Γιάννης Ρέτσος: Συνέλευση ΣΕΤΕ | Οι 7 προκλήσεις στον ελληνικό τουρισμό που δεν πρέπει να μείνουν αναπάντητες

Συνέλευση ΣΕΤΕ | Οι 7 προκλήσεις στον ελληνικό τουρισμό που δεν πρέπει να μείνουν αναπάντητες

Το ρεαλιστικό οδικό χάρτη του ΣΕΤΕ για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού, που περιλαμβάνει απαντήσεις στις σημαντικότερες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει κατά την έξοδό του από την παγκόσμια κρίση της πανδημίας, παρουσίασε ο πρόεδρος του Συνδέσμου, κ. Ιωάννης Ρέτσος σε ομιλία του κατά το άνοιγμα της 29ης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του ΣΕΤΕ που πραγματοποιείται σήμερα, στο Περιστύλιο του Ζαππείου Μεγάρου.

Οι νέες συνθήκες στον ελληνικό τουρισμού απαιτούν και νέα προϊόντα επισήμανε ο κ. Ρέστος, και, όπως είπε, οφείλουμε να διαχειριζόμαστε το σήμερα και να σχεδιάζουμε το αύριο. Καμία πρόκληση, υπογράμμισε, δεν πρέπει να μείνει αναπάντητη. Οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο ελληνικός τουρισμός είναι οι ακόλουθες...

1.  Υγειονομική πρόκληση

Με απ;oλυτο αίσθημα ευθύνης προκρίναμε τη δημόσια υγεία. Επιλέξαμε να λειτουργήσουμε με εφαρμογή όλων των απαραίτητων κανόνων. Σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να συνεχιστούν οι εμβολισμοί, να τηρούνται τα πρωτόκολλα, να τεθεί σε λειτουργία το ψηφιακό πιστοποιητικό και να δημιουργούμε μηχανισμούς αντιμετώπισης για μελλοντικές κρίσεις.

2.  Συνέχεια στήριξης από την πολιτεία

Ο ΣΕΤΕ ζητεί ενιαίο ΦΠΑ στον τουρισμό και τις μεταφορές, κάτι που θα ήταν χρήσιμο να επισπευσθεί γιατί θα ενίσχυε την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων σε ένα περιβάλλον περιορισμένης παγκόσμιας πίτας ταξιδιωτών.

3. Ταμείο ανάκαμψης

Τα κονδύλια που θα διοχετευθούν στην ελληνική οικονομία θα στηρίξουν την προσπάθεια της χωρας να εξέλθει από την κρίση. Μέσα σε λίγα χρονια, μπορούν να αλλάξουν την εικόνα της χώρας με εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος της.

4.   Υποδομές

Το ΙΝΣΕΤΕ τον Σεπτέμβριο του 2020 κατέθεσε μελέτη με προστάσεις για επενδύσεις σε εργα δημόσιων υποδομών, για ενίσχυση της συνδεσιμότητας, για προέλκυση νέων επισκεπτών, βελτίωση εμπειρίας στον προορισμό, δημιουργία νεών εμπειριών και βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης.

5. Ψηφιακός μετασχηματισμός του ελληνικού τουρισμού

 Η ανάγκη αυτή αυξήθηκε κατακόρυφα και ήδη το 95% των επιχειρήσεων τουρισμού παγκοσμίως προσπαθούν να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες για να δημιουργήσουν καινοτόμα βάση ανταγωνιστικότητας. Χρειάζεται άλμα από τη βασική ψηφιοποίηση σε αναβαθμισμένη διαχείριση δεδομένων.

6. Στρατηγικές συνεργασίες δημόσιου-ιδιωτικού τομέα

Ανάγκη συνεργασίας του ΣΕΤΕ και της Μarketing Greece με το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, που θα ωφελήσει τα μέγιστα τον ελληνικό τουρισμό. Είναι μια διαχρονική στρατηγική επιδίωξη για το καλό του ελληνικού τουρισμού.

7. Το περιβάλλον, η πράσινη ανάπτυξη, η αειφορία, με την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων, την ενεργειακή επάρκεια και προστασία του περιβάλλοντος ως προϋπόθεση της τουριστικής ανάπτυξης. Η κλιματική αλλαγή είναι παρούσα και θα επηρεάσει καθολικά τον τουρισμό το επόμενο διάστημα.

Κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης, ομιλίες είχαν και οι εκπρόσωποι των στρατηγικών εταίρων του ΣΕΤΕ, AEGEAN, Eurobank και Cosmote.

Ο Προέδρος της AEGEAN, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης (φωτογραφία), ανέφερε μεταξύ άλλων ότι: «Οδεύουμε προς τη σταδιακή έξοδο από την πανδημία.  Όμως οι δυσκολίες και οι αβεβαιότητες  για τον  τουριστικό κλάδο θα μείνουν για αρκετό ακόμη διάστημα μαζί μας.  Πρέπει να προχωρήσουμε με σταθερά και προσεκτικά βήματα, μειώνοντας όσο είναι δυνατό τις πιθανότητες για πισωγυρίσματα και με κύριο όπλο φυσικά, τον εμβολιασμό. Όλοι μας πρέπει να συμβάλλουμε στην ανάκτηση της εμπιστοσύνης του επισκέπτη στο ταξίδι και στη χώρα μας, αλλά και να επενδύσουμε στην ποιότητα και την καινοτομία των υπηρεσιών μας για να κερδίσουμε το στοίχημα  για βιώσιμη, σταθερή, ανάπτυξη του τουρισμού και της χώρας  μας». 

O Διευθύνων Σύμβουλος της Εurobank, κ. Φωκίων Καραβίας, τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Για τον ελληνικό τουρισμό υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία. Οι προδιαγραφές του Ταμείου Ανάκαμψης θέτουν συγκεκριμένα κριτήρια όπως η εξωστρέφεια, η περιβαλλοντική βιωσιμότητα και η συμβολή στη ψηφιοποίηση. Οι επενδύσεις στον τουρισμό είναι από τη φύση τους εξωστρεφείς, οι επιχειρήσεις χρειάζονται ψηφιακές επενδύσεις και υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για αναβάθμιση ή δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων προσανατολισμένων στη βιωσιμότητα και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Στη Eurobank βλέπουμε με εξαιρετική αισιοδοξία το μέλλον και ήδη ετοιμαζόμαστε για να συνεργαστούμε και πάλι με τους ανθρώπους του ελληνικού τουρισμού ώστε να πετύχουν ακόμη περισσότερα, στηρίζοντας την ευημερία της χώρας και της κοινωνίας μας». 

Ο Chief Commercial  Officer Business Segment OTE Group κ. Γρηγόρης Χριστόπουλος σημείωσε μεταξύ άλλων ότι:  «Τώρα, είναι ακριβώς η ώρα, τώρα που ξαναγεννιέται ο τουρισμός μας, να γίνει το μεγάλο βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του. Για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει να δημιουργηθεί μια γέφυρα ανάμεσα στις διαθέσιμες τεχνολογίες και τις ανάγκες του τουρισμού μας, σημερινές και μελλοντικές» και συμπλήρωσε: «Η ταχύτητα με την οποία θα επιτευχθεί αυτός ο μετασχηματισμός είναι σημαντική. Το πόσο γρήγορα θα πάμε στην επόμενη μέρα θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό και την επιτυχία μας». 

Επίσης, ο Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, κ. Ηλίας Κικίλιας, παρουσίασε τις δράσεις του Ινστιτούτου και επισήμανε ότι: «Οι δράσεις του ΙΝΣΕΤΕ εναρμονίζονται με τους βασικούς άξονες ανάκαμψης και προσαρμογής του τουριστικού οικοσυστήματος στη νέα εποχή. Στην κατεύθυνση του Ψηφιακού Μετασχηματισμού, παρουσιάσαμε πρόσφατα έναν Στρατηγικό Οδικό Χάρτη με συγκεκριμένες προτάσεις, παράλληλα με αναλυτικές προτάσεις για τις αναγκαίες επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές. Δημιουργήσαμε σύγχρονα εργαλεία στρατηγικής πληροφόρησης προσβάσιμα στο σύνολο των τουριστικών επιχειρήσεων με στόχο την τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων. Η βιώσιμη ανάπτυξη και η μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος βρίσκεται στον πυρήνα μιας στοχευμένης διεθνούς συνεργασίας, ενώ η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί διαχρονική μας προτεραιότητα». 

Οι δράσεις της Marketing Greece για το έτος 2020 παρουσιάστηκαν από την CEOτης εταιρείας, κα. Ιωάννα Δρέττα,  η οποία τόνισε ότι: «Σήμερα, έχοντας διανύσει όλοι μας μια μεγάλη διαδρομή μετά την έναρξη αυτής της περιπέτειας, γνωρίζουμε πολλά περισσότερα. Το 2020 ήταν μια χρονιά σταθμός για το σύνολο του ελληνικού τουρισμού, αλλά και για την Marketing Greece. Κάνοντας μια γρήγορη ανασκόπηση όσων εμπνευστήκαμε, σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας το πόσο υπερήφανοι αισθανόμαστε για όσα καταφέραμε. Διατηρώντας πάντα τις αξίες μας στην πρώτη γραμμή. Επιλέξαμε τη διαφάνεια σε ότι κάναμε, προσφέραμε απλόχερα την τεχνογνωσία μας, παραμείναμε ομαδικοί και κάναμε σαφές το μήνυμα ότι μόνος του δεν μπορεί κανένας. Κλείνοντας, τρεις είναι οι έννοιες, οι λέξεις κλειδιά που μπορούν να ορίσουν το μέλλον του ελληνικού τουρισμού: ενσυναίσθηση, ελληνικότητα και συνεργασία». 

Στο πλαίσιο της 29ης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του ΣΕΤΕ, προηγήθηκε την Τρίτη, 22 Ιουνίου, δείπνο εργασίας με τον Πρόεδρο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, κ. Αλέξη Τσίπρα και το Προεδρείο του ΣΕΤΕ. Στη συνάντηση, από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, εκτός από τον Πρόεδρο, συμμετείχαν η κα. Κατερίνα Νοτοπούλου, Τομεάρχης Τουρισμού και ο κ. Αλέξης Χαρίτσης, Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων. 

Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία του κ. Ρέτσου...

Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,

Κυρίες και Κύριοι Υπουργοί,

Αγαπητά Μέλη,

Κυρίες και κύριοι, 

Με ιδιαίτερη τιμή και χαρά σας καλωσορίζω και φέτος στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. Γενική Συνέλευση, που συμπίπτει με μία χρονιά ορόσημο: τη συμπλήρωση 30 χρόνων από την ίδρυση του ΣΕΤΕ. 

Ήταν το 1991, όταν μια ομάδα επιχειρηματιών με όραμα και θέληση, προχώρησαν στη δημιουργία του Συνδέσμου μας, με στόχο τη συσπείρωση του ελληνικού τουρισμού, τον εκσυγχρονισμό και την ποιοτική του εξέλιξη. 

Αυτό το όραμα, που δημιούργησε τον ΣΕΤΕ πριν 30 χρόνια, καθίσταται σήμερα πιο επίκαιρο από ποτέ. Σε μια ιδιαίτερη χρονιά λόγω της πανδημίας, σε μία ξεχωριστή Γενική Συνέλευση λόγω των έκτακτων συνθηκών που ακόμα επικρατούν και επιβάλλουν μέτρα προστασίας και αλλαγή συνηθειών. Σε μια ακόμα δύσκολη χρονιά για την Ελλάδα και τους Έλληνες. Μέσα σε μια παρατεταμένη παγκόσμια κρίση, που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2020 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Μια κρίση πολύπλευρη, υγειονομική, οικονομική, κοινωνική, που σημαδεύει την εποχή μας, αφήνοντας στο πέρασμα της μεγάλες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές, τραυματισμένες οικονομίες, δραματικές αλλαγές στις ζωές όλων μας. 

Σε αυτή τη δύσκολη συνθήκη, ο τουρισμός ήταν ο τομέας της οικονομίας που κατέγραψε τις μεγαλύτερες απώλειες. Το 2020, έφθασαν στο 80%, έναντι του 2019.  Ήταν μια δύσκολη χρονιά, που όμοια της, δεν είχαμε ζήσει ποτέ. Κάτι που δυστυχώς είχαμε προβλέψει έγκαιρα στον ΣΕΤΕ, σχεδιάζοντας όμως τη στρατηγική μας πάνω σε αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση. Οι επιπτώσεις στην εθνική οικονομία, την απασχόληση, και φυσικά τις τοπικές κοινωνίες, ήταν και εξακολουθούν να είναι σημαντικές. Ο τουρισμός, το γνωρίζουμε πολύ καλά από τα χρόνια της μεγάλης οικονομικής κρίσης της δεκαετίας του ’10, αποτέλεσε το κλειδί της ανάκαμψης. Στήριξε εισοδήματα, δημιούργησε θέσεις εργασίας, κράτησε νέους ανθρώπους στην πατρίδα, συνέβαλε καθοριστικά στην κοινωνική συνοχή της περιφέρειας. Γι’ αυτό και το δίχτυ προστασίας που άπλωσε η ελληνική κυβέρνηση από την αρχή της κρίσης, με μια σειρά σημαντικών μέτρων που πήρε μετά από τις συστηματικές επαφές μας και την επίμονη διεκδίκησή μας, ήταν ιδιαίτερα σημαντικό. 

Μέτρα όπως η αναστολή φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, η δυνατότητα αναστολής  των συμβάσεων εργασίας, η μείωση των ενοικίων, η αναστολή των προθεσμιών πληρωμής των  αξιογράφων, η θεσμικά κατοχυρωμένη δυνατότητα έκδοσης voucher αντί επιστροφής χρημάτων σε περιπτώσεις ακυρώσεων κρατήσεων, έφτιαξαν μια αποτελεσματική γραμμή άμυνας για το πρώτο στάδιο αντιμετώπισης της κρίσης.  

Η Επιστρεπτέα Προκαταβολή και τα πρόσθετα εργαλεία χρηματοδότησης (ΤΕΠΙΧ ΙΙ/ ΕΤΕΑΝ), το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ, η επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, η μείωση της προκαταβολής  φόρου εισοδήματος, η επιδότηση παγίων δαπανών, η επιδότηση κεφαλαίου κίνησης

για την επανεκκίνηση των τουριστικών επιχειρήσεων, βοήθησαν στην προσπάθεια επανέναρξης της λειτουργίας των επιχειρήσεων. Έδωσαν ανάσα ζωής και ελπίδα. Μας κράτησαν ζωντανούς να δώσουμε και πάλι τη μάχη της ανασύνταξης, ακριβώς όπως το καλοκαίρι του ’20. Μας κράτησαν όρθιους, να μπορούμε σήμερα, με συγκρατημένη αισιοδοξία να σχεδιάζουμε βήμα- βήμα την επόμενη ημέρα. 

Οφείλω και δημόσια κ. Πρωθυπουργέ να ομολογήσω, ότι παρά τη σφοδρότητα της κρίσης, ακούσατε, κατανοήσατε και διαχειριστήκατε άμεσα όλα μας τα αιτήματα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αιτήματα πιεστικά πολλές φορές, αλλά πάντα στα πλαίσια του ρεαλισμού και της ενσυναίσθησης για τη δύσκολη κατάσταση που επικρατεί στη χώρα. Ποτέ με διάθεση εύκολου λαϊκισμού, ποτέ με σκοπό τις εντυπώσεις και το συγκυριακό συντεχνιακό χειροκρότημα. Πάντα με γνώμονα το καλό του τομέα, των εκατοντάδων επιχειρήσεων, των χιλιάδων εργαζομένων του. Πάντα με γνώμονα το καλό της οικονομίας, της ίδιας της κοινωνίας, στην οποία επιστρέφει η αξία του ελληνικού τουρισμού. Η κρίση για τον ΣΕΤΕ, δεν ήταν η ευκαιρία για ασκήσεις ευκολόπεπτου συνδικαλισμού. Γι’ αυτό και επιλέξαμε έναν δύσκολο και ανηφορικό δρόμο. Όχι για να εντυπωσιάσουμε, αλλά για να φανούμε χρήσιμοι και αποτελεσματικοί σε αυτή την πρωτοφανή συγκυρία. Λογοδοτώντας διαρκώς στα Μέλη του Συνδέσμου, σε ολόκληρο τον τουριστικό τομέα. Με ένα Διοικητικό Συμβούλιο ενωμένο, ισχυρό, αποφασιστικό, αντάξιο των δύσκολων περιστάσεων. Που ποτέ, δεν έπεσε στην παγίδα της εσωστρέφειας. Η στρατηγική που σχεδίασε ο ΣΕΤΕ και εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να εφαρμόζει, στηρίχθηκε στις συνέργειες, στη συνεργασία με όλους τους θεσμικούς εταίρους, στη ρεαλιστική διεκδίκηση και πάνω από όλα, στην καθαρή εικόνα, με την επεξεργασία όλων των διαθέσιμων δεδομένων. 

Σε κάθε φάση της κρίσης, προετοιμαζόμασταν για το χειρότερο, ελπίζοντας και δουλεύοντας πάντα και για το καλύτερο. Αυτό εξακολουθούμε να κάνουμε και τώρα, που αρχίζει να φαίνεται το πρώτο φως στο τούνελ. Γιατί αν κάτι μάθαμε από τη διαχείριση αυτής της πρωτοφανούς κατάστασης, είναι να πηγαίνουμε βήμα – βήμα. Με διαρκείς προσαρμογές, με μεγάλη ευελιξία, χωρίς δόγματα, χωρίς βεβαιότητες που παγιδεύουν. Πάντα με τη δύναμη της γνώσης, των διεθνών δικτύων που αναπτύσσουμε, των έμπειρων στελεχών του ελληνικού τουρισμού που καταγράφουν, αναλύουν, προβλέπουν και σχεδιάζουν όλα τα εναλλακτικά σενάρια. Το δύσκολο καλοκαίρι του 2020, μπορέσαμε και δείξαμε κάποιες από τις αρετές του ελληνικού τουρισμού. Γνώση, προσαρμοστικότητα, επαγγελματισμό, αυταπάρνηση, διορατικότητα, φιλότιμο … Αρετές που μας ακολουθούν και σήμερα. 

Γι’ αυτό και θέλω από αυτό το βήμα να υπογραμμίσω ένα μεγάλο μας όπλο: Tην ωριμότητα του ελληνικού τουρισμού.

Να πω ένα μεγάλο μπράβο, για τη γνώση αλλά και την υπομονή, όλων αυτών των ανθρώπων, σε όποια θέση και αν βρίσκονται σε αυτήν τη μεγάλη αλυσίδα, που κρατήθηκαν όρθιοι, που εξακολουθούν και τώρα να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Γιατί ο ελληνικός τουρισμός είναι οι άνθρωποί του. Το ανεκτίμητο ανθρώπινο δυναμικό που αντιμετωπίζει με μοναδική ψυχραιμία, ακόμα και τις μεγαλύτερες κρίσεις στην ιστορία μας. 

Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,

Κυρίες και Κύριοι Υπουργοί,

Αγαπητά Μέλη,

Κυρίες και κύριοι, 

Μπροστά μας έχουμε ένα ακόμα δύσκολο και απαιτητικό καλοκαίρι. Ήδη, βρισκόμαστε στο τέλος του Ιουνίου και πολλές βασικές μας αγορές ακόμα δεν έχουν επανεκκινήσει. Αυτό το γεγονός αυξάνει την αβεβαιότητα και δυσχεραίνει κάθε πρόβλεψη μας για τους επόμενους μήνες. Σε αυτό το περιβάλλον, κάθε μέρα που περνάει, δεν μοιάζει με την προηγούμενη. 

Η χώρα μας, πολύ σωστά και πολύ έγκαιρα, έθεσε την ημερομηνία και τους κανόνες του ανοίγματος. Και η ορθότητα του χειρισμού αποδείχθηκε στην πορεία, ενόσω οι βασικοί μας ανταγωνιστές είτε παρέμεναν κλειστοί, είτε αναθεωρούσαν και συνεχίζουν να αναθεωρούν τους κανόνες εισόδου στις χώρες τους. Όμως η χρονιά δε θα κριθεί μόνο από δικούς μας χειρισμούς. Θα κριθεί από την πανδημία, τις μεταλλάξεις και τους εμβολιασμούς. Και αυτοί οι παράγοντες θα καθορίσουν πότε θα ανοίξει η Βρετανία, η Ρωσία, η Σκανδιναβία και άλλες μεγάλες αγορές. 

Χρειάζεται λοιπόν μια διαρκής διαχείριση της καθημερινότητας, όπως το 2020, αλλά παράλληλα και ένας σχεδιασμός που θα ξεπερνάει το στενό ορίζοντα της φετινής τουριστικής περιόδου. Γιατί η κρίση, αλλάζει τα δεδομένα, και επαναπροσδιορίζει ολόκληρο το τουριστικό προϊόν. Νέες συνθήκες, απαιτούν και νέα προϊόντα. Εμείς, οφείλουμε να διαχειριζόμαστε το σήμερα, όμως παράλληλα οφείλουμε να σχεδιάζουμε και το αύριο. Γιατί τίποτα την επόμενη ημέρα δεν θα είναι το ίδιο με χθες. Έτσι, οι προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες είναι πολλές. Και καμία δεν πρέπει να μείνει αναπάντητη. 

Η πρώτη, άμεσα, είναι η υγειονομική πρόκληση. Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι με απόλυτο συναίσθημα ευθύνης, πάντα προκρίναμε την ανάγκη προστασίας της δημόσιας υγείας. Και πέρυσι και φέτος, επιλέξαμε να λειτουργήσουμε με βάση το πραγματικό όφελος της χώρας και του τομέα, που είναι η εφαρμογή όλων των απαραίτητων υγειονομικών κανόνων, προστατεύοντας παράλληλα και τη διεθνή μας εικόνα. 

Σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο θα πρέπει:

Να συνεχιστούν και να κλιμακωθούν οι εμβολιασμοί του πληθυσμού …

Να τηρούνται τα πρωτόκολλα ασφαλείας …

Να ξεκινήσει η λειτουργία του ψηφιακού ευρωπαϊκού πιστοποιητικού εμβολιασμού το οποίο θα εξασφαλίσει ασφάλεια και περιβάλλον σταθερότητας, κάτι που ο κάθε ταξιδιώτης αναζητάει στην επόμενη φάση της επανεκκίνησης των ταξιδιών. Και, παράλληλα, να δημιουργούμε τους μηχανισμούς αντιμετώπισης, για μελλοντικές αντίστοιχες κρίσεις. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι στον 21ο αιώνα που διανύουμε, ήδη, έχουμε αντιμετωπίσει πέντε μεγάλες πανδημίες, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να μάθουμε να λειτουργούμε κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Χωρίς διάθεση υπερβολής, η χώρα μας, μέσα από ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο πρόγραμμα εμβολιασμού, κατάφερε να κερδίσει τη διεθνή αναγνώριση. 

Όμως, υπάρχουν πολλά ακόμα που πρέπει να γίνουν, για να κερδηθεί το στοίχημα του φθινοπώρου και της επέκτασης της τουριστικής περιόδου, μέσα από τον έλεγχο της πανδημίας. Με πειθώ, με επιχειρήματα, με απόλυτο σεβασμό σε φόβους και επιφυλάξεις, πρέπει να διευρύνουμε το δίχτυ ασφαλείας που θα θωρακίσει το επίπεδο της δημόσιας υγείας σε κάθε τοπική κοινωνία. 

Η δεύτερη πρόκληση είναι η συνέχιση της στήριξης από πλευράς της Πολιτείας.

Έχουν γίνει πολλά, μπορούν να γίνουν ακόμα περισσότερα, όπως είναι για παράδειγμα ο ενιαίος ΦΠΑ σε τουρισμό και μεταφορές, ύψους 11%. Υπήρξε προεκλογική εξαγγελία της σημερινής Κυβέρνησης, και αν τα δημοσιονομικά το επιτρέψουν,  θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο και κρίσιμο να επισπευσθεί. Κάτι που θα ενίσχυε ιδιαίτερα την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, ώστε να  ανακτήσουν μεγαλύτερο κομμάτι της πελατείας τους, από μία συρρικνωμένη, για δεύτερη συνεχή χρονιά, παγκόσμια τουριστική πίτα. Με αυτήν την αφορμή, και σε αυτή τη συγκυρία που όλοι οι παγκόσμιοι τουριστικοί παίχτες ανασυντάσσονται, μπορούμε πλέον να συζητήσουμε για ένα νέο φορολογικό πλαίσιο που δεν θα επιβαρύνει την ανταγωνιστικότητα με την υψηλή φορολογία. Γνωρίζουμε πολύ καλά πλέον ότι οι όποιες αποσπασματικές κινήσεις επιμέρους μείωσης φορολογικών συντελεστών, δε λύνουν κανένα πρόβλημα ανταγωνιστικότητας. 

Η τρίτη πρόκληση αφορά το Ταμείο Ανάκαμψης.

Τα κονδύλια που πρόκειται να διοχετευθούν στην ελληνική οικονομία από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα στηρίξουν σημαντικά την προσπάθεια της χώρας να εξέλθει από την πρωτοφανή κρίση που προκάλεσε η πανδημία. Θα δημιουργήσουν πολλαπλασιαστικά θετικό αποτέλεσμα στην αναπτυξιακή διαδικασία. Θα δώσουν νέα ώθηση στον ελληνικό τουρισμό, στην ελληνική οικονομία σε ολόκληρη της Ελλάδα. Μπορούν μέσα σε λίγα χρόνια να αλλάξουν την εικόνα της χώρας και να την καταστήσουν σύγχρονη, ανταγωνιστική, με ένα νέο εμπλουτισμένο τουριστικό προϊόν που θα ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις. Η Ελλάδα αναβαθμίζεται και εμείς δηλώνουμε παρόντες σε αυτήν τη μεγάλη πρόκληση. 

Η τέταρτη αφορά τις υποδομές.

Το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, τον Σεπτέμβριο 2020, κατέθεσε αναλυτική μελέτη, που περιλαμβάνει συγκεκριμένες προτάσεις για επενδύσεις σε έργα δημοσίων υποδομών σε ολόκληρη την Ελλάδα. Κάτι, που μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για την Πολιτεία, σε μία συντονισμένη προσπάθεια ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού τομέα. Οι δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές στοχεύουν στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας, στην προσέλκυση νέων επισκεπτών, στη βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας στον προορισμό, στη δημιουργία νέων εμπειριών, στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, σε έργα με μεγάλη και πολλαπλασιαστική επίδραση. 

Η πέμπτη πρόκληση αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ελληνικού τουρισμού.

Και σε αυτόν τον τομέα η πανδημία λειτούργησε ως επιταχυντής. Η ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό αυξήθηκε κατακόρυφα. Ήδη 95% των εταιρειών τουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο, προσπαθούν να εισαγάγουν νέες τεχνολογίες για να αντιμετωπίσουν το καινούργιο περιβάλλον, να ικανοποιήσουν τις αναδυόμενες ανάγκες, να δημιουργήσουν μια καινοτόμο βάση ανταγωνιστικότητας. Αξιοποιώντας τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες, οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να κάνουν το άλμα από τη βασική ψηφιοποίηση, στην ευφυή χρήση των δεδομένων, για τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτό είναι εφικτό μέσα από τεχνολογίες που μεταμορφώνουν τον τουριστικό τομέα, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η βιομετρική, το blockchain, το cloud και πολλές άλλες ακόμα. Και σε αυτόν το τομέα παρουσιάσαμε πρόσφατα μελέτη που περιλαμβάνει 5 βασικούς πυλώνες και 12 στρατηγικές δράσεις για την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού του τουριστικού τομέα. 

Η έκτη πρόκληση έχει να κάνει με τις στρατηγικές συνεργασίες ιδιωτικού και δημόσιου φορέα.

Είναι σημείο κομβικής σημασίας, αφορά και το θέμα των ψηφιακών τεχνολογιών, κυρίως όμως έχει να κάνει με την ανάγκη σταθερής στο χρόνο, με ξεκάθαρους όρους και διαδικασίες, συνεργασίας του ΣΕΤΕ και της MarketingGreece με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ. Συνεργασία που όλοι γνωρίζουμε ότι θα ωφελήσει τα μέγιστα τον ελληνικό τουρισμό και την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.  Η Ελλάδα είναι ένα ισχυρό brand που οφείλουμε να προστατεύουμε και να εξελίσσουμε διαρκώς. Με συνταγές από το μέλλον και όχι με στερεότυπα από το παρελθόν. Οι δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες που ζούμε, απαιτούν ακόμα περισσότερο συνένωση δυνάμεων, συνεργασία όλων των φορέων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα. Οι μοναχικές πορείες δεν ωφελούν κανέναν. 

Για τον ΣΕΤΕ και την MARKETINGGREECE, που συνεχίζει μια σπουδαία δουλειά προώθησης του τουριστικού μας προϊόντος, η συνεργασία του ιδιωτικού με τον δημόσιο τομέα, δεν είναι μια ευκαιριακή επιλογή. Και ούτε αφορά μόνο την κρίση της πανδημίας. Είναι διαχρονική στρατηγική επιδίωξη για το καλό του τουρισμού. Γιατί ξέρουμε πολύ καλά ότι για να επιτευχθεί η πολυπόθητη ανάκαμψη, για να γράψουμε την επόμενη σελίδα του ελληνικού τουρισμού, χρειάζεται εμπειρία, γνώση και τόλμη. Χρειάζεται πάνω από όλα η βούληση να ξεκολλήσουμε επιτέλους από το παρελθόν. 

Και γνωρίζω πολύ καλά κ. Πρωθυπουργέ ότι είναι και δική σας βούληση, να ξεπεράσουμε τις αγκυλώσεις του παρελθόντος και να προχωρήσουμε σε μια συνένωση όλων των δημιουργικών δυνάμεων. Έχουμε και τη γνώση και τη θέληση να το κάνουμε. 

Έβδομη πρόκληση αποτελεί όλο το πλέγμα που αφορά το περιβάλλον, την πράσινη ανάπτυξη, την κλιματική αλλαγή, την αειφορία.

Ένα τεράστιο κεφάλαιο, μια κορυφαία πρόκληση. που ξεκινάει από τους επιμέρους προορισμούς με την ορθή διαχείριση απορριμμάτων και υγρών αποβλήτων, επεκτείνεται στην ενεργειακή και υδατική επάρκεια, και καταλήγει στην προστασία του περιβάλλοντος ως μείζονα προϋπόθεση τουριστικής ανάπτυξης. Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε την άμεση ανάγκη να βάλουμε στην εξίσωση των αλλαγών μας και την κλιματική αλλαγή. Είναι εδώ, παρούσα, ήδη επηρεάζει τον παγκόσμιο τουρισμό και θα τον επηρεάσει καθολικά το επόμενο διάστημα. 

Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,

Κυρίες και Κύριοι Υπουργοί,

Αγαπητά Μέλη,

Κυρίες και κύριοι, 

Όλα τα παραπάνω, συνθέτουν ένα συνεκτικό και παράλληλα ρεαλιστικό οδικό χάρτη για το σήμερα και το αύριο του ελληνικού τουρισμού. Το είχα προτείνει και στο παρελθόν, όλα τα παραπάνω, μπορούν να συμπεριληφθούν σε ένα εθνικό σχέδιο ανάπτυξης για τον ελληνικό τουρισμό. Ένα σχέδιο που θα περιγράφει με σαφήνεια την επόμενη ημέρα. Θα χαράσσει πολιτικές, θα ανοίγει δρόμους ανάπτυξης και ευημερίας. Η πρόκληση είναι μεγάλη και όσο και αν ακούγεται αυτή τη στιγμή οξύμωρο, το momentum είναι ιδανικό. Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα πολύ σύντομα, το αμέσως επόμενο διάστημα, να μπει σε μια σταθερή τροχιά ανάκαμψης, σε ένα νέο δημιουργικό κύκλο ανάπτυξης. Αφήνοντας πίσω της οριστικά τη μεγάλη οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας και τη μεγάλη υγειονομική κρίση της πανδημίας. Ξεπερνώντας παράλληλα, πολλές από τις παθογένειες του παρελθόντος. Ο τουρισμός, σε αυτή τη μεγάλη εθνική προσπάθεια, μπορεί και πρέπει να είναι πρωταγωνιστής. Ο καταλύτης της ανάπτυξης, ο φορέας της εξωστρέφειας για μια Ελλάδα που αλλάζει. Για μια Ελλάδα που κατάφερε να σταθεί όρθια σε μια τόσο μεγάλη κρίση. Μια Ελλάδα που ξέρει να πρωτοπορεί και όχι να αντιγράφει. Μπορεί τα στοιχεία αυτή τη  στιγμή, αλλά και η κατάσταση των βασικών μας αγορών, να καθιστούν τον στόχο του 50% των εσόδων του 2019 εξαιρετικά δύσκολο, έχουμε όμως τη βεβαιότητα, πως αν δεν υπάρξουν υγειονομικές επιβαρύνσεις, το ισχυρό brand που έχει δημιουργήσει η χώρα μας, ο τρόπος που διαχειρίστηκε την πανδημία ως σήμερα, αλλά και η αξία του τουριστικού μας προϊόντος, μπορούν να οδηγήσουν σ’ ένα ανέλπιστα καλό 2ο εξάμηνο. 

Ο ΣΕΤΕ, τιμώντας τον ρόλο του κοινωνικού εταίρου με τον καλύτερο τρόπο, και σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία επιτελεί στο ακέραιο τον ρόλο και το καθήκον του. Συνεργάζεται αποτελεσματικά με την Πολιτεία, δίνει καθημερινά μικρές ή μεγάλες μάχες, εκπροσωπώντας το σύνολο του ελληνικού τουρισμού.

Αυτό ήταν και είναι το όραμα μου. 

Να προχωρήσει ενωμένος και ισχυρός. Σεβόμενος την ιστορία του. Κοιτώντας όμως πάντα μπροστά. 

Δουλεύοντας με μέθοδο και ευθύνη, για να κρατήσει τον ελληνικό τουρισμό, πραγματικό πρωταγωνιστή, στη νέα, μετά την πανδημία εποχή. 

Να τον οδηγήσει σε ασφαλή νερά, σε μια νέα πορεία ανάπτυξης και επιτυχιών! 

Σας ευχαριστώ πολύ!

Γιάννης Ρέτσος

Πρόεδρος ΔΣ

Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

Ερευνα
  1. 16/01 14:34

    Πρόεδρος ΡΑΕ για ενεργειακή κρίση: Πότε θα ξεκινήσει η αποκλιμάκωση των τιμών

  2. 16/01 13:47

    Μήπως δεν είναι «προσωρινός» ο πληθωρισμός;

  3. 16/01 13:38

    Γιατί η Aegean ανέστειλε τις πτήσεις προς και από την Βηρυτό

  4. 16/01 13:35

    Η Πολωνία μηδενίζει τον ΦΠΑ σε τρόφιμα και φυσικό αέριο

  5. 16/01 13:34

    Ουκρανία: Διαγωνισμός για την ανακατασκευή του αεροδρομίου της Πολτάβα

  6. 16/01 13:32

    Τυνησία: Απαγόρευσης της νυχτερινής κυκλοφορίας για την αντιμετώπιση της πανδημίας

  7. 16/01 13:29

    Κ.Νοτοπούλου: Ο χειμερινός τουρισμός στην «εντατική», ο υπουργός Τουρισμού «στον κόσμο του»

  8. 16/01 13:21

    Το Χ.Κ. Παρνασσού συμμετέχει στις δράσεις της Παγκόσμιας Ημέρας Χιονιού την Κυριακή

  9. 16/01 13:13

    Β.Κικίλιας: Επιμήκυνση περιόδου με χειμερινό τουρισμό, city break και κρουαζιέρα

  10. 16/01 13:03

    FVW |Travel Talk: Virtual COUNTER DAYS 2022, με τη συμμετοχή προορισμών, ξενοδοχείων και κρουαζιέρας

  11. 15/01 01:33

    GlobalData: Η Google αποτελεί συνεχή απειλή για τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία

  12. 15/01 01:28

    Swiss Education Academy: Εκδρομές σοκολάτας και πολιτισμού στην Ελβετία

  13. 15/01 01:27

    Στη Μαδρίτη αυτήν την εβδομάδα η προσοχή της παγκόσμιας τουριστικής κοινότητας

  14. 15/01 00:51

    Νέος Αναπτυξιακός Νόμος | Ο εναλλακτικός τουρισμός στο επίκεντρο - ποιες επενδύσεις ενισχύονται

  15. 14/01 21:25

    ΥΠΑ: Περιστατικό με αεροσκάφος στο αεροδρόμιο της Μήλου

  16. 14/01 16:34

    HolidayCheck Special Award 2022: Ποια ελληνικά ξενοδοχεία επιλέγουν οι περισσότεροι Γερμανοί

  17. 14/01 15:47

    Γερμανία | FUR: Ιστορικό ρεκόρ ζήτησης για διακοπές το 2022 – Ανάκαμψη χωρίς εμπόδια το 2023

  18. 14/01 14:55

    Ισπανικός τουρισμός: Περιμένουν φέτος ανάκαμψη στο 88% των επιδόσεων του 2019

  19. 14/01 13:36

    Skyscanner | Έρευνα: "Δίψα" για διακοπές το 2022 - Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις κρατήσεις

  20. 14/01 12:50

    Β. Κικίλιας: Αιχμή του δόρατος της ανάπτυξης της χώρας ο τουρισμός το 2022

  21. 14/01 12:10

    ΗΠΑ: Σε εθελοντικό σύστημα εφαρμογής πρωτοκόλλων COVID οι κρουαζιέρες

  22. 14/01 11:19

    trivago | 9 αποδοτικοί κανόνες για ξενοδοχεία και καταλύματα ώστε να χτίσουν την επωνυμία & online παρουσία τους

  23. 14/01 10:31

    Έκλεισε ο φάκελος της πτώχευσης του Thomas Cook, χωρίς ευθύνες για τον Peter Fankhauser

  24. 14/01 10:18

    Συνάντηση ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων της Κρήτης και της Δωδεκανήσου με τον υφυπουργό Μεταφορών

  25. 14/01 10:08

    Ισπανία: Στο εξής κορωνοϊός όπως γρίπη

  26. 14/01 09:44

    Επιπλέον μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων (και στον τουρισμό) για τον Ιανουάριο του 2022

  27. 14/01 09:39

    Αλλαγή χρήσης ενοικιαζόμενων δωματίων και κατοικίας σε ξενοδοχεία στη Ζάκυνθο και στην Κρήτη

  28. 14/01 09:36

    Επιχορηγήσεις σε 2 ξενοδοχεία σε Βόλο και Χερσόνησο Ηρακλείου

  29. 14/01 09:33

    Έρευνα | Τι θέλουν να γνωρίζουν οι επαγγελματίες ταξιδιώτες εν μέσω πανδημίας

  30. 14/01 09:31

    Marriott: Νέα υπηρεσία ταξιδιωτικής ασφάλισης με απευθείας κρατήσεις

  31. 14/01 09:29

    Υπό νέα πίεση ο ισπανικός τουριστικός τομέας λόγω Όμικρον

  32. 13/01 16:07

    TasteAtlas: Η Ελλάδα δεύτερη καλύτερη χώρα στον κόσμο για την κουζίνα της- ποια πιάτα και προϊόντα ξεχωρίζουν

  33. 13/01 14:45

    Visit Greece app: 1,7 εκατομμύρια νέοι χρήστες και 400.000 "stories" εντός του 2021

  34. 13/01 14:22

    Ανοίγει το χιονοδρομικό κέντρο Πηλίου

  35. 13/01 14:14

    Αθλητικός τουρισμός | Ταξίδια για τους φανατικούς του ποδοσφαίρου από τον Ερικ Καντονά

  36. 13/01 14:07

    Κικίλιας: Συμφωνία με το Apollo για την ενίσχυση του αθλητικού Τουρισμού – 500.000 επισκέπτες το 2022 στην Ελλάδα

  37. 13/01 13:55

    Οδηγίες της ΑΑΔΕ προς ξενοδόχους για την εφαρμογή myDATA/timologio

  38. 13/01 13:44

    TUI: Συνεργασία με την Mobi Systems για πιο αποτελεσματικές μεταφορές των ταξιδιωτών στους προορισμούς

  39. 13/01 13:26

    Ο Δημήτρης Μπιάγκης Τομεάρχης Τουρισμού και Ναυτιλίας του ΚΙΝΑΛ

  40. 13/01 13:15

    “Mobile is the king” | 3,8 τρισ. ώρες στο κινητό τους αφιέρωσαν οι χρήστες το 2021

  41. 13/01 13:07

    Επιστολή Air France προς τους επιβάτες: Συνεισφέρετε στο βιώσιμο καύσιμο για ένα πιο βιώσιμο ταξίδι

  42. 13/01 13:06

    Πράσινο φως για 2 πολυτελή ξενοδοχεία σε Σαντορίνη και Καβάλα

  43. 13/01 13:05

    Επιχορηγήσεις για δύο νέα ξενοδοχεία σε Φλώρινα και Ζάκυνθο

  44. 13/01 13:03

    Cornell: Πώς το ψηφιακό μάρκετινγκ οδηγεί τα εστιατόρια στην επιτυχία

  45. 13/01 12:56

    Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Πρόγραμμα εξωστρέφειας για τις επιχειρήσεις ύψους 529.000 ευρώ

  46. 13/01 12:41

    ΙΑΤΑ | Υπερβολική η αντίδραση των κυβερνήσεων κατά της Όμικρον

  47. 13/01 12:09

    DW | Πέπλο σιωπής για την προέλευση του κορωνοϊού

  48. 13/01 11:51

    W Costa Navarino | Το πρώτο ξενοδοχείο W στην Ελλάδα ανοίγει το καλοκαίρι - Συνεργασία ΤΕΜΕΣ - Marriott

  49. 13/01 11:34

    Τουρισμός | HolidayCheck: Η Τουρκία κορυφαία επιλογή διακοπών των Γερμανών το 2022

  50. 13/01 10:16

    Τουρισμός | Το 34% των Αμερικανών αισθάνεται άνετα όταν ταξιδεύει, παρά την έξαρση της πανδημίας

  51. 12/01 15:18

    Ryanair: Αν η Lufthansa δεν θέλει πτήσεις-φαντάσματα ας πουλήσει τις θέσεις σε χαμηλούς ναύλους

  52. 12/01 15:05

    Η Ελλάδα θα βγει κερδισμένη στον τουριστικό τομέα από την κρίση της πανδημίας

  53. 12/01 14:48

    Ηandelsblatt | Η Ελλάδα, παράδεισος για Γερμανούς συνταξιούχους

  54. 12/01 14:47

    Η HORECA έρχεται σε 30 ημέρες, δυνατή, πλήρης και με ασφάλεια!

  55. 12/01 13:45

    TUI: Οι Βρετανοί επιθυμούν περισσότερο ήλιο, διακοπές και ύπνο - Τα 30 πράγματα που τους λείπουν περισσότερο

  56. 12/01 13:15

    Travel Counsellors: Η Ελλάδα στις κορυφαίες επιλογές των Βρετανών για διακοπές το καλοκαίρι

  57. 12/01 12:56

    Ε.Ξ. Θεσσαλονίκης | Άμεσα μέτρα στήριξης των θέσεων εργασίας στα ξενοδοχεία της πόλης

  58. 12/01 12:40

    Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων Χανίων | Να σταματήσει επιτέλους ο αποκλεισμός των δωματίων από τις κρατικές ενισχύσεις

  59. 12/01 12:23

    Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τους νέους κανόνες στα πιστοποιητικά εμβολιασμού για ταξίδια στην ΕΕ

  60. 12/01 12:23

    Έκπτωση έως 50% σε κρουαζιέρες της Celestyal Cruises

  61. 12/01 12:22

    Finnair: Αύξηση 550% στο επιβατικό κοινό τον Δεκέμβριο του 2021

  62. 12/01 12:19

    Priceless Planet Coalition: Συνεργασία Preferred Hotel Group και Mastercard για τη διατήρηση των δασών

  63. 12/01 12:18

    Αποφάσεις για ξενοδοχεία σε Βόλο και Πανόραμα Θεσσαλονίκης

  64. 12/01 12:17

    Επιχορηγήσεις για δύο νέα ξενοδοχεία σε Χανιά και Σαντορίνη

  65. 12/01 11:08

    Έρευνα TripAdvisor - Ipsos | Πιο ακριβά ταξίδια, οργανωμένα τουρ και νέες εμπειρίες θέλουν οι ταξιδιώτες το 2022 και μετά

  66. 12/01 09:59

    Τουρισμός: Η Κύπρος ανοίγει τα σύνορα στους Ρώσους με εμβόλιο Sputnik Light

  67. 12/01 09:45

    Ε.Ε. | Βραβείο για τις «Ευρωπαϊκές Πρωτεύουσες της Ένταξης και της Διαφορετικότητας»

  68. 11/01 22:00

    Τα "Rooms to let"  θέλουν και... "Planet to let"

  69. 11/01 16:21

    Παραμένει η λαμπερή ατμόσφαιρα στο Experience Park του Ελληνικού

  70. 11/01 15:05

    Με εισιτήριο 5 ευρώ η είσοδος των τουριστών στη Βενετία

  71. 11/01 14:46

    ForwardKeys: 4 λόγοι για να είμαστε αισιόδοξοι για τον τουρισμό το 2022

  72. 11/01 14:28

    Ρεκόρ αφίξεων ιδιωτικών jets στο Αεροδρόμιο της Πάρου

  73. 11/01 13:32

    Επιτακτική ανάγκη για μέτρα στήριξης στον κλάδο των τουριστικών γραφείων - Τα αναγκαία 8 μέτρα

  74. 11/01 13:16

    Telegraph: Ο απόλυτος οδηγός διακοπών για το 2022 – Ποιο ελληνικό νησί είναι στους καυτούς προορισμούς

  75. 11/01 13:08

    Ριζική ανακατασκευή του Hilton Αθήνας | Κλείνει στις 31 Ιανουαρίου - τι προβλέπεται για τους εργαζόμενους

  76. 11/01 12:56

    Πώς θα αναγνωρίσω τα fake news;

  77. 11/01 12:51

    Αποδόθηκε το θραύσμα Fagan του Παρθενώνα, στο Μουσείο της Ακρόπολης από το Μουσείο Antonino Salinas

  78. 11/01 12:06

    Έρευνα Booking: Πού να πάτε διακοπές το 2022 σύμφωνα με το κινέζικο ωροσκόπιο

  79. 11/01 12:05

    Yπουργείο Τουρισμού: Διαγωνισμός 1 εκατ. για την υποστήριξη των έργων που έχουν ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης

  80. 11/01 12:04

    Άδειες για νέα ξενοδοχεία σε Πάρο και Σκιάθο

  81. 11/01 12:03

    Επιχορηγήσεις για δύο νέα ξενοδοχεία σε Χανιά και Κω

  82. 11/01 12:02

    Χρονιά υψηλών προσδοκιών και απαιτήσεων

  83. 11/01 11:43

    Οι Σκανδιναβοί επιλέγουν την  Αμοργό, το «κόσμημα των Κυκλάδων» 

  84. 11/01 11:35

    Κ.Νοτοπούλου | "Ο χειμερινός τουρισμός εκπέμπει S.O.S αλλά η κυβέρνηση πανηγυρίζει!"

  85. 11/01 11:08

    Το "στοίχημα" του τουρισμού

  86. 11/01 11:05

    Η Αθήνα και η Αττική έχουν τεράστιες δυνατότητες βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης

  87. 11/01 10:15

    Ποιες αλλαγές στο προφίλ των τουριστών της Δυτικής Κρήτης έφερε η πανδημία (έρευνα- διαγράμματα)

  88. 10/01 20:21

    Κικίλιας: Επικαιροποίηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την κρουαζιέρα - επανέναρξη των ημερόπλοιων με την Τουρκία

  89. 10/01 15:56

    Ευνοϊκή για τα ταξίδια των Βρετανών η ισοτιμία στερλίνας - ευρώ

  90. 10/01 15:45

    Lufthansa: 18.000 "άδειες" πτήσεις αυτό το χειμώνα για να διατηρηθούν τα δρομολόγια

  91. 10/01 14:23

    International SOS: Πώς θα μπορούμε να ταξιδεύουμε με ασφάλεια το 2022

  92. 10/01 13:44

    Royal Caribbean: Νέες κρουαζιέρες στην Αθήνα και τα ελληνικά νησιά το 2023

  93. 10/01 13:24

    Αυτές ήταν οι δημοφιλέστερες ταξιδιωτικές εφαρμογές παγκοσμίως το 2021

  94. 10/01 12:55

    ΠΟΥ: Ορατό το τέλος της πανδημίας;

  95. 10/01 12:34

    Προκήρυξη ΑΣΕΠ για την πλήρωση 29 θέσεων στο Υπουργείο Τουρισμού

  96. 10/01 12:33

    Luxury Travel Expert: Αυτά είναι τα 5 καλύτερα νέα πολυτελή ξενοδοχεία που άνοιξαν στην Ελλάδα το 2021

  97. 10/01 12:09

    Δήμος Καλαμάτας: Σημαντικές δράσεις για τον τουρισμό στο σχέδιο για την Αειφόρο Ενέργεια και το Κλίμα

  98. 10/01 12:07

    Άδειες για νέα ξενοδοχεία σε Καλάβρυτα και Αρεόπολη

  99. 10/01 12:07

    Αίτημα για καταφύγιο τουριστικών σκαφών στην Αμμουλιανή

  100. 10/01 12:06

    Έκθεση φωτογραφίας Παραδοσιακοί Οικισμοί στον Βόλο