Travelotopos: Στο χαώδες μονοπάτι προς την κράτηση, κλειδί για πωλήσεις είναι τα... data
![Travelotopos: Στο χαώδες μονοπάτι προς την κράτηση, κλειδί για πωλήσεις είναι τα... data](https://www.tornosnews.gr/files/trrrrrr_142554665.jpg)
Tη σημασία της συλλογής δεδομένων (data driven marketing) από τις ταξιδιωτικές συνήθειες των καταναλωτών σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού στις digital πωλήσεις ταξιδίων, ανέπτυξε ο Strategic Performance Manager της Panadvert, κ. Ευάγγελος Kαρλής μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο της Travelotopos που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2019 στην Αθήνα.
Ο κ. Καρλής αναφέρθηκε στην πολυπλοκότητα του ψηφιακού ταξιδιού του καταναλωτή μέχρι το σημείο της κράτησης. Ενώ πολλοί νομίζουν, όπως είπε, ότι το ταξίδια αυτό ξεκινά από την αναζήτηση, περνά στα σημεία επαφής με τις τουριστικές επιχειρήσεις και καταλήγει στην αγορά, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά σήμερα.
Ο σύγχρονος ταξιδιώτης, «πνιγμένος» από τις ατελείωτες επιλογές ταξιδίων και με την ευκολία του διαδικτύου, στο οποίο όλα βρίσκονται ένα κλικ μακριά, η απόφαση για το ταξίδι κρίνεται στη λεπτομέρεια.
Ενώ παλαιότερα τα τουριστικά γραφεία προσέφεραν συγκεκριμένες προτάσεις τουριστικών πακέτων και σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, είπε, με αποτέλεσμα να περιορίζονται οι επιλογές διακοπών, σήμερα, οι ταξιδιώτες έχουν την ευκαιρία να επιλέγουν διαδικτυακά όλες τις παραμέτρους του ταξιδιού τους, όμως αυτό συνεπάγεται και αυξημένο κόπο αναζητήσεων και άγχος.
Ο κ. Καρλής υπογράμμισε τη σημασία της χρήσης όλων των διαφορετικών καναλιών για την απόκτηση επιπλέον κρατήσεων, τα οποία όμως απαιτούν προσαρμογή του περιεχομένου σε καθένα από αυτά, ως προσωποποιημένη εμπειρία προσαρμοσμένη σε κάθε πλατφόρμα, η οποία θα είναι ελκυστική για τον ταξιδιώτη.
Συγκεκριμένα, παρουσίασε την περίπτωση ταξιδιώτη που χρειάστηκε 3 μήνες για να καταλήξει σε κράτηση. Πέρασε από 850 σημεία επαφής με ταξιδιωτικές επιχειρήσεις και 166 αναζητήσεις πραγματοποιήθηκαν από κινητό τηλέφωνο.
Επιπλέον, οι σύγχρονοι ταξιδιώτες, πριν την κράτηση, φροντίζουν να διαβάζουν κριτικές για να πεισθούν, να περιηγούνται σε πλατφόρμες όπως το facebook, η TripAdvisor και το Instagram, να βλέπουν χάρτες δραστηριοτήτων στον προορισμό, να απευθύνονται σε τουρ οπερέιτορ, με αποτέλεσμα το μονοπάτι προς την πώληση να γίνεται χαώδες.
Ταυτόχρονα, όσο μεγαλώνει ο χρόνος που μεσολαβεί μέχρι την κράτηση, τόσο τα δεδομένα ταξιδιωτών αυξάνονται σε όγκο γεμίζοντας τη δεξαμενή από την οποία οι επιχειρήσεις μπορούν να αντλούν σημαντικά στοιχεία για τους δυνητικούς πελάτες τους. Χαρακτηριστικά, στις 7 πλατφόρμες της Google καταγράφονται 1 δισ. χρήστες, για κάθε μία, στο Facebook 2,3 δισ. και στο Instagram πάνω από 1 δισ.
Εξίσου χαρακτηριστικό είναι ότι οι ταξιδιώτες δαπανούν μόλις το 4% του χρόνου τους στην αναζήτηση και όλο τον υπόλοιπο σε άλλα κανάλια και site του διαδικτύου.
Πώς συγκεντρώνουμε πολύτιμα δεδομένα ταξιδιωτών
Οι επιχειρήσεις μπορούν να αλιεύουν δεδομένα χριστών από το Facebook, από τους προσωπικούς λογαριασμούς των χρηστών στην πλατφόρμα, αλλά και από το Gmail που διατηρεί δεδομένα αναζητήσεων και προβάλλει σχετικές διαφημίσεις στη συνέχεια και από την πλοήγηση στο διαδίκτυο.
Μερικά πολύτιμα εργαλεία για να γίνει καταγραφή των δεδομένων είναι οι πλατφόρμες Google Ads, YouTube, Yandex (για τη Ρωσία) κτλ. Αυτές δημιουργούν ψηφιακά προφίλ των χρηστών τους και εξυπηρετούν ώστε οι επιχειρήσεις να στοχεύουν στο κοινό που επιθυμούν με στοχευμένη διαφήμιση. Μπορούν να αντλούν δεδομένα όπως δημογραφικά στοιχεία, στοιχεία τοποθεσίας, ενδιαφερόντων, συμπεριφοράς, remarketing (κατά την επίσκεψη στη σελίδα να γίνει πελάτης ή να ξαναγίνει πελάτης) κτλ.
Αυτό ονομάζεται data driven marketing και βοηθά τις επιχειρήσεις να αξιολογούν την απόδοσή τους στις διαφημιστικές καμπάνιες, προβαίνοντας στις κατάλληλες προσαρμογές εάν είναι αναγκαίο.
Ο κ. Kαρλής τόνισε επίσης ότι οι σύγχρονοι καταναλωτές είναι συνεχώς συνδεδεμένοι με το διαδίκτυο, όλο το 24ωρο, επομένως με τη συλλογή δεδομένων οι επιχειρήσεις μπορούν να κατανοήσουν τις ανάγκες τους και να τους προσφέρουν προσωποποιημένη εμπειρία.
- 1) Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία
- 2) Έρευνα: 9 στους 10 ταξιδιώτες επιλέγουν ξενοδοχείο με κριτήριο την αειφορία
- 3) easyJet: Στις 18 Ιουλίου κορυφώθηκαν τα ταξίδια των Βρετανών – Αύξηση της ζήτησης για Σκιάθο
- 4) Τουρισμός 2024: Ανερχόμενη τάση τα μοναχικά ταξίδια των γυναικών – Οι 5 κορυφαίες τάσεις για το καλοκαίρι
26/07 18:04
Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων
26/07 17:40
Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
26/07 15:00
Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης
26/07 13:52
Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR
26/07 11:40
DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι
26/07 11:36
26/07 10:57
26/07 10:43
26/07 07:17
26/07 07:15
Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι
26/07 07:14
Δήμος Δωρίδος: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
26/07 07:12
26/07 07:09
25/07 16:20
ΕΞΑΑΑ | Τα ξενοδοχεία 3 αστέρων είχαν την υψηλότερη πληρότητα στην Αθήνα το α΄εξάμηνο
25/07 15:30
25/07 15:05
Zagori Mountain Running 2024: Ρεκόρ συμμετοχών με πάνω από 2.800 δρομείς από 35 χώρες
25/07 14:30
25/07 13:34
6 documentary-style travel videos μας ταξιδεύουν στις παραδοσιακές τέχνες της Αθήνας
25/07 12:22
Which? | «Πιθανόν παραπλανητικές» τακτικές στις κρατήσεις μέσω Expedia και Hotels.com
25/07 12:18
Η Επιτροπή εκταμίευσε 2,3 δισ. ευρώ προς την Ελλάδα στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανάκαμψης
25/07 12:01
Πάνω από 4.500 έλεγχοι καταγγελιών σε 150 παραλίες όλης της χώρας - 20 σφραγίσεις
25/07 12:01
25/07 11:36
Περιφέρεια Αττικής: 48 εκατ. ευρώ για έργα Πολιτισμού στο Λεκανοπέδιο - Ώθηση στον θεματικό τουρισμό
25/07 11:18
25/07 10:36
25/07 10:30
Success Story: Selected Hideaways – Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων & Βιλών
25/07 07:31
Πού μελετάται να τοποθετηθούν και γιατί 30 κάμερες στην Πάρο
25/07 07:27
Δήμος Πύργου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
25/07 07:26
Συμπόσιο Γλυπτικής του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θ. Παπαγιάννης στα Τζουμέρκα
25/07 07:24
Δήμος Παγγαίου: Διαγωνισμός για εκμίσθωση έκτασης με χρήση κάμπινγκ
25/07 07:18
24/07 23:45
Έρευνα ΕΛΣΤΑΤ | 5 εκατ. ημεδαποί ταξιδιώτες το 2023, 3,5 δισ. ευρώ οι δαπάνες
24/07 23:21
24/07 17:14
ΥΠΑ: Σε εξέλιξη σχέδια αναβάθμισης υποδομών στο αεροδρόμιο Καρπάθου
24/07 14:16
Korean Air: Πτήσεις τσάρτερ Σεούλ – Αθήνα για Αύγουστο και Σεπτέμβριο
24/07 14:04
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία
24/07 13:21
24/07 11:59
24/07 11:41
Handelsblatt | Οι μικροεπιχειρήσεις «φρενάρουν» την ελληνική οικονομία
24/07 11:40
Πώς οι αρωματικές ξενοδοχειακές σειρές αναβαθμίζουν την εμπειρία φιλοξενίας
24/07 11:26
24/07 10:52
Κέρκυρα: Χωρίς νερό ο Άγιος Γόρδιος – Πρόβλημα με τις γεωτρήσεις
24/07 10:21
24/07 07:18
Air Haifa: Νέα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στο Ισραήλ, με πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο
24/07 07:15
210 κιλά χταπόδι στις Γιορτές Ψαρά, Χταποδιού και Θάλασσας στη Λέσβο
24/07 07:10
Γιατί συγκεντρώθηκε υπερβολικός όγκος παλαιών στρωμάτων σε κοινόχρηστους χώρους της Σίφνου
24/07 07:05
24/07 07:02
Δήμος Ζαγοράς – Μουρεσίου: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
23/07 20:39
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Ιταλοί και Αμερικανοί ηγούνται στις αυξητικές επιδόσεις του α΄πενταμήνου
23/07 17:08
23/07 15:06
Έρευνα: 9 στους 10 ταξιδιώτες επιλέγουν ξενοδοχείο με κριτήριο την αειφορία
23/07 14:36
23/07 13:38
Heraklion Flavors: Το επιτυχημένο Φεστιβάλ Γαστρονομίας «βεγγέρισε» στους Κάτω Ασίτες
23/07 13:36
23/07 12:40
easyJet: Στις 18 Ιουλίου κορυφώθηκαν τα ταξίδια των Βρετανών – Αύξηση της ζήτησης για Σκιάθο
23/07 12:22
Ethiopian Airlines: 3 οι εβδομαδιαίες συνδέσεις Αθήνα - Αντίς Αμπέμπα το α’ 3μηνο του 2025
23/07 12:04
Χορηγία drones προς την Περιφέρεια Ανατολικής Mακεδονίας Θράκης για αντιπυρική προστασία
23/07 11:07
ΤΑΙΠΕΔ | 10 εκατ. ευρώ για να γίνουν πιο "πράσινα" τα λιμάνια Ραφήνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας
23/07 10:35
ΕΕ | Μεγαλύτερη σαφήνεια στα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών
23/07 09:46
23/07 07:40
23/07 07:38
Ηνωμένο Βασίλειο: Ρυθμός ανάπτυξης υψηλότερος του αναμενόμενου
23/07 07:30
23/07 07:29
Συνεργασία Υπουργείου Τουρισμού με Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών για την τουριστική εκπαίδευση
23/07 07:27
Δήμος Φαιστού: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
22/07 22:50
Όλγα Κεφαλογιάννη | Ενισχύσεις για αναβάθμιση ή δημιουργία νέων εγκαταστάσεων ιαματικού τουρισμού
22/07 19:45
ΕΠΟΤ | Εκδήλωση στη Ρόδο: «Ολιστική Βιώσιμη Ανάπτυξη | από την Παραγωγή στη Γαστρονομία – Φιλοξενία»
22/07 19:41
Θρησκευτικός τουρισμός | Ενίσχυση της συνεργασίας ΕΟΤ - Αρχιεπισκοπής Αθηνών για την προώθησή του
22/07 16:43
22/07 14:55
Σε εξέλιξη μέτρα αναβάθμισης του αεροδρομίου Νάξου και η τεχνική μελέτη για τον νέο αεροσταθμό
22/07 13:55
22/07 13:05
22/07 12:17
22/07 11:52
22/07 11:42
Ελληνικός τουρισμός 2024: 531 εκατ. περισσότες εισπράξεις από πέρυσι το α’ 5μηνο
22/07 11:10
22/07 10:39
22/07 10:39
Sani/Ikos | Άντληση 350 εκατ. ευρώ από έκδοση ομολόγου - Ξένοι θεσμικοί υπερκάλυψαν 3 φορές το ποσό
22/07 10:22
Ryanair: Κέρδισε δίκη κατά της Booking.com για παραπλανητικές πρακτικές
22/07 10:06
22/07 09:57
Condor | Νέες πτήσεις προς ελληνικούς προορισμούς το καλοκαίρι του 2025
22/07 07:57
22/07 07:05
Δήμος Μεγανησίου: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
22/07 07:02
22/07 07:00
22/07 06:07
Πράσινο φως για επενδύσεις στο Ξενία και την Ιαματική Πηγή στα Λουτρά Κύθνου
21/07 12:39
21/07 12:16
21/07 11:56
Δήμος Επιδαύρου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
21/07 11:55
20/07 22:18
20/07 13:16
Κυπριακός τουρισμός | «Έξυπνος» προορισμός η Πάφος με την τοποθέτηση ψηφιακών πινακίδων
20/07 13:03
20/07 12:58
Μ. Κόνσολας | «Νέα δέσμη κινήτρων για τους γιατρούς που θα υπηρετούν στα νοσοκομεία των νησιών»
20/07 12:50
O Σύνδεσμος Ξενοδόχων Κρήτης καταδικάζει περιστατικό ξυλοδαρμού τουριστών - προσφορά δωρεάν διακοπών
20/07 12:39
Ε.Ξ. Ρόδου | Τοπική συνάντηση των ξενοδοχείων Φαληρακίου & Καλλιθέας
20/07 12:36
20/07 12:34
Ισπανία: Η αύξηση των τουριστικών μεγεθών αυξάνει τον ρυθμό ανάπτυξης
19/07 17:55
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 | grape - Greek Agora of Performance, 21 – 25 Ιουλίου
19/07 16:05
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία
Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων
DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι
Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR
Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης
Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι
Success Story: Selected Hideaways – Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων & Βιλών
Δήμος Δωρίδος: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Ισπανία: Η αύξηση των τουριστικών μεγεθών αυξάνει τον ρυθμό ανάπτυξης
6 documentary-style travel videos μας ταξιδεύουν στις παραδοσιακές τέχνες της Αθήνας
Air Haifa: Νέα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στο Ισραήλ, με πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο
Zagori Mountain Running 2024: Ρεκόρ συμμετοχών με πάνω από 2.800 δρομείς από 35 χώρες
ΕΞΑΑΑ | Τα ξενοδοχεία 3 αστέρων είχαν την υψηλότερη πληρότητα στην Αθήνα το α΄εξάμηνο
( 0 )