Οι 7 κυριότερες νέες τάσεις για το hotel digital marketing το 2022

Η φετινή σεζόν για τον ελληνικό εισερχόμενο τουρισμό έχει φτάσει στο το τέλος της. Η πανδημία του Covid-19 φαίνεται πως έχει μια πολυεπίπεδη επίπτωση στην παγκόσμια την ταξιδωτική αγορά επηρεάζοντας την με πολλούς και ποικίλους τρόπους. Αναμφίβολα άλλαξε τις ταξιδιωτικές συνήθειες των ανθρώπων καθώς και τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν να κάνουν διακοπές.
Αυτή είναι η σωστή χρονική στιγμή για τα ξενοδοχεία, καταλύματα και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις να προετοιμάσουν και υλοποιήσουν την digital marketing στρατηγική για την σεζόν 2022 προκειμένου να έχουν τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα.
Ποια είναι οι τάσεις που θα κυριαρχήσουν στο digital marketing για ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις τo 2022
1. Ενδυνάμωση του καναλιού των online κρατήσεων
Η πρώτη επίπτωση ήταν η αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο κάνουν κράτηση οι ταξιδιώτες. Είναι αρκετά λογικό πως αρκετοί επισκέπτες εξαιτίας της πανδημίας προτίμησαν να κάνουν την κράτηση τους από την οθόνη του υπολογιστή τους αποφεύγοντας να επισκεφτούν κάποιο ταξιδιωτικό γραφείο.
Επίσης υπήρξε ενδυνάμωση του καναλιού των απευθείας κρατήσεων (διαβάστε εδώ τι είναι οι απευθείας κρατήσεις) που επιβεβαιώνεται και από την έρευνα της GlobalData που έγινε το 2021, σύμφωνα με την οποία το 39% των ταξιδιωτών απάντησε ότι προτιμάει να προχωρήσει σε απευθείας κράτηση με το ξενοδοχείο ή το κατάλυμα ενώ το 17% απάντησε ότι θα επιλέξει να κάνει την κράτηση μέσω ενός ΟΤΑ.
2. Παρουσία στο Tik Tok
To Tik Tok έχει καταφέρει σε μικρό χρονικό διάστημα να διεκδικήσει πολύ μεγάλο μερίδιο ανάμεσα στις διάφορες Social Media πλατφόρμες. Η δημοφιλία του έχει φτάσει τους 1δις ενεργούς χρήστες καθιστώντας ένα απαραίτητο εργαλείο για την παρουσία και προώθηση του ξενοδοχείου και της τουριστικής επιχείρησης. Σε αρκετές συναντήσεις που παρουσιάζω το ενδεχόμενο παρουσίας της επιχείρησης στην πλατφόρμα του Tik Tok, αρκετοί είναι αυτοί που αντιμετωπίζουν με δυσπιστία αυτό το ενδεχόμενο. Το πιο συχνό επιχείρημα είναι ότι το Tik Tok απευθύνεται σε μικρές ηλικίες. Αυτό όμως είναι λάθος. Το Tik Tok απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και βέβαια ο αλγόριθμος του φροντίζει να “σερβίρει” περιεχόμενο προσαρμοσμένο στο προφίλ του κάθε χρήστη. Επίσης η πλατφόρμα χρησιμοποιείται ήδη από αρκετούς επιτυχημένους travel bloggers.
3. Κυριαρχιά του Instagram ως το κύριο Social Media μέσο
Το instagram έχει αρχίσει και λαμβάνει την πρωτοκαθεδρία σε ότι αφορά την digital marketing στρατηγική για το ξενοδοχείο στα social media. Κυριότερος ρυθμιστής αυτής της εξέλιξης είναι η μετακίνηση των νεότερων ηλικιακών γκρούπ από το Facebook προς το Instagram. Αυτό είναι εμφανές από το παρακάτω διάγραμμα από την έκθεση τωv Socialbakers για την περίοδο 2019-2020
μετακίνηση χρηστών από facebook σε instagram
Instagram vs Facebook, 2020 vs 2019. Πηγή: SocialBakers
Ένα ακόμα εξαιρετικά ενδιαφέρον εύρημα αυτής της έρευνας, είναι η διαφορά των interaction των χρηστών μεταξύ Facebook και Instagram (μην ξεχνάτε πως αφορά τα οργανικά post, δηλαδή τα μη χορηγούμενα)
Η κυριότερη δύναμη του Instagram είναι τα Stories, εκεί που απέτυχε το Facebook να κυριαρχίσει. Από ότι φαίνεται το βάρος της εταιρείας έχει πέσει σε αυτά και για αυτό πρόσφατα ανακοίνωσε δύο νέες λειτουργικότητες των instagram stories. που βοηθάνε στην προώθηση των ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων.
Συμπεράσματα από τα σημεία 1 και 2
Η digital marketing στρατηγική του ξενοδοχείου στα social media θα πρέπει να είναι ένα μείγμα που να εκμεταλλεύεται όλες τις διαθέσιμες πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων. Σε καμμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε τη χρήση ενός κοινωνικού δικτύου όπως το Facebook επειδή παρατηρείται μείωση των χρηστών ή του interactivity με τα business pages των ξενοδοχείων.
4. Προσωποποιημένη επικοινωνία με τον υποψήφιο πελάτη
Μια ακόμα επιρροή της πανδημίας ήταν η επίδραση στην ψυχολογία των ταξιδιωτών. Δημιουργήθηκε μια αυξημένη ανάγκη για επικοινωνία με τα ξενοδοχεία και τις λοιπές τουριστικές επιχειρήσεις. Ο κυριότερος λόγος ήταν ότι οι υποψήφιοι πελάτες ήθελαν να λάβουν περισσότερες διευκρινιστικές πληροφορίες σχετικά με τον προορισμό, τα μέτρα κλπ. Επειδή από ότι διαφαίνεται το 2022 δεν θα έχουμε επανέλθει στην πλήρη κανονικότητα, εξαιτίας της πανδημίας, θα πρέπει να δώσουμε στους υποψήφιους πελάτες την δυνατότητα επικοινωνίας με την επιχείρηση. Για το λόγο αυτό συνίσταται η προσθήκη chat bubbles στο website της επιχείρησης, όπως το facebook messenger ή το Tidio. Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί ο υποψήφιος πελάτες να επικοινωνήσει άμεσα μαζί σας και να τον καθοδηγήσετε μέχρι και την πώληση. Η επικοινωνία είναι και αυτή μέρος της εμπειρίας ενός ταξιδιώτη.
Πέρα των chat bubbles εκμεταλλευτείτε το email. Αποτελεί τον οικονομικότερο τρόπο για να επικοινωνήσετε με τους παλαιότερους πελάτες σας άλλα και να προσελκύσετε νέους με τους οποίους να διατηρήσετε επαφή. Εάν θέλετε να μάθετε πως, κλείστε μια δωρεάν online συνάντηση μαζί μας πατώντας εδώ.
5. Ανάλυση των στατιστικών
Data is the Queen. Έχουμε περάσει στην εποχή της ανάλυσης των στατιστικών που έχουμε στην διάθεση μας. Η συνεχή παρακολούθηση και ανάλυση τους μπορεί να μας δώσουν πολύτιμες πληροφορίες που μπορούν να διαμορφώσουν την digital marketing στρατηγική του ξενοδοχείου. Τα εργαλεία υπάρχουν αρκεί να τα επισκεφτούμε και να τα χρησιμοποιήσουμε. Διαβάστε τα στατιστικά επισκεψιμότητας του website του ξενοδοχείου και μάθετε ποιο είναι το κοινό σας. Το 2020 είναι η τέλεια απόδειξη οτι άλλαξε το κοινό που επισκέφθηκε την Ελλάδα, ως προορισμό.
Πέραν των στατιστικών του website, μπορείτε να “διαβάσετε” τις αναζητήσεις των επισκεπτών μέσω του δωρεάν εργαλείου της Google που ονομάζεται Google Trends. Επίσης ενδιαφέροντα στοιχεία παρουσιάζονται και στο Παρατηρητήριο Τουρισμού που ξεκίνησε την λειτουργία τον Απρίλιο του 2020 και δημοσιεύει στοιχεία σχετικά με τις απευθείας κρατήσεις σε ξενοδοχεία άλλα και μέσω OTA, κρατήσεις σε βραχυχρόνιες μισθώσεις και άλλα ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία.
6. Δημιουργία Περιεχομένου
Content is the King. Η δημιουργία περιεχομένου, οποιασδήποτε μορφής, είναι αυτή που θα προσδώσει κύρος και αξία στο website σας. Επιμένω να αναφέρω πως τα ξενοδοχεία άλλα και οι λοιπές τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδύσουν σε αυτόν τον τομέα. Το περιεχόμενο είναι το σύγχρονο SEO (Search Engine Optimization) δηλαδή ο τρόπος για την κατάκτηση υψηλότερων θέσεων στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Πέραν του περιεχομένου σε μορφή blog articles, επενδύστε στην δημιουργία και άλλων μορφής περιεχομένου όπως φωτογραφίες, video και podcasts (ηχητικό περιεχόμενο) που είναι πολύ διαδεδομένο στα κοινά του εξωτερικού
Μην μένετε στατικοί και στα τετριμμένα. Δώστε αξία στον υποψήφιο πελάτη σας με τον διαμοιρασμό χρήσιμης πληροφορίας σχετικά με τον προορισμό σας.
7. Διαφημιστικές καμπάνιες
Το πεδίο είναι πλέον πλήρως ανταγωνιστικό. Για να μπορέσει το ξενοδοχείο ή τουριστική να ξεχωρίσει από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό θα πρέπει να επενδύσει στην διαφημιστική του προβολή. Είναι πλήρως κατανοητό ότι η συγκεκριμένη επένδυση να προκαλεί μια σειρά ερωτημάτων του τύπου “θα δουλέψει για μένα;”, “μα θα πρέπει να επενδύσω τόσο πολλά χρήματα;” άλλα με την κατάλληλη επιλογή συνεργάτη είναι σίγουρο ότι τα χρήματα που θα δαπανήσετε θα πιάσουν τόπο και θα μεταφραστούν σε κρατήσεις και πωλήσεις.
Αναλόγως του κοινό, σχεδιάστε και υλοποιήστε καμπάνιες που θα το στοχεύουν. Και σε καμμία περίπτωση μην δημιουργήσετε μια καμπάνια στην αρχή της σεζόν που θα την κρατήσετε μέχρι το τέλος. Δεν υπάρχει μαγική συνταγή που εγγυάται το αποτέλεσμα. Όλα είναι θέμα συνεχών δοκιμών και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων. Μόνο έτσι θα πετύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Κλείνοντας αυτό το άρθρο, θα ήθελα να αναφέρω εντελώς επιγραμματικά άλλα στο πλήρως αυτονόητο ότι η σύγχρονη ξενοδοχειακή και τουριστική επιχείρηση θα πρέπει να διαθέτει ένας πλήρες λειτουργικό responsive website που θα πρέπει να απλοποεί τη ζωή του επισκέπτη παρουσιάζοντας με εύκολο τρόπο τις πληροφορίες του.
Θεωρώ πως σε σύντομο χρονικό διάστημα θα υπάρξει μια ισχυρή μετάβαση στα Virtual Reality περιβάλλοντα και απόδειξη αυτή είναι και η πρόσφατη ανακοίνωση, και rebranding, του Facebook σε Meta.
Ο Κύρος Ασφής είναι ο ιδρυτής της Nea Mesa Hotel Τourism Marketing & Sales η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους.
Πηγή: Άρθρο στα Nea Mesa Blog
03/10 16:28
03/10 15:56
Χωρίς ETIAS τα ταξίδια των Αμερικανών στην Ευρώπη και το 2024
03/10 15:03
Resonance: Η Αθήνα στην 48η θέση της παγκόσμιας κατάταξης καλύτερων πόλεων για το 2024
03/10 15:00
03/10 14:11
FedHATTA: Συνάντηση με την Μελίνα Δασκαλάκη - "Μόνο οι συνέργειες μπορούν να εγγυηθούν το αύριο"
03/10 14:03
03/10 12:46
CNT: 9 στα 20 καλύτερα Ευρωπαϊκά νησιά για το 2023 είναι Ελληνικά! Πώς τα αξιολόγησαν οι ταξιδιώτες
03/10 12:38
Ζευγάρι συνταξιούχων Αυστραλών επέλεξε τις κρουαζιέρες από τον οίκο ευγηρίας
03/10 12:11
Αεροδρόμιο Αθήνας | Η επιβατική κίνηση ξεπέρασε το 2019 τόσο τον Σεπτέμβριο, όσο και στο 9μηνο
03/10 11:32
Emirates | Open Day πρόσληψης νέων μελών για το πλήρωμα καμπίνας στην Ελλάδα
03/10 10:34
Τουρισμός | Διεθνή ταξίδια επιλέγει 1 στους 2 καταναλωτές από 12 χώρες - oι 4 τύποι ταξιδιωτών
03/10 10:10
03/10 07:49
Ενδιαφέρον για απευθείας αεροπορική σύνδεση Μπάνια Λούκα – Αθήνας
03/10 07:46
03/10 07:45
ΕΑΤΑ: Διεκδίκηση του ετήσιου συνεδρίου του ΙAPCO και του ICCA για το 2027
03/10 07:42
Μουσικός Λαβύρινθος στο Σπίτι των Τρικαλινών Μουσικών Δημιουργών
03/10 07:39
02/10 17:34
02/10 15:05
Aurinkomatkat: Καθαρισμός του βορειοδυτικού τμήματος της ακτής της Ρόδου με τη βοήθεια τουριστών
02/10 14:53
ΕΛΚΕΘΕ | Έκτακτες δειγματοληψίες στην περιοχή του Παγασητικού και του Θερμαϊκού Κόλπου
02/10 14:48
02/10 14:43
02/10 12:59
CHECK24 | Κρήτη, Ρόδος, Κως στο top-10 για διακοπές το φθινόπωρο – Ακριβότερα από πέρυσι τα πακέτα
02/10 12:00
Ελληνίδα η νέα διευθύντρια πωλήσεων και μάρκετινγκ του ξενοδοχείου The Ben West Palm
02/10 11:14
02/10 10:58
Έρευνα | Οι μισοί ξενοδοχοϋπάλληλοι στα ξενοδοχεία της Κρήτης έχουν σκεφτεί να αλλάξουν δουλειά
02/10 10:46
Η συμβολή των 10.000 ξενοδοχείων στην επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού | Μανώλης Γιαννούλης
02/10 10:23
02/10 10:00
Στο Παρίσι για επαφές με τουριστικούς παράγοντες ο Δ. Φραγκάκης
02/10 07:48
Πάρος: Διαγωνισμός για την 25ετή εκμίσθωση του ξενώνα Μάρπησσας
02/10 07:46
02/10 07:45
Βόρεια Μακεδονία: Αύξηση 44% στις αφίξεις ξένων τουριστών στο επτάμηνο
02/10 07:43
Ισπανία: Στο 3,5 % ο ετήσιος ρυθμός πληθωρισμού τον Σεπτέμβριο
02/10 07:35
01/10 16:33
H οδική γέφυρα Κήποι – Ύψαλα θα ανοίξει νέα εποχή για τα ταξίδια μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας
01/10 07:48
01/10 07:43
30/09 18:58
Tο βιολί του Μότσαρτ μάγεψε τους επισκέπτες στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Ρόδο
30/09 07:43
Summer School του Παγκόσμιου Ιπποκράτειου Ινστιτούτου Ιατρών στην Αθήνα
29/09 22:47
29/09 18:32
29/09 16:32
Ντρισμπιώτη & Μουρούτσος στη φετινή γιορτή του Navarino Challenge
29/09 15:13
29/09 13:56
29/09 13:40
29/09 13:30
ΤΑΙΠΕΔ: Προσφορά για την «Ιαματική Πηγή & Κάμπινγκ Κονιαβίτη»
29/09 13:13
29/09 12:00
Τουρισμός | Expedia: Αυτό το μονοπάτι ακολουθούν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες πριν προβούν σε κράτηση
29/09 11:39
BeachBound Vacations: Η Κέρκυρα νέος προορισμός στα πακέτα all inclusive
29/09 11:14
29/09 10:44
Anantara Santorini Abu Dhabi Retreat | Νέο ξενοδοχείο στα Εμιράτα εμπνευσμένο από τη Σαντορίνη
29/09 10:34
ΕΟΤ | Προώθηση της Δυτικής Πελοποννήσου στην Αυστρία και Σλοβακία
29/09 07:40
29/09 07:37
29/09 07:33
29/09 07:29
29/09 07:27
28/09 23:44
28/09 19:02
28/09 15:50
ΤΑΙΠΕΔ: Ο ΟΛΘ προτιμητέος επενδυτής για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου
28/09 14:33
28/09 14:31
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση από πέρυσι για ξενοδοχεία στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο
28/09 14:05
Με συναυλία του Σταύρου Ξαρχάκου γιόρτασε η Ρόδος την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2023
28/09 12:27
28/09 12:02
Τουρισμός | Πώς διαμορφώνεται ο φόρος διαμονής στην Ιταλία- τα έσοδα των Δήμων
28/09 11:44
Απαγόρευση κυκλοφορίας σε χωριά της Εύβοιας - Χιλιάδες τόνοι νερού έπεσαν από Μαντούδι μέχρι Ιστιαία
28/09 11:41
Εικόνες καταστροφής στο Βόλο: Σε ισχύ η απαγόρευση κυκλοφορίας
28/09 11:31
28/09 11:17
ΙNSETE Intelligence | Μείωση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων στις Κυκλάδες το 8μηνο
28/09 11:06
Uber | Έρευνα: Ποια προβλήματα δημιουργούν άγχος στους ταξιδιώτες
28/09 10:39
Έφυγε από τη ζωή ο Νίκος Σκουλάς, πρώτος υπουργός Τουρισμού και επί σειρά ετών ΓΓ του ΕΟΤ
28/09 10:25
28/09 07:47
28/09 07:39
28/09 07:34
28/09 07:31
27/09 19:17
27/09 16:54
27/09 16:08
Η Emirates και η SriLankan προχωρούν σε συνεργασία διασύνδεσης
27/09 16:07
27/09 14:12
27/09 14:04
Συνάντηση Ράπτη- Πατουλίδου | H στρατηγική τουριστικής προβολής της Θεσσαλονίκης στο επίκεντρο
27/09 13:33
27/09 13:04
Independent: Τρία Ελληνικά ξενοδοχεία στα 20 καλύτερα της Ευρώπης για το 2023
27/09 12:57
27/09 12:17
Ε.Ξ. Μαγνησίας | Η βιωσιμότητα καθίσταται το πρόβλημα του παρόντος και του μέλλοντος
27/09 11:50
Ομοσπονδία καταλυμάτων «ΚΝΩΣΣΟΣ» | "Πράσινα" κίνητρα εκσυγχρονισμού των επιχειρήσεων
27/09 11:33
Ξενοδοχείο στην Πάρο αγόρασε η αραβική Vivium Holding - σχέδια και για άλλα ξενοδοχεία στην Ελλάδα
27/09 11:24
Balkan Holidays | Τα κατεχόμενα στην Κύπρο νέος προορισμός στην Αγγλία
27/09 11:10
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού
27/09 10:54
Τουρισμός | Τι θέλουν οι Ολλανδοί κατά τις διακοπές τους στην Ελλάδα
27/09 10:43
27/09 10:38
27/09 10:15
Τουρισμός: Ρεκόρ ζήτησης των Δανών για διακοπές το φθινόπωρο – Κρήτη και Ρόδος στους top προορισμούς
27/09 09:45
Κ.Μαρινάκος | Ο ρόλος του τουρισμού στην περιφερειακή ανάπτυξη
27/09 09:36
Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2023 | Η Αθήνα στον παγκόσμιο χάρτη της υψηλής γαστρονομίας
27/09 07:20
Διαγωνισμός για την ανέγερση πολυτελούς κάμπινγκ στο Λιτόχωρο
27/09 07:13
Άγιοι Θεόδωροι: Διαγωνισμός για τη μίσθωση του αλσυλίου ΛΙΑΝΤΡΟ
27/09 07:11
Υπ.Τουρισμού | Σύμβουλος για την «επανειδίκευση και αναβάθμιση δεξιοτήτων στον τομέα του τουρισμού»
27/09 07:09
Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2023 | Η Αθήνα στον παγκόσμιο χάρτη της υψηλής γαστρονομίας
Εικόνες καταστροφής στο Βόλο: Σε ισχύ η απαγόρευση κυκλοφορίας
Τουρισμός | Expedia: Αυτό το μονοπάτι ακολουθούν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες πριν προβούν σε κράτηση
Αεροδρόμιο Αθήνας | Η επιβατική κίνηση ξεπέρασε το 2019 τόσο τον Σεπτέμβριο, όσο και στο 9μηνο
Ζευγάρι συνταξιούχων Αυστραλών επέλεξε τις κρουαζιέρες από τον οίκο ευγηρίας
Με συναυλία του Σταύρου Ξαρχάκου γιόρτασε η Ρόδος την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2023
Χωρίς ETIAS τα ταξίδια των Αμερικανών στην Ευρώπη και το 2024
Ντρισμπιώτη & Μουρούτσος στη φετινή γιορτή του Navarino Challenge
Resonance: Η Αθήνα στην 48η θέση της παγκόσμιας κατάταξης καλύτερων πόλεων για το 2024
CNT: 9 στα 20 καλύτερα Ευρωπαϊκά νησιά για το 2023 είναι Ελληνικά! Πώς τα αξιολόγησαν οι ταξιδιώτες
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού
( 0 )