ΙΝΣΕΤΕ | Η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας το γ΄τρίμηνο - τα δυνατά και αδύνατα σημεία μας

Η γαστρονομία, ο πολιτισμός και το επίπεδο φιλοξενίας αποτελούν τις θεματικές που δημιουργούν θετική διαδικτυακή φήμη για την Ελλάδα, σύμφωνα με τη μελέτη που διενεργεί το ΙΝΣΕΤΕ σε συνεργασία με την εταιρεία TCI Research για τη συλλογή big data για την Ελλάδα, την Αθήνα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία).
Η γενική διαπίστωση της μελέτης για την φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας το γ΄τρίμηνο είναι ότι η Ελλάδα, ως προς την εμπειρία επίσκεψης, διατήρησε την ανταγωνιστικότητά της, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Υπάρχουν, ωστόσο, και ευρήματα προς προβληματισμό....
Σύμφωνα με την ανάλυση για το 2o τρίμηνο του 2023 (Q2), τα κύρια σημεία της μελέτης έχουν ως εξής:
Η συνολική φήμη της χώρας βάσει ανάλυσης στοιχείων στο διαδίκτυο και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης:
1. Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, καταγράφηκε μία ανάκαμψη στον δείκτη Net Sentiment Index-NSI (+6 μονάδες, από 43 στο Q1 σε 49 στο Q2) που αποτυπώνει τη συνολική φήμη της Ελλάδας στο διαδίκτυο και o οποίος είχε επηρεαστεί στο πρώτο τρίμηνο από το δυστύχημα στα Τέμπη. Ειδικότερα, η φήμη της Αθήνας (65 μονάδες) παρουσίασε σταθερή άνοδο καθ' όλη τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, ενώ η συνολική φήμη της Ελλάδας μειώθηκε προς το τέλος του τριμήνου. Η μείωση αυτή δεν αποδίδεται σε γεγονότα που συνδέονται άμεσα με τον τουρισμό, αλλά αντανακλούν τη δημοσιότητα σε σχέση με τις μεταναστευτικές ροές και ειδικότερα με το ναυάγιο της Πύλου στο τέλος Ιουνίου.
2. Ο δείκτης NSI για την Ελλάδα ανά αγορά, με εξαίρεση την ολλανδική αγορά, ακολουθεί την παραπάνω εξέλιξη δηλαδή ανάκαμψη και πτώση στο τέλος του τριμήνου. Ωστόσο, εξετάζοντας τις μέσες βαθμολογίες του NSI για κάθε αγορά κατά τις τριμηνιαίες περιόδους, στην πλειονότητα των αγορών καταγράφονται ικανοποιητικές βαθμολογίες άνω του 55/100. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι διαδικτυακές συζητήσεις με θέμα τη Γαστρονομία, τον Πολιτισμό και τη Φιλοξενία λαμβάνουν σταθερά πολύ υψηλή βαθμολογία (NSI πάνω από 85/100). Γενικά, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας ως ταξιδιωτικού προορισμού εξακολουθούσε να κινείται γύρω από ένα μεγάλο εύρος θετικού περιεχομένου.
Πέρα από την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας, τη γαστρονομία και τη φιλοξενία, καταγράφηκαν θετικές αναφορές για τα τοπία, καθώς και για τη συνεχή δέσμευση της Ελλάδας σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, όπως η βελτίωση της προσβασιμότητας στην παραλία για χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων και την ένταξη του φαραγγιού της Νέδας σε καθεστώς προστασίας.
3. Από την άλλη πλευρά, αρνητική επίδραση φαίνεται να έχει ο παράγοντας της καθαριότητας στη συνολική φήμη της χώρας.
4. Θα πρέπει επίσης, να σημειωθεί ότι καταγράφηκαν και ορισμένες ανησυχίες σχετικά με τη φέρουσα ικανότητα των προορισμών (πχ ουρές αναμονής στην Ακρόπολη και αυξημένες τουριστικές ροές στις Κυκλάδες).
5. Επίσης, είναι αξιοσημείωτο ότι, σε μακροχρόνια βάση, ο δείκτης φήμης NSI της Ελλάδας έχει μεγαλύτερες διακυμάνσεις σε σχέση με την Πορτογαλία, την Ισπανία και την Ιταλία. Την χαμηλότερη διακύμανση έχει η Ιταλία.
6. Σε σχέση με ανταγωνίστριες χώρες, o δείκτης NSI της Ελλάδας (49 μονάδες) το Q2 κατατάσσεται κάτω από αυτόν της Πορτογαλίας (κατά 11 μονάδες) και της Ισπανίας (κατά 3 μονάδες), αλλά ξεπερνά (κατά +10 μονάδες) το αντίστοιχο της Ιταλίας. Η Αθήνα το Q2 κατέγραψε τον υψηλότερο NSI (65 μονάδες) από όλους τους υπό μελέτη προορισμούς.
Αναφορικά με την αξιολόγηση της εμπειρίας που έχουν οι τουρίστες στη χώρα, όπως αυτή προκύπτει από την ανάλυση στοιχείων σε τουριστικά sites (online travel agents, travel review sitesκλπ.):
7. Οι συνολικές αξιολογήσεις της Ελλάδας με βάση την εμπειρία επίσκεψης, καθώς και αυτές των επιμέρους τουριστικών περιοχών, ξεπερνούν σταθερά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Οι υψηλότερες βαθμολογίες καταγράφονται σε σχέση με την «άλλη Ελλάδα» (δλδ. πλην Αθηνών και προορισμών Sun & Beach) και ακολουθεί η Αθήνα.
8. O αριθμός των αξιολογήσεων της εμπειρίας επίσκεψης παρουσίασε σημαντική αύξηση καθ' όλη τη διάρκεια του τριμήνου, αντανακλώντας τις αυξημένες τουριστικές ροές. Παράλληλα, και όπως συμβαίνει διεθνώς, παρατηρήθηκε πτώση των βαθμολογήσεων που, ωστόσο, παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα και υψηλότερα από του ανταγωνισμού.
9. Οι ταξιδιώτες από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής τείνουν να αποδίδουν σταθερά τις υψηλότερες βαθμολογίες στην εμπειρία επίσκεψης συνολικά. Ακολουθούν εκείνοι προέρχονται από την Ολλανδία, δίνοντας υψηλές βαθμολογίες για όλη την Ελλάδα, τους «Sun & Beach προορισμούς» και την «άλλη Ελλάδα».
10. Oι αξιολογήσεις ως προς τις μεταβλητές «σχέση ποιότητας-τιμής» (Value for Money) και «βιώσιμο ταξίδι» (Sustainable Travel) στην Ελλάδα είναι σημαντικά υψηλότερες από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, επιβεβαιώνοντας τις σχετικές θετικές αναφορές στο διαδίκτυο.
11. Αξίζει να σημειωθεί ότι η «άλλη Ελλάδα» σύμφωνα με τις αξιολογήσεις παρουσιάζει θετική φήμη για την παροχή εξαιρετικής εμπειρίας σε σχέση με το κόστος (Value for Money). Ομοίως, η αντίληψη των βιώσιμων πρακτικών που εφαρμόζονται σε αυτούς τους προορισμούς τυγχάνει μεγάλης εκτίμησης από τους επισκέπτες.
12. Οι αξιολογήσεις με βάση την επίσκεψη για την Αθήνα (9,08) παρουσιάζουν μια οριακή μείωση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο (9,13) σε όλες τις μεγάλες αγορές, παραμένοντας ωστόσο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8,73). Οι Βρετανοί επισκέπτες είναι οι δεύτεροι πιο ικανοποιημένοι από την εμπειρία επίσκεψης στην Αθήνα.
13. Για τους «Sun & Beach προορισμούς» και την «άλλη Ελλάδα» διαμορφώνεται μια μικτή εικόνα στις μεγάλες αγορές. Όσον αφορά τους «Sun & Beach προορισμούς», οι βαθμολογήσεις από τις αγορές των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ολλανδίας και της Γαλλίας έχουν ανοδική τάση, ενώ από τις αγορές της Ιταλίας και της Γερμανίας καθοδική. Ως προς την «άλλη Ελλάδα», στις αγορές των ΗΠΑ, της Βρετανίας, της Ολλανδίας και της Ιταλίας καταγράφεται αύξηση στις βαθμολογίες, ενώ από τις αγορές της Γερμανίας και της Γαλλίας μείωση
- 1) Οι top 10 προορισμοί του εξωτερικού που αναζήτησαν οι Έλληνες για το καλοκαίρι
- 2) Ελληνικός τουρισμός 2023 | Ποιες αγορές πρωτοστάτησαν το 7μηνο - εντυπωσιακές οι επιδόσεις των Αμερικανών
- 3) Τουρισμός πολυτελείας | Virtuso: Ισχυρή ανάπτυξη και το 2024- Πού ταξιδεύουν οι πλούσιοι, τι θέλουν, πόσα ξοδεύουν
- 4) Ελληνικός τουρισμός 2023 | Στα 10,3 δισ. ευρώ οι εισπράξεις το 7μηνο, +13,2% έναντι του 2019
26/09 16:43
26/09 16:02
Τα Aria Hotels ενισχύουν την παρουσία τους στην Πελοπόννησο με 12ο κατάλυμα στη Μάνη
26/09 15:55
26/09 15:40
26/09 15:22
26/09 14:42
26/09 14:00
Το ψηφιακό έγκλημα στοχοποιεί τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων
26/09 13:45
Εισήγηση Ε. Ράπτη για νομοσχέδιο του υπ. Τουρισμού με τροποποιήσεις του Καταστατικού του ΠΟΤ
26/09 13:25
26/09 12:41
Οι Πράσινες Επενδύσεις στο επίκεντρο της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού
26/09 11:39
26/09 11:31
26/09 11:01
Ευρωπαϊκή Επιτροπή | Οι φιναλίστ για την Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Έξυπνου Τουρισμού 2024
26/09 10:03
26/09 07:57
26/09 07:55
Κέρκυρα: Διαγωνισμός για τη μίσθωση 3όροφου ακινήτου στο ιστορικό κέντρο της πόλης
26/09 07:53
Γαλλία | O τουρισμός μεταξύ των κλάδων με τις καλύτερες επιδόσεις το α΄ εξάμηνο
26/09 07:50
Ισπανία: Μικρή μείωση της απασχόλησης σε ξενοδοχεία και εστίαση τον Αύγουστο
26/09 07:44
25/09 18:00
Φρένο της Κομισιόν στην εξαγορά της Etraveli από τη Booking.com
25/09 17:37
Υβριδικό Πανεπιστήμιο Αστερουσίων | Διαχείριση Υδάτων στα Αποθέματα Βιόσφαιρας της Μεσογείου
25/09 17:33
25/09 15:38
25/09 13:57
Delta: Αυξημένες συνδέσεις με Αθήνα το καλοκαίρι του 2024 – Ενισχυμένο πρόγραμμα πτήσεων για Ευρώπη
25/09 12:42
25/09 12:37
25/09 12:36
25/09 11:37
1.200 επισκέπτες στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου για τον Κρητικό Αμπελώνα
25/09 10:29
Τουρκικός τουρισμός | 33,5 εκατ. ξένοι τουρίστες το 8μηνο, +14% έναντι του 2022
25/09 10:09
Η κλιματική αλλαγή ευκαιρία για επέκταση της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα
25/09 09:54
Κ. Μαρινάκος | Ο αγροτουρισμός ως αειφόρος εναλλακτική προοπτική ανάπτυξης των προορισμών
25/09 09:43
Οι top 10 προορισμοί του εξωτερικού που αναζήτησαν οι Έλληνες για το καλοκαίρι
25/09 07:32
25/09 07:31
Οι πτήσεις προς την Αλβανία έχουν σημειώσει αύξηση 80% από το 2019 έως το 2023
25/09 07:28
Πώς θα επιδράσει η ηπιότερη δυναμική του τουρισμού το 2024 την ισπανική οικονομία
24/09 12:37
Προσωρινός ανάδοχος η ΤΕΡΝΑ για τη «Μετατροπή του κτιρίου ”SILO” σε Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων»
24/09 12:14
Έρχεται η νέα κακοκαιρία- Ποιες περιοχές θα επηρεάσει η "ψυχρή λίμνη"
24/09 07:28
Λίβανος: Σημαντική αύξηση της αεροπορικής κίνησης στο οκτάμηνο
24/09 07:19
Κέρκυρα | Νέος διαγωνισμός για τη μίσθωση ακινήτου - φιλέτου στο κέντρο της παλαιάς πόλης
23/09 22:15
23/09 22:09
23/09 22:05
Mουσική εκδήλωση αφιερωμένη στην ελληνική ιστορία και στη σημασία του Φωτός στη Δήλο
23/09 12:43
Καταστροφική η αύξηση του Φόρου Διαμονής - Ναι σε ένα τοπικό "Πράσινο Τέλος" επί του τζίρου
22/09 17:15
ΞΕΕ | Το Ελληνικό Πρωινό της Αττικής στο Φεστιβάλ Γαίας Αττικής Νέα Θεσμοφόρια
22/09 17:10
«Στοίχημα για εμάς το πρώτο πλωτό αιολικό πάρκο να είναι έτοιμο το 2030»
22/09 17:05
22/09 16:00
22/09 15:16
1,3 εκατ. οι επισκέπτες της Ακρόπολης το α’ 5μηνο – Αύξηση 54,5% στα Μουσεία της χώρας
22/09 14:51
Προχωρούν οι διαδικασίες για την ίδρυση του Διαχρονικού Μουσείου Τρικάλων στη Θεσσαλία
22/09 14:20
KAYAK: Αυτοί είναι οι Ελληνικοί προορισμοί με τα φθηνότερα πεντάστερα ξενοδοχεία για το φθινόπωρο
22/09 13:34
HATTA - FedHATTA: Νέα ψηφιακή έκδοση iGreece για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα
22/09 13:23
Η Marketing Greece και τα Ikos Resorts αναδεικνύουν την πολιτιστική ταυτότητα της Κέρκυρας
22/09 13:06
Κυριαρχία της Booking.com στις online ταξιδιωτικές κριτικές, αλλά χάνει έδαφος από τη Google
22/09 12:47
Ανανεωμένη η ΙΤΒ 2024: Αλλαγές στην αισθητική των περιπτέρων – Επιμένει στο κόνσεπτ b2b
22/09 12:47
22/09 12:35
Ομοσπονδία φοροτεχνικών | Προσοχή: Απάτες εις βάρος πελατών λογιστικών γραφείων
22/09 12:23
Επενδύσεις | Σε διαβούλευση η ΣΜΠΕ για το ακίνητο Ακτή και Camping Ποσειδίου Καλάνδρας
22/09 12:20
Ευρωκοινοβούλιο: Πρόταση για δωρεάν χειραποσκευή σε όλες τις Ευρωπαϊκές πτήσεις
22/09 12:07
Τουρισμός | Η EasyJet προσθέτει τη Σκιάθο στο πρόγραμμα διακοπών στην Ελλάδα το 2024
22/09 11:22
22/09 11:10
Accor | Η Julie White Chief Commercial Officer για την Ευρώπη και Β.Αφρική
22/09 11:03
Μύκονος | Πολύ υψηλά ποσοστά ικανοποίησης για καταλύματα, εστιατόρια και δραστηριότητες
22/09 10:54
Το Four Seasons Astir Palace στην 35η θέση των 50 καλύτερων ξενοδοχείων στον κόσμο
22/09 10:40
Ρόδος | Την παρέμβαση των τοπικών βουλευτών ζητούν οι φορείς για τον Φόρο Διαμονής
22/09 10:34
22/09 10:30
Kοινές δράσεις μεταξύ Υπουργείου Τουρισμού, ΕΟΤ και ΕΣΕΕ για την προβολή των τοπικών αγορών
21/09 17:13
Η Selected Hideaways συμμετέχει στην IFTM Διεθνής & Γαλλική αγορά
21/09 17:05
Συνάντηση Όλ. Κεφαλογιάννη με τον ειδικό σύμβουλο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας
21/09 16:13
Ε.Ξ. Θεσσαλονίκης | Πρόσθετος φόρος διαμονής: νομοθέτηση στο πόδι ή συνειδητή επιλογή;
21/09 16:10
ΙΝΣΕΤΕ: 9η Σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων για τον σύγχρονο επαγγελματία του τουρισμού
21/09 16:04
21/09 15:16
Η Google αυξάνει της λειτουργίες της τεχνητής νοημοσύνης στα ταξίδια
21/09 14:27
Απειλή για τον Ελληνικό τουρισμό το «πράσινο» τέλος στα καταλύματα
21/09 13:42
Γερμανικός τουρισμός: Κυριαρχία του all inclusive στις διαδικτυακές κρατήσεις διακοπών
21/09 13:28
Τουρκικός τουρισμός | Τα ξενοδοχεία στην Αλικαρνασσό μείωσαν τις τιμές και αύξησαν τις πληρότητες
21/09 12:37
Τουρισμός | Παρουσίαση ελληνικών προορισμών στην αγορά της Νότιας Αφρικής
21/09 12:22
ΠΟΤ | Παγκόσμιο πρότυπο για τη μέτρηση της βιωσιμότητας του τουρισμού
21/09 12:08
ΣΔΟΕ: Παράνομες επιχορηγήσεις ύψους 2,6 εκατ. ευρώ σε 3 ξενοδοχεία στην Κω, τη Ρόδο και τα Τρίκαλα
21/09 11:23
EasyJet holidays: Για πρώτη φορά επέκταση της σεζόν μέχρι το Νοέμβριο
21/09 11:11
Transavia: Νέα καλοκαιρινή σύνδεση με Θεσσαλονίκη από τις Βρυξέλλες το 2024
21/09 10:54
Εκατομμύρια άνθρωποι θα εγκαταλείψουν τα σπίτια τους μέχρι το 2050 εξαιτίας της κλιματικής κρίσης
21/09 10:50
ΠΟΤ: Ανάκαμψη στο 80% έως 95% των επιπέδων 2019 στον παγκόσμιο τουρισμό το 2023
21/09 10:40
Να μην χαθεί η ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων | Μανώλης Γιαννούλης
21/09 10:26
21/09 10:14
Βραχυχρόνιες μισθώσεις | Εγκρίθηκαν οι νέοι κανόνες στην ΕΕ- Χαιρετίζει η Airbnb
21/09 09:53
20/09 17:03
20/09 15:26
Η Μαγιόρκα θα εντοπίζει τις παράνομες μισθώσεις μέσω του οικολογικού φόρου
20/09 14:24
Ένωση Ξενοδοχείων Ηρακλείου | Ζημιογόνα τα περισσότερα ξενοδοχεία - δεν αντέχουν άλλα βάρη!
20/09 13:41
Αυτά είναι τα 50 καλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο για το 2023 – Ένα είναι Ελληνικό!
20/09 13:06
IPK / ITB | Κινεζικός τουρισμός: Ανάκαμψη των εξερχόμενων ταξιδιών το 2024
20/09 12:41
20/09 12:34
20/09 12:29
20/09 12:17
Contiki: Νέα προγράμματα διακοπών στην Ελλάδα το 2024 για νέους και LGBTQIA+
20/09 12:02
Ελληνικός τουρισμός 2023 | Στα 10,3 δισ. ευρώ οι εισπράξεις το 7μηνο, +13,2% έναντι του 2019
20/09 11:38
Ηράκλειο: Υπό την αιγίδα του ΕΟΤ οι «Μέρες Γαστρονομίας 2023
20/09 11:19
ΤΑΙΠΕΔ: Ηλεκτρονική δημοπρασία για την πώληση ακινήτων σε Ιεράπετρα και Θεσσαλονίκη
20/09 10:52
JG Travel Group | Χειμερινές διακοπές 15, 22 και 29 ημερών σε ελκυστικές τιμές σε Κύπρο και Τουρκία
20/09 10:49
Το Skiathos Palace Hotel φιλοξενεί το 6o Παγκόσμιο Συνέδριο Ογκολογίας ACTC2023
Να μην χαθεί η ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων | Μανώλης Γιαννούλης
Κυριαρχία της Booking.com στις online ταξιδιωτικές κριτικές, αλλά χάνει έδαφος από τη Google
ΞΕΕ | Το Ελληνικό Πρωινό της Αττικής στο Φεστιβάλ Γαίας Αττικής Νέα Θεσμοφόρια
Ρόδος | Την παρέμβαση των τοπικών βουλευτών ζητούν οι φορείς για τον Φόρο Διαμονής
Ηράκλειο: Υπό την αιγίδα του ΕΟΤ οι «Μέρες Γαστρονομίας 2023
Η Selected Hideaways συμμετέχει στην IFTM Διεθνής & Γαλλική αγορά
Ανανεωμένη η ΙΤΒ 2024: Αλλαγές στην αισθητική των περιπτέρων – Επιμένει στο κόνσεπτ b2b
Ένωση Ξενοδοχείων Ηρακλείου | Ζημιογόνα τα περισσότερα ξενοδοχεία - δεν αντέχουν άλλα βάρη!
Το Four Seasons Astir Palace στην 35η θέση των 50 καλύτερων ξενοδοχείων στον κόσμο
1,3 εκατ. οι επισκέπτες της Ακρόπολης το α’ 5μηνο – Αύξηση 54,5% στα Μουσεία της χώρας
HATTA - FedHATTA: Νέα ψηφιακή έκδοση iGreece για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα
Γερμανικός τουρισμός: Κυριαρχία του all inclusive στις διαδικτυακές κρατήσεις διακοπών
Kοινές δράσεις μεταξύ Υπουργείου Τουρισμού, ΕΟΤ και ΕΣΕΕ για την προβολή των τοπικών αγορών
ΣΔΟΕ: Παράνομες επιχορηγήσεις ύψους 2,6 εκατ. ευρώ σε 3 ξενοδοχεία στην Κω, τη Ρόδο και τα Τρίκαλα
Μύκονος | Πολύ υψηλά ποσοστά ικανοποίησης για καταλύματα, εστιατόρια και δραστηριότητες
ΙΝΣΕΤΕ: 9η Σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων για τον σύγχρονο επαγγελματία του τουρισμού
Contiki: Νέα προγράμματα διακοπών στην Ελλάδα το 2024 για νέους και LGBTQIA+
Εκατομμύρια άνθρωποι θα εγκαταλείψουν τα σπίτια τους μέχρι το 2050 εξαιτίας της κλιματικής κρίσης
Ευρωκοινοβούλιο: Πρόταση για δωρεάν χειραποσκευή σε όλες τις Ευρωπαϊκές πτήσεις
( 0 )