Παρέμβαση FedHATTA στα υπουργεία Μεταφορών & Τουρισμού για χρονίζοντα προβλήματα των τουριστικών γραφείων
Με νέα επιστολή της προς τα Υπουργεία Υποδομών & Μεταφορών και Τουρισμού, η FedHATTA επανέρχεται, για πολλοστή φορά, σε σοβαρά ζητήματα του κλάδου των τουριστικών γραφείων που χρονίζουν ζητώντας την άμεση επιλυσή τους.
Πρόκειται για προβλήματα τα οποία επηρεάζουν προς το χειρότερο την καθημερινότητα και το έργο ενός ολόκληρου κλάδου, του οργανωμένου τουρισμού στην Ελλάδα.
Μέχρι σήμερα, το αδικαιολόγητο καθεστώς δυσμενούς διάκρισης που παρατηρείται από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έναντι των τουριστικών γραφείων δεν έχει επιτρέψει την εξάλειψή τους, ενώ δεν βοηθά ούτε στην εκτέλεση του έργου των τελευταίων με ηρεμία, αλλά ούτε και στην ίδια την επιβίωσή τους.
Συγκεκριμένα διεκδικούμε παγίως, εδώ και χρόνια:
1. Πλήρη διαχωρισμό, με τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση, του έργου των ΚΤΕΛ και των τουριστικών λεωφορείων
Η νομοθεσία διαχωρίζει ήδη γενικά το έργο των δύο αυτών κατηγοριών οδικών μεταφορέων, όμως η πραγματικότητα, με τα αμφισβητούμενα σημεία και τις δυνατότητες που παρέχει για καταστρατήγηση, στην οποία προβαίνουν τα ΚΤΕΛ συστηματικά σε κάθε ευκαιρία που μπορούν να εντοπίσουν, είναι πολύ διαφορετική και άδικα εξουθενωτική για τον κλάδο μας.
Τα ΚΤΕΛ δεν θα πρέπει πλέον να μπορούν να εκτελούν κατ’ εξαίρεση εκδρομές μαθητών «όταν εκτελούνται χωρίς διανυκτέρευση των εκδρομέων και με αφετηρία το νομό της έδρας τους». Από τη στιγμή που χορηγήθηκε στις ΚΤΕΛ ΑΕ το δικαίωμα να ιδρύουν τουριστικά γραφεία, με τα οποία μπορούν να εκτελούν και αυτές και οποιεσδήποτε άλλες εκδρομές, , η -ίσως κάποτε αιτιολογημένη- ανάγκη για την ύπαρξη της συγκεκριμένης εξαίρεσης έχει πλέον εκλείψει.
Τα τουριστικά γραφεία των ΚΤΕΛ ΑΕ δεν θα πρέπει να μπορούν να εκτελούν οποιοδήποτε έργο τους με μισθωμένα υπεραστικά («πράσινα») λεωφορεία του ΚΤΕΛ, ενώ απαγορεύεται, και τα ΚΤΕΛ δεν θα πρέπει να μπορούν να μεταφέρουν προσωπικό κάθε είδους, μαθητές και άλλα πρόσωπα βάσει συμφωνίας, ενώ δεν έχουν αυτό το δικαίωμα, επιβιβάζοντας μάλιστα και επιβάτες στη διαδρομή, κάτι που επίσης απαγορεύεται.
Ο μόνος τρόπος για να προστατευτούν επιτέλους με πρόσφορο και αποτελεσματικό τρόπο τα τουριστικά γραφεία ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, και ιδιαίτερα εκείνα της περιφέρειας, που δεν έχουν την ευχέρεια να επεκτείνουν το έργο τους πέρα από τους έξι μήνες στην καλύτερη περίπτωση, είναι η αυστηρή νομοθέτηση, σε συνδυασμό με τους αυστηρούς ελέγχους και την αυστηρή καταστολή, που μπορούν να έχουν αποτέλεσμα μόνο αν τα όρια είναι πραγματικά αεροστεγώς καθορισμένα.
Σε διαφορετική περίπτωση, η μόνη ισόνομη λύση είναι η πλήρης πραγματική απελευθέρωση του μεταφορικού έργου για όλους τους εμπλεκόμενους.
2. Κατάργηση του ηλικιακού κριτηρίου για την υποχρεωτική απόσυρση των τουριστικών λεωφορείων
Είναι απαράδεκτο και πέρα από κάθε λογική και σύγχρονη πρακτική να είναι η χώρα μας η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που επιμένει να διατηρεί την υποχρέωση απόσυρσης των τουριστικών λεωφορείων με βάση την ηλικία τους. Μόνο το πόρισμα των απαιτούμενων θεσμοθετημένων ελέγχων από τα ΚΤΕΟ πρέπει να καθορίζει αν τα λεωφορεία είναι ή όχι κατάλληλα να συνεχίζουν να κυκλοφορούν.
Άλλωστε το γεγονός ότι, μετά τα 27 έτη, τα ίδια τουριστικά λεωφορεία ταξινομούνται ως ΙΧ σε ξενοδοχεία, σε εργοστάσια, γενικά σε επιχειρήσεις που απασχολούν ανθρώπινο δυναμικό και μεταφέρουν το προσωπικό τους, συνηγορεί υπέρ της πραγματικότητας ότι αυτά μπορούν να είναι απόλυτα κατάλληλα για χρήση από τα τουριστικά γραφεία, είτε για αμιγώς τουριστικό είτε και για άλλο έργο.
3. Αφαίρεση των τουριστικών γραφείων από την περίπτωση 1 της υποπαραγράφου Η.2 του Ν. 4093/2012
Πρόκειται για το πιο λογικό αίτημα, βασισμένο στην ίδια τη νομοθεσία για την ίδρυση και τη λειτουργία των τουριστικών γραφείων (Ν. 393/1976), η οποία δεν προβλέπει τη δυνατότητα αυτά να εκμισθώνουν οχήματα. Γι’ αυτό ζητάμε την αφαίρεση των τουριστικών γραφείων από την συγκεκριμένη νομοθετική διάταξη και μόνο αυτήν.
Τα ΕΙΧ αυτοκίνητα με οδηγό των τουριστικών γραφείων είναι εκείνα της περίπτωσης 5Α της ίδιας υποπαραγράφου Η.2 του Ν. 4093/2012, τα οποία λειτουργούν με τη λογική των ΕΙΧ των καταλυμάτων (περίπτωση 5 της ίδιας διάταξης). Έργο τους είναι η μεταφορά των πελατών του τουριστικού γραφείου στο πλαίσιο των οργανωμένων ταξιδιών (πακέτων) του, με voucher, δηλαδή με εντολή, όχι με εκμίσθωση και την αντίστοιχη σύμβαση.
Τα τουριστικά γραφεία είχαν ανέκαθεν τη δυνατότητα να μισθώνουν οχήματα για λογαριασμό των πελατών τους και να παραχωρούν τη χρήση τους σε αυτούς, και αυτό είναι αρκετό. Η δυνατότητα να εκμισθώνουν οχήματα με οδηγό, από την στιγμή που δόθηκε -άγνωστο γιατί- μόνο προβλήματα έχει επιφέρει στον κλάδο.
Εννοείται δε ότι, όπως ακριβώς και τα αντίστοιχα οχήματα των τουριστικών καταλυμάτων, τα ΕΙΧ οχήματα με οδηγό των τουριστικών γραφείων δεν νοείται να έχουν ηλικιακό κριτήριο για πιθανή υποχρεωτική απόσυρσή τους από την κυκλοφορία. Πρόκειται για ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, με τα οποία συμβαίνει να γίνονται μεταφορές πελατών, και ο μόνος που μπορεί να αποφανθεί αν είναι ή όχι κατάλληλα για να κυκλοφορούν είναι το ΚΤΕΟ.
Επιπλέον, επαναφέραμε την πρότασή μας να χρησιμοποιηθούν, έστω τώρα, και τα τουριστικά λεωφορεία για την αποσυμφόρηση των αστικών συγκοινωνιών, για όσο χρονικό διάστημα αυτό θα είναι απαραίτητο λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του Covid-19, σε μία συνεργασία που θα είναι επωφελής για όλους τους ενδιαφερόμενους.
Ζητήσαμε πλήρη απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων για το 2021, καθώς οι επιχειρήσεις του τουρισμού δυσκολεύονται πολύ πλέον, λόγω των καταλυτικών επιπτώσεων της πανδημίας του Covid-19, με όλες τις οικονομικές υποχρεώσεις στις οποίες θα πρέπει να ανταποκριθούν. Ζητήσαμε, επίσης, την περικοπή κατά 50% του ποσού των τελών κυκλοφορίας στο εξής για τα τουριστικά λεωφορεία, έτσι ώστε να εξισωθεί αυτό με εκείνο των άλλων κατηγοριών λεωφορείων.
Τονίσαμε, τέλος, για μία ακόμη φορά το τεράστιο κακό που θεωρούμε ότι έχουν κάνει και εξακολουθούν να κάνουν κάποιες Υπηρεσίες στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι οποίες, χωρίς λογική και προφανέστατα χωρίς εξειδικευμένη γνώση, και για άγνωστους λόγους, μπλοκάρουν συστηματικά όλες τις λύσεις που ζητάμε στα θέματα που απασχολούν τον κλάδο μας, ακόμη και όταν η ηγεσία του Υπουργείου μπορεί να διάκειται θετικά ή να μην έχει αντίρρηση (ή σοβαρή αντίρρηση) γι’ αυτές.
Σε μία προσπάθεια να εντοπιστούν επιτέλους οι λύσεις και να διευκολυνθεί η εφαρμογή τους, ζητήσαμε κοινή συνάντηση με τους αρμόδιους των δύο Υπουργείων και βρισκόμαστε εν αναμονή για την πραγματοποίησή της.
Ο πρόεδρος της FedHATTA κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, δήλωσε: «Θα εξακολουθήσουμε να διεκδικούμε την αποκατάσταση όλων αυτών των εκκρεμοτήτων για τα τουριστικά γραφεία, καθώς οι λύσεις που ζητούνται είναι απλές και εύκολες. Αρνούμαστε να κατανοήσουμε ότι δεν γίνεται κατανοητή η ανάγκη ανταπόκρισης στα αιτήματα αυτά, που τεκμηριωμένα είναι δίκαια και θα συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του κλάδου σε μία περίοδο αυξημένων προκλήσεων για τον ελληνικό και διεθνή τουρισμό».
- 1) FedHATTA: Συνάντηση με την Τομεάρχη Τουρισμού ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, κ. Κατερίνα Σπυριδάκη
- 2) FedHATTA: Συνάντηση με τον ΟΔΑΠ για προετοιμασία των τουριστικών γραφείων ενόψει της σεζόν
- 3) Γενική Συνέλευση ΗΑΤΤΑ | Τα Ελληνικά τουριστικά γραφεία στην πρώτη γραμμή για την ανάπτυξη του Ελληνικού τουρισμού
- 4) FedHATTA: Η Λιθουανία ως ιδανικός προορισμός για τους Έλληνες ταξιδιώτες
26/04 16:05
Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων
26/04 14:41
Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη»
26/04 14:15
Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google
26/04 14:06
Ανοίγει την 1η Μαΐου το νέο πολυτελές Amyth of Mykonos | Super Paradise
26/04 12:12
Ο νέος γενικός διευθυντής του Eliamos Villas Hotel & Spa στην Κεφαλονιά
26/04 11:46
Oceania Cruises: Πολυάριθμα νέα δρομολόγια κρουαζιέρας σε Αθήνα και Ελληνικά νησιά το 2025
26/04 11:25
Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους»
26/04 11:06
Τουρισμός | Η Ελλάδα στο top 10 των ευρωπαϊκών προορισμών, που θα επισκεφτούν φέτος οι Αυστραλοί
26/04 10:57
Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας | Τουριστική Προβολή στη Βαρσοβία και το Βελιγράδι
26/04 10:29
26/04 10:06
Γερμανία | Όποιος κλείνει τραπέζι σε εστιατόριο και δεν πάει πληρώνει
26/04 07:23
26/04 07:22
10 δράσεις για τη διαχείριση του πολιτιστικού τοπίου του Ζαγορίου
26/04 07:18
26/04 07:14
26/04 07:10
Great Transfiguration: ‘Εργο τουριστικής μεταμόρφωσης της Αγίας Αικατερίνης στην Αίγυπτο
25/04 22:42
Τουρισμός | FTI: Συζητήσεις με το νέο επενδυτή για τα χρέη, με ενδεχόμενο κουρέματος
25/04 22:20
Ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί την εύκολη λύση για βάρη που δεν του αναλογούν
25/04 15:30
"Υπερτουρισμός" | Πρέπει να συζητάμε για αναβάθμιση της προσφοράς και όχι για περιορισμό της ζήτησης
25/04 15:25
Hilton | 10 νέα resorts σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς – ανάμεσά τους και η Ελλάδα
25/04 14:36
HOTREC | Οι πολιτικές προτεραιότητες του κλάδου της φιλοξενίας ενόψει των ευρωεκλογών
25/04 14:28
Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα νέα κριτήρια κατηγοριοποίησης σε αστέρια
25/04 14:10
Τουρισμός | To 20% των Αμερικανών σκέφτονται τις επόμενες διακοπές, ενώ βρίσκονται σε διακοπές!
25/04 13:42
Θεσσαλονίκη | Οι πτήσεις της Aegean στη Γεωργία ανοίγουν μια νέα αγορά
25/04 13:36
25/04 13:18
Αυξημένο το ενδιαφέρον των Κυπρίων για την Ελλάδα και το 2024
25/04 12:31
25/04 12:11
Κ. Χατζηδάκης | Ραντεβού το φθινόπωρο για το νέο πλαίσιο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις
25/04 12:00
Μακροζωία: Η Personal Wellness σκιαγραφεί την επόμενη μέρα του τουρισμού ευεξίας
25/04 10:55
APT Travelmarvel: Διευρύνεται το πρόγραμμα κρουαζιέρας στα Ελληνικά νησιά το 2025
25/04 10:44
Ανέπαφη πληρωμή με τραπεζική κάρτα στα λεωφορεία των γραμμών Express του Αερολιμένα Αθηνών
25/04 09:17
Τουρισμός | 5 ευρώ η είσοδος στη Βενετία από σήμερα 25 Απριλίου
25/04 07:59
13ος Διεθνής Αγώνας Δρόμου Υπεραπόστασης Δόλιχος Δελφοί –Ολυμπία
25/04 07:10
25/04 07:08
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές στα Νότια Προάστια
25/04 07:06
Ο ΕΟΤ ενισχύει οικονομικά την κινηματογραφική ταινία "Υπάρχω" για τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη
25/04 07:03
24/04 17:24
24/04 17:06
24/04 16:56
Project VORIA | Πώς θα είναι το συγκρότημα πολλαπλών χρήσεων με το καζίνο στο Μαρούσι
24/04 15:00
EasyJet: 22 νέες αεροπορικές συνδέσεις με Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024
24/04 14:43
The Athenaeum | Ανοίγει στις αρχές Μαΐου νέο πολυτελές ξενοδοχείο στο κέντρο τη Αθήνας
24/04 14:10
24/04 13:30
Norwegian Cruise Line: Το πρόγραμμα κρουαζιέρας στην Ελλάδα για το 2024
24/04 13:04
24/04 12:49
CNT Hot List: Τρία Ελληνικά ξενοδοχεία στα καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2024
24/04 12:01
24/04 11:53
24/04 11:14
Τουρισμός ευεξίας | Οι 5 νέες τάσεις, που καθορίζουν τον σύγχρονο ταξιδιώτη ευεξίας
24/04 10:41
24/04 07:31
Επισκευές σε ξενοδοχείο στη Ρόδο - ανακαίνιση του Σαλάντι Beach Hotel στην Ερμιονίδα
24/04 07:27
Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για τον εκσυγχρονισμό του Υδροθεραπευτηρίου Αγιασμάτων στη Χίο
24/04 07:24
Παρατηρήσεις για τη μελέτη ανάπλασης της πλατείας Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη
24/04 07:22
24/04 07:19
23/04 16:44
23/04 16:23
+14,4% η επιβατική κίνηση στα 39 αεροδρόμια της χώρας το α' τρίμηνο
23/04 16:05
23/04 15:56
23/04 15:24
Συνεργασία Deloitte - ΠΟΞ για εκπαιδευτικά εργαστήρια στα μέλη της
23/04 15:08
Travel + Leisure: Το Katikies Santorini ανάμεσα στα 500 καλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο για το 2024
23/04 13:50
Μαρίνα Πόρτο Χέλι | Υψηλή πληρότητα το 2023 - Ανάπτυξη 29% το 2024
23/04 13:43
23/04 13:43
Η Celestyal παρουσιάζει τις ημερήσιες εκδρομές «National Geographic Day Tours»
23/04 12:36
Το Γραφείο ΕΟΤ στο Ηνωμένο Βασίλειο καλύτερος οργανισμός τουρισμού για το 2023
23/04 12:19
23/04 11:58
Ελληνικά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα καλύτερα για το 2024 σύμφωνα με τους χρήστες της Tripadvisor
23/04 11:28
23/04 11:28
23/04 11:07
23/04 10:33
23/04 07:05
Δήμος Σκιάθου: Να καταργηθεί το εισιτήριο στο Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου, κάνει ζημιά στον τουρισμό
23/04 07:03
Ταξίδι εξοικείωσης στην Ανατολική Χαλκιδική για τουριστικούς πράκτορες από το Καζακστάν
23/04 07:02
Θάσος | Ψήφισμα για την υποβάθμιση των πορθμειακών γραμμών - Κινδυνεύει ο τουρισμός
23/04 06:55
23/04 06:52
Δήμος Νότιας Κέρκυρας: Στήριξη των εργαζομένων στον τουρισμό για την διασφάλιση των δικαιωμάτων τους
22/04 18:46
Ε.Ξ. Θεσσαλονίκης | Έρευνα: Προβληματίζει η εικόνα της πόλης - μετατροπή του Ο.Τ.Θ. σε DMO
22/04 18:38
22/04 16:09
Booking.com | Σε σημείο «κόπωσης» το 28% των ταξιδιωτών για το ζήτημα της αειφορίας
22/04 15:18
22/04 14:58
22/04 12:39
FedHATTA: Αυξημένη από πέρυσι η ταξιδιωτική κίνηση του Πάσχα – Πού θα ταξιδέψουν φέτος οι Έλληνες
22/04 11:53
Αυθαίρετα σε 14 κλαμπ/εστιατόρια και ξενοδοχεία της Μυκόνου εντόπισαν οι επιθεωρητές
22/04 11:45
Κανάρια: Αγανακτισμένοι οι κάτοικοι διαδηλώνουν κατά του μαζικού τουρισμού
22/04 11:17
Η Βαρκελώνη «κατέβασε» από τη Google διαδρομή λεωφορείου για να μην τη χρησιμοποιούν οι τουρίστες
22/04 11:11
22/04 10:51
22/04 10:31
22/04 10:03
22/04 07:26
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Διαγωνισμός για τη μίσθωση κλινών στη Λήμνο
22/04 07:23
22/04 07:20
22/04 07:19
Επέκταση αεροδρομίου Τιράνων λόγω αυξημένης τουριστικής κίνησης
22/04 07:17
21/04 11:13
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην έκθεση «Μόδα και Ολυμπιακοί Αγώνες Αθήνα 2004 – Παρίσι 2024»
21/04 11:03
Χάρης Δούκας | Η Αθήνα εισέπραξε μόλις 42 λεπτά ανά τουρίστα που επισκέφτηκε την πόλη το 2023!
21/04 10:52
Όλγα Κεφαλογιάννη | Έρχονται προδιαγραφές λειτουργίας και ασφαλείας στα Airbnb
21/04 07:57
20/04 12:08
traveloffpath.com | H Aθήνα δεν αντέχει τον υπερτουρισμό - Αυτός είναι ο εναλλακτικός προορισμός!
20/04 11:58
ΕΟΤ: Συμμετοχή σε εκδηλώσεις του FTI Touristik σε 5 πόλεις της Γερμανίας
Τουρισμός | FTI: Συζητήσεις με το νέο επενδυτή για τα χρέη, με ενδεχόμενο κουρέματος
Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα νέα κριτήρια κατηγοριοποίησης σε αστέρια
Ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί την εύκολη λύση για βάρη που δεν του αναλογούν
Hilton | 10 νέα resorts σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς – ανάμεσά τους και η Ελλάδα
"Υπερτουρισμός" | Πρέπει να συζητάμε για αναβάθμιση της προσφοράς και όχι για περιορισμό της ζήτησης
10 δράσεις για τη διαχείριση του πολιτιστικού τοπίου του Ζαγορίου
Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους»
Great Transfiguration: ‘Εργο τουριστικής μεταμόρφωσης της Αγίας Αικατερίνης στην Αίγυπτο
Γερμανία | Όποιος κλείνει τραπέζι σε εστιατόριο και δεν πάει πληρώνει
Τουρισμός | To 20% των Αμερικανών σκέφτονται τις επόμενες διακοπές, ενώ βρίσκονται σε διακοπές!
HOTREC | Οι πολιτικές προτεραιότητες του κλάδου της φιλοξενίας ενόψει των ευρωεκλογών
Τουρισμός | Η Ελλάδα στο top 10 των ευρωπαϊκών προορισμών, που θα επισκεφτούν φέτος οι Αυστραλοί
Ο νέος γενικός διευθυντής του Eliamos Villas Hotel & Spa στην Κεφαλονιά
Θεσσαλονίκη | Οι πτήσεις της Aegean στη Γεωργία ανοίγουν μια νέα αγορά
Αυξημένο το ενδιαφέρον των Κυπρίων για την Ελλάδα και το 2024
Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας | Τουριστική Προβολή στη Βαρσοβία και το Βελιγράδι
Κ. Χατζηδάκης | Ραντεβού το φθινόπωρο για το νέο πλαίσιο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις
Μακροζωία: Η Personal Wellness σκιαγραφεί την επόμενη μέρα του τουρισμού ευεξίας
Oceania Cruises: Πολυάριθμα νέα δρομολόγια κρουαζιέρας σε Αθήνα και Ελληνικά νησιά το 2025
Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google
( 0 )