Τηλεφωνικές κλήσεις στα 30.000 πόδια: Πού βρίσκεται η συζήτηση για τη χρήση του κινητού στα αεροπλάνα
![Τηλεφωνικές κλήσεις στα 30.000 πόδια: Πού βρίσκεται η συζήτηση για τη χρήση του κινητού στα αεροπλάνα](https://www.tornosnews.gr/files/phone_airplane_pixabay.jpg)
Επανέρχεται κατά καιρούς η συζήτηση για την ελεύθερη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αεροπλάνο, κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Ενώ οι αεροσυνοδοί και οι περισσότεροι επιβάτες δεν το επιθυμούν, οι business ταξιδιώτες έχουν άλλη άποψη. Σε κάθε περίπτωση, είναι τρομακτικό εάν φανταστεί κανείς 400 επιβάτες να μιλούν ταυτόχρονα στο κινητό τους, σε έναν πολύ περιορισμένο χώρο και μάλιστα στα 30.000 πόδια!
Ούτως ή άλλως, το να επιτραπούν οι τηλεφωνικές κλήσεις μέσω κινητού στα αεροπλάνα, είναι ένα εφικτό σενάριο, που όμως δεν φαίνεται να ισχύσει σύντομα και σίγουρα ο λόγος δεν είναι οι πιθανές παρεμβολές του κινητού στα όργανα του αεροσκάφους. Η τεχνολογία για την υποστήριξη κλήσεων μέσω κινητού τηλεφώνου υπάρχει. Σχεδόν κάθε αεροπλάνο που προσφέρει WiFi, μπορεί να υποστηρίξει κλήσεις μέσω διαδικτύου και αρκετές διεθνείς αεροπορικές εταιρείες ήδη επιτρέπουν φωνητικές κλήσεις σε ορισμένες πτήσεις. Ωστόσο, στις περισσότερες πτήσεις, οι φωνητικές κλήσεις απαγορεύονται για τέσσερις βασικούς λόγους: Την σθεναρή αντίθεση των αεροσυνοδών, την αντίθεση των επιβατών, τις ανησυχίες για την ασφάλεια και τη νομοθεσία.
Στην πλειοψηφία τους, οι αεροπορικές εταιρείες επισημαίνουν ότι δεν θα εξετάσουν καν το θέμα των κλήσεων κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της πτήσης, έως ότου αισθανθούν ότι υπάρχει συντριπτική ζήτηση από τους πελάτες, όμως ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, ενδέχεται να μην το επιτρέψουν. Προς το παρόν, σε σχετικές έρευνες, μόνο το 8%-11% των επιβατών απάντησε ότι θα ήθελε να μπορεί να χρησιμοποιεί το κινητό του για τηλεφωνικές κλήσεις εν ώρα πτήσης.
Διατηρώντας την ηρεμία στην καμπίνα του αεροσκάφους
Χωρίς αμφιβολία, οι αεροσυνοδοί είναι το μεγαλύτερο «εμπόδιο» για να δοθεί το πράσινο φως στις φωνητικές κλήσεις.
Σε γενικές γραμμές, οι αεροσυνοδοί αναφέρουν ότι η ιδέα να επιτραπεί στους επιβάτες απεριόριστη χρήση τηλεφώνου κατά την πτήση, θα οδηγούσε σε χάος, συγκρούσεις και απόλυτη τρέλα. Ως εκ τούτου, αντιτίθενται δυναμικά στη χρήση του τηλεφώνου. ‘Ήδη, η δουλειά τους είναι πιεστική, αφού αναλαμβάνουν επιβάτες ασθενείς, επιβάτες που έχουν καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ ή απείθαρχους επιβάτες, ενώ πολλές φορές καλούνται να διαχειριστούν καυγάδες και διενέξεις μεταξύ των επιβατών, μαζί με τα υπόλοιπα καθήκοντά τους.
Συγκεκριμένα στις ΗΠΑ, η εκπρόσωπος του Συνδέσμου Αεροσυνοδών, η οποία εκπροσωπεί 50.000 αεροσυνοδούς σε 20 αεροπορικές εταιρείες, σχολίασε ότι οι συνάδελφοί της δεν θέλουν να ασχολούνται πλέον με την κοινωνική συμπεριφορά των επιβατών, ως εκ τούτου αντιτίθενται στις τηλεφωνικές κλήσεις στον αέρα. Οι επιβάτες αναπόφευκτα θα ενοχλούν τους συνεπιβάτες τους με το να μιλάνε συνεχώς ή δυνατά και σίγουρα θα ακολουθούσαν διενέξεις. Ακόμη πιο σημαντικό, η απεριόριστη χρήση κινητού τηλεφώνου στον αέρα ενδέχεται να εμποδίσει τους επιβάτες να συμμορφωθούν με τις οδηγίες των αεροσυνοδών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπου τα χρονικά περιθώρια, εκκένωσης λόγου χάριν, δεν υπερβαίνουν τα 90 δευτερόλεπτα και η συγκέντρωση είναι πολύ βασική για την επιβίωσή τους.
Όπως και οι αεροσυνοδοί, έτσι και αρκετοί επιβάτες είναι κατά του θορύβου, υποστηρίζοντας ότι εάν επιτραπούν οι τηλεφωνικές κλήσεις κατά την πτήση, θα δημιουργηθεί χάος. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα εκτιμήθηκε ότι λιγότερο από το 5% των επιβατών εσωτερικών πτήσεων θα ήθελαν να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για κλήσεις κατά τη διάρκεια της πτήσης, ενώ δεν θα ήθελαν να εξαναγκάζονται να ακούν τις συνομιλίες των άλλων. Όπως επισημαίνουν, δεν είναι το ίδιο όπως σε ένα εστιατόριο ή στο λόμπι ενός ξενοδοχείου. Στο αεροπλάνο, σε τέτοιο υψόμετρο και με τόσο περιορισμένο χώρο, κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει.
Τι υποστηρίζουν οι business ταξιδιώτες
Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες, ωστόσο, φαίνεται να έχουν διαφορετική άποψη. Για κάποιον που ταξιδεύει συνεχώς, το να μπορεί να καλέσει τους συναδέλφους του σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, είναι σημαντικό- μόνο όμως όταν πρόκειται για κάτι που δεν μπορεί να σταλεί με email ή άλλου είδους γραπτό μήνυμα και υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα γίνεται κατάχρηση της ελευθερίας αυτής.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ερευνών που διεξάγουν εταιρείες παροχής υπηρεσιών σε αεροσκάφη, οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να επιτρέψουν κλήσεις κινητής τηλεφωνίας κατά την πτήση, μόνο εάν χωρίσουν την καμπίνα του αεροσκάφους σε χρήστες και μη χρήστες, όπως γινόταν παλαιότερα με το κάπνισμα, όταν αυτό επιτρεπόταν.
Είναι ασφαλής η χρήση του κινητού εν πτήσει;
Τα νεότερα αεροπλάνα έχουν σχεδιαστεί για να μην επηρεάζονται από την τεχνολογία των κινητών.
Στη δεκαετία του 1980 και 1990, όταν διαδόθηκε ευρέως η κυψελοειδής τεχνολογία, η χρήση των κινητών στα αεροπλάνα ήταν σχετικά ανεξέλεγκτη. Ακόμη και μετά την αλλαγή της χιλιετίας, οι κλήσεις μέσω κινητών τηλεφώνων ήταν ως επί το πλείστον άναρχες. Επίσης, ένα θλιβερό παράδειγμα,είναι τα θύματα των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου τα οποία μπόρεσαν να καλέσουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα πριν συντριβούν τα αεροπλάνα. Η άνοδος των smartphone άλλαξε τα πάντα.
Καθώς τα τηλέφωνα έγιναν πιο εξελιγμένα, οι ειδικοί της βιομηχανίας ανησυχούσαν για την πιθανότητα παρεμβολής ενός τηλεφώνου με συγκεκριμένο εξοπλισμό στο πιλοτήριο και, συνεπώς, καθιστώντας μέρος του εξοπλισμού αναξιόπιστο.
Πολλές από αυτές τις ανησυχίες τροφοδοτήθηκαν από εργασίες σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις των ηλεκτρομαγνητικών παρεμβολών στα συστήματα πλοήγησης και επικοινωνίας. Η ουσία αυτών των αναφορών: Ορισμένες συσκευές είχαν τη δυνατότητα να παρέμβουν σε κάποια όργανα του πιλοτηρίου και οι παρεμβολές αυτές θα μπορούσαν να επηρεάσουν, επουσιωδώς όμως, τη λειτουργία του αεροπλάνου.
Στη συνέχεια, οι εμπειρογνώμονες των αεροπορικών εταιρειών σημείωσαν ότι αυτό ήταν ένα πρόβλημα που θα μπορούσαν να προκαλέσουν παλαιότερες συσκευές, σε παλαιότερα αεροσκάφη. Σύμφωνα με μελέτες, τα νεότερα τηλέφωνα λειτουργούν σε πολύ υψηλότερες συχνότητες και τα νεότερα αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί για να μην επηρεάζονται από την ποσότητα των ηλεκτρονικών που φέρνουν οι επιβάτες όταν πετούν. Συνεπώς, δεν υπάρχει πλέον τεχνικός λόγος για τη μη χρήση κινητών τηλεφώνων στα αεροπλάνα.
Τι προβλέπεται ότι θα γίνει τελικά;
Σήμερα, κάποιες αεροπορικές εταιρείες επιτρέπουν δορυφορικές υπηρεσίες διαδικτύου που υποστηρίζουν φωνητικές κλήσεις μέσω κινητών τηλεφώνων. Όντως, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να επιτρέπουν τις φωνητικές κλήσεις αλλά επιλέγουν να μην το κάνουν, σε ορισμένες μόνο εταιρείες, επιτρέπονται τα γραπτά μηνύματα. Φυσικά από τον νόμο εξαιρούνται τα πληρώματα και οι αστυνομικοί.
Ομολογουμένως, η σκέψη για την πραγματοποίηση φωνητικών κλήσεων μέσω κινητού τηλεφώνου μπορεί να υποχωρήσει από μόνη της. Εξάλλου, ήδη επιτρέπεται η αποστολή γραπτών μηνυμάτων και όλο και περισσότεροι επαγγελματίες ταξιδιώτες υιοθετούν ομαδικές υπηρεσίες κειμένου, σε αντικατάσταση των τηλεδιασκέψεων. Μεταξύ άλλων, υπάρχει και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το οποίο είναι επίσης διαθέσιμο για τους επιβάτες που αγοράζουν πρόσβαση σε WiFi κατά την πτήση. Κι αν το καλοσκεφτεί κανείς, οι νεότερες γενιές σπάνια μιλούν στο τηλέφωνο.
26/07 18:04
Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων
26/07 17:40
Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
26/07 15:00
Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης
26/07 13:52
Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR
26/07 11:40
DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι
26/07 11:36
26/07 10:57
26/07 10:43
26/07 07:17
26/07 07:15
Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι
26/07 07:14
Δήμος Δωρίδος: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
26/07 07:12
26/07 07:09
25/07 16:20
ΕΞΑΑΑ | Τα ξενοδοχεία 3 αστέρων είχαν την υψηλότερη πληρότητα στην Αθήνα το α΄εξάμηνο
25/07 15:30
25/07 15:05
Zagori Mountain Running 2024: Ρεκόρ συμμετοχών με πάνω από 2.800 δρομείς από 35 χώρες
25/07 14:30
25/07 13:34
6 documentary-style travel videos μας ταξιδεύουν στις παραδοσιακές τέχνες της Αθήνας
25/07 12:22
Which? | «Πιθανόν παραπλανητικές» τακτικές στις κρατήσεις μέσω Expedia και Hotels.com
25/07 12:18
Η Επιτροπή εκταμίευσε 2,3 δισ. ευρώ προς την Ελλάδα στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανάκαμψης
25/07 12:01
Πάνω από 4.500 έλεγχοι καταγγελιών σε 150 παραλίες όλης της χώρας - 20 σφραγίσεις
25/07 12:01
25/07 11:36
Περιφέρεια Αττικής: 48 εκατ. ευρώ για έργα Πολιτισμού στο Λεκανοπέδιο - Ώθηση στον θεματικό τουρισμό
25/07 11:18
25/07 10:36
25/07 10:30
Success Story: Selected Hideaways – Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων & Βιλών
25/07 07:31
Πού μελετάται να τοποθετηθούν και γιατί 30 κάμερες στην Πάρο
25/07 07:27
Δήμος Πύργου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
25/07 07:26
Συμπόσιο Γλυπτικής του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θ. Παπαγιάννης στα Τζουμέρκα
25/07 07:24
Δήμος Παγγαίου: Διαγωνισμός για εκμίσθωση έκτασης με χρήση κάμπινγκ
25/07 07:18
24/07 23:45
Έρευνα ΕΛΣΤΑΤ | 5 εκατ. ημεδαποί ταξιδιώτες το 2023, 3,5 δισ. ευρώ οι δαπάνες
24/07 23:21
24/07 17:14
ΥΠΑ: Σε εξέλιξη σχέδια αναβάθμισης υποδομών στο αεροδρόμιο Καρπάθου
24/07 14:16
Korean Air: Πτήσεις τσάρτερ Σεούλ – Αθήνα για Αύγουστο και Σεπτέμβριο
24/07 14:04
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία
24/07 13:21
24/07 11:59
24/07 11:41
Handelsblatt | Οι μικροεπιχειρήσεις «φρενάρουν» την ελληνική οικονομία
24/07 11:40
Πώς οι αρωματικές ξενοδοχειακές σειρές αναβαθμίζουν την εμπειρία φιλοξενίας
24/07 11:26
24/07 10:52
Κέρκυρα: Χωρίς νερό ο Άγιος Γόρδιος – Πρόβλημα με τις γεωτρήσεις
24/07 10:21
24/07 07:18
Air Haifa: Νέα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στο Ισραήλ, με πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο
24/07 07:15
210 κιλά χταπόδι στις Γιορτές Ψαρά, Χταποδιού και Θάλασσας στη Λέσβο
24/07 07:10
Γιατί συγκεντρώθηκε υπερβολικός όγκος παλαιών στρωμάτων σε κοινόχρηστους χώρους της Σίφνου
24/07 07:05
24/07 07:02
Δήμος Ζαγοράς – Μουρεσίου: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
23/07 20:39
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Ιταλοί και Αμερικανοί ηγούνται στις αυξητικές επιδόσεις του α΄πενταμήνου
23/07 17:08
23/07 15:06
Έρευνα: 9 στους 10 ταξιδιώτες επιλέγουν ξενοδοχείο με κριτήριο την αειφορία
23/07 14:36
23/07 13:38
Heraklion Flavors: Το επιτυχημένο Φεστιβάλ Γαστρονομίας «βεγγέρισε» στους Κάτω Ασίτες
23/07 13:36
23/07 12:40
easyJet: Στις 18 Ιουλίου κορυφώθηκαν τα ταξίδια των Βρετανών – Αύξηση της ζήτησης για Σκιάθο
23/07 12:22
Ethiopian Airlines: 3 οι εβδομαδιαίες συνδέσεις Αθήνα - Αντίς Αμπέμπα το α’ 3μηνο του 2025
23/07 12:04
Χορηγία drones προς την Περιφέρεια Ανατολικής Mακεδονίας Θράκης για αντιπυρική προστασία
23/07 11:07
ΤΑΙΠΕΔ | 10 εκατ. ευρώ για να γίνουν πιο "πράσινα" τα λιμάνια Ραφήνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας
23/07 10:35
ΕΕ | Μεγαλύτερη σαφήνεια στα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών
23/07 09:46
23/07 07:40
23/07 07:38
Ηνωμένο Βασίλειο: Ρυθμός ανάπτυξης υψηλότερος του αναμενόμενου
23/07 07:30
23/07 07:29
Συνεργασία Υπουργείου Τουρισμού με Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών για την τουριστική εκπαίδευση
23/07 07:27
Δήμος Φαιστού: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
22/07 22:50
Όλγα Κεφαλογιάννη | Ενισχύσεις για αναβάθμιση ή δημιουργία νέων εγκαταστάσεων ιαματικού τουρισμού
22/07 19:45
ΕΠΟΤ | Εκδήλωση στη Ρόδο: «Ολιστική Βιώσιμη Ανάπτυξη | από την Παραγωγή στη Γαστρονομία – Φιλοξενία»
22/07 19:41
Θρησκευτικός τουρισμός | Ενίσχυση της συνεργασίας ΕΟΤ - Αρχιεπισκοπής Αθηνών για την προώθησή του
22/07 16:43
22/07 14:55
Σε εξέλιξη μέτρα αναβάθμισης του αεροδρομίου Νάξου και η τεχνική μελέτη για τον νέο αεροσταθμό
22/07 13:55
22/07 13:05
22/07 12:17
22/07 11:52
22/07 11:42
Ελληνικός τουρισμός 2024: 531 εκατ. περισσότες εισπράξεις από πέρυσι το α’ 5μηνο
22/07 11:10
22/07 10:39
22/07 10:39
Sani/Ikos | Άντληση 350 εκατ. ευρώ από έκδοση ομολόγου - Ξένοι θεσμικοί υπερκάλυψαν 3 φορές το ποσό
22/07 10:22
Ryanair: Κέρδισε δίκη κατά της Booking.com για παραπλανητικές πρακτικές
22/07 10:06
22/07 09:57
Condor | Νέες πτήσεις προς ελληνικούς προορισμούς το καλοκαίρι του 2025
22/07 07:57
22/07 07:05
Δήμος Μεγανησίου: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
22/07 07:02
22/07 07:00
22/07 06:07
Πράσινο φως για επενδύσεις στο Ξενία και την Ιαματική Πηγή στα Λουτρά Κύθνου
21/07 12:39
21/07 12:16
21/07 11:56
Δήμος Επιδαύρου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
21/07 11:55
20/07 22:18
20/07 13:16
Κυπριακός τουρισμός | «Έξυπνος» προορισμός η Πάφος με την τοποθέτηση ψηφιακών πινακίδων
20/07 13:03
20/07 12:58
Μ. Κόνσολας | «Νέα δέσμη κινήτρων για τους γιατρούς που θα υπηρετούν στα νοσοκομεία των νησιών»
20/07 12:50
O Σύνδεσμος Ξενοδόχων Κρήτης καταδικάζει περιστατικό ξυλοδαρμού τουριστών - προσφορά δωρεάν διακοπών
20/07 12:39
Ε.Ξ. Ρόδου | Τοπική συνάντηση των ξενοδοχείων Φαληρακίου & Καλλιθέας
20/07 12:36
20/07 12:34
Ισπανία: Η αύξηση των τουριστικών μεγεθών αυξάνει τον ρυθμό ανάπτυξης
19/07 17:55
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 | grape - Greek Agora of Performance, 21 – 25 Ιουλίου
19/07 16:05
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία
Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων
DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι
Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR
Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης
Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι
Success Story: Selected Hideaways – Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων & Βιλών
Δήμος Δωρίδος: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Ισπανία: Η αύξηση των τουριστικών μεγεθών αυξάνει τον ρυθμό ανάπτυξης
6 documentary-style travel videos μας ταξιδεύουν στις παραδοσιακές τέχνες της Αθήνας
Air Haifa: Νέα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στο Ισραήλ, με πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο
Zagori Mountain Running 2024: Ρεκόρ συμμετοχών με πάνω από 2.800 δρομείς από 35 χώρες
ΕΞΑΑΑ | Τα ξενοδοχεία 3 αστέρων είχαν την υψηλότερη πληρότητα στην Αθήνα το α΄εξάμηνο
( 0 )