Γ. Πλακιωτάκης: Προτεραιότητα στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών

Γ. Πλακιωτάκης: Προτεραιότητα στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών

H αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των υπηρεσιών τους, ώστε να βελτιωθεί η προσβασιμότητά τους καθώς και η συνδεσιμότητά τους με τη νησιωτική Ελλάδα βρίσκεται μέσα στις προτεραιότητες του νέου υπουργού ναυτιλίας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη όπως τις προσδιόρισε κατά τη διάρκεια ανάληψης των καθηκόντων του.

To πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του κ. Πλακιωτάκη έχει ως εξής:

«Κύριε Υπουργέ, Κύριοι Βουλευτές, Κύριε Δήμαρχε Πειραιά, Κύριοι Γενικοί Γραμματείς, Κύριε Αρχηγέ, Κύριοι Υπαρχηγοί, Κύριοι Κλαδάρχες, Άξια στελέχη του Λιμενικού Σώματος, Κυρίες και Κύριοι, Διευθυντές και στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας, Κυρίες και κύριοι εκπρόσωποι των φορέων της Ναυτιλίας,

Κυρίες και κύριοι, Αγαπητές και φίλες και φίλοι,

Με αίσθημα ευθύνης αποδέχτηκα την ιδιαίτερα τιμητική για εμένα πρόταση του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη να αναλάβω την ευθύνη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Σε μια κρίσιμη συγκυρία για την Ελλάδα, αλλά και για το μέλλον της Ελληνικής Ναυτιλίας αναλαμβάνω αυτό το νευραλγικό για την Εθνική Οικονομία και την Ελλάδα πόστο, διαδεχόμενος μια πολιτική προσωπικότητα όπου έχει ξεχωρίσει στο δημόσιο βίο μας για το ήθος και την πολιτική του ευπρέπεια.

Μια προσωπικότητα όπου παρά τις αντίθετες πολιτικές απόψεις μας, οφείλω να ομολογήσω ότι είναι ένα πρόσωπο που χαίρει σεβασμού και έχει πασχίσει για το καλό του τόπου μας.

Αγαπητέ κύριε Κουβέλη,

Σας ευχαριστώ για τη συνεργασία μας το προηγούμενο διάστημα, και εύχομαι καλή πορεία στον πολιτικό σας βίο.

Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι,

Αποτελεί ιδιαίτερη χαρά και τιμή για εμένα, να βρίσκομαι ανάμεσα σε όλους εσάς τους ξεχωριστούς ανθρώπους που αποτελείται τους πρεσβευτές της βαριάς βιομηχανίας της χώρας μας.

Όλους εσάς, που κάτω από δύσκολες οικονομικές συνθήκες, επιχειρείται σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον και πασχίζεται καθημερινά για να κρατήσετε την Ελληνική Ναυτιλία στην ελίτ της Παγκόσμιας Ναυτιλίας.

Αποτελείται τους εκπροσώπους του πιο υγιούς και εξωστρεφούς τομέα της ελληνικής οικονομίας που χρόνια τώρα, χτίζετε γέφυρες επικοινωνίας της Ελλάδας με τον έξω κόσμο και φροντίζετε, ώστε η ελληνική σημαία να κυματίζει στα πέρατα όλου του κόσμου.

Για το λόγο αυτό, σας αξίζουν πολλά συγχαρητήρια, και όλοι οι Έλληνες, σας οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ, για τα όσα έχετε προσφέρει και θα συνεχίσετε να προσφέρετε σ’ αυτό τον τόπο.

Κυρίες και κύριοι,    

Η μοίρα του ελληνισμού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη θάλασσα. Εκατοντάδες χρόνια τώρα, για τους Έλληνες και την Ελλάδα η θάλασσα αποτελεί πηγή ζωής, ευημερίας και προόδου, αλλά και βασικό στρατηγικό συντελεστή ισχύος για την επιβίωσή μας.

Ο μέγας πολιτικός και στρατηγός  Περικλής έλεγε: «Μέγα το της Θαλάσσης κράτος»

Και πραγματικά τα λόγια του, ακόμη και σήμερα αποδεικνύονται σοφά, διότι η μικρή Ελλάδα παρά τις αδυναμίες της, τις παθογένειές της, τα ελλείμματά της έναντι των ανταγωνιστών της, και παρά την σημερινή οικονομική της δυσχέρεια, χάριν της θάλασσας μεγαλούργησε και μεγαλουργεί. 

Συγκεκριμένα, η ελληνική ναυτιλία κατέχει την πρώτη θέση διεθνώς και ο στόλος της ανέρχεται συνολικά σε 4.136 πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 16,36% του παγκόσμιου στόλου και το 49.96% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η ελληνική ναυτιλία επίσης, συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία εισροές ύψους 13 έως 19 δις. Ευρώ ετησίως, αντιπροσωπεύει άνω του 7% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος και παρέχει απασχόληση είτε άμεσα είτε έμμεσα σε 250.000 έως 300.000 άτομα.

Η ελληνική επιβατηγός ναυτιλία επίσης, κατατάσσεται πρώτη στην Ευρώπη σε ότι αφορά το μεταφορικό έργο και το επίπεδο των υπηρεσιών της τόσο στις γραμμές του εσωτερικού όσο και στις διεθνείς γραμμές.

Κυρίες και κύριοι,

Εκτός από τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη που απολαμβάνουμε αιώνες τώρα από το θαλάσσιο περιβάλλον μας και τη ναυτιλία μας, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε και το πόσο ενισχύει η θαλάσσια ισχύς μας, τη γεωστρατηγική θέση της χώρας μας.

Η Ελλάδα βρίσκεται σε ένα θαλάσσιο σταυροδρόμι μεταξύ Ανατολής και Δύσης και χάρις στην τεράστιας έκτασης ακτογραμμή της και των χιλιάδων νησιών και βραχονησίδων της, δεσπόζει στο θαλάσσιο χώρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και αποτελεί σημαντικό γεωπολιτικό δρών στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που εκτείνονται από τη Μαύρη θάλασσα έως τον Ατλαντικό ωκεανό.

Στο σημερινό άναρχο και ασταθές γεωστρατηγικό περιβάλλον της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με τις περιφερειακές συρράξεις να μαίνονται, τους ενεργειακούς και εξοπλιστικούς ανταγωνισμούς να είναι σε έξαρση και την τρομοκρατία να απειλεί τη διεθνή ειρήνη και την ασφάλεια όλων μας, η θαλάσσια ισχύς της Ελλάδας αποτελεί παράγοντα ισχύος και σταθερότητας τόσο για την Ελλάδα όσο και την ευρύτερη περιοχή.

Παρ’ όλα αυτά, στο άμεσο μέλλον ο κλάδος της Ναυτιλίας μας, καλείτε να αντιμετωπίσει τις λανθασμένες πολιτικές επιλογές του παρελθόντος, καθώς και σημαντικές απειλές που αναδύονται στο παγκόσμιο ναυτιλιακό περιβάλλον.

Συγκεκριμένα:

-Το διεθνές κανονιστικό πλαίσιο γίνεται όλο πιο σύνθετο και αντί να διαμορφωθεί ένα ενιαίο νομικό καθεστώς παρατηρούμε,  ότι συνεχώς κατακερματίζεται και συνεχώς, δημιουργούνται επιπρόσθετα εμπόδια στο ελεύθερο εμπόριο και την παγκόσμια ναυτιλία.

Επίσης, ο εμπορικός πόλεμος που βρίσκεται ανάμεσα στις μεγάλες εμπορικές δυνάμεις του κόσμου είναι πιθανό να πλήξει ακόμη περισσότερο το παγκόσμιο ναυτιλιακό περιβάλλον και να δημιουργήσει στρεβλώσεις που θα επηρεάσουν αρνητικά το κόστος μεταφοράς, αλλά και τον υγιή ανταγωνισμό. Στο πλαίσιο αυτό, η ακαμψία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η αδυναμία των αξιωματούχων της να λάβουν αποφάσεις, είναι πιθανό να οδηγήσουν σημαντικό αριθμό εφοπλιστών εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

-Οι δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία της πληροφορικής, αλλάζουν άρδην τον τρόπο λειτουργίας των ναυτιλιακών εταιρειών και αναδεικνύονται τα κενά που υπάρχουν στην εκπαίδευση και κατάρτιση των στελεχών και του προσωπικού της ελληνικής ναυτιλίας. Επίσης, εγείρονται και πρόσθετες χρηματοδοτικές ανάγκες για την επάνδρωση τόσο των ναυτιλιακών εταιρειών όσο και των πλοίων με τα εν λόγω εξελιγμένα τεχνολογικά προϊόντα.

-Οι διακυμάνσεις στις ναυλαγορές, έχουν επιφέρει μείωση στην κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιριών, κλιμάκωση των δανειακών τους επιβαρύνσεων και την αύξηση των  χρηματοδοτικών τους απαιτήσεων για την κάλυψη των υποχρεώσεών τους και την αγορά νέων σκαφών. Στο πλαίσιο αυτό, αναδεικνύεται το υπαρκτό πρόβλημα της χρηματοδότησης της ελληνικής ναυτιλίας, ώστε ένα εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά της.

-Ο διεθνής ανταγωνισμός για την ελληνόκτητη ναυτιλία εντείνεται συνεχώς, αφού καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τους Κινέζικους, Ιαπωνικούς, Γερμανικούς ακόμη και Ιρανικούς ναυτιλιακούς ομίλους που προσπαθούν να αυξήσουν το μερίδιό τους στην ναυτιλιακή αγορά. Επίσης, παρατηρείται αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου και της οικονομικής ισχύος στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας. Επιπρόσθετα, δεν πρέπει να υποτιμηθούν οι όλο και πιο έντονες πιέσεις συγκεκριμένων λόμπι για την αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος που ισχύει για την ελληνόκτητη ναυτιλία στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο ίδιο πλαίσιο, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις και το αίτημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για νεότευκτα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία.

-Το ελληνικό νηολόγιο φθίνει συνεχώς με έντονους ρυθμούς, ενώ η ελληνική πλοιοκτησία αναπτύσσεται συνεχώς. Η αντίθεση αυτή πρέπει να μας προβληματίσει, ώστε να εξετάσουμε πως θα αναστραφεί η πτωτική πορεία του νηολογίου πριν η κατάσταση εξελιχθεί σε μη αναστρέψιμη. Πρέπει να αναχαιτίσουμε άμεσα τη δυναμική ανταγωνιστικών προς εμάς χωρών όπως η Μάλτα, όπου κατάφερε να προσελκύσει στο νηολόγιό της μεγάλο αριθμό πλοίων, κατέχοντας πια την πρώτη θέση στις κοινοτικές σημαίες.

-Η ανεργία στο ναυτιλιακό κλάδο επίσης, έχει κτυπήσει κόκκινο.

-Η συνεχής αύξηση της φορολογίας κοντά στα επίπεδα του 45%, έχει προκαλέσει μια αδιέξοδη κατάσταση η οποία πλήττει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας. Πραγματικά είναι τραγικό, τη στιγμή που η Μεγάλη Βρετανία μετά το Brexit φιλοδοξεί να μετατρέψει το Λονδίνο σε φορολογικό παράδεισο, στην Ελλάδα να αυξάνουμε συνεχώς την φορολογία σε όλες τις ναυτιλιακές δραστηριότητες.  

-Οι πολύ υψηλές ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλουν οι ναυτικοί μας -παρά τις ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος- σε συνδυασμό με την διόγκωση των ελλειμμάτων στα ασφαλιστικά ταμεία τους και την προοπτική κατάργησης του ΝΑΤ, καθιστούν αβέβαιο το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό μέλλον των ναυτικών μας. 

-Τα προβλήματα στη ναυτική εκπαίδευση επίσης, όπως η έλλειψη πόρων, η απουσία σύγχρονου υλικοτεχνικού εξοπλισμού στις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού, η απουσία μονίμων καθηγητών, η μη εύρεση πλοίων για την οργάνωση εκπαιδευτικών ταξιδιών των σπουδαστών των ακαδημιών και η απαξίωση των κέντρων εκπαίδευσης των ναυτικών, δημιουργούν σειρά αντικινήτρων και αποτρέπουν τους νέους να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα.

Φίλες και φίλοι,

Σε αυτό το ασταθές και αβέβαιο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον που σας περιέγραψα, υπάρχουν όμως και ευκαιρίες για την ελληνική ναυτιλία.

Και πρέπει να τις εντοπίσουμε αυτές τις ευκαιρίες και να τις αξιοποιήσουμε.

Ειδικότερα:

- Όπως προανέφερα, η Ελλάδα κατέχει προνομιακή γεωστρατηγική θέση και είναι το σημείο εισόδου και εξόδου με την Βαλκανική και την Ευρώπη και βρίσκεται πολύ κοντά στη διώρυγα του Σουέζ. Στο πλαίσιο αυτό, η στρατηγική συνεργασία με τους Κινέζους και η αξιοποίηση των λιμανιών μας ως πύλη εισόδου των Κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη, δίνει ευρύτερες προοπτικές ανάπτυξης στη χώρα.

-Η ανάδειξη του Πειραιά ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο με την παροχή υψηλού επιπέδου ναυτιλιακών υπηρεσιών, θα καταστήσει τον Πειραιά κύρια εμπορική πύλη της Ευρώπης με τις οικονομίες της Ασίας, αλλά και επιχειρηματικό και τουριστικό προορισμό που θα ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. 

-Η ανάπτυξη της ναυτιλίας των μικρών αποστάσεων προσφέρει μεγάλες προοπτικές για το θαλάσσιο τουρισμό μας.

- Η αύξηση της ακτοπλοϊκής κίνησης στην Ελλάδα σε συνδυασμό με τη βελτίωση της επιβατηγού ναυτιλίας στην Ευρώπη και τη διατήρηση της τιμής των καυσίμων σε χαμηλά επίπεδα, είναι μια ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη.

-Επίσης, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε τις προοπτικές που δημιουργούνται για την πατρίδα μας από την αυξανόμενη ζήτηση για την κρουαζιέρα, τη δυναμική ανάπτυξη του yachting, και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με τη συνεχιζόμενη αύξηση της τουριστικής κίνησης και τέλος,

-Τη χαλάρωση των ελέγχων κεφαλαίων και την ανάκαμψη των αγορών.

Αξιότιμες κυρίες και κύριοι,

Για να συνεχίσει η ελληνική ναυτιλία να αποτελεί τον την αιχμή του δόρατος της εθνικής μας οικονομίας και να πρωταγωνιστεί στα παγκόσμια ναυτιλιακά δρώμενα, θα πρέπει να αναλάβουμε πρωτοβουλίες που θα δημιουργήσουν συνέργειες τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, να αναπτύξουμε το ναυτιλιακό μας προϊόν τόσο στη θάλασσα όσο και στη στεριά για όλο το χρόνο, και να ηγηθούμε της ναυτιλιακής πολιτικής στην Ευρώπη.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει τόσο εγώ, όσο και ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, πρώτης μας προτεραιότητα είναι να διαμορφώσουμε ένα φιλικότερο προς τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο, ώστε να προσελκυστούν νέες επενδύσεις και να διευκολυνθεί η εγκατάσταση ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

Υπό αυτή την οπτική, σας δηλώνω ότι θα προχωρήσουμε στην παροχή κινήτρων για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία, την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με την ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα, και την προσαρμογή τους στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα που θα προκύψουν μετά από το 2020 με την υιοθέτηση της αλλαγής καυσίμου.

Προτεραιότητά μου αλλά και της Νέας Δημοκρατίας επίσης, είναι η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των υπηρεσιών τους, ώστε να βελτιωθεί η προσβασιμότητά τους καθώς και η συνδεσιμότητά τους με τη νησιωτική Ελλάδα.

Η αναβάθμιση των λιμένων μας, θα λειτουργήσει ως καταλύτης, ώστε τα ελληνικά λιμάνια να αποτελέσουν ελκυστικό home port για τα κρουαζιερόπλοια και παράλληλα, για να αναβαθμιστεί ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, θα επικαιροποιηθεί η εθνική στρατηγική λιμένων και θα ενσωματωθεί στην εθνική στρατηγική για τα logistics. Μόνο αν αναβαθμιστούν τα λιμάνια μας, θα μπορέσουμε πραγματικά να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε «πύλη εμπορίου» της Ευρώπης για το εμπόριο από τα λιμάνια της Μέσης Ανατολής και της Άπω Ανατολής. Επίσης, μόνο τότε θα μπορέσουμε να αναπτύξουμε τον Πειραιά μας σε μεγάλο ναυτιλιακό cluster όπου παράλληλα με τις κυρίως δραστηριότητές του, θα μπορέσει να έχει έσοδα η εθνική οικονομία μας από πολλές βοηθητικές υπηρεσίες όπως ναυλομεσιτικές, πρακτόρευσης, τροφοδοσίας και εξοπλισμών πλοίων κ.λπ.

Βασική επιλογή του προγράμματος Ναυτιλίας της κυβέρνησής μας κυρίες και κύριοι, είναι αναβίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης μέσω χρηματοδοτικών δράσεων υπό μορφή έργων - project – από κοινοπρακτικά σχήματα (σε μορφή cluster ή κοινοπραξίας) αποτελούμενα από μικρό αριθμό επιχειρήσεων ή υιοθέτηση στρατηγική «έξυπνης εξειδίκευσης» για τα μικρότερα ναυπηγεία που θα δραστηριοποιούνται στην κατασκευή, τις επισκευές ή μετασκευές, σκαφών αναψυχής,  επιβατηγών/οχηματαγωγών, πλοίων ανεφοδιασμού, και μετασκευές πλοίων για καλύτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις (LNG-fuelled conversions, hybrids).

Κυρίες και κύριοι,

Η Ελληνική Ναυτιλία είναι βέβαιο, ότι δεν θα μπορέσει να πάει μακριά, αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό, παράλληλα με τις δημόσιες Ακαδημίες μας, θα πρέπει να λειτουργήσουν ιδιωτικές Ακαδημίες, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες φοίτησης και να σταματήσει η φυγή των νέων μας για σπουδές σε Ναυτικές Ακαδημίες γειτονικών χωρών, αλλά και για να ενθαρρυνθούν όλο και περισσότεροι νέοι να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα.

Επίσης, τα ζητήματα που θα αντιμετωπιστούν άμεσα για να υπάρξουν βήματα προόδου στις Ακαδημίες του Εμπορικού μας Ναυτικού είναι:

v  Η έλλειψη πόρων.

v  Η απουσία σύγχρονου υλικοτεχνικού εξοπλισμού. Για παράδειγμα, θα δοθεί έμφαση στα μαθήματα χρήσης νέων τεχνολογιών και όλες οι σχολές θα εφοδιαστούν με προσομοιωτές, ώστε οι σπουδαστές να εξοικειωθούν με πραγματικές καταστάσεις για ναμπορούν να αντιμετωπίσουν πιθανές απρόβλεπτες καταστάσεις επί του πλοίου.

-Η βελτίωση των κτιριακών και τεχνολογικών υποδομών στις Α.Ε.Ν.

- Η έλλειψη μονίμων καθηγητών στις Α.Ε.Ν.

-Η αναβάθμιση των εκπαιδευτικών εγχειριδίων.

-Η μη εύρεση πλοίων για την οργάνωση εκπαιδευτικών ταξιδιών των σπουδαστών των ακαδημιών όπως προβλέπεται από το σύστημα εναλλασσόμενης εκπαίδευσης.

Αξιότιμοι εκπρόσωποι της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας,

Είναι πολλά αυτά που μπορούν να γίνουν ακόμη για να διατηρήσουμε την ελληνική ναυτιλία μας στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας. Δεν θα μπορέσει να γίνει τίποτε όμως, αν δεν κατορθώσουμε να εξασφαλίσουμε την ομαλή χρηματοδότησης του κλάδου της ελληνικής ναυτιλίας τόσο σε βραχυχρόνιο όσο και μακροχρόνιο επίπεδο. Με δεδομένο, ότι η ναυτιλία αποτελεί έναν κλάδο εντάσεως κεφαλαίου με πολύ μεγάλες διακυμάνσεις και λόγω των ναυτιλιακών κύκλων οι ναύλοι παρουσιάζουν έντονες διακυμάνσεις, θα πρέπει να ξεφύγουμε από τον παραδοσιακό τρόπο χρηματοδότησης μέσω των ελληνικών, ευρωπαϊκών ή κινεζικών τραπεζών και να εξεύρουμε εναλλακτικούς τρόπους εξεύρεσης πόρων για την κάλυψη των αναγκών της ελληνικής ναυτιλίας.

Στο πλαίσιο αυτό, θα δοθεί ώθηση στην υιοθέτηση για παράδειγμα πρακτικών όπως η χρηματοδοτική μίσθωση (Leasing), τα κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών (Venture Capital), η σύναψη ομολογιακών δανείων ή η ίδρυση επενδυτικών εταιρειών ειδικού σκοπού (Special Purpose Acquisition Companies), ώστε να εξασφαλίσουμε πόρους για την αγορά ή ναυπήγηση νέων πλοίων, και να εξασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας μας και στο μέλλον.

Τέλος, κυρίες και κύριοι, αν δεν υπάρξει ένα δίκτυ κοινωνικής προστασίας και ενίσχυσης όσων ασχολούνται με τις δραστηριότητες της θαλάσσιας οικονομίας, είναι βέβαιο ότι η ελληνική ναυτιλία δεν θα έχει μέλλον. Υπό το πρίσμα αυτό, θα προχωρήσουμε στο πάγωμα αρχικά και στη συνέχεια, τη μείωση της φορολογίας των εργαζομένων στην ναυτιλία. Επίσης, θα υπάρξει μέριμνα για την κάλυψη του Οίκου Ναύτου, με το απαραίτητο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, αλλά και η εξασφάλιση του ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτικών.

Αξιότιμοι κυρίες και Κύριοι,

Από χτες ανέτειλε μια νέα ημέρα για την πατρίδα μας. Βρισκόμαστε στην αρχή μια νέας εθνικής προσπάθειας για τη σωτηρία της πατρίδας μας. Παρά τις αντιξοότητες και τα εμπόδια που θα βρεθούν μπροστά μας, είμαστε καταδικασμένοι να επιτύχουμε. Για το καλό της πατρίδας μας, και για το καλό όλων των Ελλήνων. Για εμάς, η σημερινή κρίση αποτελεί ευκαιρία που πρέπει να εκμεταλλευτούμε, ώστε να βγούμε πιο δυνατοί. Έχω εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του ελληνισμού αλλά και της ελληνικής ναυτιλίας. Είμαι βέβαιος, ότι όπως σε όλες τις εθνικές προσπάθειες ο ναυτιλιακός κόσμος ήταν πρωταγωνιστής, έτσι και τώρα θα σταθείτε αρωγοί στην προσπάθεια τη δική μου, αλλά και της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Σας καλώ λοιπόν, όλοι μαζί να πορευτούμε στο μέλλον.

Σας καλώ να συνεργαστούμε για να πάμε τη Ναυτιλία μας ακόμη πιο ψηλά, ώστε να διαδραματίσει κυρίαρχο ρόλο στις ναυτιλιακές εξελίξεις της νέας εποχής.

Σας ευχαριστώ».

Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

Επενδύσεις
  1. 26/04 16:05

    Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων

  2. 26/04 14:41

    Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη»

  3. 26/04 14:15

    Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google

  4. 26/04 14:06

    Ανοίγει την 1η Μαΐου το νέο πολυτελές Amyth of Mykonos | Super Paradise

  5. 26/04 12:12

    Ο νέος γενικός διευθυντής του Eliamos Villas Hotel & Spa στην Κεφαλονιά

  6. 26/04 11:46

    Oceania Cruises: Πολυάριθμα νέα δρομολόγια κρουαζιέρας σε Αθήνα και Ελληνικά νησιά το 2025

  7. 26/04 11:25

    Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους»

  8. 26/04 11:06

    Τουρισμός | Η Ελλάδα στο top 10 των ευρωπαϊκών προορισμών, που θα επισκεφτούν φέτος οι Αυστραλοί

  9. 26/04 10:57

    Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας | Τουριστική Προβολή στη Βαρσοβία και το Βελιγράδι

  10. 26/04 10:29

    Όμιλος Jet2.com και Jet2holidays | Έκρηξη κρατήσεων για το 2025 από το αεροδρόμιο του Μπόρνμουθ - Η Ρόδος στο top5

  11. 26/04 10:06

    Γερμανία | Όποιος κλείνει τραπέζι σε εστιατόριο και δεν πάει πληρώνει

  12. 26/04 07:23

    Δεν εγκρίθηκε η μίσθωση του πρώην ξενοδοχείου Κυκλαδικόν στην Ερμούπολη - Νέα πρόσκληση ενδιαφέροντος

  13. 26/04 07:22

    10 δράσεις για τη διαχείριση του πολιτιστικού τοπίου του Ζαγορίου

  14. 26/04 07:18

    Κως: 50% έκπτωση στις μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών για εργαζόμενους στον τουρισμό και καταστήματα

  15. 26/04 07:14

    Mουσείο εναλίων αρχαιοτήτων στον Πειραιά -Κοπή 7 δέντρων σε περιβάλλοντα χώρο ξενοδοχείου στην Ανάβυσσο

  16. 26/04 07:10

    Great Transfiguration: ‘Εργο τουριστικής μεταμόρφωσης της Αγίας Αικατερίνης στην Αίγυπτο

  17. 25/04 22:42

    Τουρισμός | FTI: Συζητήσεις με το νέο επενδυτή για τα χρέη, με ενδεχόμενο κουρέματος

  18. 25/04 22:20

    Ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί την εύκολη λύση για βάρη που δεν του αναλογούν

  19. 25/04 15:30

    "Υπερτουρισμός" | Πρέπει να συζητάμε για αναβάθμιση της προσφοράς και όχι για περιορισμό της ζήτησης

  20. 25/04 15:25

    Hilton | 10 νέα resorts σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς – ανάμεσά τους και η Ελλάδα

  21. 25/04 14:36

    HOTREC | Οι πολιτικές προτεραιότητες του κλάδου της φιλοξενίας ενόψει των ευρωεκλογών

  22. 25/04 14:28

    Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα νέα κριτήρια κατηγοριοποίησης σε αστέρια

  23. 25/04 14:10

    Τουρισμός | To 20% των Αμερικανών σκέφτονται τις επόμενες διακοπές, ενώ βρίσκονται σε διακοπές!

  24. 25/04 13:42

    Θεσσαλονίκη | Οι πτήσεις της Aegean στη Γεωργία ανοίγουν μια νέα αγορά

  25. 25/04 13:36

    Η νέα υπουργός Τουρισμού της Ισπανίας

  26. 25/04 13:18

    Αυξημένο το ενδιαφέρον των Κυπρίων για την Ελλάδα και το 2024

  27. 25/04 12:31

    Η Ολυμπιακή Φλόγα συναντά την Σαντορίνη στο ταξίδι της

  28. 25/04 12:11

    Κ. Χατζηδάκης | Ραντεβού το φθινόπωρο για το νέο πλαίσιο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις

  29. 25/04 12:00

    Μακροζωία: Η Personal Wellness σκιαγραφεί την επόμενη μέρα του τουρισμού ευεξίας

  30. 25/04 10:55

    APT Travelmarvel: Διευρύνεται το πρόγραμμα κρουαζιέρας στα Ελληνικά νησιά το 2025

  31. 25/04 10:44

    Ανέπαφη πληρωμή με τραπεζική κάρτα στα λεωφορεία των γραμμών Express του Αερολιμένα Αθηνών

  32. 25/04 09:17

    Τουρισμός | 5 ευρώ η είσοδος στη Βενετία από σήμερα 25 Απριλίου

  33. 25/04 07:59

    13ος Διεθνής Αγώνας Δρόμου Υπεραπόστασης Δόλιχος Δελφοί –Ολυμπία

  34. 25/04 07:10

    Κατεδάφιση ετοιμόρροπου ξενοδοχείου στη Νάξο και μπαρ σε ξενοδοχείο στο Πόρτο Χέλι - Απόφαση για το Ξενία Κοζάνης

  35. 25/04 07:08

    Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές στα Νότια Προάστια

  36. 25/04 07:06

    Ο ΕΟΤ ενισχύει οικονομικά την κινηματογραφική ταινία "Υπάρχω" για τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη

  37. 25/04 07:03

    Λογοτεχνική ‘Άνοιξη-Νίκος Μάρκου 2024 στη Σκόπελο

  38. 24/04 17:24

    Έρευνα Marriott Bonvoy: Πώς ταξιδεύουν οι σύγχρονοι Ασιάτες – Κυνηγοί του value και της μέγιστης εμπειρίας

  39. 24/04 17:06

    ΕΞΑΑΑ | Oι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας το α' τρίμηνο - 2,5 δισ. ευρώ τα ετήσια έσοδα στην Αττική

  40. 24/04 16:56

    Project VORIA | Πώς θα είναι το συγκρότημα πολλαπλών χρήσεων με το καζίνο στο Μαρούσι

  41. 24/04 15:00

    EasyJet: 22 νέες αεροπορικές συνδέσεις με Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024

  42. 24/04 14:43

    The Athenaeum | Ανοίγει στις αρχές Μαΐου νέο πολυτελές ξενοδοχείο στο κέντρο τη Αθήνας

  43. 24/04 14:10

    Ο FTI υπόσχεται στους ξενοδόχους έγκαιρες πληρωμές

  44. 24/04 13:30

    Norwegian Cruise Line: Το πρόγραμμα κρουαζιέρας στην Ελλάδα για το 2024

  45. 24/04 13:04

    Tus Airways: Nέα σύνδεση Λάρνακα - Ρόδος

  46. 24/04 12:49

    CNT Hot List: Τρία Ελληνικά ξενοδοχεία στα καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2024

  47. 24/04 12:01

    Οδικός τουρισμός | +12% οι αφίξεις το α' τρίμηνο

  48. 24/04 11:53

    Βραβείο Routes Europe 2024 στο αεροδρόμιο της Αθήνας

  49. 24/04 11:14

    Τουρισμός ευεξίας | Οι 5 νέες τάσεις, που καθορίζουν τον σύγχρονο ταξιδιώτη ευεξίας

  50. 24/04 10:41

    ΕΛΣΤΑΤ | Οριακή αύξηση στις αφίξεις και διανυκτερεύσεις τον Φεβρουάριο σε ξενοδοχεία και λοιπά καταλύματα

  51. 24/04 07:31

    Επισκευές σε ξενοδοχείο στη Ρόδο - ανακαίνιση του Σαλάντι Beach Hotel στην Ερμιονίδα

  52. 24/04 07:27

    Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για τον εκσυγχρονισμό του Υδροθεραπευτηρίου Αγιασμάτων στη Χίο

  53. 24/04 07:24

    Παρατηρήσεις για τη μελέτη ανάπλασης της πλατείας Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη

  54. 24/04 07:22

    Φεστιβάλ Λαϊκής Κιθάρας στη Θεσσαλονίκη

  55. 24/04 07:19

    6ος Μαραθώνιος Κισσάβου

  56. 23/04 16:44

    ΕΕ: Χαλαρώνει (αλλά λίγο) η δημοσιονομική πειθαρχία

  57. 23/04 16:23

    +14,4% η επιβατική κίνηση στα 39 αεροδρόμια της χώρας το α' τρίμηνο

  58. 23/04 16:05

    FTI | Τουρισμός: Συζητείται στην Επιτροπή Τουρισμού της γερμανικής Βουλής το ενδεχόμενο για κούρεμα χρέους

  59. 23/04 15:56

    ΚΥΑ για την απλή χρήση αιγιαλού: Οι υποχρεώσεις και πώς διασφαλίζεται η κοινοχρησία και η προστασία του περιβάλλοντος

  60. 23/04 15:24

    Συνεργασία Deloitte - ΠΟΞ για εκπαιδευτικά εργαστήρια στα μέλη της

  61. 23/04 15:08

    Travel + Leisure: Το Katikies Santorini ανάμεσα στα 500 καλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο για το 2024

  62. 23/04 13:50

    Μαρίνα Πόρτο Χέλι | Υψηλή πληρότητα το 2023 - Ανάπτυξη 29% το 2024

  63. 23/04 13:43

    Eurowings: 7 νέες συνδέσεις με Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024

  64. 23/04 13:43

    Η Celestyal παρουσιάζει τις ημερήσιες εκδρομές «National Geographic Day Tours»

  65. 23/04 12:36

    Το Γραφείο ΕΟΤ στο Ηνωμένο Βασίλειο καλύτερος οργανισμός τουρισμού για το 2023

  66. 23/04 12:19

    RND: Τουρκική «απόβαση» στα ελληνικά νησιά του Αιγαίου

  67. 23/04 11:58

    Ελληνικά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα καλύτερα για το 2024 σύμφωνα με τους χρήστες της Tripadvisor

  68. 23/04 11:28

    Tripadvisor | 12 Ελληνικά ξενοδοχεία στα Best of the Best του παγκόσμιου τουρισμού - Πολλαπλές Ευρωπαϊκές και παγκόσμιες διακρίσεις

  69. 23/04 11:28

    Το 90% των startups στη φιλοξενία τελικά δεν τα καταφέρνουν | Συνεργασία UN Tourism και Hotelschool The Hague

  70. 23/04 11:07

    EasyJet | 1,25 εκατ. θέσεις προσφέρονται με έκπτωση - 61,99 £ η έκπτωση προς Σκιάθο για απλή μετάβαση

  71. 23/04 10:33

    Ο τουρισμός περιπέτειας εξελίσσεται σε "μαζική αγορά"

  72. 23/04 07:05

    Δήμος Σκιάθου: Να καταργηθεί το εισιτήριο στο Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου, κάνει ζημιά στον τουρισμό

  73. 23/04 07:03

    Ταξίδι εξοικείωσης στην Ανατολική Χαλκιδική για τουριστικούς πράκτορες από το Καζακστάν

  74. 23/04 07:02

    Θάσος | Ψήφισμα για την υποβάθμιση των πορθμειακών γραμμών - Κινδυνεύει ο τουρισμός

  75. 23/04 06:55

    4ος Αγώνας Βουνού στη Χίο

  76. 23/04 06:52

    Δήμος Νότιας Κέρκυρας: Στήριξη των εργαζομένων στον τουρισμό για την διασφάλιση των δικαιωμάτων τους

  77. 22/04 18:46

    Ε.Ξ. Θεσσαλονίκης | Έρευνα: Προβληματίζει η εικόνα της πόλης - μετατροπή του Ο.Τ.Θ. σε DMO

  78. 22/04 18:38

    Navarino Agora | Πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων για τον πολιτισμό, τις τέχνες, τη μόδα και τη γαστρονομία

  79. 22/04 16:09

    Booking.com | Σε σημείο «κόπωσης» το 28% των ταξιδιωτών για το ζήτημα της αειφορίας

  80. 22/04 15:18

    Ελληνικός τουρισμός 2024 | Γερμανοί και Αμερικανοί εκτόξευσαν τις αφίξεις και τις εισπράξεις το α' δίμηνο

  81. 22/04 14:58

    Κρουαζιέρα | Το πρόγραμμα της MSC Cruises από τον Πειραιά το 2024 - Νέα πλατφόρμα πωλήσεων για τα τουριστικά γραφεία

  82. 22/04 12:39

    FedHATTA: Αυξημένη από πέρυσι η ταξιδιωτική κίνηση του Πάσχα – Πού θα ταξιδέψουν φέτος οι Έλληνες

  83. 22/04 11:53

    Αυθαίρετα σε 14 κλαμπ/εστιατόρια και ξενοδοχεία της Μυκόνου εντόπισαν οι επιθεωρητές

  84. 22/04 11:45

    Κανάρια: Αγανακτισμένοι οι κάτοικοι διαδηλώνουν κατά του μαζικού τουρισμού

  85. 22/04 11:17

    Η Βαρκελώνη «κατέβασε» από τη Google διαδρομή λεωφορείου για να μην τη χρησιμοποιούν οι τουρίστες

  86. 22/04 11:11

    Υπερ-τουρισμός | Πλαφόν στον ετήσιο αριθμό διανυκτερεύσεων στο Άμστερνταμ - stop στην αύξηση των κλινών

  87. 22/04 10:51

    ΕΟΤ | Αυξημένες Κρατήσεις από Ολλανδία Βέλγιο

  88. 22/04 10:31

    MSC Cruises | Νέο πρόγραμμα με προσθήκη δύο διανυκτερεύσεων (και στην Αθήνα) πριν ή μετά την κρουαζιέρα

  89. 22/04 10:03

    TÜV AUSTRIA Hellas - Sani/Ikos: Πρωτοβουλία αναδοχής μελισσιών για την ανασυγκρότηση της βιοποικιλότητας της Πάρνηθας

  90. 22/04 07:26

    Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Διαγωνισμός για τη μίσθωση κλινών στη Λήμνο

  91. 22/04 07:23

    Δήμος Θέρμης: Διαγωνισμός για μίσθωση 30 στρεμμάτων - προβλέπονται και υποδομές φιλοξενίας και εστίασης

  92. 22/04 07:20

    ΕΟΤ | Προώθηση ελληνικών περιοχών στις Κάτω Χώρες

  93. 22/04 07:19

    Επέκταση αεροδρομίου Τιράνων λόγω αυξημένης τουριστικής κίνησης

  94. 22/04 07:17

    Ηνωμένο Βασίλειο: Μικρή υποχώρηση του πληθωρισμού

  95. 21/04 11:13

    Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην έκθεση «Μόδα και Ολυμπιακοί Αγώνες Αθήνα 2004 – Παρίσι 2024»

  96. 21/04 11:03

    Χάρης Δούκας | Η Αθήνα εισέπραξε μόλις 42 λεπτά ανά τουρίστα που επισκέφτηκε την πόλη το 2023!

  97. 21/04 10:52

    Όλγα Κεφαλογιάννη | Έρχονται προδιαγραφές λειτουργίας και ασφαλείας στα Airbnb

  98. 21/04 07:57

    Γιορτή Λουλουδιών στην Ανάβρα Λάρισας

  99. 20/04 12:08

    traveloffpath.com | H Aθήνα δεν αντέχει τον υπερτουρισμό - Αυτός είναι ο εναλλακτικός προορισμός!

  100. 20/04 11:58

    ΕΟΤ: Συμμετοχή σε εκδηλώσεις του FTI Touristik σε 5 πόλεις της Γερμανίας