Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες της διατήρησης πελατών σε ένα διαφορετικό περιβάλλον ταξιδιών και συναντήσεων
Η Carlson Wagonlit Travel, δια της επικεφαλής του Customer Experience Center of Excellence, κας Maura Geertsma, εξετάζει τα προβλήματα και τις λύσεις ικανοποίησης των ήδη υπαρχόντων πελατών στο νέο ταξιδιωτικό τοπίο.
Η συζήτηση γύρω από τη διατήρηση των πελατών στα εταιρικά ταξίδια δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά ο κλάδος έχει δει την πανδημία, τη «μεγάλη παραίτηση», την οικονομική ύφεση και τις ελλείψεις εργαζομένων να προκαλούν μεγαλύτερη πίεση, δημιουργώντας ουσιαστικά την τέλεια καταιγίδα.
Η επιχειρησιακή ικανότητα είναι τεταμένη, οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται υπό πίεση, οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων είναι πιο δύσκολες από ποτέ και οι ανέσεις του ξενοδοχείου, σε κάποιο βαθμό και οι υπηρεσίες, έχουν μειωθεί.
Τα τελευταία δύο χρόνια, το μεγαλύτερο μέρος της εταιρικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας αναγνώρισε τη διατήρηση πελατών ως σημαντικό βασικό δείκτη απόδοσης (KPI) και προτεραιότητα στα στρατηγικά σχέδια.
Η διατήρηση πελατών μετράει όχι μόνο πόσο επιτυχημένη είναι μία επιχείρηση στην απόκτηση νέων πελατών, αλλά και πόσο καλά καταφέρνει να ικανοποιήσει τους υπάρχοντες πελάτες. Τελικά, η διατήρηση πελατών αυξάνει την απόδοση της επένδυσης (ROI), ενισχύει την αφοσίωση στο brand και μπορεί να διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στην προσέλκυση νέων πελατών.
Μόνο μια αύξηση κατά 5% στη διατήρηση πελατών μπορεί να αυξήσει τα έσοδα της εταιρείας κατά 25-95%, σύμφωνα με έρευνα του Frederick Reichheld της Bain & Company. Επιπλέον, είναι πιο οικονομικά αποδοτικό για την επιχείρηση να διατηρήσει πελάτες, καθώς είναι 6 έως 7 φορές πιο ακριβό να αποκτήσει έναν νέο πελάτη από το να διατηρήσει έναν ήδη υπάρχοντα πελάτη. Μπορεί να είναι ευρέως αποδεκτό ότι είναι πιο εύκολο να διατηρήσει κανείς έναν υφιστάμενο πελάτη, αλλά στο τρέχον κλίμα όπου όλοι αγωνίζονται για πόρους, η ιδέα αυτή πλέον αμφισβητείται.
Ο κλάδος έχει πληγεί από έναν μοναδικό συνδυασμό δυνάμεων. Αυτό περιλαμβάνει την εξακολουθητική άνοδο της αυτοματοποίησης και της μηχανικής μάθησης, σε συνδυασμό με την πολυπλοκότητα της πανδημίας. Η τεχνητή νοημοσύνη, για παράδειγμα, έχει επηρεάσει τον τρόπο συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων. Οι μη αυτόματες προσεγγίσεις για την πρόβλεψη της διατήρησης πελατών, δεν είναι πλέον ανταγωνιστικές. Για να ανταποκριθούν οι επιχειρήσεις στις αυξανόμενες ανάγκες ενός απομακρυσμένου εργατικού δυναμικού, στις συγκεκριμένες απαιτήσεις και συμπεριφορές των πελατών και στα ταξιδιωτικά τους προγράμματα, απαιτείται μια μνημειώδης αλλαγή. Επίσης, πρέπει να ληφθεί υπόψη το σημαντικό γεγονός ότι τα τελευταία τρία χρόνια έχουν επηρεάσει τους πελάτες σε πολλαπλά επίπεδα, με αποτέλεσμα να επανεξετάζουν πώς και πού ξοδεύουν τον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό. Καθώς ο όγκος των ταξιδιών αυξάνεται και οι επαγγελματίες ταξιδιώτες να επιστρέφουν, οι επιχειρήσεις που έχουν ως αντικείμενο τα επαγγελματικά ταξίδια παρατηρούν ένα κύμα δυσαρέσκειας, καθώς ολόκληρη η ταξιδιωτική βιομηχανία αντιμετωπίζει μια έξαρση της περιορισμένης ζήτησης σε συνδυασμό με την έλλειψη εργατικού δυναμικού.
Βέλτιστη πρακτική στην επόμενη πρακτική
Σε αυτό το μεταβαλλόμενο τοπίο, όσοι δίνουν προτεραιότητα στην Εμπειρία Πελατών (CX) θα είναι σε καλύτερη θέση να αποκτήσουν αφοσίωση, να αναπτύξουν ανθεκτικότητα και να προστατέψουν την επιχείρησή τους στο μέλλον. Το CX είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα συναίσθημα, περισσότερο από ένα τμήμα και περισσότερο από μια φάση στη συνολική διαδρομή πελατών. Είναι ένας τρόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας με επίκεντρο τον πελάτη, που απαιτεί αναλυτική ηγεσία, διαλειτουργική συνεργασία και συνεχή επανάληψη, για να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία πελάτη.
Οι διαχειριστές ταξιδιών, καλούνται να λύσουν έναν δύσκολο γρίφο
Η αγοραστική συμπεριφορά των ταξιδιωτών τους, αλλάζει. Η ευημερία, η τεχνολογία και η αξία κυριαρχούν στη σκηνή. Η διαταραχή της τεχνολογίας προκαλεί το status quo και αλλάζει τον κλάδο πιο γρήγορα από ποτέ. Αυτά είναι σημαντικά ζητήματα για τους πελάτες. Ως αποτέλεσμα, οι ομάδες σχεδιασμού πρέπει να προσαρμόζονται, να προσφέρουν και να υπερβαίνουν τις εξελισσόμενες προσδοκίες. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια η προθυμία των ταξιδιωτών να μοιραστούν πληροφορίες και απόψεις, έχει επηρεάσει σημαντικά την αγοραστική συμπεριφορά, της οποίας η φύση και ο ρυθμός συνεχίζουν να εξελίσσονται. Αυτό απαιτεί από τον κλάδο να αναβαθμιστεί και να παραμείνει στην κορυφή του παιχνιδιού όσον αφορά τη διατήρηση των πελατών.
Η σημασία των μακροχρόνιων σχέσεων
Οι στρατηγικές διατήρησης πελατών σχετίζονται κυρίως με τη δημιουργία στρατηγικής και οράματος, την επίδειξη αξίας, με το να είναι κανείς έμπιστος σύμβουλος και να εδραιώνει μία σταθερή, μακροχρόνια σχέση με τον πελάτη. Γι’ αυτό και οι δραστηριότητες διατήρησής του, θα πρέπει να ξεκινούν νωρίς, 24 μήνες πριν από τη λήξη οποιασδήποτε σύμβασης, είναι το ελάχιστο. Πώς επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο; Με την έγκαιρη και συχνή παράθεση προσδοκιών, τη δημιουργία ενός σαφούς οδικού χάρτη για το μέλλον της συνεργασίας και την διάθεση να ακούσει η επιχείρηση τον πελάτη, τους προβληματισμούς και τα σχόλιά του.
Η διατήρηση των πελατών στον ταξιδιωτικό κλάδο πρέπει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή όλων των σχεδίων. Συνεπώς, ο κλάδος πρέπει να περάσει από τη βέλτιστη πρακτική στην «επόμενη πρακτική». Η δημιουργία μιας ισχυρής στρατηγικής διατήρησης πελατών για την αύξηση του CX μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση να ευδοκιμήσει στο τρέχον κλίμα.
Τέλος, οι επιχειρήσεις πρέπει να αναλάβουν πραγματική δέσμευση στους πελάτες αλλά και στις ίδιες, να παρέχουν την καλύτερη φροντίδα στους υπάρχοντες πελάτες, να είναι προνοητικοί, άμεσοι και στοχαστικοί-κι αυτό θα αποτελεί αναγκαιότητα για πολλά χρόνια ακόμη.
- 1) Έρευνα Marriott Bonvoy: Πώς ταξιδεύουν οι σύγχρονοι Ασιάτες – Κυνηγοί του value και της μέγιστης εμπειρίας
- 2) Ο τουρισμός περιπέτειας εξελίσσεται σε "μαζική αγορά"
- 3) Booking.com | Σε σημείο «κόπωσης» το 28% των ταξιδιωτών για το ζήτημα της αειφορίας
- 4) Το 52% των Βρετανών επιλέγουν ξενοδοχείο βάσει κριτικών
26/04 16:05
Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων
26/04 14:41
Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη»
26/04 14:15
Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google
26/04 14:06
Ανοίγει την 1η Μαΐου το νέο πολυτελές Amyth of Mykonos | Super Paradise
26/04 12:12
Ο νέος γενικός διευθυντής του Eliamos Villas Hotel & Spa στην Κεφαλονιά
26/04 11:46
Oceania Cruises: Πολυάριθμα νέα δρομολόγια κρουαζιέρας σε Αθήνα και Ελληνικά νησιά το 2025
26/04 11:25
Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους»
26/04 11:06
Τουρισμός | Η Ελλάδα στο top 10 των ευρωπαϊκών προορισμών, που θα επισκεφτούν φέτος οι Αυστραλοί
26/04 10:57
Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας | Τουριστική Προβολή στη Βαρσοβία και το Βελιγράδι
26/04 10:29
26/04 10:06
Γερμανία | Όποιος κλείνει τραπέζι σε εστιατόριο και δεν πάει πληρώνει
26/04 07:23
26/04 07:22
10 δράσεις για τη διαχείριση του πολιτιστικού τοπίου του Ζαγορίου
26/04 07:18
26/04 07:14
26/04 07:10
Great Transfiguration: ‘Εργο τουριστικής μεταμόρφωσης της Αγίας Αικατερίνης στην Αίγυπτο
25/04 22:42
Τουρισμός | FTI: Συζητήσεις με το νέο επενδυτή για τα χρέη, με ενδεχόμενο κουρέματος
25/04 22:20
Ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί την εύκολη λύση για βάρη που δεν του αναλογούν
25/04 15:30
"Υπερτουρισμός" | Πρέπει να συζητάμε για αναβάθμιση της προσφοράς και όχι για περιορισμό της ζήτησης
25/04 15:25
Hilton | 10 νέα resorts σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς – ανάμεσά τους και η Ελλάδα
25/04 14:36
HOTREC | Οι πολιτικές προτεραιότητες του κλάδου της φιλοξενίας ενόψει των ευρωεκλογών
25/04 14:28
Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα νέα κριτήρια κατηγοριοποίησης σε αστέρια
25/04 14:10
Τουρισμός | To 20% των Αμερικανών σκέφτονται τις επόμενες διακοπές, ενώ βρίσκονται σε διακοπές!
25/04 13:42
Θεσσαλονίκη | Οι πτήσεις της Aegean στη Γεωργία ανοίγουν μια νέα αγορά
25/04 13:36
25/04 13:18
Αυξημένο το ενδιαφέρον των Κυπρίων για την Ελλάδα και το 2024
25/04 12:31
25/04 12:11
Κ. Χατζηδάκης | Ραντεβού το φθινόπωρο για το νέο πλαίσιο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις
25/04 12:00
Μακροζωία: Η Personal Wellness σκιαγραφεί την επόμενη μέρα του τουρισμού ευεξίας
25/04 10:55
APT Travelmarvel: Διευρύνεται το πρόγραμμα κρουαζιέρας στα Ελληνικά νησιά το 2025
25/04 10:44
Ανέπαφη πληρωμή με τραπεζική κάρτα στα λεωφορεία των γραμμών Express του Αερολιμένα Αθηνών
25/04 09:17
Τουρισμός | 5 ευρώ η είσοδος στη Βενετία από σήμερα 25 Απριλίου
25/04 07:59
13ος Διεθνής Αγώνας Δρόμου Υπεραπόστασης Δόλιχος Δελφοί –Ολυμπία
25/04 07:10
25/04 07:08
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές στα Νότια Προάστια
25/04 07:06
Ο ΕΟΤ ενισχύει οικονομικά την κινηματογραφική ταινία "Υπάρχω" για τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη
25/04 07:03
24/04 17:24
24/04 17:06
24/04 16:56
Project VORIA | Πώς θα είναι το συγκρότημα πολλαπλών χρήσεων με το καζίνο στο Μαρούσι
24/04 15:00
EasyJet: 22 νέες αεροπορικές συνδέσεις με Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024
24/04 14:43
The Athenaeum | Ανοίγει στις αρχές Μαΐου νέο πολυτελές ξενοδοχείο στο κέντρο τη Αθήνας
24/04 14:10
24/04 13:30
Norwegian Cruise Line: Το πρόγραμμα κρουαζιέρας στην Ελλάδα για το 2024
24/04 13:04
24/04 12:49
CNT Hot List: Τρία Ελληνικά ξενοδοχεία στα καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2024
24/04 12:01
24/04 11:53
24/04 11:14
Τουρισμός ευεξίας | Οι 5 νέες τάσεις, που καθορίζουν τον σύγχρονο ταξιδιώτη ευεξίας
24/04 10:41
24/04 07:31
Επισκευές σε ξενοδοχείο στη Ρόδο - ανακαίνιση του Σαλάντι Beach Hotel στην Ερμιονίδα
24/04 07:27
Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για τον εκσυγχρονισμό του Υδροθεραπευτηρίου Αγιασμάτων στη Χίο
24/04 07:24
Παρατηρήσεις για τη μελέτη ανάπλασης της πλατείας Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη
24/04 07:22
24/04 07:19
23/04 16:44
23/04 16:23
+14,4% η επιβατική κίνηση στα 39 αεροδρόμια της χώρας το α' τρίμηνο
23/04 16:05
23/04 15:56
23/04 15:24
Συνεργασία Deloitte - ΠΟΞ για εκπαιδευτικά εργαστήρια στα μέλη της
23/04 15:08
Travel + Leisure: Το Katikies Santorini ανάμεσα στα 500 καλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο για το 2024
23/04 13:50
Μαρίνα Πόρτο Χέλι | Υψηλή πληρότητα το 2023 - Ανάπτυξη 29% το 2024
23/04 13:43
23/04 13:43
Η Celestyal παρουσιάζει τις ημερήσιες εκδρομές «National Geographic Day Tours»
23/04 12:36
Το Γραφείο ΕΟΤ στο Ηνωμένο Βασίλειο καλύτερος οργανισμός τουρισμού για το 2023
23/04 12:19
23/04 11:58
Ελληνικά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα καλύτερα για το 2024 σύμφωνα με τους χρήστες της Tripadvisor
23/04 11:28
23/04 11:28
23/04 11:07
23/04 10:33
23/04 07:05
Δήμος Σκιάθου: Να καταργηθεί το εισιτήριο στο Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου, κάνει ζημιά στον τουρισμό
23/04 07:03
Ταξίδι εξοικείωσης στην Ανατολική Χαλκιδική για τουριστικούς πράκτορες από το Καζακστάν
23/04 07:02
Θάσος | Ψήφισμα για την υποβάθμιση των πορθμειακών γραμμών - Κινδυνεύει ο τουρισμός
23/04 06:55
23/04 06:52
Δήμος Νότιας Κέρκυρας: Στήριξη των εργαζομένων στον τουρισμό για την διασφάλιση των δικαιωμάτων τους
22/04 18:46
Ε.Ξ. Θεσσαλονίκης | Έρευνα: Προβληματίζει η εικόνα της πόλης - μετατροπή του Ο.Τ.Θ. σε DMO
22/04 18:38
22/04 16:09
Booking.com | Σε σημείο «κόπωσης» το 28% των ταξιδιωτών για το ζήτημα της αειφορίας
22/04 15:18
22/04 14:58
22/04 12:39
FedHATTA: Αυξημένη από πέρυσι η ταξιδιωτική κίνηση του Πάσχα – Πού θα ταξιδέψουν φέτος οι Έλληνες
22/04 11:53
Αυθαίρετα σε 14 κλαμπ/εστιατόρια και ξενοδοχεία της Μυκόνου εντόπισαν οι επιθεωρητές
22/04 11:45
Κανάρια: Αγανακτισμένοι οι κάτοικοι διαδηλώνουν κατά του μαζικού τουρισμού
22/04 11:17
Η Βαρκελώνη «κατέβασε» από τη Google διαδρομή λεωφορείου για να μην τη χρησιμοποιούν οι τουρίστες
22/04 11:11
22/04 10:51
22/04 10:31
22/04 10:03
22/04 07:26
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Διαγωνισμός για τη μίσθωση κλινών στη Λήμνο
22/04 07:23
22/04 07:20
22/04 07:19
Επέκταση αεροδρομίου Τιράνων λόγω αυξημένης τουριστικής κίνησης
22/04 07:17
21/04 11:13
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην έκθεση «Μόδα και Ολυμπιακοί Αγώνες Αθήνα 2004 – Παρίσι 2024»
21/04 11:03
Χάρης Δούκας | Η Αθήνα εισέπραξε μόλις 42 λεπτά ανά τουρίστα που επισκέφτηκε την πόλη το 2023!
21/04 10:52
Όλγα Κεφαλογιάννη | Έρχονται προδιαγραφές λειτουργίας και ασφαλείας στα Airbnb
21/04 07:57
20/04 12:08
traveloffpath.com | H Aθήνα δεν αντέχει τον υπερτουρισμό - Αυτός είναι ο εναλλακτικός προορισμός!
20/04 11:58
ΕΟΤ: Συμμετοχή σε εκδηλώσεις του FTI Touristik σε 5 πόλεις της Γερμανίας
Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google
Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων
Ο νέος γενικός διευθυντής του Eliamos Villas Hotel & Spa στην Κεφαλονιά
Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη»
Oceania Cruises: Πολυάριθμα νέα δρομολόγια κρουαζιέρας σε Αθήνα και Ελληνικά νησιά το 2025
Ανοίγει την 1η Μαΐου το νέο πολυτελές Amyth of Mykonos | Super Paradise
Τουρισμός | Η Ελλάδα στο top 10 των ευρωπαϊκών προορισμών, που θα επισκεφτούν φέτος οι Αυστραλοί
Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους»
Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας | Τουριστική Προβολή στη Βαρσοβία και το Βελιγράδι
"Υπερτουρισμός" | Πρέπει να συζητάμε για αναβάθμιση της προσφοράς και όχι για περιορισμό της ζήτησης
Γερμανία | Όποιος κλείνει τραπέζι σε εστιατόριο και δεν πάει πληρώνει
Τουρισμός ευεξίας | Οι 5 νέες τάσεις, που καθορίζουν τον σύγχρονο ταξιδιώτη ευεξίας
10 δράσεις για τη διαχείριση του πολιτιστικού τοπίου του Ζαγορίου
Ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί την εύκολη λύση για βάρη που δεν του αναλογούν
Τουρισμός | FTI: Συζητήσεις με το νέο επενδυτή για τα χρέη, με ενδεχόμενο κουρέματος
Hilton | 10 νέα resorts σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς – ανάμεσά τους και η Ελλάδα
Great Transfiguration: ‘Εργο τουριστικής μεταμόρφωσης της Αγίας Αικατερίνης στην Αίγυπτο
Booking.com | Σε σημείο «κόπωσης» το 28% των ταξιδιωτών για το ζήτημα της αειφορίας
EasyJet: 22 νέες αεροπορικές συνδέσεις με Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024
Μακροζωία: Η Personal Wellness σκιαγραφεί την επόμενη μέρα του τουρισμού ευεξίας
( 0 )