Place Branding: Εργαλείο για τους Δήμους να προσελκύσουν επενδύσεις

Place Branding: Εργαλείο για τους Δήμους να προσελκύσουν επενδύσεις

Γράφει η Στέλλα Τσαρτσαρά (*)

«Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να αναλάβει ο Δήμος ή η Περιφέρεια για την υλοποίηση Σχεδίου Branding & Marketing του Τόπου (ΣΒΜτΤ); Πρέπει αυτά τα Σχέδια να τα υλοποιεί ο ίδιος ο Δήμος ή οργανισμοί π.χ. Οργανισμός Διαχείρισης του Τόπου (DMO); Πώς θα ήταν καλύτερα οργανωμένες στην Ελλάδα, τέτοιες οντότητες;»

Αυτά και άλλα ερωτήματα συζητήσαμε με τον Martin Boisen, Αντιπρόεδρο της Διεθνούς Ένωσης Place Branding, για να δώσουμε στους Δημάρχους, εργαλεία για να αυξήσουν την ελκυστικότητα του Τόπου τους. Τα κύρια σημεία της συζήτησης τα μεταφέρουμε εδώ. 

Το 2016, μια ολοκληρωμένη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από τον Martin Boisen κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το Σχέδιο Branding ενός Τόπου, ήταν θέμα άσκησης πολιτικής σε 310 από τους 390 ολλανδικούς δήμους (79,5%) και ότι 125 δήμοι (32,1%) δημιούργησαν οργανισμούς διαχείρισης του τόπου,  εξωτερικούς ή εσωτερικούς στους δήμους, με ρητή εντολή την υλοποίηση Σχεδίων Βranding & Μάρκετινγκ του Τόπου - ΣΒΜτΤ.

Τι σημαίνει Οργανισμός Διαχείρισης του Τόπου; Ενώ οι ΟΤΑ, θα πρέπει να διαδραματίσουν τον δημοκρατικό ρόλο που τους ανήκει στη διαδικασία  της θέσπισης Branding, της ταυτότητας δηλαδή του Τόπου διευκολύνοντάς την, δεν θα πρέπει να κυριαρχούν και να υπαγορεύουν αυτή τη διαδικασία, διατηρώντας παράλληλα τον πλήρη έλεγχο.

Μια πολυεπίπεδη συνεργασία, συμπεριλαμβανομένων άλλων τοπικών, ιδιωτικών και άλλων ενδιαφερομένων παραγόντων, επιχειρήσεων κλπ,  ιδανικά διαχειριζόμενη από τον Δήμο, ή και από μιά αυτοχρηματοδοτούμενη αστική εταιρεία, μή κερδοσκοπικού χαρακτήρα, κεφαλαίου συμμετοχικού δικαιώματος, που θα διαχειρίζεται την εικόνα της περιοχής, του Δήμου ή της Περιφέρειας , εξαρτάται από το επίπεδο που θα θεσπισθεί  και που δεν εξαρτάται από κρατικές επιχορηγήσεις, θα ήταν ιδανική για το ελληνικό πλαίσιο. 

Διότι ο Τόπος, δεν είναι μια γεωγραφική περιοχή αλλά ο χώρος που σχηματίζεται από τη δυναμική που θα τις δώσουν οι παράγοντές του. Ενας αναξιοποίητος Δήμος, όσους πόρους και να έχει, δεν έχει κανένα ενδιαφέρον για τους επενδυτές. Αντίθετα, μια ομάδα Δήμων, ένας Δήμος, ή μια Περιφέρεια, αν βρουν κοινό στόχο και δράσουν οργανωμένα προς μια κοινή κατεύθυνση, αυξάνουν σημαντικά την αξία τους στο χρηματιστήριο προτάσεων προς επιλογή από τους επενδυτές, μια και δηλώνουν πρόθεση συναλλαγής, εκμετάλλευσης πόρων και ενεργητικών, συνδιαχείρισης και δράσης προς την αξιοποίηση της προσφοράς του Τόπου τους και τη δημιουργία εισοδήματος. 

Αυτή η διαδικασία λέγεται Branding & Marketing του Τόπου.

Ο Μάρτιν αναφέρει τον Hospers (2009) όταν λέει ότι «Μια πόλη δεν πρέπει απλώς να ισχυρίζεται ότι είναι μοναδική - πρέπει να αποδείξει ότι είναι μοναδική». Οι αρχές ενός τόπου πρέπει να καταβάλουν προσπάθειες για να εντοπίσουν τις αδυναμίες και τις απειλές για το Brand τους, την ταυτότητά τους προς τους επενδυτές κυρίως, επιβάλλοντας μέτρα με τη συναίνεση όλων των ενδιαφερομένων, ώστε να μετατραπούν τα μειονεκτήματα σε ευκαιρίες και πλεονεκτήματα για την περιοχή. Έχουν πλέον πολλά εργαλεία άσκησης πολιτικών οι Δήμοι, από τον χαρακτηρισμό χρήσεων γής ως την αδειοδότηση επιχειρήσεων, είναι στο χέρι όλης της τοπικής κοινωνίας να αποφασίσει για το τι υπεραξία θέλει να έχει ο Τόπος τους,ως περιουσιακό στοιχείο, όχι ως ένας απλός γεωγραφικός προσδιορισμός με παράδοση, ιστορία κλπ, αλλά με συγκεκριμένη υπεραξία στην αγορά: ένας  τόπος βιώσιμος, με κοινό όραμα απ΄ολους τους κατοίκους που δουλεύουν και τον προστατεύουν όλοι μαζί προς μια κατεύθυνση, για να διατηρήσει την Ταυτότητά του, το Brand του στην αγορά. Ενα παράδειγμα τέτοιας συνέργιας ήταν, όταν όλοι οι κάτοικοι της Πάρου εναντιώθηκαν στην τοποθέτηση Αιολικού Πάρκου 300 ανεμογεννητριών τερατωδών διαστάσεων, που θα άλλαζαν για πάντα το τοπίο της. Με αυτή την έννοια προστάτεψαν τη ταυτότητα της Πάρου ως προορισμό για ήπιο τουρισμό,την αγορά ακινήτων και μια σειρά άλλων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που θα έσβηναν αν κάτι τέτοιο συνέβαινε στο τόπο τους. 

Άτυπα λοιπόν, οι κάτοικοι και επιχειρηματίες αλλά και οι Αρχές της Πάρου,δρουν κάτω από συντονισμένο αν και αυθόρμητο σχέδιο. Αυτή η δημόσια διαβούλευση θα μπορούσε να μετεξελιχθεί από ad hoc σκοπό, σε μόνιμο Οργανισμό Διαχείρισης Του Τόπου με μακρόπνοο όραμα, στρατηγική ΣΒΜτΤ  του τί θέλουν να είναι ο τόπος τους και πώς να το επιτύχουν μέσα από ένα Σχέδιο Δράσης  ΣΒΜτΤ. 

Γιατί όμως ένας τόπος πρέπει να καθορίσει λοιπόν Σχέδιο Branding & Marketing του Τόπου; Ποιό είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα με έναν ΟΤΑ που δεν θα το κάνει;

Είναι σαφές ότι τα οφέλη είναι σημαντικά για τις περιοχές που προωθούν το Brand τους, την ταυτότητα του τόπου τους αλλά και τα ενεργητικά και τους πόρους τους, τις επιχειρήσεις τους, τις δραστηριότητές τους, με επιτυχία. 

Τα περιουσιακά τους στοιχεία αποκτούν μεγαλύτερη ορατότητα και επομένως προσελκύουν στοχοθετημένες και περισσότερες επενδυτικές ευκαιρίες, εντοπίζονται οι τοπικοί πόροι τους και αναδεικνύοντα με επιστημονικό τρόπο, αποκτούν προστιθέμενη αξία που αλλιώς δεν θα την είχαν αν δεν ενεργοποιούνταν η διαδικασία Branding του Τόπου, που εάν προωθηθούν σωστά θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και ανάπτυξη σε αυτόν τον τόπο. 

Οπως θα μπορούσε να γίνει με τις Ιαματικές Πηγές της χώρας που αυτή τη στιγμή είναι αναξιοποίητες, ενώ θα μπορούσαν να αποτελέσουν από τα πρώτα ενεργητικά της χώρας για επενδύσεις. Το ξέρω, διότι έχω δεξαμενή επενδυτών για το συγκεκριμένο τομέα, όχι έναν ή δύο,  αλλά δεξαμενή επενδυτών που περιμένει να έρθει στην Ελλάδα, αλλά για να επενδύσουν, πρέπει να δούν Προϊόν που θα γίνει branded όπως πρέπει και για αυτό δυστυχώς στην Ελλάδα, δεν υπάρχει τεχνογνωσία για να γίνει. 

Ποιό θα ήταν ένα παράδειγμα για το τι θα μπορούσε να είναι ένα επιτυχημένο Σχέδιο Branding, Marketing του Τόπου, που συνδυάζει τον Τουρισμό, τις Επενδύσεις, την Ποιότητα Ζωής, την Ανάπτυξη Επιχειρήσεων κλπ. για έναν Δήμο;

Στέλλα Ι. Τσαρτσαρά: «ας κάνουμε μια άσκηση προσομοίωσης στον Ασημένιο Τουρισμό 55+, που είναι η ειδικότητά μου. Το segment που έχει τη μεγαλύτερη αγοραστική ικανότητα, χρόνο για να ταξιδέψει και να αναζητήσει δραστηριότητες όλο το χρόνο, είναι η αγορά-στόχος των ταξιδιωτών, άνω των 55 ετών. 

Εστω ότι ένας ΟΤΑ επιθυμεί να επενδύσει σε αυτή την αγορά, και επιχειρεί να δημιουργήσει Ταυτότητα Brand, Ασημένιας Οικονομίας για τον Δήμο ως τόπο όπου θα προσελκύσει άτομα  ηλικίας 55+ για έναν αριθμό δραστηριοτήτων. 

  • Αυτό σημαίνει εντοπισμό ειδικευμένης ζήτησης στην αγορά ακινήτων π.χ. για σπίτια χωρίς σκάλες (λόγω εμφάνισης οστεοαρθρίτιδας στον πληθυσμό αυτό)
  • Δημιουργία υπηρεσιών ή και επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών για την ομάδα στόχο 55+ όχι μόνο στο τουρισμό, αλλά και στην εστίαση, στην διεξαγωγή δραστηριοτήτων, άσκηση, σπορ, ειδικής ξενάγησης, κλπ. 
  • Παίρνει τη πρωτοβουλία να προσελκύσει επενδύσεις  για τη διεξαγωγή και την υλοποίηση του Σχεδίου ReBranding ως Ασημένιου Προορισμού , ή μέσω ιδίων πόρων που πλέον είναι σπάνιοι στους Δήμους ή μέσω ενός πολυεπίπεδου Οργανισμού Διαχείρισης του Τόπου, κεφαλαίου συμμετοχικού δικαιώματος ,με εντολή να διεξάγει αξιολόγηση επενδύσεων,  να συντονίζει και να χρηματοδοτεί τις δράσεις από το Α ως το Ω ενός Σχεδίου Β&Μ του Τόπου, σε συναίνεση και με αντιπροσώπευση των ενδιαφερόμενων μερών και των ιδιωτικών επιχειρήσεων. 
  • Ή μπορεί να υλοποιήσει ο Δήμος μόνος του τη χρηματοδότηση της Μελέτης, τη σύσταση τμήματος διαχείρισης του Σχεδίου στο Δήμο, το οποίο είναι μακροπρόθεσμο και έχει φυσικά και τη τεχνογνωσία να το φέρει εις πέρας, εποπτεύοντας την έκβαση, τις εξελίξεις, την διαχείριση και οργάνωση δράσεων γύρω από το Σχέδιο Β&Μ κλπ.. Η αρχική σύσταση του Οργανισμού Διαχείρισης του Branding του Τόπου, θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από κονδύλια της ΕΕ για τα δύο πρώτα έτη.
  • Αυτός ο φορέας, ή η ομάδα κάτω από την εποπτεία του Δήμου, δημιουργεί τη Στρατηγική Branding ως Ασημένιου Προορισμού που βασίζεται σε συζητήσεις με το κοινό σχετικά με το όραμα και την ταυτότητα του τόπου τους ως Ασημένιο Προορισμό. Το branding δεν αποφασίζεται μόνο μεταξύ μιας ομάδας – το Brand ενός Τόπου, είναι πρωτίστως κτήμα του κοινού που διαμένει και δραστηριοποιείται στον τομέα αυτό. Αν δεν στηρίξει η τοπική κοινωνία και οι επιχειρηματίες της περιοχής ένα τέτοιο Σχέδιο, δεν πρόκειται να πετύχει. 
  • Αυτός ο Οργανισμός ή η ομάδα, συγκεντρώνει κυρίως τις προσπάθειές του στην κατασκευή του Προϊόντος Ασημένιου Προορισμού του Τόπου. Αναγνωρίζει τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του Brand του Τόπου ως Ασημένιο Προορισμό και λαμβάνει μέτρα για τη προσαρμογή του Τόπου σε αυτή τη κατεύθυνση, με τη συναίνεση όλων των ενδιαφερομένων, ώστε να μετατραπούν τα ενεργητικά και περιουσιακά στοιχεία ενός Τόπου, σε επενδυτικές ευκαιρίες και πλεονεκτήματα Ασημένιου Προορισμού για την περιοχή. Σχεδιάζει δηλαδή το Σχέδιο Δράσεων Β&Μ.
  • Μετά από αυτά τα βασικά βήματα, κάθε Δήμος θα πρέπει να επικεντρωθεί στην δημιουργία Μοναδικής Πρότασης Προσφοράς – Unique Selling Proposition (USP) για την ανάπτυξη των προϊόντων του και την προβολή του βασισμένος σε στοιχεία που τον διαφοροποιούν από άλλους Δήμους, όπως το Τοπίο (Πάρος), η προσβασιμότητα και οι υπηρεσίες (Ρόδος, Αθήνα) ή  στο θεματικό Branding όπως η ιστορία και η θρησκευτικότητα ενός τόπου, π.χ. Πάτμος, Δελφοί - Επίδαυρος, Ύδρα, Αθήνα,  ή στον Ιαματικό Τουρισμό (Δήμοι με Ιαματικές Πηγές) ή στο Branding ενός συγκεκριμένου Lifestyle (κυρίαρχα ελληνικά νησιά στον παγκόσμιο χάρτη προορισμών) κ.α.
Η διαφοροποίηση είναι κλειδί για το πετυχημένο Branding. Κανένας τόπος δεν είναι ίδιος με τον άλλον. Σωστή διαφοροποίηση, σημαίνει καλύτερη ταυτότητα, καλύτερο Brand και ιδιαίτερα αυξημένη εστίαση στο ποιό είδος επενδύσεων επιθυμεί και τι προσφέρει για αυτό.
Η χρηματοδότηση ενός τέτοιου οργανισμού θα πρέπει να είναι αυτάρκης, βάσει εμπορικών μη κερδοσκοπικών δραστηριοτήτων. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα για το πώς ένας Οργανισμός Διαχείρισης του Τόπου μπορεί να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για τις δραστηριότητές της.

Ο Μάρτιν Μπόιζεν λέει: «Υποθέτω ότι το κύριο μάθημα εδώ είναι: να ασκήσετε αυτό που κηρύττετε βάσει δοκιμασμένων κατευθυντήριων γραμμών για την Στρατηγική Branding του Τόπου,  καθορίζοντας  τις βασικές αξίες και την κύρια αφήγηση του τόπου. Γιατί πρέπει να γίνει branded; Τι υπάρχει για να γίνει branded; Πάντα ακολουθώντας τις σωστές μεθόδους για να καθοριστεί πότε κάτι είναι μεσα στα πλαίσια του Brand του Τόπου ή off-brand. Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί ένας Τόπος να εγγυηθεί την επιτυχία της Στρατηγικής και του Σχεδίου Δράσης για το Branding  του Τόπου.

 * Η Στέλλα Ι. Τσαρτσαρά, ειδικός στο  Branding του Τόπου και τις Επενδύσεις Αντικτύπου στην Τοπική Οικονομία, συνομιλεί με τον Martin Boisen, Αντιπρόεδρο της Διεθνούς Ένωσης Place Branding

 

Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

Επενδύσεις
  1. 03/05 11:43

    «Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο

  2. 03/05 07:45

    Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο

  3. 03/05 07:42

    Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία

  4. 02/05 17:09

    Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός

  5. 02/05 17:02

    Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP

  6. 02/05 15:06

    Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη

  7. 02/05 14:03

    ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές

  8. 02/05 13:24

    Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

  9. 02/05 12:51

    ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο

  10. 02/05 12:32

    Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ

  11. 02/05 12:26

    MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες

  12. 02/05 11:49

    Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών

  13. 02/05 11:41

    Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια

  14. 02/05 11:29

    Έντονη ζήτηση για ταξίδια στην Αμερική το 2024

  15. 02/05 10:26

    HolidayCheck: Εκδήλωση στην Κρήτη για την τοποθέτηση των ξενοδοχείων στις γερμανόφωνες αγορές

  16. 02/05 10:09

    Ε.Ξ. Ρόδου | Αίτημα στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου για Τμήμα Σπουδών Φιλοξενίας στη Ρόδο

  17. 02/05 10:05

    H Πάρος φιλοξένησε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ιστιοπλοΐας OPTIMIST–U13

  18. 02/05 09:52

    Airbnb: Έκδοση Καλοκαιριού 2024 | Εξαιρετικές εμπειρίες από τους σπουδαιότερους θρύλους του κόσμου

  19. 02/05 07:12

    Αλλάζουν τα πάντα στην παραλιακή Βάρκιζας - Σουνίου | 10 + 1 κυκλικοί κόμβοι και ποδηλατόδρομος

  20. 02/05 07:07

    Ζάκυνθος: Ανοιχτά μέχρι τη 1 τα μεσάνυχτα τα καταστήματα κατά τη θερινή σεζόν

  21. 02/05 07:05

    Ποδηλατικός Αγώνας ΔΕΗ International Tour of Hellas

  22. 02/05 07:03

    Ταξίδι εξοικείωσης στην Καλαμάτα για Βρετανούς πράκτορες της ΑΒΤΑ ενόψει του συνεδρίου της στο Costa Navarino

  23. 01/05 15:09

    Πράσινο φως στην πρόταση της ΤΕΜΕΣ για ίδρυση Διεθνούς Σχολής Τουρισμού και Γαστρονομίας στην Καλαμάτα

  24. 01/05 15:01

    Δύο Ελληνικές παραλίες στις 50 καλύτερες στον κόσμο για το 2024 – 7 κορυφαίες στην Ευρώπη

  25. 01/05 14:09

    Η τηλεργασία «απειλεί» καντίνες και κυλικεία

  26. 01/05 13:57

    Σε ψηφιακή αποτύπωση το «Πολιτιστικό Καλεντάρι Πιερίας»

  27. 01/05 13:41

    BTW | Επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία από την αύξηση του αεροπορικού φόρου

  28. 01/05 12:14

    Ponant: Κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά με αναχώρηση από Αθήνα

  29. 01/05 12:14

    19,5 εκατ. θέσεις, που καλύπτουν 47 χώρες, διαθέτει το 2024 η AEGEAN

  30. 01/05 11:33

    Γερμανικός Τύπος | Ελλάδα: Εξαήμερο κατά των ελλείψεων εξειδικευμένου δυναμικού;

  31. 01/05 11:15

    Τουρκικός τουρισμός | +13,2% οι αφίξεις, +5,4% τα έσοδα το α' τρίμηνο

  32. 01/05 11:03

    FootGolf με τη συμμετοχή των Euro 2004 Legends στο Porto Carras Pro-Am Aegean Mini Tour

  33. 01/05 10:53

    Δήμος Αγ.Νικολάου | Κοινή θέση με τους ξενοδόχους κατά των πλωτών αιολικών πάρκων

  34. 01/05 04:00

    Δήμος Πολυγύρου: Δυνατότητα ύδρευσης ξενοδοχείου με μία προϋπόθεση

  35. 01/05 04:00

    Τρίτο Φεστιβάλ Ρομποτικής και Ευφυών Συστημάτων στην Καλαμάτα

  36. 01/05 04:00

    Δήμος Χαλανδρίου: Πρόγραμμα θερινών διακοπών ΚΑΠΗ 2024 - Τα ποσά συμμετοχής με βάση το εισόδημα

  37. 01/05 04:00

    Άυλη Ψηφιακή Κάρτα για την στήριξη του Τουρισμού Thessaly - Evros Pass 2024

  38. 01/05 04:00

    Δωρεά της ΤΕΜΕΣ για μελέτη ανάδειξης της ανατολικής πλευράς της νήσου Σφακτηρίας

  39. 30/04 18:57

    Γιατί η ΕΕ αγοράζει ακόμα ρωσικό αέριο;

  40. 30/04 17:43

    Alltours | Ταξίδια γνωριμίας με Ολυμπιακή Ριβιέρα, Χαλκιδική και Κρήτη Γερμανών πρακτόρων

  41. 30/04 17:17

    Ελληνικός τουρισμός 2023 | 8 εκατ. επισκέπτες στην Αττική - 5 Περιφέρειες είχαν το 90,5% των εισπράξεων

  42. 30/04 14:04

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βραβεύει εξέχοντα αρχιτεκτονικά έργα σε όλη την Ευρώπη

  43. 30/04 12:27

    ΕΟΤ: Προβολή της Ελλάδας στη Μεγάλη Βρετανία για τουρισμό περιπέτειας

  44. 30/04 12:24

    Γερμανικός τουρισμός: +63% οι δαπάνες για διακοπές το καλοκαίρι του 2024 – Τρίτη επιλογή η Ελλάδα

  45. 30/04 12:05

    Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνουν οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις για τη σεζόν - η εικόνα ανά αγορά και αεροδρόμιο

  46. 30/04 11:43

    Ισπανικός τουρισμός | Νέο ρεκόρ αναμένεται το 2024

  47. 30/04 11:30

    Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά

  48. 30/04 11:25

    Χαλκιδική: Fam trip 20 τουριστικών πρακτόρων από 12 χώρες

  49. 30/04 10:48

    Νέες Σ.Σ.Ε. στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις των Χανίων

  50. 30/04 10:02

    Indie Playground Festival vol.2 | 1 & 2 Ιουνίου | Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

  51. 30/04 07:19

    Προβολή της Ελλάδας στη Στοκχόλμη ως ιδανικός προορισμός για συνταξιούχους

  52. 30/04 07:18

    Η συμβολή του ΞΕΕ στην τουριστική ανάδειξη του Έβρου

  53. 30/04 07:11

    To πρώτο Σχολείο Τουρισμού OnTour Κρήτης - Μαλεβίζι στις 28 Μαΐου

  54. 30/04 07:10

    Το προεδρείο της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης της ΚΕΔΕ

  55. 30/04 07:08

    Ταξίδι γνωριμίας με τη Ρόδο από αποστολή της Jet2Holidays

  56. 29/04 14:05

    Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών

  57. 29/04 12:55

    Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών

  58. 29/04 12:19

    Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.

  59. 29/04 11:49

    Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο

  60. 29/04 11:28

    Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή

  61. 29/04 11:08

    Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia

  62. 29/04 11:02

    ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας

  63. 29/04 10:47

    «Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη

  64. 29/04 10:30

    Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται

  65. 29/04 10:10

    Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι

  66. 29/04 07:56

    In –Edit, Φεστιβάλ Μουσικών Ταινιών στη Θεσσαλονίκη

  67. 29/04 07:02

    Ανακαίνιση του κτηρίου της πρώην Φοιτητικής Εστίας του Παντείου - λειτούργησε αρχικά ως ξενοδοχείο

  68. 29/04 07:01

    Αδελφοποίηση του δήμου Αίγινας με τον δήμο Tarpon Springs στη Φλόριντα

  69. 28/04 15:54

    Σαντορίνη: Οι τρεις αιτίες για την κατολίσθηση στη Θηρασιά – Τι εκτίμησε ο Λέκκας

  70. 28/04 12:48

    Αεροδρόμιο Σητείας | Ο καλύτερος Μάρτιος & το καλύτερο α' τρίμηνο των τελευταίων 9 ετών

  71. 28/04 07:29

    Ξενοδοχείο μετατρέπεται σε επιπλωμένα διαμερίσματα στο Πευκί - Αποκατάσταση διατηρητέων με τουριστική χρήση στην Αίγινα

  72. 28/04 07:21

    Δήμος Βιάννου | Μέτρα για τη λειψυδρία - Stop στις νέες πισίνες

  73. 28/04 07:16

    Προορισμοί: ‘Εκθεση Φωτογραφίας στον Βόλο

  74. 28/04 07:12

    Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος στον Κόζιακα

  75. 27/04 18:47

    Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή

  76. 27/04 18:34

    Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία

  77. 27/04 13:08

    «The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες

  78. 27/04 11:17

    Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»

  79. 27/04 10:54

    Δήμος Αθηναίων: Αυξήθηκαν κατά 54% οι εντολές απομάκρυνσης παράνομων τραπεζοκαθισμάτων

  80. 27/04 10:52

    Αγώνας ορεινού τρεξίματος Ανοπαία Ατραπός

  81. 27/04 10:51

    Διεθνές Φεστιβάλ Αραδοσίβιων στην Ελασσόνα

  82. 26/04 16:05

    Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων

  83. 26/04 14:41

    Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη»

  84. 26/04 14:15

    Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google

  85. 26/04 14:06

    Ανοίγει την 1η Μαΐου το νέο πολυτελές Amyth of Mykonos | Super Paradise

  86. 26/04 12:12

    Ο νέος γενικός διευθυντής του Eliamos Villas Hotel & Spa στην Κεφαλονιά

  87. 26/04 11:46

    Oceania Cruises: Πολυάριθμα νέα δρομολόγια κρουαζιέρας σε Αθήνα και Ελληνικά νησιά το 2025

  88. 26/04 11:25

    Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους»

  89. 26/04 11:06

    Τουρισμός | Η Ελλάδα στο top 10 των ευρωπαϊκών προορισμών, που θα επισκεφτούν φέτος οι Αυστραλοί

  90. 26/04 10:57

    Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας | Τουριστική Προβολή στη Βαρσοβία και το Βελιγράδι

  91. 26/04 10:29

    Όμιλος Jet2.com και Jet2holidays | Έκρηξη κρατήσεων για το 2025 από το αεροδρόμιο του Μπόρνμουθ - Η Ρόδος στο top5

  92. 26/04 10:06

    Γερμανία | Όποιος κλείνει τραπέζι σε εστιατόριο και δεν πάει πληρώνει

  93. 26/04 07:23

    Δεν εγκρίθηκε η μίσθωση του πρώην ξενοδοχείου Κυκλαδικόν στην Ερμούπολη - Νέα πρόσκληση ενδιαφέροντος

  94. 26/04 07:22

    10 δράσεις για τη διαχείριση του πολιτιστικού τοπίου του Ζαγορίου

  95. 26/04 07:18

    Κως: 50% έκπτωση στις μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών για εργαζόμενους στον τουρισμό και καταστήματα

  96. 26/04 07:14

    Mουσείο εναλίων αρχαιοτήτων στον Πειραιά -Κοπή 7 δέντρων σε περιβάλλοντα χώρο ξενοδοχείου στην Ανάβυσσο

  97. 26/04 07:10

    Great Transfiguration: ‘Εργο τουριστικής μεταμόρφωσης της Αγίας Αικατερίνης στην Αίγυπτο

  98. 25/04 22:42

    Τουρισμός | FTI: Συζητήσεις με το νέο επενδυτή για τα χρέη, με ενδεχόμενο κουρέματος

  99. 25/04 22:20

    Ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί την εύκολη λύση για βάρη που δεν του αναλογούν

  100. 25/04 15:30

    "Υπερτουρισμός" | Πρέπει να συζητάμε για αναβάθμιση της προσφοράς και όχι για περιορισμό της ζήτησης