Τηλεφωνικές κλήσεις στα 30.000 πόδια: Πού βρίσκεται η συζήτηση για τη χρήση του κινητού στα αεροπλάνα

Επανέρχεται κατά καιρούς η συζήτηση για την ελεύθερη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αεροπλάνο, κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Ενώ οι αεροσυνοδοί και οι περισσότεροι επιβάτες δεν το επιθυμούν, οι business ταξιδιώτες έχουν άλλη άποψη. Σε κάθε περίπτωση, είναι τρομακτικό εάν φανταστεί κανείς 400 επιβάτες να μιλούν ταυτόχρονα στο κινητό τους, σε έναν πολύ περιορισμένο χώρο και μάλιστα στα 30.000 πόδια!
Ούτως ή άλλως, το να επιτραπούν οι τηλεφωνικές κλήσεις μέσω κινητού στα αεροπλάνα, είναι ένα εφικτό σενάριο, που όμως δεν φαίνεται να ισχύσει σύντομα και σίγουρα ο λόγος δεν είναι οι πιθανές παρεμβολές του κινητού στα όργανα του αεροσκάφους. Η τεχνολογία για την υποστήριξη κλήσεων μέσω κινητού τηλεφώνου υπάρχει. Σχεδόν κάθε αεροπλάνο που προσφέρει WiFi, μπορεί να υποστηρίξει κλήσεις μέσω διαδικτύου και αρκετές διεθνείς αεροπορικές εταιρείες ήδη επιτρέπουν φωνητικές κλήσεις σε ορισμένες πτήσεις. Ωστόσο, στις περισσότερες πτήσεις, οι φωνητικές κλήσεις απαγορεύονται για τέσσερις βασικούς λόγους: Την σθεναρή αντίθεση των αεροσυνοδών, την αντίθεση των επιβατών, τις ανησυχίες για την ασφάλεια και τη νομοθεσία.
Στην πλειοψηφία τους, οι αεροπορικές εταιρείες επισημαίνουν ότι δεν θα εξετάσουν καν το θέμα των κλήσεων κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της πτήσης, έως ότου αισθανθούν ότι υπάρχει συντριπτική ζήτηση από τους πελάτες, όμως ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, ενδέχεται να μην το επιτρέψουν. Προς το παρόν, σε σχετικές έρευνες, μόνο το 8%-11% των επιβατών απάντησε ότι θα ήθελε να μπορεί να χρησιμοποιεί το κινητό του για τηλεφωνικές κλήσεις εν ώρα πτήσης.
Διατηρώντας την ηρεμία στην καμπίνα του αεροσκάφους
Χωρίς αμφιβολία, οι αεροσυνοδοί είναι το μεγαλύτερο «εμπόδιο» για να δοθεί το πράσινο φως στις φωνητικές κλήσεις.
Σε γενικές γραμμές, οι αεροσυνοδοί αναφέρουν ότι η ιδέα να επιτραπεί στους επιβάτες απεριόριστη χρήση τηλεφώνου κατά την πτήση, θα οδηγούσε σε χάος, συγκρούσεις και απόλυτη τρέλα. Ως εκ τούτου, αντιτίθενται δυναμικά στη χρήση του τηλεφώνου. ‘Ήδη, η δουλειά τους είναι πιεστική, αφού αναλαμβάνουν επιβάτες ασθενείς, επιβάτες που έχουν καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ ή απείθαρχους επιβάτες, ενώ πολλές φορές καλούνται να διαχειριστούν καυγάδες και διενέξεις μεταξύ των επιβατών, μαζί με τα υπόλοιπα καθήκοντά τους.
Συγκεκριμένα στις ΗΠΑ, η εκπρόσωπος του Συνδέσμου Αεροσυνοδών, η οποία εκπροσωπεί 50.000 αεροσυνοδούς σε 20 αεροπορικές εταιρείες, σχολίασε ότι οι συνάδελφοί της δεν θέλουν να ασχολούνται πλέον με την κοινωνική συμπεριφορά των επιβατών, ως εκ τούτου αντιτίθενται στις τηλεφωνικές κλήσεις στον αέρα. Οι επιβάτες αναπόφευκτα θα ενοχλούν τους συνεπιβάτες τους με το να μιλάνε συνεχώς ή δυνατά και σίγουρα θα ακολουθούσαν διενέξεις. Ακόμη πιο σημαντικό, η απεριόριστη χρήση κινητού τηλεφώνου στον αέρα ενδέχεται να εμποδίσει τους επιβάτες να συμμορφωθούν με τις οδηγίες των αεροσυνοδών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπου τα χρονικά περιθώρια, εκκένωσης λόγου χάριν, δεν υπερβαίνουν τα 90 δευτερόλεπτα και η συγκέντρωση είναι πολύ βασική για την επιβίωσή τους.
Όπως και οι αεροσυνοδοί, έτσι και αρκετοί επιβάτες είναι κατά του θορύβου, υποστηρίζοντας ότι εάν επιτραπούν οι τηλεφωνικές κλήσεις κατά την πτήση, θα δημιουργηθεί χάος. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα εκτιμήθηκε ότι λιγότερο από το 5% των επιβατών εσωτερικών πτήσεων θα ήθελαν να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για κλήσεις κατά τη διάρκεια της πτήσης, ενώ δεν θα ήθελαν να εξαναγκάζονται να ακούν τις συνομιλίες των άλλων. Όπως επισημαίνουν, δεν είναι το ίδιο όπως σε ένα εστιατόριο ή στο λόμπι ενός ξενοδοχείου. Στο αεροπλάνο, σε τέτοιο υψόμετρο και με τόσο περιορισμένο χώρο, κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει.
Τι υποστηρίζουν οι business ταξιδιώτες
Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες, ωστόσο, φαίνεται να έχουν διαφορετική άποψη. Για κάποιον που ταξιδεύει συνεχώς, το να μπορεί να καλέσει τους συναδέλφους του σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, είναι σημαντικό- μόνο όμως όταν πρόκειται για κάτι που δεν μπορεί να σταλεί με email ή άλλου είδους γραπτό μήνυμα και υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα γίνεται κατάχρηση της ελευθερίας αυτής.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ερευνών που διεξάγουν εταιρείες παροχής υπηρεσιών σε αεροσκάφη, οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να επιτρέψουν κλήσεις κινητής τηλεφωνίας κατά την πτήση, μόνο εάν χωρίσουν την καμπίνα του αεροσκάφους σε χρήστες και μη χρήστες, όπως γινόταν παλαιότερα με το κάπνισμα, όταν αυτό επιτρεπόταν.
Είναι ασφαλής η χρήση του κινητού εν πτήσει;
Τα νεότερα αεροπλάνα έχουν σχεδιαστεί για να μην επηρεάζονται από την τεχνολογία των κινητών.
Στη δεκαετία του 1980 και 1990, όταν διαδόθηκε ευρέως η κυψελοειδής τεχνολογία, η χρήση των κινητών στα αεροπλάνα ήταν σχετικά ανεξέλεγκτη. Ακόμη και μετά την αλλαγή της χιλιετίας, οι κλήσεις μέσω κινητών τηλεφώνων ήταν ως επί το πλείστον άναρχες. Επίσης, ένα θλιβερό παράδειγμα,είναι τα θύματα των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου τα οποία μπόρεσαν να καλέσουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα πριν συντριβούν τα αεροπλάνα. Η άνοδος των smartphone άλλαξε τα πάντα.
Καθώς τα τηλέφωνα έγιναν πιο εξελιγμένα, οι ειδικοί της βιομηχανίας ανησυχούσαν για την πιθανότητα παρεμβολής ενός τηλεφώνου με συγκεκριμένο εξοπλισμό στο πιλοτήριο και, συνεπώς, καθιστώντας μέρος του εξοπλισμού αναξιόπιστο.
Πολλές από αυτές τις ανησυχίες τροφοδοτήθηκαν από εργασίες σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις των ηλεκτρομαγνητικών παρεμβολών στα συστήματα πλοήγησης και επικοινωνίας. Η ουσία αυτών των αναφορών: Ορισμένες συσκευές είχαν τη δυνατότητα να παρέμβουν σε κάποια όργανα του πιλοτηρίου και οι παρεμβολές αυτές θα μπορούσαν να επηρεάσουν, επουσιωδώς όμως, τη λειτουργία του αεροπλάνου.
Στη συνέχεια, οι εμπειρογνώμονες των αεροπορικών εταιρειών σημείωσαν ότι αυτό ήταν ένα πρόβλημα που θα μπορούσαν να προκαλέσουν παλαιότερες συσκευές, σε παλαιότερα αεροσκάφη. Σύμφωνα με μελέτες, τα νεότερα τηλέφωνα λειτουργούν σε πολύ υψηλότερες συχνότητες και τα νεότερα αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί για να μην επηρεάζονται από την ποσότητα των ηλεκτρονικών που φέρνουν οι επιβάτες όταν πετούν. Συνεπώς, δεν υπάρχει πλέον τεχνικός λόγος για τη μη χρήση κινητών τηλεφώνων στα αεροπλάνα.
Τι προβλέπεται ότι θα γίνει τελικά;
Σήμερα, κάποιες αεροπορικές εταιρείες επιτρέπουν δορυφορικές υπηρεσίες διαδικτύου που υποστηρίζουν φωνητικές κλήσεις μέσω κινητών τηλεφώνων. Όντως, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να επιτρέπουν τις φωνητικές κλήσεις αλλά επιλέγουν να μην το κάνουν, σε ορισμένες μόνο εταιρείες, επιτρέπονται τα γραπτά μηνύματα. Φυσικά από τον νόμο εξαιρούνται τα πληρώματα και οι αστυνομικοί.
Ομολογουμένως, η σκέψη για την πραγματοποίηση φωνητικών κλήσεων μέσω κινητού τηλεφώνου μπορεί να υποχωρήσει από μόνη της. Εξάλλου, ήδη επιτρέπεται η αποστολή γραπτών μηνυμάτων και όλο και περισσότεροι επαγγελματίες ταξιδιώτες υιοθετούν ομαδικές υπηρεσίες κειμένου, σε αντικατάσταση των τηλεδιασκέψεων. Μεταξύ άλλων, υπάρχει και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το οποίο είναι επίσης διαθέσιμο για τους επιβάτες που αγοράζουν πρόσβαση σε WiFi κατά την πτήση. Κι αν το καλοσκεφτεί κανείς, οι νεότερες γενιές σπάνια μιλούν στο τηλέφωνο.
12/06 04:58
12/06 04:50
TUI: Κύπρος και Ελλάδα οι «καυτοί» προορισμοί για τους Σουηδούς αυτό το καλοκαίρι
12/06 04:45
12/06 04:45
Πτήση από Ζυρίχη προς Ηράκλειο δεν έφτασε ποτέ - περιπέτεια 32 ωρών για τους επιβάτες
12/06 04:45
8ο Τρόπαιο Λυκούργος Λογοθέτης: Αθλητισμός, Πολιτισμός και Τουριστική Ανάπτυξη στη Σάμο
12/06 04:43
12/06 04:35
12/06 04:30
Ρέθυμνο: Στην πρώτη γραμμή για την προστασία της Καρέττα – Καρέττα
12/06 04:21
Alexander Beach Hotel: Πράσινο φως για ανάπτυξη ομπρελοκαθισμάτων στο Μαύρο Λιθάρι
12/06 04:18
12/06 04:17
12/06 04:16
Επιστροφή αεροπορικών εταιρειών και υψηλές τιμές στο αεροδρόμιο της Βηρυτού
12/06 04:11
Η Ελλάδα στο top10 των πιο προσβάσιμων χωρών στην Ευρώπη για ψηφιακούς νομάδες
11/06 21:06
11/06 18:49
Γιάννης Παράσχης | Η φορολογία γονατίζει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού
11/06 17:26
Καλαμαριά | Συνάντηση των Δημάρχων του Δικτύου Πάφου - Αδελφοποιημένων Πόλεων της Ελλάδας
11/06 15:25
Taste of Loutraki 2025: Η Κορινθία στο προσκήνιο του γαστρονομικού τουρισμού
11/06 15:01
Θήρα: Ημερίδα της ΑΝΑΚΕΜ για τη βιώσιμη διαχείριση των κατασκευαστικών αποβλήτων
11/06 14:58
Ψηφιακή προβολή της τουριστικής Πιερίας - συνεργασία του Π.Ο.Τ.Α.Π. με την Marketing Greece
11/06 14:33
11/06 14:01
O EOT στην ITB China 2025 - Δράσεις προβολής στην κινεζική αγορά
11/06 13:56
Wyndham Hotels: Συνεργασία με Pegasus Airlines για νέο πρόγραμμα επιβράβευσης
11/06 11:34
Σημαντική συνεργασία στο χώρο των serviced apartments από DKG Development και Libere Hospitality
11/06 10:56
Η Ελληνίδα Ακαδημαϊκός, που τιμήθηκε με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Βιώσιμης Ενέργειας 2025
11/06 10:50
Vamos! Flamenco Camp 2025 | Εργαστήρι τέχνης και πολιτιστικής συνάντησης στον Βάμο Αποκορώνου
11/06 10:41
Πού θα ταξιδέψουν φέτος οι Γάλλοι | Σταθερά στην κορυφή η Ελλάδα – σε ελεύθερη πτώση οι ΗΠΑ
11/06 08:30
11/06 08:00
11/06 07:58
Γιατί οι Αμερικανοί προτιμούν ξενοδοχεία παρατεταμένης διαμονής
11/06 07:39
Αργολίδα: Απαγόρευση κυκλοφορίας σε δάση και περιοχές Natura -Εξαιρείται το Amanzoe
11/06 07:33
Πολιτιστικές δράσεις στην Τεχνόπολη από υπ.Πολιτισμού, Περιφέρεια και Δήμο
11/06 07:30
11/06 07:26
Aφιέρωμα της The Sun στην Κάρπαθο | Σημαντική προβολή του νησιού στη Βρετανία
11/06 07:23
Ναυτική Εβδομάδα στο Βόλο 2025 με τιμώμενη περιοχή την Κρήτη
11/06 07:15
ETC: Μειωμένη διάθεση για ταξίδια στην Ευρώπη από μακρινές αγορές
11/06 06:56
Οι ξεναγοί στο μικροσκόπιο – Τα καθήκοντα και τα πρόστιμα σε όσους παρανομούν
10/06 22:44
Στο επίκεντρο των διεθνών επενδυτικών εξελίξεων στον τουρισμό η Ελλάδα
10/06 22:17
10/06 19:21
Στο προσκήνιο η ανάγκη ενιαίας στρατηγικής για το νερό στην Κρήτη
10/06 16:51
Επιστημονική συνάντηση για τη φροντίδα ηλικιωμένων στην Κρήτη
10/06 16:48
10/06 16:06
Αμερικανοί, Βρετανοί και Γάλλοι επιλέγουν Ελλάδα την τελευταία στιγμή
10/06 14:28
Έρευνα Visa | Παραλίες, πολιτισμός και γραφικοί προορισμοί ελκύουν τους τουρίστες στην Ελλάδα
10/06 14:24
Συνεργασία IndiGo, Delta, Air France-KLM και Virgin για σύνδεση της Ινδίας με Ευρώπη και Β. Αμερική
10/06 13:34
10/06 12:47
10/06 10:33
H Eλλάδα «Καλύτερος Ταξιδιωτικός Προορισμός στον κόσμο» για τους Φινλανδούς
10/06 09:50
10/06 09:45
Σύσταση Βρετανικού ΥΠΕΞ για πεζοπορίες και τα τροχόσπιτα στην Ελλάδα
10/06 09:45
Ένας νέος αερομεταφορέας γεννιέται στο Ισραήλ – Σχέδια για πτήσεις και στην Ελλάδα
10/06 07:17
10/06 07:11
10/06 07:09
Η επένδυση που θα αλλάξει τα Λουτρά Πόζαρ - Επαναλειτουργία του ξενοδοχείου ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
10/06 07:05
10/06 06:57
10/06 06:27
Ο Δήμος Μονεμβασίας στους κορυφαίους της χώρας – Πρώτος στη Λακωνία, δεύτερος στην Πελοπόννησο
10/06 06:10
Ανδρέας Ανδρεάδης: Ανοίγει το Ikos Kissamos τον Απρίλιο του 2026
10/06 06:10
10/06 06:06
Καταρρέουν τα επαγγελματικά ταξίδια από την Ευρώπη στις ΗΠΑ | -26% τον Απρίλιο
09/06 18:58
09/06 17:20
Δύο διακεκριμένοι σεφ στη Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης
09/06 07:27
09/06 07:23
Η «Οδύσσεια» μιας Μέδουσας | Μπέρδεμα με «δωρεά» του Στέλιου Ρόκκου στο Δήμο Θεσσαλονίκης
09/06 06:41
Πώς αλλάζει το τουριστικό μάρκετινγκ στην εποχή της AI και των social media
09/06 00:20
Αερομεταφορές | Η έλλειψη νέων αεροσκαφών προσγειώνει τις προσδοκίες του κλάδου
08/06 19:51
08/06 10:10
08/06 08:55
08/06 08:04
08/06 07:45
08/06 07:36
Το Σέλι αλλάζει εποχή: Επενδύσεις και αναβάθμιση στο παλαιότερο χιονοδρομικό κέντρο της Ελλάδας
08/06 07:21
Αναβάθμιση του ξενοδοχείου SAINT MINAS στη Χαλκίδα σε πεντάστερο
08/06 06:52
Αναβιώνει ο Κλήδονας στις Αφέτες: Η φωτιά και τα στεφάνια της παράδοσης ξαναζωντανεύουν
08/06 06:14
Πέντε δήμοι της Ελλάδας ξαναγράφουν το τουριστικό τους αφήγημα
07/06 11:25
07/06 11:05
Makedonia Palace: Έγκριση e-Ε.Φ.Κ.Α για την υπεκμίσθωση του ισόγειου καταστήματος
07/06 07:12
Επικοινωνία Αρχαίων Πύργων στη Σίφνο | Αναβίωση ενός συστήματος 2.500 ετών
07/06 07:03
07/06 06:10
Μεγάλη Έρευνα του Tornos News: Νερό υπό πίεση στις Περιφέρειες (Μέρος Γ΄)
07/06 06:10
Η Κρήτη «ανεβαίνει» στον Λυκαβηττό – Τιμητική συναυλία για τον Βασίλη Σκουλά
06/06 15:50
Νέα αεροπορική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Σύρος με πτήσεις της Aegean Airlines
06/06 15:22
06/06 14:55
Δημιουργία σύγχρονου άξονα διασύνδεσης Ρουμανίας–Βουλγαρίας–Ελλάδας
06/06 14:50
Υπό την αιγίδα του ΕΟΤ διεθνείς διοργανώσεις γκολφ, jet ski και αγώνων δρόμου
06/06 11:49
Ο Δήμος Ρεθύμνης στην πρώτη γραμμή για την προστασία του περιβάλλοντος
06/06 11:47
Ανακοίνωση της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος για τον θάνατο του Σπύρου Ζερβόπουλου
06/06 11:43
06/06 11:41
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας: 13 εκατ. ευρώ για την ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος
06/06 11:36
06/06 11:34
Ομάδα Εργασίας για την τουριστική ανάπτυξη της Σαλαμίνας και Επιτροπή Τουρισμού δήμου Αμφιλοχίας
06/06 11:01
06/06 10:56
Τριήμερο Αγίου Πνεύματος | 5 οδικοί προορισμοί για απόδραση της τελευταίας στιγμής από την Αθήνα
06/06 10:37
Μέλη της Preferred Hotels & Resorts τα Kivotos Mykonos και Kivotos Santorini
06/06 10:26
Norse Atlantic Airways | Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις από Λος Άντζελες προς Αθήνα
06/06 08:45
Mabrian: «Αντίδοτο» στην εποχικότητα οι βραχυχρόνιες μισθώσεις – Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
06/06 08:42
06/06 08:00
Καρπενήσι: Ποιότητα και δροσιά το καλοκαίρι, το αντίπαλο δέος στα νησιά | Η Σοφία Φλέγγα στο T.N.
06/06 07:19
Πώς η λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου θα εξελιχθεί σε διεθνή προορισμό αθλητικού τουρισμού
06/06 07:13
Το νέο NYX Thessaloniki και το αποτύπωμα της Leonardo Hotels στην Ελλάδα
06/06 07:06
Καταγγελία Βρετανίδας τουρίστριας για διακοπές στην Κέρκυρα – Η απάντηση του ξενοδοχείου
8ο Τρόπαιο Λυκούργος Λογοθέτης: Αθλητισμός, Πολιτισμός και Τουριστική Ανάπτυξη στη Σάμο
Ρέθυμνο: Στην πρώτη γραμμή για την προστασία της Καρέττα – Καρέττα
Πτήση από Ζυρίχη προς Ηράκλειο δεν έφτασε ποτέ - περιπέτεια 32 ωρών για τους επιβάτες
Alexander Beach Hotel: Πράσινο φως για ανάπτυξη ομπρελοκαθισμάτων στο Μαύρο Λιθάρι
Επιστροφή αεροπορικών εταιρειών και υψηλές τιμές στο αεροδρόμιο της Βηρυτού
TUI: Κύπρος και Ελλάδα οι «καυτοί» προορισμοί για τους Σουηδούς αυτό το καλοκαίρι
Καλαμαριά | Συνάντηση των Δημάρχων του Δικτύου Πάφου - Αδελφοποιημένων Πόλεων της Ελλάδας
Η Ελλάδα στο top10 των πιο προσβάσιμων χωρών στην Ευρώπη για ψηφιακούς νομάδες
Γιάννης Παράσχης | Η φορολογία γονατίζει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού
Ψηφιακή προβολή της τουριστικής Πιερίας - συνεργασία του Π.Ο.Τ.Α.Π. με την Marketing Greece
Taste of Loutraki 2025: Η Κορινθία στο προσκήνιο του γαστρονομικού τουρισμού
Θήρα: Ημερίδα της ΑΝΑΚΕΜ για τη βιώσιμη διαχείριση των κατασκευαστικών αποβλήτων
Σημαντική συνεργασία στο χώρο των serviced apartments από DKG Development και Libere Hospitality
O EOT στην ITB China 2025 - Δράσεις προβολής στην κινεζική αγορά
Wyndham Hotels: Συνεργασία με Pegasus Airlines για νέο πρόγραμμα επιβράβευσης
Πού θα ταξιδέψουν φέτος οι Γάλλοι | Σταθερά στην κορυφή η Ελλάδα – σε ελεύθερη πτώση οι ΗΠΑ
Οι ξεναγοί στο μικροσκόπιο – Τα καθήκοντα και τα πρόστιμα σε όσους παρανομούν
( 0 )