Social Media in Tourism 2019: Αυξάνοντας τη φήμη του brand

Α Decrease font Enlarge font
Social Media in Tourism 2019: Αυξάνοντας τη φήμη του brand

Η διαδικασία της απόφασης ταξιδιού έχει αλλάξει δραματικά, τα ταξίδια αναψυχής έχουν μετατραπεί σε ταξίδια εμπειριών, σε μια αγορά άκρως ανταγωνιστική όπου κάθε λεπτομέρεια μετράει. Τα social media πυροδοτούν το ενδιαφέρον για ταξίδια αυξάνοντας τις δαπάνες ταξιδιού παγκοσμίως. 

Στο συνέδριο Social Media in Tourism 2019, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 21 Ιανουαρίου, από την Boussias Communication στο Domotel Kastri, έμπειροι διεθνείς και Έλληνες ομιλητές μοιράστηκαν όλες τις νέες τάσεις, τις εξελίξεις, τις καλές πρακτικές, τα tips και τα μυστικά, σχετικά με το πώς αξιοποιούνται τα social media για την αποτελεσματική προβολή των τουριστικών επιχειρήσεων, πετυχαίνοντας μεγαλύτερη προσέλκυση ταξιδιωτών/ πελατών.

Στην πρώτη ενότητα του συνεδρίου «Κύριες τάσεις στην τουριστική αγορά με την επέλαση των social media – Το διεθνές και ελληνικό περιβάλλον», ο Polle de Maagt, Digital & social media ambassador, παρουσίασε εμπειρίες συνεργασίας με παγκόσμιους κολοσσούς (KLM) και startups (SurpriseMe London) 

Ο Silvar Laasik, Creative Director και ο Erkki Tuisk, Account Director της Zavod BBDO παρουσίασαν τα μυστικά και τη συνταγή επιτυχίας της καμπάνιας The Estonian Stress Buster & Deepest Roots by Visit Estonia, μια από τις 8 shortlisted καμπάνιες για Καλύτερη Προβολή Εθνικού Οργανισμού στα περίφημα Διεθνή Βραβεία Λονδίνου 2018. Η καμπάνια που πραγματοποιήθηκε μόνο στα social media, πέτυχε 220.000 contacts σε 130 χώρες. 

Από την πλευρά της Ελλάδας, η Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece και ο Αλέξης Γαληνός, Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ) επικοινώνησαν στους συμμετέχοντες του συνεδρίου τις δράσεις των δύο αυτών φορέων που έχουν στόχο το social engagement και τελικά την αύξηση των επισκεπτών, ενώ ο Γιώργος Κουτσοκώστας από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης του ΙΝΣΕΤΕ αναφέρθηκε στη σημασία της εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης των στελεχών του τουρισμού για να είναι πάντα το παραγόμενο έργο του επίκαιρο και αποτελεσματικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Digital Marketing Masterclass έχει πραγματοποιηθεί 12 φορές από το 2015 μέχρι σήμερα, σε 9 διαφορετικές πόλεις ενώ το 2019 το ΙΝΣΕΤΕ θα πραγματοποιήσει 60 σεμινάρια σε 14 πόλεις σε όλη την Ελλάδα.

Ο Ορέστης Ανδριάνης, Industry Manager Travel της Google, επεσήμανε ότι τα ξενοδοχεία πλέον δεν πωλούν μόνο ένα δωμάτιο, αλλά ένα ταξίδι, μια εμπειρία, ένα συναίσθημα και αυτό πρέπει να αντανακλάται στα κανάλια τους στα social media αλλά και στο website τους, προκειμένου να παίρνουν απευθείας κρατήσεις, παρακάμπτοντας τους ενδιάμεσους (Online Travel Agents, tour operators, κ.λπ.). Μάλιστα έχει καταγραφεί ότι πριν την κράτηση ενός ταξιδιού, ο χρήστης κάνει 44 touch points (σημεία αλληλεπίδρασης του χρήστη με μια εταιρεία, είτε κατά πρόσωπο, είτε μέσω ιστοσελίδας, εφαρμογής, μέσων κοινωικής δικτύωσης, είτε μέσω οποιασδήποτε μορφής επικοινωνίας). Χρειάζονται προσωποποιημένες πληροφορίες προκειμένου ο ενδιαφερόμενος να βρει εύκολα σε μια αναζήτηση αυτό που χρειάζεται ενώ οι ταξιδιώτες δεν επικεντρώνονται στο brand αλλά στις υπηρεσίες. 

Ο Rafael Hagouel της Zootle παρουσίασε τη δυνατότητα που δίνει η εταιρεία στους πελάτες ενός ξενοδοχείου να έχουν πρόσβαση στο wi-fi μέσω login σε Facebook, email, twitter. Το εργαλείο αυτό παρέχει στον ξενοδοχείο σημαντικά στατιστικά για τους πελάτες του (φύλο, ηλικία, ημερομηνία γέννησης, χρόνος παραμονής στο ξενοδοχείο, κ.λπ.) ενώ μπορεί να τους προτρέψει να κάνουν reviews κατά τη διάρκεια παραμονής στο ξενοδοχείο. 

Στη δεύτερη ενότητα «Οι εξελίξεις στις κοινωνικές πλατφόρμες. Πώς να αυξήσετε brand awareness, κρατήσεις, πωλήσεις και θετικά reviews», η Dawn Gribble, Founder & CEO της Virtual Solutions έδωσε χρήσιμες συμβουλές για την παρουσία των εστιατορίων στα social media ενώ αντίστοιχες συμβουλές έδωσε για τα ξενοδοχεία η Τίνα Μιχαηλίδου, Hotel’s Communication Strategy & Digital Media Director. Το βασικό στοιχείο είναι η δημιουργία εμπειρίας, το πρωτότυπο περιεχόμενο και ανάδειξη του συναισθήματος. Ειδικά σε ό,τι αφορά τις πληρωμένες αναρτήσεις, η κα Μιχαηλίδου τόνισε ότι βοηθούν να επιλέξει κάποιος τον πελάτη που θέλει να έχει και αυτό μπορεί να επιτευχθεί με Google ads, Facebook ads αλλά και με τη φιλοξενία των κατάλληλων influencer-bloggers. 

Ο Πάνος Λαδάς, SEO expert, τόνισε τη σημασία του κατάλληλου SEO στο site μιας επιχείρησης, για το οποίο βασικές προϋποθέσεις είναι η ύπαρξη υψηλής τεχνολογίας, πλούσιου περιεχομένου και κατάλληλων links. Επιπλέον, τόνισε ότι το site θα πρέπει να είναι mobile friendly, να είναι ασφαλές (https) και να φορτώνει πολύ γρήγορα. 

Ο Sam Brookes, Business Director της Seen Connects, ασχολήθηκε ιδιαίτερα με το Instagram και τη δύναμη της εικόνας, δίνοντας πρακτικές συμβουλές για δημιουργία πρωτότυπου περιεχομένου σε αυτό το μέσο κοινωνικής δικτύωσης. 

Τέλος, ο Jonas Carlson Almqvist, Tech Lead Digital in Destination της Thomas Cook Northern Europe, παρουσίασε τις δυνατότητες που προσφέρει το site της εταιρείας στους ταξιδιώτες, με όλες τις εφαρμογές να είναι ενσωματωμένες, ακόμα και η κράτηση αεροπορικού εισιτηρίου και η αποθήκευση του boarding pass. 

Στην 3η ενότητα «Innovation & Social Media case studies από επιτυχημένες επιχειρήσεις εστίασης & τουρισμού: πρόκληση, λύση, αποτέλεσμα», παρουσιάστηκαν τα case studies του Costa Navarino, του Hilton Athens, του Spetses Marathon, του Tweed Run ενώ στο πάνελ που ακολούθησε, με συντονιστή τον Αποστόλη Αϊβαλή, CEO της KnowCrunch εξετάστηκε το ποιά digital κανάλια, εργαλεία και στρατηγικές φέρνουν τελικά πελάτες, κρατήσεις και ενισχύουν το brand awareness των ξενοδοχείων ή των προορισμών. 

Το συνέδριο έκλεισε με δύο bonus sessions: Super high tech, immerse media, virtual reality και Workshop on positive reviews & more table bookings for restaurants & bars

  1. 20/04 13:07

    Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Ηγουμενίτσας

  2. 20/04 13:05

    Ανάδειξη της Δράμας ως City Break προορισμός

  3. 20/04 12:58

    4ος Ποδηλατικός Γύρος Κρήτης The Tour of Crete Cycling Challenge

  4. 19/04 19:52

    ΥΠΠΟ: Αποκατάσταση της αντικεραυνικής εγκατάστασης στην Ακρόπολη

  5. 19/04 16:24

    ΠΟΞ: "Απαγορευμένη" η χρήση αιγιαλού από τα ξενοδοχεία με το νέο νομοσχέδιο

  6. 19/04 16:15

    ΥΠΑ: Δεν μετακινήθηκε εξοπλισμός ελέγχου επιβατών από το αεροδρόμιο Καβάλας

  7. 19/04 16:12

    Αναπληρώνονται τα δρομολόγια της γραμμής που εξυπηρετεί το πλοίο ΠΡΕΒΕΛΗΣ

  8. 19/04 15:22

    Thomas Cook: Νέα υπηρεσία τσεκ ιν αποσκευών από το σπίτι

  9. 19/04 13:54

    Τουρισμός: Ποιες είναι προσδοκίες των Βρετανών στις διακοπές

  10. 19/04 13:48

    Γερμανικός τουρισμός: Ένα ακόμη δυνατό τουριστικό καλοκαίρι

  11. 19/04 13:08

    ΠΟΞ: Τουριστική κίνηση δύο ταχυτήτων στα ξενοδοχεία το Πάσχα- Σταθερές οι τιμές

  12. 19/04 12:58

    Συνάντηση για τις αναπτυξιακές προοπτικές του λιμένα Βόλου

  13. 19/04 12:42

    Δύο νέα ξενοδοχεία Design Hotels ανοίγουν φέτος στην Ελλάδα

  14. 19/04 12:28

    +41% οι ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο φέτος!

  15. 19/04 11:39

    Αποκατάσταση του φωτισμού στο Άλσος Ευελπίδων

  16. 19/04 10:48

    Υποθαλάσσιο μουσείο στην Αλόννησο

  17. 19/04 10:37

    Άδειες για πλωτές εξέδρες σε Πόρτο Χέλι και Κέρκυρα

  18. 19/04 10:35

    Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής Δίου- Ολύμπου

  19. 19/04 10:22

    Κέντρο Τουριστικής Προβολής στο Δήμο Πύλης Τρικάλων

  20. 19/04 10:20

    Ξένοι φοιτητές στην Κρήτη

  21. 19/04 10:16

    Πολυχώρος επιχειρηματικότητας, καινοτομίας και πολιτισμού στη Λάρισα

  22. 18/04 19:38

    Άνοιξε για τους επισκέπτες η Ακρόπολη

  23. 18/04 17:12

    Άφιξη του πρώτου ιδιωτικού υδροπλάνου στα Ιωάννινα

  24. 18/04 17:09

    Athens Marriott: Συμμετοχή στον φιλανθρωπικό αγώνα No Finsh Line

  25. 18/04 17:04

    Τουλάχιστον 3.000 επισκέπτες στη 13η έκθεση East Med Yacht Show στη Μαρίνα Ζέας

  26. 18/04 16:46

    ΕΞΑ-ΑΑ: Αρνητικές οι επιδόσεις των αθηναϊκών ξενοδοχείων το α' τρίμηνο

  27. 18/04 16:44

    Οι Βρετανοί επιλέγουν προορισμό διακοπών από τη μεγάλη οθόνη

  28. 18/04 15:29

    Βιώσιμη φιλοξενία: Οικολογικές τάσεις και συμβουλές για ξενοδοχεία

  29. 18/04 15:06

    Ανακάμπτει ο μαθητικός τουρισμός στη Ρόδο

  30. 18/04 14:15

    ΝΔ: Πλαίσιο για Πολυκεντρική Τουριστική Ανάπτυξη

  31. 18/04 14:05

    Booking.com: Ο αειφόρος τουρισμός ζητούμενο για τους ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο

  32. 18/04 14:01

    ΣΕΤΕ: Βραβείο για την καμπάνια «Τουρισμός Αξία για όλους»

  33. 18/04 13:16

    Κέρκυρα: Παρατήρηση και καταγραφή ειδών πεταλούδας

  34. 18/04 12:59

    Λουκέτο στην ινδική εταιρία Jet Airways

  35. 18/04 12:58

    Έρευνα: Πιο χαρούμενοι με τη ζωή τους οι αυθόρμητοι ταξιδιώτες

  36. 18/04 12:50

    Εκκένωση της Ακρόπολης σήμερα το μεσημέρι με τις πρώτες σταγόνες βροχής- τι λέει το Υπ.Πολιτισμού

  37. 18/04 12:22

    Φριχτός θάνατος δύο Βρετανών τουριστών στη Σαντορίνη

  38. 18/04 12:17

    Αντίστροφη μέτρηση για τη διάσωση της Alitalia

  39. 18/04 12:13

    Παναγία των Παρισίων: Αλλαγές στις ξεναγήσεις αλλά ο τουρισμός της πόλης δεν επηρεάστηκε

  40. 18/04 11:52

    PHĀEA Resorts, η νέα ονομασία του ομίλου Sbokos Hotel

  41. 18/04 11:47

    Επίσκεψη του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ

  42. 18/04 11:44

    Norwegian: Νέα προγράμματα κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά το 2021

  43. 18/04 10:29

    Ελεύθερη σήμερα η είσοδος σε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους

  44. 18/04 10:18

    «Ωριμάζουν» τον διαγωνισμό για το Ξενία Χίου

  45. 18/04 10:13

    Αναπτυξιακό Συνέδριο Δήμου Ιστιαίας-Αιδηψού

  46. 18/04 10:10

    Μη δασικές εκτάσεις σε ξενοδοχεία στην Κρήτη

  47. 18/04 10:07

    Διαγωνισμός για την οργάνωση καλλιτεχνικών δράσεων στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

  48. 18/04 09:56

    Από τις 10-13 Μαΐου το εφετινό East Med Yacht Show

  49. 18/04 09:54

    Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος για την παραχώρηση 23 αεροδρομίων

  50. 17/04 18:44

    Στην τουριστική αγορά του Κατάρ η Περιφέρεια Αττικής

  51. 17/04 18:30

    Κεραυνός χτύπησε σήμερα την Ακρόπολη- 4 ελαφρά τραυματίες

  52. 17/04 18:25

    Διακεκριμένοι Ρώσοι Κοσμοναύτες στο Creta Maris

  53. 17/04 17:26

    Corendon Airlines Europe: Δεκάδες νέες πτήσεις προς Ρόδο, Χανιά και Ηράκλειο το 2019

  54. 17/04 16:00

    Τουρισμός Πολυτελείας: To Four Seasons Astir Palace διεκδικεί θέση πρωταγωνιστή στη Μεσόγειο

  55. 17/04 15:25

    Corendon Airlines: Πτήσεις προς Ηράκλειο, Ρόδο και Κω από Βρέμη

  56. 17/04 15:12

    Προβολή της Ρόδου στη δυτική ακτή της Αμερικής

  57. 17/04 13:09

    Νυρεμβέργη: Έως 8 εβδομάδες το χρόνο η τουριστική μίσθωση σπιτιών

  58. 17/04 11:59

    Παράνομο καζίνο στην Αθήνα εντόπισε η Αστυνομία

  59. 17/04 11:32

    Δύο ακόμη ξενοδοχεία από την «Lemonakis A.E.»- το ένα στην Αθήνα

  60. 17/04 11:17

    Τουρισμός: Οι νέες τάσεις και καινοτομίες σε εκδήλωση του Ο.Τ. Θεσσαλονίκης

  61. 17/04 10:55

    Στην αλυσίδα Luxury Collection της Marriott το ξενοδοχείο Parklane στην Κύπρο

  62. 17/04 10:16

    Άδειες για γεωτρήσεις σε τουριστικές επιχειρήσεις και ξενοδοχεία

  63. 17/04 10:11

    Kέρδη για την πορτογαλική Sonae Sierra από το Fashion City Outlet στη Λάρισα

  64. 17/04 10:06

    Γιορτή κρασιού Δραμοινογνωσία στη Δράμα

  65. 17/04 10:04

    Δήμος Σαρωνικού: To νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής

  66. 17/04 10:01

    «Τα παιδία παίζει» στους αρχαιολογικούς χώρους και στα ξενοδοχεία της Κρήτης

  67. 17/04 01:31

    Παραιτήσεων συνέχεια στον ΕΟT…

  68. 16/04 16:44

    Παρουσίαση του τουριστικού προϊόντος της K. Μακεδονίας στην 3η GREEK TRAVEL SHOW

  69. 16/04 16:42

    Παρουσίαση του Film Office της Περιφέρειας K. Μακεδονίας

  70. 16/04 16:39

    Marketing Greece: Σύμπραξη για την προβολή της Καβάλας-Θάσου

  71. 16/04 16:29

    Ένας χρόνος πτήσεων της Cyprus Airways στην Αθήνα

  72. 16/04 16:13

    Παναγία των Παρισίων: Θα επηρεάσει η πυρκαγιά τον τουρισμό του Παρισιού;

  73. 16/04 15:55

    FedHATTA: Μόνο με πρωτοβουλίες του ιδιωτικού τομέα μπορεί να ανθίσει ο τουρισμός στην Α. Μεσόγειο

  74. 16/04 15:04

    Περιφέρεια Κρήτης: Τρία νέα έργα πολιτισμού στο ΕΣΠΑ

  75. 16/04 14:47

    Η Ρόδος αγαπημένος προορισμός και των Ελλήνων τουριστών

  76. 16/04 14:39

    Η «Άκτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ» προτιμητέος επενδυτής για τη μαρίνα Αλίμου

  77. 16/04 14:11

    ΑΒΤΑ: 3 εκατ. Βρετανοί θα ταξιδέψουν για το Πάσχα- Ζήτηση για κρουαζιέρες στην Ελλάδα

  78. 16/04 12:49

    24ωρη απεργία της ΠΝΟ την Πρωτομαγιά

  79. 16/04 12:25

    Κυκλοφορεί το νέο Athens Map

  80. 16/04 12:05

    Βράβευση ξενοδοχείων στη γιορτή CHC Golden Night 2019

  81. 16/04 12:00

    Πράσινος Ημιμαραθώνιος Αγώνας Δρόμου στη Λευκάδα

  82. 16/04 11:51

    Ξενοδοχεία: Ποιές υπηρεσίες τεχνολογίας προτιμούν οι περισσότεροι επισκέπτες

  83. 16/04 11:50

    9% περισσότεροι επιβάτες στα ελληνικά αεροδρόμια το α΄τρίμηνο

  84. 16/04 11:29

    Airbnb: Φορολογία ανάλογη των διαδικτυακών επιχειρήσεων στις ΗΠΑ

  85. 16/04 11:26

    Μαρίνα Ναυπλίου: Ένα σημαντικό έργο στην ιστορική πρωτεύουσα της Ελλάδας

  86. 16/04 10:54

    Place Branding: Εργαλείο για τους Δήμους να προσελκύσουν επενδύσεις

  87. 16/04 10:27

    Ενημέρωση για τις αγορές από τους Δήμους Μήλου, Πάρου, Αστυπάλαιας, Σύρου και Καβάλας

  88. 16/04 10:11

    Θρήνος για την Παναγία των Παρισίων

  89. 16/04 09:55

    Πληρωμές επιχορηγήσεων σε ξενοδοχεία

  90. 16/04 09:52

    Κορεατικό κανάλι στην Κρήτη για την προώθηση του περιηγητικού τουρισμού

  91. 16/04 09:50

    Πορτογαλία: Κίνητρα για τον επαναπατρισμό των μεταναστών της κρίσης

  92. 16/04 09:48

    Ο εγχώριος τουρισμός κύριος στόχος στο νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Βέροιας

  93. 15/04 19:10

    Ε.Ξ.Θεσσαλονίκης: Προβληματίζει η ανασφάλεια των επισκεπτών

  94. 15/04 16:06

    Π. Τατούλης: To IRONMAN θέτει την Πελοπόννησο στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος

  95. 15/04 15:22

    Περιφέρεια Κρήτης: Συναυλία στο Παρίσι με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Χανίων & την UNESCO

  96. 15/04 15:20

    Η Πάρος στην έκθεση Greek Travel Show

  97. 15/04 14:57

    H Thomas Cook παραδέχεται ότι παραβίασε τους όρους δανεισμού της

  98. 15/04 14:45

    Τοπική ΣΣΕ για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους του Ηρακλείου μετά από 5 χρόνια

  99. 15/04 13:35

    Υποδοχή στους Φινλανδούς τουρίστες στη Ρόδο για τον Μαραθώνιο

  100. 15/04 13:31

    FedHATTA: Μεγάλες προοπτικές στην ισπανική αγορά- Επαφές τουριστικών γραφείων με Ισπανούς t.o's