της επιχείρησης (προτείνω να διαβάσετε το σχετικό άρθρο "Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing".

Επειδή ενδεχομένως οι λέξεις στρατηγική, ανάλυση και η εν γένει γενικότερη χρήση της τεχνολογίας να ήχουν βαρύγδουπα και να δημιουργούν το αίσθημα της αποστροφής (γνωστό και ως "που πάω να μπλέξω") σε μικρότερου μεγέθους επιχειρήσεις, θα δηλώσουμε ότι όποιοι υοθετούν σύγχρονες πρακτικές είναι και αυτοί που ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό τους.

Ας πάμε να δούμε λοιπόν και το κύριο ζητούμενο του άρθρου μας. Πόσα χρήματα θα πρέπει να επενδύσουμε για τις digital marketing ενέργειες της επιχείρησης μας;

Επειδή προαναφέραμε πως το digital marketing αποτελεί μέρος της γενικότερης marketing στρατηγικής θεωρώ αυτονόητο να αναφέρω πως οι περισσότερες επιχειρήσεις διαθέτουν από το 5% έως και 15% του τζίρου τους για marketing σκοπούς. Από αυτό το ποσοστό θα πρέπει να διαθέτουμε από το 35% έως και 45% για digital marketing ενέργειες. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε πως η τάση δείχνει πως το digital marketing έχει αρχίσει να απορροφά και μεγαλύτερο ποσοστό από το συνολικό marketing κονδύλι που διαθέτουν οι επιχειρήσεις. Αυτό συμβαίνει καθότι η "μαγεία" του digital είναι ότι έχουμε απολύτως μετρήσιμα αποτελέσματα. Και για να σας φέρω ένα παράδειγμα: Εάν διαθέτατε 1.000€ θα προτιμούσατε να διαφημιστείτε σε ένα περιοδικό ή να εκτελέσετε μια ψηφιακή διαφημιστική ενέργεια; Θα χαρώ ιδιαίτερα να δω τις απαντήσεις σας κάτω από την συγκεκριμένη ανάρτηση στη Facebook ομάδα μας Digital Marketing για την Τουριστική Οικονομία.

Σε επόμενο άρθρο μας θα αναλύσουμε πως θα μπορούσαμε να "σπάσουμε" το digital marketing budget μας στις διάφορες ενέργειες άλλα ίσως θα σας ενδιέφερε να διαβάσετε το άρθρο μας "Πόσο κοστίζει το social media marketing;"

 

** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία.

 

διαβάστε ακόμα

Ponant: Κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά με αναχώρηση από Αθήνα
19,5 εκατ. θέσεις, που καλύπτουν 47 χώρες, διαθέτει το 2024 η AEGEAN
Γερμανικός Τύπος | Ελλάδα: Εξαήμερο κατά των ελλείψεων εξειδικευμένου δυναμικού;
Τουρκικός τουρισμός | +13,2% οι αφίξεις, +5,4% τα έσοδα το α' τρίμηνο
FootGolf με τη συμμετοχή των Euro 2004 Legends στο Porto Carras Pro-Am Aegean Mini Tour
Δήμος Αγ.Νικολάου | Κοινή θέση με τους ξενοδόχους κατά των πλωτών αιολικών πάρκων
Δήμος Πολυγύρου: Δυνατότητα ύδρευσης ξενοδοχείου με μία προϋπόθεση
Τρίτο Φεστιβάλ Ρομποτικής και Ευφυών Συστημάτων στην Καλαμάτα
Δήμος Χαλανδρίου: Πρόγραμμα θερινών διακοπών ΚΑΠΗ 2024 - Τα ποσά συμμετοχής με βάση το εισόδημα
Άυλη Ψηφιακή Κάρτα για την στήριξη του Τουρισμού Thessaly - Evros Pass 2024