Πώς η ανάπτυξη της Airbnb, Expedia, Google μπορεί να διδάξει τα ξενοδοχεία
Τέσσερα μυστικά ανάπτυξης των διαδικτυακών κολοσσών Airbnb, Expedia, Google, που μπορούν να υιοθετήσουν οι παραδοσιακές εταιρίες φιλοξενίας, παρουσιάζει η Meng-Mei Maggie Chen, Καθηγήτρια Μάρκετινγκ στο Ecole hotelière της Λοζάνης στην Ελβετία, σε άρθρο της στο ehotelier.com.
1. Ουσιαστική αρχιτεκτονική του brand | H προσέγγιση branded house της Airbnb είναι αποτελεσματική. Όλοι οι τύποι φιλοξενίας περιστρέφονται γύρω από το brand της Airbnb ενισχύοντας την αυθεντική πρόσταση αξίας του brand ως η αντι-ξενοδοχειακή εναλλακτική. Ακόμα και σήμερα που έχουν προστεθεί ξενοδοχεία στις καταχωρήσεις, τα ξενοδοχειακά brand δεν περιλαμβάνονται και όλες οι καταχωρήσεις συνοψίζονται στην ομπρέλα της Airbnb.
Ωστόσο, δεδομένου του μεγάλου πλήθους καταχωρήσεων, η Airbnb χρειάζεται να ενθαρρύνει τους ταξιδιώτες για κράτηση χωρίς να γίνεται κουραστική η επιλογή καταλύματος. Για το λόγο αυτό οργάνωσε τα σπίτια σε κατηγορίες (Entire Place, Private Room, Shared Room) και λάνσαρε νέα προϊόντα (Airbnb Plus και Beyond by Airbnb) εστιάζοντας στην ποιότητα διαμονής παρά στην χαμηλή τιμή.
Οι περισσότεροι ξενοδοχειακοί οργανισμοί υιοθετούν την προσέγγιση house of brands, και η πολιτική εξάπλωσης των brand τους τείνει να στοχεύει στη δημιουργία νέων brand για την προσέλκυση νέων επενδυτών στα ξενοδοχεία. Ωστόσο, με αυτή την προσέγγιση χρειάζονται σημαντικές επενδύσεις στο μάρκετινγκ για τη διάδοση των brand στους ταξιδιώτες αλλά και για να δοθεί σημασία και στόχευσή του σε συγκεκριμένο κοινό. Παραμένει το ερώτημα όμως, εάν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες μπορούν να ξεχωρίζουν τα διαφορετικά brand μέσα σε έναν όμιλο ξενοδοχείων, αν έχουν διαφορετικές προτιμήσεις και εάν τα brand αυτά προσφέρουν καλύτερες λύσεις που ικανοποιούν τις προσδοκίες των ταξιδιωτών.
Κοιτάζοντας το παράδειγμα των διαδικτυακών πλατφορμων, τα ξενοδοχεία έχουν να κερδίσουν πολλά εάν εστιάσουν περισσότερο στην βαθιά κατανόηση των κοινών στα οποία στοχεύουν, μέσα από έρευνες αγοράς και δεδομένα, παρά από την ίδρυση νέων brand.
2. Έμφαση στους ταξιδιώτες | Η Airbnb Collections απευθύνεται σε προφίλ ταξιδιωτών είτε σε ταξιδιωτικές περιστάσεις. Μέσα από τις κατηγορίες Airbnb for Family, Airbnb for Work, Social Stays, Honeymoons, Group Gateaways και Dinner parties, οι ταξιδιώτες αναγνωρίζουν τις ανάγκες τους στο ταξίδι.
Στις αναζητήσεις στα διαδικτυακά τουριστικά γραφεία (ΟΤΑ) ή σε ιστοσελίδες ξενοδοχείων, οι ταξιδιώτες αναζητούν βάσει προορισμού, όμως ορισμένοι δε γνωρίζουν τον προορισμό.
Η προσέγγιση της Expedia Collections απευθύνεται σε όσους αναζητούν εμπειρίες στις διακοπές με κατηγορίες όπως Beach, Relaxation, Family Fun, Culture & History, Shopping και Snow, χωρίς να απαιτείται συγκεκριμένος προορισμός. Οι υπηρεσίες Google Flight και Google Travel προσφέρουν επίσης την επιλογή Explore για τον ίδιο λόγο.
Τα ξενοδοχεία μπορούν να εμπνευσθούν από τα παραπάνω στοχεύοντας περισσότερο στον στόχο του ταξιδίου, στην περίσταση και στα χόμπι, με προϋπόθεση οτι κατανοούν τις προθέσεις ταξιδίων των επισκεπτών τους.
3. Τα επιτυχημένα franchise οδηγούν σε επιτυχείς ξενοδοχειακούς οργανισμούς | Η Airbnb έχει αναγνωρίσει τη συμβολή των ιδιοκτητών ακινήτων στην επιτυχία της και γι’ αυτό τους προσφέρει πλεονεκτήματα με υπηρεσίες όπως η «Superhosts» (περιλαμβάνει μπόνους, εκπτώσεις για αγορές υπηρεσιών, βοήθεια στο μάρκετινγκ κτλ.). Βοηθώντας τους, διασφαλίζει τις προμήθειές της αλλά και την παραμονή των ιδιοκτητών στην πλατφόρμα.
Παρότι οι αλυσίδες ξενοδοχείων προσφέρουν κίνητρα στα ξενοδοχεία τους, θα μπορούσαν να τα βοηθούν στη βελτίωση της διαδικτυακής τους παρουσίας και να προσφέρουν ενσωματωμένες λύσεις τεχνολογίας για βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους.
Άλλωστε, όπως συμβαίνει και με την Airbnb, τα έσοδα των αλυσίδων ξενοδοχείων συνδέονται με τον αριθμό των ξενοδοχείων τους και τα έσοδα σε καθένα από αυτά, επομένως η επιτυχία τους βασίζεται σε αυτά.
4. Ένα επιτυχημένη brand δημιουργεί μια αγορά | Με πάνω από 2 εκατ. ανθρώπους να μένουν σε σπίτια της Airbnbs κάθε μέρα, η πλατφόρμα έχει διαμορφώσει μια δική της αγορά. Μετά από προσφορά αποκλειστικά ιδιόκτητων σπιτιών, προχώρησε με ξενοδοχεία, ενώ πλέον προσφέρει και υπηρεσίες ξενάγησης μέσω των Airbnb Experiences και Airbnb Adventures.
Αντίστοιχα η Google Travel προσφέρει έμπνευση για ταξίδια, αναζητήσεις, κρατήσεις και εμπειρίες.
Η αξιοποίηση των ειδικών αγορών παρουσιάζει τεράστιες προοπτικές στον ξενοδοχειακό κλάδο. Για παράδειγμα, η Accor σε συνεργασία με την WOJO θα γίνει το μεγαλύτερο συνεργατικό brand στην Ευρώπη το 2022, στο πλαίσιο των προσπαθειών του ξενοδοχειακού ομίλου να αξιοποιήσει το μοντέλο «Επαυξημένης Φιλοξενίας» προσφέροντας περισσότερο από απλώς παραδοσιακές υπηρεσίες φιλοξενίας. Πλέον διαθέτει χαρτοφυλάκιο brand που ειδικεύονται στο F&B, co-working, την ευεξία και την υποδοχή.
- 1) Έρευνα Marriott Bonvoy: Πώς ταξιδεύουν οι σύγχρονοι Ασιάτες – Κυνηγοί του value και της μέγιστης εμπειρίας
- 2) Ο τουρισμός περιπέτειας εξελίσσεται σε "μαζική αγορά"
- 3) Booking.com | Σε σημείο «κόπωσης» το 28% των ταξιδιωτών για το ζήτημα της αειφορίας
- 4) Το 52% των Βρετανών επιλέγουν ξενοδοχείο βάσει κριτικών
26/04 11:46
Oceania Cruises: Πολυάριθμα νέα δρομολόγια κρουαζιέρας σε Αθήνα και Ελληνικά νησιά το 2025
26/04 11:25
Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους»
26/04 11:06
Τουρισμός | Η Ελλάδα στο top 10 των ευρωπαϊκών προορισμών, που θα επισκεφτούν φέτος οι Αυστραλοί
26/04 10:57
Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας | Τουριστική Προβολή στη Βαρσοβία και το Βελιγράδι
26/04 10:29
26/04 10:06
Γερμανία | Όποιος κλείνει τραπέζι σε εστιατόριο και δεν πάει πληρώνει
26/04 07:23
26/04 07:22
10 δράσεις για τη διαχείριση του πολιτιστικού τοπίου του Ζαγορίου
26/04 07:18
26/04 07:14
26/04 07:10
Great Transfiguration: ‘Εργο τουριστικής μεταμόρφωσης της Αγίας Αικατερίνης στην Αίγυπτο
25/04 22:42
Τουρισμός | FTI: Συζητήσεις με το νέο επενδυτή για τα χρέη, με ενδεχόμενο κουρέματος
25/04 22:20
Ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί την εύκολη λύση για βάρη που δεν του αναλογούν
25/04 15:30
"Υπερτουρισμός" | Πρέπει να συζητάμε για αναβάθμιση της προσφοράς και όχι για περιορισμό της ζήτησης
25/04 15:25
Hilton | 10 νέα resorts σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς – ανάμεσά τους και η Ελλάδα
25/04 14:36
HOTREC | Οι πολιτικές προτεραιότητες του κλάδου της φιλοξενίας ενόψει των ευρωεκλογών
25/04 14:28
Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα νέα κριτήρια κατηγοριοποίησης σε αστέρια
25/04 14:10
Τουρισμός | To 20% των Αμερικανών σκέφτονται τις επόμενες διακοπές, ενώ βρίσκονται σε διακοπές!
25/04 13:42
Θεσσαλονίκη | Οι πτήσεις της Aegean στη Γεωργία ανοίγουν μια νέα αγορά
25/04 13:36
25/04 13:18
Αυξημένο το ενδιαφέρον των Κυπρίων για την Ελλάδα και το 2024
25/04 12:31
25/04 12:11
Κ. Χατζηδάκης | Ραντεβού το φθινόπωρο για το νέο πλαίσιο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις
25/04 12:00
Μακροζωία: Η Personal Wellness σκιαγραφεί την επόμενη μέρα του τουρισμού ευεξίας
25/04 10:55
APT Travelmarvel: Διευρύνεται το πρόγραμμα κρουαζιέρας στα Ελληνικά νησιά το 2025
25/04 10:44
Ανέπαφη πληρωμή με τραπεζική κάρτα στα λεωφορεία των γραμμών Express του Αερολιμένα Αθηνών
25/04 09:17
Τουρισμός | 5 ευρώ η είσοδος στη Βενετία από σήμερα 25 Απριλίου
25/04 07:59
13ος Διεθνής Αγώνας Δρόμου Υπεραπόστασης Δόλιχος Δελφοί –Ολυμπία
25/04 07:10
25/04 07:08
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές στα Νότια Προάστια
25/04 07:06
Ο ΕΟΤ ενισχύει οικονομικά την κινηματογραφική ταινία "Υπάρχω" για τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη
25/04 07:03
24/04 17:24
24/04 17:06
24/04 16:56
Project VORIA | Πώς θα είναι το συγκρότημα πολλαπλών χρήσεων με το καζίνο στο Μαρούσι
24/04 15:00
EasyJet: 22 νέες αεροπορικές συνδέσεις με Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024
24/04 14:43
The Athenaeum | Ανοίγει στις αρχές Μαΐου νέο πολυτελές ξενοδοχείο στο κέντρο τη Αθήνας
24/04 14:10
24/04 13:30
Norwegian Cruise Line: Το πρόγραμμα κρουαζιέρας στην Ελλάδα για το 2024
24/04 13:04
24/04 12:49
CNT Hot List: Τρία Ελληνικά ξενοδοχεία στα καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2024
24/04 12:01
24/04 11:53
24/04 11:14
Τουρισμός ευεξίας | Οι 5 νέες τάσεις, που καθορίζουν τον σύγχρονο ταξιδιώτη ευεξίας
24/04 10:41
24/04 07:31
Επισκευές σε ξενοδοχείο στη Ρόδο - ανακαίνιση του Σαλάντι Beach Hotel στην Ερμιονίδα
24/04 07:27
Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για τον εκσυγχρονισμό του Υδροθεραπευτηρίου Αγιασμάτων στη Χίο
24/04 07:24
Παρατηρήσεις για τη μελέτη ανάπλασης της πλατείας Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη
24/04 07:22
24/04 07:19
23/04 16:44
23/04 16:23
+14,4% η επιβατική κίνηση στα 39 αεροδρόμια της χώρας το α' τρίμηνο
23/04 16:05
23/04 15:56
23/04 15:24
Συνεργασία Deloitte - ΠΟΞ για εκπαιδευτικά εργαστήρια στα μέλη της
23/04 15:08
Travel + Leisure: Το Katikies Santorini ανάμεσα στα 500 καλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο για το 2024
23/04 13:50
Μαρίνα Πόρτο Χέλι | Υψηλή πληρότητα το 2023 - Ανάπτυξη 29% το 2024
23/04 13:43
23/04 13:43
Η Celestyal παρουσιάζει τις ημερήσιες εκδρομές «National Geographic Day Tours»
23/04 12:36
Το Γραφείο ΕΟΤ στο Ηνωμένο Βασίλειο καλύτερος οργανισμός τουρισμού για το 2023
23/04 12:19
23/04 11:58
Ελληνικά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα καλύτερα για το 2024 σύμφωνα με τους χρήστες της Tripadvisor
23/04 11:28
23/04 11:28
23/04 11:07
23/04 10:33
23/04 07:05
Δήμος Σκιάθου: Να καταργηθεί το εισιτήριο στο Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου, κάνει ζημιά στον τουρισμό
23/04 07:03
Ταξίδι εξοικείωσης στην Ανατολική Χαλκιδική για τουριστικούς πράκτορες από το Καζακστάν
23/04 07:02
Θάσος | Ψήφισμα για την υποβάθμιση των πορθμειακών γραμμών - Κινδυνεύει ο τουρισμός
23/04 06:55
23/04 06:52
Δήμος Νότιας Κέρκυρας: Στήριξη των εργαζομένων στον τουρισμό για την διασφάλιση των δικαιωμάτων τους
22/04 18:46
Ε.Ξ. Θεσσαλονίκης | Έρευνα: Προβληματίζει η εικόνα της πόλης - μετατροπή του Ο.Τ.Θ. σε DMO
22/04 18:38
22/04 16:09
Booking.com | Σε σημείο «κόπωσης» το 28% των ταξιδιωτών για το ζήτημα της αειφορίας
22/04 15:18
22/04 14:58
22/04 12:39
FedHATTA: Αυξημένη από πέρυσι η ταξιδιωτική κίνηση του Πάσχα – Πού θα ταξιδέψουν φέτος οι Έλληνες
22/04 11:53
Αυθαίρετα σε 14 κλαμπ/εστιατόρια και ξενοδοχεία της Μυκόνου εντόπισαν οι επιθεωρητές
22/04 11:45
Κανάρια: Αγανακτισμένοι οι κάτοικοι διαδηλώνουν κατά του μαζικού τουρισμού
22/04 11:17
Η Βαρκελώνη «κατέβασε» από τη Google διαδρομή λεωφορείου για να μην τη χρησιμοποιούν οι τουρίστες
22/04 11:11
22/04 10:51
22/04 10:31
22/04 10:03
22/04 07:26
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Διαγωνισμός για τη μίσθωση κλινών στη Λήμνο
22/04 07:23
22/04 07:20
22/04 07:19
Επέκταση αεροδρομίου Τιράνων λόγω αυξημένης τουριστικής κίνησης
22/04 07:17
21/04 11:13
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην έκθεση «Μόδα και Ολυμπιακοί Αγώνες Αθήνα 2004 – Παρίσι 2024»
21/04 11:03
Χάρης Δούκας | Η Αθήνα εισέπραξε μόλις 42 λεπτά ανά τουρίστα που επισκέφτηκε την πόλη το 2023!
21/04 10:52
Όλγα Κεφαλογιάννη | Έρχονται προδιαγραφές λειτουργίας και ασφαλείας στα Airbnb
21/04 07:57
20/04 12:08
traveloffpath.com | H Aθήνα δεν αντέχει τον υπερτουρισμό - Αυτός είναι ο εναλλακτικός προορισμός!
20/04 11:58
ΕΟΤ: Συμμετοχή σε εκδηλώσεις του FTI Touristik σε 5 πόλεις της Γερμανίας
20/04 11:54
Ταξίδι εξοικείωσης για προβολή των Χανίων και της γαστρονομίας της Κρήτης
20/04 11:52
Ατομικό και Ομαδικό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Σκακιού στη Λάρισα
19/04 17:25
Expedia: Δύο νέα προγράμματα αειφόρου τουρισμού για τους προορισμούς
19/04 16:42
«MyCoast»: Νέα ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες
19/04 16:09
ΕΣΠΑ: 6.669 αιτήσεις για ίδρυση νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων
Τουρισμός | FTI: Συζητήσεις με το νέο επενδυτή για τα χρέη, με ενδεχόμενο κουρέματος
Ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί την εύκολη λύση για βάρη που δεν του αναλογούν
"Υπερτουρισμός" | Πρέπει να συζητάμε για αναβάθμιση της προσφοράς και όχι για περιορισμό της ζήτησης
Hilton | 10 νέα resorts σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς – ανάμεσά τους και η Ελλάδα
HOTREC | Οι πολιτικές προτεραιότητες του κλάδου της φιλοξενίας ενόψει των ευρωεκλογών
Τουρισμός | To 20% των Αμερικανών σκέφτονται τις επόμενες διακοπές, ενώ βρίσκονται σε διακοπές!
Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα νέα κριτήρια κατηγοριοποίησης σε αστέρια
Great Transfiguration: ‘Εργο τουριστικής μεταμόρφωσης της Αγίας Αικατερίνης στην Αίγυπτο
10 δράσεις για τη διαχείριση του πολιτιστικού τοπίου του Ζαγορίου
Θεσσαλονίκη | Οι πτήσεις της Aegean στη Γεωργία ανοίγουν μια νέα αγορά
Αυξημένο το ενδιαφέρον των Κυπρίων για την Ελλάδα και το 2024
Μακροζωία: Η Personal Wellness σκιαγραφεί την επόμενη μέρα του τουρισμού ευεξίας
Κ. Χατζηδάκης | Ραντεβού το φθινόπωρο για το νέο πλαίσιο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις
Ανέπαφη πληρωμή με τραπεζική κάρτα στα λεωφορεία των γραμμών Express του Αερολιμένα Αθηνών
Τουρισμός ευεξίας | Οι 5 νέες τάσεις, που καθορίζουν τον σύγχρονο ταξιδιώτη ευεξίας
APT Travelmarvel: Διευρύνεται το πρόγραμμα κρουαζιέρας στα Ελληνικά νησιά το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές στα Νότια Προάστια
Γερμανία | Όποιος κλείνει τραπέζι σε εστιατόριο και δεν πάει πληρώνει
( 0 )