Σύντομο λεξικό για βασικούς digital marketing όρους

Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε αναφερθεί σχετικά με το πως μπορούμε να επιλέξουμε τον Digital Marketing συνεργάτη μας. Γνωρίζουμε πως αρκετοί που ασχολούνται με το ψηφιακό μάρκετινγκ αρέσκονται για λόγους εντυπωσιασμού και καμμιά φορά για να μπερδεύουν τον συνομιλητή τους να χρησιμοποιούν περίεργα ακρωνύμια και ξένες λέξεις που φαντάζουν παντελώς άγνωστες (παραδεχομαι πως το έχω κάνει και εγώ αυτό το πράγμα στο παρελθόν). Για το λόγο αυτό, ετοιμάσαμε μια λίστα με βασικές ορολογίες και όρους του digital marketing προκειμένου να μην σας πιάσουν αδιάβαστο την επόμενη φορά. Ας τις δούμε λοιπόν:
AIDA, Attention/Awareness, Interest, Desire, Action
Προσοχή/Αντίληψη, Ενδιαφέρον, Επιθυμία,Πράξη
Αναφέρεται στο ταξίδι του χρήστη και πως μπορούμε να τον προσεγγίσουμε σε κάθε στάδιο. Συνήθως αναλύουμε το κάθε στάδιο και βρίσκουμε τα κατάλληλα εργαλεία και σημεία μέτρησης για την κάθε περίπτωση.
BR- Bounce Rate
Αναλογία αποχωρήσεων από την σελίδα εισόδου προς τις εισόδους αυτήν, χωρίς ο χρήστης να προχωρήσει σε κάποια άλλη σελίδα.
Conversion
Μετατροπή. Η ενέργεια στην οποία θέλουμε να προβεί ο χρήστης. Μπορεί να είναι κάποια αγορά, κάποιο booking ή ακόμα και η αποδοχή για newsletter. Είναι κάτι που ορίζουμε εμείς και δεν είναι καθολικό.
CLV – Customer lifetime value
Διαχρονική Αξία Πελάτη, δηλαδή η αξία ενός πελάτη μετά από τη μετατροπή που πραγματοποίησε. Μετράει πόσο μπορούμε να κρατήσουμε τον πελάτη μας να προβεί σε επόμενες μετατροπές και να τον ικανοποιήσουμε έτσι ώστε να μιλήσει για εμάς και σε άλλους.
CMS – Content management system
Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου. Είναι ένα software το οποίο χρησιμοποιούμε για να διαχειριστούμε την παραγωγή και την αποτύπωση περιεχομένου στην ιστοσελίδα μας. Είναι το σύστημα στο οποίο αναφερόμαστε για την αλλαγή στο φωτογραφικό ή λεκτικό περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας.
CPA – Cost per acquisition / action
Κόστος Ανά Απόκτηση, δηλαδή πόσο μας κόστισε μέχρι να αποκτήσουμε έναν πελάτη που προχώρησε σε πράξη αγοράς ή άλλη μετατροπή.
CPC – Cost per click
Κόστος Ανά click, δηλαδή πόσο μας κοστίζει ένα click. Συνήθως έτσι κοστολογούνται οι digital καμπάνιες. Οι καμπάνιες που μετράνε το CPC, είναι αυτές που έχουν σαν στόχο να συγκεντρώσουν τα περισσότερα δυνατά clicks, άρα να προκαλέσουν αυξημένη κίνηση στην ιστοσελίδα.
CPL – Cost per lead
Κόστος Ανά Απόκτηση Επαφής, δηλαδή πόσο μας κοστίζει για να αποκτήσουμε συνήθως ένα email ή κάποια επαφή. Οι καμπάνιες που μετράνε το CPL, είναι αυτές που έχουν σαν στόχο να συγκεντρώσουν τις περισσότερες δυνατές επαφές.
CPM – Cost per mille
Κόστος Ανά 1.000 Εμφανίσεις. Σε αυτή την περίπτωση οι χρεώσεις γίνονται όταν η διαφήμιση εμφανιστεί 1.000 φορές σε οθόνη, συνήθως χρησιμοποιείται σε διαφημίσεις με στόχο το awareness, δηλαδή την αναγνωρισιμότητα του brand μας
CPV – Cost per view
Κόστος Ανά Θέαση. Σε αυτή την περίπτωση η χρέωση γίνεται αφού κάποιος δει το διαφημιστικό μας βίντεο τουλάχιστον για 30”, ή όλο το βίντεο εάν αυτό είναι κάτω από 30”, ή προβεί σε κάποιο action
CR – Conversion rate
Ποσοστό Μετατροπής. Αναφέρεται στο πηλίκο μετατροπών δια click. Μπορεί να μας δείξει πόσα clicks μας χρειάζονται για να καταλήξουμε σε μια μετατροπή και είναι δείκτης επιτυχίας της διαφήμισης.
CRM – Customer relationship management
Σύστημα Διαχείρισης Πελατών και Συνεργατών. Είναι ένα σύστημα διαχείρισης επικοινωνίας και μεταφοράς πληροφορίας μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών, εσωτερικών και εξωτερικών συνεργατών. Δίνει τη δυνατότητα ολοκληρωμένης πληροφορίας σε ένα χώρο για να μπορεί να γίνει διάκριση πιθανών ευκαιριών αλλά προβληματικών στοιχείων προς βελτίωση.
CTA – Call to action
Προτροπή για Ενέργεια. Είναι το μήνυμα που πρέπει να συνοδεύει τη διαφήμιση, ο πελάτης πρέπει να οδηγείται σε μια ενέργεια για παράδειγμα “Κάντε κράτηση” ή “Μάθετε Περισσότερα” . Είναι ένα απαραίτητο συστατικό της ηλεκτρονικής διαφήμισης που δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε.
CTR – Click-through rate
Aναλογία clicks προς τον αριθμό εμφανίσεων. Είναι επίσης δείκτης επιτυχίας, καθώς μπορούμε να καταλάβουμε τι ποσοστό χρηστών βρίσκει το κείμενο ή το δημιουργικό της διαφήμισης μας τόσο ελκυστικό ώστε να κάνει click.
GA – Google Analytics
Είναι στο σύστημα αναφοράς στατιστικών της ιστοσελίδας που παρέχεται δωρεάν από τη Google. Είναι ένα απαραίτητο εργαλείο που πρέπει να έχουν συνδεδεμένο όλες οι ιστοσελίδες.
HTTP – Hyper Text Transfer Protocol
Πρωτόκολλο που δηλώνει μια διαδικτυακή σύνδεση και την ύπαρξη μια ιστοσελίδας.
HTTPS – Hyper Text Transfer Protocol Secure
Πρωτόκολλο που δηλώνει μια διαδικτυακή σύνδεση με ασφάλεια. Αρχικά ήταν απαραίτητο μόνο για ιστοσελίδες που διαχειριζόντουσαν πληρωμές και προσωπικά στοιχεία χρηστών. Πλέον η Google, θεωρεί πως όλες οι ιστοσελίδες πρέπει να έχουν πρωτόκολλο ασφαλούς σύνδεσης.
KPI – Key performance indicator
Βασικοί Δείκτες Απόδοσης. Όταν σχεδιάζουμε μια καμπάνια, ορίζουμε κάποιους μετρήσιμους δείκτες για να κατανοήσουμε την επιτυχία της διαφήμισης μας.
PPC – Pay per click
Όταν χρεωνόμαστε με το click (αντίστοιχα CPC), όταν χρησιμοποιείται αυτός ο όρος “PPC campaigns”, αναφερόμαστε σε πληρωμένες προωθητικές ενέργειες.
PPL – Pay per lead
Όταν χρεωνόμαστε με την απόκτηση επαφής (αντίστοιχα με CPL)
PPV – Pay per view
Όταν χρεωνόμαστε ανά θέαση (αντίστοιχα με CPV)
PR – PageRank
Κατάταξη Ιστοσελίδας. Είναι μια μέθοδος που χρησιμοποιεί η Google για να καθορίσει τη σχετικότητα ή τη σημαντικότητα της ιστοσελίδα σας και εν τέλει να την κατατάξει σε μια θέση στα αποτελέσματα της.
PV – Pageviews
Θέαση Ιστοσελίδας. Σαν “θέαση” μπορεί να μετρηθεί όταν έχει ζητηθεί μετά από click η φόρτωση της συγκεκριμένης σελίδας.
QS – Quality score
Δείκτης Ποιότητας. Η Google χρησιμοποιεί κάποιους δείκτες μέτρησης, όπως πχ. σχετικότητα διαφήμισης με το περιεχόμενο στο οποίο οδηγεί η ιστοσελίδα, για να ορίσει την ποιότητα της διαφήμισης. Το QS μπορεί να επηρεάσει και το CPC.
ROI – Return on investment
Επιστροφή επί της Επένδυσης. Η επιστροφή των χρημάτων από τη δαπάνης που έγινε για τη διαφήμιση
Session
Συνεδρία. Είναι μια ομάδα δράσεων στην ιστοσελίδα μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. Μπορεί να περιλαμβάνει περιήγηση σε διαφορετικές σελίδες της ιστοσελίδας μας, μετατροπές κλπ. Κάθε συνεδρία λήγει με την αποχώρηση μας από την ιστοσελίδα, μετά το πέρας 30’ αδράνειας ή τα μεσάνυχτα.
SEM- Search Engine Marketing
Marketing Μηχανών Αναζήτησης. Είναι οι ενέργειες στις οποίες προβαίνουμε για την προώθηση και την βελτίωση της θέσης μας στις μηχανές αναζητήσεις.
SERP- Search Engine Results Page
Σελίδα Αποτελεσμάτων Μηχανών Αναζήτησης. Η σελίδα που εμφανίζεται με τα αποτελέσματα στη μηχανή αναζήτησης, μετά από αναζήτηση χρήστη.
SEO-Search Engine Optimization
Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδας για τις Μηχανές Αναζητήσεις. Αναφέρται σε τεχνικές που χρησιμοποιούνται για να ανεβαίνει η ιστοσελίδα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, για παράδειγμα μέσω της χρήσης keywords σε συγκεκριμένα σημεία της ιστοσελίδας με συγκεκριμένη μεθοδολογία).
SMM – Social media marketing
Τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την προώθηση περιεχομένου που αναρτάται και διαμοιράζεται μέσω κοινωνικών δικτύων.
SMO – Social media optimisation
Βελτιστοποίηση Κοινωνικών Δικτύων. Δηλαδή η χρήση και εφαρμογή σύγχρονων τεχνικών για την αποτελεσματικότερη παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα με βάση τους κανόνες χρήσης του κάθε κοινωνικού δικτύου.
SMP – Social media platform
Πλατφόρμα Κοινωνικής Δικτύωσης (πχ. Facebook, Twitter, Instagram κλπ)
UGC – User-generated content
Παραγωγή Περιεχομένου από τους Χρήστες. Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα, αναπαράγουν το περιεχόμενο των πελατών τους. Η αναζήτηση του συγκεκριμένου περιεχομένου γίνεται με τα tags της επιχείρησης, branded hashtags ή χρήση check-in στο συγκεκριμένο business location που έχουμε ορίσει. Η χρήση του πρέπει να γίνεται με αναφορά και credits στον ιδιοκτήτη του περιεχομένου.
Σε περίπτωση που υπάρχουν απορίες ή θα θέλατε περισσότερες διευκρινήσεις, ελάτε στη Facebook ομάδα μας Digital Marketing για την Τουριστική Οικονομία και η ομάδα θα χαρεί να σας λύσει όποια απορία τυχόν έχετε.
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία.
03/10 16:28
03/10 15:56
Χωρίς ETIAS τα ταξίδια των Αμερικανών στην Ευρώπη και το 2024
03/10 15:03
Resonance: Η Αθήνα στην 48η θέση της παγκόσμιας κατάταξης καλύτερων πόλεων για το 2024
03/10 15:00
03/10 14:11
FedHATTA: Συνάντηση με την Μελίνα Δασκαλάκη - "Μόνο οι συνέργειες μπορούν να εγγυηθούν το αύριο"
03/10 14:03
03/10 12:46
CNT: 9 στα 20 καλύτερα Ευρωπαϊκά νησιά για το 2023 είναι Ελληνικά! Πώς τα αξιολόγησαν οι ταξιδιώτες
03/10 12:38
Ζευγάρι συνταξιούχων Αυστραλών επέλεξε τις κρουαζιέρες από τον οίκο ευγηρίας
03/10 12:11
Αεροδρόμιο Αθήνας | Η επιβατική κίνηση ξεπέρασε το 2019 τόσο τον Σεπτέμβριο, όσο και στο 9μηνο
03/10 11:32
Emirates | Open Day πρόσληψης νέων μελών για το πλήρωμα καμπίνας στην Ελλάδα
03/10 10:34
Τουρισμός | Διεθνή ταξίδια επιλέγει 1 στους 2 καταναλωτές από 12 χώρες - oι 4 τύποι ταξιδιωτών
03/10 10:10
03/10 07:49
Ενδιαφέρον για απευθείας αεροπορική σύνδεση Μπάνια Λούκα – Αθήνας
03/10 07:46
03/10 07:45
ΕΑΤΑ: Διεκδίκηση του ετήσιου συνεδρίου του ΙAPCO και του ICCA για το 2027
03/10 07:42
Μουσικός Λαβύρινθος στο Σπίτι των Τρικαλινών Μουσικών Δημιουργών
03/10 07:39
02/10 17:34
02/10 15:05
Aurinkomatkat: Καθαρισμός του βορειοδυτικού τμήματος της ακτής της Ρόδου με τη βοήθεια τουριστών
02/10 14:53
ΕΛΚΕΘΕ | Έκτακτες δειγματοληψίες στην περιοχή του Παγασητικού και του Θερμαϊκού Κόλπου
02/10 14:48
02/10 14:43
02/10 12:59
CHECK24 | Κρήτη, Ρόδος, Κως στο top-10 για διακοπές το φθινόπωρο – Ακριβότερα από πέρυσι τα πακέτα
02/10 12:00
Ελληνίδα η νέα διευθύντρια πωλήσεων και μάρκετινγκ του ξενοδοχείου The Ben West Palm
02/10 11:14
02/10 10:58
Έρευνα | Οι μισοί ξενοδοχοϋπάλληλοι στα ξενοδοχεία της Κρήτης έχουν σκεφτεί να αλλάξουν δουλειά
02/10 10:46
Η συμβολή των 10.000 ξενοδοχείων στην επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού | Μανώλης Γιαννούλης
02/10 10:23
02/10 10:00
Στο Παρίσι για επαφές με τουριστικούς παράγοντες ο Δ. Φραγκάκης
02/10 07:48
Πάρος: Διαγωνισμός για την 25ετή εκμίσθωση του ξενώνα Μάρπησσας
02/10 07:46
02/10 07:45
Βόρεια Μακεδονία: Αύξηση 44% στις αφίξεις ξένων τουριστών στο επτάμηνο
02/10 07:43
Ισπανία: Στο 3,5 % ο ετήσιος ρυθμός πληθωρισμού τον Σεπτέμβριο
02/10 07:35
01/10 16:33
H οδική γέφυρα Κήποι – Ύψαλα θα ανοίξει νέα εποχή για τα ταξίδια μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας
01/10 07:48
01/10 07:43
30/09 18:58
Tο βιολί του Μότσαρτ μάγεψε τους επισκέπτες στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Ρόδο
30/09 07:43
Summer School του Παγκόσμιου Ιπποκράτειου Ινστιτούτου Ιατρών στην Αθήνα
29/09 22:47
29/09 18:32
29/09 16:32
Ντρισμπιώτη & Μουρούτσος στη φετινή γιορτή του Navarino Challenge
29/09 15:13
29/09 13:56
29/09 13:40
29/09 13:30
ΤΑΙΠΕΔ: Προσφορά για την «Ιαματική Πηγή & Κάμπινγκ Κονιαβίτη»
29/09 13:13
29/09 12:00
Τουρισμός | Expedia: Αυτό το μονοπάτι ακολουθούν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες πριν προβούν σε κράτηση
29/09 11:39
BeachBound Vacations: Η Κέρκυρα νέος προορισμός στα πακέτα all inclusive
29/09 11:14
29/09 10:44
Anantara Santorini Abu Dhabi Retreat | Νέο ξενοδοχείο στα Εμιράτα εμπνευσμένο από τη Σαντορίνη
29/09 10:34
ΕΟΤ | Προώθηση της Δυτικής Πελοποννήσου στην Αυστρία και Σλοβακία
29/09 07:40
29/09 07:37
29/09 07:33
29/09 07:29
29/09 07:27
28/09 23:44
28/09 19:02
28/09 15:50
ΤΑΙΠΕΔ: Ο ΟΛΘ προτιμητέος επενδυτής για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου
28/09 14:33
28/09 14:31
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση από πέρυσι για ξενοδοχεία στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο
28/09 14:05
Με συναυλία του Σταύρου Ξαρχάκου γιόρτασε η Ρόδος την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2023
28/09 12:27
28/09 12:02
Τουρισμός | Πώς διαμορφώνεται ο φόρος διαμονής στην Ιταλία- τα έσοδα των Δήμων
28/09 11:44
Απαγόρευση κυκλοφορίας σε χωριά της Εύβοιας - Χιλιάδες τόνοι νερού έπεσαν από Μαντούδι μέχρι Ιστιαία
28/09 11:41
Εικόνες καταστροφής στο Βόλο: Σε ισχύ η απαγόρευση κυκλοφορίας
28/09 11:31
28/09 11:17
ΙNSETE Intelligence | Μείωση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων στις Κυκλάδες το 8μηνο
28/09 11:06
Uber | Έρευνα: Ποια προβλήματα δημιουργούν άγχος στους ταξιδιώτες
28/09 10:39
Έφυγε από τη ζωή ο Νίκος Σκουλάς, πρώτος υπουργός Τουρισμού και επί σειρά ετών ΓΓ του ΕΟΤ
28/09 10:25
28/09 07:47
28/09 07:39
28/09 07:34
28/09 07:31
27/09 19:17
27/09 16:54
27/09 16:08
Η Emirates και η SriLankan προχωρούν σε συνεργασία διασύνδεσης
27/09 16:07
27/09 14:12
27/09 14:04
Συνάντηση Ράπτη- Πατουλίδου | H στρατηγική τουριστικής προβολής της Θεσσαλονίκης στο επίκεντρο
27/09 13:33
27/09 13:04
Independent: Τρία Ελληνικά ξενοδοχεία στα 20 καλύτερα της Ευρώπης για το 2023
27/09 12:57
27/09 12:17
Ε.Ξ. Μαγνησίας | Η βιωσιμότητα καθίσταται το πρόβλημα του παρόντος και του μέλλοντος
27/09 11:50
Ομοσπονδία καταλυμάτων «ΚΝΩΣΣΟΣ» | "Πράσινα" κίνητρα εκσυγχρονισμού των επιχειρήσεων
27/09 11:33
Ξενοδοχείο στην Πάρο αγόρασε η αραβική Vivium Holding - σχέδια και για άλλα ξενοδοχεία στην Ελλάδα
27/09 11:24
Balkan Holidays | Τα κατεχόμενα στην Κύπρο νέος προορισμός στην Αγγλία
27/09 11:10
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού
27/09 10:54
Τουρισμός | Τι θέλουν οι Ολλανδοί κατά τις διακοπές τους στην Ελλάδα
27/09 10:43
27/09 10:38
27/09 10:15
Τουρισμός: Ρεκόρ ζήτησης των Δανών για διακοπές το φθινόπωρο – Κρήτη και Ρόδος στους top προορισμούς
27/09 09:45
Κ.Μαρινάκος | Ο ρόλος του τουρισμού στην περιφερειακή ανάπτυξη
27/09 09:36
Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2023 | Η Αθήνα στον παγκόσμιο χάρτη της υψηλής γαστρονομίας
27/09 07:20
Διαγωνισμός για την ανέγερση πολυτελούς κάμπινγκ στο Λιτόχωρο
27/09 07:13
Άγιοι Θεόδωροι: Διαγωνισμός για τη μίσθωση του αλσυλίου ΛΙΑΝΤΡΟ
27/09 07:11
Υπ.Τουρισμού | Σύμβουλος για την «επανειδίκευση και αναβάθμιση δεξιοτήτων στον τομέα του τουρισμού»
27/09 07:09
ΕΑΤΑ: Διεκδίκηση του ετήσιου συνεδρίου του ΙAPCO και του ICCA για το 2027
Έρευνα | Οι μισοί ξενοδοχοϋπάλληλοι στα ξενοδοχεία της Κρήτης έχουν σκεφτεί να αλλάξουν δουλειά
Η συμβολή των 10.000 ξενοδοχείων στην επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού | Μανώλης Γιαννούλης
CHECK24 | Κρήτη, Ρόδος, Κως στο top-10 για διακοπές το φθινόπωρο – Ακριβότερα από πέρυσι τα πακέτα
Μουσικός Λαβύρινθος στο Σπίτι των Τρικαλινών Μουσικών Δημιουργών
Aurinkomatkat: Καθαρισμός του βορειοδυτικού τμήματος της ακτής της Ρόδου με τη βοήθεια τουριστών
ΕΛΚΕΘΕ | Έκτακτες δειγματοληψίες στην περιοχή του Παγασητικού και του Θερμαϊκού Κόλπου
Τουρισμός | Διεθνή ταξίδια επιλέγει 1 στους 2 καταναλωτές από 12 χώρες - oι 4 τύποι ταξιδιωτών
Τουρισμός | Expedia: Αυτό το μονοπάτι ακολουθούν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες πριν προβούν σε κράτηση
CNT: 9 στα 20 καλύτερα Ευρωπαϊκά νησιά για το 2023 είναι Ελληνικά! Πώς τα αξιολόγησαν οι ταξιδιώτες
ΤΑΙΠΕΔ: Προσφορά για την «Ιαματική Πηγή & Κάμπινγκ Κονιαβίτη»
Ελληνίδα η νέα διευθύντρια πωλήσεων και μάρκετινγκ του ξενοδοχείου The Ben West Palm
Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2023 | Η Αθήνα στον παγκόσμιο χάρτη της υψηλής γαστρονομίας
Ενδιαφέρον για απευθείας αεροπορική σύνδεση Μπάνια Λούκα – Αθήνας
Emirates | Open Day πρόσληψης νέων μελών για το πλήρωμα καμπίνας στην Ελλάδα
( 0 )