Ποια τα touch points στο customer journey των πελατών μας

Α Decrease font Enlarge font
Ποια τα touch points στο customer journey των πελατών μας

Ένα από τα πιο βασικά στοιχεία για την επιτυχία των απευθείας κρατήσεων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις είναι να μπορέσουμε να αναγνωρίσουμε το ψηφιακό ταξίδι ή αλλιώς το digital customer journey των πιθανών πελατών μας. Με την αποτύπωση αυτού μπορούμε να διακρίνουμε τα πιθανά σημεία επαφής (touch points) που μπορούμε να έχουμε με τους υποψήφιους πελάτες μας και βέβαια να εφαρμόσουμε τις πιο αποτελεσματικές τακτικές για την επίτευξη του στόχου μας. 

Για να ξεκινήσουμε και να βάζουμε τα πράγματα σε μια σειρά, θα πάρουμε ως αρχή τα 5 στάδια του ταξιδιού όπως τα έχει ορίσει η Google και έχουμε αναπτύξει στο σχετικό άρθρο μας. Είναι ξεκάθαρο πως για το δυνητικό μας πελάτη μας ενδιαφέρουν οι άμεσες ενέργειες για την Φάση 1 "Dreaming" και φάση 2 "Organizing". Ακόμη μας ενδιαφέρει και η φάση 5 "Sharing the experience". Ας δούμε λοιπόν τι ενέργειες μπορούσε να κάνουμε για την κάθε φάση.

Στάδιο 1 "Έμπνευση"

Στο στάδιο αυτό, δεν θα χαρακτηρίζαμε πως ο υποψήφιος πελάτης μας εκτελεί συνειδητά την αναζήτηση του επόμενου ταξιδιωτικού του προορισμού. Είναι ένα στάδιο που είναι "ανοιχτός" σε διάφορετικές προτάσεις. Γιατ το λόγο αυτό θα πρέπει να έχουμε φροντίσει να εμφανίζουμε την επιχείρηση μας στην οθόνη του υπολογιστή και του κινητού του υποψήφιου πελάτη μας. Αυτό επιτυγχάνεται με:

  • Διαφημίσεις σε Social Media
  • Διαφημίσεις με Banner
  • Native διαφημίσεις
  • Blog articles σχετικά με τον προορισμό 

Στάδιο 2 "Οργάνωση Ταξιδιού"

Στο στάδιο αυτό, ο υποψήφιος μας χρήστης βρίσκεται σε μια διαδικασία συλλογής πληροφοριών σχετικά με τον προορισμό που επέλεξε. Στη περίπτωση που η κύρια πηγή έμπνευσης για την τελική επιλογή του προορισμού αποτέλεσε κάποιο ερέθισμα σχετικά με την επιχείρηση μας έχουμε ένα βασικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών μας. Επειδή όμως το σύνολο των πληροφοριών βρίσκεται ένα κλίκ μακριά από τον υποψήφιο πελάτη μας, δεν θα πρέπει να περιοριζόμαστε σε εντυπωσιακές και μόνο παρουσιάσεις της επιχείρησης μας και του προορισμού. Συγκεκριμένα στο στάδιο αυτό ο υποψήφιος πελάτης θα αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με εμάς και πιο συγκεκριμένα:

  • Παρουσία στα Social Media 
  • Website του ξενοδοχείου μας 
  • Αξιολογήσεις πελατών σε διάφορες πλατφόρμες
  • Blog άρθρα σχετικά με τον προορισμό
  • Ευκολία στη λειτουργία του μηχανισμού online κράτησης για την αναζήτηση ημερομηνιών διαθεσιμότητας

Για να επιτύχουμε τους στόχους μας θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε και τακτικές remarketing άλλα και χρήσης άλλων widgets με σκοπό την επίτευξη της απευθείας κράτησης.

Στάδιο 3: Η online κράτηση 

Στο στάδιο αυτό θα πρέπει να παρέχουμε την πιο εύκολη και άνετη εμπειρία στον υποψήφιο πελάτη μας. Μεγάλη βαρύτητα θα πρέπει να δώσουμε:

  • στο μηχανισμό online κράτητης
  • ξεκάθαρη παρουσίαση των παροχών και amenities

Στάδιο 4: Διαμονή στο ξενοδοχείο

Ο στόχος επετεύχθει και ο πελάτης μας έχει έρθει στο ξενοδοχείο μας. Ο ρόλος του digital marketing δεν σταματά εδώ. Στο παρόν στάδιο πρέπει να "ιντριγγάρουμε" τον πελάτη μας να μοιρασθεί την εμπειρία του μέσα από τους social media λογαριασμούς του. (μην ξεχνάτε ότι το 94% των ανθρώπων θέλουν να επιδεικνύουν ότι περνάνε καλύτερα από τους άλλους ανθρώπους. Από την πλευρά μας θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι το περιεχόμενο που θα μοιρασθεί από τους χρήστες θα βοηθήσει στην προώθηση του ξενοδοχείου μας. Αυτό θα το πετύχουε με:

  • την χρήση και επικοινωνία συγκεκριμένων hashtags
  • παρότρυνση για geotagging των αναρτήσεων
  • δημιουργία φωτογραφικών booth και ανάδειξη ιδιαίτερων φωτογραφικών θέσεων του ξενοδοχείου

Στάδιο 5: Μοιράζοντας και αξιολογώντας την εμπειρία

Αφού ο πελάτης μας έχει ολοκληρώσει τη διαμονή του θα πρέπει να ζητήσουμε να αξιολογήσει την εμπειρία διαμονής στο ξενοδοχείο μας. Τα καταλληλότερα εργαλεία είναι:

  • αποστολή email
  • χρήση εργαλείων που προσφέρουν οι πλατφόρμες των ΟΤΑ (όπως π.χ. η Booking)
  • πλατφόρμες διαχείρησης wifi πρόσβασης (οι οποίες έχουν τη δυνατότητα αποστολής ερωτηματολογίων και αξιολογήσεων)
  • εργαλεία διαχείρησης online reputation όπως π.χ. revinate κλπ

Έτσι όπως φαίνεται το digital marketing έχει εφαρμογή σε όλα τα σημεία του customer journey ενός πελάτη. Άρα η στρατηγική και οι τακτικές που θα εφαρμόσουμε θα πρέπει να είναι πάρα πολυ καλά σχεδιασμένες προκειμένου να βελτιστοποιήσουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα

 Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. 

  1. 20/07 10:11

    Ελασσόνα: Διαγωνισμός για μίσθωση μαθητικών κατασκηνώσεων

  2. 20/07 10:07

    Ρόδος: Βραδιά κλασικού τραγουδιού στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου

  3. 20/07 10:01

    Αναζητώντας τα μονοπάτια του Αράχθου

  4. 20/07 09:56

    Λειτουργούν κανονικά σήμερα Σάββατο το Μουσείο Ακρόπολης και άλλα Μουσεία- Κλειστή η Μονή Δαφνίου

  5. 19/07 21:35

    Πρώτη ταινία του Bollywood στην Κεντρική Μακεδονία

  6. 19/07 20:51

    Προσοχή: Σε ποια σημεία στο κέντρο της Αθήνας κατέρρευσαν δομικά στοιχεία κτιρίων

  7. 19/07 20:26

    Υπουργείο Τουρισμού: Ενημέρωση των τουριστών για το σεισμό της Αθήνας

  8. 19/07 17:55

    Sunvil: Στροφή των Βρετανών σε πιο "ψαγμένα" ελληνικά νησιά

  9. 19/07 17:45

    Άκης Τσελέντης: Να αποψιλωθεί η Αθήνα από τα παλιά σπίτια

  10. 19/07 16:36

    Έφη Θεοδώρου: Φαίδρα του Ρακίνα στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου

  11. 19/07 16:33

    Εκστρατεία ενημέρωσης των επιβατών στο λιμάνι του Πειραιά

  12. 19/07 16:31

    Θυγατρική της DER Touristik εξαγόρασε το μεγαλύτερο δίκτυο τουριστικών γραφείων της Ρουμανίας

  13. 19/07 16:12

    Μητρώο κατόχων λεωφορείων για έκτακτες ανάγκες από φυσικές καταστροφές στην Αττική

  14. 19/07 15:27

    Comédie-Française - Ίβο βαν Χόβε: Ορέστης / Ηλέκτρα του Ευριπίδη στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

  15. 19/07 15:21

    Ήρεμη η αντίδραση στον σεισμό των τουριστών στην Ακρόπολη

  16. 19/07 14:19

    Ισχυρός σεισμός ταρακούνησε την Αθήνα- νεότερες πληροφορίες

  17. 19/07 13:19

    Η Αθήνα συντάσσεται με τις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις για τη ρύθμιση της βραχυχρόνιας μίσθωσης

  18. 19/07 13:07

    Διευρύνονται τα όρια για την ηλεκτρονική χορήγηση Αποδεικτικού Φορολογικής Ενημερότητας

  19. 19/07 13:06

    Πολύτιμα μαθήματα από το μπουρίνι στην Χαλκιδική

  20. 19/07 12:55

    ΕΤΑΔ: Ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί για 7 διαμερίσματα

  21. 19/07 12:10

    Λάρισα: Συμφωνία για συνέργειες Δημοσίου και ιδιωτών για την τουριστική ανάπτυξη

  22. 19/07 12:02

    ΤτΕ: Αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων το Μάιο παρά τη μείωση των αφίξεων

  23. 19/07 11:50

    Όλο και περισσότεροι προορισμοί επιβάλουν τουριστικό φόρο- Δείτε τις χρεώσεις

  24. 19/07 11:36

    Μήπως το FaceApp δεν είναι απλή πλάκα;

  25. 19/07 10:51

    Thomas Cook: Απογείωση πτήσεων αυτό το Σαββατοκύριακο- 46 πτήσεις για Ελλάδα- Απόσταση ίση με το γύρο της γης 20 φορές!

  26. 19/07 10:33

    Συλλήψεις 11 οδηγών ταξί για επέμβαση στις ταμειακές μηχανές

  27. 19/07 09:52

    Μητροπολιτικό Κολλέγιο: Το μοναδικό Κολλέγιο στην Ελλάδα μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού

  28. 19/07 09:48

    Το Sympossio μαγειρεύει ελληνικές συνταγές στο National Geographic Traveller Food Festival

  29. 19/07 09:45

    Το Ξενοδοχείο του Μέλλοντος, η βραβευμένη καινοτομία της Κωτσόβολος

  30. 19/07 09:41

    Δήμος Καλαμάτας: Διαγωνισμός για υπηρεσίες μετακινήσεων, διαμονής και διατροφής

  31. 19/07 09:39

    Επιμελητήριο Σερρών: Διαγωνισμός προμήθειας τεχνολογικών μέσων για την τουριστική προβολή της πόλης

  32. 19/07 09:36

    Διαγωνισμός για ψηφιακό τουριστικό οδηγό στο Ρέθυμνο

  33. 19/07 09:12

    Η Κατερίνα Νοτοπούλου Τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ

  34. 19/07 09:06

    Θεσσαλονίκη: Ξενοδοχείο πολυτελείας γίνεται το Μανδαλίδειο Μέγαρο

  35. 19/07 09:00

    H υπουργοποίηση Κόνσολα και η ανάγκη απογραφής των τουριστικών αφίξεων

  36. 18/07 16:43

    Τουρισμός: Τι ζητούν οι Γερμανοί από τις διακοπές ανάλογα με την ηλικία τους

  37. 18/07 15:14

    Ιταλία: Πρόστιμο 100.000 ευρώ στην TripAdvisor για παραπλανητικές κριτικές

  38. 18/07 14:41

    Gfk: Ανεβαίνουν οι κρατήσεις στη Βρετανία (και για Ελλάδα)

  39. 18/07 13:58

    Ελληνικός τουρισμός: Το 29% των τουριστών έρχεται οδικώς

  40. 18/07 13:39

    Αφιέρωμα για την Κεφαλονιά και την Ιθάκη σε γερμανικό περιοδικό

  41. 18/07 13:29

    Turkish Airlines: Αθήνα - Μπαλί μέσω Κωνσταντινούπολης

  42. 18/07 13:27

    Καταγγελία για βιασμό Βρετανίδας σε ξενοδοχείο στην Αγία Νάπα

  43. 18/07 13:03

    Στρατηγικής σημασίας η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη για τις ελληνικές επιχειρήσεις

  44. 18/07 12:55

    Νέες ώρες πλεύσης για το σκάφος «Άγιος Γεώργιος» στις ακτές της Θεσσαλονίκης

  45. 18/07 12:52

    Mouzenidis Travel: Άνοιξαν οι κρατήσεις για Ελλάδα το 2020 στη Ρωσία με μεγάλες προσφορές

  46. 18/07 12:46

    Κερδίστε προσκλήσεις για την Comedie Francaise στην Επίδαυρο

  47. 18/07 12:27

    Cruisecritic Awards: Η Ρόδος στους 5 καλύτερους προορισμούς κρουαζιέρας στην Α. Μεσόγειο

  48. 18/07 12:10

    Έρευνα: Τι θέλουν οι επιχειρηματίες ταξιδιώτες από ένα ξενοδοχείο

  49. 18/07 12:08

    Προσωπικά Δεδομένα

  50. 18/07 11:46

    Τουρισμός πολυτελείας: Περισσότεροι ταξιδιώτες απαιτούν πλέον αειφόρες διακοπές

  51. 18/07 11:30

    ΞΕΕ- ReviewPro: Η πρώτη εικόνα για την διαδικτυακή φήμη των 10.000 ελληνικών ξενοδοχείων

  52. 18/07 11:22

    Grecotel Filoxenia, το πρώτο 5G ξενοδοχείο στην Ελλάδα

  53. 18/07 10:26

    Ε.Ξ. Μεσσηνίας: Νέα τουριστική πολιτική, με έμφαση στον θεματικό τουρισμό

  54. 18/07 09:57

    ΑΑΔΕ: 21 διευκρινίσεις για όσους μισθώνουν σπίτια σε τουρίστες μέσω Airbnb

  55. 18/07 09:45

    Γιορτή Καλαμποκιού στη Δράμα

  56. 18/07 09:44

    Περιφέρεια Πελοποννήσου: Διαγωνισμός για εκτύπωση προωθητικού υλικού

  57. 18/07 09:37

    Φεστιβάλ Ορεινών και Θαλάσσιων δραστηριοτήτων Τσαγκαράδας

  58. 18/07 09:34

    Ο αθλητικός τουρισμός στη Ρόδο: Έρευνα

  59. 18/07 09:29

    Εγκρίθηκε διαδρομή ανοιχτού τουριστικού λεωφορείου στην Κρήτη

  60. 18/07 09:23

    Ρεκόρ 15ετίας σε αφίξεις τουριστών και πλοίων τον Ιούνιο στην Πάρο!

  61. 17/07 17:58

    Και επισήμως ο κ.Κώστας Λούλης Γενικός Γραμματέας Τουρισμού

  62. 17/07 17:34

    Algean: Διπλασιάστηκαν τα 5άστερα ξενοδοχεία στα νησιά του Ιονίου την τελευταία 5ετία

  63. 17/07 17:27

    Η “Θεσσαλονίκη των γεύσεων” στο National Geographic Food Festival

  64. 17/07 15:51

    Θετική η τουριστική αγορά της Βρετανίας στην εξαγορά της Thomas Cook από τη Fosun

  65. 17/07 14:58

    Το "Ελ. Βενιζέλος" ανέδειξε τις καλύτερες επιχειρηματικές ομάδες καινοτομίας αεροδρομίου

  66. 17/07 14:37

    Δίκτυο Πολιτισμού του Δήμου Αθηναίων

  67. 17/07 14:08

    Υπουργείο Τουρισμού: Άμεσες δράσεις για την στήριξη της Χαλκιδικής

  68. 17/07 13:06

    Airbnb: Η τιμή ενοικίασης περιλαμβάνει πλέον το συνολικό κόστος

  69. 17/07 13:00

    Share Your Greece, η νέα καμπάνια της Marketing Greece

  70. 17/07 12:45

    Κοινωνικός Τουρισμός: Ανακοινώθηκαν οι πάροχοι καταλυμάτων και οι δικαιούχοι

  71. 17/07 12:19

    Αύξηση 5,3% των επιβατών στα ελληνικά αεροδρόμια το α' 6μηνο

  72. 17/07 12:11

    Χωρίς στοχευμένα μέτρα, τα ξενοδοχεία της Αθήνας θα ξαναζήσουν την κρίση του παρελθόντος

  73. 17/07 12:05

    Radisson Blu Park: Ολική ανακαίνιση δωματίων και νέα γενική διεύθυνση στο 5* ξενοδοχείο!

  74. 17/07 12:03

    Διακρίσεις για τα εστιατόρια GB Roof Garden & Tudor Hall από το περιοδικό ‘Wine Spectator’

  75. 17/07 11:58

    Η εξωτική Αλόννησος «χορεύει»

  76. 17/07 11:53

    Cvent: Αυτοί είναι οι κορυφαίοι προορισμοί συνεδρίων στον κόσμο το 2019

  77. 17/07 10:19

    Οι συναυλίες του Ιουλίου στο Sani Festival 2019

  78. 17/07 09:38

    Μείωση των Τούρκων τουριστών στην Ελλάδα

  79. 17/07 09:33

    Ταξίδι εξοικείωσης διεθνών παραγόντων του τουριστικού μάρκετινγκ σε Χίο, Οινούσσες και Λέσβο

  80. 17/07 09:27

    Νέα διαδρομή ανοιχτού τουριστικού λεωφορείου στην Αθήνα

  81. 17/07 09:25

    Περιφέρεια Κρήτης: Διαγωνισμός για την τουριστική προβολή 2019-2021

  82. 17/07 09:11

    Nέος διαγωνισμός για τη μίσθωση του π. ξενοδοχείου Ambassadeur

  83. 16/07 21:32

    Σοκαριστική προσγείωση στη Σκιάθο - Αεροσκάφος της British Airways περνά λίγα μέτρα πάνω από περαστικούς

  84. 16/07 20:31

    Αφιέρωμα για την Αμοργό σε μεγάλη γερμανική εφημερίδα

  85. 16/07 19:05

    Volotea: Δύο νέες συνδέσεις με Αθήνα στο χειμερινό πρόγραμμα

  86. 16/07 18:59

    Εγκαινιάστηκε το συνεδριακό κέντρο του Grand Resort Lagonissi

  87. 16/07 18:35

    Επιφανείς ομιλητές στο "Democracy and Spirituality Weekend" στο Costa Navarino

  88. 16/07 14:43

    Η Ρόδος τίμησε την κ. Karen Harvey για την προσφορά της στο γαμήλιο τουρισμό στο νησί

  89. 16/07 14:11

    PwC: 3.200 διευθυντές ξενοδοχείων παρουσιάζουν τις κορυφαίες τάσεις στα ξενοδοχεία

  90. 16/07 13:49

    FedHATTA: Οι δώδεκα ευκαιρίες να απολαύσετε την "άλλη" Ελλάδα

  91. 16/07 13:32

    Αρνητικές επιδόσεις για τα ξενοδοχεία της Αθήνας το α' εξάμηνο

  92. 16/07 13:05

    Στη Zeus International το ξενοδοχείο Κάνιγγος 21

  93. 16/07 13:02

    Τουρισμός: Άδεια δωμάτια σε τουρκικά ξενοδοχεία παρά τη μεγάλη ζήτηση

  94. 16/07 12:39

    Πρέβεζα: Απαγόρευση απόπλου σε σκάφος για παράνομη ναύλωση

  95. 16/07 12:21

    Αεροδρόμιο Αθηνών: Βράβευση του τηλεφωνικού κέντρου

  96. 16/07 12:12

    Marriott: Νέο λογότυπο για τα ξενοδοχεία Sheraton

  97. 16/07 12:11

    ΟΤΘ: Έρευνα για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης στα social media

  98. 16/07 12:01

    45 εικαστικοί καλλιτέχνες ενώνουν τις δυνάμεις τους για το Μάτι

  99. 16/07 11:59

    TripAdvisor: Οι κριτικές συνεχίζουν να κατευθύνουν τις κρατήσεις διακοπών

  100. 16/07 11:36

    Μπαλέτο στον αέρα σε πτήση της Air France