Πώς οι Πληροφορίες για έναν Προορισμό Επηρεάζουν τις Δαπάνες των Επιβατών Κρουαζιέρας | Ιωάννης Μπρας

Γράφει ο Ιωάννης Μπρας (*)
- Οι Επιβάτες Κρουαζιέρας ως Τουρίστες Υψηλής Απόδοσης
Οι επισκέπτες κρουαζιέρας αποτελούν ένα από τους πιο αποδοτικούς κλάδους του τουρισμού -όχι μόνο λόγω του πλήθους τους, αλλά και εξαιτίας της υψηλής ημερήσιας αγοραστικής τους δύναμης. Κατά μέσο όρο, κάθε επιβάτης κρουαζιέρας ξοδεύει σχεδόν 100 δολάρια ανά λιμάνι επίσκεψης. Ωστόσο, αυτός ο οικονομικός αντίκτυπος δεν είναι εγγυημένος. Ενεργοποιείται μέσω ενός συγκεκριμένου μηχανισμού: της πληροφόρησης και της αντίληψης αριστείας στην εμπειρία.
Προορισμοί που γνωρίζουν πώς να ενημερώνουν, να εμπνέουν και να καθοδηγούν τους επιβάτες μέσω αφήγησης, συναισθηματικής σύνδεσης και ουσιαστικού περιεχομένου, βλέπουν μεγαλύτερη παραμονή εκτός πλοίου, αυξημένη συμμετοχή σε εκδρομές, υψηλότερες δαπάνες στον προορισμό και ισχυρότερη τουριστική πίστη μακροπρόθεσμα. Ο αποτελεσματικότερος καταλύτης αυτής της συμπεριφοράς είναι οι πληροφορίες για τον προορισμό που γεννούν επιθυμία: επιθυμία να μάθεις, να δοκιμάσεις… και να αγοράσεις/καταναλώσεις.
1. Η Πληροφόρηση Πρέπει να Είναι Εύκολα Προσβάσιμη
Η παροχή σαφών και εύκολα προσβάσιμων πληροφοριών στους επιβάτες είναι το πρώτο –και ίσως το πιο σημαντικό– βήμα για τη μετατροπή του ενδιαφέροντος σε οικονομική δραστηριότητα. Ένας προορισμός μπορεί να προσφέρει εντυπωσιακά τοπία, γαστρονομική αριστεία και ζωντανές εμπειρίες. Αλλά εάν οι επιβάτες δεν γνωρίζουν πού να πάνε, τι να κάνουν ή πώς να μετακινηθούν, συχνά επιστρέφουν στο πλοίο νωρίς, με αποτέλεσμα χαμένες ευκαιρίες για την τοπική οικονομία.
Εξίσου σημαντική είναι η διαθεσιμότητα πληροφοριών πριν από την άφιξη. Πολλοί επιβάτες ξεκινούν την έρευνά τους εβδομάδες ή και μήνες πριν από το ταξίδι. Εάν οι εμπειρίες και τα πολιτιστικά στοιχεία ενός λιμένα/προορισμού δεν είναι ορατά μέσω του ιστότοπου του λιμένα, του προορισμού ή των τοπικών κοινωνικών δικτύων, κινδυνεύει να επισκιαστεί από ανταγωνιστές που έχουν οργανωθεί καλύτερα. Βίντεο προορισμών, θεματικές προτάσεις, χάρτες, αφίσες τύπου «5 πράγματα να δοκιμάσετε σε μία μέρα», ακόμη και εμπειρίες μέσω testimonials, μπορούν να δημιουργήσουν ενθουσιασμό πριν από την άφιξη και να διαμορφώσουν προσδοκίες που μεταφράζονται σε δράση.
Κατά την άφιξη, ψηφιακά εργαλεία πλοήγησης όπως QR codes, έξυπνη σήμανση με NFC, φιλικοί προς κινητά οδηγοί και δωρεάν Wi-Fi βοηθούν τους επιβάτες να περιηγηθούν με άνεση. Αυτά τα εργαλεία τους ενθαρρύνουν να περιηγηθούν περισσότερο, να ανακαλύψουν βαθύτερα και να παραμείνουν περισσότερο εκτός πλοίου.
Η συνεργασία με τις εταιρείες κρουαζιέρας είναι επίσης κρίσιμης σημασίας. Πολλά πλοία προσφέρουν παρουσιάσεις προορισμών, βίντεο στα δωμάτια και καθημερινά ενημερωτικά δελτία που επηρεάζουν άμεσα τις αποφάσεις των επιβατών. Όταν οι προορισμοί παρέχουν στοχευμένο, επιμελημένο περιεχόμενο σχετικά με τις εμπειρίες, την πολιτιστική αξία, τη γαστρονομία και τις αγορές, αποκτούν προνομιακή πρόσβαση σε ένα έτοιμο, δεκτικό κοινό εν πλω.
Αλλά το πραγματικό ερώτημα είναι: Έχετε ποτέ ερευνήσει τι γράφει κάθε εταιρεία κρουαζιέρας για τον προορισμό σας στα φυλλάδια εκδρομών ή στις ψηφιακές της πλατφόρμες; Θα εκπλαγείτε από τα κενά, τις ανακρίβειες ή τις χαμένες ευκαιρίες αφήγησης. Δεν πρόκειται μόνο για προβολή – πρόκειται για έλεγχο του αφηγήματος. Αν δεν τοποθετήσετε εσείς την ιστορία σας σωστά, κάποιος άλλος θα το κάνει – συχνά με παρωχημένο ή αδιάφορο περιεχόμενο.
Γι’ αυτό οι προορισμοί πρέπει να συνεργάζονται στενά με τις εταιρείες κρουαζιέρας, όχι μόνο για να παρέχουν επίκαιρο και ελκυστικό περιεχόμενο, αλλά και για να προσφέρουν τα δικαιώματα χρήσης – φωτογραφιών, βίντεο, χαρτών και ιστοριών που θα στείλουν – ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα στις πλατφόρμες της εταιρείας. Αυτό το μικρό αλλά στρατηγικό βήμα ενσωματώνει τον προορισμό στην onboard εμπειρία, πολύ πριν ο επιβάτης πατήσει το πόδι του στη στεριά.
Ο Ρόλος του Πληρώματος
Συχνά παραβλέπονται, αλλά τα μέλη του πληρώματος – ιδίως όσοι έχουν άμεση επαφή με τους επιβάτες όπως bartenders, προσωπικό εξυπηρέτησης και ψυχαγωγίας – ασκούν τεράστια επιρροή στη συμπεριφορά των επισκεπτών. Οι επιβάτες συχνά ζητούν προτάσεις για το πού να φάνε, να ψωνίσουν ή να εξερευνήσουν. Οι ανεπίσημες συστάσεις των μελών του πληρώματος θεωρούνται αυθεντικές και αξιόπιστες. Οι προορισμοί που παρέχουν σύντομες ενημερώσεις, υλικό καλωσορίσματος ή ειδικούς οδηγούς για το πλήρωμα, μετατρέπουν αυτούς τους ανθρώπους σε αυθεντικούς πρεσβευτές που διαμορφώνουν αντίληψη και ενισχύουν τη δαπάνη. Επιπλέον, οι ίδιοι είναι επαναλαμβανόμενοι καταναλωτές, ενισχύοντας τις τοπικές επιχειρήσεις σε κάθε προσέγγιση.
2. Βιωματικές Εμπειρίες Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Παράδοσης
Οι επιβάτες κρουαζιέρας μπορεί να περνούν μόνο λίγες ώρες σε ένα λιμάνι, αλλά αυτές οι ώρες μπορούν να αφήσουν βαθιά εντύπωση, ειδικά όταν έχουν πλαισιωθεί από ισχυρή πολιτιστική αφήγηση. Όταν οι επισκέπτες κατανοούν την ιστορία και την ταυτότητα ενός τόπου, είναι πιο πιθανό να συμμετάσχουν σε εκδρομές, να πληρώσουν εισιτήρια εισόδου, να αγοράσουν σουβενίρ ή να επισκεφθούν μουσεία, ιστορικά σπίτια ή εργαστήρια τέχνης.
Η διαφορά βρίσκεται στο πώς αφηγείται κανείς την ιστορία. Οι στατικές επισκέψεις δεν έχουν τον ίδιο αντίκτυπο όσο οι βιωματικές εμπειρίες: ξεναγοί με παραδοσιακές ενδυμασίες, αναπαραστάσεις, συμμετοχικές δραστηριότητες ή πρόσβαση στα παρασκήνια. Οι προορισμοί που ενεργοποιούν τις αισθήσεις και εμπλέκουν τον ταξιδιώτη δημιουργούν συναισθηματικό δέσιμο και οικονομική ανταπόκριση.
Η πολιτιστική εμπειρία περιλαμβάνει και ζωντανές παραδόσεις: μουσική, χορό, χειροτεχνία, τοπικές αγορές. Οι επιβάτες αγαπούν να ανακαλύπτουν και να αγοράζουν αυθεντικά, χειροποίητα προϊόντα όταν καταλαβαίνουν το νόημα και την προέλευσή τους. Μια στάση που περιλαμβάνει γνωριμία με κεραμίστα, μάθημα παραδοσιακού χορού ή παρακολούθηση υφαντικής, αυξάνει τις δαπάνες επειδή υπάρχει αξία πίσω από το προϊόν.
3. Γαστρονομία: Γευτείτε τον Προορισμό
Λίγα πράγματα παρακινούν τους επιβάτες κρουαζιέρας περισσότερο από το φαγητό. Η γαστρονομική ταυτότητα ενός προορισμού αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς συναισθηματικούς και εμπορικούς μοχλούς. Όταν οι επιβάτες ακούν για τοπικές σπεσιαλιτέ -είτε πρόκειται για ελαιόλαδο από την Κρήτη, σοκολάτα από το Βέλγιο ή jerk chicken από την Τζαμάικα- επιθυμούν να τις δοκιμάσουν από κοντά.
Αυτή η επιθυμία ενισχύεται όταν τα λιμάνια προσφέρουν γαστρονομικές πληροφορίες εκ των προτέρων: γαστρονομικές περιηγήσεις, επισκέψεις σε αγορές τροφίμων, μαθήματα μαγειρικής ή προτάσεις εστιατορίων πρέπει να περιλαμβάνονται στην επικοινωνία πριν από την άφιξη, στο πρόγραμμα εν πλω, αλλά και στον ιστότοπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του προορισμού.
Οι γαστρονομικές εκδρομές συχνά κατατάσσονται στις δημοφιλέστερες και πιο κερδοφόρες εμπειρίες. Δεν αποφέρουν μόνο έσοδα μέσω συμμετοχών - αλλά ενισχύουν την κατανάλωση: κρασί ή τοπικά ποτά, μπαχαρικά, ελαιόλαδο, τοπικά γλυκά και χειροποίητα τοπικά προϊόντα αγοράζονται για να μεταφέρουν τη γεύση του προορισμού στο σπίτι και ως δώρα. Κάθε γεύμα, κάθε δοκιμή, κάθε περιήγηση στην αγορά αποτελεί μια ευκαιρία δημιουργίας εσόδων, όταν οι επιβάτες γνωρίζουν τι να αναζητήσουν και πού να το βρουν.
4. Περιπέτεια και Φύση: Τροφοδοτώντας την Εξερεύνηση
Για πολλούς ταξιδιώτες, ειδικά από νεότερα και πιο δραστήρια κοινά, η περιπέτεια και η φύση αποτελούν βασικά κίνητρα. Μονοπάτια πεζοπορίας, πανοραμικά σημεία θέας, κοραλλιογενείς ύφαλοι, δασικές διαδρομές και δραστηριότητες οικοτουρισμού προσελκύουν επισκέπτες - μόνο όμως όταν παρουσιάζονται με σαφήνεια, πιστοποίηση και ελκυστικό τρόπο.
Η περιπέτεια «πουλάει». Εκδρομές που περιλαμβάνουν καγιάκ, zip-lining, καταδύσεις, ποδηλασία ή πεζοπορία σε γραφικές διαδρομές, έχουν συνήθως υψηλότερο κόστος συμμετοχής από τις πολιτιστικές περιηγήσεις, προσφέροντας μεγαλύτερα έσοδα ανά άτομο. Ακόμη και η λεγόμενη «ήπια περιπέτεια» (παρατήρηση πουλιών, ιππασία, περιήγηση στη φύση) προσελκύει πολυγενεακές ομάδες ταξιδιωτών, όταν έχει οργανωθεί ως προσβάσιμη και απολαυστική εμπειρία.
Οι επιβάτες που δηλώνουν ότι το φυσικό τοπίο είναι το βασικό τους κίνητρο ξοδεύουν σταθερά περισσότερα χρήματα. Οι προορισμοί που παρουσιάζουν με σαφήνεια τις διαθέσιμες υπαίθριες εμπειρίες, πώς να τις προσεγγίσουν και πώς να τις κλείσουν - είτε εν πλω είτε στην ξηρά - ενεργοποιούν μια ισχυρή οικονομική δυναμική.
5. Ο Πολλαπλασιαστικός Παράγοντας των Ενημερωμένων Επισκεπτών
Οι καλά ενημερωμένοι επιβάτες κρουαζιέρας δεν περιορίζονται μόνο στις δαπάνες κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο λιμάνι. Γίνονται πρεσβευτές του προορισμού. Περισσότεροι από το 60% των επισκεπτών κρουαζιέρας επιστρέφουν σε προορισμούς που τους άφησαν θετική εντύπωση - συχνά για παρατεταμένες διακοπές.
Τι είναι αυτό που τους φέρνει πίσω; Η αυθεντικότητα, η σύνδεση και η αίσθηση ότι έχουν να ανακαλύψουν ακόμα περισσότερα.
Η ποιότητα των πληροφοριών που λαμβάνουν - από την κράτηση έως την αποβίβαση - παίζει καθοριστικό ρόλο. Οι προορισμοί που δημιουργούν συναισθηματικό αποτύπωμα μέσα από αφήγηση, ορατότητα και βιωματική καθοδήγηση, δεν κερδίζουν μόνο ημερήσιους επισκέπτες. Κερδίζουν μελλοντικούς πιστούς ταξιδιώτες, πρεσβευτές στα social media και έναν πολλαπλασιαστή οικονομικής απόδοσης.
Συμπεράσματα: Από την Πληροφορία στην Σύνδεση και στις Αυξημένες Δαπάνες
Ο τύπος είναι ξεκάθαρος: Πληροφορία + Έμπνευση = Σύνδεση → Αυξημένες Δαπάνες
Όταν οι προορισμοί κρουαζιέρας μοιράζονται συναρπαστικές ιστορίες μέσω της πολιτιστικής τους κληρονομιάς, των γεύσεών τους και των τοπίων τους, ξεκλειδώνουν οικονομικές ευκαιρίες. Όμως αυτή η στρατηγική δεν αφορά απλώς την προσθήκη QR codes ή την εκτύπωση φυλλαδίων.
Απαιτεί: Δομή, Σχεδιασμό, και σε Βάθος έρευνα σε τομείς όπως:
- Τα είδη των εταιρειών κρουαζιέρας που επισκέπτονται το λιμάνι (Contemporary, Premium, Luxury)
- Οι αγορές προέλευσης και οι προσδοκίες των επιβατών,
- Ο συντονισμός με άλλους προορισμούς της περιοχής ώστε να ευθυγραμμιστούν branding, θεματολογία εκδρομών και λειτουργικές λεπτομέρειες,
- Η χωρητικότητα του προορισμού, τόσο από πλευράς θαλάσσιων όσο και χερσαίων υποδομών.
Στην καρδιά αυτής της προσέγγισης βρίσκεται η κατανόηση ότι η συμπεριφορά των επιβατών επηρεάζεται από δύο βασικούς παράγοντες: τις πληροφορίες που λαμβάνουν και την αντίληψη αριστείας που σχηματίζουν.
Οι προορισμοί που διαχειρίζονται και τα δύο με ακρίβεια, δεν απλώς φιλοξενούν επισκέπτες - ενεργοποιούν οικονομίες, ενισχύουν την πιθανότητα επανεπίσκεψης και δημιουργούν μακροπρόθεσμη αξία.
Δεν πρόκειται απλώς για μάρκετινγκ - είναι ενεργοποίηση προορισμού.
Οι προορισμοί που υιοθετούν αυτή τη νοοτροπία, δεν είναι απλώς ένα ακόμα λιμάνι. Είναι μέρος της ιστορίας. Και όπως όλοι γνωρίζουμε, οι ιστορίες είναι αυτές που οι ταξιδιώτες παίρνουν μαζί τους… παρέα με τα ψώνια τους, τις αναμνήσεις και την επιθυμία να ξαναγυρίσουν.
(*) Ιωάννης Μπρας
CEO Five Senses Consulting & Development | International Cruise Destination Strategy Consultant | Seatrade Cruise Ambassador
Με πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας, έχω συμβουλεύσει περισσότερα από 60 λιμάνια και προορισμούς κρουαζιέρας παγκοσμίως, προωθώντας το όραμα των μεταμορφωτικών ταξιδιωτικών εμπειριών. Βοηθώ προορισμούς, λιμάνια, χώρες και τουριστικούς οργανισμούς να δημιουργήσουν στρατηγικές κρουαζιέρας που προσφέρουν αυθεντικές εμπειρίες και αυξάνουν τα έσοδα, αξιοποιώντας εργαλεία όπως Cruise Excursion Books, Cruise Vibe Coding, Smart Signs και Destination Performance Metrics.
Αν ο προορισμός σας είναι έτοιμος να εξελιχθεί, να συνδεθεί βαθύτερα με τη φύση και την τοπική κοινότητα και να μετατρέψει τις αφίξεις κρουαζιέρας σε εμπειρίες που αλλάζουν ζωές, επικοινωνήστε μαζί μου: IBras@FiveSensesConsulting.com
- 1) Ορόσημο για τον Άγιο Νικόλαο: Κατέπλευσε το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που έχει δεχθεί ποτέ μετά τις αναβαθμίσεις υποδομών
- 2) Χανιά: Ρεκόρ αφίξεων κρουαζιεροπλοίων και επιβατών στο πρώτο εννιάμηνο του 2025
- 3) Η Πάρος στο προσκήνιο της πολυτελούς κρουαζιέρας | Iωάννης Μπρας
- 4) Κ. Αναστασιάδης/ MSC: Η Ελλάδα χρειάζεται εθνική στρατηγική για την κρουαζιέρα
01/10 17:53
A.Φιορεντίνος | Ελλάδα πιο φιλική στους τουρίστες με επενδύσεις 380 εκατ. ευρώ σε υποδομές
01/10 15:54
01/10 15:45
Εκδήλωση | «Το μέλλον και το παρόν της κρουαζιέρας στον Άγιο Νικόλαο»
01/10 15:34
2ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ελληνικού “Έλλη Αλεξίου” | Γέφυρα αλληλεγγύης με τη Σίκινο την 28η Οκτωβρίου
01/10 15:29
SEAJETS | Aπό το Μαντούδι στις Σποράδες και τον Βόλο και τον Οκτώβριο
01/10 13:40
Τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία της Ευρώπης είχαν το καλοκαίρι αύξηση κρατήσεων και πρόσθετων εσόδων
01/10 13:36
WTTC: Έλλειψη 43 εκατ. εργαζομένων στον Τουρισμό έως το 2035
01/10 13:29
01/10 13:13
British Airways | 850.000 θέσεις προς Ελλάδα το 2025, ενισχύοντας τη χειμερινή περίοδο
01/10 11:00
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην έκθεση IFTM Top Resa στο Παρίσι
01/10 10:38
Η τροφή αναγνωρίζεται ως πολιτιστικός πόρος στο Παγκόσμιο Συνέδριο Γαστρονομίας του IGCAT
01/10 10:29
01/10 10:19
Πώς επηρεάζει ένα κυβερνητικό shutdown τον τουρισμό στις Ηνωμένες Πολιτείες;
01/10 10:13
Αξιολόγηση του Ολύμπου ως Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς της UNESCO
01/10 10:05
01/10 08:26
01/10 07:33
01/10 07:05
Μαρίνα Αλίμου: Ανοίγει ο δρόμος της ανάπλασης 100 εκατ. ευρώ για τον τουρισμό και το yachting
01/10 07:00
Καθυστερήσεις, τριγμοί και αερομαχίες υπουργείου-ελεγκτών στα αεροδρόμια
01/10 06:52
01/10 06:45
01/10 06:26
01/10 06:24
01/10 06:21
Καρέτα-Καρέτα και βιώσιμος τουρισμός: Όροι για τη νέα κατασκήνωση Camping Thelia
01/10 06:16
Ο Ν. Χαραλάμπους στο ΤΝ | Το 2026 ξεκινούν τα υδροπλάνα - Η Ελλάδα μπορεί να γίνει παγκόσμιο κέντρο
01/10 06:15
01/10 06:10
30/09 20:33
H Όλγα Κεφαλογιάνη στη σύνοδο του WTTC | Έμφαση στην ανάδειξη του πολιτιστικού τουρισμού
30/09 20:25
30/09 20:11
Αύξηση-ρεκόρ στις παγκόσμιες αερομεταφορές τον Αύγουστο - Ποιες περιοχές "απογειώθηκαν"
30/09 20:03
TUI Magic Life Candia Maris | Η καρδιά του ευρωπαϊκού Beach Volley χτυπά στην Κρήτη
30/09 18:04
30/09 17:35
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων στο Επιμελητήριο Ηρακλείου- Αίτημα για αεροπορική σύνδεση
30/09 16:30
30/09 15:51
Γιατί η Ryanair δεν επανεκκινεί τις πτήσεις προς το Τελ Αβίβ
30/09 15:19
Η Αθήνα φιλοξενεί την «καρδιά» του διεθνούς κινηματογράφου και της τηλεόρασης (4 - 7 Οκτωβρίου)
30/09 12:22
Δυναμική παρουσία της Κρήτης στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση TOP Resa 2025 στο Παρίσι
30/09 12:18
ΕΟΤ Σερβίας: Ισχυρό ενδιαφέρον από τη Βοσνία για τουρισμό στην Ελλάδα
30/09 11:55
ForwardKeys | Διακοπές τον Σεπτέμβριο: Κυριαρχούν τα ζευγάρια και οι solo ταξιδιώτες
30/09 11:37
Το Radisson Hotel Group διπλασιάζει την παρουσία του στην Ελλάδα με 5 νέα ξενοδοχεία
30/09 11:28
Emirates | Open Days για την πρόσληψη νέων μελών πληρώματος καμπίνας στην Ελλάδα
30/09 11:13
30/09 11:00
Πιερία | Συνάντηση Π.Ο.Τ.Α.Π. με στελέχη του tour operator «Grecos» της Πολωνίας
30/09 10:42
Χανιά: Ρεκόρ αφίξεων κρουαζιεροπλοίων και επιβατών στο πρώτο εννιάμηνο του 2025
30/09 10:37
Τιμή στη μνήμη του Σπύρου Κοκοτού στο 6ο Cretan Street Cooking Festival
30/09 10:35
30/09 10:20
Νέο πεντάστερο ξενοδοχείο από την Hersonissos Group στην Κρήτη
30/09 08:26
Στην καρδιά της ελληνικής άγριας φύσης: Τα Γρεβενά αποκαλύπτουν τα μυστικά
30/09 08:00
Το TikTok μπαίνει δυναμικά στον τουρισμό με νέα εργαλεία διαφημίσεων και κρατήσεων
30/09 07:51
Άμστερνταμ: Αγωγή κατά του Δήμου από κατοίκους για τον υπερτουρισμό
30/09 07:10
Πράσινο φως για τριώροφο πεντάστερο ξενοδοχείο στο Μεταξουργείο
30/09 07:05
Transavia & Condor | Νέες συνδέσεις με Κάρπαθο, Μυτιλήνη, Σκιάθο, Καλαμάτα και Ζάκυνθο
30/09 07:05
Play Airlines: Αιφνίδιο «στοπ» σε όλες τις πτήσεις - η σύνδεση με την Αθήνα
30/09 07:00
Η Κίμωλος δείχνει να «κερδίζει πρώτη» το στοίχημα της επιμήκυνσης της σεζόν
30/09 07:00
WTTC | «Ατμομηχανή» του παγκόσμιου τουρισμού η Ευρώπη με συμβολή 1,7 τρισ. στο ΑΕΠ
30/09 06:54
Aναβάθμιση υποδομών προσβασιμότητας σε παραλίες της Καρπάθου
30/09 06:35
Ο Παλμός της Ημέρας: Η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού... άργησε μια μέρα
30/09 06:30
5ος Ροδάνθειος Δρόμος στο Ηράκλειο: Τρέχοντας στη μνήμη της Ροδάνθης Σπετσωτάκη
30/09 06:30
Η Τιανζίν ανοίγει τις πόρτες της στην ελληνική επιχειρηματικότητα (και στον τουρισμό)
30/09 06:21
«Μια βραδιά κάτω από την ελιά»: Το φθινοπωρινό Φεστιβάλ της Νάξου επιστρέφει
30/09 06:15
29/09 20:17
Η γαστρονομία της θάλασσας στο επίκεντρο του Γαστρονομικού Φεστιβάλ στον Πειραιά
29/09 18:18
Εταιρία Ευβοϊκών Σπουδών: Διάλεξη από την Ιστορικό - Συγγραφέα Λένα Διβάνη στο Αλιβέρι
29/09 17:40
Προσλήψεις 80 ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας από τον διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π
29/09 17:38
Συνάντηση Ν. Κεραμέως με εκπροσώπους εταιρειών ενόψει του "Rebrain Greece" στη Νέα Υόρκη
29/09 17:28
Κ. Πιερρακάκης: Με συμβόλαια ακόμα και εξαμήνου τα ενοίκια για ειδικές κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων
29/09 16:34
H Καλαμαριά «ζωντανεύει» το παρελθόν της Θεσσαλονίκης μέσω τέχνης και Τεχνητής Νοημοσύνης
29/09 16:09
Ολοκληρώθηκε το 4o Chios Festival - Από την Αρχαιότητα στην Τεχνητή Νοημοσύνη
29/09 15:52
29/09 15:20
Το Hotel Experience επιστρέφει στις 18 & 19 Οκτωβρίου - Ανακοινώθηκαν οι πρώτοι ομιλητές
29/09 15:01
BEST WESTERN | Σύμπραξη γραφείων Ελλάδας-Ιταλίας με "δυναμική" 200 ξενοδοχείων σε 15 χώρες
29/09 14:58
29/09 14:04
29/09 13:39
O νέος Πρόεδρος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC)
29/09 13:25
29/09 13:01
Δράσεις προβολής της Θεσσαλονίκης, ύψους 600.000 ευρώ, χρηματοδοτεί ο ΕΟΤ
29/09 12:45
Ρεκόρ Κινέζων ταξιδιωτών στο εξωτερικό για την Golden Week του 2025
29/09 12:42
Ο π. Δήμαρχος της Νέας Υόρκης, Bill de Blasio, στο Athens Democracy Forum 2025
29/09 12:40
Η Πιερία «ταξίδεψε» στο Παρίσι με δυναμική παρουσία στη διεθνή έκθεση τουρισμού Top Resa 2025
29/09 12:10
Σύνοδος WTTC στη Ρώμη: Κυβερνήσεις και κολοσσοί του τουρισμού χαράζουν τον παγκόσμιο οδικό χάρτη
29/09 12:01
WTTC Global Summit στη Ρώμη: Η Ευρώπη στο επίκεντρο του παγκόσμιου τουρισμού
29/09 11:54
29/09 11:41
29/09 11:36
Λιμένας Κέρκυρας | Ξεκινά το έργο ARGONAUT για τον βιώσιμο θαλάσσιο τουρισμό
29/09 11:28
Γαμήλιος προορισμός η Ιταλία | 15.000 γάμοι το χρόνο, 1 δισ. ευρώ έσοδα
29/09 11:19
Η Ελλάδα πέμπτος πιο ακριβός ευρωπαϊκός προορισμός το 2025 | Έρευνα: το top10 της ακρίβειας
29/09 11:14
29/09 10:50
Η Grecotel "συστήνει" την Ελλάδα στην ινδική αγορά πολυτελούς τουρισμού
29/09 10:25
Όλγα Κεφαλογιάννη | Στρατηγική η σημασία του Ιατρικού Τουρισμού
29/09 07:00
29/09 07:00
Πώς μια κακή κριτική μπορεί να απογειώσει τη φήμη ενός ξενοδοχείου
29/09 06:55
29/09 06:37
29/09 06:25
Eπετειακή έκδοση | «Ο Τουρισμός Της Δωδεκανήσου στην περίοδο των μεγάλων κρίσεων 2015 – 2023».
29/09 06:15
Η Πάρος στο προσκήνιο της πολυτελούς κρουαζιέρας | Iωάννης Μπρας
29/09 06:10
Εγκρίσεις αλλά και αναβολές για ξενοδοχειακές επενδύσεις από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
28/09 19:40
28/09 17:08
Ένα εστιατόριο της Μάνης στον κατάλογο της Tripadvisor με τα καλύτερα Ελληνικά εστιατόρια
28/09 11:30
Αττάλεια: Ορατός ο στόχος - ρεκόρ των 18 εκατ. τουριστών το 2025
28/09 10:54
Γιώργος Πελεκανάκης: «Η βιώσιμη μεταμόρφωση του τουρισμού είναι στρατηγική, όχι σύνθημα»
Μαρίνα Αλίμου: Ανοίγει ο δρόμος της ανάπλασης 100 εκατ. ευρώ για τον τουρισμό και το yachting
Καθυστερήσεις, τριγμοί και αερομαχίες υπουργείου-ελεγκτών στα αεροδρόμια
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην έκθεση IFTM Top Resa στο Παρίσι
Αξιολόγηση του Ολύμπου ως Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς της UNESCO
Ο Ν. Χαραλάμπους στο ΤΝ | Το 2026 ξεκινούν τα υδροπλάνα - Η Ελλάδα μπορεί να γίνει παγκόσμιο κέντρο
Καρέτα-Καρέτα και βιώσιμος τουρισμός: Όροι για τη νέα κατασκήνωση Camping Thelia
Πώς επηρεάζει ένα κυβερνητικό shutdown τον τουρισμό στις Ηνωμένες Πολιτείες;
British Airways | 850.000 θέσεις προς Ελλάδα το 2025, ενισχύοντας τη χειμερινή περίοδο
H Όλγα Κεφαλογιάνη στη σύνοδο του WTTC | Έμφαση στην ανάδειξη του πολιτιστικού τουρισμού
TUI Magic Life Candia Maris | Η καρδιά του ευρωπαϊκού Beach Volley χτυπά στην Κρήτη
Αύξηση-ρεκόρ στις παγκόσμιες αερομεταφορές τον Αύγουστο - Ποιες περιοχές "απογειώθηκαν"
Τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία της Ευρώπης είχαν το καλοκαίρι αύξηση κρατήσεων και πρόσθετων εσόδων
Ένα εστιατόριο της Μάνης στον κατάλογο της Tripadvisor με τα καλύτερα Ελληνικά εστιατόρια
Εκδήλωση | «Το μέλλον και το παρόν της κρουαζιέρας στον Άγιο Νικόλαο»
( 0 )