Το τραίνο της Πελοποννήσου – Τουρισμός 5.0

Γράφει ο κ.Γιώργος Καραμπάτος, τέως Πρόεδρος Επιμελητηρίου Μεσσηνίας
"Δημιουργικοί Έλληνες υπάρχουν παντού", τόνισε ο Υφυπουργός Τουρισμού κ. Μάνος Κόνσολας. στην εκδήλωση που διοργανώθηκε στον αύλειο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου των Δελφών με θέμα την επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού.
Το ερώτημα είναι: ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ;
Δυστυχώς στην συστημική μας δημοκρατία (με τα όσα ακούμε & διαβάζουμε καθημερινά, πως αλλιώς να την ονομάσεις;) για να ακουστούν οι δημιουργικοί πολίτες θα πρέπει να έχουν θεσμική ιδιότητα γεγονός που αποθαρρύνει τους σκεπτόμενους ενεργούς πολίτες να συμμετέχουν στα δημόσια πράγματα, με τραγικές συνέπειες στην ποιότητα διακυβέρνησης σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Είναι γνωστό ότι το όραμα των διαχειριστών της γραφειοκρατικής συστημικής δημοκρατίας εξαντλείται στο χρονικό μεσοδιάστημα μέχρι την επόμενη εκλογική αναμέτρηση, αντίθετα με τους δημιουργικούς πολίτες των όραμα των οποίων ταυτίζεται με τους παγκόσμιους στόχους του ΟΗΕ 2030 και μετά.
Η πανδημία Covid-19 και οι μετασεισμοί που θα προκύψουν (economist 5/07/2020 με τίτλο «τα χειρότερα έρχονται») υποχρεώνουν τις κυβερνήσεις σ’ όλο τον κόσμο σε πιο ανθεκτικές, δίκαιες και ηθικές στο περιβάλλον αναπτυξιακές πολιτικές, που θα διασφαλίζουν την ισόρροπη βιώσιμη ανάπτυξη και την αναγκαία σε περιόδους κρίσης και παγκόσμιου άγχους συλλογική κινητοποίηση. Σ’ αυτό το κάλεσμα οι οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και οι προοδευτικοί πολίτες ανασκουμπώνονται, δρούνε τοπικά - σκέφτονται παγκόσμια.
Στο πλαίσιο αυτό και με αφορμή τα τελευταία δημοσιεύματα στις τοπικές εφημερίδες για τον σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου θα καταθέσουμε την γνώμη μας και ελπίζουμε να βοηθήσει στην διαμόρφωση συναντίληψης για τις υποδομές που απαιτούνται πάνω στις οποίες πατάει στέρεα η βιώσιμη ανάπτυξη.
Ο σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου παραμένει ακόμη να θεωρείται το πλέον σημαντικό έργο υποδομής για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου με ανταγωνιστικό πλεονέκτημά την δυνατότητα αλληλοτροφοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής της νότιο-δυτικής Πελοποννήσου με τα λιμάνια ΠΑΤΡΑΣ & ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
Δυστυχώς τα οργανωμένα συμφέροντα των οδικών μεταφορών, των διοικήσεων του ΟΣΕ και των συνδικαλιστών εκπρόσωπων του κλάδου των σιδηροδρομικών με τις ευλογίες του πολιτικού προσωπικού της συστημικής δημοκρατίας έκαναν το «θαύμα τους»: ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ – ΕΚΛΕΙΣΑΝ – ΠΤΩΧΕΥΣΑΝ τον σιδηρόδρομο.
Ερώτημα ποιος έχασε & ποιος κέρδισε;
Σίγουρα έχασαν οι «συνήθως ύποπτοι» δηλαδή ο ελληνικός λαός που καλείται να πληρώσει για την ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο. Υπάρχουν βέβαια τα 50 + δις του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου οικονομικού προϋπολογισμού 2021 – 2027, όμως, για να εισπραχθούν αυτά, πρέπει να κατατεθούν επιλέξιμες προτάσεις και με αυστηρή εποπτεία στην υλοποίηση από έναν μηχανισμό που θα έχει συνέχεια και μακρά διάρκεια, ένα φιλόδοξο σχέδιο για την επόμενη μέρα χωρίς εκπτώσεις και πελατειακές ισορροπίες.
Διαβάζοντας όμως στις τοπικές εφημερίδες την συνέντευξη του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Παν. Νίκα ότι είναι απαραίτητη η εκπόνηση μελέτης για την κανονικοποίηση της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής της Πελοποννήσου, μας ζώσανε «μαύρα φίδια» γιατί ενώ θέλει να φαίνεται υπέρμαχος του σιδηρόδρομου στην ουσία τον καταδικάζει (σκοπίμως μάλλον) γιατί η μετατροπή της μετρικής γραμμής σε κανονική έχει μεγάλο κόστος, δεν υπάρχουν τα προ απαιτούμενα μελέτες σκοπιμότητας & βιωσιμότητας και δεν έχουμε την πολυτέλεια του χρόνου για να συζητάμε χρόνια πολλά όπως για παράδειγμα με τον δρόμο Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη ή όπως με την διαχείριση αποβλήτων.
Να θυμίσουμε ότι επί της θητείας μου ως Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας (1998 – 2011) προσπαθήσαμε να πείσουμε τις δημοτικές αρχές ότι ο σιδηρόδρομος σ’ ένα πλαίσιο φιλοσοφίας συνδυασμένων μεταφορών είναι το μέλλον της Καλαμάτας και της Πελοποννήσου αλλά δυστυχώς δεν τα καταφέραμε. Σήμερα μας δίνεται η ευκαιρία να επαναλάβουμε ότι αυτές οι οραματικές προσεγγίσεις που ακούστηκαν από τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Παν. Νίκα δυνητικά είναι εφικτές όταν υπάρχουν τα προ απαιτούμενα όπως Λιμάνια που έχουν ρόλο, βιομηχανικές περιοχές, διαμετακομιστικά κέντρα, αεροδρόμια, οδικοί άξονες και όταν όλα αυτά διασυνδέονται, τότε μιλάμε για συνδυασμένες μεταφορές.
Εκτίμησή μας είναι ότι νότια Πελοπόννησος έχει περισσότερη ανάγκη από ένα τραίνο χαμηλού κόστους (δηλαδή αργό) εναλλακτικό στην οδική μεταφορά που διασυνδέεται με τουριστικούς προορισμούς, αρχαιολογικούς χώρους (Πύλος, Αρχαία Ολυμπία, Αρχαία Μεσσήνη κ.α.), με τα λιμάνια της Καλαμάτας, Πύλου, Κυπαρισσίας, Κατάκολο και Πάτρας συμβάλλοντας στην αειφόρο ανάπτυξη όλης της Πελοποννήσου και ενισχύοντας την προοπτική η Πελοπόννησος να γίνει το Διεθνές Προπονητικό Κέντρο Ολυμπιακών Αθλημάτων με πυρήνα την Αρχαία Ολυμπία
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι ο σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου δεν μπορεί να λειτουργήσει ανταγωνιστικά με τους οδικούς άξονες για τον απλούστατο λόγο ότι την όποια μείωση της οδικής κίνησης θα την πληρώσουμε δύο φορές, πρώτα ως επιδότηση λόγω μειωμένης κίνησης - σύμφωνα με τις συμβάσεις με τους κατασκευαστές και τεράστια κόστη για ένα γρήγορο τραίνο πάνω σε κανονική γραμμή, αμφιβόλου χρησιμότητας και ακόμη χειρότερα στερώντας την υπόλοιπη χώρα από πόρους που θα τους επέτρεπαν να χρηματοδοτήσουν τα δικά τους αναπτυξιακά έργα, ηθικό και ουσιαστικό ζήτημα ειδικά όταν δεν έχουν «Μπάρμπα στην Κορώνη».
Με βάση τα παραπάνω προτείνουμε:
- Την άμεση επαναλειτουργία του δυτικού σιδηροδρομικού άξονα με έργα βελτίωσης, συντήρησης & επέκτασης της μετρικής γραμμής που θα συνδέει: ΠΑΤΡΑ – ΠΥΡΓΟΣ – ΚΑΤΑΚΩΛΟ - ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ – ΚΥΠΑΡΗΣΣΙΑ – ΠΥΛΟΣ –ΜΕΣΣΗΝΗ – ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ» - ΚΑΛΑΜΑΤΑ.
- Την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΤΡΙΠΟΛΗ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ
- Ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καλαμάτας με την Κρήτη με δύο τουλάχιστον δρομολόγια την εβδομάδα.
Ας μην ξεχνάμε ότι η πανδημία του κορονοϊού προκαλεί, και θα προκαλέσει μακροπρόθεσμα, τεράστιες κοινωνικοοικονομικές ζημίες σε παγκόσμιο επίπεδο. Θα δούμε πολλές αλλαγές, αλλά σε αυτήν τη κρίσιμη στιγμή είναι σημαντικό να αξιοποιήσουμε όλες τις ευκαιρίες για να συμπληρώσουμε τις υπάρχουσες υποδομές της Πελοποννήσου. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία που προσφέρεται με τα 50 + δις. ευρωπαϊκά κονδύλια και να εργαστούμε προς ένα νέο πρότυπο τουρισμού, ικανού να στηρίξει όλους τους κλάδους της οικονομίας μας και πρώτα το περιβάλλον. Θα είναι τραγικό λάθος να πιστεύουμε ότι ανάπτυξη σημαίνει επιστροφή στο 2007, αντίθετα θα προτείναμε να εξειδικεύσουμε την πρόταση του Taleb Rifai Γενικού Γραμματέα του UNWTO: «…να εργαστούμε πάνω στο νέο πρότυπο του τουρισμό 5.0, με επίκεντρο τον άνθρωπο, στον οποίο ο μύθος του οικονομισμού δίνει τη θέση του σε μια πρωτοποριακή σχέση μεταξύ της τεχνολογίας και ενός νέου ανθρωπισμού για ανθρώπινη βιώσιμη ανάπτυξη και ειρήνη».
07/02 17:15
SEAJETS- Μ. Ηλιόπουλος: Στηρίζουμε τη Σαντορίνη, με ευθύνη και ευγνωμοσύνη
07/02 17:09
ΣΥΡΙΖΑ | "Σεισμό" προκαλεί η κυβερνητική υποκρισία για το Σαρακήνικο
07/02 17:05
H Όλγα Κεφαλογιάννη στη HORECA | Η Ελλάδα έχει εμπειρία στη διαχείριση φυσικών φαινομένων
07/02 14:20
FedHATTA: «Άνοιγμα» των ελληνικών ταξιδιωτικών γραφείων στην αγορά του Ιράν
07/02 13:56
Οι Βρετανοί τουρ οπερέιτορ συνεχίζουν τις πωλήσεις για Σαντορίνη
07/02 13:50
07/02 13:40
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη Σαντορίνη - Να προστατεύσουμε την τουριστική φήμη του νησιού
07/02 13:30
Λίνα Μενδώνη: Σύσκεψη για την προστασία των αρχαιοτήτων σε Σαντορίνη- Κυκλάδες
07/02 13:04
07/02 12:47
07/02 12:46
07/02 12:07
Springer Reisen: 20 συνδέσεις με Ελληνικά νησιά αυτό το καλοκαίρι
07/02 11:18
Ελλάδα: Μια ανάσα πριν από τα 30 εκατ. οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις το 2024 - Ποιος ταξίδεψε πού
07/02 11:11
H Ευρώπη ως ενιαίος τουριστικός προορισμός - Ο Α. Φιορεντίνος στο Destination Europe Summit 2025
07/02 11:03
07/02 10:44
Χρυσή διάκριση Zero Waste για τα Elounda SA Hotels and Resorts
07/02 10:26
Γερμανικός Τύπος | «Απίθανη μία ηφαιστειακή έκρηξη στη Σαντορίνη»
07/02 10:05
Απόβαση του δήμου Καντάνου-Σελίνου στο Αμβούργο και στην έκθεση Reisen Hamburg 2025
07/02 06:45
Ο τουρισμός, το λεοντόψαρο και το ενδιαφέρον του Πρίγκιπα Αλβέρτου
07/02 06:18
Διαγωνισμός για τη μίσθωση διατηρητέου και μετατροπή του σε ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας
07/02 06:15
07/02 06:10
Υπουργείο Τουρισμού για το Σαρακίνικο: Στο Δήμο η ευθύνη για όποια παράλειψη ή εμπλοκή
07/02 06:10
Δήμος Δυτικής Λέσβου: Δωρεά του ΔΕΔΔΗΕ για αποκατάσταση του Οθωμανικού Λουτρού Καλλονής
07/02 06:10
Πληρωμές επιχορηγήσεων για 4 ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Παξούς, Λευκάδα, Ζάκυνθο και Χανιά
07/02 06:10
Θετικές οι προοπτικές για τον τουρισμό το 2025 αλλά τα μεγάλα «αγκάθια» παραμένουν
07/02 06:05
Οι Βρετανοί ταξιδιωτικοί πράκτορες «ανακαλύπτουν» τη Νάξο - Ρεκόρ αφίξεων το 2024
06/02 17:54
06/02 17:51
Αθλητικός τουρισμός | Συνάντηση Ράπτη για το Συνέδριο Προπονητών Euroleague 2025
06/02 17:20
29,3 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις το 2024, με σαφείς ενδείξεις διεύρυνσης της σεζόν
06/02 15:15
H τεχνητή νοημοσύνη στον τουρισμό: τι δείχνει έρευνα της TUI
06/02 15:08
06/02 14:57
06/02 13:57
ΕΣΕΕ | Έκτακτα μέτρα στήριξης των εμπορικών επιχειρήσεων στη Σαντορίνη
06/02 13:17
Sotheby’s: H Aθηναϊκή Ριβιέρα πρώτη σε ζήτηση για πολυτελή ακίνητα - η Μύκονος 6η
06/02 12:40
Costa Navarino: Νέα σεζόν με ανανεωμένους χώρους φιλοξενίας και νέες εμπειρίες
06/02 12:27
Έρχονται οι DMMOs στους Ελληνικούς προορισμούς – Τι δείχνουν οι τελευταίες διεθνείς τάσεις
06/02 12:14
Γαλλία: Αντιδράσεις για την σχεδιαζόμενη αύξηση των φόρων στις πτήσεις
06/02 12:12
Περισσότερες πτήσεις προς Ελλάδα το 2025 από την ιρλανδική αγορά
06/02 11:47
WTTC | Οι ταξιδιώτες προσέχουν το κόστος και την ποιότητα, ελάχιστοι τη βιωσιμότητα
06/02 11:00
Ξενοδοχεία | Ο όμιλος MITSIS βραβεύτηκε στο θεσμό των Growth Awards
06/02 10:47
Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Αθήνας: Το νέο Δ.Σ. για την επόμενη τριετία
06/02 10:00
Η Wyndham και η HR Group επεκτείνονται σε Γερμανία, Αυστρία και Ολλανδία με 25 νέα ξενοδοχεία
06/02 07:10
Ο ομογενής Κεφαλονίτης ξενοδόχος και οι εγκρίσεις για το ξενοδοχείο στο Σαρακίνικο
06/02 07:00
Πώς θα αντιμετωπίσει η Νάξος τον κίνδυνο λειψυδρίας ενόψει της τουριστικής περιόδου
06/02 06:45
Περιφέρεια Αττικής: Δεν υπάρχει υπερτουρισμός στην Αθήνα - καμπανάκι για τις υποδομές
06/02 06:30
Πληρωμές επιχορηγήσεων για 4 ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο, Χανιά, Οίτυλο και Σύβοτα
06/02 06:30
Χρήση νερού από γεωτρήσεις σε κάμπινγκ και τουριστική κατασκήνωση σε Όλυμπο και Χαλκιδική
06/02 06:10
Δήμος Φολεγάνδρου: Απαγόρευση περιφοράς ή βοσκής ζώων σε τουριστικούς χώρους
06/02 06:05
06/02 06:05
05/02 18:50
Εθνικό σχέδιο δράσης για το ποδήλατο, με ανάπτυξη και στον ποδηλατικό τουρισμό
05/02 18:35
Υπουργείο Ναυτιλίας | 8 μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στις Κυκλάδες από τους σεισμούς
05/02 18:02
Ο Δήμος Μήλου επιχειρεί να μπλοκάρει και δεύτερη επένδυση για 5άστερο ξενοδοχείο
05/02 16:05
Τέλη Ιουλίου το πρώτο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος
05/02 15:48
05/02 14:34
Ryanair: Νέα σύνδεση Βρυξέλλες – Βόλος το καλοκαίρι του 2025
05/02 14:08
Δήμος Αθηναίων και φορείς ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παραμείνει το νερό δημόσιο αγαθό
05/02 12:26
Tο πρώτο ρομποτικό εστιατόριο με τεχνητή νοημοσύνη στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης
05/02 11:43
Αεροδρόμιο της Αθήνας: Με το "δεξί" ξεκίνησε και το 2025, +14,5% οι επιβάτες τον Ιανουάριο
05/02 11:30
05/02 11:18
Πώς οι ξένοι ταξιδιωτικοί επαγγελματίες θα προωθούν τους ελληνικούς προορισμούς
05/02 11:14
Σε δύο χρόνια το νέο ξενοδοχείο του Αντώνη Ηλιόπουλου στην Αθήνα
05/02 11:04
Τουρισμός: 4 Ελληνικά νησιά αιχμαλωτίζουν τα βλέμματα των Αμερικανών για διακοπές το 2025
05/02 06:15
Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα της επόμενης 10ετίας για την Aegean
05/02 06:15
Φρένο του ΥΠΕΝ στην επένδυση για 5άστερο ξενοδοχείο στο Σαρακίνικο της Μήλου
05/02 06:10
Conde Nast Traveller | Η Κρήτη στα 29 καλύτερα μέρη του πλανήτη για διακοπές πριν από το καλοκαίρι
05/02 06:10
05/02 06:10
05/02 06:10
05/02 06:05
05/02 06:05
05/02 06:00
Επιτροπές πεζοπορικών διαδρομών και τουριστικής ανάπτυξης των δήμων Δωρίδος και Μαρώνειας-Σαπών
04/02 23:56
04/02 16:45
Παγκρήτιο Φόρουμ | Προώθηση των Κρητικών προϊόντων στα Κρητικά ξενοδοχεία για 13η χρονιά
04/02 16:14
04/02 16:01
Αντώνης Ηλιόπουλος στο Tornos News: Καμιά ακύρωση στη Σαντορίνη, στάση αναμονής χωρίς πανικό
04/02 15:42
SKY express: Δωρεάν εισιτήρια για παιδιά και εκπαιδευτικούς στις πτήσεις Σαντορίνη - Αθήνα
04/02 15:15
04/02 13:33
SkyUp Airlines: Δύο νέες συνδέσεις με Αθήνα και Κέρκυρα από τη Μολδαβία
04/02 13:26
04/02 13:20
Πτήσεις: Οι δύο νέες συνδέσεις με την Αθήνα που ξεκινούν τον Φεβρουάριο
04/02 12:08
Γερμανικές συστάσεις για τις σεισμικές δονήσεις στη Σαντορίνη
04/02 10:43
Μανώλης Τσακαλάκης | Η επερχόμενη τουριστική σεζόν προμηνύεται "αρκετά καλή"
04/02 10:38
AEGEAN: 4 έκτακτες πτήσεις προς Σαντορίνη και σήμερα Τρίτη | από 55-65 ευρώ οι ναύλοι
04/02 10:33
Ευρωπαϊκά Ξενοδοχεία: "Στοπ" στις πλαστικές συσκευασίες μιας χρήσης από το 2030
04/02 06:20
04/02 06:15
04/02 06:11
Ιερά Μητρόπολις Ρόδου: Ψηφιακή προβολή του Δικτύου Μουσείων και Επισκέψιμων Μνημείων
04/02 06:10
Άδειες για χρήση νερού από γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία σε Κω και Χανιά
04/02 06:10
04/02 06:07
Κινηματογράφηση στο Καλλιμάρμαρο για δημιουργία ηλεκτρονικού χάρτη
04/02 06:05
Το φαραωνικό έργο που θα συνδέσει με υποθαλάσσια σήραγγα την Ευρώπη με την Αφρική
03/02 18:20
Celestyal: Δωρεάν αναβάθμιση καμπίνας σε επιλεγμένες κρουαζιέρες
03/02 17:40
Σεισμικές δονήσεις στη Σαντορίνη: τι προβλέπουν τα νέα μέτρα
03/02 16:41
Χανιά: Έξυπνες μπάρες για την προστασία του Ενετικού λιμανιού και των επισκεπτών του
03/02 16:29
Cycladic Shop | Μουσείο: Nέα σειρά αντικειμένων εμπνευσμένη από έκθεση για τις Κυκλαδίτισσες
03/02 15:02
03/02 14:56
Προβολή της Λέσβου στην Κωνσταντινούπολη - Συμμετοχή στην EMITT 2025
03/02 14:43
03/02 13:56
Springer Reisen: 20 συνδέσεις με Ελληνικά νησιά αυτό το καλοκαίρι
WTTC | Οι ταξιδιώτες προσέχουν το κόστος και την ποιότητα, ελάχιστοι τη βιωσιμότητα
SEAJETS- Μ. Ηλιόπουλος: Στηρίζουμε τη Σαντορίνη, με ευθύνη και ευγνωμοσύνη
Λίνα Μενδώνη: Σύσκεψη για την προστασία των αρχαιοτήτων σε Σαντορίνη- Κυκλάδες
Οι Βρετανοί τουρ οπερέιτορ συνεχίζουν τις πωλήσεις για Σαντορίνη
H Όλγα Κεφαλογιάννη στη HORECA | Η Ελλάδα έχει εμπειρία στη διαχείριση φυσικών φαινομένων
FedHATTA: «Άνοιγμα» των ελληνικών ταξιδιωτικών γραφείων στην αγορά του Ιράν
ΣΥΡΙΖΑ | "Σεισμό" προκαλεί η κυβερνητική υποκρισία για το Σαρακήνικο
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη Σαντορίνη - Να προστατεύσουμε την τουριστική φήμη του νησιού
Φρένο του ΥΠΕΝ στην επένδυση για 5άστερο ξενοδοχείο στο Σαρακίνικο της Μήλου
Μανώλης Τσακαλάκης | Η επερχόμενη τουριστική σεζόν προμηνύεται "αρκετά καλή"
Χανιά: Έξυπνες μπάρες για την προστασία του Ενετικού λιμανιού και των επισκεπτών του
Πτήσεις: Οι δύο νέες συνδέσεις με την Αθήνα που ξεκινούν τον Φεβρουάριο
Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Αθηνών | Σεισμικές δονήσεις στη Σαντορίνη: Όλα τα πιθανά σενάρια
H Ευρώπη ως ενιαίος τουριστικός προορισμός - Ο Α. Φιορεντίνος στο Destination Europe Summit 2025
AEGEAN: 4 έκτακτες πτήσεις προς Σαντορίνη και σήμερα Τρίτη | από 55-65 ευρώ οι ναύλοι
Διαγωνισμός για τη μίσθωση διατηρητέου και μετατροπή του σε ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας
Απόβαση του δήμου Καντάνου-Σελίνου στο Αμβούργο και στην έκθεση Reisen Hamburg 2025
( 0 )