Πώς αλλάζει το τουριστικό μάρκετινγκ στην εποχή της AI και των social media

- Ο τουριστικός κλάδος το 2025 λειτουργεί σε ένα ριζικά μεταβαλλόμενο ψηφιακό περιβάλλον, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να διαμορφώνουν πλέον τον τρόπο με τον οποίο τα τουριστικά brands προσεγγίζουν και αλληλεπιδρούν με το κοινό τους. Η τεχνητή νοημοσύνη (AI), η ανάγκη για αυθεντικότητα και η μετατόπιση της online συμπεριφοράς οδηγούν νέες στρατηγικές που επαναπροσδιορίζουν τη σύνδεση με τους ταξιδιώτες.
Η τεχνητή νοημοσύνη παύει να αποτελεί μελλοντική υπόσχεση και καθίσταται κεντρικό εργαλείο στο τουριστικό μάρκετινγκ. Πέρα από την αυτοματοποίηση, η AI επιτρέπει την εξατομίκευση καμπανιών, την άμεση εξυπηρέτηση και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με τους χρήστες. Πολλές ταξιδιωτικές εταιρείες έχουν ενσωματώσει έξυπνα chatbots που εξυπηρετούν πολυγλωσσικά αιτήματα ταξιδιωτών σε πραγματικό χρόνο, είτε πρόκειται για απαιτήσεις εισόδου σε προορισμούς είτε για τοπικές προτάσεις.
Παράλληλα, η AI χρησιμοποιείται για την ανάλυση συμπεριφοράς χρηστών και τη δημιουργία προσωποποιημένων διαφημιστικών μηνυμάτων – ένας χρήστης του Instagram που δείχνει ενδιαφέρον για γαστρονομία μπορεί να δει προσφορές για γαστρονομικά city breaks. Αξιοσημείωτο είναι και το παράδειγμα του Γερμανικού Οργανισμού Τουρισμού, ο οποίος χρησιμοποιεί AI avatars στα social media, όπως οι Lena και Emma, προκειμένου να παρέχουν ανθρώπινη και οικονομικά αποδοτική παρουσία σε δίκτυα όπως το LinkedIn.
Τα κοινωνικά δίκτυα ως νέες μηχανές αναζήτησης
Οι ταξιδιώτες του 2025 απαιτούν διαφάνεια και κοινωνική ευθύνη. Η εποχή των γενικών «πράσινων» ισχυρισμών έχει παρέλθει· σήμερα το κοινό απαιτεί αποδείξεις. Αεροπορικές εταιρείες, όπως η Transavia και η Singapore Airlines, επιλέγουν στρατηγικές storytelling με “μια ημέρα από τη ζωή” του πληρώματος, παρουσιάζοντας τις προσπάθειές τους για καλύτερη εξυπηρέτηση και αειφορία. Το περιεχόμενο αυτό, συχνά σε μορφή reel ή vlog, προβάλλεται σε TikTok, Instagram και LinkedIn και ενισχύει την αξιοπιστία του brand με έναν άμεσο, ανθρώπινο τρόπο.
Οι πλατφόρμες όπως το TikTok, το Instagram και το Pinterest μετατρέπονται σταδιακά σε εργαλεία αναζήτησης για ταξιδιωτική έμπνευση, αμφισβητώντας το παραδοσιακό μονοπώλιο της Google. Τα τουριστικά brands προσαρμόζουν την παρουσία τους, δημιουργώντας περιεχόμενο που απαντά σε ερωτήματα των χρηστών: «Top 5 αξιοθέατα στην Πράγα» ή «Τι να κάνω ένα Σαββατοκύριακο στο Παρίσι;», συνδυάζοντας οπτικά εφέ, λέξεις-κλειδιά και αφήγηση σε μορφές όπως YouTube Shorts ή Instagram Reels.
Η ενσωμάτωση υπότιτλων και μεταγραφών ενισχύει την αναγνωσιμότητα από τους αλγόριθμους, επιτρέποντας στα brands να προσεγγίζουν τους ταξιδιώτες από τα πρώτα στάδια του travel planning – μια πρώιμη και κρίσιμη στιγμή επιρροής.
Περιεχόμενο χρηστών και μικρο-Influencers
Οι ταξιδιώτες εμπιστεύονται άλλους ταξιδιώτες. Η δύναμη των αυθεντικών αξιολογήσεων και των εμπειριών πραγματικών ανθρώπων ξεπερνά πλέον την παραδοσιακή διαφήμιση. Εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι οι μικρο-Influencers – πρόσωπα με επιρροή σε συγκεκριμένες κοινότητες και θεματικές. Η συνεργασία με αυτούς τους δημιουργούς επιτρέπει στα τουριστικά brands να προβάλλουν πιο ρεαλιστικό και σχετικό περιεχόμενο, που δεν θυμίζει «διαφήμιση», αλλά εμπνέει αυθεντικά και δημιουργεί μεγαλύτερη εμπιστοσύνη.
Παράλληλα, το user-generated content (UGC) αποτελεί κεντρικό εργαλείο σε καμπάνιες, ενισχύοντας την αξιοπιστία του brand και ενθαρρύνοντας την αλληλεπίδραση με το κοινό μέσα από πραγματικές εμπειρίες.
Η αξιοποίηση των εφαρμογών
Το μέλλον της εξυπηρέτησης και των πωλήσεων μετατοπίζεται στα ιδιωτικά κανάλια. Μέσα από εφαρμογές όπως το WhatsApp, το Messenger και τα Instagram DMs, οι τουριστικές επιχειρήσεις όχι μόνο εξυπηρετούν ταξιδιώτες, αλλά πραγματοποιούν κρατήσεις και πωλήσεις μέσα από εξατομικευμένες συνομιλίες. Εταιρείες όπως η Air France χρησιμοποιούν WhatsApp για προτάσεις ανά τοποθεσία, ενώ το LinkedIn αξιοποιείται για επαγγελματικά updates μέσω newsletters.
Η σημασία αυτών των καναλιών έγκειται και στα υψηλότερα ποσοστά «ανοίγματος» συγκριτικά με το email, καθιστώντας τα ιδανικά για conversational marketing που οδηγεί σε καλύτερη εξυπηρέτηση και αυξημένες πωλήσεις.
Το νέο τοπίο στο τουριστικό μάρκετινγκ
Η ταχύτητα με την οποία εξελίσσονται τα social media και οι τεχνολογικές λύσεις οδηγεί σε έναν νέο κανόνα στο τουριστικό μάρκετινγκ: αυθεντικότητα, προσωποποίηση και αμεσότητα. Οι επιχειρήσεις που προσαρμόζονται και επενδύουν σε αυτές τις στρατηγικές, ξεχωρίζουν σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, χτίζοντας διαχρονικές σχέσεις εμπιστοσύνης με τους ταξιδιώτες του μέλλοντος.
20/06 17:49
20/06 17:34
«Six Women in Greek Tragedy» | Υπαίθρια παράσταση Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου & Έκθεση Μάσκας
20/06 17:22
Πολωνοί δημσιογράφοι στη Θεσσαλονίκη με αφορμή τις πτήσεις της LOT
20/06 17:03
20/06 15:22
Στρατηγική συμμαχία Τουρισμού – Ολυμπισμού για την προώθηση του αθλητικού τουρισμού
20/06 15:18
Κρήτη 2026: Σχέδιο για την ανάδειξη του Κρητικού Διατροφικού Πολιτισμού
20/06 13:08
ΙΝΣΕΤΕ | Η σχέση ποιότητας τιμής βασικό κριτήριο για τις παραθαλάσσιες διακοπές
20/06 12:48
Μ. Δανάς: Αναχρονιστικό το θεσμικό πλαίσιο για τις θερμαλιστικές επιχειρήσεις
20/06 12:46
Νίσυρος | Θερινό σχολείο Φυσικών Επιστημών με συμμετοχές από Ευρώπη και Ασία
20/06 10:10
20/06 08:53
Αργοστόλι: Στην καρδιά της Κεφαλονιάς, εκεί όπου η Ιστορία συναντά το Ιόνιο
20/06 08:09
“Global Nomad Pass” με προσφορές στους ψηφιακούς νομάδες στην Ελλάδα
20/06 07:43
Γαλλικό ενδιαφέρον για την Αττική | Νέα σύνδεση Μασσαλία–Αθήνα από την Transavia
20/06 07:40
Γιορτή Μανιταριών Τρούφας στην Αργαλαστή: H γαστρονομία συναντά τη φύση και την παράδοση
20/06 07:37
Ο Country Manager της Emirates στο Tornos News | Η Ελλάδα στρατηγικός κόμβος ανάπτυξης
20/06 07:35
Ανοίγει ο δρόμος για νέο πεντάστερο ξενοδοχείο στη Νέα Αλικαρνασσό Κω
20/06 07:05
Sky Express | 5 νέες διεθνείς χειμερινές συνδέσεις με την Αθήνα
20/06 07:00
Ζητούνται 70 τ.μ. για να σωθεί η Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Ηρακλείου
20/06 06:51
Τηλεοπτική «Αποστολή» για τον τουρισμό και τον πολιτισμό των Βορείων Τζουμέρκων
20/06 06:48
20/06 06:12
19/06 19:35
Discover Greece Audio Guides app | Οι ελληνικοί προορισμοί αφηγούνται τις ιστορίες τους
19/06 17:43
50 Ιταλοί ποδηλάτες στη Ρόδο για μία εβδομάδα ποδηλατικού τουρισμού
19/06 17:33
19/06 16:36
Air Serbia | Συνδέσεις με 7 ελληνικούς προορισμούς το καλοκαίρι
19/06 15:50
19/06 14:46
AegeanBall Festival 2025 | Ένα τετραήμερο γεμάτο μπάσκετ στη Σύρο - Δείτε το πρόγραμμα
19/06 13:34
19/06 12:56
19/06 12:38
Morus Acropolis Boutique Hotel | To νέο ξενοδοχείο στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας
19/06 12:16
Οι δημοφιλείς προορισμοί των Αμερικανών αυτό το καλοκαίρι στην Ευρώπη
19/06 11:39
Τουρκικός τουρισμός | Με το βλέμμα στραμμένο στη σύγκρουση Ισραήλ - Iράν
19/06 11:15
Νέοι προορισμοί αναδύονται στην Ανατολική Ευρώπη | Έκθεση Amadeus και UN Tourism
19/06 11:04
Η Emirates παρουσιάζει το νέο αεροσκάφος A350 στην έκθεση «Paris Air Show 2025»
19/06 11:00
«Πράσινο φως» για την επαναλειτουργία του Ολυμπιακού Κολυμβητηρίου στο Ζάππειο
19/06 08:33
19/06 08:05
Τρίκαλα Θεσσαλίας: Γαστρονομικές εξορμήσεις για τους λάτρεις της παράδοσης
19/06 08:05
Βόρεια Μακεδονία: Αύξηση τουρισμού, μείωση εργατικού δυναμικού
19/06 07:48
Αλγερία: Ενίσχυση του στόλου της Air Algerie - πάνω από 250.000 οι κλίνες με τις νέες επενδύσεις
19/06 07:39
Το Μόναχο αλλάζει με την ελπίδα διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων
19/06 07:23
Απρόσμενη στήριξη στα ξενοδοχεία της Αθήνας από «εγκλωβισμένους» Ισραηλινούς τουρίστες
19/06 07:05
Προς αναστολή λειτουργίας η ΣΑΕΚ Ηρακλείου| Τι λέει στο ΤΝ ο Γιώργος Σφακιανάκης
19/06 07:01
Μιαούλεια 2025: Η Ύδρα τιμά τον ναύαρχο της ιστορίας με πολιτισμό και φλόγα
19/06 06:34
Η Five Senses παρουσιάζει την επόμενη μέρα στην εμπειρία κρουαζιέρας
19/06 06:10
Ρόδος: Απώλειες 110.000 Ισραηλινών τουριστών εάν συνεχιστεί η κρίση | O I.Παπαβασιλείου στο ΤΝ
18/06 19:33
18/06 17:27
18/06 16:26
18/06 16:23
Εμπορικός Σύλλογος Χανίων: Άμεση επαναφορά του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά
18/06 14:41
Ελλάδα και Αθήνα στην κορυφή της αεροπορικής διασυνδεσιμότητας στην Ευρώπη
18/06 13:43
Προτάσεις Κόνσολα για την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος στα νησιά
18/06 13:28
18/06 13:18
Η Σάμος και η γαστρονομία της συστήνεται στο ρουμανικό κοινό
18/06 13:15
18/06 12:21
Το 52% των Ελλήνων δεν θα κάνει φέτος διακοπές | Η οικονομία κυριαρχεί στους υπόλοιπους
18/06 12:02
Συμμαχία UN Tourism και Slow Food για την προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού
18/06 11:41
18/06 11:34
Ηνωμένο Βασίλειο | Οι διαδηλώσεις οδηγούν σε αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής
18/06 11:09
Διεθνής διάκριση για το Ioannina Camping | Το καλύτερο μικρό Camping στην Ελλάδα από τον ACSI
18/06 10:49
18/06 10:29
Πάρος: Στροφή προς τον τουρισμό υψηλού εισοδηματικού επιπέδου
18/06 10:24
Lesvos Treasures: Η Λέσβος αποκτά τη δική της διαδραστική εμπειρία τουρισμού
18/06 08:16
Στο Ρέθυμνο τα γυρίσματα της γερμανικής τηλεοπτικής σειράς «Temptation Island 2025»
18/06 08:09
18/06 08:03
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου ενισχύει τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού
18/06 07:29
Γενικό Νοσοκομείο Κέρκυρας: Διαγωνισμός για τη μίσθωση ακινήτου του στο ιστορικό κέντρο
18/06 07:17
Έγκριση περιβαλλοντικών όρων για πολιτιστικό κέντρο στο Νέο Φάληρο
18/06 07:05
18/06 07:00
18/06 06:10
17/06 19:20
17/06 18:48
Το «1000 Miglia Experience» έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
17/06 17:33
Νέα εποχή για το Patmos Aktis, a Luxury Collection Resort & Spa, μετά την επένδυση των 20 εκατ. ευρώ
17/06 15:37
Ο διάσημος ποδοσφαιριστής που πρωταγωνιστεί στην καμπάνια της Accor
17/06 14:32
ΗΠΑ: Νέα παγκόσμια τουριστική καμπάνια “America the Beautiful”
17/06 14:22
Γερμανία | Ο υπερτουρισμός επηρεάζει 1 στους 4 στην επιλογή προορισμού
17/06 14:05
Ο Επίτροπος Α. Τζιτζικώστας στη Διεθνή Αεροπορική Έκθεση στο Παρίσι
17/06 14:01
Ευρεία σύσκεψη για την επιτάχυνση των υδροπλάνων - Έγκριση για Δονούσα & Οινούσσες
17/06 13:56
17/06 13:51
17/06 13:28
Προβολή της Σαντορίνης από δημοφιλείς Βρετανίδες influencers
17/06 13:25
Η πρώτη απευθείας πτήση της LOT από τη Βαρσοβία για Θεσσαλονίκη
17/06 13:19
Rhodes Street Food Festival: Η Ρόδος γιορτάζει τις "Γεύσεις του Δρόμου"
17/06 10:38
Ο oινοτουρισμός ως καταλύτης επανατοποθέτησης της Σαντορίνης
17/06 10:18
Γιατί η πολυτελής ταξιδιωτική εμπειρία κινδυνεύει να χάσει την αυθεντικότητά της
17/06 10:13
17/06 07:53
Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού στη Σάμη Κεφαλονιάς
17/06 07:41
Γερμανοί ταξιδιωτικοί πράκτορες επισκέπτονται τη Δυτική Ελλάδα
17/06 07:40
Δήμος Δελφών: Ένας πολυδιάστατος τουριστικός προορισμός με στρατηγική ανάπτυξης
17/06 07:35
Δήμος Χίου: Παραχώρηση του παλιού τελωνείου Λιθίου για αξιοποίηση
17/06 07:23
Πέτρα – Αϊβαλί: Ξεκινά στις 18 Ιουνίου η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Δ. Λέσβου με τα απέναντι παράλια
17/06 07:15
Πώς 5 Ελληνικοί δήμοι χαράζουν νέα στρατηγική στον τουρισμό για το 2025
17/06 07:09
Δήμος Χάλκης: Διαγωνισμός για οργάνωση εκδηλώσεων και υπηρεσίες φιλοξενίας - Οι εκδηλώσεις
17/06 07:00
Ξεκίνησαν οι πτήσεις Αθήνα-Σάρλοτ – Οι ΗΠΑ στις top αγορές για το «Ελ. Βενιζέλος»
17/06 06:45
17/06 06:15
Ισπανία: Φόβοι για "λουκέτο" στο 70% των βραχυχρόνιων μισθώσεων λόγω του Ενιαίου Μητρώου
17/06 06:10
«Ασφαλής Επιστροφή» | Επαναπατρισμός 150.000 Ισραηλινών από το εξωτερικό και δια θαλάσσης
16/06 19:31
Helmos Mountain Festival | Θεματικό πάρκο τέχνης και ψυχαγωγίας το χιονοδρομικό Καλαβρύτων
16/06 19:05
Τα νεροπίστολα βγήκαν την Κυριακή στη Νότια Ευρώπη | Εξέγερση κατά του χωρίς όρια τουρισμού
16/06 17:09
Η Emirates παρουσιάζει το νέο αεροσκάφος A350 στην έκθεση «Paris Air Show 2025»
Πολωνοί δημσιογράφοι στη Θεσσαλονίκη με αφορμή τις πτήσεις της LOT
Κρήτη 2026: Σχέδιο για την ανάδειξη του Κρητικού Διατροφικού Πολιτισμού
Νίσυρος | Θερινό σχολείο Φυσικών Επιστημών με συμμετοχές από Ευρώπη και Ασία
«Six Women in Greek Tragedy» | Υπαίθρια παράσταση Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου & Έκθεση Μάσκας
Στρατηγική συμμαχία Τουρισμού – Ολυμπισμού για την προώθηση του αθλητικού τουρισμού
ΙΝΣΕΤΕ | Η σχέση ποιότητας τιμής βασικό κριτήριο για τις παραθαλάσσιες διακοπές
Μ. Δανάς: Αναχρονιστικό το θεσμικό πλαίσιο για τις θερμαλιστικές επιχειρήσεις
Ο Country Manager της Emirates στο Tornos News | Η Ελλάδα στρατηγικός κόμβος ανάπτυξης
Sky Express | 5 νέες διεθνείς χειμερινές συνδέσεις με την Αθήνα
Ανοίγει ο δρόμος για νέο πεντάστερο ξενοδοχείο στη Νέα Αλικαρνασσό Κω
Γαλλικό ενδιαφέρον για την Αττική | Νέα σύνδεση Μασσαλία–Αθήνα από την Transavia
“Global Nomad Pass” με προσφορές στους ψηφιακούς νομάδες στην Ελλάδα
Γιορτή Μανιταριών Τρούφας στην Αργαλαστή: H γαστρονομία συναντά τη φύση και την παράδοση
Τηλεοπτική «Αποστολή» για τον τουρισμό και τον πολιτισμό των Βορείων Τζουμέρκων
Ζητούνται 70 τ.μ. για να σωθεί η Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Ηρακλείου
Air Serbia | Συνδέσεις με 7 ελληνικούς προορισμούς το καλοκαίρι
Discover Greece Audio Guides app | Οι ελληνικοί προορισμοί αφηγούνται τις ιστορίες τους
Τα νεροπίστολα βγήκαν την Κυριακή στη Νότια Ευρώπη | Εξέγερση κατά του χωρίς όρια τουρισμού
( 0 )