Vavoulas.com

Ξεκλειδώνοντας το Δυναμικό: Πώς οι Σύμβουλοι Ανάπτυξης Προορισμών Κρουαζιέρας Δημιουργούν Κληρονομιά και Ανάπτυξη

Ξεκλειδώνοντας το Δυναμικό: Πώς οι Σύμβουλοι Ανάπτυξης  Προορισμών Κρουαζιέρας Δημιουργούν Κληρονομιά και ΑνάπτυξηΠηγή φωτο: pixabay.com
  • Του Ιωάννη Μπρά - Seatrade Ambassador & Διευθύνοντος Συμβούλου της Five Senses Consulting

Η κρουαζιέρα εισέρχεται σε μια νέα εποχή. Με πάνω από 80 νέα πλοία να αναμένεται μέχρι το 2036, η πορεία ανάπτυξης είναι σαφής - αλλά το ίδιο και ο ανταγωνισμός. Οι προορισμοί δεν αρκεί πλέον να αντιδρούν απλώς στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων - πρέπει να τοποθετηθούν στρατηγικά ώστε να προσελκύσουν, να εντυπωσιάσουν και να διατηρήσουν την προσοχή των ισχυρότερων brands της παγκόσμιας κρουαζιέρας.

Ωστόσο, πολλοί προορισμοί εξακολουθούν να υποτιμούν το τι χρειάζεται για να πετύχουν. Δεν αρκεί πια ένα όμορφο λιμάνι ή ένα διάσημο αξιοθέατο. Η επιτυχία απαιτεί σαφήνεια σκοπού, βάθος ταυτότητας και επιχειρησιακή αρτιότητα. Εδώ είναι που οι κατάλληλοι Σύμβουλοι Ανάπτυξης Προορισμών Κρουαζιέρας προσφέρουν ανεκτίμητη προοπτική: συνδυάζοντας στρατηγική ανάλυση με συναισθηματική αφήγηση και επιχειρησιακή καθοδήγηση με ενίσχυση της ταυτότητας του τόπου.

Ορισμός της Επιτυχίας με Δικούς Σας Όρους

Κάθε προορισμός έχει διαφορετικές φιλοδοξίες. Για κάποιους, είναι η προσέλκυση νέων αφίξεων. Για άλλους, η βελτίωση της ικανοποίησης επιβατών, η αύξηση της οικονομικής επίδρασης ή η μείωση της συμφόρησης σε ευαίσθητες περιοχές. Ο ρόλος του συμβούλου  είναι να βοηθήσει στον ορισμό της επιτυχίας - όχι μόνο βάσει των τάσεων της βιομηχανίας, αλλά βάσει των τοπικών αξιών, της φέρουσας ικανότητας και του μακροπρόθεσμου οράματος.

Οι πιο βιώσιμες στρατηγικές ξεκινούν με μια απλή αλλά θεμελιώδη αλήθεια: δεν είναι κάθε προορισμός κατάλληλος για κάθε εταιρεία κρουαζιέρας. Βοηθώντας τους προορισμούς να εστιάσουν στις σωστές αγορές - πολυτελείας, εξερεύνησης, θεματικές, premium & contemporary - ο σύμβουλος αποφεύγει σπατάλη πόρων και δημιουργεί αυθεντική ταύτιση μεταξύ του προορισμού και των προσδοκιών των κρουαζιερόπλοιων.

Πέρα από το SWOT: Χτίζοντας Στρατηγική Ωριμότητα

Η ανάλυση τάσεων και SWOT (Δυνάμεις, Αδυναμίες, Ευκαιρίες και Απειλές) αποτελεί την αφετηρία - αλλά όχι τον προορισμό. Η αληθινή στρατηγική ωριμότητα σημαίνει να κατανοείς πώς οι παγκόσμιες εξελίξεις μεταφράζονται τοπικά.

Δεν αρκεί να έχει ένας προορισμός «καλό καιρό» ή «αυθεντική κουλτούρα». Πρέπει να εξεταστεί πώς ο καιρός επηρεάζει την αξιοπιστία του λιμένα στις μεταβατικές περιόδους ή πώς η τοπική κουλτούρα παρουσιάζεται με σεβασμό μέσω των εκδρομών, ενισχύοντας τη συμμετοχή και την εμπειρία του επισκέπτη.

Ένας καλός σύμβουλος δεν προσφέρει στατικά πλάνα – δημιουργεί ευέλικτα πλαίσια που εξελίσσονται μαζί με τον κλάδο. Αυτό περιλαμβάνει:

  • Τακτικές επισκοπήσεις αγοράς για εντοπισμό αλλαγών στα deployment
  • Ημερολόγια επαφών με εταιρείες κρουαζιέρας
  • Συστήματα εσωτερικής εκπαίδευσης για τοπικούς παρόχους
  • Εργαλεία Μέτρησης Απόδοσης Προορισμού (Destination Performance Measurement - DPM)
  • Αναλύσεις και ορισμό KPIs με προτάσεις βελτίωσης

Η Φέρουσα Ικανότητα δεν Είναι Μόνο Αριθμοί

Τα λιμάνια συχνά ρωτούν: «Πόσους επιβάτες μπορούμε να εξυπηρετήσουμε;» Όμως η φέρουσα ικανότητα δεν είναι μόνο αριθμητική. Περιλαμβάνει επίσης συναισθηματική και κοινωνική αντοχή. Περιλαμβάνει:

  • Την συνεργασία/υπομονή των κατοίκων
  • Την κυκλοφορία των λεωφορείων σε στενούς δρόμους
  • Την ικανότητα των ξεναγών να αφηγούνται με ποιότητα, χωρίς εξουθένωση
  • Τη διαθεσιμότητα και τις ώρες λειτουργίας μουσείων, καταστημάτων και άλλων σημείων ενδιαφέροντος

Οι σύμβουλοι εφαρμόζουν μια ολιστική προσέγγιση, αξιολογώντας ταυτόχρονα τις φυσικές, λειτουργικές και κοινωνικές ικανότητες. Μπορεί να προτείνουν την προσαρμογή των ωρών προσέγγισης, τον περιορισμό του μεγέθους των ομάδων ή την κατανομή των εκδρομών σε περισσότερα χωριά - όχι για να μειώσουν την κίνηση, αλλά για να βελτιώσουν την εμπειρία του επισκέπτη και να ενισχύσουν την τοπική συμμετοχή.

Κάποιες φορές, το να κάνεις λιγότερα, καλύτερα, είναι η πιο έξυπνη πορεία προς τη μακροπρόθεσμη επιτυχία.

Το Συναισθηματικό χαρακτηριστικό της Εμπειρίας Κρουαζιέρας

Συχνά τα λιμάνια επικεντρώνονται μόνο σε αυτό που φαίνεται. Όμως οι επιβάτες επηρεάζονται εξίσου από τα συναισθήματα. Η διάθεση κατά την αποβίβαση. Η μουσική που ακούγεται κατά την άφιξη. Το χαμόγελο ενός τοπικού παιδιού ντυμένο παραδοσιακά. Η μυρωδιά του ψημένου φρέσκου ψαριού από κοντινή ταβέρνα. Αυτές είναι στιγμές που μένουν, πολύ μετά το τέλος του ταξιδιού.

Οι σημερινοί επιτυχημένοι σύμβουλοι χρησιμοποιούν χαρτογράφηση συναισθηματικής διαδρομής (emotional journey mapping) για να εντοπίσουν, να διατηρήσουν και να ενισχύσουν αυτές τις στιγμές. Μέσω εργαλείων όπως:

  • Έλεγχος σήμανσης που ενισχύει την αυθόρμητη εξερεύνηση, διασφαλίζοντας ότι οι επιβάτες κινούνται φυσικά και ανακαλύπτουν ιστορίες με τον δικό τους ρυθμό. Η σήμανση δεν είναι απλώς καθοδήγηση - είναι αφήγηση με φυσική μορφή.
  • Μυστικές επιθεωρήσεις που αντικατοπτρίζουν τη ματιά του επισκέπτη, προσφέροντας πραγματικές πληροφορίες για τα σημεία συμφόρησης, την ποιότητα της ατμόσφαιρας, τις αλληλεπιδράσεις με το προσωπικό και το κατά πόσο η εμπειρία ανταποκρίνεται στις υποσχέσεις.
  • Σενάρια ξενάγησης που συνδυάζουν λογιστική και αφήγηση, εκπαιδεύοντας τους ξεναγούς να εναλλάσσουν σημεία ελέγχου και πρακτικά σημεία με συναισθηματική αφήγηση, μετατρέποντας ακόμη και τεχνικές στιγμές σε εμπειρίες γεμάτες μνήμη.
  • Επιμελημένα βιβλία εκδρομών, σχεδιασμένα για τα τμήματα εκδρομών των εταιρειών κρουαζιέρας, που ταιριάζουν εμπειρίες με προφίλ επισκεπτών, με βάση ηλικία, ενδιαφέροντα και κινητικότητα - όλα παρουσιασμένα σε ελκυστική, ευανάγνωστη μορφή.

Αυτές οι υπηρεσίες εξασφαλίζουν ότι η ψυχή του προορισμού δεν χάνεται μέσα στη λειτουργική διαδικασία.

Στρατηγική Ορατότητα: Να Σε Βλέπουν Με τον Σωστό Τρόπο

Η παρουσία σε κορυφαίες εκθέσεις/συνεδρια & εκδηλώσεις όπως η Seatrade Cruise Global, Seatrade Cruise Med, Seatrade Europe, τα CLIA Forums, καθώς και η συμμετοχή σε γενικές συνελεύσεις οργανισμών όπως MedCruise, Cruise Europe, Cruise Britain κτλ, είναι κρίσιμη - αλλά αποτελεί μόνο μέρος της εξίσωσης.

Εξίσου σημαντικό είναι το πώς προβάλλεται ένας προορισμός κατά τη διάρκεια αυτών των συμμετοχών. Ξεχωρίζει; Είναι τα υλικά προσαρμοσμένα στις προτεραιότητες των εταιρειών κρουαζιέρας; Υπάρχουν προτεινόμενα δρομολόγια προσαρμοσμένα στις εποχικές αναπτύξεις πλοίων;

Οι σύμβουλοι βοηθούν στη διαμόρφωση αυτών των αφηγήσεων, αλλά υποστηρίζουν επίσης τους ανθρώπους πίσω από την προβολή του προορισμού. Μέσω εκπαίδευσης μέσων, τοποθέτησης ως ομιλητές, ή στρατηγικής παρουσίασης, διασφαλίζουν ότι το κατάλληλο μήνυμα φτάνει στο κατάλληλο κοινό, από τοπικές φωνές που ενσαρκώνουν την αυθεντικότητα του τόπου.

Ακόμη περισσότερο, η συμμετοχή ως ομιλητής ή συντονιστής σε αυτά τα συνέδρια μετατρέπει την ορατότητα σε επιρροή. Τοποθετεί έναν προορισμό στο επίκεντρο της συζήτησης – όχι μόνο ως τοποθεσία, αλλά ως ηγέτη σκέψης, συνεργάτη και καινοτόμο.

Cruise Vibe Coding: Το Αόρατο Επίπεδο Σχεδιασμού Εμπειρίας

Branding, σήμανση και εκδρομές είναι σημαντικά. Όμως, αν δεν είναι συναισθηματικά συνεκτικά, κινδυνεύουν να δημιουργήσουν κατακερματισμένες εντυπώσεις. Το Cruise Vibe Coding γεφυρώνει αυτό το κενό.
Ορίζοντας τον συναισθηματικό τόνο ενός προορισμού (π.χ. γαλήνιος, περιπετειώδης, εκλεπτυσμένος, αυθεντικός) και ευθυγραμμίζοντας όλα τα σημεία επαφής του επισκέπτη με αυτόν τον τόνο, αυτή η μεθοδολογία εξασφαλίζει ότι οι επιβάτες κινούνται μέσα σε μια ενιαία εμπειρία – και όχι απλώς σε μια λίστα στάσεων.

Αυτό περιλαμβάνει:

  • Χρωματικές παλέτες στις ζώνες υποδοχής
  • Επιλογή μουσικής στους σταθμούς αφίξεων
  • Ύφος λόγου στα σενάρια ξεναγών και στις πινακίδες
  • Ακόμη και ο ρυθμός και η ροή των εκδρομών σε σχέση με τη συναισθηματική δυναμική

Το Cruise Vibe Coding δεν είναι διακόσμηση - είναι συναισθηματική στρατηγική, ενσωματωμένη σε υποδομή και υπηρεσίες. Είναι αυτό που καθιστά έναν προορισμό αξέχαστο - όχι από τύχη, αλλά από σχεδιασμό.

FAM Trips: Πέρα από τη Λογιστική, Προς την Κληρονομιά

Τα ταξίδια εξοικείωσης (FAM Trips) αντιμετωπίζονται συχνά ως μια λίστα ελέγχου. Όμως ένα ισχυρό FAM trip είναι μια αφήγηση. Κάθε σκηνή χτίζει την επόμενη. Κάθε οικοδεσπότης είναι ένας χαρακτήρας. Κάθε γεύμα είναι μια αισθητηριακή στροφή.

Οι σύμβουλοι χορογραφούν αυτές τις εμπειρίες σύμφωνα με τη νοοτροπία των στελεχών της κρουαζιέρας: αποτελεσματικοί, περίεργοι, προσανατολισμένοι στην απόδοση επένδυσης (ROI), αλλά και δεκτικοί στο συναίσθημα και στην έκπληξη.

Τα πιο αποτελεσματικά FAM trips:

  • Παρουσιάζουν όχι μόνο προϊόντα αλλά δυνατότητες
  • Περιλαμβάνουν αυθόρμητες στιγμές που αποκαλύπτουν αληθινή ζωή
  • Προσφέρουν βάθος - όχι μόνο σε αξιοθέατα, αλλά σε όραμα
  • Αναδεικνύουν την αρμονία ξηράς και θάλασσας

Από το λιμάνι στην ταβέρνα, από το μουσείο στη μαρίνα, από τη συζήτηση στην έμπνευση - όταν είναι καλά σχεδιασμένο, το FAM trip δεν πουλάει απλώς. Μεταμορφώνει την αντίληψη.

Σχεδιασμός εκδρομών: Από την Παθητική Ξενάγηση στη Συναισθηματική Εμπειρία

Η βιομηχανία έχει προχωρήσει πέρα από την απλή περιήγηση. Οι σύγχρονες εκδρομές (ShoreX) πρέπει να αντανακλούν την επιθυμία των επισκεπτών για συνάφεια, σύνδεση και μνήμη.
Οι καλοί σύμβουλοι γνωρίζουν ότι μια εκδρομή δεν είναι απλώς μια διαδρομή. Είναι ένα επιμελημένο σύνολο συναισθηματικών αγκυρίων, που αποδίδονται μέσα από τον ρυθμό, την αφήγηση και το περιβάλλον. Μέσω εργαλείων όπως:

  • Εκπαίδευση ξεναγών με επίκεντρο την αφήγηση
  • Γεω-αισθητηριακός σχεδιασμός δρομολογίων, που συνδέει φυσικά σημεία με συναισθηματικές εμπειρίες
  • Ανάλυση ροής επιβατών, για την αποφυγή συμφόρησης και τη διατήρηση ρυθμού
  • Ζωντανά feedback loops από παρόχους και επισκέπτες

…οι προορισμοί μπορούν να μετατρέψουν τις προσφερόμενες εμπειρίες σε χαρακτηριστικές στιγμές – γιατί μια εκκλησία είναι απλώς μια εκκλησία… μέχρι να σου πουν πώς τα καμπαναριά της μεταφέρθηκαν μυστικά στη διάρκεια πολέμου ή γιατί χτυπούν μόνο τρεις φορές στο ηλιοβασίλεμα.

Μέτρηση Απόδοσης Προορισμού

Η στρατηγική δεν έχει αξία αν δεν συνοδεύεται από μέτρηση. Όταν ένας προορισμός ορίσει τους στόχους του για την κρουαζιέρα - είτε πρόκειται για αριθμό προσεγγίσεων, ικανοποίηση επισκεπτών, μέση δαπάνη ανά επισκέπτη ή περιβαλλοντική διαχείριση – πρέπει επίσης να δεσμευτεί να παρακολουθεί την απόδοση. Εκεί βρίσκεται η αξία της μέτρησης απόδοσης.

Ένας ώριμος κρουαζιεροτουριστικός προορισμός δεν λειτουργεί με υποθέσεις. Συλλέγει δεδομένα, αναλύει τα αποτελέσματα και προσαρμόζει την πορεία του με πρόθεση.

Τα εργαλεία Μέτρησης Απόδοσης Προορισμού (Destination Performance Measurement) περιλαμβάνουν:

  • Δείκτες πριν την άφιξη: αιτήματα, ενδιαφέρον για δρομολόγια, εμβέλεια marketing
  • Λειτουργικά KPIs: αποτελεσματικότητα προβλήτας, χρόνοι φόρτωσης εκδρομών, ποσοστά παραπόνων
  • Δείκτες εμπειρίας επισκεπτών: NPS (Net Promoter Score), feedback εκδρομών, επαναλαμβανόμενες επισκέψεις
  • Δείκτες τοπικής επίδρασης: κατανομή εσόδων, συμφόρηση, αίσθημα κατοίκων

Όταν αυτοί οι δείκτες αναλύονται ολιστικά - όχι απλώς ως αριθμοί αλλά ως «ιστορίες σε κίνηση», παρέχουν τη βάση για τεκμηριωμένες αποφάσεις.

Ο ρόλος του συμβούλου εδώ είναι να:

  • Σχεδιάσει απλά αλλά ισχυρά dashboards
  • Βοηθήσει τους προορισμούς να ερμηνεύσουν τα αποτελέσματα πέρα από επιφανειακές τάσεις
  • Διευκολύνει διατομεακές αξιολογήσεις (λιμάνι, δήμος, DMO, πάροχοι)
  • Καθοδηγήσει στη δημιουργία διορθωτικών δράσεων ή πιλοτικών παρεμβάσεων βάσει των πραγματικών δεδομένων

Με αυτόν τον τρόπο, ένας προορισμός δεν είναι απλώς «έτοιμος για κρουαζιέρες» - είναι ανθεκτικός, ικανός να προσαρμόζεται, να ανταποκρίνεται και να εξελίσσεται.

Συμπέρασμα: Μην Χτίζετε Μόνο Πρόσβαση – Χτίστε Νόημα

Το μέλλον ανήκει σε προορισμούς που δεν επιδιώκουν απλώς περισσότερα πλοία, αλλά τα κατάλληλα πλοία, τους κατάλληλους επισκέπτες και τη σωστή κληρονομιά.

Ο δικός μου ρόλος είναι να λειτουργώ ως διερμηνέας μεταξύ τόπου και δυναμικού, κουλτούρας και εμπορικότητας, οράματος και προβολής.

Βοηθώ τους προορισμούς να σταματήσουν να ρωτούν: «Πώς θα φέρουμε πλοία κρουαζιέρας εδώ;» 
…και να ξεκινήσουν να ρωτούν: «Τι θέλουμε οι επιβάτες της κρουαζιέρας να νιώσουν, να θυμούνται και να αφηγούνται για εμάς;»

Γιατί στο τέλος, η επιτυχία στην κρουαζιέρα δεν μετριέται σε αφίξεις.

Μετριέται σε επίδραση, σε συναίσθημα, και στη διαρκή μνήμη του τόπου.

(*) Ιωάννης Μπρας

CEO Five Senses Consulting & Development | International Cruise Destination Strategy Consultant | Seatrade Cruise Ambassador

Με πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας, έχω συμβουλεύσει περισσότερα από 60 λιμάνια και προορισμούς κρουαζιέρας παγκοσμίως, προωθώντας το όραμα των μεταμορφωτικών ταξιδιωτικών εμπειριών. Βοηθώ προορισμούς, λιμάνια, χώρες και τουριστικούς οργανισμούς να δημιουργήσουν στρατηγικές κρουαζιέρας που προσφέρουν αυθεντικές εμπειρίες και αυξάνουν τα έσοδα, αξιοποιώντας εργαλεία όπως Cruise Excursion Books, Cruise Vibe Coding, Smart Signs και Destination Performance Metrics.

Αν ο προορισμός σας είναι έτοιμος να εξελιχθεί, να συνδεθεί βαθύτερα με τη φύση και την τοπική κοινότητα και να μετατρέψει τις αφίξεις κρουαζιέρας σε εμπειρίες που αλλάζουν ζωές, επικοινωνήστε μαζί μου: IBras@FiveSensesConsulting.com

Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

  1. 01/10 17:53

    A.Φιορεντίνος | Ελλάδα πιο φιλική στους τουρίστες με επενδύσεις 380 εκατ. ευρώ σε υποδομές

  2. 01/10 15:54

    Προβολή της Πάρου, της Σύρου και της Κιμώλου στην Ολλανδία

  3. 01/10 15:45

    Εκδήλωση | «Το μέλλον και το παρόν της κρουαζιέρας στον Άγιο Νικόλαο»

  4. 01/10 15:34

    2ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ελληνικού “Έλλη Αλεξίου” | Γέφυρα αλληλεγγύης με τη Σίκινο την 28η Οκτωβρίου

  5. 01/10 15:29

    SEAJETS | Aπό το Μαντούδι στις Σποράδες και τον Βόλο και τον Οκτώβριο

  6. 01/10 13:40

    Τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία της Ευρώπης είχαν το καλοκαίρι αύξηση κρατήσεων και πρόσθετων εσόδων

  7. 01/10 13:36

    WTTC: Έλλειψη 43 εκατ. εργαζομένων στον Τουρισμό έως το 2035

  8. 01/10 13:29

    Ο «Φάρος» ρίχνει... φως στον πρώτο εθνικό super-computer

  9. 01/10 13:13

    British Airways | 850.000 θέσεις προς Ελλάδα το 2025, ενισχύοντας τη χειμερινή περίοδο

  10. 01/10 11:00

    Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην έκθεση IFTM Top Resa στο Παρίσι

  11. 01/10 10:38

    Η τροφή αναγνωρίζεται ως πολιτιστικός πόρος στο Παγκόσμιο Συνέδριο Γαστρονομίας του IGCAT

  12. 01/10 10:29

    Η Aegean Airlines απογειώνει την Χίο

  13. 01/10 10:19

    Πώς επηρεάζει ένα κυβερνητικό shutdown τον τουρισμό στις Ηνωμένες Πολιτείες;

  14. 01/10 10:13

    Αξιολόγηση του Ολύμπου ως Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς της UNESCO

  15. 01/10 10:05

    Ορόσημο για τον Άγιο Νικόλαο: Κατέπλευσε το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που έχει δεχθεί ποτέ μετά τις αναβαθμίσεις υποδομών

  16. 01/10 08:26

    Ρέθυμνο: Η Κρητική πόλη που σταμάτησε το χρόνο

  17. 01/10 07:33

    10 Παραστάσεις που θα συζητηθούν τη σεζόν 2025–2026

  18. 01/10 07:05

    Μαρίνα Αλίμου: Ανοίγει ο δρόμος της ανάπλασης 100 εκατ. ευρώ για τον τουρισμό και το yachting

  19. 01/10 07:00

    Καθυστερήσεις, τριγμοί και αερομαχίες υπουργείου-ελεγκτών στα αεροδρόμια

  20. 01/10 06:52

    Ο Μ. Βλατάκης στο Τ.Ν.: Οι καθυστερήσεις πτήσεων αναχαιτίζουν τα last minute – Να συζητηθεί το σ.ν. μετά τη σεζόν

  21. 01/10 06:45

    Νέο μοντέλο αγοράς κατοικίας στην Κέρκυρα – Στέγη και επένδυση σε fast track διαδικασία | Η Ρούλα Ρουβά στο TN

  22. 01/10 06:26

    Αθλητικές διοργανώσεις σε Ωρωπό, Βριλήσσια, Ύδρα και Σούνιο

  23. 01/10 06:24

    Δύο κοινωφελή Ιδρύματα με ξενοδοχειακή περιουσία

  24. 01/10 06:21

    Καρέτα-Καρέτα και βιώσιμος τουρισμός: Όροι για τη νέα κατασκήνωση Camping Thelia

  25. 01/10 06:16

    Ο Ν. Χαραλάμπους στο ΤΝ | Το 2026 ξεκινούν τα υδροπλάνα - Η Ελλάδα μπορεί να γίνει παγκόσμιο κέντρο

  26. 01/10 06:15

    ​Ο Παλμός της Ημέρας: Εκθέσεις ή εκδρομές;

  27. 01/10 06:10

    Γιορτή μανιταριού στην Αγιά της Λάρισας

  28. 30/09 20:33

    H Όλγα Κεφαλογιάνη στη σύνοδο του WTTC | Έμφαση στην ανάδειξη του πολιτιστικού τουρισμού

  29. 30/09 20:25

    Ενισχύεται η συνεργασία του ΕΟΤ με την British Airways

  30. 30/09 20:11

    Αύξηση-ρεκόρ στις παγκόσμιες αερομεταφορές τον Αύγουστο - Ποιες περιοχές "απογειώθηκαν"

  31. 30/09 20:03

    TUI Magic Life Candia Maris | Η καρδιά του ευρωπαϊκού Beach Volley χτυπά στην Κρήτη 

  32. 30/09 18:04

    Η Κυλλήνη εγκαινιάζει νέα εποχή με υδροπλάνα

  33. 30/09 17:35

    Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων στο Επιμελητήριο Ηρακλείου- Αίτημα για αεροπορική σύνδεση

  34. 30/09 16:30

    Hilton | Eνδιαφέρον για νέες επενδύσεις στην Ελλάδα - Συνάντηση της Όλγας Κεφαλογιάννη με τον πρόεδρο

  35. 30/09 15:51

    Γιατί η Ryanair δεν επανεκκινεί τις πτήσεις προς το Τελ Αβίβ

  36. 30/09 15:19

    Η Αθήνα φιλοξενεί την «καρδιά» του διεθνούς κινηματογράφου και της τηλεόρασης (4 - 7 Οκτωβρίου)

  37. 30/09 12:22

    Δυναμική παρουσία της Κρήτης στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση TOP Resa 2025 στο Παρίσι

  38. 30/09 12:18

    ΕΟΤ Σερβίας: Ισχυρό ενδιαφέρον από τη Βοσνία για τουρισμό στην Ελλάδα

  39. 30/09 11:55

    ForwardKeys | Διακοπές τον Σεπτέμβριο: Κυριαρχούν τα ζευγάρια και οι solo ταξιδιώτες

  40. 30/09 11:37

    Το Radisson Hotel Group διπλασιάζει την παρουσία του στην Ελλάδα με 5 νέα ξενοδοχεία

  41. 30/09 11:28

    Emirates | Open Days για την πρόσληψη νέων μελών πληρώματος καμπίνας στην Ελλάδα

  42. 30/09 11:13

    ΥΠΑ | Κανονικά οι πτήσεις την 1η Οκτωβρίου

  43. 30/09 11:00

    Πιερία | Συνάντηση Π.Ο.Τ.Α.Π. με στελέχη του tour operator «Grecos» της Πολωνίας

  44. 30/09 10:42

    Χανιά: Ρεκόρ αφίξεων κρουαζιεροπλοίων και επιβατών στο πρώτο εννιάμηνο του 2025

  45. 30/09 10:37

    Τιμή στη μνήμη του Σπύρου Κοκοτού στο 6ο Cretan Street Cooking Festival

  46. 30/09 10:35

    Το ΙΝΣΕΤΕ στο Forum on Vocational Excellence 2025

  47. 30/09 10:20

    Νέο πεντάστερο ξενοδοχείο από την Hersonissos Group στην Κρήτη

  48. 30/09 08:26

    Στην καρδιά της ελληνικής άγριας φύσης: Τα Γρεβενά αποκαλύπτουν τα μυστικά

  49. 30/09 08:00

    Το TikTok μπαίνει δυναμικά στον τουρισμό με νέα εργαλεία διαφημίσεων και κρατήσεων

  50. 30/09 07:51

    Άμστερνταμ: Αγωγή κατά του Δήμου από κατοίκους για τον υπερτουρισμό

  51. 30/09 07:10

    Πράσινο φως για τριώροφο πεντάστερο ξενοδοχείο στο Μεταξουργείο

  52. 30/09 07:05

    Transavia & Condor | Νέες συνδέσεις με Κάρπαθο, Μυτιλήνη, Σκιάθο, Καλαμάτα και Ζάκυνθο

  53. 30/09 07:05

    Play Airlines: Αιφνίδιο «στοπ» σε όλες τις πτήσεις - η σύνδεση με την Αθήνα

  54. 30/09 07:00

    Η Κίμωλος δείχνει να «κερδίζει πρώτη» το στοίχημα της επιμήκυνσης της σεζόν

  55. 30/09 07:00

    WTTC | «Ατμομηχανή» του παγκόσμιου τουρισμού η Ευρώπη με συμβολή 1,7 τρισ. στο ΑΕΠ

  56. 30/09 06:54

    Aναβάθμιση υποδομών προσβασιμότητας σε παραλίες της Καρπάθου

  57. 30/09 06:35

    Ο Παλμός της Ημέρας: Η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού... άργησε μια μέρα

  58. 30/09 06:30

    5ος Ροδάνθειος Δρόμος στο Ηράκλειο: Τρέχοντας στη μνήμη της Ροδάνθης Σπετσωτάκη

  59. 30/09 06:30

    Η Τιανζίν ανοίγει τις πόρτες της στην ελληνική επιχειρηματικότητα (και στον τουρισμό)

  60. 30/09 06:21

    «Μια βραδιά κάτω από την ελιά»: Το φθινοπωρινό Φεστιβάλ της Νάξου επιστρέφει

  61. 30/09 06:15

    4ο Αναρριχητικό Φεστιβάλ στον Δήμο Ερμιονίδας

  62. 29/09 20:17

    Η γαστρονομία της θάλασσας στο επίκεντρο του Γαστρονομικού Φεστιβάλ στον Πειραιά

  63. 29/09 18:18

    Εταιρία Ευβοϊκών Σπουδών: Διάλεξη από την Ιστορικό - Συγγραφέα Λένα Διβάνη στο Αλιβέρι

  64. 29/09 17:40

    Προσλήψεις 80 ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας από τον διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π

  65. 29/09 17:38

    Συνάντηση Ν. Κεραμέως με εκπροσώπους εταιρειών ενόψει του "Rebrain Greece" στη Νέα Υόρκη

  66. 29/09 17:28

    Κ. Πιερρακάκης: Με συμβόλαια ακόμα και εξαμήνου τα ενοίκια για ειδικές κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων

  67. 29/09 16:34

    H Καλαμαριά «ζωντανεύει» το παρελθόν της Θεσσαλονίκης μέσω τέχνης και Τεχνητής Νοημοσύνης

  68. 29/09 16:09

    Ολοκληρώθηκε το 4o Chios Festival - Από την Αρχαιότητα στην Τεχνητή Νοημοσύνη

  69. 29/09 15:52

    Ανάκληση επένδυσης για την αναβάθμιση του "Ναυσικά" στον Αστέρα Βουλιαγμένης και επιστροφή της ενίσχυσης

  70. 29/09 15:20

    Το Hotel Experience επιστρέφει στις 18 & 19 Οκτωβρίου - Ανακοινώθηκαν οι πρώτοι ομιλητές

  71. 29/09 15:01

    BEST WESTERN | Σύμπραξη γραφείων Ελλάδας-Ιταλίας με "δυναμική" 200 ξενοδοχείων σε 15 χώρες

  72. 29/09 14:58

    H KLM γιορτάζει 95 χρόνια συνεχούς παρουσίας στην Ελλάδα  

  73. 29/09 14:04

    Στις Σέρρες ο 4ος σταθμός του DigAccess-Agrotourism

  74. 29/09 13:39

    O νέος Πρόεδρος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC)

  75. 29/09 13:25

    Αναγκαστική... προσγείωση για 4.000 της Lufthansa

  76. 29/09 13:01

    Δράσεις προβολής της Θεσσαλονίκης, ύψους 600.000 ευρώ, χρηματοδοτεί ο ΕΟΤ

  77. 29/09 12:45

    Ρεκόρ Κινέζων ταξιδιωτών στο εξωτερικό για την Golden Week του 2025

  78. 29/09 12:42

    Ο π. Δήμαρχος της Νέας Υόρκης, Bill de Blasio, στο Athens Democracy Forum 2025

  79. 29/09 12:40

    Η Πιερία «ταξίδεψε» στο Παρίσι με δυναμική παρουσία στη διεθνή έκθεση τουρισμού Top Resa 2025

  80. 29/09 12:10

    Σύνοδος WTTC στη Ρώμη: Κυβερνήσεις και κολοσσοί του τουρισμού χαράζουν τον παγκόσμιο οδικό χάρτη

  81. 29/09 12:01

    WTTC Global Summit στη Ρώμη: Η Ευρώπη στο επίκεντρο του παγκόσμιου τουρισμού

  82. 29/09 11:54

    Η Lufthansa σχεδιάζει να περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας

  83. 29/09 11:41

    Γερμανία: Η Ελλάδα «Πιο Φιλόξενη Χώρα Παγκοσμίως»

  84. 29/09 11:36

    Λιμένας Κέρκυρας | Ξεκινά το έργο ARGONAUT για τον βιώσιμο θαλάσσιο τουρισμό

  85. 29/09 11:28

    Γαμήλιος προορισμός η Ιταλία | 15.000 γάμοι το χρόνο, 1 δισ. ευρώ έσοδα

  86. 29/09 11:19

    Η Ελλάδα πέμπτος πιο ακριβός ευρωπαϊκός προορισμός το 2025 | Έρευνα: το top10 της ακρίβειας

  87. 29/09 11:14

    To 28o Forum Ανάπτυξης 2025 στην Πάτρα

  88. 29/09 10:50

    Η Grecotel "συστήνει" την Ελλάδα στην ινδική αγορά πολυτελούς τουρισμού

  89. 29/09 10:25

    Όλγα Κεφαλογιάννη | Στρατηγική η σημασία του Ιατρικού Τουρισμού

  90. 29/09 07:00

    Οι παραστάσεις που αρνούνται να κατέβουν

  91. 29/09 07:00

    Πώς μια κακή κριτική μπορεί να απογειώσει τη φήμη ενός ξενοδοχείου

  92. 29/09 06:55

    XTERRA Open Water Swimming Challenge στη Βούλα

  93. 29/09 06:37

    Ο Παλμός της Ημέρας: Κλειστοί δρόμοι, ανοιχτά ερωτήματα…

  94. 29/09 06:25

    Eπετειακή έκδοση | «Ο Τουρισμός Της Δωδεκανήσου στην περίοδο των μεγάλων κρίσεων 2015 – 2023».

  95. 29/09 06:15

    Η Πάρος στο προσκήνιο της πολυτελούς κρουαζιέρας | Iωάννης Μπρας

  96. 29/09 06:10

    Εγκρίσεις αλλά και αναβολές για ξενοδοχειακές επενδύσεις από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

  97. 28/09 19:40

    O "Κήπος της Ζωής του Ιπποκράτη" στο Ikos Aria στην Κω

  98. 28/09 17:08

    Ένα εστιατόριο της Μάνης στον κατάλογο της Tripadvisor με τα καλύτερα Ελληνικά εστιατόρια

  99. 28/09 11:30

    Αττάλεια: Ορατός ο στόχος - ρεκόρ των 18 εκατ. τουριστών το 2025

  100. 28/09 10:54

    Γιώργος Πελεκανάκης: «Η βιώσιμη μεταμόρφωση του τουρισμού είναι στρατηγική, όχι σύνθημα»

Amaronda

Buka

Messina