Place Branding: Εργαλείο για τους Δήμους να προσελκύσουν επενδύσεις

Α Decrease font Enlarge font
Place Branding: Εργαλείο για τους Δήμους να προσελκύσουν επενδύσεις

Γράφει η Στέλλα Τσαρτσαρά (*)

«Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να αναλάβει ο Δήμος ή η Περιφέρεια για την υλοποίηση Σχεδίου Branding & Marketing του Τόπου (ΣΒΜτΤ); Πρέπει αυτά τα Σχέδια να τα υλοποιεί ο ίδιος ο Δήμος ή οργανισμοί π.χ. Οργανισμός Διαχείρισης του Τόπου (DMO); Πώς θα ήταν καλύτερα οργανωμένες στην Ελλάδα, τέτοιες οντότητες;»

Αυτά και άλλα ερωτήματα συζητήσαμε με τον Martin Boisen, Αντιπρόεδρο της Διεθνούς Ένωσης Place Branding, για να δώσουμε στους Δημάρχους, εργαλεία για να αυξήσουν την ελκυστικότητα του Τόπου τους. Τα κύρια σημεία της συζήτησης τα μεταφέρουμε εδώ. 

Το 2016, μια ολοκληρωμένη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από τον Martin Boisen κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το Σχέδιο Branding ενός Τόπου, ήταν θέμα άσκησης πολιτικής σε 310 από τους 390 ολλανδικούς δήμους (79,5%) και ότι 125 δήμοι (32,1%) δημιούργησαν οργανισμούς διαχείρισης του τόπου,  εξωτερικούς ή εσωτερικούς στους δήμους, με ρητή εντολή την υλοποίηση Σχεδίων Βranding & Μάρκετινγκ του Τόπου - ΣΒΜτΤ.

Τι σημαίνει Οργανισμός Διαχείρισης του Τόπου; Ενώ οι ΟΤΑ, θα πρέπει να διαδραματίσουν τον δημοκρατικό ρόλο που τους ανήκει στη διαδικασία  της θέσπισης Branding, της ταυτότητας δηλαδή του Τόπου διευκολύνοντάς την, δεν θα πρέπει να κυριαρχούν και να υπαγορεύουν αυτή τη διαδικασία, διατηρώντας παράλληλα τον πλήρη έλεγχο.

Μια πολυεπίπεδη συνεργασία, συμπεριλαμβανομένων άλλων τοπικών, ιδιωτικών και άλλων ενδιαφερομένων παραγόντων, επιχειρήσεων κλπ,  ιδανικά διαχειριζόμενη από τον Δήμο, ή και από μιά αυτοχρηματοδοτούμενη αστική εταιρεία, μή κερδοσκοπικού χαρακτήρα, κεφαλαίου συμμετοχικού δικαιώματος, που θα διαχειρίζεται την εικόνα της περιοχής, του Δήμου ή της Περιφέρειας , εξαρτάται από το επίπεδο που θα θεσπισθεί  και που δεν εξαρτάται από κρατικές επιχορηγήσεις, θα ήταν ιδανική για το ελληνικό πλαίσιο. 

Διότι ο Τόπος, δεν είναι μια γεωγραφική περιοχή αλλά ο χώρος που σχηματίζεται από τη δυναμική που θα τις δώσουν οι παράγοντές του. Ενας αναξιοποίητος Δήμος, όσους πόρους και να έχει, δεν έχει κανένα ενδιαφέρον για τους επενδυτές. Αντίθετα, μια ομάδα Δήμων, ένας Δήμος, ή μια Περιφέρεια, αν βρουν κοινό στόχο και δράσουν οργανωμένα προς μια κοινή κατεύθυνση, αυξάνουν σημαντικά την αξία τους στο χρηματιστήριο προτάσεων προς επιλογή από τους επενδυτές, μια και δηλώνουν πρόθεση συναλλαγής, εκμετάλλευσης πόρων και ενεργητικών, συνδιαχείρισης και δράσης προς την αξιοποίηση της προσφοράς του Τόπου τους και τη δημιουργία εισοδήματος. 

Αυτή η διαδικασία λέγεται Branding & Marketing του Τόπου.

Ο Μάρτιν αναφέρει τον Hospers (2009) όταν λέει ότι «Μια πόλη δεν πρέπει απλώς να ισχυρίζεται ότι είναι μοναδική - πρέπει να αποδείξει ότι είναι μοναδική». Οι αρχές ενός τόπου πρέπει να καταβάλουν προσπάθειες για να εντοπίσουν τις αδυναμίες και τις απειλές για το Brand τους, την ταυτότητά τους προς τους επενδυτές κυρίως, επιβάλλοντας μέτρα με τη συναίνεση όλων των ενδιαφερομένων, ώστε να μετατραπούν τα μειονεκτήματα σε ευκαιρίες και πλεονεκτήματα για την περιοχή. Έχουν πλέον πολλά εργαλεία άσκησης πολιτικών οι Δήμοι, από τον χαρακτηρισμό χρήσεων γής ως την αδειοδότηση επιχειρήσεων, είναι στο χέρι όλης της τοπικής κοινωνίας να αποφασίσει για το τι υπεραξία θέλει να έχει ο Τόπος τους,ως περιουσιακό στοιχείο, όχι ως ένας απλός γεωγραφικός προσδιορισμός με παράδοση, ιστορία κλπ, αλλά με συγκεκριμένη υπεραξία στην αγορά: ένας  τόπος βιώσιμος, με κοινό όραμα απ΄ολους τους κατοίκους που δουλεύουν και τον προστατεύουν όλοι μαζί προς μια κατεύθυνση, για να διατηρήσει την Ταυτότητά του, το Brand του στην αγορά. Ενα παράδειγμα τέτοιας συνέργιας ήταν, όταν όλοι οι κάτοικοι της Πάρου εναντιώθηκαν στην τοποθέτηση Αιολικού Πάρκου 300 ανεμογεννητριών τερατωδών διαστάσεων, που θα άλλαζαν για πάντα το τοπίο της. Με αυτή την έννοια προστάτεψαν τη ταυτότητα της Πάρου ως προορισμό για ήπιο τουρισμό,την αγορά ακινήτων και μια σειρά άλλων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που θα έσβηναν αν κάτι τέτοιο συνέβαινε στο τόπο τους. 

Άτυπα λοιπόν, οι κάτοικοι και επιχειρηματίες αλλά και οι Αρχές της Πάρου,δρουν κάτω από συντονισμένο αν και αυθόρμητο σχέδιο. Αυτή η δημόσια διαβούλευση θα μπορούσε να μετεξελιχθεί από ad hoc σκοπό, σε μόνιμο Οργανισμό Διαχείρισης Του Τόπου με μακρόπνοο όραμα, στρατηγική ΣΒΜτΤ  του τί θέλουν να είναι ο τόπος τους και πώς να το επιτύχουν μέσα από ένα Σχέδιο Δράσης  ΣΒΜτΤ. 

Γιατί όμως ένας τόπος πρέπει να καθορίσει λοιπόν Σχέδιο Branding & Marketing του Τόπου; Ποιό είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα με έναν ΟΤΑ που δεν θα το κάνει;

Είναι σαφές ότι τα οφέλη είναι σημαντικά για τις περιοχές που προωθούν το Brand τους, την ταυτότητα του τόπου τους αλλά και τα ενεργητικά και τους πόρους τους, τις επιχειρήσεις τους, τις δραστηριότητές τους, με επιτυχία. 

Τα περιουσιακά τους στοιχεία αποκτούν μεγαλύτερη ορατότητα και επομένως προσελκύουν στοχοθετημένες και περισσότερες επενδυτικές ευκαιρίες, εντοπίζονται οι τοπικοί πόροι τους και αναδεικνύοντα με επιστημονικό τρόπο, αποκτούν προστιθέμενη αξία που αλλιώς δεν θα την είχαν αν δεν ενεργοποιούνταν η διαδικασία Branding του Τόπου, που εάν προωθηθούν σωστά θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και ανάπτυξη σε αυτόν τον τόπο. 

Οπως θα μπορούσε να γίνει με τις Ιαματικές Πηγές της χώρας που αυτή τη στιγμή είναι αναξιοποίητες, ενώ θα μπορούσαν να αποτελέσουν από τα πρώτα ενεργητικά της χώρας για επενδύσεις. Το ξέρω, διότι έχω δεξαμενή επενδυτών για το συγκεκριμένο τομέα, όχι έναν ή δύο,  αλλά δεξαμενή επενδυτών που περιμένει να έρθει στην Ελλάδα, αλλά για να επενδύσουν, πρέπει να δούν Προϊόν που θα γίνει branded όπως πρέπει και για αυτό δυστυχώς στην Ελλάδα, δεν υπάρχει τεχνογνωσία για να γίνει. 

Ποιό θα ήταν ένα παράδειγμα για το τι θα μπορούσε να είναι ένα επιτυχημένο Σχέδιο Branding, Marketing του Τόπου, που συνδυάζει τον Τουρισμό, τις Επενδύσεις, την Ποιότητα Ζωής, την Ανάπτυξη Επιχειρήσεων κλπ. για έναν Δήμο;

Στέλλα Ι. Τσαρτσαρά: «ας κάνουμε μια άσκηση προσομοίωσης στον Ασημένιο Τουρισμό 55+, που είναι η ειδικότητά μου. Το segment που έχει τη μεγαλύτερη αγοραστική ικανότητα, χρόνο για να ταξιδέψει και να αναζητήσει δραστηριότητες όλο το χρόνο, είναι η αγορά-στόχος των ταξιδιωτών, άνω των 55 ετών. 

Εστω ότι ένας ΟΤΑ επιθυμεί να επενδύσει σε αυτή την αγορά, και επιχειρεί να δημιουργήσει Ταυτότητα Brand, Ασημένιας Οικονομίας για τον Δήμο ως τόπο όπου θα προσελκύσει άτομα  ηλικίας 55+ για έναν αριθμό δραστηριοτήτων. 

  • Αυτό σημαίνει εντοπισμό ειδικευμένης ζήτησης στην αγορά ακινήτων π.χ. για σπίτια χωρίς σκάλες (λόγω εμφάνισης οστεοαρθρίτιδας στον πληθυσμό αυτό)
  • Δημιουργία υπηρεσιών ή και επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών για την ομάδα στόχο 55+ όχι μόνο στο τουρισμό, αλλά και στην εστίαση, στην διεξαγωγή δραστηριοτήτων, άσκηση, σπορ, ειδικής ξενάγησης, κλπ. 
  • Παίρνει τη πρωτοβουλία να προσελκύσει επενδύσεις  για τη διεξαγωγή και την υλοποίηση του Σχεδίου ReBranding ως Ασημένιου Προορισμού , ή μέσω ιδίων πόρων που πλέον είναι σπάνιοι στους Δήμους ή μέσω ενός πολυεπίπεδου Οργανισμού Διαχείρισης του Τόπου, κεφαλαίου συμμετοχικού δικαιώματος ,με εντολή να διεξάγει αξιολόγηση επενδύσεων,  να συντονίζει και να χρηματοδοτεί τις δράσεις από το Α ως το Ω ενός Σχεδίου Β&Μ του Τόπου, σε συναίνεση και με αντιπροσώπευση των ενδιαφερόμενων μερών και των ιδιωτικών επιχειρήσεων. 
  • Ή μπορεί να υλοποιήσει ο Δήμος μόνος του τη χρηματοδότηση της Μελέτης, τη σύσταση τμήματος διαχείρισης του Σχεδίου στο Δήμο, το οποίο είναι μακροπρόθεσμο και έχει φυσικά και τη τεχνογνωσία να το φέρει εις πέρας, εποπτεύοντας την έκβαση, τις εξελίξεις, την διαχείριση και οργάνωση δράσεων γύρω από το Σχέδιο Β&Μ κλπ.. Η αρχική σύσταση του Οργανισμού Διαχείρισης του Branding του Τόπου, θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από κονδύλια της ΕΕ για τα δύο πρώτα έτη.
  • Αυτός ο φορέας, ή η ομάδα κάτω από την εποπτεία του Δήμου, δημιουργεί τη Στρατηγική Branding ως Ασημένιου Προορισμού που βασίζεται σε συζητήσεις με το κοινό σχετικά με το όραμα και την ταυτότητα του τόπου τους ως Ασημένιο Προορισμό. Το branding δεν αποφασίζεται μόνο μεταξύ μιας ομάδας – το Brand ενός Τόπου, είναι πρωτίστως κτήμα του κοινού που διαμένει και δραστηριοποιείται στον τομέα αυτό. Αν δεν στηρίξει η τοπική κοινωνία και οι επιχειρηματίες της περιοχής ένα τέτοιο Σχέδιο, δεν πρόκειται να πετύχει. 
  • Αυτός ο Οργανισμός ή η ομάδα, συγκεντρώνει κυρίως τις προσπάθειές του στην κατασκευή του Προϊόντος Ασημένιου Προορισμού του Τόπου. Αναγνωρίζει τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του Brand του Τόπου ως Ασημένιο Προορισμό και λαμβάνει μέτρα για τη προσαρμογή του Τόπου σε αυτή τη κατεύθυνση, με τη συναίνεση όλων των ενδιαφερομένων, ώστε να μετατραπούν τα ενεργητικά και περιουσιακά στοιχεία ενός Τόπου, σε επενδυτικές ευκαιρίες και πλεονεκτήματα Ασημένιου Προορισμού για την περιοχή. Σχεδιάζει δηλαδή το Σχέδιο Δράσεων Β&Μ.
  • Μετά από αυτά τα βασικά βήματα, κάθε Δήμος θα πρέπει να επικεντρωθεί στην δημιουργία Μοναδικής Πρότασης Προσφοράς – Unique Selling Proposition (USP) για την ανάπτυξη των προϊόντων του και την προβολή του βασισμένος σε στοιχεία που τον διαφοροποιούν από άλλους Δήμους, όπως το Τοπίο (Πάρος), η προσβασιμότητα και οι υπηρεσίες (Ρόδος, Αθήνα) ή  στο θεματικό Branding όπως η ιστορία και η θρησκευτικότητα ενός τόπου, π.χ. Πάτμος, Δελφοί - Επίδαυρος, Ύδρα, Αθήνα,  ή στον Ιαματικό Τουρισμό (Δήμοι με Ιαματικές Πηγές) ή στο Branding ενός συγκεκριμένου Lifestyle (κυρίαρχα ελληνικά νησιά στον παγκόσμιο χάρτη προορισμών) κ.α.
Η διαφοροποίηση είναι κλειδί για το πετυχημένο Branding. Κανένας τόπος δεν είναι ίδιος με τον άλλον. Σωστή διαφοροποίηση, σημαίνει καλύτερη ταυτότητα, καλύτερο Brand και ιδιαίτερα αυξημένη εστίαση στο ποιό είδος επενδύσεων επιθυμεί και τι προσφέρει για αυτό.
Η χρηματοδότηση ενός τέτοιου οργανισμού θα πρέπει να είναι αυτάρκης, βάσει εμπορικών μη κερδοσκοπικών δραστηριοτήτων. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα για το πώς ένας Οργανισμός Διαχείρισης του Τόπου μπορεί να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για τις δραστηριότητές της.

Ο Μάρτιν Μπόιζεν λέει: «Υποθέτω ότι το κύριο μάθημα εδώ είναι: να ασκήσετε αυτό που κηρύττετε βάσει δοκιμασμένων κατευθυντήριων γραμμών για την Στρατηγική Branding του Τόπου,  καθορίζοντας  τις βασικές αξίες και την κύρια αφήγηση του τόπου. Γιατί πρέπει να γίνει branded; Τι υπάρχει για να γίνει branded; Πάντα ακολουθώντας τις σωστές μεθόδους για να καθοριστεί πότε κάτι είναι μεσα στα πλαίσια του Brand του Τόπου ή off-brand. Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί ένας Τόπος να εγγυηθεί την επιτυχία της Στρατηγικής και του Σχεδίου Δράσης για το Branding  του Τόπου.

 * Η Στέλλα Ι. Τσαρτσαρά, ειδικός στο  Branding του Τόπου και τις Επενδύσεις Αντικτύπου στην Τοπική Οικονομία, συνομιλεί με τον Martin Boisen, Αντιπρόεδρο της Διεθνούς Ένωσης Place Branding

 

  1. 23/05 12:18

    ΠΟΤ: Συνεχίζεται η αύξηση στις διεθνείς αφίξεις παγκοσμίως το α' τρίμηνο του 2019

  2. 23/05 11:48

    Πρόγραμμα κατάρτισης στον τουρισμό από τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Διευθυντών Ξενοδοχείων

  3. 23/05 11:43

    Amadeus: 30% περισσότερα ξενοδοχεία και καταλύματα μέσω της Booking.com

  4. 23/05 11:29

    Wizz Air: Ξεκίνησαν οι νέες πτήσεις για Αθήνα και Θεσσαλονίκη

  5. 23/05 11:00

    Πράσινο φως για νέο πολυτελές τουριστικό συγκρότημα στη Μύκονο

  6. 23/05 10:34

    Τουρισμός πολυτελείας: Διακρίσεις για την Ελλάδα

  7. 23/05 10:32

    Αλλαγές χρήσης κτιρίων σε ξενοδοχεία

  8. 23/05 10:31

    Παγκόσμιο Πάρκο Ολυμπιονικών στην Ηλεία

  9. 23/05 10:21

    Διεθνείς αγώνες στίβου Βενιζέλια- Χανιά

  10. 23/05 10:17

    Αρχαιολογικό και περιβαλλοντικό πάρκο στο Ασκληπιείο Επιδαύρου

  11. 23/05 10:08

    Ψηφιακή περιήγηση στον Κάμπο Χίου

  12. 22/05 18:15

    Εναλλακτικός τουρισμός: Στον Τυρό Αρκαδίας το πρώτο καταδυτικό πάρκο της χώρας

  13. 22/05 16:48

    Αυτό το Σάββατο ανοίγει το νέο ξενοδοχείο Casa Cook στα Χανιά

  14. 22/05 15:44

    Το ιταλικό νησί Έλβα υπόσχεται επιστροφή του κόστους του ξενοδοχείου εάν βρέξει!

  15. 22/05 15:42

    Πάρο, Αθήνα και Σαντορίνη επιλέγουν οι Ινδοί

  16. 22/05 15:21

    Turkish Airlines: O Kyle Hines “Flight Time Champion” του Final 4

  17. 22/05 15:11

    Από 28 Μαΐου τα νέα χαρτονομίσματα 100 και 200 €

  18. 22/05 15:04

    Expedia: Τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών προγραμματίζουν διακοπές με επίκεντρο αθλητικές διοργανώσεις

  19. 22/05 14:24

    Πρώτη βράβευση επισκεπτών της Ρόδου για το 2019

  20. 22/05 14:11

    Η Μύκονος στους top προορισμούς στον κόσμο για μοναχικά ταξίδια γυναικών

  21. 22/05 14:09

    Ελληνικός τουρισμός: Εντυπωσιακή αύξηση κατά 27,7% στη μέση δαπάνη ανά ταξίδι στο α' τρίμηνο

  22. 22/05 13:39

    Σε χαμηλά 5μήνου η ισοτιμία της στερλίνας

  23. 22/05 13:14

    ΝΔ: H κυβέρνηση "τροφοδοτεί" τη μείωση της κατά κεφαλήν τουριστικής δαπάνης

  24. 22/05 13:12

    Airbnb: Μεμονωμένα τα περιστατικά απάτης

  25. 22/05 12:44

    Τουρισμός: Το 67% των Κινέζων προτιμούν διακοπές με επίκεντρο τη γαστρονομία

  26. 22/05 12:16

    Τουρκικός τουρισμός: Στόχος τα 100 δισ.δολ. έσοδα μέσω της ψηφιοποίησης των τουριστικών επιχειρήσεων

  27. 22/05 11:59

    Γιατί δεν πρέπει να χάσετε τη συναυλία του Yo-Yo Ma στο Ηρώδειο, στις 30 Ιουνίου

  28. 22/05 11:25

    Τουρισμός: Το 38% των Βρετανών θα ταξιδέψουν το 2019 χωρίς ασφάλιση

  29. 22/05 10:27

    Τουρισμός: Ψηφιακές εφαρμογές για την ανάδειξη της Λέσβου

  30. 22/05 10:24

    Τουρισμός: Ανάδειξη περιπατητικών διαδρομών στην Πελοπόννησο

  31. 22/05 10:18

    Ταξιδιωτικές φωτογραφίες του 1904 σε έκθεση στη Σκιάθο

  32. 22/05 10:17

    Η Τήλος στο Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγειών Πόλεων

  33. 22/05 10:15

    Ολλανδοί, Αυστριακοί και Ιταλοί δημοσιογράφοι στην Κάρπαθο

  34. 21/05 18:38

    Εκτός λειτουργίας παραμένει ο Οδοντωτός σιδηρόδρομος

  35. 21/05 18:24

    650 επιφανείς Γάλλοι επιχειρηματίες στα Aldemar Resorts

  36. 21/05 16:32

    Βιέννη vs Αθήνα: Παράνομοι ξεναγοί- Γράφει ο Αριστοτέλης Κοσκινάς, αρχαιολόγος & ξεναγός

  37. 21/05 15:53

    Η διεθνής προβολή της Μήλου προσελκύει επενδύσεις σε νέα τουριστικά καταλύματα

  38. 21/05 15:22

    Έφυγε από τη ζωή ο Νίκι Λάουντα, ιδρυτής της Lauda Air

  39. 21/05 14:38

    ΙΝΣΕΤΕ: Πώς ο ελληνικός τουρισμός θα αυξήσει τη μέση κατά κεφαλή δαπάνη

  40. 21/05 14:27

    Το Ikos Aria μεταφέρει στην Κω το μοντέλο διακοπών Infinite Lifestyle

  41. 21/05 14:22

    Επίτροπο για τον τουρισμό ζητεί η HOTREC

  42. 21/05 14:03

    Η Sky Express συμμετέχει στο “Μεταφορικό Ισοδύναμο”

  43. 21/05 13:58

    Προβολή της Νάξου στην Αθήνα

  44. 21/05 13:52

    FedHATTA: Στήριξη των υποψηφίων από τον τουρισμό στις εκλογές

  45. 21/05 13:49

    “My Greek Odyssey” και στην Αστυπάλαια

  46. 21/05 13:47

    Αυτά είναι τα κορυφαία συνεδριακά ξενοδοχεία στον κόσμο- Ανάμεσά τους ένα ελληνικό

  47. 21/05 13:31

    Βραβείο στην παραλία «Ποταμός» στα Μάλια

  48. 21/05 13:13

    Η αναζήτηση εργασίας στην πρώτη γραμμή των ψηφιακών επιθέσεων

  49. 21/05 13:05

    Οδηγός για τη ρύθμιση οφειλών σε 120 δόσεις

  50. 21/05 12:43

    Η Ευρώπη υπογράφει αεροπορικές συμφωνίες με την Κίνα

  51. 21/05 12:35

    Κοπάδι από μικρά δελφίνια μάγεψαν τη Μύκονο με τα παιχνίδια τους

  52. 21/05 12:13

    Βραβείο για την Ελλάδα στα Europa Nostra Awards 2019

  53. 21/05 12:06

    +37,2% (!) οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο α' τρίμηνο του 2019

  54. 21/05 11:41

    Ιδρύθηκε η Ένωση Επιστημόνων Εκπαιδευτών Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

  55. 21/05 11:24

    Τεράστιες οι προοπτικές της κρουαζιέρας στην Ελλάδα- Διεθνείς παράγοντες στο 5ο Posidonia Sea Tourism Forum

  56. 21/05 10:27

    Urban Frame Hotel: Νέο ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας

  57. 21/05 10:16

    Αύξηση των Ισπανών τουριστών στην Ελλάδα

  58. 21/05 10:02

    Ποδηλατικός αγώνας «Μάχη Πόρτας» στην Πύλη Τρικάλων

  59. 21/05 10:00

    Η Κόρινθος ως προορισμός θεματικού εκπαιδευτικού τουρισμού

  60. 21/05 09:49

    Σύστημα εικονικής πραγματικότητας για τις βίγλες της Χίου

  61. 21/05 09:45

    Περιφέρεια Δ.Ελλάδος: Κινηματογραφική ταινία και θεματικό βίντεο για την τουριστική προβολή

  62. 20/05 16:26

    FedHATTA: Ενθουσιασμένοι από την Ελλάδα οι Αμερικανοί τ. πράκτορες – Και νέα επίσκεψη στη χώρα μας το Νοέμβριο

  63. 20/05 16:21

    Πιο φθηνά τα B&B από τα all inclusive για τους Βρετανούς ταξιδιώτες στην Κρήτη

  64. 20/05 15:29

    Nέο λογότυπο για το Ειδικό Σήμα Ποιότητας Ελληνικής Κουζίνας

  65. 20/05 15:08

    Η Κάρπαθος σε νέα διεθνή τηλεοπτική παραγωγή

  66. 20/05 15:06

    Η Περιφέρεια N. Αιγαίου σύστησε τη Ρόδο σε κορυφαίους Αμερικανούς ταξιδιωτικούς πράκτορες

  67. 20/05 15:03

    Pint of Science 2019: Στην υγεία της Επιστήμης σε μπαρ της Αθήνας

  68. 20/05 14:57

    Νέα ξενοδοχεία της TUI και στην Ελλάδα

  69. 20/05 14:45

    Η γαλλική εφημερίδα Le Figaro προβάλει την «Αιώνια Αθήνα»- Aφιέρωμα 160 σελίδων!

  70. 20/05 14:30

    Διαφωνία Ομοσπονδιών για την επέκταση της ΣΣΕ στα τουριστικά καταλύματα

  71. 20/05 14:28

    Έρευνα: Ποιές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν το καλύτερο προφίλ για πολιτιστικό τουρισμό

  72. 20/05 14:06

    Προσωρινά κλειστό το αναψυκτήριο στον αρχαιολογικό χώρο Δήλου

  73. 20/05 13:42

    Elefthere Seaside Luxury Thermal Spa Resort: Μεγάλη επένδυση στην Καβάλα

  74. 20/05 12:51

    ΥΠΑ: +8,4% η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια το α' τετράμηνο

  75. 20/05 12:45

    Το Επιμελητήριο Ηρακλείου στη διεθνή έκθεση ANUGA

  76. 20/05 12:34

    Ξενοδοχεία: Τι ισχύει για τον μειωμένο ΦΠΑ σε υπηρεσίες εστίασης -Οδηγίες ΑΑΔΕ

  77. 20/05 12:21

    Fairbnb: Μια νέα Airbnb με κοινωνικό πρόσωπο- Η μισή προμήθεια σε επενδύσεις στις γειτονιές- το μανιφέστο

  78. 20/05 11:42

    H Turkish Airlines ανοίγει πέντε νέα lounge στο νέο Istanbul Airport

  79. 20/05 11:27

    Πόσους τουρίστες αναμένει το 2019 η Αττάλεια

  80. 20/05 10:59

    Ηλεκτρικά πατίνια: ευχή και κατάρα για τις πόλεις

  81. 20/05 10:38

    Thοmas Cook: Δεν υπάρχουν προβλήματα ρευστότητας

  82. 20/05 10:09

    Ο τουρισμός μπορεί να στηρίξει τη βιώσιμη ανάπτυξη της Μάνης

  83. 20/05 10:07

    Άδειες για κάμπινγκ και τουριστικές κατοικίες

  84. 20/05 10:02

    Ο δρόμος του αγροτικού ταχυδρόμου στα Σφακιά

  85. 20/05 09:58

    Μαθητικό Φεστιβάλ Θεάτρου στο αρχαίο θέατρο Μακύνειας

  86. 20/05 09:51

    Τουρισμός: Εικονική περιήγηση στη Δυτική Μακεδονία

  87. 19/05 13:55

    Ο απολογισμός του έργου της Δημοτικής Αστυνομίας Δήμου Αθηναίων το 2018

  88. 19/05 13:52

    Άδειες για 2 νέα ξενοδοχεία σε Σαντορίνη και Μύκονο

  89. 19/05 13:50

    Μη δασικές 2 εκτάσεις σε ξενοδοχεία στην Κέρκυρα και στα Χανιά

  90. 19/05 13:47

    Καταδυτικό κέντρο στη περιοχή Μονοναύτη του Δήμου Μαλεβιζίου

  91. 18/05 12:47

    Τουριστική προβολή του άξονα Κατακόλου-Αρχαίας Ολυμπίας

  92. 18/05 12:29

    Γιορτή Γεωργο-Κτηνοτροφίας στο Αργυροπούλι Τυρνάβου

  93. 18/05 12:26

    Μελέτη για τουριστικό λιμένα στη Ναύπακτο

  94. 17/05 17:15

    Το LoveGreece.com στηρίζει το έργο νέων Ελλήνων σχεδιαστών κοσμημάτων

  95. 17/05 16:42

    Απάντηση σε θέμα του Tornos News: "Το This is Athens with a Local δεν ανταγωνίζεται τους ξεναγούς"

  96. 17/05 16:36

    Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου

  97. 17/05 15:57

    Επίσκεψη Ρουμάνων δημοσιογράφων στα Χανιά

  98. 17/05 15:47

    Το κρουαζιέροπλοιο Celebrity Edge για πρώτη φορά στον Πειραιά

  99. 17/05 14:27

    Η Xenia 2019 θα ξεπεράσει κάθε προσδοκία

  100. 17/05 14:17

    Στην Αθήνα γιορτάζει ο ιδρυτής του Facebook τα 7 χρόνια γάμου του