Ποια τα touch points στο customer journey των πελατών μας
Ένα από τα πιο βασικά στοιχεία για την επιτυχία των απευθείας κρατήσεων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις είναι να μπορέσουμε να αναγνωρίσουμε το ψηφιακό ταξίδι ή αλλιώς το digital customer journey των πιθανών πελατών μας. Με την αποτύπωση αυτού μπορούμε να διακρίνουμε τα πιθανά σημεία επαφής (touch points) που μπορούμε να έχουμε με τους υποψήφιους πελάτες μας και βέβαια να εφαρμόσουμε τις πιο αποτελεσματικές τακτικές για την επίτευξη του στόχου μας.
Για να ξεκινήσουμε και να βάζουμε τα πράγματα σε μια σειρά, θα πάρουμε ως αρχή τα 5 στάδια του ταξιδιού όπως τα έχει ορίσει η Google και έχουμε αναπτύξει στο σχετικό άρθρο μας. Είναι ξεκάθαρο πως για το δυνητικό μας πελάτη μας ενδιαφέρουν οι άμεσες ενέργειες για την Φάση 1 "Dreaming" και φάση 2 "Organizing". Ακόμη μας ενδιαφέρει και η φάση 5 "Sharing the experience". Ας δούμε λοιπόν τι ενέργειες μπορούσε να κάνουμε για την κάθε φάση.
Στάδιο 1 "Έμπνευση"
Στο στάδιο αυτό, δεν θα χαρακτηρίζαμε πως ο υποψήφιος πελάτης μας εκτελεί συνειδητά την αναζήτηση του επόμενου ταξιδιωτικού του προορισμού. Είναι ένα στάδιο που είναι "ανοιχτός" σε διάφορετικές προτάσεις. Γιατ το λόγο αυτό θα πρέπει να έχουμε φροντίσει να εμφανίζουμε την επιχείρηση μας στην οθόνη του υπολογιστή και του κινητού του υποψήφιου πελάτη μας. Αυτό επιτυγχάνεται με:
- Διαφημίσεις σε Social Media
- Διαφημίσεις με Banner
- Native διαφημίσεις
- Blog articles σχετικά με τον προορισμό
Στάδιο 2 "Οργάνωση Ταξιδιού"
Στο στάδιο αυτό, ο υποψήφιος μας χρήστης βρίσκεται σε μια διαδικασία συλλογής πληροφοριών σχετικά με τον προορισμό που επέλεξε. Στη περίπτωση που η κύρια πηγή έμπνευσης για την τελική επιλογή του προορισμού αποτέλεσε κάποιο ερέθισμα σχετικά με την επιχείρηση μας έχουμε ένα βασικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών μας. Επειδή όμως το σύνολο των πληροφοριών βρίσκεται ένα κλίκ μακριά από τον υποψήφιο πελάτη μας, δεν θα πρέπει να περιοριζόμαστε σε εντυπωσιακές και μόνο παρουσιάσεις της επιχείρησης μας και του προορισμού. Συγκεκριμένα στο στάδιο αυτό ο υποψήφιος πελάτης θα αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με εμάς και πιο συγκεκριμένα:
- Παρουσία στα Social Media
- Website του ξενοδοχείου μας
- Αξιολογήσεις πελατών σε διάφορες πλατφόρμες
- Blog άρθρα σχετικά με τον προορισμό
- Ευκολία στη λειτουργία του μηχανισμού online κράτησης για την αναζήτηση ημερομηνιών διαθεσιμότητας
Για να επιτύχουμε τους στόχους μας θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε και τακτικές remarketing άλλα και χρήσης άλλων widgets με σκοπό την επίτευξη της απευθείας κράτησης.
Στάδιο 3: Η online κράτηση
Στο στάδιο αυτό θα πρέπει να παρέχουμε την πιο εύκολη και άνετη εμπειρία στον υποψήφιο πελάτη μας. Μεγάλη βαρύτητα θα πρέπει να δώσουμε:
- στο μηχανισμό online κράτητης
- ξεκάθαρη παρουσίαση των παροχών και amenities
Στάδιο 4: Διαμονή στο ξενοδοχείο
Ο στόχος επετεύχθει και ο πελάτης μας έχει έρθει στο ξενοδοχείο μας. Ο ρόλος του digital marketing δεν σταματά εδώ. Στο παρόν στάδιο πρέπει να "ιντριγγάρουμε" τον πελάτη μας να μοιρασθεί την εμπειρία του μέσα από τους social media λογαριασμούς του. (μην ξεχνάτε ότι το 94% των ανθρώπων θέλουν να επιδεικνύουν ότι περνάνε καλύτερα από τους άλλους ανθρώπους. Από την πλευρά μας θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι το περιεχόμενο που θα μοιρασθεί από τους χρήστες θα βοηθήσει στην προώθηση του ξενοδοχείου μας. Αυτό θα το πετύχουε με:
- την χρήση και επικοινωνία συγκεκριμένων hashtags
- παρότρυνση για geotagging των αναρτήσεων
- δημιουργία φωτογραφικών booth και ανάδειξη ιδιαίτερων φωτογραφικών θέσεων του ξενοδοχείου
Στάδιο 5: Μοιράζοντας και αξιολογώντας την εμπειρία
Αφού ο πελάτης μας έχει ολοκληρώσει τη διαμονή του θα πρέπει να ζητήσουμε να αξιολογήσει την εμπειρία διαμονής στο ξενοδοχείο μας. Τα καταλληλότερα εργαλεία είναι:
- αποστολή email
- χρήση εργαλείων που προσφέρουν οι πλατφόρμες των ΟΤΑ (όπως π.χ. η Booking)
- πλατφόρμες διαχείρησης wifi πρόσβασης (οι οποίες έχουν τη δυνατότητα αποστολής ερωτηματολογίων και αξιολογήσεων)
- εργαλεία διαχείρησης online reputation όπως π.χ. revinate κλπ
Έτσι όπως φαίνεται το digital marketing έχει εφαρμογή σε όλα τα σημεία του customer journey ενός πελάτη. Άρα η στρατηγική και οι τακτικές που θα εφαρμόσουμε θα πρέπει να είναι πάρα πολυ καλά σχεδιασμένες προκειμένου να βελτιστοποιήσουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα
Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους.
18/03 19:31
Γυρίσματα σε ελληνικές πόλεις για ισραηλινά ντοκιμαντέρ με θέμα τους Ρωμανιώτες Εβραίους
18/03 19:28
Δήμος Νισύρου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
18/03 19:25
18/03 11:46
ΕΕ | Μεταναστευτική συμφωνία με την Αίγυπτο με οικονομική ενίσχυση 7,4 δισ. ευρώ
18/03 07:29
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ζάκυνθο και Σύβοτα
18/03 07:26
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης του δήμου Μαντουδίου - Λίμνης - Αγίας ‘Άννας
18/03 07:13
17/03 20:43
Τουρισμός | Όμιλος FTI: Αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με διεθνή χρηματοοικονομικό επενδυτή
17/03 12:17
Περιφέρεια Κρήτης | To αντάλλαγμα για χρήση αιγιαλού και παραλιών να ξεκινά από τον Ιούνιο
17/03 12:09
Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης | Οι μαθητές των Γαλλικών Σχολείων στο δρόμο για το Παρίσι
17/03 12:05
Η Πιερία στην έκθεση «Holiday World & Region World» στην Πράγα
17/03 07:23
Η συμβολή του ΕΟΤ στη διοργάνωση στην Αθήνα της Συνόδου Κορυφής 2024 Women Political Leaders
17/03 06:20
Μύκονος | Δωρεά ασφαλτόστρωσης δρόμων κατόπιν αιτήσεως ιδιωτών
16/03 22:48
Ελληνικά ξενοδοχεία | ΙΝΣΕΤΕ: Τα θετικά και αρνητικά σχόλια των επισκεπτών το 2023
16/03 15:47
Τουρισμός | Όλο και περισσότερα Airbnb στην Ελλάδα - ΙΝΣΕΤΕ: 212.000 καταλύματα τον Ιούλιο του 2023
16/03 12:21
Γερμανικός Τύπος | «Ανεπαρκή» τα μέτρα της Ελλάδας για τις φυσικές καταστροφές
16/03 12:16
ΕΕ | Κρατική ενίσχυση ύψους 8,48 εκατ. ευρώ στην Sky express για τις ζημιές από τον κορωνοϊό
16/03 12:08
15/03 19:48
Κορυφαία θέρετρα της Ευρώπης το Sani Resort και τα Ikos Resorts | Νέες σουίτες στο Sani Asterias
15/03 19:46
Παράδειγμα προς μίμηση η συλλογική διεκδίκηση του ζητήματος της μουσικής στα ξενοδοχεία
15/03 14:11
15/03 14:06
15/03 12:40
Γερμανικός Τύπος | Ελλάδα: «Μπίζνες πολλών δις με “Χρυσές Βίζες“»
15/03 12:37
FedHATTA: Νέες προοπτικές στη στρατηγική αγορά της Κίνας με τη νέα απευθείας πτήση Σανγκάη – Αθήνα
15/03 12:24
15/03 11:56
Ξενοδοχεία | Ανακαινισμένο και 5άστερο επαναλειτουργεί το Iberostar Selection Creta Marine
15/03 11:43
Αθλητικές διοργανώσεις σε Αθήνα και Αρκαδία υπό την αιγίδα του ΕΟΤ
15/03 10:46
15/03 10:27
Όλγα Κεφαλογιάννη | Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αναδειχθεί City Break προορισμός όλο το έτος
15/03 10:16
Aegean Airlines: Πτήσεις κοινού κωδικού με την Eurowings προς Ελληνικούς προορισμούς
15/03 10:09
15/03 10:04
El Al: Περισσότερες πτήσεις Τελ Αβίβ – Θεσσαλονίκη το καλοκαίρι του 2024
15/03 06:41
Δήμος Χερσονήσου: Παράταση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων
15/03 06:40
15/03 06:38
Ρόδος: Διαγωνισμός για την υποστήριξη λειτουργίας των Ι. Π. Καλλιθέας και Κοιλάδας των πεταλούδων
15/03 06:34
15/03 06:28
Ταξίδι εξοικείωσης στην Ανατολική Χαλκιδική για τουριστική προβολή στην ολλανδική αγορά
14/03 19:44
Κοινή δήλωση μελών ΠΟΞ: Θα αμφισβητήσουμε δικαστικά την ποσόστωση της μουσικής στα ξενοδοχεία
14/03 15:17
To 4 αστέρων ξενοδοχείο “Elite” στη Ρόδο απέκτησε η Interlife
14/03 15:00
Έρευνα: Η Αθήνα στις 5 κορυφαίες Ευρωπαϊκές πόλεις για γαστρονομικό τουρισμό
14/03 14:25
14/03 13:55
ΠΟΕΕΤ: Συμμετοχή των εργαζομένων στον Επισιτισμό – Τουρισμό στην απεργία της ΓΣΕΕ στις 17 Απριλίου
14/03 12:49
H πρώτη Ελληνίδα στην ηγεσία του Διεθνούς Οργανισμού Επαγγελματιών Διοργανωτών Συνεδρίων
14/03 12:26
14/03 11:15
Τουρισμός | American Express Travel: Οι κορυφαίες τάσεις που καθοδηγούν τα ταξίδια το 2024
14/03 10:59
TUI: Η Ελλάδα πρώτος προορισμός για τους Αυστριακούς το καλοκαίρι
14/03 10:57
14/03 10:39
Costa Cruises | Εαρινές εκπτώσεις σε κρουαζιέρες της στη Μεσόγειο το 2024 (και με ελληνικά λιμάνια)
14/03 06:51
Ταξίδι εξοικείωσης στη Μακεδονία για τουριστική προβολή στην ισπανική αγορά
14/03 06:47
14/03 06:09
ΤΕΕ | Διαγωνισμός για πλατφόρμα και ιστότοπο Εθνικού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης
14/03 06:07
Μη έγκριση προσθήκης πισίνας σε ξενοδοχείο στην Ανατολική Μάνη
14/03 06:03
Κύπρος | Η αγορά ακινήτων το 2023- οι μεταβιβάσεις και τα πωλητήρια
13/03 18:06
13/03 16:34
Το Κύπελλο Μαραθωνίου της Μεσολυμπιάδας “Αθήνα 1906” στο Μουσείο του Λούβρου
13/03 15:56
Υπουργείο Τουρισμού | Τα ΔΙΕΚ μετατρέπονται σε ΣΑΕΚ - Οι έξι ειδικότητες σπουδών
13/03 15:35
13/03 15:13
Κρουαζιέρα | Οι παγκόσμιοι ηγέτες του κλάδου καλούν για παραγωγή βιώσιμων καυσίμων
13/03 15:08
Norse Atlantic: Στις 30 Μαΐου η πρώτη πτήση Αθήνα – Νέα Υόρκη
13/03 14:19
Νέο ταχύρρυθμο πρόγραμμα κατάρτισης στο επάγγελμα του ξεναγού στο Αριστοτέλειο
13/03 14:01
Τεχνητή νοημοσύνη | Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τον νέο κανονισμό-ορόσημο
13/03 13:27
Συνεργασία ΕΤΑΔ με την ΑΜΚΕ «Με Άλλα Μάτια» για την ισότιμη προσβασιμότητα στο Χ. Κ. Παρνασσού
13/03 12:55
Τουρισμός | GetYourGuide: Συνεργασία με την Primer για καινοτόμες πληρωμές στην αγορά εμπειριών
13/03 12:51
Dertour | Βραβείο Red Star Quality Award στο ξενοδοχείο Sentido Pearl Beach Kos
13/03 12:31
13/03 11:46
13/03 11:35
Η Κρήτη στην ΙΤΒ | Θετικά μηνύματα, όμως θα χρειαστεί δουλειά για νέο ρεκόρ το 2024
13/03 11:31
13/03 11:17
Λιγότερα εμπόδια στα ταξίδια | Μειώνονται παγκοσμίως οι απαιτήσεις για visa
13/03 11:07
UN Tourism | Αστικός τουρισμός: Προωθείται η παγκόσμια βάση δεδομένων στον τουρισμό πόλεων
13/03 10:55
13/03 10:37
13/03 10:30
13/03 10:24
Fred. Olsen Cruise Lines: Δύο νέα δρομολόγια κρουαζιέρας με Ελληνικά λιμάνια το 2025
13/03 10:12
AEGEAN | Ισχυρές επιδόσεις το 2023 - 19,5 εκατ. θέσεις το 2024
13/03 10:01
Τουρισμός | Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση: Ψηφιακή η υποβολή της δήλωσης απόδοσης
13/03 06:57
Προβολή της Σκιάθου στο μετρό του Λονδίνου, του Παρισιού και στο τραμ στο Βερολίνο
13/03 06:56
Προβολή της Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής στην ολλανδική αγορά
13/03 06:54
Δήμος Σουφλίου: Ψήφισμα κατά της εξόρυξης χρυσού και άλλων μεταλλευμάτων σε χωριό της Βουλγαρίας
13/03 06:51
13/03 06:45
12/03 17:03
Βρετανικός τουρισμός | ΤUI UK: 1.000 επιπλέον ξενοδοχεία προς κράτηση για το 2025 - και στην Ελλάδα
12/03 16:45
12/03 15:13
«Pierra Creta 2024» | Aθλητές από όλο τον κόσμο στον κρητικό αγώνα ορειβατικού σκι
12/03 14:57
Η Γερμανία επιστρατεύει influencer τεχνητής νοημοσύνης για να προσελκύσει ταξιδιώτες
12/03 14:38
Από τις 14 Μαρτίου οι αιτήσεις στο πρόγραμμα "Τουρισμός για Όλους 2024"- οι δικαιούχοι
12/03 11:53
12/03 11:23
Τουρκικός τουρισμός | 60 εκατ. τουρίστες, 60 δισ. δολ. έσοδα ο στόχος για το 2024
12/03 11:10
Ο ΠΟΤ έρχεται στη Θάσο | Πρότζεκτ με συμμετοχή των κατοίκων για την τουριστική ανάκαμψη
12/03 11:10
ΤΑΙΠΕΔ | Διαγωνισμός για την «Ακτή και Camping Αγίας Τριάδας» στη Θεσσαλονίκη
12/03 10:39
Νίκος Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής σταθερός αρωγός στην εξωστρέφεια του οινοτουρισμού»
12/03 10:32
12/03 10:27
Αντώνης Παγώνης - ΙΤΒ | Αυξημένη ζήτηση 7-10% για Ελλάδα φέτος- η Σαντορίνη χρειάζεται βοήθεια
12/03 10:02
Amadeus: Αναβαθμισμένη εμπειρία πληρωμών με την εξαγορά της Voxel
12/03 07:14
Αρνητική γνωμοδότηση για ΜΠΕ επένδυσης σε πολυτελές ξενοδοχείο στη Χαλκιδική
12/03 07:12
Συνέδριο | Στρατηγικές μετάβασης σε ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο στην Πάρο και στις Κυκλάδες
12/03 07:10
Στην Αίγινα τα γυρίσματα τηλεοπτικής σειράς της ΕΡΤ με παρουσιάστρια την Χαρούλα Αλεξίου
12/03 07:07
Προβολή της Ρόδου ως γαστρονομικού προορισμού στην ολλανδική αγορά
12/03 07:04
Εθνική Λυρική Σκηνή: Διαγωνισμός για υπηρεσίες μεταφοράς και φιλοξενίας
11/03 22:18
ΕΕ | Μεταναστευτική συμφωνία με την Αίγυπτο με οικονομική ενίσχυση 7,4 δισ. ευρώ
Γυρίσματα σε ελληνικές πόλεις για ισραηλινά ντοκιμαντέρ με θέμα τους Ρωμανιώτες Εβραίους
Δήμος Νισύρου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ζάκυνθο και Σύβοτα
Τουρισμός | Όμιλος FTI: Αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με διεθνή χρηματοοικονομικό επενδυτή
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης του δήμου Μαντουδίου - Λίμνης - Αγίας ‘Άννας
Περιφέρεια Κρήτης | To αντάλλαγμα για χρήση αιγιαλού και παραλιών να ξεκινά από τον Ιούνιο
Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης | Οι μαθητές των Γαλλικών Σχολείων στο δρόμο για το Παρίσι
Η Πιερία στην έκθεση «Holiday World & Region World» στην Πράγα
Παράδειγμα προς μίμηση η συλλογική διεκδίκηση του ζητήματος της μουσικής στα ξενοδοχεία
Μη έγκριση προσθήκης πισίνας σε ξενοδοχείο στην Ανατολική Μάνη
Κορυφαία θέρετρα της Ευρώπης το Sani Resort και τα Ikos Resorts | Νέες σουίτες στο Sani Asterias
Στην Αίγινα τα γυρίσματα τηλεοπτικής σειράς της ΕΡΤ με παρουσιάστρια την Χαρούλα Αλεξίου
Αντώνης Παγώνης - ΙΤΒ | Αυξημένη ζήτηση 7-10% για Ελλάδα φέτος- η Σαντορίνη χρειάζεται βοήθεια
Μύκονος | Δωρεά ασφαλτόστρωσης δρόμων κατόπιν αιτήσεως ιδιωτών
«Pierra Creta 2024» | Aθλητές από όλο τον κόσμο στον κρητικό αγώνα ορειβατικού σκι
Γερμανικός Τύπος | «Ανεπαρκή» τα μέτρα της Ελλάδας για τις φυσικές καταστροφές
Τουρισμός | Όλο και περισσότερα Airbnb στην Ελλάδα - ΙΝΣΕΤΕ: 212.000 καταλύματα τον Ιούλιο του 2023
Προβολή της Ρόδου ως γαστρονομικού προορισμού στην ολλανδική αγορά
Έρευνα: Η Αθήνα στις 5 κορυφαίες Ευρωπαϊκές πόλεις για γαστρονομικό τουρισμό
Aegean Airlines: Πτήσεις κοινού κωδικού με την Eurowings προς Ελληνικούς προορισμούς
( 0 )