ΙΝΣΕΤΕ | Πολιτισμός, γαστρονομία και φιλοξενία διατηρούν ψηλά τη φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας
![ΙΝΣΕΤΕ | Πολιτισμός, γαστρονομία και φιλοξενία διατηρούν ψηλά τη φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας](https://www.tornosnews.gr/files/athens_253113397.jpg)
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα κατέγραψε η συνολική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας για το πρώτο τρίμηνο του έτους, μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη ενόψει της αιχμής της τουριστικής περιόδου. Η ανθεκτικότητα οφείλεται κατά κύριο λόγο στον συνδυασμό ιδιαίτερα θετικού περιεχομένου για βασικές παραμέτρους της τουριστικής εμπειρίας (πολιτισμός, γαστρονομία, φιλοξενία) και σταδιακής συρρίκνωσης της δημοσιότητας σε σχέση με την πανδημία.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από σχετικά στοιχεία που συγκεντρώνει για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) η εταιρεία TCI Research, στο πλαίσιο ευρύτερης συνεργασίας με τον Δήμο Αθηναίων. Τα στοιχεία που αναλύονται από το ΙΝΣΕΤΕ και αφορούν την Ελλάδα, την Αθήνα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία) αποτυπώνουν την εξέλιξη της εικόνας του κάθε προορισμού και την τουριστική εμπειρία ως προς τα διάφορα επιμέρους συστατικά (π.χ. διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα κ.ά.).
Από την ανάλυση των στοιχείων για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022 φαίνεται ότι η φήμη της Αθήνας και της Ελλάδας στις διαδικτυακές συνομιλίες υπερείχε έναντι των ανταγωνιστών (Ισπανία Πορτογαλία, Ιταλία), στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό, λαμβάνοντας υπόψη τη ρευστότητα και την αβεβαιότητα του ευρύτερου περιβάλλοντος, λόγω της πορείας της πανδημίας και των ραγδαίων γεωπολιτικών εξελίξεων μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Υψηλή αξιολόγηση ως προς τα επιμέρους συστατικά της τουριστικής εμπειρίας
Πέρα από τη γενικά θετική διαδικτυακή εικόνα της χώρας, η Ελλάδα και η Αθήνα λαμβάνουν υψηλή αξιολόγηση και ως προς τα διάφορα επιμέρους συστατικά της τουριστικής εμπειρίας από τους επισκέπτες (γαστρονομία, πολιτισμός, υγειονομική πρόληψη, καθαριότητα, φιλοξενία).
Οι τάσεις των αξιολογήσεων επιβεβαίωσαν ότι οι επισκέπτες του πρώτου τριμήνου βίωσαν μια εξαιρετική και πλούσια τουριστική εμπειρία, σε ένα απαλλαγμένο από την πίεση της σεζόν περιβάλλον.
Ο παράγοντας «πολιτισμός» κάνει τη διαφορά
Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων, ο παράγοντας «πολιτισμός» κάνει τη διαφορά, καθώς «οδηγεί» θετικά τόσο τη γενική αίσθηση για τη χώρα όσο και τις αξιολογήσεις των επισκεπτών. Ειδικότερα, ο πολιτισμός μαζί με τις θετικές αξιολογήσεις των επιμέρους συστατικών της τουριστικής εμπειρίας ενισχύουν τα στοιχεία που συνθέτουν το brand Ελλάδα και το εδραιώνουν στις διεθνείς αγορές. Επίσης, η θετική εκτίμηση για το brand Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του έτους είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς σε αυτό το χρονικό διάστημα σημαντικός αριθμός δυνητικών επισκεπτών προγραμματίζει τις καλοκαιρινές του διακοπές, σε ένα πλαίσιο όπου οι ταξιδιωτικές αποφάσεις επηρεάζονται και από γενικότερους, μη τουριστικούς παράγοντες και δυνητικά ανασταλτικούς για την κινητικότητα στην Ευρώπη.
Οι πιο ευχαριστημένοι επισκέπτες προέρχονται από τις ΗΠΑ
Βάσει των αξιολογήσεων του τουριστικού προϊόντος για την Ελλάδα συνολικά, την Αθήνα, τους προορισμούς που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος - Θάλασσα και όλους τους υπόλοιπους προορισμούς, προκύπτουν τα εξής:
- Οι πιο ευχαριστημένοι επισκέπτες προέρχονται από τις ΗΠΑ, ακολουθούμενοι από τους επισκέπτες από τη Βρετανία και την Ολλανδία και στη συνέχεια από την Ιταλία, τη Γερμανία και τη Γαλλία.
- H Ελλάδα, τόσο συνολικά όσο και οι επιμέρους περιοχές και προορισμοί (Αθήνα, προορισμοί που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος - Θάλασσα κ.ά.), έχει βαθμολογία πάνω από τον ευρωπαϊκό Μέσο Όρο (για δεύτερο διαδοχικά τρίμηνο). Παρόμοια είναι η εικόνα και ανά αγορά, με εξαίρεση τη γερμανική αγορά για την Αθήνα.
- Ο πολιτισμός και η θάλασσα, ως μέρος της εμπειρίας, λαμβάνουν υψηλότερη βαθμολογία από την εστίαση, το shopping και τα αξιοθέατα.
- Από πλευράς υγιεινής και ασφάλειας, με εξαίρεση τους προορισμούς που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος - Θάλασσα, η Ελλάδα είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό Μέσο Όρο. Υπάρχουν όμως μεγάλες διαφοροποιήσεις μεταξύ των περιοχών, με τους προορισμούς που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος - Θάλασσα να έχουν χαμηλές επιδόσεις, κυρίως στα αξιοθέατα.
Τα αντίστοιχα πρώτα στοιχεία του Απριλίου σχετικά με τη φήμη της χώρας δείχνουν μια σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος για την Αθήνα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και αύξηση των αναφορών στην πανδημία με θετικό πρόσημο λόγω άρσης των περιορισμών. Από την άλλη, ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν φαίνεται να έχει κάποια επιρροή στην Ελλάδα. Τέλος, οι δείκτες αξιολόγησης της εμπειρίας εξακολουθούν να βρίσκονται σε υψηλότερα επίπεδα από τους αντίστοιχους του ανταγωνισμού.
- 1) ΙΝΣΕΤΕ | Αυξάνονται και πληθύνονται τα Airbnb στην Ελλάδα- 85.000 περισσότερες κλίνες στο 5μηνο
- 2) Pythia, ο ψηφιακός βοηθός (chatbot) του Discovergreece.com
- 3) X. Design Week × Marketing Greece: Ένα τριήμερο event από και για τον τουρισμό
- 4) Το Σχολείο Τουρισμού OnTour ξεκινά ταξίδια σε νέους προορισμούς
26/07 18:04
Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων
26/07 17:40
Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
26/07 15:00
Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης
26/07 13:52
Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR
26/07 11:40
DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι
26/07 11:36
26/07 10:57
26/07 10:43
26/07 07:17
26/07 07:15
Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι
26/07 07:14
Δήμος Δωρίδος: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
26/07 07:12
26/07 07:09
25/07 16:20
ΕΞΑΑΑ | Τα ξενοδοχεία 3 αστέρων είχαν την υψηλότερη πληρότητα στην Αθήνα το α΄εξάμηνο
25/07 15:30
25/07 15:05
Zagori Mountain Running 2024: Ρεκόρ συμμετοχών με πάνω από 2.800 δρομείς από 35 χώρες
25/07 14:30
25/07 13:34
6 documentary-style travel videos μας ταξιδεύουν στις παραδοσιακές τέχνες της Αθήνας
25/07 12:22
Which? | «Πιθανόν παραπλανητικές» τακτικές στις κρατήσεις μέσω Expedia και Hotels.com
25/07 12:18
Η Επιτροπή εκταμίευσε 2,3 δισ. ευρώ προς την Ελλάδα στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανάκαμψης
25/07 12:01
Πάνω από 4.500 έλεγχοι καταγγελιών σε 150 παραλίες όλης της χώρας - 20 σφραγίσεις
25/07 12:01
25/07 11:36
Περιφέρεια Αττικής: 48 εκατ. ευρώ για έργα Πολιτισμού στο Λεκανοπέδιο - Ώθηση στον θεματικό τουρισμό
25/07 11:18
25/07 10:36
25/07 10:30
Success Story: Selected Hideaways – Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων & Βιλών
25/07 07:31
Πού μελετάται να τοποθετηθούν και γιατί 30 κάμερες στην Πάρο
25/07 07:27
Δήμος Πύργου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
25/07 07:26
Συμπόσιο Γλυπτικής του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θ. Παπαγιάννης στα Τζουμέρκα
25/07 07:24
Δήμος Παγγαίου: Διαγωνισμός για εκμίσθωση έκτασης με χρήση κάμπινγκ
25/07 07:18
24/07 23:45
Έρευνα ΕΛΣΤΑΤ | 5 εκατ. ημεδαποί ταξιδιώτες το 2023, 3,5 δισ. ευρώ οι δαπάνες
24/07 23:21
24/07 17:14
ΥΠΑ: Σε εξέλιξη σχέδια αναβάθμισης υποδομών στο αεροδρόμιο Καρπάθου
24/07 14:16
Korean Air: Πτήσεις τσάρτερ Σεούλ – Αθήνα για Αύγουστο και Σεπτέμβριο
24/07 14:04
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία
24/07 13:21
24/07 11:59
24/07 11:41
Handelsblatt | Οι μικροεπιχειρήσεις «φρενάρουν» την ελληνική οικονομία
24/07 11:40
Πώς οι αρωματικές ξενοδοχειακές σειρές αναβαθμίζουν την εμπειρία φιλοξενίας
24/07 11:26
24/07 10:52
Κέρκυρα: Χωρίς νερό ο Άγιος Γόρδιος – Πρόβλημα με τις γεωτρήσεις
24/07 10:21
24/07 07:18
Air Haifa: Νέα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στο Ισραήλ, με πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο
24/07 07:15
210 κιλά χταπόδι στις Γιορτές Ψαρά, Χταποδιού και Θάλασσας στη Λέσβο
24/07 07:10
Γιατί συγκεντρώθηκε υπερβολικός όγκος παλαιών στρωμάτων σε κοινόχρηστους χώρους της Σίφνου
24/07 07:05
24/07 07:02
Δήμος Ζαγοράς – Μουρεσίου: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
23/07 20:39
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Ιταλοί και Αμερικανοί ηγούνται στις αυξητικές επιδόσεις του α΄πενταμήνου
23/07 17:08
23/07 15:06
Έρευνα: 9 στους 10 ταξιδιώτες επιλέγουν ξενοδοχείο με κριτήριο την αειφορία
23/07 14:36
23/07 13:38
Heraklion Flavors: Το επιτυχημένο Φεστιβάλ Γαστρονομίας «βεγγέρισε» στους Κάτω Ασίτες
23/07 13:36
23/07 12:40
easyJet: Στις 18 Ιουλίου κορυφώθηκαν τα ταξίδια των Βρετανών – Αύξηση της ζήτησης για Σκιάθο
23/07 12:22
Ethiopian Airlines: 3 οι εβδομαδιαίες συνδέσεις Αθήνα - Αντίς Αμπέμπα το α’ 3μηνο του 2025
23/07 12:04
Χορηγία drones προς την Περιφέρεια Ανατολικής Mακεδονίας Θράκης για αντιπυρική προστασία
23/07 11:07
ΤΑΙΠΕΔ | 10 εκατ. ευρώ για να γίνουν πιο "πράσινα" τα λιμάνια Ραφήνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας
23/07 10:35
ΕΕ | Μεγαλύτερη σαφήνεια στα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών
23/07 09:46
23/07 07:40
23/07 07:38
Ηνωμένο Βασίλειο: Ρυθμός ανάπτυξης υψηλότερος του αναμενόμενου
23/07 07:30
23/07 07:29
Συνεργασία Υπουργείου Τουρισμού με Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών για την τουριστική εκπαίδευση
23/07 07:27
Δήμος Φαιστού: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
22/07 22:50
Όλγα Κεφαλογιάννη | Ενισχύσεις για αναβάθμιση ή δημιουργία νέων εγκαταστάσεων ιαματικού τουρισμού
22/07 19:45
ΕΠΟΤ | Εκδήλωση στη Ρόδο: «Ολιστική Βιώσιμη Ανάπτυξη | από την Παραγωγή στη Γαστρονομία – Φιλοξενία»
22/07 19:41
Θρησκευτικός τουρισμός | Ενίσχυση της συνεργασίας ΕΟΤ - Αρχιεπισκοπής Αθηνών για την προώθησή του
22/07 16:43
22/07 14:55
Σε εξέλιξη μέτρα αναβάθμισης του αεροδρομίου Νάξου και η τεχνική μελέτη για τον νέο αεροσταθμό
22/07 13:55
22/07 13:05
22/07 12:17
22/07 11:52
22/07 11:42
Ελληνικός τουρισμός 2024: 531 εκατ. περισσότες εισπράξεις από πέρυσι το α’ 5μηνο
22/07 11:10
22/07 10:39
22/07 10:39
Sani/Ikos | Άντληση 350 εκατ. ευρώ από έκδοση ομολόγου - Ξένοι θεσμικοί υπερκάλυψαν 3 φορές το ποσό
22/07 10:22
Ryanair: Κέρδισε δίκη κατά της Booking.com για παραπλανητικές πρακτικές
22/07 10:06
22/07 09:57
Condor | Νέες πτήσεις προς ελληνικούς προορισμούς το καλοκαίρι του 2025
22/07 07:57
22/07 07:05
Δήμος Μεγανησίου: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
22/07 07:02
22/07 07:00
22/07 06:07
Πράσινο φως για επενδύσεις στο Ξενία και την Ιαματική Πηγή στα Λουτρά Κύθνου
21/07 12:39
21/07 12:16
21/07 11:56
Δήμος Επιδαύρου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
21/07 11:55
20/07 22:18
20/07 13:16
Κυπριακός τουρισμός | «Έξυπνος» προορισμός η Πάφος με την τοποθέτηση ψηφιακών πινακίδων
20/07 13:03
20/07 12:58
Μ. Κόνσολας | «Νέα δέσμη κινήτρων για τους γιατρούς που θα υπηρετούν στα νοσοκομεία των νησιών»
20/07 12:50
O Σύνδεσμος Ξενοδόχων Κρήτης καταδικάζει περιστατικό ξυλοδαρμού τουριστών - προσφορά δωρεάν διακοπών
20/07 12:39
Ε.Ξ. Ρόδου | Τοπική συνάντηση των ξενοδοχείων Φαληρακίου & Καλλιθέας
20/07 12:36
20/07 12:34
Ισπανία: Η αύξηση των τουριστικών μεγεθών αυξάνει τον ρυθμό ανάπτυξης
19/07 17:55
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 | grape - Greek Agora of Performance, 21 – 25 Ιουλίου
19/07 16:05
Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης
Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων
DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι
Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR
Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία
Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι
Success Story: Selected Hideaways – Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων & Βιλών
Δήμος Δωρίδος: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
6 documentary-style travel videos μας ταξιδεύουν στις παραδοσιακές τέχνες της Αθήνας
Ισπανία: Η αύξηση των τουριστικών μεγεθών αυξάνει τον ρυθμό ανάπτυξης
ΕΞΑΑΑ | Τα ξενοδοχεία 3 αστέρων είχαν την υψηλότερη πληρότητα στην Αθήνα το α΄εξάμηνο
Air Haifa: Νέα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στο Ισραήλ, με πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο
Zagori Mountain Running 2024: Ρεκόρ συμμετοχών με πάνω από 2.800 δρομείς από 35 χώρες
( 0 )