Τουριστικός πράκτορας | Ένα επάγγελμα που συνεχώς επαναπροσδιορίζεται
![Τουριστικός πράκτορας | Ένα επάγγελμα που συνεχώς επαναπροσδιορίζεται](https://www.tornosnews.gr/files/agencyworld.jpg)
Η πανδημία και η τεχνολογία έχουν μεταβάλει καθοριστικά τον τρόπο λειτουργίας των ταξιδιωτικών πρακτόρων, οι οποίοι, κυρίως, στην Αμερική διεκδικούν τον τίτλο του ταξιδιωτικού συμβούλου.
Σε σχετική έρευνα του Skift, επισημαίνεται ότι τώρα ζητείται από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες να παίξουν πολλούς διαφορετικούς ρόλους, ώστε να βοηθήσουν τους καταναλωτές να περιηγηθούν σε ένα περιβάλλον στο οποίο εξακολουθούν να υπάρχουν περιορισμοί, ενώ στην καλοκαιρινή σεζόν αποκαλύφτηκε ένα ταξιδιωτικό χάος σε όλα τα επίπεδα.
Η επιστροφή των καταναλωτών στους ταξιδιωτικούς πράκτορες, πάντως, επιβεβαιώθηκε από έρευνα το 2021 της Αμερικανικής Εταιρείας Ταξιδιωτικών Συμβούλων, που έδειξε ότι το 76% των ταξιδιωτικών συμβούλων είχε αύξηση πελατείας στα χρόνια της πανδημίας, ενώ το 81% ανέφερε ότι συνεργάστηκε με καταναλωτές που δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν ταξιδιωτικό σύμβουλο.
Η αλλαγή στους συμβουλευτικούς ρόλους
Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες στις ΗΠΑ θέλουν να καθιερωθούν στο ρόλο του συμβούλου, λόγω της εύκολης πρόσβασης των καταναλωτών στην τεχνολογία και το διαδίκτυο.
Οι υπηρεσίες που παρέχουν σήμερα είναι πιο δύσκολες, ειδικά όταν ερωτώνται για το ποιοι προορισμοί είναι ασφαλείς και άλλα ζητήματα που σχετίζονται με τον κορωνοϊό και το αν το ταξίδι που έχουν προγραμματίσει μήνες πριν, κινδυνεύει να ακυρωθεί.
Αρκετά αμερικανικά πρακτορεία έχουν διαμορφώσει ένα έγγραφο με πληροφορίες για το τι παρέχει το πρακτορείο και τι είδους ταξίδια διοργανώνει. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζει ότι μπορεί να επικεντρωθεί σε πελάτες που ταιριάζουν περισσότερο με την πολιτική και τη φιλοσοφία του.
Το «κλειδί» είναι η εξειδίκευση στο Marketing
Σε έρευνα που πραγματοποίησε το TravelAge West, διαπιστώθηκε ότι το 56% των συμβούλων θεωρεί ότι οι πελάτες είναι πιο απαιτητικοί από ό,τι ήταν πριν από την πανδημία, ιδιαίτερα όταν κάτι πάει στραβά κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, από υγειονομικής απόψεως.
Αυτές οι αυξημένες προσδοκίες οδηγούν τους ταξιδιωτικούς συμβούλους να χαρακτηρίζονται ως ειδικοί στους τομείς τους, κάτι που απαιτεί κάποια τεχνογνωσία στο μάρκετινγκ, είτε αυτό σημαίνει δημιουργία προσωπικής σύνδεσης στο LinkedIn, Instagram, TikTok, είτε προσωπικά blogposts ή ενημερωτικά δελτία. Η απαίτηση από τους ταξιδιωτικούς συμβούλους να εδραιώσουν το προσωπικό προφίλ τους μέσω έξυπνου μάρκετινγκ και να εμπνεύσουν τους υπάρχοντες πελάτες τους, είναι μεγαλύτερη από ποτέ.
Πράγματι, τονίζεται στο ρεπορτάζ του Skift, το μάρκετινγκ του εαυτού τους μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι μια δεξιότητα με την οποία παλεύουν πολλοί ταξιδιωτικοί σύμβουλοι. Το 42% των συμβούλων θεωρούν τον εαυτό τους μέτριους γνώστες των μέσων αυτών, σύμφωνα με έρευνα TravelAge West. Όμως, επιτυχία θα έχουν οι σύμβουλοι εκείνοι που μπορούν να μάθουν πώς να διαφημίζονται καλά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ιδιοκτήτρια πολυτελούς ταξιδιωτικού γραφείου δηλώνει ότι οι αυξημένες πωλήσεις της οφείλονται στην εκτεταμένη στρατηγική των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επένδυσε τον χρόνο και την ενέργειά της, για να δημιουργήσει 5 διαφορετικούς λογαριασμούς στο Facebook, καθώς και αντίστοιχους λογαριασμούς στο Instagram, το YouTube και το TikTok. ‘Όπως επισημαίνει, οι αναρτήσεις της βρίσκονται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης, επειδή είναι πολύ συνεπείς και προσωπικές, καθώς τα κάνει όλα μόνη της, πρόσωπο με πρόσωπο, κάτι που ο κόσμος θέλει να το βλέπει και να αλληλεπιδρά.
Από το πρακτορείο στην ατομική επιχείρηση
Ένας λόγος για τον οποίο όλο και περισσότεροι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι αφιερώνουν περισσότερους πόρους για την ανάπτυξη των προσωπικών τους προφίλ, οφείλεται και στις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν, καθώς το 2020, το 62% των ταξιδιωτικών συμβούλων των ΗΠΑ, είτε μπήκαν σε αναστολή, είτε απολύθηκαν.
Όμως και ως ελεύθεροι επαγγελματίες, οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι επιλέγουν να ενταχθούν σε διάφορους φορείς, αξιοποιώντας τις σχέσεις που έχουν δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια με τους πελάτες τους.
Επιστροφή στο μέλλον
Πώς φαντάζει λοιπόν το μέλλον στους ταξιδιωτικούς συμβούλους; Πράκτορες που ρωτήθηκαν στην έρευνα αναφέρουν την τάση για Επιστροφή στο Μέλλον, όταν οι ταξιδιώτες αναζητούσαν όλο και περισσότερο το ανθρώπινο στοιχείο στις συναλλαγές τους, κάτι που η τεχνολογία δεν μπορεί να προσφέρει. Οι πελάτες θέλουν πλέον έναν καλό παλιομοδίτικο ταξιδιωτικό πράκτορα που να ξέρει πράγματα και να σηκώνει το τηλέφωνο όταν τον καλούν, γιατί ως γνωστόν τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία και οι αεροπορικές εταιρείες δεν απαντούν ποτέ...
Τα επόμενα χρόνια, οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι είναι έτοιμοι να αλληλεπιδράσουν περισσότερο με τους καταναλωτές. Σχεδόν οι μισοί από τους ταξιδιώτες στις ΗΠΑ που σπάνια ή μερικές φορές χρησιμοποιούσαν ταξιδιωτικούς συμβούλους στο παρελθόν, έχουν δηλώσει ότι είναι πιο πιθανό να τους χρησιμοποιήσουν μετά την πανδημία.
Όσοι λοιπόν αξιοποιήσουν αυτήν την τάση, έχουν μια πραγματική ευκαιρία να αναπτύξουν ουσιαστικές, μακροχρόνιες σχέσεις που όχι μόνο θα τους κάνουν βιώσιμους, αλλά θα τους επιτρέψουν να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους.
- 1) Which? | «Πιθανόν παραπλανητικές» τακτικές στις κρατήσεις μέσω Expedia και Hotels.com
- 2) Η Γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτου - ADAC αγόρασε 70 ταξιδιωτικά γραφεία της Galeria
- 3) «Βέλη» Booking κατά της ΕΕ: «Ανόητοι κανονισμοί, μας τοποθετούν σε μειονεκτική θέση στον ανταγωνισμό»
- 4) Schmetterling: Αθέμιτες πρακτικές ξενοδόχων στην Τουρκία προς τους πελάτες του FTI - Ποια μπαίνουν σε "μαύρη λίστα"
26/07 18:04
Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων
26/07 17:40
Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
26/07 15:00
Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης
26/07 13:52
Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR
26/07 11:40
DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι
26/07 11:36
26/07 10:57
26/07 10:43
26/07 07:17
26/07 07:15
Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι
26/07 07:14
Δήμος Δωρίδος: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
26/07 07:12
26/07 07:09
25/07 16:20
ΕΞΑΑΑ | Τα ξενοδοχεία 3 αστέρων είχαν την υψηλότερη πληρότητα στην Αθήνα το α΄εξάμηνο
25/07 15:30
25/07 15:05
Zagori Mountain Running 2024: Ρεκόρ συμμετοχών με πάνω από 2.800 δρομείς από 35 χώρες
25/07 14:30
25/07 13:34
6 documentary-style travel videos μας ταξιδεύουν στις παραδοσιακές τέχνες της Αθήνας
25/07 12:22
Which? | «Πιθανόν παραπλανητικές» τακτικές στις κρατήσεις μέσω Expedia και Hotels.com
25/07 12:18
Η Επιτροπή εκταμίευσε 2,3 δισ. ευρώ προς την Ελλάδα στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανάκαμψης
25/07 12:01
Πάνω από 4.500 έλεγχοι καταγγελιών σε 150 παραλίες όλης της χώρας - 20 σφραγίσεις
25/07 12:01
25/07 11:36
Περιφέρεια Αττικής: 48 εκατ. ευρώ για έργα Πολιτισμού στο Λεκανοπέδιο - Ώθηση στον θεματικό τουρισμό
25/07 11:18
25/07 10:36
25/07 10:30
Success Story: Selected Hideaways – Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων & Βιλών
25/07 07:31
Πού μελετάται να τοποθετηθούν και γιατί 30 κάμερες στην Πάρο
25/07 07:27
Δήμος Πύργου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
25/07 07:26
Συμπόσιο Γλυπτικής του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θ. Παπαγιάννης στα Τζουμέρκα
25/07 07:24
Δήμος Παγγαίου: Διαγωνισμός για εκμίσθωση έκτασης με χρήση κάμπινγκ
25/07 07:18
24/07 23:45
Έρευνα ΕΛΣΤΑΤ | 5 εκατ. ημεδαποί ταξιδιώτες το 2023, 3,5 δισ. ευρώ οι δαπάνες
24/07 23:21
24/07 17:14
ΥΠΑ: Σε εξέλιξη σχέδια αναβάθμισης υποδομών στο αεροδρόμιο Καρπάθου
24/07 14:16
Korean Air: Πτήσεις τσάρτερ Σεούλ – Αθήνα για Αύγουστο και Σεπτέμβριο
24/07 14:04
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία
24/07 13:21
24/07 11:59
24/07 11:41
Handelsblatt | Οι μικροεπιχειρήσεις «φρενάρουν» την ελληνική οικονομία
24/07 11:40
Πώς οι αρωματικές ξενοδοχειακές σειρές αναβαθμίζουν την εμπειρία φιλοξενίας
24/07 11:26
24/07 10:52
Κέρκυρα: Χωρίς νερό ο Άγιος Γόρδιος – Πρόβλημα με τις γεωτρήσεις
24/07 10:21
24/07 07:18
Air Haifa: Νέα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στο Ισραήλ, με πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο
24/07 07:15
210 κιλά χταπόδι στις Γιορτές Ψαρά, Χταποδιού και Θάλασσας στη Λέσβο
24/07 07:10
Γιατί συγκεντρώθηκε υπερβολικός όγκος παλαιών στρωμάτων σε κοινόχρηστους χώρους της Σίφνου
24/07 07:05
24/07 07:02
Δήμος Ζαγοράς – Μουρεσίου: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
23/07 20:39
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Ιταλοί και Αμερικανοί ηγούνται στις αυξητικές επιδόσεις του α΄πενταμήνου
23/07 17:08
23/07 15:06
Έρευνα: 9 στους 10 ταξιδιώτες επιλέγουν ξενοδοχείο με κριτήριο την αειφορία
23/07 14:36
23/07 13:38
Heraklion Flavors: Το επιτυχημένο Φεστιβάλ Γαστρονομίας «βεγγέρισε» στους Κάτω Ασίτες
23/07 13:36
23/07 12:40
easyJet: Στις 18 Ιουλίου κορυφώθηκαν τα ταξίδια των Βρετανών – Αύξηση της ζήτησης για Σκιάθο
23/07 12:22
Ethiopian Airlines: 3 οι εβδομαδιαίες συνδέσεις Αθήνα - Αντίς Αμπέμπα το α’ 3μηνο του 2025
23/07 12:04
Χορηγία drones προς την Περιφέρεια Ανατολικής Mακεδονίας Θράκης για αντιπυρική προστασία
23/07 11:07
ΤΑΙΠΕΔ | 10 εκατ. ευρώ για να γίνουν πιο "πράσινα" τα λιμάνια Ραφήνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας
23/07 10:35
ΕΕ | Μεγαλύτερη σαφήνεια στα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών
23/07 09:46
23/07 07:40
23/07 07:38
Ηνωμένο Βασίλειο: Ρυθμός ανάπτυξης υψηλότερος του αναμενόμενου
23/07 07:30
23/07 07:29
Συνεργασία Υπουργείου Τουρισμού με Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών για την τουριστική εκπαίδευση
23/07 07:27
Δήμος Φαιστού: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
22/07 22:50
Όλγα Κεφαλογιάννη | Ενισχύσεις για αναβάθμιση ή δημιουργία νέων εγκαταστάσεων ιαματικού τουρισμού
22/07 19:45
ΕΠΟΤ | Εκδήλωση στη Ρόδο: «Ολιστική Βιώσιμη Ανάπτυξη | από την Παραγωγή στη Γαστρονομία – Φιλοξενία»
22/07 19:41
Θρησκευτικός τουρισμός | Ενίσχυση της συνεργασίας ΕΟΤ - Αρχιεπισκοπής Αθηνών για την προώθησή του
22/07 16:43
22/07 14:55
Σε εξέλιξη μέτρα αναβάθμισης του αεροδρομίου Νάξου και η τεχνική μελέτη για τον νέο αεροσταθμό
22/07 13:55
22/07 13:05
22/07 12:17
22/07 11:52
22/07 11:42
Ελληνικός τουρισμός 2024: 531 εκατ. περισσότες εισπράξεις από πέρυσι το α’ 5μηνο
22/07 11:10
22/07 10:39
22/07 10:39
Sani/Ikos | Άντληση 350 εκατ. ευρώ από έκδοση ομολόγου - Ξένοι θεσμικοί υπερκάλυψαν 3 φορές το ποσό
22/07 10:22
Ryanair: Κέρδισε δίκη κατά της Booking.com για παραπλανητικές πρακτικές
22/07 10:06
22/07 09:57
Condor | Νέες πτήσεις προς ελληνικούς προορισμούς το καλοκαίρι του 2025
22/07 07:57
22/07 07:05
Δήμος Μεγανησίου: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
22/07 07:02
22/07 07:00
22/07 06:07
Πράσινο φως για επενδύσεις στο Ξενία και την Ιαματική Πηγή στα Λουτρά Κύθνου
21/07 12:39
21/07 12:16
21/07 11:56
Δήμος Επιδαύρου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
21/07 11:55
20/07 22:18
20/07 13:16
Κυπριακός τουρισμός | «Έξυπνος» προορισμός η Πάφος με την τοποθέτηση ψηφιακών πινακίδων
20/07 13:03
20/07 12:58
Μ. Κόνσολας | «Νέα δέσμη κινήτρων για τους γιατρούς που θα υπηρετούν στα νοσοκομεία των νησιών»
20/07 12:50
O Σύνδεσμος Ξενοδόχων Κρήτης καταδικάζει περιστατικό ξυλοδαρμού τουριστών - προσφορά δωρεάν διακοπών
20/07 12:39
Ε.Ξ. Ρόδου | Τοπική συνάντηση των ξενοδοχείων Φαληρακίου & Καλλιθέας
20/07 12:36
20/07 12:34
Ισπανία: Η αύξηση των τουριστικών μεγεθών αυξάνει τον ρυθμό ανάπτυξης
19/07 17:55
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 | grape - Greek Agora of Performance, 21 – 25 Ιουλίου
19/07 16:05
Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων
Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης
DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι
Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR
Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι
Success Story: Selected Hideaways – Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων & Βιλών
Δήμος Δωρίδος: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
6 documentary-style travel videos μας ταξιδεύουν στις παραδοσιακές τέχνες της Αθήνας
ΕΞΑΑΑ | Τα ξενοδοχεία 3 αστέρων είχαν την υψηλότερη πληρότητα στην Αθήνα το α΄εξάμηνο
Handelsblatt | Οι μικροεπιχειρήσεις «φρενάρουν» την ελληνική οικονομία
Η Επιτροπή εκταμίευσε 2,3 δισ. ευρώ προς την Ελλάδα στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανάκαμψης
Ryanair: Κέρδισε δίκη κατά της Booking.com για παραπλανητικές πρακτικές
Which? | «Πιθανόν παραπλανητικές» τακτικές στις κρατήσεις μέσω Expedia και Hotels.com
Air Haifa: Νέα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στο Ισραήλ, με πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο
( 0 )