Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα στην Ελλάδα

Α Decrease font Enlarge font
Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα στην Ελλάδα

Το ζήτημα με τα αυτοκινούμενα και τα τροχόσπιτα στην Ελλάδα αναλύεται σε φόρουμ εταιρείας, που ασχολείται με αυτό το αντικείμενο. Όπως επισημαίνεται, τα τροχόσπιτα στη χώρα μας δεν ταξινομούνται όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη και εν τέλει, ενώ υπάρχουν πολλά προβλήματα για την ανάπτυξη του κλάδου, τα οποία, όπως αναφέρεται, θα λύνονταν εάν  δινόταν στο τροχόσπιτο άδεια κυκλοφορίας ξεχωριστή από το αυτοκίνητο, απλουστευόταν η διαδικασία ταξινόμησης με έλεγχο της τεχνικής του κατάστασης και με συμφωνία των τεχνικών χαρακτηριστικών που φέρει το τροχόσπιτο σύμφωνα με την ξένη άδεια. 

Διαβάστε την ανάλυση...

Μια πονεμένη δυστυχώς ιστορία και δυστυχώς αντί να αναφερόμαστε θετικά, αντί να είμαστε από τις πρώτες χώρες στη Ευρώπη σε ταξινομήσεις και σε κυκλοφορία, αφού έχουμε μια από τις ωραιότερες χώρες στην Ευρώπη αν όχι στον κόσμο και η χώρα μας προσφέρεται για χρήση και ανάπτυξη του αντικειμένου, δυστυχώς είμαστε τελευταίοι και δυστυχώς ανύπαρκτοι στις στατιστικές της Ευρώπης. 

Σύμφωνα λοιπόν με τον ECF European Caravan Federation 3.934.550 τροχόσπιτα ήταν ταξινομημένα στις 31.12.2016 στην Ευρώπη από τα οποία δεν γνωρίζει κανείς φυσικά πόσα στην Ελλάδα αφού τα τροχόσπιτα στην Χώρα μας ΔΕΝ ταξινομούνται όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη, δεν παίρνουν ξεχωριστή άδεια κυκλοφορίας, προσαρτώνται στα αυτοκίνητα και ούτε αυτό μηχανογραφείται ώστε να έχουμε ως χώρα ένα στατιστικό στοιχείο. 

Επίσης σύμφωνα με τον ECF 1.813.500 αυτοκινούμενα τροχόσπιτα είναι ταξινομημένα στην Ευρώπη και επειδή αυτά ταξινομούνται ως ΙΧ έχουμε το στοιχείο και είναι περίπου 900 στην Ελλάδα συνολικά. Από αυτά το 80% εισήχθει στην Ελλάδα από το 2004 ως το 2009 όπου είχαν δοθεί κίνητρα για την εισαγωγή τους. 

Θα αναφέρουμε ενδεικτικά κάποια στοιχεία του συνδέσμου Γερμανικών κατασκευαστών τροχοσπίτων για να δώσουμε και κάποια μεγέθη : 

Για την χρονιά 2016: 3,8 ΔΙΣ € τζίρος, 600 εταιρίες πώλησης τροχοσπίτων και αυτοκινουμένων, 9000 εργαζόμενοι στον κλάδο, 7000 Camping μέ 70.000 εργαζόμενους και 44 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις και 12,6 ΔΙΣ € τζίρο, 54883 νέες ταξινομήσεις οχημάτων για το 2016 με συνολικά πάνω από 1,1 εκατομμύρια τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα ταξινομημένα ΜΟΝΟ στην Γερμανία. Τα στοιχεία είναι διαθέσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο. 

Σήμερα το καθεστώς στην χώρα μας έχει ως εξής. 

Τα αυτοκινούμενα και ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα υπάγονται σύμφωνα και με την ευρωπαϊκή οδηγία 2007/46 στα οχήματα ειδικού σκοπού. Η Ευρωπαϊκή αυτή οδηγία αναφέρεται μόνο στα καινούργια οχήματα και προβλέπει την πανευρωπαϊκή έγκριση τύπου ως προϋπόθεση για την ταξινόμηση ενός τέτοιου οχήματος στην Ευρώπη. 

Το υπουργείο Μεταφορών της Ελλάδος αποφάσισε την εναρμόνιση της κοινοτικής αυτής οδηγίας εφαρμόζοντας όμως και Εθνική νομοθεσία για τις προϋποθέσεις ταξινόμησης και μεταβίβασης των μεταχειρισμένων οχημάτων. 

Έτσι με την 3763/111/15 Υπουργική απόφαση, για τα πρωτοταξινομούμενα οχήματα ειδικού σκοπού (και τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα) απαιτείται η σύνταξη μηχανολογικής μελέτης για την έκδοση νέας έγκρισης τύπου για κυκλοφορία στην Ελλάδα και για τα μεταβιβαζόμενα που κυκλοφορούν νόμιμα σήμερα στους Ελληνικούς δρόμους επίσης. 

Δηλαδή αν θέλετε να αγοράσετε ένα τροχόσπιτο ή αυτοκινούμενο σήμερα στην Ελλάδα, πρέπει να πληρώσετε περίπου 1200 - 1500 €, να περιμένετε 2-3 μήνες για να εκδοθεί έγκριση τύπου για ένα όχημα που κυκλοφορεί νόμιμα και χωρίς κανένα πρόβλημα σε όλη την Ευρώπη αλλά στην Ελλάδα πρέπει να περάσει από τα κύματα της γραφειοκρατίας και της διαφθοράς. 

Από την ώρα που βγήκε η υπουργική απόφαση αυτή, πάρα μα πάρα πολλοί τροχοσπιτάδες έχουν βρει τον μπελά τους, εμείς απαντάμε σχεδόν κάθε μέρα σε τηλεφωνήματα - ερωτήματα για το τι επικρατεί, η αγορά εκτός της κρίσης έχει να αντιμετωπίσει και αυτό το πρόβλημα. 

Απευθυνθήκαμε στην Ευρώπη, αναζητήσαμε νομοθεσίες άλλων κρατών, τι κάνουν όταν ένα όχημα εισάγεται στην χώρα τους ως πρωτοταξινομημένο. 

π.χ Γερμανία: Φέρνει το τροχόσπιτο ο ενδιαφερόμενος στην διεύθυνση μεταφορών, περνάει από την ράμπα του τεχνικού ελέγχου για να διαπιστωθεί η τεχνική του κατάσταση, διαπιστώνονται αν ισχύον οι διαστάσεις του οχήματος, πληρώνει ο ιδιοκτήτης ένα παράβολο 80-100 € και παίρνει την γερμανική άδεια . Έτσι απλά και σε 1 ώρα και 80-100 € έχει τελειώσει και χαίρεται το τροχόσπιτο ή αυτοκινούμενο του. 

Στην συνέχεια απευθυνθήκαμε στο Υπουργείο Μεταφορών της χώρας μας. Κατεβήκαμε στο Υπουργείο και με άλλους συναδέλφους, μιλήσαμε με υπαλλήλους του Υπουργείου οι οποίοι είχαν εισηγηθεί την νέα διαδικασία ταξινόμησης και προσπαθήσαμε εδώ και 2 χρόνια να βρούμε τον τρόπο να αλλάξουμε αυτή την 100% παράλογη, οπισθοδρομική, και καταστροφική υπουργική απόφαση. 

Δυστυχώς λάβαμε μόνο υποσχέσεις, υποσχέσεις, υποσχέσεις. Ναι έχετε δίκιο, αλλά μέχρι εκεί. 

Φυσικά το πρόβλημα δεν είναι μόνο αυτή η υπουργική απόφαση αλλά είναι το κερασάκι σε ένα θέμα που όπως ξεκινήσαμε την αναφορά μας, θα έπρεπε να είμαστε πρωταθλητές στο Camping με τροχόσπιτα στην Ευρώπη, αλλά είμαστε δυστυχώς τελευταίοι. 

Το τροχόσπιτο ΠΟΤΕ μα ποτέ δεν το είδε κανείς σοβαρά. 

Με το σημερινό καθεστώς έκδοσης σημειώματος προσαρτήσεως ρυμουλκούμενου για κάθε τρέιλερ για βάρκα, μπαγαζιέρα, τροχόσπιτο, δημιουργούνται πολλά προβλήματα όπως: 

1) Δεν υπάρχει ηλεκτρονική καταχώρηση στους υπολογιστές του Υπουργείου Μεταφορών κατά την έκδοση σημειώματος ρυμουλκήσεως και έτσι δεν γνωρίζει κανείς πόσα τροχόσπιτα υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα. 

2) Δεν υπάρχει κανένας κρατικός υποχρεωτικός τεχνικός έλεγχος ( ΚΤΕΟ ) για τα ρυμουλκούμενα, εις βάρος της οδικής ασφάλειας όλων όσων συμμετέχουν στην κυκλοφορία στους Ελληνικούς δρόμους. 

3) Οι τίτλοι ιδιοκτησίας του τροχόσπιτου ( πιστοποιητικά τελωνείου, γερμανική άδεια, τιμολόγια πώλησης ) μπαίνουν στον φάκελο του εκάστοτε αυτοκινήτου που το ρυμουλκεί. Εάν το αυτοκίνητο πωληθεί και φύγει πχ από την Θεσσαλονίκη και πάει στο Ηράκλειο Κρήτης οι τίτλοι ιδιοκτησίας του τροχόσπιτου φεύγουν και αυτοί μαζί με τον φάκελο του αυτοκινήτου. Έτσι ο ιδιοκτήτης του τροχόσπιτου κάποια στιγμή δεν μπορεί πλέον να βρει τους τίτλους ιδιοκτησίας του τροχόσπιτου του γιατί μπορεί ο φάκελος του αυτοκινήτου να έχει καταστραφεί εάν το ρυμουλκό αυτοκίνητο έχει αποσυρθεί από την κυκλοφορία. Έτσι δεν μπορεί να πείσει έναν υποψήφιο αγοραστή του τροχόσπιτου του εάν είναι νόμιμο ή κλεμμένο το τροχόσπιτο του και ο καινούργιος ιδιοκτήτης δεν μπορεί να εκδώσει νέα άδεια έλξεως. 

4) Το τροχόσπιτο με το σημερινό καθεστώς δεν μπορεί να ασφαλιστεί από καμία ασφαλιστική εταιρία για πυρκαγιά και κλοπή την λεγόμενη μικτή ασφάλεια. Ασφαλίζεται μόνο εφόσον έχει άδεια έλξεως και μόνο για ζημίες προς τρίτους. Ο ιδιοκτήτης στερείται ασφάλειας. 

5) Πολλοί ιδιώτες θέλουν να αγοράσουν ένα τροχόσπιτο αλλά δεν έχουν το ικανό αυτοκίνητο για να τους εκδοθεί άδεια έλξεως. Έτσι αγοράζουν ναι μεν το τροχόσπιτο αλλά οδηγούνται στην παράνομη έλξη είτε με το δικό τους αυτοκίνητο είτε με κάποιου φίλου. Πιστεύουμε ότι το 90% των ιδιοκτητών ρυμουλκούμενων, για να μην υπερβάλουμε και πούμε παραπάνω, δεν έχει στην κατοχή του την νόμιμη άδεια έλξεως με όλους τους κινδύνους οδικής ασφάλειας στους δρόμους που φέρει αυτή η ρυμούλκηση. Έτσι κυκλοφορούν πάρα πολλά τροχόσπιτα ανασφάλιστα παράνομα και επικίνδυνα. 

6) Με την μη ταξινόμηση των τροχόσπιτων, υιοθετείτε η εισαγωγή ακόμα και κλεμμένων οχημάτων από την Ευρώπη καθώς δεν γίνεται κανένας έλεγχος στην χώρα. 

7) Η ιδιοκτησία ενός τροχόσπιτου δεν σημαίνει απαραίτητα και κυκλοφορία άρα και άδεια έλξεως. Έτσι όταν πωλείται ένα τροχόσπιτο, οι περισσότεροι μεταβιβάζουν την ιδιοκτησία με μια απλή υπεύθυνη δήλωση και χωρίς την συνοδεία των τίτλων ιδιοκτησίας ( πιστοποιητικά τελωνείου, γερμανική άδεια ). Εάν υπήρχε άδεια κυκλοφορίας όπως στα αυτοκίνητα η μεταβίβαση της ιδιοκτησίας θα ήταν εξασφαλισμένη και για τον πωλητή και τον αγοραστή. 

8) Η άδεια έλξεως εκδίδεται για ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο που έχει την ικανότητα έλξης. Εάν ο ιδιοκτήτης έχει παραπάνω από ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να ρυμουλκήσει το τροχόσπιτο του νόμιμα με ένα από αυτά. Μόνο με αυτό που έχει την άδεια έλξεως. 

9) Οι οδικές βοήθειες στην Ελλάδα δεν έχουν το δικαίωμα να ρυμουλκήσουν το τροχόσπιτο ή το τρέιλερ ενός συνδρομητή τους. Έτσι εάν κάποιος ταξιδεύει με το τροχόσπιτο του και έχει κάποια μηχανική βλάβη και έρθει η οδική βοήθεια να πάρει το αυτοκίνητο του, το τροχόσπιτο θα πρέπει να μείνει στην μέση του δρόμου με το κίνδυνο της καταστροφής του αλλά και την παρακώλυση συγκοινωνίας που θα δημιουργηθεί και την κατηγορία που μπορεί να ακολουθήσει τον ιδιοκτήτη του τροχόσπιτου για εγκατάλειψη οχήματος και πρόκληση ατυχήματος, ξέχωρα που θα κινδυνεύει η περιουσία του στην μέση του δρόμου. 

10) Τροχόσπιτο που δεν έχει άδεια έλξεως, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, οπότε δεν μπορεί και να σταθμεύσει στους δρόμους. Ακόμα και πελάτες που πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας συναντούν από τους διάφορους δήμους προβλήματα κλήσεων για παράνομη στάθμευση. 

11) Η άδεια έλξεως εκδίδεται όταν το μικτό βάρος του ρυμουλκούμενου δεν υπερβαίνει το μικτό βάρος του αυτοκινήτου και της ελκτικής του ικανότητας. Ακυρώνεται έτσι η έγκριση τύπου ενός αυτοκινήτου του οποίου ο κατασκευαστής το έχει εγκρίνει να ρυμουλκεί ακόμα και μεγαλύτερο βάρος από το ίδιο το αυτοκίνητο. Παράδειγμα: Αν το αυτοκίνητο είναι εγκεκριμένο να ρυμουλκεί 1000 κιλά αλλά ζυγίζει 900 κιλά, το κράτος μας του επιτρέπει να ρυμουλκεί μέχρι 900 κιλά, άσχετα εάν το έχει εγκρίνει στην κυκλοφορία με ικανότητα έλξης 1000 κιλά. 

12) Το κράτος μας δυστυχώς δεν χορηγεί κρατική πινακίδα στα τροχόσπιτα ακόμα και εάν εκδοθεί νόμιμη άδεια έλξης. Η μη παροχή κρατικής πινακίδας στα ρυμουλκούμενα, θέτει σε κίνδυνο ακόμα και φυλάκισης των ιδιοκτητών τους σε ταξίδια στο εξωτερικό. Στην Ευρώπη δεν νοείται όχημα στους δρόμους άνευ πινακίδας. Έχουμε σώσει αρκετούς μας πελάτες με παρεμβάσεις μας σε Γερμανικές αρχές. 

13) Καθότι δεν εκδίδεται άδεια κυκλοφορίας ξεχωριστή για κάθε τροχόσπιτο δεν μπορούμε να προβούμε σε ενοικίαση τροχόσπιτων. Σε όλη την Ευρώπη υπάρχει η δυνατότητα να νοικιάσει κανείς ένα τροχόσπιτο και να το ρυμουλκήσει με το δικό του αυτοκίνητο ή ακόμα και με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο. 

14) Ρυμουλκούμενα δεν μπορούν να έλκονται σήμερα από αυτοκίνητα τα οποία ανήκουν σε εταιρίες Leasing. 

Όλα αυτά θα λυνόντουσαν εάν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ εν έτη 2018 δινόταν στο τροχόσπιτο άδεια κυκλοφορίας ξεχωριστή από το αυτοκίνητο, απλουστευόταν η διαδικασία ταξινόμησης με έλεγχο της τεχνικής του κατάστασης και με συμφωνία των τεχνικών χαρακτηριστικών που φέρει το τροχόσπιτο σύμφωνα με την ξένη άδεια. 

Η ίδια διαδικασία θα έπρεπε να προβλεφθεί και για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, στα οποία επίσης έχουν επιβληθεί τρομακτικοί φόροι κατά την εισαγωγή τους, υπολογίζοντας το τέλος ταξινόμησης στις 20.000 € !!!!! περίπου σήμερα για ένα μεταχειρισμένο, ποσό άκρως απαγορευτικό ειδικά με την σημερινή οικονομική κατάσταση!!! 

Ας ελπίσουμε επιτέλους να φωτίσει ο Θεός κάποιους ανθρώπους στην διοίκηση της χώρας, να ασχοληθούν με ένα προϊόν το οποίο κινεί στην υπόλοιπη Ευρώπη μια ολόκληρη βιομηχανία, δίνει θέσεις εργασίας σε χιλιάδες ανθρώπους, μπορεί να κινήσει στην Ελλάδα μας, πολύ σημαντικό κομμάτι της τουριστικής μας βιομηχανίας και να κινήσει και γρανάζια που ούτε φαντάζονται και στην Οικονομία της χώρας. 

Το σημαντικότερο; Δίνει χαρά σε χιλιάδες ανθρώπους που χρησιμοποιούν το τροχόσπιτο και το αυτοκινούμενο ως τρόπο ζωής, χαλάρωσης, διακοπών, αμεσότητας με την Φύση και σε πολλούς πλέον και ως εναλλακτικού τρόπου μόνιμης κατοικίας. 

ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΚΑΜΠΙΝΓΚ, ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΤΡΟΧΟΣΠΙΤΟ, ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΟ, καταλήγει η ανάλυση. 

  1. 11/12 13:20

    Ε. Κουντουρά: Επενδυτικές ευκαιρίες στον ελληνικό τουρισμό

  2. 11/12 12:54

    +7,7% οι επισκέπτες στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους τον Αύγουστο

  3. 11/12 12:30

    FedHATTA: Επιτέλους έγκαιρη ενημέρωση από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

  4. 11/12 12:23

    Ανοίγει στις 29 Μαρτίου το ξενοδοχείο Four Seasons Astir Palace

  5. 11/12 12:03

    Έρευνα: Πόσα είναι τα επώνυμα ξενοδοχεία στην Ελλάδα- οι επιδόσεις των 5άστερων

  6. 11/12 11:57

    Booking.com | Ποιο ελληνικό πρότζεκτ στον αειφόρο τουρισμό απέσπασε χρηματοδότηση

  7. 11/12 11:47

    Θα γίνει η Ryanair κανονική αεροπορική εταιρεία;

  8. 11/12 11:18

    Η Mindhaus αναλαμβάνει το μάρκετινγκ του Amada Colossos Resort

  9. 11/12 11:13

    Στρατηγική συνεργασία της Autohellas Hertz με την Alphabet

  10. 11/12 11:04

    U.S. News: 2 ελληνικά νησιά στους κορυφαίους ρομαντικούς προορισμούς στον κόσμο

  11. 11/12 10:54

    Air Canada: Αύξηση των συνδέσεων με Αθήνα από Μόντρεαλ και Τορόντο το 2019

  12. 11/12 09:42

    Η τουριστική υπεραξία από το καρναβάλι της Πάτρας

  13. 11/12 09:41

    Ο Δήμος Ρόδου απέρριψε την ενιαία μίσθωση της Νέας Αγοράς

  14. 11/12 09:39

    Δράσεις για τον τουρισμό σε δήμους

  15. 11/12 09:32

    Εκτίμηση της μισθωτικής αξίας 2 ξενοδοχείων από την Atticabank Properties

  16. 11/12 09:28

    Τουριστική συνεργασία Ελλάδας- Λιβάνου

  17. 11/12 09:25

    Περιφέρεια Κρήτης: Προώθηση των αγροτικών προϊόντων και της κρητικής κουζινας

  18. 11/12 09:20

    «Επιβατηγός εταιρεία της χρονιάς» η SEAJETS

  19. 11/12 09:07

    Τι αλλαγές επέρχονται στα ενοικιαζόμενα δωμάτια με το νέο νόμο

  20. 10/12 22:55

    ΟΚΕ: Πρότυπη συζήτηση για τον τουρισμό, την αγροτική παραγωγή και την κοινωνία

  21. 10/12 16:10

    560.000 ευρώ για υδατοδρόμια σε Λευκάδα, Μεγανήσι, Κεφαλονιά και Ιθάκη

  22. 10/12 15:52

    Δείτε πώς φτιάχνεται ένα αεροπλάνο σε 54 δευτερόλεπτα

  23. 10/12 14:42

    Σεμινάριο για τον τουρισμό παρατήρησης πουλιών στην Κρήτη

  24. 10/12 14:37

    Google Reviews: Νέα λειτουργία για άμεση απόκριση των ξενοδοχείων στα σχόλια

  25. 10/12 13:32

    Τα προβλήματα του Β. Αιγαίου στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών

  26. 10/12 13:15

    Ξανά ο διαγωνισμός για το Ξενία Ιαματικής Πηγής Κύθνου

  27. 10/12 12:50

    HAPCO: Θετικά μηνύματα για την προσέλκυση παγκοσμίων συνεδρίων στην Ελλάδα

  28. 10/12 12:47

    Το καζάνισμα της Σούμας, το παραδοσιακό ποτό της Χίου

  29. 10/12 12:41

    Η Κάρπαθος στην έκθεση Grecka Panorama 2018

  30. 10/12 12:15

    Μέλος των Fine Hotel & Resorts της American Express το ξενοδοχείο Caramel

  31. 10/12 12:12

    O συνεδριακός τουρισμός της Θεσσαλονίκης στην “IBTM World 2018"

  32. 10/12 11:54

    ASTA: Πώς ταξιδεύουν οι Αμερικανοί τουρίστες

  33. 10/12 11:27

    Δείτε το νέο νόμο για τον θεματικό τουρισμό

  34. 10/12 10:02

    Κίτρινα Γιλέκα: Κύμα ακυρώσεων στα ξενοδοχεία στο Παρίσι

  35. 10/12 09:35

    Πώς θα προβληθεί ο τουρισμός της Θεσσαλίας το 2019

  36. 10/12 09:33

    Επιχορηγήσεις για ξενοδοχεία σε Ικαρία και Χαλκιδική

  37. 10/12 09:30

    Στη Χίο η συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών

  38. 10/12 09:29

    Η ελληνική γαστρονομία προβάλλεται στην Σουηδία

  39. 10/12 09:26

    Spots Viral Video για τη Νάξο και τις Μικρές Κυκλάδες

  40. 10/12 09:20

    Ευρωπαϊκός Κανονισμός φέρνει τα πάνω - κάτω στις κρατήσεις στα ξενοδοχεία

  41. 09/12 18:50

    Έ.Κουντουρά: Πώς προωθείται ο τουρισμός υγείας στην Ελλάδα- εγκαίνια της Athens International Tourism Expo

  42. 09/12 16:02

    International Tourism Expo 2018: Ο υπερ- τουρισμός και άλλες 6 τάσεις διαμορφώνουν το μέλλον

  43. 09/12 11:26

    Δήμος Παγγαίου: Δημιουργία προσβάσιμων θαλάσσιων τουριστικών προορισμών

  44. 09/12 11:25

    Ψηφιακή προβολή των γεω-μνημείων της Λήμνου

  45. 09/12 11:21

    Δράσεις πολιτισμού στο Αγρίνιο

  46. 09/12 10:59

    Εορταστικό πάρτι στο ανακαινισμένο Ballroom του Crowne Plaza Athens City Centre

  47. 08/12 12:36

    International Tourism Expo 2018: Οι Περιφέρειες προωθούν τη συνεργασία

  48. 08/12 11:10

    Η Κως ως τουριστικός προσβάσιμος θαλάσσιος προορισμός

  49. 08/12 11:08

    Ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης προορισμού στην Κατερίνη

  50. 08/12 11:03

    Νέος πολυχώρος στην Ελεύθερνα

  51. 07/12 16:39

    Ημερίδα για το Digital Marketing στη Θεσσαλονίκη

  52. 07/12 16:25

    O τουρισμός αύξησε τον κύκλο εργασιών στα καταλύματα και την εστίαση το γ' 3μηνο

  53. 07/12 16:01

    Η Τήνος στοχεύει σε διεθνείς και Έλληνες ταξιδιώτες

  54. 07/12 15:40

    Γ. Τζιάλλας: Eπενδυτικές ευκαιρίες στον ελληνικό τουρισμό

  55. 07/12 15:06

    Προωθείται η εγγραφή του Μινωικού Πολιτισμού στην UNESCO

  56. 07/12 14:31

    Μ. Κόνσολας: Υπερφορολόγηση του τουρισμού την τελευταία τετραετία

  57. 07/12 14:07

    Παγκόσμια Ημέρα Πολιτικής Αεροπορίας σήμερα

  58. 07/12 13:39

    Σε διαβούλευση σχέδιο Κανονισμού Καζίνο

  59. 07/12 13:29

    Η FedHATTA στηρίζει τον οινικό τουρισμό της Νάουσας

  60. 07/12 13:15

    Περισσότερο σεξ στις διακοπές θέλουν οι Αμερικανοί τουρίστες

  61. 07/12 12:51

    Virtuoso: Οι 9 εμπειρίες πολυτελών διακοπών που δεν πρέπει να χάσει κανείς το 2019

  62. 07/12 12:01

    +12,3% η επιβατική κίνηση στην Αθήνα το Νοέμβριο

  63. 07/12 11:41

    Fraport Greece: Διψήφια αύξηση των επιβατών το Νοέμβριο

  64. 07/12 11:41

    Επενδύσεις: Προκαταβολή του 25% της επιχορήγησης

  65. 07/12 11:38

    Σε διαβούλευση το σ/ν για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων

  66. 07/12 11:22

    Ryanair: Νέο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Κρακοβία το 2019

  67. 07/12 11:15

    Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για το θεματικό τουρισμό - Τι περιλαμβάνει

  68. 07/12 10:38

    1,5 εκατ. Πολωνοί τουρίστες στην Ελλάδα το 2019

  69. 07/12 10:24

    Διεθνής διάκριση για το ξενοδοχείο Liostasi Hotel & Suites

  70. 07/12 10:16

    Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: Προβολή παραγωγών σε 30 ξενοδοχεία

  71. 07/12 10:14

    Περιφέρεια Πελοποννήσου: Πολιτιστική διαδρομή "Δρόμοι Υγείας"

  72. 07/12 10:12

    Δήμος Πόρου: Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2019

  73. 07/12 10:09

    ΕΟΤ: Πρόγραμμα διαφήμισης στην Κίνα

  74. 07/12 10:05

    Δυο νέα 5άστερα ξενοδοχεία στη Σαντορίνη

  75. 06/12 16:17

    Ο Δήμος Χερσονήσου στην Grecak Panorama και Greek Food Show

  76. 06/12 14:38

    Στην Κέρκυρα το βραβείο καλύτερης ευρωπαϊκής τοποθεσίας για κινηματογραφικά γυρίσματα

  77. 06/12 14:17

    ΠΟΤ- UNESCO: Ο πολιτιστικός τουρισμός οδηγεί στην ευημερία των κοινοτήτων

  78. 06/12 13:41

    Αίτηση πτώχευσης από την ελβετική αεροπορική εταιρεία PrivatΑir

  79. 06/12 13:26

    Η Ρόδος ιδανικός τουριστικός προορισμός για τους Πολωνούς

  80. 06/12 13:23

    Η γαστρονομία της Αστυπάλαιας προβάλλεται στην Ινδία

  81. 06/12 12:54

    Αυτό το αθηναϊκό ξενοδοχείο είναι ανάμεσα στα 100 καλύτερα στον κόσμο

  82. 06/12 12:35

    Αγωγή εκατομμυρίων δολαρίων στη Hilton για βιντεοσκόπηση επισκέπτριας στο ντουζ

  83. 06/12 12:11

    Ο ελληνικός τουρισμός υγείας και η κληρονομιά του Ιπποκράτη προβάλλεται στη Ρωσία

  84. 06/12 12:00

    Τουρκικός τουρισμός: Σύγχρονη ταυτότητα, με στόχο τα 50 εκατ. τουρίστες το 2019

  85. 06/12 11:56

    Αμερικανικός τουρισμός | Απογείωση της ζήτησης για Μύκονο το 2018- Οι top τάσεις στα ταξίδια

  86. 06/12 11:29

    Σειρά ριάλιτι στο MTV για το Beach Club της Lindsay Lohan στη Μύκονο (video)

  87. 06/12 10:45

    Δράσεις για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην Κρήτη

  88. 06/12 10:43

    Ο τουριστικός χάρτης της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας- Θράκης

  89. 06/12 10:41

    Οργανισμός Διαχείρισης μάρκετινγκ προορισμού στο Β.Αιγαίο

  90. 06/12 10:37

    Tο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Ρόδου για το 2019

  91. 06/12 10:33

    Πινακίδες τουριστικής πληροφόρησης στη Σπάρτη- Λεύκωμα για τη Δ.Μακεδονία

  92. 05/12 19:59

    Τουρισμός υπαίθριων δραστηριοτήτων: Τρίτος προορισμός στον κόσμο η Ελλάδα

  93. 05/12 19:39

    SETE Workshop: «To κρασί συναντά τον τουρισμό»

  94. 05/12 19:31

    Aegean: Προσύμφωνο με την Pratt & Whitney για κινητήρες GTF στα Α320neo

  95. 05/12 19:25

    Η Περιφέρεια Αττικής προβάλλεται στην Ολλανδία και το Βέλγιο

  96. 05/12 15:57

    Χριστούγεννα στην Αθήνα: 230 εκδηλώσεις στο εορταστικό πρόγραμμα του δήμου

  97. 05/12 14:43

    ΕΞΑ-ΑΑ: Τα προβλήματα της Αθήνας στους υποψήφιους δημάρχους

  98. 05/12 14:32

    Αλλοδαπός νοίκιαζε ανύπαρκτα διαμερίσματα στο εξωτερικό μέσω του διαδικτύου

  99. 05/12 14:16

    Στη Ελλάδα η απονομή των Seven Stars Luxury Hospitality and Lifestyle Awards 2019

  100. 05/12 13:53

    Πέμπτος μεγαλύτερος προορισμός για τους Αυστριακούς η Ελλάδα