Vavoulas.com

Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα στην Ελλάδα

Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα στην Ελλάδα

Το ζήτημα με τα αυτοκινούμενα και τα τροχόσπιτα στην Ελλάδα αναλύεται σε φόρουμ εταιρείας, που ασχολείται με αυτό το αντικείμενο. Όπως επισημαίνεται, τα τροχόσπιτα στη χώρα μας δεν ταξινομούνται όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη και εν τέλει, ενώ υπάρχουν πολλά προβλήματα για την ανάπτυξη του κλάδου, τα οποία, όπως αναφέρεται, θα λύνονταν εάν  δινόταν στο τροχόσπιτο άδεια κυκλοφορίας ξεχωριστή από το αυτοκίνητο, απλουστευόταν η διαδικασία ταξινόμησης με έλεγχο της τεχνικής του κατάστασης και με συμφωνία των τεχνικών χαρακτηριστικών που φέρει το τροχόσπιτο σύμφωνα με την ξένη άδεια. 

Διαβάστε την ανάλυση...

Μια πονεμένη δυστυχώς ιστορία και δυστυχώς αντί να αναφερόμαστε θετικά, αντί να είμαστε από τις πρώτες χώρες στη Ευρώπη σε ταξινομήσεις και σε κυκλοφορία, αφού έχουμε μια από τις ωραιότερες χώρες στην Ευρώπη αν όχι στον κόσμο και η χώρα μας προσφέρεται για χρήση και ανάπτυξη του αντικειμένου, δυστυχώς είμαστε τελευταίοι και δυστυχώς ανύπαρκτοι στις στατιστικές της Ευρώπης. 

Σύμφωνα λοιπόν με τον ECF European Caravan Federation 3.934.550 τροχόσπιτα ήταν ταξινομημένα στις 31.12.2016 στην Ευρώπη από τα οποία δεν γνωρίζει κανείς φυσικά πόσα στην Ελλάδα αφού τα τροχόσπιτα στην Χώρα μας ΔΕΝ ταξινομούνται όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη, δεν παίρνουν ξεχωριστή άδεια κυκλοφορίας, προσαρτώνται στα αυτοκίνητα και ούτε αυτό μηχανογραφείται ώστε να έχουμε ως χώρα ένα στατιστικό στοιχείο. 

Επίσης σύμφωνα με τον ECF 1.813.500 αυτοκινούμενα τροχόσπιτα είναι ταξινομημένα στην Ευρώπη και επειδή αυτά ταξινομούνται ως ΙΧ έχουμε το στοιχείο και είναι περίπου 900 στην Ελλάδα συνολικά. Από αυτά το 80% εισήχθει στην Ελλάδα από το 2004 ως το 2009 όπου είχαν δοθεί κίνητρα για την εισαγωγή τους. 

Θα αναφέρουμε ενδεικτικά κάποια στοιχεία του συνδέσμου Γερμανικών κατασκευαστών τροχοσπίτων για να δώσουμε και κάποια μεγέθη : 

Για την χρονιά 2016: 3,8 ΔΙΣ € τζίρος, 600 εταιρίες πώλησης τροχοσπίτων και αυτοκινουμένων, 9000 εργαζόμενοι στον κλάδο, 7000 Camping μέ 70.000 εργαζόμενους και 44 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις και 12,6 ΔΙΣ € τζίρο, 54883 νέες ταξινομήσεις οχημάτων για το 2016 με συνολικά πάνω από 1,1 εκατομμύρια τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα ταξινομημένα ΜΟΝΟ στην Γερμανία. Τα στοιχεία είναι διαθέσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο. 

Σήμερα το καθεστώς στην χώρα μας έχει ως εξής. 

Τα αυτοκινούμενα και ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα υπάγονται σύμφωνα και με την ευρωπαϊκή οδηγία 2007/46 στα οχήματα ειδικού σκοπού. Η Ευρωπαϊκή αυτή οδηγία αναφέρεται μόνο στα καινούργια οχήματα και προβλέπει την πανευρωπαϊκή έγκριση τύπου ως προϋπόθεση για την ταξινόμηση ενός τέτοιου οχήματος στην Ευρώπη. 

Το υπουργείο Μεταφορών της Ελλάδος αποφάσισε την εναρμόνιση της κοινοτικής αυτής οδηγίας εφαρμόζοντας όμως και Εθνική νομοθεσία για τις προϋποθέσεις ταξινόμησης και μεταβίβασης των μεταχειρισμένων οχημάτων. 

Έτσι με την 3763/111/15 Υπουργική απόφαση, για τα πρωτοταξινομούμενα οχήματα ειδικού σκοπού (και τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα) απαιτείται η σύνταξη μηχανολογικής μελέτης για την έκδοση νέας έγκρισης τύπου για κυκλοφορία στην Ελλάδα και για τα μεταβιβαζόμενα που κυκλοφορούν νόμιμα σήμερα στους Ελληνικούς δρόμους επίσης. 

Δηλαδή αν θέλετε να αγοράσετε ένα τροχόσπιτο ή αυτοκινούμενο σήμερα στην Ελλάδα, πρέπει να πληρώσετε περίπου 1200 - 1500 €, να περιμένετε 2-3 μήνες για να εκδοθεί έγκριση τύπου για ένα όχημα που κυκλοφορεί νόμιμα και χωρίς κανένα πρόβλημα σε όλη την Ευρώπη αλλά στην Ελλάδα πρέπει να περάσει από τα κύματα της γραφειοκρατίας και της διαφθοράς. 

Από την ώρα που βγήκε η υπουργική απόφαση αυτή, πάρα μα πάρα πολλοί τροχοσπιτάδες έχουν βρει τον μπελά τους, εμείς απαντάμε σχεδόν κάθε μέρα σε τηλεφωνήματα - ερωτήματα για το τι επικρατεί, η αγορά εκτός της κρίσης έχει να αντιμετωπίσει και αυτό το πρόβλημα. 

Απευθυνθήκαμε στην Ευρώπη, αναζητήσαμε νομοθεσίες άλλων κρατών, τι κάνουν όταν ένα όχημα εισάγεται στην χώρα τους ως πρωτοταξινομημένο. 

π.χ Γερμανία: Φέρνει το τροχόσπιτο ο ενδιαφερόμενος στην διεύθυνση μεταφορών, περνάει από την ράμπα του τεχνικού ελέγχου για να διαπιστωθεί η τεχνική του κατάσταση, διαπιστώνονται αν ισχύον οι διαστάσεις του οχήματος, πληρώνει ο ιδιοκτήτης ένα παράβολο 80-100 € και παίρνει την γερμανική άδεια . Έτσι απλά και σε 1 ώρα και 80-100 € έχει τελειώσει και χαίρεται το τροχόσπιτο ή αυτοκινούμενο του. 

Στην συνέχεια απευθυνθήκαμε στο Υπουργείο Μεταφορών της χώρας μας. Κατεβήκαμε στο Υπουργείο και με άλλους συναδέλφους, μιλήσαμε με υπαλλήλους του Υπουργείου οι οποίοι είχαν εισηγηθεί την νέα διαδικασία ταξινόμησης και προσπαθήσαμε εδώ και 2 χρόνια να βρούμε τον τρόπο να αλλάξουμε αυτή την 100% παράλογη, οπισθοδρομική, και καταστροφική υπουργική απόφαση. 

Δυστυχώς λάβαμε μόνο υποσχέσεις, υποσχέσεις, υποσχέσεις. Ναι έχετε δίκιο, αλλά μέχρι εκεί. 

Φυσικά το πρόβλημα δεν είναι μόνο αυτή η υπουργική απόφαση αλλά είναι το κερασάκι σε ένα θέμα που όπως ξεκινήσαμε την αναφορά μας, θα έπρεπε να είμαστε πρωταθλητές στο Camping με τροχόσπιτα στην Ευρώπη, αλλά είμαστε δυστυχώς τελευταίοι. 

Το τροχόσπιτο ΠΟΤΕ μα ποτέ δεν το είδε κανείς σοβαρά. 

Με το σημερινό καθεστώς έκδοσης σημειώματος προσαρτήσεως ρυμουλκούμενου για κάθε τρέιλερ για βάρκα, μπαγαζιέρα, τροχόσπιτο, δημιουργούνται πολλά προβλήματα όπως: 

1) Δεν υπάρχει ηλεκτρονική καταχώρηση στους υπολογιστές του Υπουργείου Μεταφορών κατά την έκδοση σημειώματος ρυμουλκήσεως και έτσι δεν γνωρίζει κανείς πόσα τροχόσπιτα υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα. 

2) Δεν υπάρχει κανένας κρατικός υποχρεωτικός τεχνικός έλεγχος ( ΚΤΕΟ ) για τα ρυμουλκούμενα, εις βάρος της οδικής ασφάλειας όλων όσων συμμετέχουν στην κυκλοφορία στους Ελληνικούς δρόμους. 

3) Οι τίτλοι ιδιοκτησίας του τροχόσπιτου ( πιστοποιητικά τελωνείου, γερμανική άδεια, τιμολόγια πώλησης ) μπαίνουν στον φάκελο του εκάστοτε αυτοκινήτου που το ρυμουλκεί. Εάν το αυτοκίνητο πωληθεί και φύγει πχ από την Θεσσαλονίκη και πάει στο Ηράκλειο Κρήτης οι τίτλοι ιδιοκτησίας του τροχόσπιτου φεύγουν και αυτοί μαζί με τον φάκελο του αυτοκινήτου. Έτσι ο ιδιοκτήτης του τροχόσπιτου κάποια στιγμή δεν μπορεί πλέον να βρει τους τίτλους ιδιοκτησίας του τροχόσπιτου του γιατί μπορεί ο φάκελος του αυτοκινήτου να έχει καταστραφεί εάν το ρυμουλκό αυτοκίνητο έχει αποσυρθεί από την κυκλοφορία. Έτσι δεν μπορεί να πείσει έναν υποψήφιο αγοραστή του τροχόσπιτου του εάν είναι νόμιμο ή κλεμμένο το τροχόσπιτο του και ο καινούργιος ιδιοκτήτης δεν μπορεί να εκδώσει νέα άδεια έλξεως. 

4) Το τροχόσπιτο με το σημερινό καθεστώς δεν μπορεί να ασφαλιστεί από καμία ασφαλιστική εταιρία για πυρκαγιά και κλοπή την λεγόμενη μικτή ασφάλεια. Ασφαλίζεται μόνο εφόσον έχει άδεια έλξεως και μόνο για ζημίες προς τρίτους. Ο ιδιοκτήτης στερείται ασφάλειας. 

5) Πολλοί ιδιώτες θέλουν να αγοράσουν ένα τροχόσπιτο αλλά δεν έχουν το ικανό αυτοκίνητο για να τους εκδοθεί άδεια έλξεως. Έτσι αγοράζουν ναι μεν το τροχόσπιτο αλλά οδηγούνται στην παράνομη έλξη είτε με το δικό τους αυτοκίνητο είτε με κάποιου φίλου. Πιστεύουμε ότι το 90% των ιδιοκτητών ρυμουλκούμενων, για να μην υπερβάλουμε και πούμε παραπάνω, δεν έχει στην κατοχή του την νόμιμη άδεια έλξεως με όλους τους κινδύνους οδικής ασφάλειας στους δρόμους που φέρει αυτή η ρυμούλκηση. Έτσι κυκλοφορούν πάρα πολλά τροχόσπιτα ανασφάλιστα παράνομα και επικίνδυνα. 

6) Με την μη ταξινόμηση των τροχόσπιτων, υιοθετείτε η εισαγωγή ακόμα και κλεμμένων οχημάτων από την Ευρώπη καθώς δεν γίνεται κανένας έλεγχος στην χώρα. 

7) Η ιδιοκτησία ενός τροχόσπιτου δεν σημαίνει απαραίτητα και κυκλοφορία άρα και άδεια έλξεως. Έτσι όταν πωλείται ένα τροχόσπιτο, οι περισσότεροι μεταβιβάζουν την ιδιοκτησία με μια απλή υπεύθυνη δήλωση και χωρίς την συνοδεία των τίτλων ιδιοκτησίας ( πιστοποιητικά τελωνείου, γερμανική άδεια ). Εάν υπήρχε άδεια κυκλοφορίας όπως στα αυτοκίνητα η μεταβίβαση της ιδιοκτησίας θα ήταν εξασφαλισμένη και για τον πωλητή και τον αγοραστή. 

8) Η άδεια έλξεως εκδίδεται για ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο που έχει την ικανότητα έλξης. Εάν ο ιδιοκτήτης έχει παραπάνω από ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να ρυμουλκήσει το τροχόσπιτο του νόμιμα με ένα από αυτά. Μόνο με αυτό που έχει την άδεια έλξεως. 

9) Οι οδικές βοήθειες στην Ελλάδα δεν έχουν το δικαίωμα να ρυμουλκήσουν το τροχόσπιτο ή το τρέιλερ ενός συνδρομητή τους. Έτσι εάν κάποιος ταξιδεύει με το τροχόσπιτο του και έχει κάποια μηχανική βλάβη και έρθει η οδική βοήθεια να πάρει το αυτοκίνητο του, το τροχόσπιτο θα πρέπει να μείνει στην μέση του δρόμου με το κίνδυνο της καταστροφής του αλλά και την παρακώλυση συγκοινωνίας που θα δημιουργηθεί και την κατηγορία που μπορεί να ακολουθήσει τον ιδιοκτήτη του τροχόσπιτου για εγκατάλειψη οχήματος και πρόκληση ατυχήματος, ξέχωρα που θα κινδυνεύει η περιουσία του στην μέση του δρόμου. 

10) Τροχόσπιτο που δεν έχει άδεια έλξεως, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, οπότε δεν μπορεί και να σταθμεύσει στους δρόμους. Ακόμα και πελάτες που πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας συναντούν από τους διάφορους δήμους προβλήματα κλήσεων για παράνομη στάθμευση. 

11) Η άδεια έλξεως εκδίδεται όταν το μικτό βάρος του ρυμουλκούμενου δεν υπερβαίνει το μικτό βάρος του αυτοκινήτου και της ελκτικής του ικανότητας. Ακυρώνεται έτσι η έγκριση τύπου ενός αυτοκινήτου του οποίου ο κατασκευαστής το έχει εγκρίνει να ρυμουλκεί ακόμα και μεγαλύτερο βάρος από το ίδιο το αυτοκίνητο. Παράδειγμα: Αν το αυτοκίνητο είναι εγκεκριμένο να ρυμουλκεί 1000 κιλά αλλά ζυγίζει 900 κιλά, το κράτος μας του επιτρέπει να ρυμουλκεί μέχρι 900 κιλά, άσχετα εάν το έχει εγκρίνει στην κυκλοφορία με ικανότητα έλξης 1000 κιλά. 

12) Το κράτος μας δυστυχώς δεν χορηγεί κρατική πινακίδα στα τροχόσπιτα ακόμα και εάν εκδοθεί νόμιμη άδεια έλξης. Η μη παροχή κρατικής πινακίδας στα ρυμουλκούμενα, θέτει σε κίνδυνο ακόμα και φυλάκισης των ιδιοκτητών τους σε ταξίδια στο εξωτερικό. Στην Ευρώπη δεν νοείται όχημα στους δρόμους άνευ πινακίδας. Έχουμε σώσει αρκετούς μας πελάτες με παρεμβάσεις μας σε Γερμανικές αρχές. 

13) Καθότι δεν εκδίδεται άδεια κυκλοφορίας ξεχωριστή για κάθε τροχόσπιτο δεν μπορούμε να προβούμε σε ενοικίαση τροχόσπιτων. Σε όλη την Ευρώπη υπάρχει η δυνατότητα να νοικιάσει κανείς ένα τροχόσπιτο και να το ρυμουλκήσει με το δικό του αυτοκίνητο ή ακόμα και με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο. 

14) Ρυμουλκούμενα δεν μπορούν να έλκονται σήμερα από αυτοκίνητα τα οποία ανήκουν σε εταιρίες Leasing. 

Όλα αυτά θα λυνόντουσαν εάν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ εν έτη 2018 δινόταν στο τροχόσπιτο άδεια κυκλοφορίας ξεχωριστή από το αυτοκίνητο, απλουστευόταν η διαδικασία ταξινόμησης με έλεγχο της τεχνικής του κατάστασης και με συμφωνία των τεχνικών χαρακτηριστικών που φέρει το τροχόσπιτο σύμφωνα με την ξένη άδεια. 

Η ίδια διαδικασία θα έπρεπε να προβλεφθεί και για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, στα οποία επίσης έχουν επιβληθεί τρομακτικοί φόροι κατά την εισαγωγή τους, υπολογίζοντας το τέλος ταξινόμησης στις 20.000 € !!!!! περίπου σήμερα για ένα μεταχειρισμένο, ποσό άκρως απαγορευτικό ειδικά με την σημερινή οικονομική κατάσταση!!! 

Ας ελπίσουμε επιτέλους να φωτίσει ο Θεός κάποιους ανθρώπους στην διοίκηση της χώρας, να ασχοληθούν με ένα προϊόν το οποίο κινεί στην υπόλοιπη Ευρώπη μια ολόκληρη βιομηχανία, δίνει θέσεις εργασίας σε χιλιάδες ανθρώπους, μπορεί να κινήσει στην Ελλάδα μας, πολύ σημαντικό κομμάτι της τουριστικής μας βιομηχανίας και να κινήσει και γρανάζια που ούτε φαντάζονται και στην Οικονομία της χώρας. 

Το σημαντικότερο; Δίνει χαρά σε χιλιάδες ανθρώπους που χρησιμοποιούν το τροχόσπιτο και το αυτοκινούμενο ως τρόπο ζωής, χαλάρωσης, διακοπών, αμεσότητας με την Φύση και σε πολλούς πλέον και ως εναλλακτικού τρόπου μόνιμης κατοικίας. 

ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΚΑΜΠΙΝΓΚ, ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΤΡΟΧΟΣΠΙΤΟ, ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΟ, καταλήγει η ανάλυση. 

Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

  1. 20/07 08:11

    Eurocontrol: Η θερινή εβδομάδα με το ρεκόρ επιβατικής κίνησης στα Ελληνικά αεροδρόμια από το 2019

  2. 20/07 07:51

    Βαρκελώνη: Περιορισμός της κρουαζιέρας για την αντιμετώπιση του υπερτουρισμού

  3. 20/07 07:09

    ΚΥΑ: 6 κριτήρια για να είναι μια περιοχή Πρότυπος Τουριστικός Προορισμός Ολοκληρωμένης Διαχείρισης

  4. 20/07 06:37

    Επετειακή Συνάντηση Εφέδρων Καταδρομέων στη Χίο: Ενίσχυση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού

  5. 20/07 06:08

    Sky Express: Νέα χειμερινή σύνδεση Θεσσαλονίκη - Ντίσελντορφ

  6. 19/07 20:37

    Χαλαρώνει η χορήγηση βίζας Σένγκεν σε Τούρκους

  7. 19/07 16:34

    meteo | Ισχυρό κύμα καύσωνα στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια

  8. 19/07 10:49

    Bρετανικός τουρισμός 2025 | Μείωση τιμών στην Κρήτη, αύξηση σε Ρόδο, Κω και Κέρκυρα - Έρευνα Post Office και TUI

  9. 19/07 08:39

    Πάρος: Ένα οδοιπορικό στις καλύτερες ακτές του νησιού

  10. 19/07 08:11

    Το 2026 ίσως να είναι η χρονιά με μείωση εσόδων στον Ελληνικό τουρισμό

  11. 19/07 07:20

    Scarlet Beach: Εγκρίθηκε από το ΣτΕ το Π.Δ. για τη μεγάλη επένδυση στην Αργολίδα – Ξεκινά η υλοποίηση

  12. 19/07 06:26

    Εκπτωτική Νύχτα στην Άρτα | Τριήμερη γιορτή με εκπτώσεις, μουσική και δράσεις για όλους

  13. 19/07 06:15

    Πώς η Κάρπαθος, οι Λειψοί και η Σίφνος διασφαλίζουν το νερό | Ρεπορτάζ του ΤΝ στους 3 Δήμους

  14. 18/07 22:30

    Πρόταση Κεφαλογιάννη για visa στους επισκέπτες σε περισσότερες από μία χώρες της ΕΕ

  15. 18/07 22:10

    Πανεπιστημιακή δίοδος για αποφοίτους Α.Σ.Τ.Ε.: ΚΥΑ ανοίγει τον δρόμο για ανώτατες σπουδές στον τουρισμό

  16. 18/07 14:20

    ΕΤΑΔ: Διαγωνισμός για τη μίσθωση παραθαλάσσιου ακινήτου στην Αχαΐα

  17. 18/07 13:43

    SANI FESTIVAL | Εντυπωσιακή πρεμιέρα με την sold-out συναυλία των Buena Vista All Stars

  18. 18/07 11:17

    Eθνική εκστρατεία ενημέρωσης για την προστασία της Μεσογειακής φώκιας Monachus

  19. 18/07 11:13

    Φεστιβάλ Ολύμπου 2025 – Στο προσκήνιο ο πολιτιστικός τουρισμός της Πιερίας

  20. 18/07 10:32

    Η Mayor συστήνει το Cabo, το δεύτερο 5* resort στην Κέρκυρα μέσα σε έναν μήνα

  21. 18/07 08:30

    Βίλια Αττικής: Ένα Κρυμμένο Διαμάντι στη Δυτική Αττική

  22. 18/07 07:15

    Δήμος Μυκόνου | Έντονη δυσαρέσκεια για οικοδομικές εργασίες στην αιχμή της σεζόν

  23. 18/07 07:12

    Ημερίδα για τις προκλήσεις και τις προοπτικές του τουρισμού στην Ηλεία

  24. 18/07 07:06

    Ορεινός τουρισμός | Διαγωνισμός για τις προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης από το Υπ. Τουρισμού

  25. 18/07 07:01

    Άδειες για πλωτές εξέδρες σε Πάρο και Ερμιόνη

  26. 18/07 07:00

    Σκιάθος 2026 | Η Jet2 ξεκινά τις πωλήσεις πακέτων από τον Σεπτέμβριο

  27. 18/07 07:00

    Alexandrou Chora | Στις στρατηγικές επενδύσεις το project, που ξεπερνά τη φαντασία

  28. 18/07 06:31

    Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου: Ημερίδα για τα αρχαιολογικά μνημεία της Λέσβου

  29. 18/07 06:21

    Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης» στο Γαλατά Χανίων με ελεύθερη είσοδο

  30. 18/07 06:10

    Συναγερμός για το κλείσιμο του ΕΟΤ Μαδρίτης | Οι επιπτώσεις στις ισπανόφωνες αγορές - τι λένε στο ΤΝ τουριστικά γραφεία

  31. 17/07 20:22

    ΥΠΑ | Επιθεώρηση για έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο Μήλου – Δωρεά απινιδωτή από υπάλληλο

  32. 17/07 18:07

    Πρωτόκολλο τουριστικής συνεργασίας Ελλάδας - Ιταλίας

  33. 17/07 14:53

    Το 10ο Amari Green Festival ξεκινά: 10 χρόνια πολιτισμού, φύσης και κοινότητας στην καρδιά της Κρήτης

  34. 17/07 14:23

    Δήμος Αθηναίων Επιχείρηση «σκούπα» για παράνομα τραπεζοκαθίσματα στο Κολωνάκι

  35. 17/07 14:17

    ΕΞΑ και HAPCO & DES χαιρετίζουν την παραχώρηση του Tae Kwon Do στην Περιφέρεια

  36. 17/07 13:53

    IATA | Οι στόχοι της ΕΕ για χρήση βιώσιμων καυσίμων είναι «αδύνατο να επιτευχθούν»

  37. 17/07 13:40

    Βρετανία: Ανεβαίνει ο πληθωρισμός και το κόστος ζωής

  38. 17/07 13:32

    ΣΕΤΚΕ | Αναστολή της ΚΥΑ για τις πισίνες - δυσαρέσκεια για την απουσία διαβούλευσης

  39. 17/07 13:27

    Σε εξέλιξη οι εργασίες καθαρισμού των ακτών της Καλαμαριάς

  40. 17/07 12:48

    Αύξηση αφίξεων και διανυκτερεύσεων στα τουριστικά καταλύματα τον Μάιο 2025

  41. 17/07 12:32

    Κινηματογράφος και Πολιτισμός της Διατροφής: Από τη Γαλλία στη Λέσβο

  42. 17/07 11:58

    Την Παρασκευή οι περισσότερες αναχωρήσεις πτήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο - και προς την Ελλάδα

  43. 17/07 11:20

    O εναλλακτικός τουρισμός στην Ελλάδα | Παρουσίαση στη Βρετανική αγορά

  44. 17/07 11:10

    Σητεία: Η διπλή ευκαιρία για τουριστική απογείωση με υπογραφή UNESCO

  45. 17/07 10:40

    Το National Geographic στη Σαντορίνη: Νέο ντοκιμαντέρ για το ηφαίστειο, την ιστορία και τα μυστήρια του νησιού

  46. 17/07 10:34

    TRYP By Wyndham Lisboa Caparica Mar: Ανακαίνιση με έμπνευση από την ακτή

  47. 17/07 07:47

    Αλυκή Λήμνου: Ο Κρυμμένος Θησαυρός του Αιγαίου

  48. 17/07 07:26

    SKY Express: Νέα χειμερινή σύνδεση Ηράκλειο – Τίρανα 

  49. 17/07 07:24

    Νότιο Ρέθυμνο: Σταθερός θερινός πόλος έλξης με 4.000 επισκέπτες την ημέρα στον Πλακιά

  50. 17/07 07:22

    936 καταρτιζόμενοι στις Σ.Α.Ε.Κ. του υπουργείου Τουρισμού τη νέα χρονιά

  51. 17/07 07:21

    ETC: Η Ελλάδα σαρώνει στην προσέλκυση νέων επισκεπτών από την Ευρώπη

  52. 17/07 07:21

    Ενισχύεται η προσβασιμότητα σε ξενοδοχεία του Ομίλου Mitsis

  53. 17/07 07:18

    Πρωτόκολλο συνεργασίας Ελλάδας - Ιταλίας στον τουρισμό θα υπογράψει η Όλγα Κεφαλογιάννη στη Ρώμη

  54. 17/07 07:16

    Νέο κεφάλαιο για τουριστικά λιμάνια σε Ηράκλειο και Πάρο

  55. 17/07 07:10

    Η Aegean απογειώνεται για Ινδία – Πτήσεις από το 2026 με νέα Airbus XLR

  56. 17/07 07:09

    Zig Zag Festival στα Τζουμέρκα: Ένα πολιτιστικό πέρασμα από τη γη στον ουρανό

  57. 17/07 07:04

    Γιορτή Σαρδέλας στο Στόμιο Λάρισας

  58. 17/07 06:27

    Προς διαβούλευση η μεγάλη επένδυση της INTERPLAZA στη Ρόδο | Ξενοδοχείο 394 δωματίων, 158 κατοικίες

  59. 17/07 06:25

    Air Mediterranean: Νέες συνδέσεις με Βερολίνο, Κολωνία και Βιέννη από Αθήνα

  60. 17/07 06:24

    Οι συνηθισμένες και οι... περίεργες συμπεριφορές των Σουηδών στις διακοπές

  61. 16/07 19:33

    Eurobank: Το μοντέλο του ελληνικού τουρισμού μεταβάλλεται - Λιγότερα έσοδα ανά επισκέπτη, περισσότερες αφίξεις

  62. 16/07 16:30

    6 σημάδια για αναβάθμιση της ασφάλειας σπιτιού

  63. 16/07 16:24

    Περισσότεροι σπουδαστές στη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Γαλαξιδίου | Βήμα βιωσιμότητας

  64. 16/07 15:39

    FedHATTA/ ΗΑΤΤΑ: Συνάντηση με τον γ.γ. του ΕΟΤ για τον εκθεσιακό σχεδιασμό και την ενίσχυση διεθνών αγορών

  65. 16/07 15:11

    Ryanair | Πυρά κατά των νέων απεργιών των Γάλλων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και κατά της Ursula von “Derlayed-Again”

  66. 16/07 14:37

    Νοροϊός εν πλω: Νέο κρούσμα σε κρουαζιερόπλοιο, αυξάνονται τα περιστατικά το 2025

  67. 16/07 14:10

    Η γαλλική Transavia επενδύει στη Θεσσαλονίκη και κατά τη χειμερινή περίοδο

  68. 16/07 14:05

    H Πέλλα και η γαστρονομία της στο Kitchen TV

  69. 16/07 13:53

    Πώς η Νέα γενιά επιβατών Κρουαζιέρας Αναδιαμορφώνει τον Αντίκτυπο στους Προορισμούς | Ιωάννης Μπρας

  70. 16/07 13:43

    3.000 έλεγχοι σε ενοικιαζόμενα μέσα αναψυχής από το Λιμενικό

  71. 16/07 11:12

    Το Kivotos Santorini εντάχθηκε στο πρόγραμμα Fine Hotels & Resorts της American Express

  72. 16/07 10:23

    DW | Ελλάδα: Τα πλατάνια πεθαίνουν όρθια

  73. 16/07 10:03

    Σέριφος: Συναγερμός για την κατανάλωση νερού – Αυστηρά πρόστιμα για σπατάλη

  74. 16/07 09:54

    Το Sani/Ikos Group προσφέρει δωρεάν διακοπές σε παιδιά από "Το Χαμόγελο του Παιδιού"

  75. 16/07 08:04

    Παραλία Αφάλες: Το Κρυφό Διαμάντι της Ιθάκης

  76. 16/07 07:45

    Κραυγή αγωνίας από τη Σύμη για τον μαζικό τουρισμό – Τέλος 3 ευρώ στους ημερήσιους επισκέπτες

  77. 16/07 07:37

    Οι ξενοδοχειακές business του κυρίου Zara

  78. 16/07 07:15

    Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες που... απογοητεύουν – Οι τρεις χειρότερες για το 2025

  79. 16/07 07:13

    Αποφάσεις για τουριστικά καταφύγια σε Λέρο, Χαλκιδική, Ξηρόμερο και Αγία Άννα

  80. 16/07 07:10

    Συμφωνία Etihad – SKY express: Πύλη για 24 ελληνικά νησιά και 3 πόλεις της Μεσογείου

  81. 16/07 07:05

    Πολυτελές ξενοδοχείο για αναρριχητές ετοιμάζεται στη Ρόδο

  82. 16/07 07:03

    Δήμος Λίμνης Πλαστήρα: Απόφαση για εκμίσθωση 6 + 3 χρόνια του Ξενώνα Μεσενικόλα

  83. 16/07 07:00

    Expedia: Ποια Μύκονος; Ποια Σαντορίνη; Αυτό είναι το νέο αγαπημένο Ελληνικό νησί

  84. 16/07 06:46

    Εκρηκτική αύξηση της επισκεψιμότητας στα μουσεία Αρχαίας Ολυμπίας και Δελφών το Μάρτιο

  85. 16/07 06:30

    Άδεια για δύο πλωτές εξέδρες σε Κέρκυρα και Σκόπελο

  86. 16/07 06:15

    Δήμος Σουφλίου: Δίκτυο πεζοπορικών διαδρομών με αντιπυρική λειτουργία

  87. 16/07 06:10

    Ο Μ. Τσακαλάκης στο TN | Η τουριστική Κρήτη ζητεί προστασία της φήμης της- Ανησυχία από τις κρατήσεις

  88. 15/07 19:24

    Velvento Festival 2025: Πολιτιστικό ραντεβού στη φύση της Κοζάνης

  89. 15/07 15:24

    Τουριστικές επενδύσεις | Έρχεται το YOTELPAD Athens με 113 διαμερίσματα σε Ομόνοια, Μοναστηράκι και Νέο Κόσμο

  90. 15/07 15:05

    Πράσινο φως σε 2 στρατηγικές επενδύσεις, ύψους 163 εκατ. ευρώ, στον τουρισμό

  91. 15/07 14:52

    ΥΠΑ | + 7,5% η επιβατική κίνηση στα 24 κρατικά αεροδρόμια το 6μηνο, +5,2% στο σύνολο

  92. 15/07 12:30

    Κόστος SEO υπηρεσιών: Τι πληρώνετε και τι παίρνετε

  93. 15/07 11:58

    Σε ιστορικά χαμηλά η τουριστική φήμη της Μαγιόρκα

  94. 15/07 11:48

    2.300 μικροί καλλιτέχνες ζωγράφισαν τη Φιλοξενία | Μαθητικός διαγωνισμός του ΞΕΕ

  95. 15/07 11:34

    Β. Κικίλιας: Ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι της Μυκόνου

  96. 15/07 10:45

    Πόσο στοίχισε η ηχορρύπανση από τρωκτικά σε ξενοδοχείο της Κρήτης; | Η απόφαση γερμανικού δικαστηρίου

  97. 15/07 10:41

    Γερμανία | Ακριβότερες οι πτήσεις το α' εξάμηνο ειδικά εντός Ευρώπης

  98. 15/07 10:34

    Άνοιγμα της Πιερίας στην Τουρκική αγορά μέσω των influencers

  99. 15/07 10:25

    Τουριστικοί Φορείς Κρήτης: Συγχαρητήρια στη Λίνα Μενδώνη για την ένταξη των Μινωικών Ανακτορικών Κέντρων στη UNESCO

  100. 15/07 09:52

    Κάστρο Σίφνου: Όταν η ιστορία συναντά τη θάλασσα στο μεσαιωνικό Κάστρο

Επενδύσεις
Amaronda

Buka

Messina