Γιατί η Γερμανία διαθέτει ασφαλή τραίνα

Ο Εμμανουήλ Ψυρίδης, έμπειρος μηχανικός ασφάλειας τραίνων στη Γερμανία, περιγράφει στην Deutsche Welle τη γερμανική συνταγή: υπευθυνότητα, εκπαίδευση, τεχνολογία αλλά και επένδυση στον άνθρωπο.
Διαβάστε το θέμα της Deutsche Welle...
Είναι έκδηλη αυτές τις ημέρες η οργή στα πρόσωπα των ανθρώπων στην αποβάθρα Köln-Süd του περιφερειακού τραίνου με κατεύθυνση προς τη Βόννη. Από αρχές Μαρτίου γίνονται και πάλι έργα τεχνολογικής αναβάθμισης του συστήματος ελέγχου και ασφάλειας του δικτύου με αποτέλεσμα να έχουν έχουν έρθει τα πάνω-κάτω στα δρομολόγια στο χώρο μεταξύ Κολωνίας, Βόννης και Κόμπλετς, και το χειρότερο να σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις . Ακόμη και τα δρομολόγια των τραίνων μεγάλων αποστάσεων αλλάζουν διαδρομή και ώρες, κάποιες φορές ακυρώνεται ακόμη και το δρομολόγιο. "Θάνατος" για όσους συνδέουν την επαγγελματική τους καθημερινότητα με το τραίνο. Και είναι πάρα πολλοί αυτοί. Η ίδια εικόνα αναστάτωσης και στο Μόναχο.
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι ετοιμάζουν ένα νέο σταθμαρχείο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον ανατολικό σιδηροδρομικό σταθμό της βαυαρικής πρωτεύουσας. Στόχος η μεγαλύτερη ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Και για να ολοκληρωθεί το έργο ανατρέπεται όλο το πρόγραμμα διαδρομών του περιφερειακού το επόμενο Σαββατοκύριακο. Όσοι ήθελαν να εκδράμουν γύρω από το Μόναχο, θα πρέπει να βρουν άλλο μέσο. Η ασφάλεια και η ταχύτητα προαπαιτούν κάτι από το χρόνο και την άνεσή μας.
"Πρακτικά αδύνατο να αστοχήσει ένα ασφαλές σύστημα"
Αλλά όχι μόνο. Χρειάζεται και ασφάλεια, σωστές υποδομές, σύγχρονα τραίνα, καλά εκπαιδευμένοι άνθρωποι. Και ένα κράτος που να έχει πάρει όλα αυτά πολύ σοβαρά. Και να διδάσκεται από τα λάθη του. Μια τέτοια στιγμή "αφύπνισης" για τη Γερμανία ήταν το δυστύχημα στο Μπαντ Άϊντιλινγκ της Βαυαρίας το 2016.Από τη μετωπική σύγκρουση των δύο επιβατικών αμαξοστοιχιών στη μία ράγα της διαδρομής, έχασαν τη ζωή τους 12 άνθρωποι και τραυματίστηκαν άλλοι 89.
Ο σταθμάρχης έπαιζε βίντεοπαιγνίδι στο κινητό του. Το μυαλό του ήταν αλλού. Το σύστημα τον προειδοποίησε, αλλά αντέδρασε λάθος. Δεν μπόρεσε να διαχειριστεί την πίεση της επερχόμενης καταστροφής που έβλεπε να εκτυλίσσεται μέσα από το σύστημα με τα ίδια του τα μάτια! "Γι' αυτό το συγκεκριμένο δυστύχημα αποτέλεσε σημείο καμπής στα σιδηροδρομικά χρονικά της Γερμανίας" λέει στο μικρόφωνο της Deutsche Welle o Εμμανουήλ Ψυρίδης, διπλωματούχος ηλεκτρολόγος μηχανικός με εμπειρία ως μηχανικός δοκιμών λειτουργικής ασφάλειας τραίνων, σήμανσης και ασφάλειας, που ζει στη Γερμανία και εργάζεται σε αυτόν τον τομέα τα τελευταία 15 χρόνια.
Διαθέτει μεγάλη εμπειρία έχοντας δουλέψει και σε άλλες χώρες, γι' αυτό επιμένει ότι η τεχνολογία ασφάλειας θα πρέπει να είναι τόσο προηγμένη, ώστε να προλαμβάνει ή ακόμη και να προστατεύει από ανθρώπινο λάθος. "Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σηματοδότησης UNISIG ο άνθρωπος μπορεί να κάνει ένα λάθος ανά 1000 ώρες λειτουργίας. Αλλά ένα ασφαλές σύστημα έχει μια αστοχία ανά 1 δις ώρες λειτουργίας. Ή, αν κάνουμε τις διαιρέσεις, κάπου στα 115.000 χρόνια λειτουργίας. Συμπέρασμα; Είναι πρακτικά αδύνατο να αστοχήσει ένα ασφαλές σύστημα".
Λέξη-κλειδί, λοιπόν "ασφαλές σύστημα". Πώς η Γερμανία εγγυάται και υλοποιεί στην πράξη αυτήν την ασφάλεια; "Η Γερμανία έχει περάσει από όλες τις ηλικίες συστημάτων ασφαλείας μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Καταρχήν, από το λεγόμενο σημειακό σύστημα ασφάλειας του 1950, που αντιλαμβάνεται την κίνηση διερχόμενου τραίνου σε διάφορα σημεία της διαδρομής, όχι συνεχόμενα αλλά πριν από κάθε φανάρι, με αποτέλεσμα να ειδοποιείται ο μηχανοδηγός που τρέχει πολύ να κατεβάσει ταχύτητα, αν το φανάρι που ακολουθεί είναι κόκκινο, κι αν δεν υπακούσει, σταματά αυτόματα το τραίνο. Αυτό είναι κάτι που υπάρχει παντού στο γερμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ένα πιο εξελιγμένο είναι το γραμμικό σύστημα. Αντί να έχουμε μαγνήτες πριν από κάθε φανάρι, υπάρχει ένας αγωγός ανάμεσα στις ράγες που παρακολουθεί την κίνηση του τραίνου σε όλο το μήκος της διαδρομής και δίνει τη θέση του, την ταχύτητά του και την κατεύθυνσή του σε πραγματικό χρόνο. Πρόκειται για σύστημα ασφαλείας γύρω στο 1980. Το πιο σύγχρονο είναι το γνωστό European Train Control System (ETCS) που ακούγεται πολύ αυτές τις ημέρες στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό αυτοματοποιημένο σύστημα με αισθητήρες στις ράγες, τοποθετημένες ανά συγκεκριμένες αποστάσεις.
Οι αισθητήρες λειτουργούν ως ταυτότητες. Δίνουν σε πραγματικό χρόνο την ταχύτητα, την κατεύθυνση του τραίνου, όχι μόνο στο κέντρο ελέγχου, αλλά ταυτόχρονα μεταφράζουν τα φωτεινά σήματα, που αντιλαμβάνεται οπτικά ο άνθρωπος, σε Ο και 1, έτσι ώστε να τα αντιλαμβάνεται και ο υπολογιστής του τραίνου. Το τραίνο δεν αφήνει τον μηχανοδηγό να αναπτύξει ταχύτητα, τον προειδοποιεί. Κι αν παραβιάσει ο οδηγός την ταχύτητα, τον σταματά πριν περάσει το φανάρι. Γενικώς το ETCS καλύπτει δέκα σενάρια για κάθε κίνηση του τραίνου, αργά, γρήγορα, μπρος, παρκάρισμα κλπ".
"Υπευθυνότητα, εκπαίδευση, τεχνολογία"
Το σήμα πηγαίνει και στον σταθμάρχη. Ο σταθμάρχης ξέρει ακριβώς πού είναι τα τραίνα του, προς τα πού κατευθύνονται και το βασικότερο, μέσω ποιας ακριβώς διαδρομής, την οποία και προαποφασίζει και δημιουργεί. Δηλαδή το τραίνο παρακολουθούν δύο άνθρωποι; "Τουλάχιστον δύο, μπορεί να είναι και περισσότεροι" λέει ο Έλληνας ειδικός.
"Ο συρμός συνεργάζεται με τα συστήματα ασφαλείας στην υποδομή της σήμανσης. Ο,τιδήποτε και να συμβεί στον συρμό γίνεται άμεσα αντιληπτό, είτε με ραδιοκύματα, είτε με απευθείας επικοινωνία. Δεν υπάρχει δηλαδή περίπτωση να περάσει απαρατήρητο από το κεντρικό τμήμα ελέγχου. Άλλωστε και οι σταθμάρχες με τους μηχανοδηγούς είναι, και πρέπει να είναι, σε συνεχή επικοινωνία". Αυτό δεν σημαίνει ότι η αυτοματοποίηση ασφαλείας κάνει την ανθρώπινη παρουσία παρείσακτη. "Θεωρώ ότι χωρίς τον ανθρώπινο παράγοντα να συμμετέχει κάπου μέσα στο σύστημα δεν μπορούμε να είμαστε εντελώς αυτοματοποιημένοι. Η τεχνολογία είναι εκεί για να προλάβει το ανθρώπινο λάθος και να σταματήσει τις συνέπειες του αναπόφευκτου ανθρώπινου λάθους.
Πρέπει να υπάρχει κι ένας άνθρωπος που να ελέγχει ακόμη μια φορά την τεχνολογία. Ο καθένας από τη θέση του. Σταθμάρχης, μηχανοδηγός, κέντρο ελέγχου, τεχνολογία, όλα σε μια αγαστή συνεργασία. Και ο σταθμάρχης όπως ένας διευθυντής ορχήστρας". Το τρίπτυχο της ασφαλούς μετακίνησης με το τραίνο στη Γερμανία; "Υπευθυνότητα, εκπαίδευση, τεχνολογία". Η σειρά δεν παίζει ρόλο, γιατί πάει όλο μαζί. Η Γερμανία εκπαιδεύει σοβαρά το προσωπικό των εργαζόμενων στα τραίνα. Για τους σταθμάρχες είναι τρία χρόνια, δεν είναι μικρό διάστημα. Η Γερμανία επενδύει σε τεχνολογία. Για το διάστημα από το 2020 μέχρι το 2040 πρέπει να δώσει κάθε χρόνο 1,5 δις. Είναι ακριβή υπόθεση το τραίνο. Αλλά πάνω από όλα χρειάζεται υπευθυνότητα.
15/02 09:00
15/02 08:33
Σε τουριστικό προϊόν εξελίσσεται το ορειβατικό σκι στην Κρήτη
15/02 07:48
Νότης Μαρτάκης | Η τουριστική διαχείριση του φαινομένου των σεισμών στις Κυκλάδες
15/02 07:28
14/02 16:17
ΥΠΑ: Πιστοποιητικά κατά EASA στα αεροδρόμια Κυθήρων, Χίου και Σητείας
14/02 15:54
14/02 15:38
Το ιστορικό "Κυκλαδικόν" γίνεται Διοικητήριο της Περιφέρειας στη Σύρο
14/02 15:06
Λιμεναρχείο Θήρας | Απαγόρευση πρόσβασης σε λιμένες και όρμους- αναλυτικά τα μέτρα
14/02 14:13
«Προορισμός Βιώσιμου Ορεινού Τουρισμού» | Η απόφαση της υπουργού Τουρισμού
14/02 12:48
14/02 12:27
Χρήσιμες συμβουλές για όσους ταξιδέψουν στη Σαντορίνη τις επόμενες ημέρες
14/02 11:21
Δήμος Αθηναίων | Μήνυμα ενσυναίσθησης στους οδηγούς που σταθμεύουν αντικοινωνικά: «Δεν μ’ αγαπάς!»
14/02 11:10
Προβολή της Πιερίας στην ιταλική αγορά - συμμετοχή του ΠΟΤΑΠ στην έκθεση ΒΙΤ
14/02 11:06
H Όλγα Κεφαλογιάννη τιμώμενο πρόσωπο στη δεξίωση για τα γενέθλια του Ιάπωνα αυτοκράτορα
14/02 10:45
Η ψηφιακή κάρτα εργασίας στα ξενοδοχεία δεν συμβαδίζει με την πραγματικότητα
14/02 10:35
Έρωτας με την πρώτη ματιά για τους Λειψούς - δείτε το μουσικό βίντεο κλιπ του Δημάρχου με ράπερ
14/02 10:31
14/02 10:25
Συνάντηση της Greek Meetings Alliance με τον Ανδρέα Φιορεντίνο για τον MICE τουρισμό
14/02 09:30
14/02 08:44
Oι Επιτροπές Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής των δήμων Κιμώλου, Σκιάθου και Σκοπέλου
14/02 08:30
Οινικές διαδρομές στην Πελοπόννησο: Τρεις οικογένειες, τρεις ιστορίες πάθους
14/02 07:47
14/02 07:44
Δήμος Σφακίων: Αίτημα για αποζημιώσεις από την κατολίσθηση στο Φαράγγι του Κοτσυφού
14/02 07:35
Β. Κατσαράς | Αισιοδοξία για τη σεζόν στη Νάξο- "βαριά" η ψηφιακή κάρτα για τα μικρά καταλύματα
14/02 07:15
Το διατηρητέο στο κέντρο της Αθήνας που οδεύει για ξενοδοχείο
14/02 07:00
Aπόβαση Τούρκων τουριστών στη Ρόδο τη φετινή σεζόν | Η Ε.Ξ.Ρ. στην έκθεση ΕΜΙΤΤ
14/02 06:45
Σαντορίνη | Ακυρώσεις και ελλείψεις εργαζομένων σπρώχνουν προς μετατόπιση της σεζόν
14/02 06:30
14/02 06:30
Η εικόνα της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ελλάδα το 2024- στα 874 εκατ. ευρώ τα έσοδα
14/02 06:26
Η επιβατική κίνηση των ευρωπαϊκών αεροδρομίων το 2024: Ανάκαμψη και νέες προκλήσεις
13/02 19:50
13/02 16:23
13/02 14:08
13/02 12:39
Σαντορίνη | Άρχισαν να παγώνουν οι κρατήσεις- κρας τεστ το Πάσχα
13/02 11:57
Συναντήσεις της Όλγας Κεφαλογιάννη με τις Πρέσβειρες Αλγερίας - Ρουμανίας
13/02 11:41
Πώς η Volkswagen επιμηκύνει την τουριστική σαιζόν στην Ελλάδα - ποιο ξενοδοχείο άνοιξε για χάρη της
13/02 11:32
Αθηναϊκή Αποκριά με πλήθος δράσεων στις επτά δημοτικές κοινότητες
13/02 11:27
Με εισιτήριο φέτος η πρόσβαση στο Κουρταλιώτικο φαράγγι στο Ρέθυμνο
13/02 11:24
Εγκαινιάζεται ο νέος Πολυχώρος Έρευνας και Πολιτισμού του ΙΤΕ στο Ηράκλειο
13/02 11:24
Sun d’Or: 5 εβδομαδιαίες συνδέσεις με Ηράκλειο το καλοκαίρι του 2025
13/02 11:18
O Έλληνας, νέος γενικός διευθυντής της IHG για το Ομάν, Κατάρ και Μπαχρέιν
13/02 11:12
13/02 08:30
Βραβεία Forbes σε 15 Ελληνικά ξενοδοχεία – Οι 3 τάσεις που αλλάζουν την πολυτέλεια στα ταξίδια
13/02 08:20
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ζαγόρι, Ξυλόκαστρο και Σύβοτα
13/02 08:00
13/02 07:52
Thanos Hotels & Resorts: Ανοίγει τρίτο ξενοδοχείο στην Κύπρο, ψάχνει για Αθήνα
13/02 07:46
Αμφιλοχία: Aνάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου για τουριστική προβολή
13/02 06:55
Δίκτυο συνεργασίας δήμων Ανατολικής Μάνης και Γαύδου και για τον τουρισμό
13/02 06:21
ΕΟΤ: Ορίστηκαν τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου
13/02 06:20
12/02 19:50
Olympic Holidays | Nέος προορισμός η Αλβανία αυτό το καλοκαίρι- προσθήκες σε Ελλάδα και Κύπρο
12/02 19:48
Τον Αλέξανδρο Βασιλικό τίμησε σήμερα η περιφέρεια Βορείου Αιγαίου
12/02 18:41
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης | Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων - Ξεναγήσεις για οικογένειες
12/02 16:54
Royal Caribbean: Mε homeporting στον Πειραιά το 2025 – Καμία ακύρωση λόγω Σαντορίνης
12/02 15:08
12/02 14:05
Royal Caribbean International | Κρουαζιέρες από τον Πειραιά το καλοκαίρι του 2025
12/02 13:54
Ο θρησκευτικός τουρισμός στο επίκεντρο συνάντησης της Έλενας Ράπτη με τον πατέρα Νεκτάριο
12/02 13:48
12/02 12:38
Νέος τουρ οπερέιτορ στη Γερμανία από την Eurowings - Στόχος να φτάσει στο top10 της αγοράς
12/02 12:18
12/02 11:53
Τουρισμός | Η Χαλκιδική στους σταθερά αναπτυσσόμενους προορισμούς στην Ελλάδα
12/02 11:37
Η Θεσσαλονίκη κύριος λιμένας των Βαλκανίων - Το Master Plan του λιμένα
12/02 11:17
Για 2 στους 3 Έλληνες η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου είναι απλά άλλη μια μέρα
12/02 11:02
Πατρινό Καρναβάλι | Στα ύψη οι τιμές και η πληρότητα στα καταλύματα - Ενδεικτικό "τιμολόγιο"
12/02 10:54
Το Elatos Resort εντάσσεται στο exclusive brand Emblems Collection της Accor
12/02 10:30
12/02 10:20
Γιατί η ΕΣΕΕ επιθυμεί διακαώς τη συνεργασία με τους φορείς του τουρισμού;
12/02 10:12
12/02 06:55
Επέκταση, προβολή και προώθηση της εφαρμογής Explore Ionian Islands
12/02 06:48
12/02 06:45
Η οικονομία της Σαντορίνης αγγίζει τα 2.5 δισ ευρώ - Η ακτινογραφία της φιλοξενίας σε νούμερα
12/02 06:30
Η ακτινογραφία των 5 βασικών τουριστικών αγορών της Κέρκυρας
12/02 06:21
12/02 06:10
Limnos Resort: Η mega-επένδυση 171 εκατ. ευρώ από την οικογένεια Μπούμπουρα
12/02 06:10
Τουρισμός: Πού θα ταξιδέψουν το 2025 οι Γερμανοί - η θέση της Ελλάδας
12/02 06:05
Τα μέλη των Επιτροπών Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής των Δήμων Δράμας, Νέστου και Σιντικής
11/02 19:41
Ενίσχυση της τουριστικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Νότιας Κορέας
11/02 16:45
Ανανεώθηκε η συνεργασία Barclays και Wyndham στις πιστωτικές κάρτες συνεπωνυμίας
11/02 16:33
Το Radisson Blu Park Hotel Athens γιορτάζει τα 50 χρόνια αθηναϊκής φιλοξενίας
11/02 16:16
11/02 15:58
Δρομολογείται το εμβληματικό έργο «Αστική Ανάπλαση τμημάτων Ανατολικής Καλαμαριάς»
11/02 15:40
11/02 15:25
Κομισιόν: Σε δημόσια διαβούλευση η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την ανθεκτικότητα των υδάτων
11/02 15:14
Έκτακτα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων και των επιχειρήσεων της Σαντορίνης
11/02 14:42
Ελληνικός τουρισμός: Πλώρη για νέα ρεκόρ το 2025 από τις 5 μεγάλες αγορές, εκτός απροόπτων
11/02 14:37
Zeus International: Στρατηγικό rebranding με έναρξη την αναβάθμιση του Mirabello Bay Luxury Resort
11/02 14:18
ΠΟΞ για ψηφιακή κάρτα: Δεν έχουν ληφθεί υπόψη οι ιδιαιτερότητες των ξενοδοχείων
11/02 14:12
Ο πρώτος Έλληνας Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Μοριακή Βιολογία
11/02 11:44
Etihad: Με το νέο Airbus A321neo LR η σύνδεση Άμπου Ντάμπι - Αθήνα το 2026
11/02 11:17
11/02 11:05
Ευχή για λήξη του συναγερμού στην Σαντορίνη από την διευθύντρια του ΕΟΤ στην Αγγλία
11/02 11:00
Γιατί ο ελληνικός τουρισμός δε μπορεί να γεμίσει τις κενές θέσεις εργασίας
11/02 10:27
ΤUI | Η Ελλάδα στις πρώτες θέσεις των θερινών κρατήσεων - Ο οδικός χάρτης για την παγκόσμια ανάπτυξη
11/02 10:25
Προς ενίσχυση η απευθείας σύνδεση του αεροδρομίου των Χανίων με το Ισραήλ
11/02 07:05
Η Κως ως πρωτοποριακό κέντρο για τη βιώσιμη νησιωτική ανάπτυξη
11/02 07:05
Ψαρά: Τουριστική ανάπτυξη με έμφαση στην πλούσια ιστορική κληρονομιά
11/02 06:45
11/02 06:30
11/02 06:10
Κροατία | 9 διεθνή αεροδρόμια στηρίζουν την τουριστική ανάπτυξη- η συνδεσιμότητα με Ελλάδα
11/02 00:51
Έναρξη εργασιών για το πολυτελές θέρετρο Six Senses Porto Heli
Νότης Μαρτάκης | Η τουριστική διαχείριση του φαινομένου των σεισμών στις Κυκλάδες
Σε τουριστικό προϊόν εξελίσσεται το ορειβατικό σκι στην Κρήτη
Aπόβαση Τούρκων τουριστών στη Ρόδο τη φετινή σεζόν | Η Ε.Ξ.Ρ. στην έκθεση ΕΜΙΤΤ
Λιμεναρχείο Θήρας | Απαγόρευση πρόσβασης σε λιμένες και όρμους- αναλυτικά τα μέτρα
ΥΠΑ: Πιστοποιητικά κατά EASA στα αεροδρόμια Κυθήρων, Χίου και Σητείας
Το ιστορικό "Κυκλαδικόν" γίνεται Διοικητήριο της Περιφέρειας στη Σύρο
Σαντορίνη | Ακυρώσεις και ελλείψεις εργαζομένων σπρώχνουν προς μετατόπιση της σεζόν
«Προορισμός Βιώσιμου Ορεινού Τουρισμού» | Η απόφαση της υπουργού Τουρισμού
Χρήσιμες συμβουλές για όσους ταξιδέψουν στη Σαντορίνη τις επόμενες ημέρες
Δήμος Αθηναίων | Μήνυμα ενσυναίσθησης στους οδηγούς που σταθμεύουν αντικοινωνικά: «Δεν μ’ αγαπάς!»
Προβολή της Πιερίας στην ιταλική αγορά - συμμετοχή του ΠΟΤΑΠ στην έκθεση ΒΙΤ
H Όλγα Κεφαλογιάννη τιμώμενο πρόσωπο στη δεξίωση για τα γενέθλια του Ιάπωνα αυτοκράτορα
Η ψηφιακή κάρτα εργασίας στα ξενοδοχεία δεν συμβαδίζει με την πραγματικότητα
Η εικόνα της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ελλάδα το 2024- στα 874 εκατ. ευρώ τα έσοδα
Olympic Holidays | Nέος προορισμός η Αλβανία αυτό το καλοκαίρι- προσθήκες σε Ελλάδα και Κύπρο
Oι Επιτροπές Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής των δήμων Κιμώλου, Σκιάθου και Σκοπέλου
Έρωτας με την πρώτη ματιά για τους Λειψούς - δείτε το μουσικό βίντεο κλιπ του Δημάρχου με ράπερ
Β. Κατσαράς | Αισιοδοξία για τη σεζόν στη Νάξο- "βαριά" η ψηφιακή κάρτα για τα μικρά καταλύματα
Δήμος Σφακίων: Αίτημα για αποζημιώσεις από την κατολίσθηση στο Φαράγγι του Κοτσυφού
( 0 )