Οι 5 μύθοι του τουριστικού και ξενοδοχειακού digital marketing

Α Decrease font Enlarge font
Οι 5 μύθοι του τουριστικού και ξενοδοχειακού digital marketing

Ως γνωστόν ο τουρισμός γνωρίζει μεγάλη άνθηση στον καιρό της κρίσης που διέρχεται τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα. Τα ΜΜΕ προβάλλουν συνεχώς πως ο Τουρισμός αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλος και περισσότερος κόσμος να προσφέρει υπηρεσίες προς διάφορες τουριστικές επιχειρήσεις. Από την άλλη πλευρά αν και το digital marketing υπάρχει πολλά χρόνια, τώρα τελευταία όλο και περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται την αξία και αποτελεσματικότητα του. Μεγάλη παγίδα όμως αποτελούν διάφοροι επιτήδειοι οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την άγνοια των επαγγελματιών υπόσχονται αυξημένη προβολή στο διαδίκτυο και τεράστια αποτελέσματα. Ας ξεδιαλύνουμε λοιπόν λίγο το τοπίο και ας παρουσιάσουμε 5 μεγάλους μύθους σχετικά με το τουριστικό digital maketing

Μύθος # 1 Το ξενοδοχείο σας θα εμφανίζεται στην πρώτη θέση αναζήτησης των μηχανών αναζήτησης

Γνωρίζουμε πως ο στόχος αυτός αποτελεί διακαής πόθος του κάθε επιχειρηματία και στελέχους marketing. Είναι όμως και υπερβολικά δύσκολο μια τουριστική επιχείρηση, ειδικότερα οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, να κατακτήσει την πρώτη και δεύτερη θέση στις σελίδες αναζήτησης καθώς δέχεται πολύ μεγάλο ανταγωνισμό από τους ΟΤΑ (όπως λ.χ. η Booking.com, Hotels.com κ.α.)

Ένα μικρό μυστικό για εσάς! Όταν κάνετε αναζήτηση για τη θέση εμφάνισης του ξενοδοχείου ή της τουριστικής επιχείρησης να την κάνετε πάντα με ανώνυμη περιήγηση η αλλιώς private/incognito browsing. Έτσι θα εμφανιστεί η πραγματική θέση σας στις μηχανές αναζήτησης

Μύθος # 2 Το internet προσφέρει δωρεάν προβολή της επιχείρησης σας

Θυμάμαι πως αυτό αποτελούσε ένα επιχείρημα πώλησης το 1996 όταν πρωτοασχολήθηκα με το χώρο του internet. Βέβαια τότε οι επιχειρήσεις που διέθεταν ιστοσελίδαήταν πάρα πολύ λίγες και δεν αντιμετώπιζαν κάποιο ιδιαίτερο ανταγωνισμό. Τη σημερινή εποχή όμως η απλή παρουσία  μιας ιστοσελίδας και κάποιων λογαριασμών της επιχείρησης στα κοινωνικά δίκτυα δεν αρκούν για να επιτευχθούν οι στόχοι των πωλήσεων. Μπορεί να μεν το internet να αποτελεί το διαφημιστικό μέσο με το μικρότερο κόστος άλλα δεν είναι δωρεάν. Η επιχείρηση θα πρέπει να σχεδιάσει και να επενδύσει σε διαφημιστικές καμπάνιες.

Μύθος #3 Οι ΟΤΑ δεν στοιχίζουν τίποτα για την ξενοδοχειακή επιχείρηση

Νομίζουμε ότι δεν χρειάζεται να αναλύσουμε περαιτέρω αυτόν το μύθο αφού η προμήθεια των OTA κυμαίνεται από 15% έως και 30%.

Στοιχίζουν και βέβαια στοιχίζουν αρκετά ακριβά. 

Μύθος #4 Το facebook είναι το καλύτερο κοινωνικό δίκτυο για τις τουριστικές επιχειρήσεις

Έχουμε συναντήσει αρκετούς επαγγελματίες που τους έχει μεταφερθεί η εντύπωση πως το Facebook αρκεί και μόνο για να έχει μια ψηφιακή παρουσία η επιχείρηση τους. Αυτό αποτελεί ένα μεγάλο μύθο καθώς αυτό μπορεί να ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια άλλα πλέον το Facebook περιορίζει την δωρεάν (οργανική) εμφάνιση των διαφόρων business pages προκειμένου να:

Διαφυλάξει το χαρακτήρα της πλατφόρμας (μην ξεχνάμε ότι το facebook είναι ένα μέσο επικοινωνίας μεταξύ φίλων).

Να ενδυναμώσει τα διαφημιστικά έσοδα του.

Μπορεί να μεν να θεωρούμε το Facebook ως πιο οικείο προς εμάς (γιατί οι περισσότεροι διαθέτουμε έναν προσωπικό Facebook λογαριασμό) άλλα δεν είναι και το μοναδικό και αποτελεσματικότερο μέσο.

Μύθος #5 Το digital marketing είναι εύκολο

Κάθε κλάδος διαθέτει τη δική του δυσκολία και τη δική του εξειδίκευση. Ένας αποτελεσματικός digital marketeer αφιερώνει αρκετές ώρες προκειμένου να ενημερωθεί και να παραμένει πάντα επίκαιρος σχετικά με όλες τις τάσεις που επικρατούν. Επίσης επενδύει αρκετές ώρες δοκιμάζοντας διάφορες τεχνικές που θα επιφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα στον πελάτη του. Και ίσως επειδή κάποιο μπορεί να αναρωτηθούν πως μπορούν να επιλέξουν το σωστό συνεργάτη θα σας παραπέμψουμε στο σχετικό άρθρο “Πως επιλέγουμε το digital marketing συνεργάτη μας;

** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις. 

 

  1. 20/02 17:53

    "Ναι" της ΕΕ στον εκσυγχρονισμό της πολιτικής θεωρήσεων - Τι αλλάζει στα ταξίδια

  2. 20/02 17:40

    Ψηφιακή ανάδειξη του πολιτιστικού πλούτου του Δήμου Παξών

  3. 20/02 17:36

    Εκδήλωση για την Αθήνα ως Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Καινοτομίας 2018

  4. 20/02 17:26

    Νέα καμπάνια της Marketing Greece για τον ελληνικό τουρισμό

  5. 20/02 17:25

    Αegean: Επιπλέον 700 χιλιάδες θέσεις στο δίκτυο εξωτερικού το 2019

  6. 20/02 17:06

    ETC: "Κύμα" κινέζων τουριστών στην Ευρώπη

  7. 20/02 14:37

    H ταινία μικρού μήκους της Marketing Greece για την τουριστική προβολή της Ελλάδας

  8. 20/02 14:36

    Φορείς πιστοποίησης: Ουτοπική η πιστοποίηση των καταλυμάτων από μη εκπαιδευμένους μηχανικούς

  9. 20/02 13:30

    Thomas Cook: Οι Γερμανοί τουρίστες γυρίζουν την πλάτη στα Κανάρια Νησιά

  10. 20/02 13:10

    Τα κρασιά της Κρήτης στην Έκθεση «ΟιΝοτικά»

  11. 20/02 12:09

    Ελληνικός τουρισμός: Ξεπέρασαν τα 16 δισ.ευρώ οι εισπράξεις το 2018

  12. 20/02 11:51

    +10,2% οι αφίξεις επιβατών από το εξωτερικό τον Ιανουάριο στα ελληνικά αεροδρόμια

  13. 20/02 11:40

    Συνεργασία Radisson με Sunnyseeker Hotels για 6 ξενοδοχεία στην Κύπρο

  14. 20/02 11:31

    Οικοτουρισμός στην Ανάφη

  15. 20/02 10:31

    Τέταρτο Φεστιβάλ Γλυπτικής στην άμμο στην Αμμουδάρα

  16. 20/02 10:25

    Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων "Κύκλος": Διευκρινίσεις για τη ΣΣΕ στα ενοικιαζόμενα δωμάτια

  17. 20/02 10:17

    Γαστρονομικές εκδηλώσεις σε 5 νησιά της Δωδεκανήσου

  18. 20/02 10:11

    ΤΕΙ Θεσσαλονίκης: Διαγωνισμός για τη διοργάνωση εκδηλώσεων

  19. 20/02 10:08

    Προγράμματα τουριστικής προβολής στην Ιστιαία-Αιδηψό και Αλμωπία

  20. 20/02 10:06

    Άδειες για νέα ξενοδοχεία σε Κέρκυρα και Κάλυμνο

  21. 20/02 09:58

    Οι χωρικές στρατηγικές στο Δήμο Λευκάδας

  22. 19/02 18:30

    Επετειακός Διεθνής Αγώνας Ψηλορείτη 2019: Την Πέμπτη ξεκινούν οι εγγραφές

  23. 19/02 16:23

    Διυπουργική: Πράσινο φως για 3 μεγάλες τουριστικές επενδύσεις- Δείτε ποιες

  24. 19/02 16:19

    Προώθηση της Χαλκιδικής σε Βέλγιο - Σουηδία - Ισραήλ

  25. 19/02 14:33

    Δήμος Τρικκαίων: Δεύτερος κύκλος σεμιναρίων για επαγγελματίες του τουρισμού

  26. 19/02 14:18

    Χρυσοπουλιούνται στη μαύρη αγορά οι λογαριασμοί στην British Airways

  27. 19/02 14:04

    Βρετανικός τουρισμός: Σύσταση για τα ταξίδια (και) στην Ελλάδα μετά το Brexit

  28. 19/02 13:40

    Ενοποιείται το τουριστικό με το εμπορικό κέντρο της Έδεσσας

  29. 19/02 12:57

    DER Touristik: Εναλλακτικές πτήσεις για τις κρατήσεις με την Germania

  30. 19/02 12:54

    Ημερίδα για την "Πολιτιστική Διαδρομή Σαντορίνης"

  31. 19/02 12:33

    Τουρισμός: Είναι έτοιμες οι επιχειρήσεις για την ψηφιακή επανάσταση;

  32. 19/02 12:29

    ΣΕΤΚΕ.: Το φαινόμενο Αirbnb απειλεί την κοινωνική συνοχή

  33. 19/02 12:26

    Skyscanner: Τα 10+1 καλύτερα ξενοδοχεία με spa στην Ελλάδα για το 2019

  34. 19/02 12:04

    MSC: Νέα κρουαζιέρα το 2020 με προσεγγίσεις σε ελληνικά νησιά

  35. 19/02 11:13

    Τουρισμός: Στη Ρόδο το συνέδριο της Ένωσης Αμερικανών Τουριστικών Πρακτόρων

  36. 19/02 11:04

    Πέντε ακόμη ξενοδοχεία στην Chnaris H.M.D.C.

  37. 19/02 10:19

    Κέντρο Τουριστικής Προβολής στο Δήμο Πύλης Τρικάλων

  38. 19/02 10:17

    Μύκονος και Σαντορίνη προβάλλονται στις ΗΠΑ

  39. 19/02 10:15

    Νέο 5άστερο ξενοδοχείο 212 κλινών με τελεφερίκ στη Σκιάθο

  40. 19/02 10:09

    Δήμος Αγίου Νικολάου: Eνστάσεις για τη ρωσική τουριστική επένδυση των 400 εκατ. ευρώ της MIRUM

  41. 19/02 09:59

    Δύο επαγγελματικοί αγώνες ποδηλασίας στη Ρόδο

  42. 18/02 17:50

    Συμφωνία ΠΟΞ για τα πνευματικά δικαιώματα στα ξενοδοχεία

  43. 18/02 16:44

    Έρχεται το νέο πεντάστερο ξενοδοχείο Arcadia Cultural Resort & Spa στην Κυλλήνη

  44. 18/02 16:42

    easyFerry.com: Νέα μηχανή αναζήτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

  45. 18/02 16:14

    Πώς αναπτύσσεται ένας τόπος ως γαστρονομικός προορισμός

  46. 18/02 15:55

    Στη Best Western η αλυσίδα ξενοδοχείων WorldHotels

  47. 18/02 15:42

    airBaltic: Νέα απευθείας σύνδεση με Κω

  48. 18/02 15:00

    Διεθνείς διακρίσεις για την MKV Design

  49. 18/02 14:52

    Μνημόνιο συνεργασίας στον τουρισμό από ΞΕΕ και Περιφέρεια Αττικής

  50. 18/02 14:15

    TUI: Σχέδια για διπλάσιους Ρώσους τουρίστες στο εξωτερικό το 2019

  51. 18/02 13:53

    Corendon Airlines: Νέες συνδέσεις με Ελλάδα από την Κολωνία-Βόννη

  52. 18/02 13:32

    Η Πάολα ξενοδόχος!

  53. 18/02 13:23

    Δικτύωση των επιχειρήσεων του Ν.Αιγαίου με αμερικανικές εταιρείες

  54. 18/02 12:46

    Προβολή της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων στο Μιλάνο

  55. 18/02 12:40

    Συνέδριο Hotel Tech: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός κλειδί για την ανάπτυξη των σύγχρονων ξενοδοχείων

  56. 18/02 12:27

    Φραγμός στις αθέμιτες πρακτικές στις διαδικτυακές κρατήσεις στα ξενοδοχεία

  57. 18/02 12:09

    To INΣΕΤΕ φέρνει στην Αθήνα τη Lausanne Hospitality Consulting

  58. 18/02 11:32

    Greek Travel Awards στη Στοκχόλμη: Δείτε ποιοι είναι οι αγαπημένοι προορισμοί των Σκανδιναβών στην Ελλάδα

  59. 18/02 11:29

    Τουρισμός: Σταθερό το ενδιαφέρον των Βέλγων για την Κρήτη

  60. 18/02 11:14

    30 μνηστήρες για τη Germania

  61. 18/02 10:22

    Ι.Ρέτσος: Ανησυχία για την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού- Πώς σχολιάζει ο Α.Ανδρεάδης

  62. 18/02 10:06

    Τουριστική προβολή των Λειψών στην ΒΙΤ του Μιλάνου

  63. 18/02 10:01

    Το πρώτο βραβείο Greek Green Awards 2019 στον Δήμο Οροπεδίου Λασιθίου

  64. 18/02 09:55

    Επιχορηγήσεις για ξενοδοχεία σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική

  65. 18/02 09:51

    Nέες δωρεές από ξενοδοχεία σε νοσοκομεία

  66. 18/02 09:49

    Σημαντικό έργο για την ύδρευση του Ακρωτηρίου Σαντορίνης

  67. 18/02 09:47

    Η Πάτμος ως σκοπευτικός προορισμός

  68. 18/02 09:41

    Δύο ξενοδοχεία χορηγοί φιλοξενίας του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης

  69. 17/02 21:39

    Τουρισμός ευεξίας κι όχι... «ευελιξίας»

  70. 17/02 18:37

    Νέο κανόνι αερομεταφορέα στη Βρετανία λόγω Brexit

  71. 17/02 12:44

    Στην έκθεση ΒΙΤ του Μιλάνου η Σκιάθος

  72. 17/02 12:36

    Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2019 του Δήμου Χερσονήσου

  73. 17/02 12:26

    Επιχορηγήσεις για επενδύσεις σε ξενοδοχεία της Αθήνας

  74. 17/02 12:23

    Νέες τουριστικές κατοικίες σε Χανιά, Ρέθυμνο και Δυτική Μάνη

  75. 16/02 11:48

    Η γαστρονομία της Αν.Μακεδονίας Θράκης στις Βρυξέλλες

  76. 16/02 11:45

    Δήμος Καμένων Βούρλων: Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2019

  77. 16/02 11:39

    Περιπατητικός τουρισμός στη Μήλο

  78. 15/02 15:59

    "Προσγείωση" των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων για Ελλάδα

  79. 15/02 14:59

    Discover Greece: Προωθητικό βίντεο για την Ικαρία

  80. 15/02 14:02

    Trivago: H Aθήνα στις προσιτές ευρωπαϊκές πόλεις για διαμονή σε ξενοδοχείο τον Φεβρουάριο

  81. 15/02 13:23

    Το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «Viking Jupiter» στον Πειραιά

  82. 15/02 13:19

    Αυτή είναι η πρώτη οικολογική σουίτα ξενοδοχείου στον κόσμο

  83. 15/02 12:56

    Κοπή πίτας από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Διευθυντών Ξενοδοχείων

  84. 15/02 12:53

    Προβολή της Καρπάθου στην ιταλική αγορά

  85. 15/02 12:50

    Norwegian: Νέα σύνδεση Νέα Υόρκη - Αθήνα το 2019

  86. 15/02 12:37

    Ρωσικός τουρισμός: Διακοπές στην Ελλάδα τους μήνες εκτός τουριστικής αιχμής

  87. 15/02 12:12

    Σημάδια ανάκαμψης στη Δυτική Μακεδονία (video)

  88. 15/02 12:03

    Η ισχύς εν τη ενώσει (video)

  89. 15/02 12:00

    Αμερικανικά τουριστικά γραφεία: Τα ελληνικά νησιά στους 7 top ρομαντικούς προορισμούς

  90. 15/02 11:56

    Περιβαλλοντικό Πάρκο Κυκλικής Οικονομίας στο Ηράκλειο (video)

  91. 15/02 11:41

    ETC: Αύξηση των διεθνών αφίξεων στην Ευρώπη το 2019- 8 εκατ. λιγότερα ταξίδια από το Ην. Βασίλειο

  92. 15/02 11:39

    Δυσανάλογα υψηλά τα βάρη των ξενοδοχείων (video)

  93. 15/02 10:24

    Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ίου

  94. 15/02 10:13

    Περιπατητικό Φεστιβάλ στην Κύπρο

  95. 15/02 10:01

    Πληρωμές επιχορηγήσεων σε 3 ξενοδοχεία

  96. 15/02 09:59

    Πράσινο φως για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Ελαφόνησο

  97. 15/02 09:57

    Δήμος Αρταίων: Διαγωνισμός για την ανάθεση υπηρεσιών τουριστικής προβολής

  98. 15/02 09:50

    Γαστρονομικά βίντεο για τη Ρόδο από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

  99. 15/02 09:47

    Μέτωπο κατά των δασικών χαρτών από φορείς, Περιφέρειες και Δήμους

  100. 14/02 17:30

    Τρεις δεσμευτικές προσφορές για τη μαρίνα Αλίμου