Το τραίνο της Πελοποννήσου – Τουρισμός 5.0

Γράφει ο κ.Γιώργος Καραμπάτος, τέως Πρόεδρος Επιμελητηρίου Μεσσηνίας
"Δημιουργικοί Έλληνες υπάρχουν παντού", τόνισε ο Υφυπουργός Τουρισμού κ. Μάνος Κόνσολας. στην εκδήλωση που διοργανώθηκε στον αύλειο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου των Δελφών με θέμα την επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού.
Το ερώτημα είναι: ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ;
Δυστυχώς στην συστημική μας δημοκρατία (με τα όσα ακούμε & διαβάζουμε καθημερινά, πως αλλιώς να την ονομάσεις;) για να ακουστούν οι δημιουργικοί πολίτες θα πρέπει να έχουν θεσμική ιδιότητα γεγονός που αποθαρρύνει τους σκεπτόμενους ενεργούς πολίτες να συμμετέχουν στα δημόσια πράγματα, με τραγικές συνέπειες στην ποιότητα διακυβέρνησης σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Είναι γνωστό ότι το όραμα των διαχειριστών της γραφειοκρατικής συστημικής δημοκρατίας εξαντλείται στο χρονικό μεσοδιάστημα μέχρι την επόμενη εκλογική αναμέτρηση, αντίθετα με τους δημιουργικούς πολίτες των όραμα των οποίων ταυτίζεται με τους παγκόσμιους στόχους του ΟΗΕ 2030 και μετά.
Η πανδημία Covid-19 και οι μετασεισμοί που θα προκύψουν (economist 5/07/2020 με τίτλο «τα χειρότερα έρχονται») υποχρεώνουν τις κυβερνήσεις σ’ όλο τον κόσμο σε πιο ανθεκτικές, δίκαιες και ηθικές στο περιβάλλον αναπτυξιακές πολιτικές, που θα διασφαλίζουν την ισόρροπη βιώσιμη ανάπτυξη και την αναγκαία σε περιόδους κρίσης και παγκόσμιου άγχους συλλογική κινητοποίηση. Σ’ αυτό το κάλεσμα οι οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και οι προοδευτικοί πολίτες ανασκουμπώνονται, δρούνε τοπικά - σκέφτονται παγκόσμια.
Στο πλαίσιο αυτό και με αφορμή τα τελευταία δημοσιεύματα στις τοπικές εφημερίδες για τον σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου θα καταθέσουμε την γνώμη μας και ελπίζουμε να βοηθήσει στην διαμόρφωση συναντίληψης για τις υποδομές που απαιτούνται πάνω στις οποίες πατάει στέρεα η βιώσιμη ανάπτυξη.
Ο σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου παραμένει ακόμη να θεωρείται το πλέον σημαντικό έργο υποδομής για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου με ανταγωνιστικό πλεονέκτημά την δυνατότητα αλληλοτροφοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής της νότιο-δυτικής Πελοποννήσου με τα λιμάνια ΠΑΤΡΑΣ & ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
Δυστυχώς τα οργανωμένα συμφέροντα των οδικών μεταφορών, των διοικήσεων του ΟΣΕ και των συνδικαλιστών εκπρόσωπων του κλάδου των σιδηροδρομικών με τις ευλογίες του πολιτικού προσωπικού της συστημικής δημοκρατίας έκαναν το «θαύμα τους»: ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ – ΕΚΛΕΙΣΑΝ – ΠΤΩΧΕΥΣΑΝ τον σιδηρόδρομο.
Ερώτημα ποιος έχασε & ποιος κέρδισε;
Σίγουρα έχασαν οι «συνήθως ύποπτοι» δηλαδή ο ελληνικός λαός που καλείται να πληρώσει για την ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο. Υπάρχουν βέβαια τα 50 + δις του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου οικονομικού προϋπολογισμού 2021 – 2027, όμως, για να εισπραχθούν αυτά, πρέπει να κατατεθούν επιλέξιμες προτάσεις και με αυστηρή εποπτεία στην υλοποίηση από έναν μηχανισμό που θα έχει συνέχεια και μακρά διάρκεια, ένα φιλόδοξο σχέδιο για την επόμενη μέρα χωρίς εκπτώσεις και πελατειακές ισορροπίες.
Διαβάζοντας όμως στις τοπικές εφημερίδες την συνέντευξη του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Παν. Νίκα ότι είναι απαραίτητη η εκπόνηση μελέτης για την κανονικοποίηση της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής της Πελοποννήσου, μας ζώσανε «μαύρα φίδια» γιατί ενώ θέλει να φαίνεται υπέρμαχος του σιδηρόδρομου στην ουσία τον καταδικάζει (σκοπίμως μάλλον) γιατί η μετατροπή της μετρικής γραμμής σε κανονική έχει μεγάλο κόστος, δεν υπάρχουν τα προ απαιτούμενα μελέτες σκοπιμότητας & βιωσιμότητας και δεν έχουμε την πολυτέλεια του χρόνου για να συζητάμε χρόνια πολλά όπως για παράδειγμα με τον δρόμο Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη ή όπως με την διαχείριση αποβλήτων.
Να θυμίσουμε ότι επί της θητείας μου ως Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας (1998 – 2011) προσπαθήσαμε να πείσουμε τις δημοτικές αρχές ότι ο σιδηρόδρομος σ’ ένα πλαίσιο φιλοσοφίας συνδυασμένων μεταφορών είναι το μέλλον της Καλαμάτας και της Πελοποννήσου αλλά δυστυχώς δεν τα καταφέραμε. Σήμερα μας δίνεται η ευκαιρία να επαναλάβουμε ότι αυτές οι οραματικές προσεγγίσεις που ακούστηκαν από τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Παν. Νίκα δυνητικά είναι εφικτές όταν υπάρχουν τα προ απαιτούμενα όπως Λιμάνια που έχουν ρόλο, βιομηχανικές περιοχές, διαμετακομιστικά κέντρα, αεροδρόμια, οδικοί άξονες και όταν όλα αυτά διασυνδέονται, τότε μιλάμε για συνδυασμένες μεταφορές.
Εκτίμησή μας είναι ότι νότια Πελοπόννησος έχει περισσότερη ανάγκη από ένα τραίνο χαμηλού κόστους (δηλαδή αργό) εναλλακτικό στην οδική μεταφορά που διασυνδέεται με τουριστικούς προορισμούς, αρχαιολογικούς χώρους (Πύλος, Αρχαία Ολυμπία, Αρχαία Μεσσήνη κ.α.), με τα λιμάνια της Καλαμάτας, Πύλου, Κυπαρισσίας, Κατάκολο και Πάτρας συμβάλλοντας στην αειφόρο ανάπτυξη όλης της Πελοποννήσου και ενισχύοντας την προοπτική η Πελοπόννησος να γίνει το Διεθνές Προπονητικό Κέντρο Ολυμπιακών Αθλημάτων με πυρήνα την Αρχαία Ολυμπία
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι ο σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου δεν μπορεί να λειτουργήσει ανταγωνιστικά με τους οδικούς άξονες για τον απλούστατο λόγο ότι την όποια μείωση της οδικής κίνησης θα την πληρώσουμε δύο φορές, πρώτα ως επιδότηση λόγω μειωμένης κίνησης - σύμφωνα με τις συμβάσεις με τους κατασκευαστές και τεράστια κόστη για ένα γρήγορο τραίνο πάνω σε κανονική γραμμή, αμφιβόλου χρησιμότητας και ακόμη χειρότερα στερώντας την υπόλοιπη χώρα από πόρους που θα τους επέτρεπαν να χρηματοδοτήσουν τα δικά τους αναπτυξιακά έργα, ηθικό και ουσιαστικό ζήτημα ειδικά όταν δεν έχουν «Μπάρμπα στην Κορώνη».
Με βάση τα παραπάνω προτείνουμε:
- Την άμεση επαναλειτουργία του δυτικού σιδηροδρομικού άξονα με έργα βελτίωσης, συντήρησης & επέκτασης της μετρικής γραμμής που θα συνδέει: ΠΑΤΡΑ – ΠΥΡΓΟΣ – ΚΑΤΑΚΩΛΟ - ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ – ΚΥΠΑΡΗΣΣΙΑ – ΠΥΛΟΣ –ΜΕΣΣΗΝΗ – ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ» - ΚΑΛΑΜΑΤΑ.
- Την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΤΡΙΠΟΛΗ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ
- Ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καλαμάτας με την Κρήτη με δύο τουλάχιστον δρομολόγια την εβδομάδα.
Ας μην ξεχνάμε ότι η πανδημία του κορονοϊού προκαλεί, και θα προκαλέσει μακροπρόθεσμα, τεράστιες κοινωνικοοικονομικές ζημίες σε παγκόσμιο επίπεδο. Θα δούμε πολλές αλλαγές, αλλά σε αυτήν τη κρίσιμη στιγμή είναι σημαντικό να αξιοποιήσουμε όλες τις ευκαιρίες για να συμπληρώσουμε τις υπάρχουσες υποδομές της Πελοποννήσου. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία που προσφέρεται με τα 50 + δις. ευρωπαϊκά κονδύλια και να εργαστούμε προς ένα νέο πρότυπο τουρισμού, ικανού να στηρίξει όλους τους κλάδους της οικονομίας μας και πρώτα το περιβάλλον. Θα είναι τραγικό λάθος να πιστεύουμε ότι ανάπτυξη σημαίνει επιστροφή στο 2007, αντίθετα θα προτείναμε να εξειδικεύσουμε την πρόταση του Taleb Rifai Γενικού Γραμματέα του UNWTO: «…να εργαστούμε πάνω στο νέο πρότυπο του τουρισμό 5.0, με επίκεντρο τον άνθρωπο, στον οποίο ο μύθος του οικονομισμού δίνει τη θέση του σε μια πρωτοποριακή σχέση μεταξύ της τεχνολογίας και ενός νέου ανθρωπισμού για ανθρώπινη βιώσιμη ανάπτυξη και ειρήνη».
- 1) Αναδεικνύοντας Νέους Πρωταγωνιστές: Η Νέα Δυναμική των Μικρών Λιμανιών στην Κρουαζιέρα | Iωάννης Μπρας
- 2) Η πίεση στους τουριστικούς κλάδους και η ανάγκη για έμπρακτη στήριξη
- 3) Η "τουριστική επέλαση" της Αλβανίας και ο ανταγωνισμός με τους ελληνικούς προορισμούς
- 4) Η ανθεκτικότητα του τουρισμού σε περιόδους κρίσης
17/07 13:32
ΣΕΤΚΕ | Αναστολή της ΚΥΑ για τις πισίνες - δυσαρέσκεια για την απουσία διαβούλευσης
17/07 13:27
17/07 12:48
Αύξηση αφίξεων και διανυκτερεύσεων στα τουριστικά καταλύματα τον Μάιο 2025
17/07 12:32
Κινηματογράφος και Πολιτισμός της Διατροφής: Από τη Γαλλία στη Λέσβο
17/07 11:58
Την Παρασκευή οι περισσότερες αναχωρήσεις πτήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο - και προς την Ελλάδα
17/07 11:20
O εναλλακτικός τουρισμός στην Ελλάδα | Παρουσίαση στη Βρετανική αγορά
17/07 11:10
Σητεία: Η διπλή ευκαιρία για τουριστική απογείωση με υπογραφή UNESCO
17/07 10:40
17/07 10:34
TRYP By Wyndham Lisboa Caparica Mar: Ανακαίνιση με έμπνευση από την ακτή
17/07 07:47
17/07 07:26
17/07 07:24
Νότιο Ρέθυμνο: Σταθερός θερινός πόλος έλξης με 4.000 επισκέπτες την ημέρα στον Πλακιά
17/07 07:22
936 καταρτιζόμενοι στις Σ.Α.Ε.Κ. του υπουργείου Τουρισμού τη νέα χρονιά
17/07 07:21
ETC: Η Ελλάδα σαρώνει στην προσέλκυση νέων επισκεπτών από την Ευρώπη
17/07 07:21
17/07 07:18
Πρωτόκολλο συνεργασίας Ελλάδας - Ιταλίας στον τουρισμό θα υπογράψει η Όλγα Κεφαλογιάννη στη Ρώμη
17/07 07:16
17/07 07:10
Η Aegean απογειώνεται για Ινδία – Πτήσεις από το 2026 με νέα Airbus XLR
17/07 07:09
Zig Zag Festival στα Τζουμέρκα: Ένα πολιτιστικό πέρασμα από τη γη στον ουρανό
17/07 07:04
17/07 06:27
Προς διαβούλευση η μεγάλη επένδυση της INTERPLAZA στη Ρόδο | Ξενοδοχείο 394 δωματίων, 158 κατοικίες
17/07 06:25
Air Mediterranean: Νέες συνδέσεις με Βερολίνο, Κολωνία και Βιέννη από Αθήνα
17/07 06:24
Οι συνηθισμένες και οι... περίεργες συμπεριφορές των Σουηδών στις διακοπές
16/07 19:33
16/07 16:30
16/07 16:24
Περισσότεροι σπουδαστές στη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Γαλαξιδίου | Βήμα βιωσιμότητας
16/07 15:39
16/07 15:11
16/07 14:37
Νοροϊός εν πλω: Νέο κρούσμα σε κρουαζιερόπλοιο, αυξάνονται τα περιστατικά το 2025
16/07 14:10
Η γαλλική Transavia επενδύει στη Θεσσαλονίκη και κατά τη χειμερινή περίοδο
16/07 14:05
16/07 13:53
Πώς η Νέα γενιά επιβατών Κρουαζιέρας Αναδιαμορφώνει τον Αντίκτυπο στους Προορισμούς | Ιωάννης Μπρας
16/07 13:43
3.000 έλεγχοι σε ενοικιαζόμενα μέσα αναψυχής από το Λιμενικό
16/07 11:12
Το Kivotos Santorini εντάχθηκε στο πρόγραμμα Fine Hotels & Resorts της American Express
16/07 10:23
16/07 10:03
Σέριφος: Συναγερμός για την κατανάλωση νερού – Αυστηρά πρόστιμα για σπατάλη
16/07 09:54
Το Sani/Ikos Group προσφέρει δωρεάν διακοπές σε παιδιά από "Το Χαμόγελο του Παιδιού"
16/07 08:04
16/07 07:45
Κραυγή αγωνίας από τη Σύμη για τον μαζικό τουρισμό – Τέλος 3 ευρώ στους ημερήσιους επισκέπτες
16/07 07:37
16/07 07:15
Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες που... απογοητεύουν – Οι τρεις χειρότερες για το 2025
16/07 07:13
Αποφάσεις για τουριστικά καταφύγια σε Λέρο, Χαλκιδική, Ξηρόμερο και Αγία Άννα
16/07 07:10
Συμφωνία Etihad – SKY express: Πύλη για 24 ελληνικά νησιά και 3 πόλεις της Μεσογείου
16/07 07:05
16/07 07:03
Δήμος Λίμνης Πλαστήρα: Απόφαση για εκμίσθωση 6 + 3 χρόνια του Ξενώνα Μεσενικόλα
16/07 07:00
Expedia: Ποια Μύκονος; Ποια Σαντορίνη; Αυτό είναι το νέο αγαπημένο Ελληνικό νησί
16/07 06:46
Εκρηκτική αύξηση της επισκεψιμότητας στα μουσεία Αρχαίας Ολυμπίας και Δελφών το Μάρτιο
16/07 06:30
16/07 06:15
Δήμος Σουφλίου: Δίκτυο πεζοπορικών διαδρομών με αντιπυρική λειτουργία
16/07 06:10
15/07 19:24
Velvento Festival 2025: Πολιτιστικό ραντεβού στη φύση της Κοζάνης
15/07 15:24
15/07 15:05
Πράσινο φως σε 2 στρατηγικές επενδύσεις, ύψους 163 εκατ. ευρώ, στον τουρισμό
15/07 14:52
ΥΠΑ | + 7,5% η επιβατική κίνηση στα 24 κρατικά αεροδρόμια το 6μηνο, +5,2% στο σύνολο
15/07 12:30
15/07 11:58
15/07 11:48
2.300 μικροί καλλιτέχνες ζωγράφισαν τη Φιλοξενία | Μαθητικός διαγωνισμός του ΞΕΕ
15/07 11:34
Β. Κικίλιας: Ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι της Μυκόνου
15/07 10:45
15/07 10:41
Γερμανία | Ακριβότερες οι πτήσεις το α' εξάμηνο ειδικά εντός Ευρώπης
15/07 10:34
Άνοιγμα της Πιερίας στην Τουρκική αγορά μέσω των influencers
15/07 10:25
15/07 09:52
Κάστρο Σίφνου: Όταν η ιστορία συναντά τη θάλασσα στο μεσαιωνικό Κάστρο
15/07 09:42
Γ. Χατζημάρκος: Πράξη ευθύνης και ωριμότητας η νέα ΣΣΕ στη Ρόδο
15/07 09:35
Αναστολή λειτουργίας του ΕΟΤ Ρωσίας - Προβολή στις ΗΠΑ μέσω τηλεοπτικής σειράς
15/07 07:51
WAVErunning 2025: Τρέχοντας πλάι στο κύμα για καθαρές παραλίες
15/07 07:48
Ηχοχρώματα της Ροδόπης: Μουσική αναδρομή στην πολυπολιτισμική κληρονομιά της Θράκης
15/07 07:27
Στην ατζέντα του Υπερταμείου τα δημόσια κάμπινγκ: Σειρά παίρνει η Ασπροβάλτα - Έπεται η Κρυοπηγή
15/07 07:06
Δήμος Οιχαλίας: Πλατφόρμα προβολής του τουρισμού και του πολιτισμού
15/07 07:00
Το μέλλον του ελληνικού τουρισμού περνάει μέσα από τις μικρές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
15/07 07:00
Μείωση ελάχιστης απόστασης από γειτονικές χρήσεις για πίστα καρτ στα Μάλια
15/07 06:54
Άδειες για πλωτές εξέδρες μπροστά από ξενοδοχεία σε Ανάβυσσο και Χανιά
15/07 06:15
Η «μάχη της ξαπλώστρας» καλά κρατεί – Ποια ψυχολογία κρύβεται πίσω από αυτήν
15/07 06:15
Ο Νίκος Χαλκιαδάκης στο Tornos News: Η Κρήτη δεν αντέχει δομή μεταναστών
14/07 18:56
Ε.Ξ. Ρόδου | Υπογραφή τοπικής ΣΣΕ με αυξήσεις 11% στην τριετία
14/07 18:14
Eurostat: Ένας στους 2 Έλληνες δεν μπορεί να καλύψει το κόστος διακοπών
14/07 14:30
14/07 14:16
Καμπάνια των ξενοδόχων | «Τουρίστες, σας ευχαριστούμε που επισκεφθήκατε τη Μαγιόρκα»
14/07 13:06
Πρωτοβουλία της EasyJet για οικογενειακή επανασύνδεση χωρίς φηφιακές διαταραχές
14/07 12:51
14/07 12:35
Η Ελλάδα Καλύτερος Ευρωπαϊκός Προορισμός στα The Telegraph Travel Awards 2025
14/07 12:01
14/07 11:30
Η Σκιάθος υποψήφια για την διεθνή διάκριση του «Πιο Επιθυμητού Νησιού στην Ευρώπη»
14/07 10:32
Η Jennifer Lopez γιορτάζει τα γενέθλια της στα εγκαίνια ξενοδοχείου στην Αττάλεια
14/07 10:25
Wyndham: Συνεργασία με Cygnett για 60 ξενοδοχεία σε Ινδία, Μπαγκλαντές, Σρι Λάνκα και Νεπάλ
14/07 09:27
ΕΟΔΥ: Διαγωνισμός 455.000 ευρώ για ταξιδιωτικές υπηρεσίες 2 ετών
14/07 07:45
Βαλεαρίδες: Μαύρη η νύχτα για τα μπαρ – Δύσκολο να βρεις προσωπικό, αλλά και πελάτες
14/07 07:25
Χίος | Ομηρικά Ηχοτοπία: Μουσικό Φεστιβάλ με άρωμα κλασικής παιδείας και παγκόσμιας ελληνικότητας
14/07 07:10
14/07 07:00
14/07 06:35
14/07 06:31
Λύκαια 2025: 14η Αναβίωση Αρχαίων Αγώνων Αθλητισμού και Πολιτισμού στο Λύκαιο Όρος
14/07 06:25
Επαγγελματικά ταξίδια 2025: Η διάθεση παραμένει, οι προϋπολογισμοί μειώνονται
13/07 15:44
Ποια ξενοδοχεία αεροδρομίων στην Ευρώπη προσφέρουν αξία και ποια… απλά κοστίζουν
13/07 15:36
Π. Σημανδηράκης: Mεγάλη γιορτή η σημερινή μέρα για την Κρήτη, τον ελληνικό πολιτισμό και τα Χανιά
13/07 15:34
13/07 12:14
Νέος γύρος δασμών από τον Τραμπ: 30% σε ΕΕ και Μεξικό– Φόβοι για εμπορικό πόλεμο
13/07 12:08
Η κλιματική κρίση απειλεί το ΑΕΠ της Ευρωζώνης: Πιθανή πτώση έως και 5% μέχρι το 2030
13/07 07:57
«Δώστε ζωή στα καρνάγια που σβήνουν» – Από τα 300 πλέον στην Ελλάδα έχουν μείνει 70
13/07 07:22
Η Χίος υποδέχεται την Ομηρική Ακαδημία και το συνέδριο Euroclassica
Προς διαβούλευση η μεγάλη επένδυση της INTERPLAZA στη Ρόδο | Ξενοδοχείο 394 δωματίων, 158 κατοικίες
Νότιο Ρέθυμνο: Σταθερός θερινός πόλος έλξης με 4.000 επισκέπτες την ημέρα στον Πλακιά
Zig Zag Festival στα Τζουμέρκα: Ένα πολιτιστικό πέρασμα από τη γη στον ουρανό
Η Aegean απογειώνεται για Ινδία – Πτήσεις από το 2026 με νέα Airbus XLR
Air Mediterranean: Νέες συνδέσεις με Βερολίνο, Κολωνία και Βιέννη από Αθήνα
Οι συνηθισμένες και οι... περίεργες συμπεριφορές των Σουηδών στις διακοπές
Περισσότεροι σπουδαστές στη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Γαλαξιδίου | Βήμα βιωσιμότητας
Πρωτόκολλο συνεργασίας Ελλάδας - Ιταλίας στον τουρισμό θα υπογράψει η Όλγα Κεφαλογιάννη στη Ρώμη
Κραυγή αγωνίας από τη Σύμη για τον μαζικό τουρισμό – Τέλος 3 ευρώ στους ημερήσιους επισκέπτες
936 καταρτιζόμενοι στις Σ.Α.Ε.Κ. του υπουργείου Τουρισμού τη νέα χρονιά
ETC: Η Ελλάδα σαρώνει στην προσέλκυση νέων επισκεπτών από την Ευρώπη
TRYP By Wyndham Lisboa Caparica Mar: Ανακαίνιση με έμπνευση από την ακτή
Νοροϊός εν πλω: Νέο κρούσμα σε κρουαζιερόπλοιο, αυξάνονται τα περιστατικά το 2025
Σητεία: Η διπλή ευκαιρία για τουριστική απογείωση με υπογραφή UNESCO
Πώς η Νέα γενιά επιβατών Κρουαζιέρας Αναδιαμορφώνει τον Αντίκτυπο στους Προορισμούς | Ιωάννης Μπρας
( 0 )