Γερμανία: «Ξεπούλημα» επιχειρήσεων λόγω ύφεσης;

Η κατάσταση είναι άσχημη, οι οιωνοί μοιάζουν ζοφεροί. Η γερμανική κυβέρνηση αναμένει ένα ακόμη έτος με ύφεση για τη Γερμανία. Η οικονομία θα έχει συρρικνωθεί κατά 0,2% με το πέρας του 2024 – εν αντιθέσει με τις προηγούμενες εκτιμήσεις του Βερολίνου για περιορισμένη ανάπτυξη ύψους 0,3%. Είναι η δεύτερη φορά στη μεταπολεμική ιστορία της χώρας που η γερμανική οικονομία παρουσιάζει ύφεση σε δύο συναπτά έτη.
«Η γερμανική οικονομία δεν έχει παρουσιάσει ισχυρή ανάπτυξη από το 2018», παραδέχτηκε ο Υπουργός Οικονομίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ. Θα πρέπει να γίνουν περαιτέρω προσπάθειες, προκειμένου «να διασφαλιστεί πως η Γερμανία θα επιστρέψει μακροπρόθεσμα σε τροχιά ανάπτυξης». Πρέπει να οικοδομηθεί ένα κλιματικά ουδέτερο ενεργειακό σύστημα και να υπάρξει περιορισμός της γραφειοκρατίας που θα γίνει αισθητός στην οικονομία. «Μόνο ό,τι παρέχει πρακτική διευκόλυνση έχει αξία».
«Η γερμανική οικονομία δέχεται ολοένα και μεγαλύτερη πίεση», είχε δηλώσει προσφάτως ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Ifo του Μονάχου, Κλέμενς Φύστ, μετά την τέταρτη διαδοχική πτώση του δείκτη του Ifo για το επιχειρηματικό κλίμα. Οι επιχειρήσεις είναι δυσαρεστημένες με την παρούσα κατάσταση και οι προσδοκίες τους είναι πολύ χαμηλές.
Το Ινστιτούτο Μακροοικονομίας και Έρευνας της Οικονομικής Δραστηριότητας (IMK) του Ιδρύματος Hans-Böckler, που πρόσκειται στα συνδικάτα, μείωσε επίσης τις προβλέψεις του για την οικονομική δραστηριότητα: το 2024 το ΑΕΠ θα έχει τελικά ανάπτυξη 0,0%. Σε δηλώσεις του στο Reuters και λαμβάνοντας υπόψιν όλα αυτά ο Κρίστοφ Σβόνκε της DZ Bank είχε χαρακτηρίσει τη Γερμανία ως «το νέο προβληματικό παιδί των κρατών του ευρώ».
Ενδιαφέρον από το εξωτερικό για τις γερμανικές εταιρείες
Ένα περιβάλλον, όπως αυτό που προσφέρει επί του παρόντος η Γερμανία, δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από οικονομικής σκοπιάς. Πολλές γερμανικές επιχειρήσεις στρέφονται στο εξωτερικό προς αναζήτηση οικονομικής βοήθειας – όπως για παράδειγμα η Deutsche Bahn, η οποία επιδιώκει να πουλήσει τη Schenker, την εταιρεία μεταφοράς εμπορευμάτων της. Το εποπτικό συμβούλιο ενέκρινε μόλις την πώληση της εταιρείας στη δανική DSV έναντι 14 δισεκατομμυρίων ευρώ – μία απαραίτητη «ένεση» ζεστού χρήματος για τη ζημιογόνα γερμανική κρατική εταιρεία.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και η Commerzbank, η οποία κατά την οικονομική κρίση διασώθηκε από τη γερμανική κυβέρνηση – και μέχρι σήμερα το Βερολίνο εξακολουθεί να διατηρεί περίπου το 12% των τίτλων της τράπεζας. Τον Σεπτέμβριο απέκτησε μερίδιο στην Commerzbank και η ιταλική Unicredit, η οποία σχεδιάζει να πάρει ολόκληρη την τράπεζα. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters η ΕΚΤ, η οποία πρέπει να δώσει τη σχετική έγκρισή της, έχει ήδη συμφωνήσει επί της αρχής.
Πέραν αυτών υπάρχουν και άλλες εταιρείες που επιβεβαιώνουν τη διαπίστωση ότι πολλές γερμανικές επιχειρήσεις επιδιώκουν να επεκταθούν στο εξωτερικό ή βρίσκονται σε αναζήτηση ξένων κεφαλαίων: ο κολοσσός της χημικής βιομηχανίας BASF ανοίγει παράρτημα στην Κίνα έναντι 10 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ ο πάροχος ενεργειακών υπηρεσιών Techem πρόκειται να πωληθεί στην αμερικανική εταιρεία επιχειρηματικών συμμετοχών TPG.
«Οι εταιρείες δεν έχουν διαβατήρια»
Πολλοί παρατηρητές θεωρούν απολύτως φυσιολογική την εξαγορά γερμανικών εταιρειών, στις οποίες εξακολουθεί να διατηρούν μερίδιο και οι Γερμανοί φορολογούμενοι. Για τον Κάρστεν Μπρζέσκι, επικεφαλής οικονομολόγο της ING Bank, είναι σαφές πως «η οικονομική στασιμότητα και οι διαρθρωτικές μεταβολές έχουν φυσικά συνέπειες και για τις επιχειρήσεις». Όπως δηλώνει ο ειδικός στην DW, «σε τέτοιες περιόδους φτάνουμε συχνά σε εξαγορές – είτε από εταιρείες εντός των συνόρων, είτε από το εξωτερικό».
Ο Στέφαν Κόοτς, διευθυντής του Ινστιτούτου του Κιέλου για την Παγκόσμια Οικονομία (IfW), τονίζει πως «οι επιχειρήσεις δεν έχουν διαβατήρια» - το οποίο σημαίνει ότι «για την ευημερία μίας χώρας δεν είναι καθοριστική η εθνικότητα ων ιδιοκτητών μίας εταιρείας, αλλά η ποιότητα της τοποθεσίας».
Όπως παρατηρεί επιπλέον ο Κόοτς, «η καθοδική τάση των άμεσων επενδύσεων στη Γερμανία αποτελεί μία ακόμη ένδειξη για τις αδυναμίες του τοπικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος». Οι ισχυρές επιχειρηματικές τοποθεσίες προσελκύουν κεφάλαια από το εξωτερικό, ενώ «τις αδύναμες τοποθεσίες οι επενδυτές τις αποφεύγουν».
Κατά τον ειδικό η εισροή μη γερμανικών κεφαλαίων στην εγχώρια αγορά δεν είναι κάτι το αρνητικό. Το αντίθετο: «Εάν οι ξένοι επενδυτές έχουν καλύτερες ιδέες σχετικά με την αξιοποίηση των πόρων στη Γερμανία, αυτόν εν τέλει θα ωφελήσει και τους εγχώριους επιχειρηματίες μέσω της αύξησης της παραγωγικότητας».
Το αιώνιο πρόβλημα της γραφειοκρατίας
Από τη δεκαετία του 1980 όλες οι κυβερνήσεις υπόσχονται να περιορίσουν τη γραφειοκρατία, ώστε να αυξηθούν οι επενδύσεις. Εδώ και δεκαετίες όμως δεν έχει αλλάξει κάτι ριζικά: «Οι προσπάθειες γίνονται, όμως τα μέτρα που λαμβάνονται δεν αλλάζουν πολλά», λέει ο Στέφαν Κόοτς.
Αυτό βέβαια δεν αφορά μονάχα το Βερολίνο, αλλά και την ΕΕ, η οποία έχει επίσης μερίδιο ευθύνης και δεν διευκολύνει ιδιαιτέρως την κατάσταση, «ιδίως με το σύστημα για την υποβολή εκθέσεων – από την Ταξινομία της ΕΕ ως τους κανονισμούς σχετικά με τις αλυσίδες εφοδιασμού», όπως εξηγεί ο ειδικός.
Κατά τον Κάρστεν Μπρζέσκι «χρειαζόμαστε επειγόντως περισσότερη ψηφιακή διακυβέρνηση. Αυτό θα επιτάχυνε τη μείωση της γραφειοκρατίας, ενώ θα αντιστάθμιζε και την έλλειψη εργατικού δυναμικού σε πολλές υπηρεσίες».
Είναι αποτελεσματικός ο «πράσινος δρόμος»;
Στη Γερμανία ο Υπουργός Οικονομίας είναι αρμόδιος και για την προστασία του κλίματος, ενώ στις Βρυξέλλες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαράσσει έναν «πράσινο δρόμο» με το βλέμμα στο μέλλον. Ωστόσο και ο Κόοτς και ο Μπρζέσκι δεν θεωρούν πως η προτεραιοποίηση της οικολογίας μπορεί να βοηθήσει και την οικονομία. «Γενικώς ισχύει το εξής: η απεξάρτηση από τον άνθρακα δεν μπορεί να αποτελέσει κινητήριο μοχλό για την ανάπτυξη», επισημαίνει ο Κόοτς. Διότι «η πολιτική σχετικά με την απαλλαγή από τον άνθρακα έχει υπερβολικά έντονο το στοιχείο του παρεμβατισμού».
Παρόμοια είναι και η θέση του Μπρζέσκι: «Η εστίαση στις πράσινες τεχνολογίες έχει οδηγήσει σε πολύ λίγες επενδύσεις μέχρι στιγμής. Θα ήταν κοντόφθαλμο να ποντάρουμε αποκλειστικά στο “πράσινο”. Μέσα στην τελευταία δεκαετία η γερμανική οικονομία έχει χάσει τεράστιο μέρος της ανταγωνιστικής της ικανότητας και από αυτό θα πρέπει να ξεκινήσουμε ως αφετηρία τώρα».
«Όχι» στον προστατευτισμό
Ο Στέφαν Κόοτς συμφωνεί πως η ικανότητα ανταγωνισμού της γερμανικής βιομηχανίας αποτελεί το κλειδί για την επιστροφή στην ανάπτυξη.
Ο ειδικός εξηγεί στην DW πως οι παρούσες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες «κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο δεν είναι σε θέση να αλλάξουν καθοριστικά την τάση. Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να υπάρξει μία θεμελιώδης αλλαγή πορείας μακριά από την παρεμβατική βιομηχανική πολιτική προς μία πολιτική που θα στοχεύει στην ενίσχυση της επιχειρηματικής τοποθεσίας».
Προειδοποιώντας ενάντια σε πρακτικές «προστατευτισμού του κεφαλαίου» ο Κόοτς δηλώνει κατηγορηματικά πως η γερμανική κυβέρνηση δεν θα πρέπει να λάβει μέτρα ενάντια στις επικείμενες εξαγορές των γερμανικών εταιρειών. Αντ’ αυτού ο ειδικός αναφέρεται στους νόμους της αγοράς, σύμφωνα με τους οποίους οι εταιρείες γίνονται υποψήφιες προς εξαγορά, «όταν οι δομές τους δεν είναι πλέον σε θέση να ακολουθήσουν τον ανταγωνισμό».
Πηγή: DW
Επιμέλεια: Γιώργος Πασσάς
07/07 18:21
Καστέλι: Το 60% προσεγγίζει η πρόοδος εργασιών στο αεροδρόμιο - "Θα είναι το πιο σύγχρονο στη χώρα"
07/07 17:20
Επιθεώρηση Εργασίας: Νέο εργαλείο εντοπισμού παραβατικότητας στη χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας
07/07 17:15
ΑΑΔΕ: Παράταση δηλώσεων Airbnb για συγκεκριμένα ακίνητα στον Δήμο Αθηναίων
07/07 16:59
Ελλάδα - Τουρκία: Νέο πρωτόκολλο συνεργασίας για την ενίσχυση του διμερούς Τουρισμού
07/07 16:12
Αειφόρος Τουρισμός στη Μεσόγειο | Διεθνές Συνέδριο "Paths that Last" στο Σπλιτ
07/07 16:04
07/07 16:00
07/07 13:27
Οι Βρετανοί γονείς παρακάμπτουν τη σχολική περίοδο για φθηνότερες διακοπές
07/07 12:42
07/07 11:56
Τα Ιωάννινα προσεγγίζουν την πολλά υποσχόμενη αγορά της Ινδίας
07/07 11:50
Γαλλία | Πρωταθλήτρια στις αφίξεις, ουραγός στα τουριστικά έσοδα
07/07 11:38
Παγκόσμιος τουρισμός | Τριπλάσια η δαπάνη για ταξίδια αναψυχής μέχρι το 2040
07/07 11:29
Οι διακοπές των Γερμανών: Με ποιον ταξιδεύουν, τι τους χαλάει, τι θα έκαναν σε... ναυάγιο
07/07 11:24
Υπερτουρισμός | Βαρκελώνη: Στα όρια της αντοχής με 15 εκατομμύρια τουρίστες το 2024
07/07 11:14
Νέο ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας στη Σούδα – Τριπλή προσέγγιση πλοίων σήμερα
07/07 11:10
Η Παλιά Πόλη Χανίων ζωντανεύει και πάλι με την Παραδοσιακή Στράτα
07/07 11:07
Κυκλάδες: Αντιδράσεις για μεγάλη τουριστική επένδυση στην Ίο
07/07 11:04
07/07 10:48
07/07 10:42
Αεροδρόμιο Αθήνας | +4,6% η επιβατική κίνηση τον Ιούνιο, +7,6% στο εξάμηνο
07/07 07:26
Γιάννης Βουτσίνος | Η Σύρος ιδανικός value for money προορισμός για τους Έλληνες
07/07 07:05
07/07 07:01
WTTC: Αύξηση των διεθνών ταξιδιωτικών δαπανών 24,2% στην Πορτογαλία το 2025
07/07 06:51
Ανοίγει ο δρόμος για την αναβίωση του εμβληματικού Ξενία Καλαμπάκας
07/07 06:15
Από τη Διαδρομή στο Συναίσθημα: Η Δύναμη των Fun Facts στην Κρουαζιέρα | Ιωάννης Μπρας
07/07 06:10
07/07 06:07
Δήμος Θεσσαλονίκης: Περισσότερες αρμοδιότητες για τον τουρισμό στον Βασίλη Γάκη
07/07 06:00
Η Σαντορίνη ξανά στο προσκήνιο: Καμπάνια προβολής στο Ην. Βασίλειο μέσω της Jet2holidays
06/07 10:45
ΚΕΠΕ | Η Αχίλλειος πτέρνα του Ελληνικού Τουρισμού: Η έλλειψη εργαζομένων
06/07 07:05
Lonely Planet | Αυτά που πρέπει οπωσδήποτε να δείτε και να κάνετε στη Χαλκιδική
06/07 07:02
Η Aroya Cruises φέρνει άρωμα Αραβίας στη Μεσόγειο – Προσεγγίσεις σε Αθήνα, Μύκονο, Σούδα και Ρόδο
06/07 06:50
Ikos Kissamos: Άνοιξαν οι αιτήσεις για προσλήψεις προσωπικού
06/07 06:39
05/07 20:19
05/07 15:51
Αλέξανδρος Βασιλικός από τη Σλοβενία: Ενωμένη η Ευρώπη για ένα βιώσιμο μέλλον στη φιλοξενία
05/07 12:17
05/07 11:22
05/07 10:24
Ε.Ξ. Ηρακλείου: Διπλό τέλος διαμονής για 5.000 τουρίστες που μεταφέρθηκαν μετά την πυρκαγιά
05/07 08:48
Σέριφος: Το μυστικό καταφύγιο των Κυκλάδων που ξυπνά από τον λήθαργο
05/07 07:01
Στρατηγικές... καθυστερήσεις: Τουριστικά projects fast track που σέρνονται επί δεκαετίες στην Κρήτη
05/07 06:58
Οι Γερμανοί πίνουν νερό στο όνομα «Ελλάδα» – Ρεκόρ θετικών εντυπώσεων με όχημα τον τουρισμό
05/07 06:54
Πανσέληνες Βραδιές στην Κασσάνδρα: Η τέχνη συναντά το φως του φεγγαριού
05/07 06:28
Ευρώπη 2025 | Πρόστιμα, απαγορεύσεις και νέοι κανόνες για τους τουρίστες
04/07 20:06
04/07 18:09
Δημοσιογραφικό ταξίδι στη Μύκονο δημοφιλούς βρετανικού τηλεοπτικού καναλιού
04/07 18:02
04/07 17:54
Χρυσή Διάκριση για την Electra Hotels & Resorts στο CRI 2024 - 2025
04/07 17:04
Περιφέρεια Κρήτης: Ασφαλής και έτοιμη να υποδεχθεί επισκέπτες η Ιεράπετρα
04/07 16:25
Ποιος ΟΠΕΚΕΠΕ; Ο ελαιοτουρισμός μπορεί να απογειώσει την Κρήτη...
04/07 15:11
Η Ryanair αυξάνει το όριο για τις δωρεάν χειραποσκευές στις ευρωπαϊκές πτήσεις
04/07 14:57
Ο κομβικός ρόλος των Περιφερειών και των Δήμων για το μέλλον του ευρωπαϊκού τουρισμού
04/07 14:27
Η easyJet στηρίζει τη UNICEF: Ξεκινά η θερινή εκστρατεία δωρεών εν πτήσει για το 2025
04/07 13:50
04/07 13:42
04/07 13:34
Ζητούνται απευθείας πτήσεις Ιωάννινα–Ηράκλειο και Ιωάννινα–Λάρνακα
04/07 13:30
Νέα πεζοπορική εμπειρία στα Σφακιά - στο Φαράγγι της Αράδαινας
04/07 11:00
Προώθηση της Ελλάδας στο Ηνωμένο Βασίλειο για τουρισμό πολυτελείας
04/07 10:01
Το NJV Athens Plaza ανανέωσε την πιστοποίηση αειφορίας από το GSTC
04/07 08:35
Φολέγανδρος: Το κρυφό διαμάντι του Αιγαίου που αιχμαλωτίζει τους επισκέπτες
04/07 08:18
Υπ. Τουρισμού: Ομάδα Συντονισμού για θέματα απάτης και διαφθοράς
04/07 07:14
Υπ. Τουρισμού: Συμβούλιο Διασφάλισης Ποιότητας της Τουριστικής Εκπαίδευσης - Τα μέλη
04/07 07:10
ΕΟΤ | Πρόσκληση για 2 στελέχη στις Υπηρεσίες Γερμανίας και Κίνας
04/07 07:08
Χειμερινός τουρισμός χωρίς... Ελλάδα: Πού θα ταξιδέψουν φέτος οι Γερμανοί σύμφωνα με TUI και Dertour
04/07 07:05
Τουρισμός: Ελληνικό «σπριντ» στις σημαντικότερες αγορές για την Ευρώπη το 2025 | Η αγορά-εξαίρεση
04/07 07:05
04/07 06:48
Alassia Hotel: Επένδυση εκσυγχρονισμού του μπουτίκ ξενοδοχείου στην Ομόνοια
04/07 06:48
Γ. Τιμοθεάτος: «Δεν υπάρχει γειτονιά στο Αργοστόλι χωρίς Airbnb – η πόλη ερημώνει»
04/07 06:45
Η Ελλάδα χάνει έδαφος στη Γαλλία – Άνοδος για Τυνησία, Αλβανία και Αίγυπτο
04/07 06:40
04/07 06:30
Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία | Εργασίες στην πρόσοψη την Κυριακή - Πού θα υπάρχει διακοπή κυκλοφορίας
04/07 06:24
04/07 06:10
Περιφέρειες-έκπληξη ανεβάζουν τη φήμη της Ελλάδας το χειμώνα
03/07 23:28
03/07 17:21
Επανεκκίνηση της γραμμής Πέτρα Λέσβου – Αϊβαλί μετά από τέσσερα χρόνια
03/07 17:18
Η Πελοπόννησος «πρωταγωνίστρια» στη διεθνή σειρά "Journey to Europe"
03/07 17:16
Δέσμευση CLIA να συνεργαστεί με την Ελληνική κυβέρνηση για το νέο τέλος κρουαζιέρας
03/07 17:09
Όταν το βουνό γίνεται οθόνη: Το πιο ψηλό σινεμά του καλοκαιριού στον Άγιο Ιωάννη Σφακίων
03/07 14:10
03/07 13:48
Μ. Ιακωβίδης | Μια τοποθέτηση για τον ελληνικό τουρισμό, που θα συζητηθεί
03/07 12:56
Τουρκικός τουρισμός: Μεγάλες εκπτώσεις στα ξενοδοχεία για να αναθερμάνουν τη ζήτηση
03/07 11:17
Γιώργος Τζαράκης στο Tornos News: Αγωνία για την επόμενη μέρα στον τουρισμό της Ιεράπετρας
03/07 11:12
03/07 10:49
Πυρκαγιά στην Ιεράπετρα | Εκκένωση οικισμών- απομάκρυνση με ασφάλεια 1.500 τουριστών
03/07 10:40
Ryanair | Ακύρωση 170 πτήσεων λόγω της απεργίας των Γάλλων Ελεγκτών - Ζήτησε την παρέμβαση της ΕΕ
03/07 10:30
Το House of NYNN ανοίγει στο THE ILISIAN, προσφέροντας εμπειρίες ευζωίας
03/07 10:22
Γαλλία και Ιταλία δίνουν ώθηση στον τουρισμό της Δυτικής Ελλάδας
03/07 08:19
Αίγινα: Το κόσμημα του Αργοσαρωνικού που μαγεύει καθ' όλη τη διάρκεια του έτους
03/07 07:52
Αεροδρόμιο Ηρακλείου: +5% οι διεθνείς αφίξεις τον Ιούνιο - Ποιες ήταν οι κυριότερες αγορές
03/07 07:27
Τροπολογία: Νέες δυνατότητες οικιστικής & τουριστικής ανάπτυξης σε μικρούς οικισμούς
03/07 07:16
Επιτροπή Περιβάλλοντος: Συνεδρίαση για το γκολφ Ρόδου και μεγάλη τουριστική επένδυση στην Ίο
03/07 07:14
Δήμος Καλαβρύτων: Σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας
03/07 07:12
Νέοι κανόνες για την έναρξη λειτουργίας τουριστικών καταλυμάτων: Η νέα ΚΥΑ
03/07 07:05
Ταχύρρυθμη κατάρτιση για νέους ξεναγούς στα Πανεπιστήμια Κρήτης και Ιωαννίνων - Όλες οι λεπτομέρειες
03/07 06:27
Ελληνικός τουρισμός: 2,81 εκατ. διανυκτερεύσεις στη βραχυχρόνια μίσθωση το α’ τρίμηνο
03/07 06:25
AEGEAN 600 | Διεθνής ιστιοπλοϊκός αγώνας με συμμετοχές από 19 χώρες
03/07 06:10
Booking.com | Σε ιστορικά υψηλά η αισιοδοξία των Ελλήνων ξενοδόχων για το 2025
03/07 06:03
Skloupo Trail Run 2025: Ο αθλητισμός συναντά την πολιτιστική και φυσική κληρονομιά της Ηπείρου
02/07 16:37
Κυβερνοεπίθεση στην Qantas: Διέρρευσαν προσωπικά δεδομένα 6 εκατ. πελατών
02/07 16:27
Συμμαχία 8 χωρών προωθεί φόρο στους πλούσιους επιβάτες αεροπορικών πτήσεων
02/07 16:05
Ε.Ξ. Ηρακλείου: Διπλό τέλος διαμονής για 5.000 τουρίστες που μεταφέρθηκαν μετά την πυρκαγιά
Περιφέρειες-έκπληξη ανεβάζουν τη φήμη της Ελλάδας το χειμώνα
Στρατηγικές... καθυστερήσεις: Τουριστικά projects fast track που σέρνονται επί δεκαετίες στην Κρήτη
Ευρώπη 2025 | Πρόστιμα, απαγορεύσεις και νέοι κανόνες για τους τουρίστες
Οι Γερμανοί πίνουν νερό στο όνομα «Ελλάδα» – Ρεκόρ θετικών εντυπώσεων με όχημα τον τουρισμό
Αλέξανδρος Βασιλικός από τη Σλοβενία: Ενωμένη η Ευρώπη για ένα βιώσιμο μέλλον στη φιλοξενία
Χρυσή Διάκριση για την Electra Hotels & Resorts στο CRI 2024 - 2025
Σέριφος: Το μυστικό καταφύγιο των Κυκλάδων που ξυπνά από τον λήθαργο
Καστέλι: Το 60% προσεγγίζει η πρόοδος εργασιών στο αεροδρόμιο - "Θα είναι το πιο σύγχρονο στη χώρα"
Δημοσιογραφικό ταξίδι στη Μύκονο δημοφιλούς βρετανικού τηλεοπτικού καναλιού
Η Ryanair αυξάνει το όριο για τις δωρεάν χειραποσκευές στις ευρωπαϊκές πτήσεις
Ελλάδα - Τουρκία: Νέο πρωτόκολλο συνεργασίας για την ενίσχυση του διμερούς Τουρισμού
Επιθεώρηση Εργασίας: Νέο εργαλείο εντοπισμού παραβατικότητας στη χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας
Πανσέληνες Βραδιές στην Κασσάνδρα: Η τέχνη συναντά το φως του φεγγαριού
Ο κομβικός ρόλος των Περιφερειών και των Δήμων για το μέλλον του ευρωπαϊκού τουρισμού
Υπ. Τουρισμού: Συμβούλιο Διασφάλισης Ποιότητας της Τουριστικής Εκπαίδευσης - Τα μέλη
Ποιος ΟΠΕΚΕΠΕ; Ο ελαιοτουρισμός μπορεί να απογειώσει την Κρήτη...
( 0 )