FedHATTA: Παρέμβαση Λ. Τσιλίδη στη Βουλή για τη διάκριση του έργου των τουριστικών λεωφορείων από τα ΚΤΕΛ
![FedHATTA: Παρέμβαση Λ. Τσιλίδη στη Βουλή για τη διάκριση του έργου των τουριστικών λεωφορείων από τα ΚΤΕΛ](https://www.tornosnews.gr/files/tsilidboulileof.jpg)
Την ανάγκη να διαχωρισθεί ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων από τα αυτοκίνητα ΚΤΕΛ ζήτησε ο πρόεδρος της FedHATTA, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, σε παρέμβασή του στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής που αφορούσε το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Διατάξεις για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών. Αναδιοργάνωση των εταιριών ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και λοιπές διατάξεις».
Ο κ. Τσιλίδης, εκπροσωπώντας την Ομοσπονδία FedHATTA η οποία με συνεχείς παρεμβάσεις της λειτουργεί ως θεματοφύλακας των δικαιωμάτων των επαγγελματιών του οργανωμένου τουρισμού στην Ελλάδα, εξήγησε ότι, νομοθετικά προβλέπεται ότι για να αποκτήσει κάποια επιχείρηση τουριστικό λεωφορείο πρέπει να είναι τουριστικό γραφείο. Όμως, όταν ένα γραφείο ΚΤΕΛ γίνεται τουριστικό γραφείο και αξιοποιεί λεωφορεία ΚΤΕΛ, των οποίων το έργο δεν είναι η ολική ναύλωση όπως συμβαίνει με τα τουριστικά λεωφορεία, ουσιαστικά τα αποχαρακτηρίζει από το κοινωνικό έργο των συγκοινωνιών και «υποκλέπτει» έργο από τα τουριστικά λεωφορεία της περιοχής του.
Τα δημόσια ΚΤΕΛ, τόνισε ο πρόεδρος της FedHATTA, δεν ασκούν τουριστικό έργο, το οποίο αποτελεί τη βασική δραστηριότητα των τουριστικών γραφείων, ναυλώνοντας πλοία, τρενα, αεροσκάφη, λεωφορεία κλπ. Επομένως, «για ποιόν λόγο σήμερα οι φίλοι μας του ΚΤΕΛ που ασκούν ένα έργο κοινωνικό δεν μας επιτρέπουν να υπάρχουμε και μας ανταγωνίζονται καθημερινά;», αναρωτήθηκε ο κ. Τσιλίδης.
Κάποτε, κατ εξαίρεση, επειδή δεν υπήρχαν τουριστικά λεωφορεία στην Ελλάδα και υπήρχαν μεικτές τουριστικές επιτροπές, τουριστικών γραφείων – ΚΤΕΛ της περιφέρειας, του Υπουργείου Τουρισμού, λόγω αναγκών εξυπηρέτησης των κρουαζιερόπλοιων, ο ρόλος των τουριστικών λεωφορείων περνούσε στα ΚΤΕΛ. Όμως σήμερα, υπάρχει πλειάδα τουριστικών λεωφορείων και το καθεστώς «κατ΄εξαίρεση» χρησιμοποιείται καταχρηστικά από τα ΚΤΕΛ, θέλοντας να αναλάβουν εκδρομές στο εξωτερικό και απαξιώνοντας, ως εκ τούτου, τους επαγγελματίες του τουρισμού.
Ο κ. Τσιλίδης παρέπεμψε στις αντίστοιχες ευρωπαϊκές πρακτικές επάνω στο ζήτημα, οι οποίες «θα βοηθήσουν και στην αντιπαράθεση των φορέων που δημιουργείται από το πουθενά λόγω του υπερπροστατευτισμού της μίας πλευράς και μόνο», όπως είπε.
Τόνισε δε την ανάγκη «ο νομοθέτης να ξεκαθαρίσει γιατί ξεχείλισε αυτό το θέμα σε κάποιους κλείνοντας το μάτι. Είμαστε επιχειρήσεις, έχουμε χιλιάδες προσωπικό πληρώνουμε φόρους, συμμετέχουμε στο ΑΕΠ σχεδόν στα 5 δισ. ευρώ όντας ισχυρότερος παράγοντας της εθνικής οικονομίας, είμαστε εμείς που διακινούμε τον τουρισμό, τον πολιτιστικό τουρισμό, τις κρουαζιέρες. Γιατί μας απαξιώνετε; Δώστε μας το δικαίωμα να δουλεύουμε, να υπάρχουμε και να πληρώνουμε τις υποχρεώσεις μας».
Ο κ. Τσιλίδης αναφέρθηκε επίσης στο ζήτημα του χρονικού ορίου ζωής των τουριστικών λεωφορείων, υπενθυμίζοντας ότι όλες οι χώρες της Ευρώπης που παράγουν τουριστικά λεωφορεία δεν έχουν θέσει όριο ηλικίας των λεωφορείων τους στα 27 χρόνια, ενώ η Ελλάδα που εισάγει έχει το όριο αυτό.
Το κοινωνικό κόστος αυτής της ρύθμισης είναι μεγάλο για επαγγελματίες που θέλουν λίγα ακόμη χρόνια για να πάρουν την σύνταξή τους, και οι οποίοι καλούνται να αγοράσουν λεωφορεία είτε μεταχειρισμένα κακής ποιότητας, είτε να χρεωθούν ξανά, για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.
Επιπλέον, τόνισε ότι οι διαγωνισμοί για την ανάληψη έργου δημόσιας συγκοινωνίας, απαιτούν από τις συμμετέχουσες στο διαγωνισμό επιχειρήσεις να διαθέτουν ιδιόκτητους χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης επιβατών και οχημάτων.
Νοείται ότι δεν υπάρχουν σταθμοί ιδιωτών, οι σταθμοί είναι έργα υποδομής για τα οποία έχουν δαπανηθεί δημόσια κεφάλαια, όπως συμβαίνει με τα αεροδρόμια, τους σιδηροδρομικούς σταθμούς κλπ. Όπως σε μια αεροπορική εταιρεία δίνεται το δικαίωμα χρήσης του ήδη υπάρχοντος αεροδρομίου, αλλά και των ειδικών χώρων για να εξυπηρετούνται όσοι ταξιδεύουν την ώρα που φεύγουν τα αεροπλάνα, αλλά και στα λιμάνια όταν φεύγουν αντίστοιχα τα πλοία της ακτοπλοΐας ή τα κρουαζιερόπλοια, ή στους σταθμούς τα τραίνα, έτσι δίνεται αυτό το δικαίωμα χρήσης ειδικών χώρων και στα λεωφορεία συγκοινωνίας. Έτσι είναι καθιερωμένο και στην Ευρώπη.
Συνέχισε δηλώνοντας: «Λέμε ναι στο ιστορικό λεωφορείο που πρέπει να κυκλοφορήσει με το δικαίωμα να ασκεί πλήρες τουριστικό έργο και όχι ως όχημα που παίρνει πινακίδα ιστορικού ΙΧ αυτοκινήτου, και ναι στις συναρμοδιότητες των υπουργείων εφ’ όσον έχουμε λόγο συνεργατικό», κατέληξε ο κ. Τσιλίδης.
- 1) FedHATTA: Η αλλαγή χώρου στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων θα τινάξει στον αέρα την εξυπηρέτηση των τουριστών της Αθήνας
- 2) FedHATTA/ ΗΑΤΤΑ: Νέες προοπτικές ενίσχυσης του τουρισμού μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας
- 3) FedHATTA: "Six Women in Greek Tragedy" – Μια παράσταση κάτω από την Ακρόπολη, στα Αγγλικά!
- 4) FedHATTA: Προβληματικές οι νέες Οδηγίες ελέγχου των τουριστικών λεωφορείων για τις σχολικές εκδρομές
26/07 18:04
Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων
26/07 17:40
Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
26/07 15:00
Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης
26/07 13:52
Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR
26/07 11:40
DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι
26/07 11:36
26/07 10:57
26/07 10:43
26/07 07:17
26/07 07:15
Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι
26/07 07:14
Δήμος Δωρίδος: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
26/07 07:12
26/07 07:09
25/07 16:20
ΕΞΑΑΑ | Τα ξενοδοχεία 3 αστέρων είχαν την υψηλότερη πληρότητα στην Αθήνα το α΄εξάμηνο
25/07 15:30
25/07 15:05
Zagori Mountain Running 2024: Ρεκόρ συμμετοχών με πάνω από 2.800 δρομείς από 35 χώρες
25/07 14:30
25/07 13:34
6 documentary-style travel videos μας ταξιδεύουν στις παραδοσιακές τέχνες της Αθήνας
25/07 12:22
Which? | «Πιθανόν παραπλανητικές» τακτικές στις κρατήσεις μέσω Expedia και Hotels.com
25/07 12:18
Η Επιτροπή εκταμίευσε 2,3 δισ. ευρώ προς την Ελλάδα στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανάκαμψης
25/07 12:01
Πάνω από 4.500 έλεγχοι καταγγελιών σε 150 παραλίες όλης της χώρας - 20 σφραγίσεις
25/07 12:01
25/07 11:36
Περιφέρεια Αττικής: 48 εκατ. ευρώ για έργα Πολιτισμού στο Λεκανοπέδιο - Ώθηση στον θεματικό τουρισμό
25/07 11:18
25/07 10:36
25/07 10:30
Success Story: Selected Hideaways – Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων & Βιλών
25/07 07:31
Πού μελετάται να τοποθετηθούν και γιατί 30 κάμερες στην Πάρο
25/07 07:27
Δήμος Πύργου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
25/07 07:26
Συμπόσιο Γλυπτικής του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θ. Παπαγιάννης στα Τζουμέρκα
25/07 07:24
Δήμος Παγγαίου: Διαγωνισμός για εκμίσθωση έκτασης με χρήση κάμπινγκ
25/07 07:18
24/07 23:45
Έρευνα ΕΛΣΤΑΤ | 5 εκατ. ημεδαποί ταξιδιώτες το 2023, 3,5 δισ. ευρώ οι δαπάνες
24/07 23:21
24/07 17:14
ΥΠΑ: Σε εξέλιξη σχέδια αναβάθμισης υποδομών στο αεροδρόμιο Καρπάθου
24/07 14:16
Korean Air: Πτήσεις τσάρτερ Σεούλ – Αθήνα για Αύγουστο και Σεπτέμβριο
24/07 14:04
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία
24/07 13:21
24/07 11:59
24/07 11:41
Handelsblatt | Οι μικροεπιχειρήσεις «φρενάρουν» την ελληνική οικονομία
24/07 11:40
Πώς οι αρωματικές ξενοδοχειακές σειρές αναβαθμίζουν την εμπειρία φιλοξενίας
24/07 11:26
24/07 10:52
Κέρκυρα: Χωρίς νερό ο Άγιος Γόρδιος – Πρόβλημα με τις γεωτρήσεις
24/07 10:21
24/07 07:18
Air Haifa: Νέα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στο Ισραήλ, με πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο
24/07 07:15
210 κιλά χταπόδι στις Γιορτές Ψαρά, Χταποδιού και Θάλασσας στη Λέσβο
24/07 07:10
Γιατί συγκεντρώθηκε υπερβολικός όγκος παλαιών στρωμάτων σε κοινόχρηστους χώρους της Σίφνου
24/07 07:05
24/07 07:02
Δήμος Ζαγοράς – Μουρεσίου: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
23/07 20:39
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Ιταλοί και Αμερικανοί ηγούνται στις αυξητικές επιδόσεις του α΄πενταμήνου
23/07 17:08
23/07 15:06
Έρευνα: 9 στους 10 ταξιδιώτες επιλέγουν ξενοδοχείο με κριτήριο την αειφορία
23/07 14:36
23/07 13:38
Heraklion Flavors: Το επιτυχημένο Φεστιβάλ Γαστρονομίας «βεγγέρισε» στους Κάτω Ασίτες
23/07 13:36
23/07 12:40
easyJet: Στις 18 Ιουλίου κορυφώθηκαν τα ταξίδια των Βρετανών – Αύξηση της ζήτησης για Σκιάθο
23/07 12:22
Ethiopian Airlines: 3 οι εβδομαδιαίες συνδέσεις Αθήνα - Αντίς Αμπέμπα το α’ 3μηνο του 2025
23/07 12:04
Χορηγία drones προς την Περιφέρεια Ανατολικής Mακεδονίας Θράκης για αντιπυρική προστασία
23/07 11:07
ΤΑΙΠΕΔ | 10 εκατ. ευρώ για να γίνουν πιο "πράσινα" τα λιμάνια Ραφήνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας
23/07 10:35
ΕΕ | Μεγαλύτερη σαφήνεια στα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών
23/07 09:46
23/07 07:40
23/07 07:38
Ηνωμένο Βασίλειο: Ρυθμός ανάπτυξης υψηλότερος του αναμενόμενου
23/07 07:30
23/07 07:29
Συνεργασία Υπουργείου Τουρισμού με Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών για την τουριστική εκπαίδευση
23/07 07:27
Δήμος Φαιστού: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
22/07 22:50
Όλγα Κεφαλογιάννη | Ενισχύσεις για αναβάθμιση ή δημιουργία νέων εγκαταστάσεων ιαματικού τουρισμού
22/07 19:45
ΕΠΟΤ | Εκδήλωση στη Ρόδο: «Ολιστική Βιώσιμη Ανάπτυξη | από την Παραγωγή στη Γαστρονομία – Φιλοξενία»
22/07 19:41
Θρησκευτικός τουρισμός | Ενίσχυση της συνεργασίας ΕΟΤ - Αρχιεπισκοπής Αθηνών για την προώθησή του
22/07 16:43
22/07 14:55
Σε εξέλιξη μέτρα αναβάθμισης του αεροδρομίου Νάξου και η τεχνική μελέτη για τον νέο αεροσταθμό
22/07 13:55
22/07 13:05
22/07 12:17
22/07 11:52
22/07 11:42
Ελληνικός τουρισμός 2024: 531 εκατ. περισσότες εισπράξεις από πέρυσι το α’ 5μηνο
22/07 11:10
22/07 10:39
22/07 10:39
Sani/Ikos | Άντληση 350 εκατ. ευρώ από έκδοση ομολόγου - Ξένοι θεσμικοί υπερκάλυψαν 3 φορές το ποσό
22/07 10:22
Ryanair: Κέρδισε δίκη κατά της Booking.com για παραπλανητικές πρακτικές
22/07 10:06
22/07 09:57
Condor | Νέες πτήσεις προς ελληνικούς προορισμούς το καλοκαίρι του 2025
22/07 07:57
22/07 07:05
Δήμος Μεγανησίου: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
22/07 07:02
22/07 07:00
22/07 06:07
Πράσινο φως για επενδύσεις στο Ξενία και την Ιαματική Πηγή στα Λουτρά Κύθνου
21/07 12:39
21/07 12:16
21/07 11:56
Δήμος Επιδαύρου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
21/07 11:55
20/07 22:18
20/07 13:16
Κυπριακός τουρισμός | «Έξυπνος» προορισμός η Πάφος με την τοποθέτηση ψηφιακών πινακίδων
20/07 13:03
20/07 12:58
Μ. Κόνσολας | «Νέα δέσμη κινήτρων για τους γιατρούς που θα υπηρετούν στα νοσοκομεία των νησιών»
20/07 12:50
O Σύνδεσμος Ξενοδόχων Κρήτης καταδικάζει περιστατικό ξυλοδαρμού τουριστών - προσφορά δωρεάν διακοπών
20/07 12:39
Ε.Ξ. Ρόδου | Τοπική συνάντηση των ξενοδοχείων Φαληρακίου & Καλλιθέας
20/07 12:36
20/07 12:34
Ισπανία: Η αύξηση των τουριστικών μεγεθών αυξάνει τον ρυθμό ανάπτυξης
19/07 17:55
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 | grape - Greek Agora of Performance, 21 – 25 Ιουλίου
19/07 16:05
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία
Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων
DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι
Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR
Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης
Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι
Success Story: Selected Hideaways – Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων & Βιλών
Δήμος Δωρίδος: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Ισπανία: Η αύξηση των τουριστικών μεγεθών αυξάνει τον ρυθμό ανάπτυξης
6 documentary-style travel videos μας ταξιδεύουν στις παραδοσιακές τέχνες της Αθήνας
Air Haifa: Νέα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στο Ισραήλ, με πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο
Zagori Mountain Running 2024: Ρεκόρ συμμετοχών με πάνω από 2.800 δρομείς από 35 χώρες
ΕΞΑΑΑ | Τα ξενοδοχεία 3 αστέρων είχαν την υψηλότερη πληρότητα στην Αθήνα το α΄εξάμηνο
( 0 )