Χωρίς cookies το διαδίκτυο του μέλλοντος;

Όποιος σερφάρει στο διαδίκτυο συναντά συνήθως την ίδια ερώτηση: «Θέλετε να επιτρέψετε τη χρήση cookies;» Τα αρχεία κειμένου που αποθηκεύει ένας ιστότοπος στους υπολογιστές και τα κινητά των χρηστών αποτελούν το κύριο μέσο για την παρουσίαση εξατομικευμένων διαδικτυακών διαφημίσεων.
Ωστόσο τώρα η πίεση προς τους παρόχους προγραμμάτων περιήγησης διαρκώς εντείνεται. Με τα κράτη να ενισχύουν το σχετικό ρυθμιστικό πλαίσιο και τους χρήστες να είναι πλέον περισσότερο ενημερωμένοι για θέματα που αφορούν την προστασία των δεδομένων τους, πολλοί διακρίνουν στον ορίζοντα ένα «μέλλον χωρίς cookies».
Μετά την Apple και τη Mozilla τώρα είναι η Google αυτή που επιδιώκει να αποκλείσει ορισμένα cookies από τον δικό της browser, το Chrome. Το πρώτο βήμα έγινε ήδη στις αρχές του έτους: από τις 4 Ιανουαρίου η εταιρεία ξεκίνησε τον περιορισμό των third-party-cookies για το 1% των χρηστών της. Κατά το δεύτερο μισό του έτους τα cookies αυτά θα αποκλειστούν εντελώς – «υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν κατευναστεί οι όποιες ανησυχίες της βρετανικής αρχής ανταγωνισμού ως τότε», όπως ανέφερε η Google. Προς το παρόν πάντως τα banners για την αποδοχή ή μη των cookies θα μείνουν ως έχουν.
Τι αλλάζει φέτος στην Google;
Μέσω των cookies οι ιστοσελίδες μπορούν να αναγνωρίσουν τους χρήστες που τις έχουν επισκεφτεί κι άλλες φορές – διατηρώντας για παράδειγμα δεδομένα όπως τα στοιχεία ενός log-in. Πρωτίστως όμως τα cookies επιτρέπουν την εξατομικευμένη διαφήμιση.
Τα πλέον επίμαχα είναι τα third-party-cookies, τα οποία δεν αποθηκεύονται από την ίδια τη σελίδα που επισκέπτεται ο χρήστης, αλλά από το περιεχόμενο τρίτων ιστοτόπων. Μέσω αυτών των cookies οι πάροχοι διαφημιστικών υπηρεσιών μπορούν να ακολουθήσουν τους χρήστες και σε άλλες σελίδες που αυτοί επισκέπτονται και δημιουργούν ένα προφίλ για τον κάθε χρήστη για διαφημιστικούς σκοπούς.
Όπως εξηγεί η Λίντια Σνεκ από την Google, το λεγόμενο privacy-sandbox θα μπορεί να περιορίζει τέτοιου είδους cookies και ως εκ τούτου οι πάροχοι διαφημιστικών υπηρεσιών θα μπορούν να έχουν πρόσβαση μονάχα σε πολύ συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με τα ενδιαφέροντα των χρηστών, «ώστε να αποφεύγεται η ταυτοποίηση ή η αναγνώριση ενός χρήστη».
Αντιθέτως, οι σελίδες που θα επισκέπτεται ένας χρήστης θα εντάσσονται σε διάφορες διαφημιστικές θεματολογίες, όπως για παράδειγμα στις κατηγορίες «αθλητισμός», «ταξίδια» ή «κατοικίδια». Ο browser θα διατηρεί τα συνηθέστερα ενδιαφέροντα του χρήστη, θα τα αποθηκεύει τοπικά στην τελική συσκευή και θα μοιράζεται κατόπιν αιτήματος με τους παρόχους διαφημιστικών υπηρεσιών μέχρι τρεις διαφημιστικές κατηγορίες – βάσει των αναζητήσεων του χρήστη κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών εβδομάδων.
Οι διαφημίσεις θα είναι έτσι σχετικές με τα ενδιαφέροντα του χρήστη, δίχως ωστόσο να γίνονται γνωστές οι συγκεκριμένες σελίδες που επισκέπτεται. Μέσω των επιλογών του Chrome οι χρήστες θα μπορούν να βλέπουν σε ποιες διαφημιστικές κατηγορίες έχουν τοποθετηθεί και να προβαίνουν, εάν το επιθυμούν, και σε αλλαγές.
Κριτική από τον διαφημιστικό κλάδο
Η διαφημιστική βιομηχανία επικρίνει πάντως την κατάργηση των third-party-cookies. Ο διευθυντής της γερμανικής Ένωσης Διαφήμισης (ZAW) Μπέρντ Νάουεν θεωρεί πως με αυτόν τον τρόπο δεν ενισχύεται η προστασία των δεδομένων, αλλά η θέση της Google στη διαφημιστική αγορά: «Σε βάθος χρόνου οι καταναλωτές βγαίνουν χαμένοι. Και το μέτρο αυτό δεν θα μειώσει το tracking μέσω της Google, ούτε και τα δεδομένα που διατηρεί αυτή» - τα δεδομένα που συλλέγει η Google είναι εξάλλου first-party, προκύπτουν δηλαδή από τη διαδικασία log-in των χρηστών, από first-party-cookies ή από τις αναζητήσεις τους.
Εκτός από τις υπηρεσίες της Google και μερικές άλλες «μεγα-πλατφόρμες» η κατάργηση των cookies θα περιορίσει σημαντικά τις διαφημίσεις που θα σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα των χρηστών, προσθέτει ο Νάουεν. «Η επιστροφή στα spam, στα pop-ups και στα διαφημιστικά banners για θέματα που περισσότερο μας ενοχλούν παρά μας ενδιαφέρουν σίγουρα δεν μπορεί να αποτελεί λύση». Κατά την ZAW μία τέτοια απόφαση περιορισμού των δυνατοτήτων της διαφημιστικής βιομηχανίας θα έπρεπε ούτως ή άλλως να είναι αρμοδιότητα του νομοθέτη.
Επιφυλακτικοί οι συνήγοροι των καταναλωτών
O Φλόριαν Γκλάτσνερ της γερμανικής Ομοσπονδίας Οργανώσεων και Ενώσεων Καταναλωτών (vzbv) τονίζει πως η ομοσπονδία επικρίνει γενικώς «την παρακολούθηση και τη δημιουργία προφίλ των χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς». Ωστόσο το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν προκύπτει μονάχα σε μια τεχνολογία όπως αυτή των third-party-cookies. Οι διαφημίσεις είναι ενίοτε μάλιστα ειδικά προσαρμοσμένες στις αδυναμίες των καταναλωτών, γεγονός που «θέτει σε κίνδυνο την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής, επιτρέπει τη χειραγώγηση και ευνοεί τις διακρίσεις».
Ακόμη, οι καταναλωτές δεν είναι συχνά σε θέση να αντιληφθούν τι εύρος και ποιες συνέπειες μπορεί να έχει τυχόν συγκατάθεσή τους. «Η αγορά των διαδικτυακών διαφημίσεων και οι τεχνολογίες πίσω από αυτήν (όπως για παράδειγμα το privacy-sandbox) είναι υπερβολικά περίπλοκες, αδιαφανείς και ελέγχονται δύσκολα», εξηγεί ο Γκλάτσνερ. Γι’ αυτό και η vzbv τάσσεται υπέρ της συνολικής απαγόρευσης του tracking και της κατάρτισης προφίλ για διαφημιστικούς σκοπούς.
Πηγή: DW
Επιμέλεια: Γιώργος Πασσάς
- 1) Deloitte | Η Τεχνητή Νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει το μέλλον των επιχειρήσεων
- 2) Η Google ενισχύει τον ταξιδιωτικό σχεδιασμό με νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης
- 3) Ξενοδοχεία: Η εταιρία λύσεων τεχνολογίας mikos επεκτείνεται στην Ελλάδα – Πώς ανεβάζει τα έσοδα
- 4) Tripadvisor | "Φραγμός" σε 2,7 εκατ. ψεύτικες κριτικές το 2024
26/04 08:23
Φυσικοί Θησαυροί της Κρήτης: Το Φράγμα Ποταμών και το Φαράγγι Πατσού
26/04 07:16
26/04 07:13
Νέα θερμαινόμενη πισίνα υψηλών προδιαγραφών στα Χανιά, με στόχο τον αθλητικό τουρισμό
26/04 07:00
O Ελληνοαμερικανός Ντιν Σπανός φέρνει το NFL στην Ελλάδα – Οι ευκαιρίες προβολής στις ΗΠΑ
26/04 06:30
Οι Έλληνες ταξίδεψαν (πολύ!) το 2024 – Πού πήγαν, πόσα ξόδεψαν
26/04 06:14
25/04 22:51
Επανέρχεται ο γαμήλιος τουρισμός στη Σαντορίνη | Αυξημένες κρατήσεις για το 2025 και 2026
25/04 20:58
Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού Βέροιας- Νάουσας | Συνεργασία με υπ.Τουρισμού
25/04 17:49
Πελοπόννησος | 65 εκατ. ευρώ από την ΕΕ για νέες εγκαταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων
25/04 12:02
Destination by Hyatt | Ανοίγει το πολυτελές Zélia Halkidiki στην Κασσάνδρα
25/04 11:07
Olympic Holidays | Νέοι προορισμοί Κάρπαθος, Σίφνος και Αλβανία
25/04 11:01
Η Balkan Holidays σταματά τις συναλλαγές της στο Ηνωμένο Βασίλειο
25/04 10:50
Ο Πολωνός τουρ οπερέιτορ Itaka λανσάρει την αεροπορική επωνυμία Air 001
25/04 10:44
ΟΛΚΕ | Πάνω από 39.000 επισκέπτες στην Κέρκυρα το Πάσχα δια θαλάσσης
25/04 10:42
Γκρίνια για την εστίαση το Πάσχα στα Ιωάννινα – Κλειστά τα περισσότερα μαγαζιά
25/04 09:03
25/04 08:13
Η Γαστρονομική Κληρονομιά της Καλύμνου: Ανακαλύπτοντας Αυθεντικές Γεύσεις
25/04 08:06
Tμήμα του Φαληρικού Όρμου στην Περιφέρεια Αττικής για το Ανοικτό Πάρκο της Μεσογείου
25/04 07:57
25/04 07:55
Αρχαιολογικοί θησαυροί της Μακεδονίας στον φακό της Ιορδανίας
25/04 07:51
Ταξίδια εξοικείωσης για τουριστική προβολή της Αθήνας και της Σαντορίνης
25/04 07:44
25/04 07:09
25/04 07:05
Schauinsland-Reisen | Φθηνότερο all inclusive στην Τουρκία χωρίς αλκοόλ
25/04 06:10
Ξενοδοχεία | Σε φάση ανάπτυξης ο όμιλος Electra – Επενδύσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη & Κεφαλονιά
24/04 21:24
TUI | Ισχυρό άνοιγμα στην ελληνική αγορά το 2026 με 380 νέα ξενοδοχεία
24/04 18:35
24/04 15:25
MSC Cruises: Ενισχύει την παρουσία της στην Ελλάδα με 6 κρουαζιερόπλοια
24/04 12:55
24/04 12:10
Νέα πολυτελής άφιξη στην Κρήτη | Ανοίγει στις 2 Ιουνίου το JW Marriott Crete Resort & Spa
24/04 11:46
24/04 11:26
Η ισπανική τηλεοπτική εκπομπή “Viajeros Cuatro” στην Κέρκυρα
24/04 11:15
Εγκαινιάζεται σήμερα το "Peloponnese Trails": Νέο δίκτυο μονοπατιών για βιώσιμο τουρισμό
24/04 10:59
Airbnb: Η τελική τιμή εμφανίζεται πλέον στις αναζητήσεις των καταλυμάτων
24/04 10:45
Nammos Resort AMAALA: Η ελληνική πολυτέλεια ταξιδεύει στην Ερυθρά Θάλασσα
24/04 10:39
Wyndham - Soliteight | 40 ξενοδοχεία Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία
24/04 07:32
Έκθεση στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ζακύνθου από τη συλλογή του Αναστάσιου Λιάσκου
24/04 07:30
Βαλεαρίδες: Πώς ο «πράσινος» φόρος μπορεί να φέρει πίσω τους εργαζόμενους στον τουρισμό
24/04 07:15
Επιτροπές τουριστικής ανάπτυξης των δήμων Αργοστολίου, Ηγουμενίτσας και Κασσάνδρας
24/04 07:15
Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης: Οι όροι παραχώρησης χώρων για εκδηλώσεις
24/04 07:10
Αποφάσεις για 6 ξενοδοχεία σε Ρόδο, Χαλκιδική, Κω, Ζάκυνθο και Κρήτη
24/04 07:05
24/04 06:51
O Δήμος Χανίων στο Φεστιβάλ «Από την Κρήτη στη Σίδη» στην Τουρκία
24/04 06:32
Σε πλήρη εξέλιξη το σχέδιο για την προστασία της βιοποικιλότητας στο Ελαφονήσι
24/04 06:10
Περιφέρεια Κρήτης | Διασύνδεση των Μινωικών Ανακτορικών Κέντρων με τους αρχαιολογικούς χώρους
24/04 06:05
Στην Τανζανία το Περιφερειακό Φόρουμ Γαστρονομικού Τουρισμού για την Αφρική
24/04 06:05
Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας: Δράσεις τουριστικής προβολής σε Πολωνία και Μέση Ανατολή
24/04 06:05
23/04 22:44
23/04 19:20
Διονυσίου Αρεοπαγίτου: Ένας περίπατος πολιτισμού στην καρδιά της Αθήνας
23/04 18:20
Ρεκόρ συμμετοχών στον Διεθνή Διαγωνισμό Ελαιολάδου ΑΤΗΕΝΑ | Χανιά 8 - 10 Μαΐου
23/04 15:57
Γαστρονομία με άρωμα Michelin στις πτήσεις Air France από ΗΠΑ
23/04 15:31
WTTC | Το Ηνωμένο Βασίλειο χάνει τουριστικά έσοδα λόγω κυβερνητικών πολιτικών
23/04 15:13
23/04 14:45
Booking.com | Όχι στον περιορισμό των τουριστών, ναι σε επενδύσεις υποδομών
23/04 14:14
23/04 13:55
Στις τελευταίες θέσεις για Millennials η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και η Λευκωσία
23/04 13:49
Δυναμική παρουσία της Θεσσαλονίκης στην Παγκόσμια Σύνοδο Κορυφής Τουρισμού στο Χονγκ Κονγκ
23/04 12:16
Αναπτυξιακός | τροποποίηση: 12 καθεστώτα κρατικών ενισχύσεων σε επενδυτικά σχέδια
23/04 11:59
Κρουαζιέρα | Διπλασιάζει το μερίδιό της η Τουρκία, νέες ευκαιρίες για ελληνικά λιμάνια
23/04 11:26
23/04 10:47
ΣτΕ: Δικαίωση των διαχειριστών για το τέλος επιτηδεύματος ανά ακίνητο Airbnb
23/04 08:31
Από τα Φαλάσαρνα στο Ελαφονήσι: Ένας Μαγευτικός Δρόμος στη Δυτική Κρήτη
23/04 07:54
Καζίνο Ρόδου: Έγκριση για ξύλινη πλατφόρμα στην παραλία μπροστά από το Grande Albergo delle Rose
23/04 07:37
Επίσκεψη Χάρη Θεοχάρη στην Κροατία – Στο επίκεντρο ο βιώσιμος τουρισμός
23/04 07:05
Πώς να κάνετε το ChatGPT... τον καλύτερο πωλητή του ξενοδοχείου σας
23/04 06:51
Επιτροπές τουριστικής ανάπτυξης και προβολής των δήμων Πλατανιά, Ιεράπετρας και Αγίου Βασιλείου
23/04 06:47
Η Phāea στους ιδρυτικούς εταίρους της πρωτοβουλίας για τη διαχείριση αποβλήτων
23/04 06:46
23/04 06:39
Προετοιμασία του οικισμού Κιονίων για την τουριστική περίοδο: Ένα παράδειγμα προς μίμηση
23/04 06:25
Ενισχύσεις για την αναβάθμιση της τουριστικού καταφυγίου Αστακού και της Μαρίνας Αλίμου
23/04 06:10
Φρένο στα ακριβά ταξίδια των Αμερικανών: Ο φόβος ύφεσης αλλάζει τις συνήθειες
23/04 06:05
Περιφέρεια Αττικής | Σε πλήρη εξέλιξη το σχέδιο καταπολέμησης των κουνουπιών
23/04 06:05
Η online φήμη καθορίζει την επιτυχία ενός ξενοδοχείου – Τι να κάνετε και τι να αποφύγετε
22/04 18:16
Oλοκληρώνεται η δράση της περιφέρειας Κρήτης «Πάμε για… Χόρτα»
22/04 18:10
Ελληνικός τουρισμός: Μείωση των εισπράξεων από Γαλλία και Γερμανία το α’ δίμηνο
22/04 14:52
22/04 14:26
Τουρισμός | Η νοσταλγία καθοδηγεί τις ταξιδιωτικές επιλογές των Βρετανών
22/04 14:10
«Η Τέχνη είναι η Γλώσσα μας»: Καμπάνια για τα 70 χρόνια Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
22/04 13:48
ΕOT Κίνας | Β2Β συναντήσεις με τους t.os της Chengdu - Πτήσεις προς την Αθήνα τον Ιούνιο
22/04 11:59
Τουρισμός | Ρεκόρ στις πτήσεις με αερόστατο στην Τουρκία το 2024
22/04 11:47
Yπερσύγχρονο συνεδριακό κέντρο στο Theartemis Palace Hotel στο Ρέθυμνο - επίσκεψη Κεφαλογιάννη
22/04 10:29
Ταξίδια για όλα τα βαλάντια το 2025 | Οι 15 πιο φθηνές και οι 15 πιο ακριβές χώρες
22/04 09:32
Αποφάσεις για 7 ξενοδοχεία σε Ρόδο, Μύκονο, Κω, Κάρυστο, Σύβοτα και Αμφιλοχία
22/04 09:28
Δήμος Ζαγορίου: Συνεργασία με το Impact Hub Athens για βιώσιμο τουρισμό και καινοτομία στο Δεμάτι
22/04 07:21
Επιτροπές τουριστικής ανάπτυξης των δήμων Ξάνθης, Τοπείρου και Κιλκίς
22/04 07:10
22/04 07:00
Νέα ξενοδοχειακά openings για την DHR Services και την Domotel
22/04 06:50
22/04 06:45
Κως: Νέες διαφημιστικές καμπάνιες με Jet2 και National Geographic Traveller UK
22/04 06:42
22/04 06:19
Imbros Trail Run & Hike 2025: Αθλητικός φόρος τιμής στην Ιστορία των Σφακίων
22/04 06:05
Παγκόσμια αεροπορική κίνηση: Κοντά στο ορόσημο των 10 δισ. επιβατών
21/04 19:12
Θρησκευτικός τουρισμός | Το πανεπιστήμιο του Παλέρμο έρχεται στην Παναγία τη Ναυπακτιώτισσα
21/04 12:15
21/04 08:35
Η Τεχνητή Νοημοσύνη στο επίκεντρο της Arabian Travel Market 2025
21/04 07:52
Τι αλλαγές φέρνει ο νέος κανονισμός για τις αποζημιώσεις πτήσεων στην ΕΕ
21/04 07:35
Μνημόνιο συνεργασίας Αναπτυξιακής Αθήνας με Πανεπιστήμιο Πειραιώς για τον τουρισμό
21/04 07:28
Ηχοπερίπατος στο γεωπάρκο της Σητείας: Μια διαφορετική εμπειρία εξερεύνησης στην Κρήτη
20/04 07:46
Ευρωπαίοι εργοδότες υπέρ της δημιουργίας «Δεξαμενής Ταλέντων της ΕΕ»
Επανέρχεται ο γαμήλιος τουρισμός στη Σαντορίνη | Αυξημένες κρατήσεις για το 2025 και 2026
Νέα θερμαινόμενη πισίνα υψηλών προδιαγραφών στα Χανιά, με στόχο τον αθλητικό τουρισμό
Φυσικοί Θησαυροί της Κρήτης: Το Φράγμα Ποταμών και το Φαράγγι Πατσού
O Ελληνοαμερικανός Ντιν Σπανός φέρνει το NFL στην Ελλάδα – Οι ευκαιρίες προβολής στις ΗΠΑ
Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού Βέροιας- Νάουσας | Συνεργασία με υπ.Τουρισμού
Γκρίνια για την εστίαση το Πάσχα στα Ιωάννινα – Κλειστά τα περισσότερα μαγαζιά
Πελοπόννησος | 65 εκατ. ευρώ από την ΕΕ για νέες εγκαταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων
Οι Έλληνες ταξίδεψαν (πολύ!) το 2024 – Πού πήγαν, πόσα ξόδεψαν
Αρχαιολογικοί θησαυροί της Μακεδονίας στον φακό της Ιορδανίας
TUI | Ισχυρό άνοιγμα στην ελληνική αγορά το 2026 με 380 νέα ξενοδοχεία
Destination by Hyatt | Ανοίγει το πολυτελές Zélia Halkidiki στην Κασσάνδρα
Olympic Holidays | Νέοι προορισμοί Κάρπαθος, Σίφνος και Αλβανία
Ο Πολωνός τουρ οπερέιτορ Itaka λανσάρει την αεροπορική επωνυμία Air 001
Η Balkan Holidays σταματά τις συναλλαγές της στο Ηνωμένο Βασίλειο
ΟΛΚΕ | Πάνω από 39.000 επισκέπτες στην Κέρκυρα το Πάσχα δια θαλάσσης
Η Γαστρονομική Κληρονομιά της Καλύμνου: Ανακαλύπτοντας Αυθεντικές Γεύσεις
Ξενοδοχεία | Σε φάση ανάπτυξης ο όμιλος Electra – Επενδύσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη & Κεφαλονιά
Tμήμα του Φαληρικού Όρμου στην Περιφέρεια Αττικής για το Ανοικτό Πάρκο της Μεσογείου
Schauinsland-Reisen | Φθηνότερο all inclusive στην Τουρκία χωρίς αλκοόλ
Ταξίδια εξοικείωσης για τουριστική προβολή της Αθήνας και της Σαντορίνης
( 0 )