Κρίσιμες τάσεις, όχι απαραίτητα αυτονόητες

Οι ανάγκες για marketing της τουριστική οικονομίας έχουν μετακινηθεί δραματικά προς τα ψηφιακά κανάλια και οι δυνατότητες μιας τουριστικής επιχείρησης καθώς όμως και η πολυπλοκότητα έχουν αυξηθεί εντυπωσιακά. Είναι πραγματικά δύσκολο να γνωρίζει κανείς που να εστιάσει δεδομένων όλων των επιλογών και μεθοδολογιών με τις οποίες βομβαρδίζεται καθημερινά. Ας δούμε κάποιες πολύ βασικές τάσεις οι οποίες ενώ είναι κρίσιμες, δεν είναι αυτονόητες.
1. Τα ψηφιακά κανάλια πρέπει να είναι η πρώτη μας επιλογή.
Είναι εντυπωσιακό ότι αυτό το γεγονός δεν γίνεται κατανοητό και δεν υιοθετείται. Τρία στοιχεία μας επιβάλουν τη νέα πραγματικότητα:
- Το 70% των ταξιδιωτών χρησιμοποιούν ψηφιακά κανάλια στην έρευνά τους
- Το 80% χρησιμοποιούν τα ψηφιακά κανάλια για να αγοράσουν υπηρεσίες
- Το 85% χρησιμοποιούν ψηφιακά κανάλια για να κάνουν τις κρατήσεις τους.
Τι άλλο χρειάζεται να πούμε; Ποιο ποσοστό του δικού σας προϋπολογισμού marketing πηγαίνει στα ψηφιακά κανάλια?
2. Η διαδρομή: Google – OTA – (Site ξενοδοχείου) – Tripadvisor
Αυτή είναι και η συνήθης πορεία μιας έρευνας online πριν παρθεί μια απόφαση να γίνει κάποια κράτηση, η οποία δεν περιέχει απαραίτητα και το site του ξενοδοχείου. Αν δεν το προσέξατε, εδώ λείπουν και τα social media. Υπάρχει πολλή δουλειά η οποία πρέπει να γίνει εκτός social media και να μην θεωρούμε ότι αυτά είναι πανάκεια. Οι μικρότερες ηλικίες σχεδόν πάντα ξεκινούν την έρευνά τους από τις μηχανές αναζήτησης.
3. Mobile First!
Σε πρόσφατο άρθρο εξηγήσαμε γιατί πρέπει να σκεφτόμαστε πρωτίστως το mobile. Αν δεν το κάνουμε, η αποτελεσματικότητά μας και η ανταγωνιστικότητά μας περιορίζονται σημαντικά.
4. Φωτογραφία, βίντεο – Site- το οπτικό περιεχόμενο κυριαρχεί.
Πάνω από το 51% των ταξιδιωτών παίρνουν τελικές αποφάσεις επηρεασμένοι από οπτικό περιεχόμενο. Δεν υπάρχει δικαιολογία να μην έχουμε όσο το δυνατόν καλύτερο φωτογραφικό και βίντεο υλικό, το οποίο να ανανεώνεται τακτικά. Το ίδιο ισχύει και σχετικά με την εικόνα του site μας και με τις αναρτήσεις μας στα social media.
5. Τα social media δεν είναι free
Ναι μεν, αλλά: πόσοι βλέπουν τις δωρεάν αναρτήσεις μας στο Facebook; Υπάρχει το σχετικό άρθρο όπου εξηγήσαμε τη σχέση των οργανικών αποτελεσμάτων και της διαφήμισης στο Facebook. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε την δωρεάν φύση των social media και να υποστηρίξουμε τα οργανικά μας αποτελέσματα, όμως, η αποτελεσματικότητά μας θα είναι μικρή αν περιοριστούμε εκεί. Τα social media βγάζουν χρήματα από διαφήμιση και σαν αντάλλαγμα μας δίνουν πολύ καλά εργαλεία για να στοχεύσουμε το ιδανικό κοινό μας.
Οι 5 παραπάνω τάσεις δεν είναι διαπραγματεύσιμες αν θέλουμε να συμβαδίζουμε με την εποχή και να είμαστε ανταγωνιστικοί. Από την εμπειρία μου στον χώρο του ψηφιακού marketing τα παραπάνω 5 σημεία ενώ είναι προφανή, δεν αντιμετωπίζονται με όση προσοχή χρειάζεται από τους υπεύθυνους marketing των τουριστικών επιχειρήσεων και αυτό έχει αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητά τους.
Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Tourism Agency
27/03 13:08
Η Ρόδος στο επίκεντρο της παγκόσμιας κρουαζιέρας - Συμμετοχή στο Seatrade Cruise Global στο Μαϊάμι
27/03 12:51
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ενίσχυση της εκπαίδευσης των μελών του
27/03 12:45
Στα ύψη οι επενδύσεις ξενοδοχείων στην Ευρώπη – Η Αθήνα στους κορυφαίους προορισμούς
27/03 12:36
Η οικονομική επιβάρυνση των επιχειρήσεων από το χάος στο Heathrow
27/03 12:16
Επιμελητήριο Κυκλάδων: Ενημερωτική εκδήλωση για τον Τουρισμό Αξίας
27/03 12:12
Υπουργείο Πολιτισμού: Συμφωνία για την αναβίωση της τέχνης της πέτρας
27/03 10:08
27/03 09:43
Οι Αμερικανοί θα ταξιδέψουν περισσότερο το 2025 παρά τις προκλήσεις
27/03 08:30
27/03 07:30
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων προσεγγίζει τις αγορές των ΗΠΑ, Κίνας και Ινδίας
27/03 07:26
Νέος διαγωνισμός για την εκμετάλλευση αναψυκτηρίου-εστιατορίου στο λιμάνι της Ελευσίνας
27/03 07:20
Διαγωνισμός για εκδρομή και διαμονή σε ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Σκαφιδιά Ηλείας
27/03 07:00
Διαγωνισμός για το Παρατηρητήριο Θαλάσσιου Τουρισμού και την προβολή του Καταδυτικού Τουρισμού
27/03 06:58
27/03 06:45
Ξάνθη, Πόλις Ονείρων: Μουσική εκδήλωση στην αρχόντισσα της Θράκης
27/03 06:35
Δήμος Νέας Προποντίδας: Διαγωνισμός για την αναβάθμιση του καταφυγίου τουριστικών σκαφών
27/03 06:10
Οι διαδηλώσεις στην Τουρκία και οι επιπτώσεις τους στον τουρισμό – Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
26/03 21:01
To Επιμελητήριο Ηρακλείου για την πυρκαγιά στη ΒΙ.ΠΕ. | Άμεση διερεύνηση των υποδομών πυρασφάλειας
26/03 17:04
ΙΤΕΠ | Ελληνικά ξενοδοχεία: 1 δισ.ευρώ σε ανακαινίσεις το 2024 - αναλυτικά οι επιδόσεις της χρονιάς
26/03 16:11
Ελληνικός τουρισμός | +111% οι αφίξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο, -11% από τις ΗΠΑ τον Ιανουαρίο
26/03 13:31
Κέρκυρα | Επιτροπή Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης με τους φορείς και επιστήμονες
26/03 12:55
Ταξίδι στο Ηνωμένο Βασίλειο; Χρειάζεστε ΕΤΑ από τις 2 Απριλίου
26/03 12:35
FedHATTA: Ενημέρωση των τουριστικών γραφείων και επιχειρηματιών Ρεθύμνης για κλαδικά ζητήματα
26/03 12:13
Βέλγιο: Καθηλωμένες οι εξερχόμενες πτήσεις στις 31 Μαρτίου λόγω απεργίας
26/03 12:03
26/03 10:05
Ημέρα Καριέρας στα Χανιά - ΔΥΠΑ: 800 θέσεις εργασίας σε 25 επιχειρήσεις
26/03 10:00
26/03 09:53
Δήμος Αθηναίων | Σταθμός ανεφοδιασμού νερού στην πλατεία Κοραή
26/03 08:02
26/03 07:21
26/03 07:19
Δήμος Θεσσαλονίκης: Διαγωνισμός για τη μίσθωση δωματίων σε ξενοδοχεία
26/03 07:13
Celestyal Discovery: Επιστροφή στις κρουαζιέρες μετά την ανακαίνιση με νέες καμπίνες και σουίτες
26/03 07:05
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου | Πρωτοβουλία για μείωση του ΦΠΑ στα νησιά
26/03 07:00
Δεύτερο InterContinental στην Κρήτη φέρνει ο Όμιλος Γελασάκη
26/03 06:57
Κατακόρυφη αύξηση των επιβατών στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Σαράγεβο το δίμηνο του 2025
26/03 06:45
Ξενοδοχειακός «πυρετός» στην Αθήνα: Νέες επενδύσεις αλλάζουν το πρόσωπο της πόλης
26/03 06:37
20 εκατ. ευρώ την αναβάθμιση της τουριστικής εικόνας Πύργου, Ήλιδας και Αρχ. Ολυμπίας
26/03 06:30
25/03 20:46
Ελληνικός τουρισμός 2025: +11,4% οι αφίξεις, +7,5% τα έσοδα τον Ιανουάριο
25/03 12:21
ForwardKeys | Οι κορυφαίες ευρωπαϊκές επιλογές για τους Αμερικανούς ταξιδιώτες το 2025
25/03 12:04
25/03 11:07
Αναβάθμιση λιμενικών εγκαταστάσεων Μυκόνου: Δύο σημαντικά έργα σε εξέλιξη
25/03 10:58
Σύσταση DMMO στους Δήμους Ιωαννιτών και Β. Τζουμέρκων - Συνεργασία με το Υπ.Τουρισμού
25/03 08:15
25/03 07:50
Aegean: Νέες χειμερινές συνδέσεις με Σαρμ Ελ Σέιχ και Λούξορ
25/03 07:38
25/03 07:37
Universal Air: Νέα σύνδεση Μάλτα – Σαντορίνη το καλοκαίρι του 2025
25/03 07:05
25/03 06:52
55.000 είδη ξενοδοχειακού εξοπλισμού διανεμήθηκαν σε φορείς της Κεντρικής Μακεδονίας
25/03 06:13
ΕΕ | Εξετάζονται αλλαγές στα δικαιώματα των επιβατών στις πτήσεις
24/03 17:56
24/03 15:47
Eπιμελητήριο Ηρακλείου | Ευκαιρίες χρηματοδότησης από την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
24/03 15:30
Επιμελητήριο | Στρατηγικό σχέδιο επανεκκίνησης για τη Σαντορίνη και τις Κυκλάδες
24/03 13:34
«Air France, μια ιστορία κομψότητας» - Έκθεση, διάρκειας δύο ετών, στην Τολούζη
24/03 13:26
Οι Έλληνες φοιτητές του LSE επαναπροσδιορίζουν το μέλλον του τουρισμού στην Ελλάδα
24/03 12:24
24/03 12:03
Η Κρητική κουζίνα στους χώρους του Ο.Η.Ε. στη Βιέννη (24-28 Μαρτίου)
24/03 11:35
Το προφίλ του τουρισμού στην Πάρο το 2024- Αύξηση Τούρκων και Αμερικανών τουριστών
24/03 10:42
Microsoft: Phishing καμπάνια στο χώρο της φιλοξενίας που μιμείται την Booking.com
24/03 10:29
Δήμος Ρεθύμνου: Σε πλήρη εξέλιξη ο σχεδιασμός για την τουριστική σεζόν
24/03 10:16
Τουρκικός τουρισμός | Η έκρηξη των προκρατήσεων προμηνύει νέο ρεκόρ το 2025
24/03 10:11
Λέσβος: Στο επίκεντρο της διεθνούς διπλωματίας με επίσκεψη 37 Πρέσβεων
24/03 09:57
24/03 09:54
Τα brands Brooks Βrothers και REPLAY σε ισόγειο κατάστημα στο Electra Palace Thessaloniki
24/03 09:49
24/03 09:16
Ανάλυση της ανταγωνιστικότητας των προορισμών μέσω των Social Media
24/03 09:00
Πώς η Ισπανία θα εξελιχθεί σε κορυφαίο προορισμό υψηλού επιπέδου τουρισμού
24/03 08:53
24/03 07:58
Η Κρήτη υποδέχεται μαθητές από την Ισπανία: Μια εκπαιδευτική και πολιτιστική γέφυρα
24/03 07:22
Η επιτυχημένη στρατηγική της Πορτογαλίας για διείσδυση σε μακρινές αγορές
24/03 07:15
Δ.Φραγκάκης | Ολιστική προσέγγιση του τουριστικού προϊόντος της Αττικής
24/03 07:15
Διαγωνισμός για τη μίσθωση ξενοδοχείου στο κέντρο της Λευκάδας
24/03 06:30
Τουρκικός τουρισμός: Σταθερές οι αφίξεις το πρώτο δίμηνο του 2025
24/03 06:14
Ελλάδα | Ρεκόρ στις βραχυχρόνιες μισθώσεις τον Φεβρουάριο | +18% οι κρατήσεις για το Πάσχα
23/03 19:11
TUI TRAVEL Star | Συνέδριο και έκθεση με 40 περίπτερα στην Κω
23/03 15:36
Προώθηση των Κρητικών προϊόντων στα τοπικά ξενοδοχεία - Ολοκληρώθηκε το 13ο Forum (video)
23/03 13:45
Αμερικανικός τουρισμός | Λιγότεροι ξένοι τουρίστες στις ΗΠΑ το 2025 λόγω πολιτικών Τραμπ
23/03 13:45
WTTC | Συνεργασία για τη βελτίωση της πολυτελούς ταξιδιωτικής εμπειρίας
23/03 13:40
23/03 08:37
ΗΠΑ: Αυστηρότεροι συνοριακοί έλεγχοι για Ευρωπαίους ταξιδιώτες
23/03 08:03
23/03 08:00
23/03 07:20
Καναδικός Τουρισμός: Το αδύνατο δολάριο αυξάνει τις αφίξεις και μειώνει τα ταξίδια στο εξωτερικό
23/03 07:01
Βιομηχανία πολυτελείας: Πιέσεις στη γαλλική αγορά λόγω αμερικανικών δασμών
22/03 22:25
Πολυτελή διαμερίσματα εν πλω (!) - Υψηλής αισθητικής κατοικίες σε κρουαζιερόπλοια
22/03 18:31
Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης | Ηχηρό μήνυμα υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του από τους φορείς
22/03 18:00
Tripadvisor | "Φραγμός" σε 2,7 εκατ. ψεύτικες κριτικές το 2024
22/03 13:34
Όλγα Κεφαλογιάννη | Μήνυμα αισιοδοξίας για τον ελληνικό τουρισμό από το Λονδίνο
22/03 11:59
Ξεκίνησε το Παγκρήτιο Forum για την προώθηση κρητικών προϊόντων στα ξενοδοχεία
22/03 11:50
Επαναλειτουργεί το αεροδρόμιο Heathrow – Συνεχίζονται οι καθυστερήσεις πτήσεων
22/03 09:37
22/03 08:26
22/03 07:53
Λήξη της Χιονοδρομικής Περιόδου 2024-2025 στο Χιονοδρομικό Κέντρο Σελίου
22/03 07:26
Θερινή Ώρα 2025: Οικονομικές επιπτώσεις και οφέλη στον τουρισμό
22/03 07:10
22/03 07:10
Οι κρυφές επιπτώσεις της συναισθηματικής εργασίας στους εργαζόμενους των ξενοδοχείων
22/03 07:05
Τον Οκτώβριο η έναρξη του ψηφιακού Συστήματος Εισόδου-Εξόδου (EES) της ΕΕ
22/03 07:04
Νέο ρεκόρ τουριστικών αφίξεων στη Νάξο – Στρατηγικές δράσεις για περαιτέρω ανάπτυξη
21/03 22:50
Επανεκκίνηση πτήσεων στο Heathrow μετά από τη διακοπή ρεύματος
21/03 16:48
“Athens Reimagined” | Η Αθήνα και οι γειτονιές της στο ψηφιακό περιοδικό iGreece
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων προσεγγίζει τις αγορές των ΗΠΑ, Κίνας και Ινδίας
Ξάνθη, Πόλις Ονείρων: Μουσική εκδήλωση στην αρχόντισσα της Θράκης
Δήμος Νέας Προποντίδας: Διαγωνισμός για την αναβάθμιση του καταφυγίου τουριστικών σκαφών
Οι διαδηλώσεις στην Τουρκία και οι επιπτώσεις τους στον τουρισμό – Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Διαγωνισμός για το Παρατηρητήριο Θαλάσσιου Τουρισμού και την προβολή του Καταδυτικού Τουρισμού
Νέος διαγωνισμός για την εκμετάλλευση αναψυκτηρίου-εστιατορίου στο λιμάνι της Ελευσίνας
Διαγωνισμός για εκδρομή και διαμονή σε ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Σκαφιδιά Ηλείας
Οι Αμερικανοί θα ταξιδέψουν περισσότερο το 2025 παρά τις προκλήσεις
Η οικονομική επιβάρυνση των επιχειρήσεων από το χάος στο Heathrow
Η Ρόδος στο επίκεντρο της παγκόσμιας κρουαζιέρας - Συμμετοχή στο Seatrade Cruise Global στο Μαϊάμι
To Επιμελητήριο Ηρακλείου για την πυρκαγιά στη ΒΙ.ΠΕ. | Άμεση διερεύνηση των υποδομών πυρασφάλειας
Επιμελητήριο Κυκλάδων: Ενημερωτική εκδήλωση για τον Τουρισμό Αξίας
Ξενοδοχειακός «πυρετός» στην Αθήνα: Νέες επενδύσεις αλλάζουν το πρόσωπο της πόλης
Στα ύψη οι επενδύσεις ξενοδοχείων στην Ευρώπη – Η Αθήνα στους κορυφαίους προορισμούς
Υπουργείο Πολιτισμού: Συμφωνία για την αναβίωση της τέχνης της πέτρας
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ενίσχυση της εκπαίδευσης των μελών του
ΙΤΕΠ | Ελληνικά ξενοδοχεία: 1 δισ.ευρώ σε ανακαινίσεις το 2024 - αναλυτικά οι επιδόσεις της χρονιάς
Δεύτερο InterContinental στην Κρήτη φέρνει ο Όμιλος Γελασάκη
FedHATTA: Ενημέρωση των τουριστικών γραφείων και επιχειρηματιών Ρεθύμνης για κλαδικά ζητήματα
Βέλγιο: Καθηλωμένες οι εξερχόμενες πτήσεις στις 31 Μαρτίου λόγω απεργίας
Κέρκυρα | Επιτροπή Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης με τους φορείς και επιστήμονες
( 0 )