Γιατί η Γερμανία διαθέτει ασφαλή τραίνα
Ο Εμμανουήλ Ψυρίδης, έμπειρος μηχανικός ασφάλειας τραίνων στη Γερμανία, περιγράφει στην Deutsche Welle τη γερμανική συνταγή: υπευθυνότητα, εκπαίδευση, τεχνολογία αλλά και επένδυση στον άνθρωπο.
Διαβάστε το θέμα της Deutsche Welle...
Είναι έκδηλη αυτές τις ημέρες η οργή στα πρόσωπα των ανθρώπων στην αποβάθρα Köln-Süd του περιφερειακού τραίνου με κατεύθυνση προς τη Βόννη. Από αρχές Μαρτίου γίνονται και πάλι έργα τεχνολογικής αναβάθμισης του συστήματος ελέγχου και ασφάλειας του δικτύου με αποτέλεσμα να έχουν έχουν έρθει τα πάνω-κάτω στα δρομολόγια στο χώρο μεταξύ Κολωνίας, Βόννης και Κόμπλετς, και το χειρότερο να σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις . Ακόμη και τα δρομολόγια των τραίνων μεγάλων αποστάσεων αλλάζουν διαδρομή και ώρες, κάποιες φορές ακυρώνεται ακόμη και το δρομολόγιο. "Θάνατος" για όσους συνδέουν την επαγγελματική τους καθημερινότητα με το τραίνο. Και είναι πάρα πολλοί αυτοί. Η ίδια εικόνα αναστάτωσης και στο Μόναχο.
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι ετοιμάζουν ένα νέο σταθμαρχείο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον ανατολικό σιδηροδρομικό σταθμό της βαυαρικής πρωτεύουσας. Στόχος η μεγαλύτερη ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Και για να ολοκληρωθεί το έργο ανατρέπεται όλο το πρόγραμμα διαδρομών του περιφερειακού το επόμενο Σαββατοκύριακο. Όσοι ήθελαν να εκδράμουν γύρω από το Μόναχο, θα πρέπει να βρουν άλλο μέσο. Η ασφάλεια και η ταχύτητα προαπαιτούν κάτι από το χρόνο και την άνεσή μας.
"Πρακτικά αδύνατο να αστοχήσει ένα ασφαλές σύστημα"
Αλλά όχι μόνο. Χρειάζεται και ασφάλεια, σωστές υποδομές, σύγχρονα τραίνα, καλά εκπαιδευμένοι άνθρωποι. Και ένα κράτος που να έχει πάρει όλα αυτά πολύ σοβαρά. Και να διδάσκεται από τα λάθη του. Μια τέτοια στιγμή "αφύπνισης" για τη Γερμανία ήταν το δυστύχημα στο Μπαντ Άϊντιλινγκ της Βαυαρίας το 2016.Από τη μετωπική σύγκρουση των δύο επιβατικών αμαξοστοιχιών στη μία ράγα της διαδρομής, έχασαν τη ζωή τους 12 άνθρωποι και τραυματίστηκαν άλλοι 89.
Ο σταθμάρχης έπαιζε βίντεοπαιγνίδι στο κινητό του. Το μυαλό του ήταν αλλού. Το σύστημα τον προειδοποίησε, αλλά αντέδρασε λάθος. Δεν μπόρεσε να διαχειριστεί την πίεση της επερχόμενης καταστροφής που έβλεπε να εκτυλίσσεται μέσα από το σύστημα με τα ίδια του τα μάτια! "Γι' αυτό το συγκεκριμένο δυστύχημα αποτέλεσε σημείο καμπής στα σιδηροδρομικά χρονικά της Γερμανίας" λέει στο μικρόφωνο της Deutsche Welle o Εμμανουήλ Ψυρίδης, διπλωματούχος ηλεκτρολόγος μηχανικός με εμπειρία ως μηχανικός δοκιμών λειτουργικής ασφάλειας τραίνων, σήμανσης και ασφάλειας, που ζει στη Γερμανία και εργάζεται σε αυτόν τον τομέα τα τελευταία 15 χρόνια.
Διαθέτει μεγάλη εμπειρία έχοντας δουλέψει και σε άλλες χώρες, γι' αυτό επιμένει ότι η τεχνολογία ασφάλειας θα πρέπει να είναι τόσο προηγμένη, ώστε να προλαμβάνει ή ακόμη και να προστατεύει από ανθρώπινο λάθος. "Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σηματοδότησης UNISIG ο άνθρωπος μπορεί να κάνει ένα λάθος ανά 1000 ώρες λειτουργίας. Αλλά ένα ασφαλές σύστημα έχει μια αστοχία ανά 1 δις ώρες λειτουργίας. Ή, αν κάνουμε τις διαιρέσεις, κάπου στα 115.000 χρόνια λειτουργίας. Συμπέρασμα; Είναι πρακτικά αδύνατο να αστοχήσει ένα ασφαλές σύστημα".
Λέξη-κλειδί, λοιπόν "ασφαλές σύστημα". Πώς η Γερμανία εγγυάται και υλοποιεί στην πράξη αυτήν την ασφάλεια; "Η Γερμανία έχει περάσει από όλες τις ηλικίες συστημάτων ασφαλείας μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Καταρχήν, από το λεγόμενο σημειακό σύστημα ασφάλειας του 1950, που αντιλαμβάνεται την κίνηση διερχόμενου τραίνου σε διάφορα σημεία της διαδρομής, όχι συνεχόμενα αλλά πριν από κάθε φανάρι, με αποτέλεσμα να ειδοποιείται ο μηχανοδηγός που τρέχει πολύ να κατεβάσει ταχύτητα, αν το φανάρι που ακολουθεί είναι κόκκινο, κι αν δεν υπακούσει, σταματά αυτόματα το τραίνο. Αυτό είναι κάτι που υπάρχει παντού στο γερμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ένα πιο εξελιγμένο είναι το γραμμικό σύστημα. Αντί να έχουμε μαγνήτες πριν από κάθε φανάρι, υπάρχει ένας αγωγός ανάμεσα στις ράγες που παρακολουθεί την κίνηση του τραίνου σε όλο το μήκος της διαδρομής και δίνει τη θέση του, την ταχύτητά του και την κατεύθυνσή του σε πραγματικό χρόνο. Πρόκειται για σύστημα ασφαλείας γύρω στο 1980. Το πιο σύγχρονο είναι το γνωστό European Train Control System (ETCS) που ακούγεται πολύ αυτές τις ημέρες στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό αυτοματοποιημένο σύστημα με αισθητήρες στις ράγες, τοποθετημένες ανά συγκεκριμένες αποστάσεις.
Οι αισθητήρες λειτουργούν ως ταυτότητες. Δίνουν σε πραγματικό χρόνο την ταχύτητα, την κατεύθυνση του τραίνου, όχι μόνο στο κέντρο ελέγχου, αλλά ταυτόχρονα μεταφράζουν τα φωτεινά σήματα, που αντιλαμβάνεται οπτικά ο άνθρωπος, σε Ο και 1, έτσι ώστε να τα αντιλαμβάνεται και ο υπολογιστής του τραίνου. Το τραίνο δεν αφήνει τον μηχανοδηγό να αναπτύξει ταχύτητα, τον προειδοποιεί. Κι αν παραβιάσει ο οδηγός την ταχύτητα, τον σταματά πριν περάσει το φανάρι. Γενικώς το ETCS καλύπτει δέκα σενάρια για κάθε κίνηση του τραίνου, αργά, γρήγορα, μπρος, παρκάρισμα κλπ".
"Υπευθυνότητα, εκπαίδευση, τεχνολογία"
Το σήμα πηγαίνει και στον σταθμάρχη. Ο σταθμάρχης ξέρει ακριβώς πού είναι τα τραίνα του, προς τα πού κατευθύνονται και το βασικότερο, μέσω ποιας ακριβώς διαδρομής, την οποία και προαποφασίζει και δημιουργεί. Δηλαδή το τραίνο παρακολουθούν δύο άνθρωποι; "Τουλάχιστον δύο, μπορεί να είναι και περισσότεροι" λέει ο Έλληνας ειδικός.
"Ο συρμός συνεργάζεται με τα συστήματα ασφαλείας στην υποδομή της σήμανσης. Ο,τιδήποτε και να συμβεί στον συρμό γίνεται άμεσα αντιληπτό, είτε με ραδιοκύματα, είτε με απευθείας επικοινωνία. Δεν υπάρχει δηλαδή περίπτωση να περάσει απαρατήρητο από το κεντρικό τμήμα ελέγχου. Άλλωστε και οι σταθμάρχες με τους μηχανοδηγούς είναι, και πρέπει να είναι, σε συνεχή επικοινωνία". Αυτό δεν σημαίνει ότι η αυτοματοποίηση ασφαλείας κάνει την ανθρώπινη παρουσία παρείσακτη. "Θεωρώ ότι χωρίς τον ανθρώπινο παράγοντα να συμμετέχει κάπου μέσα στο σύστημα δεν μπορούμε να είμαστε εντελώς αυτοματοποιημένοι. Η τεχνολογία είναι εκεί για να προλάβει το ανθρώπινο λάθος και να σταματήσει τις συνέπειες του αναπόφευκτου ανθρώπινου λάθους.
Πρέπει να υπάρχει κι ένας άνθρωπος που να ελέγχει ακόμη μια φορά την τεχνολογία. Ο καθένας από τη θέση του. Σταθμάρχης, μηχανοδηγός, κέντρο ελέγχου, τεχνολογία, όλα σε μια αγαστή συνεργασία. Και ο σταθμάρχης όπως ένας διευθυντής ορχήστρας". Το τρίπτυχο της ασφαλούς μετακίνησης με το τραίνο στη Γερμανία; "Υπευθυνότητα, εκπαίδευση, τεχνολογία". Η σειρά δεν παίζει ρόλο, γιατί πάει όλο μαζί. Η Γερμανία εκπαιδεύει σοβαρά το προσωπικό των εργαζόμενων στα τραίνα. Για τους σταθμάρχες είναι τρία χρόνια, δεν είναι μικρό διάστημα. Η Γερμανία επενδύει σε τεχνολογία. Για το διάστημα από το 2020 μέχρι το 2040 πρέπει να δώσει κάθε χρόνο 1,5 δις. Είναι ακριβή υπόθεση το τραίνο. Αλλά πάνω από όλα χρειάζεται υπευθυνότητα.
25/04 09:17
Τουρισμός | 5 ευρώ η είσοδος στη Βενετία από σήμερα 25 Απριλίου
25/04 07:59
13ος Διεθνής Αγώνας Δρόμου Υπεραπόστασης Δόλιχος Δελφοί –Ολυμπία
25/04 07:10
25/04 07:08
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές στα Νότια Προάστια
25/04 07:06
Ο ΕΟΤ ενισχύει οικονομικά την κινηματογραφική ταινία "Υπάρχω" για τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη
25/04 07:03
24/04 17:24
24/04 17:06
24/04 16:56
Project VORIA | Πώς θα είναι το συγκρότημα πολλαπλών χρήσεων με το καζίνο στο Μαρούσι
24/04 15:00
EasyJet: 22 νέες αεροπορικές συνδέσεις με Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024
24/04 14:43
The Athenaeum | Ανοίγει στις αρχές Μαΐου νέο πολυτελές ξενοδοχείο στο κέντρο τη Αθήνας
24/04 14:10
24/04 13:30
Norwegian Cruise Line: Το πρόγραμμα κρουαζιέρας στην Ελλάδα για το 2024
24/04 13:04
24/04 12:49
CNT Hot List: Τρία Ελληνικά ξενοδοχεία στα καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2024
24/04 12:01
24/04 11:53
24/04 11:14
Τουρισμός ευεξίας | Οι 5 νέες τάσεις, που καθορίζουν τον σύγχρονο ταξιδιώτη ευεξίας
24/04 10:41
24/04 07:31
Επισκευές σε ξενοδοχείο στη Ρόδο - ανακαίνιση του Σαλάντι Beach Hotel στην Ερμιονίδα
24/04 07:27
Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για τον εκσυγχρονισμό του Υδροθεραπευτηρίου Αγιασμάτων στη Χίο
24/04 07:24
Παρατηρήσεις για τη μελέτη ανάπλασης της πλατείας Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη
24/04 07:22
24/04 07:19
23/04 16:44
23/04 16:23
+14,4% η επιβατική κίνηση στα 39 αεροδρόμια της χώρας το α' τρίμηνο
23/04 16:05
23/04 15:56
23/04 15:24
Συνεργασία Deloitte - ΠΟΞ για εκπαιδευτικά εργαστήρια στα μέλη της
23/04 15:08
Travel + Leisure: Το Katikies Santorini ανάμεσα στα 500 καλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο για το 2024
23/04 13:50
Μαρίνα Πόρτο Χέλι | Υψηλή πληρότητα το 2023 - Ανάπτυξη 29% το 2024
23/04 13:43
23/04 13:43
Η Celestyal παρουσιάζει τις ημερήσιες εκδρομές «National Geographic Day Tours»
23/04 12:36
Το Γραφείο ΕΟΤ στο Ηνωμένο Βασίλειο καλύτερος οργανισμός τουρισμού για το 2023
23/04 12:19
23/04 11:58
Ελληνικά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα καλύτερα για το 2024 σύμφωνα με τους χρήστες της Tripadvisor
23/04 11:28
23/04 11:28
23/04 11:07
23/04 10:33
23/04 07:05
Δήμος Σκιάθου: Να καταργηθεί το εισιτήριο στο Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου, κάνει ζημιά στον τουρισμό
23/04 07:03
Ταξίδι εξοικείωσης στην Ανατολική Χαλκιδική για τουριστικούς πράκτορες από το Καζακστάν
23/04 07:02
Θάσος | Ψήφισμα για την υποβάθμιση των πορθμειακών γραμμών - Κινδυνεύει ο τουρισμός
23/04 06:55
23/04 06:52
Δήμος Νότιας Κέρκυρας: Στήριξη των εργαζομένων στον τουρισμό για την διασφάλιση των δικαιωμάτων τους
22/04 18:46
Ε.Ξ. Θεσσαλονίκης | Έρευνα: Προβληματίζει η εικόνα της πόλης - μετατροπή του Ο.Τ.Θ. σε DMO
22/04 18:38
22/04 16:09
Booking.com | Σε σημείο «κόπωσης» το 28% των ταξιδιωτών για το ζήτημα της αειφορίας
22/04 15:18
22/04 14:58
22/04 12:39
FedHATTA: Αυξημένη από πέρυσι η ταξιδιωτική κίνηση του Πάσχα – Πού θα ταξιδέψουν φέτος οι Έλληνες
22/04 11:53
Αυθαίρετα σε 14 κλαμπ/εστιατόρια και ξενοδοχεία της Μυκόνου εντόπισαν οι επιθεωρητές
22/04 11:45
Κανάρια: Αγανακτισμένοι οι κάτοικοι διαδηλώνουν κατά του μαζικού τουρισμού
22/04 11:17
Η Βαρκελώνη «κατέβασε» από τη Google διαδρομή λεωφορείου για να μην τη χρησιμοποιούν οι τουρίστες
22/04 11:11
22/04 10:51
22/04 10:31
22/04 10:03
22/04 07:26
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Διαγωνισμός για τη μίσθωση κλινών στη Λήμνο
22/04 07:23
22/04 07:20
22/04 07:19
Επέκταση αεροδρομίου Τιράνων λόγω αυξημένης τουριστικής κίνησης
22/04 07:17
21/04 11:13
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην έκθεση «Μόδα και Ολυμπιακοί Αγώνες Αθήνα 2004 – Παρίσι 2024»
21/04 11:03
Χάρης Δούκας | Η Αθήνα εισέπραξε μόλις 42 λεπτά ανά τουρίστα που επισκέφτηκε την πόλη το 2023!
21/04 10:52
Όλγα Κεφαλογιάννη | Έρχονται προδιαγραφές λειτουργίας και ασφαλείας στα Airbnb
21/04 07:57
20/04 12:08
traveloffpath.com | H Aθήνα δεν αντέχει τον υπερτουρισμό - Αυτός είναι ο εναλλακτικός προορισμός!
20/04 11:58
ΕΟΤ: Συμμετοχή σε εκδηλώσεις του FTI Touristik σε 5 πόλεις της Γερμανίας
20/04 11:54
Ταξίδι εξοικείωσης για προβολή των Χανίων και της γαστρονομίας της Κρήτης
20/04 11:52
Ατομικό και Ομαδικό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Σκακιού στη Λάρισα
19/04 17:25
Expedia: Δύο νέα προγράμματα αειφόρου τουρισμού για τους προορισμούς
19/04 16:42
«MyCoast»: Νέα ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες
19/04 16:09
ΕΣΠΑ: 6.669 αιτήσεις για ίδρυση νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων
19/04 16:04
19/04 15:51
Ελληνικός τουρισμός: +24,5% οι ταξιδιωτικές εισπράξεις το α’ δίμηνο του 2024
19/04 15:28
19/04 14:45
Η Σκιάθος αλλάζει πρόσωπο στον τουρισμό | βιωσιμότητα μέσω διεθνών συνεργασιών
19/04 13:03
ΚΥΑ: Αυτές είναι οι 198 «Απάτητες παραλίες» - Δεν παραχωρούνται, δεν μπαίνουν ξαπλώστρες
19/04 12:58
X. Design Week × Marketing Greece: Ένα τριήμερο event από και για τον τουρισμό
19/04 12:21
Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων: Πρώτη στην ικανοποίηση επισκεπτών η Ήπειρος
19/04 11:43
Στις 27 Απριλίου ανοίγει το νέο πολυτελές ξενοδοχείο Nammos Hotel Mykonos
19/04 11:34
Τουριστική συνεργασία Χαλκιδικής- Τοσκάνης: Τριήμερο συμπόσιο με ανταλλαγή απόψεων
19/04 11:30
19/04 11:19
19/04 10:56
19/04 10:21
19/04 07:14
Santo Collection | 30 εμπειρίες στα ξενοδοχεία, τις βίλες και στον προορισμό της Σαντορίνης
19/04 07:10
Ταξίδι εξοικείωσης σε Αθήνα και Κρήτη με ρεπορτάζ για αναγνώστες με κινητικά προβλήματα
19/04 07:09
19/04 07:07
Ισπανία: Έξυπνο νέο επενδυτικό ταμείο για την απορρόφηση κονδυλίων του Σχεδίου Ανάκαμψης
19/04 07:04
18/04 16:45
18/04 15:55
Χρ. Σταϊκούρας: Ενθαρρύνουμε τη μετάβαση σε ένα ‘‘πράσινο’’ μοντέλο αεροπορικών μεταφορών
18/04 15:13
Oι Έλληνες στρέφονται στο χώρο της Αυτοβελτίωσης και Ψυχικής Υγείας
18/04 15:09
Η Costa Navarino συμμετέχει στους εορτασμούς της Ολυμπιακής χρονιάς
18/04 15:03
Η ΕΞΑΑΑ προσχωρεί στη «Συμμαχία για τη Μείωση της Σπατάλης Τροφίμων»
18/04 14:22
Το Σχολείο Τουρισμού OnTour ξεκινά ταξίδια σε νέους προορισμούς
18/04 13:53
Olimar Reisen | Το Πήλιο νέος προορισμός στην Ελλάδα το 2024
18/04 13:05
EasyJet: 22 νέες αεροπορικές συνδέσεις με Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024
Project VORIA | Πώς θα είναι το συγκρότημα πολλαπλών χρήσεων με το καζίνο στο Μαρούσι
Τουρισμός ευεξίας | Οι 5 νέες τάσεις, που καθορίζουν τον σύγχρονο ταξιδιώτη ευεξίας
The Athenaeum | Ανοίγει στις αρχές Μαΐου νέο πολυτελές ξενοδοχείο στο κέντρο τη Αθήνας
CNT Hot List: Τρία Ελληνικά ξενοδοχεία στα καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2024
Norwegian Cruise Line: Το πρόγραμμα κρουαζιέρας στην Ελλάδα για το 2024
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές στα Νότια Προάστια
Ο ΕΟΤ ενισχύει οικονομικά την κινηματογραφική ταινία "Υπάρχω" για τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη
Ελληνικά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα καλύτερα για το 2024 σύμφωνα με τους χρήστες της Tripadvisor
Επισκευές σε ξενοδοχείο στη Ρόδο - ανακαίνιση του Σαλάντι Beach Hotel στην Ερμιονίδα
13ος Διεθνής Αγώνας Δρόμου Υπεραπόστασης Δόλιχος Δελφοί –Ολυμπία
Ατομικό και Ομαδικό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Σκακιού στη Λάρισα
Παρατηρήσεις για τη μελέτη ανάπλασης της πλατείας Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη
Το Γραφείο ΕΟΤ στο Ηνωμένο Βασίλειο καλύτερος οργανισμός τουρισμού για το 2023
( 0 )