ΤripAdvisor: O ρόλος των γραπτών μηνυμάτων στη ψηφιακή επικοινωνία του τουρισμού

Α Decrease font Enlarge font
ΤripAdvisor: O ρόλος των γραπτών μηνυμάτων στη ψηφιακή επικοινωνία του τουρισμού

To TripAdvisor δημοσιοποίησε ένα άρθρο της Travel Blogger Ηelen Anne Travis, η οποία αναλύει  πως τα γραπτά μηνύματα με ποσοστό ανάγνωσης 98% συμβάλλουν στην ψηφιακή επικοινωνία του τουρισμού.

Το άρθρο έχει ως εξής:

Ενώ πολλές επωνυμίες του κλάδου της φιλοξενίας αναζητούν τις τελευταίες τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προβάλλοντας μέσω Twitter ή Snapchat πώς έκλεψαν τις καρδιές των πελατών τους, εύκολα παραβλέπουν ίσως την απλούστερη μορφή ψηφιακής επικοινωνίας: το γραπτό μήνυμα.

Απλό και σίγουρο. Αλλά αυτός είναι ο λόγος που το κάνει τόσο ισχυρό. Λάβετε υπόψη τα εξής:

-Τουλάχιστον 4 δις. άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους για να στέλνουν γραπτά μηνύματα.

-Για τις εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων δεν χρειάζεται οι χρήστες να κατεβάσουν κάποια νέα εφαρμογή για κινητές συσκευές ή να δημιουργήσουν ένα ακόμα προφίλ σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

-Σύμφωνα με την αναφορά του TripBarometer για τους Συνδεδεμένους Ταξιδιώτες από το TripAdvisor, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν τα κινητά τους για να προγραμματίσουν τις διακοπές τους, για να κάνουν κράτηση για κάποιο κατάλυμα ή για κάποια ταξιδιωτική δραστηριότητα.

Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε πώς οι εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε και να προσελκύσετε αυτούς τους πελάτες γνώστες των κινητών τηλεφώνων.

Πώς λειτουργεί μια εκστρατεία μέσω γραπτών μηνυμάτων

Οι εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό όπως η προσέγγιση μέσω email. Δημιουργείτε μία λίστα παραληπτών. Τους στέλνετε μηνύματα. Προσπαθείτε να αυξήσετε την απόδοσή σας.

Όπως ισχύει και για τα email, κάθε χώρα έχει δικούς της κανόνες και κανονισμούς σχετικά με τον τρόπο επικοινωνίας με τους συνδρομητές. Οι συνδρομητές πρέπει να επιλέξουν να λαμβάνουν μηνύματα και θα πρέπει επίσης να υπάρχει μια συγκεκριμένη διαδικασία για την κατάργηση της εγγραφής. Αυτό βοηθά τους πελάτες των οποίων οι πάροχοι χρεώνουν τα γραπτά μηνύματα να αποφεύγουν ανεπιθύμητα έξοδα.

Ωστόσο, εκεί που διαφέρουν οι εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων από εκείνες μέσω email είναι η ευκαιρία προσέλκυσης. Τα γραπτά μηνύματα έχουν ποσοστό ανάγνωσης 98%, ενώ ακόμα και οι πιο δυνατές εκστρατείες μέσω email πετυχαίνουν στην καλύτερη περίπτωση ένα 30%.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα των γραπτών μηνυμάτων είναι ότι τα πάντα μπορούν να γίνουν στην ίδια πλατφόρμα. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι θέλετε να καλέσετε τους πελάτες σε κάποια ειδική εκδήλωση. Στείλατε μια πρόσκληση μέσω email, αλλά προκείμενου οι χρήστες να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους μέσω RSVP θα πρέπει να εγγραφούν μέσω μιας εξωτερικής ηλεκτρονικής φόρμας.

Με την αποστολή γραπτού μηνύματος, το μόνο που χρειάζεται είναι μια απάντηση με «ναι» ή «όχι».

Πώς χρησιμοποιούν τα εστιατόρια τις εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων

Για να μάθω περισσότερα σχετικά με τις εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων στον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας, επικοινώνησα με τον Bobby Angilella, Γενικό Διευθυντή Ανάπτυξης Εργασιών της πλατφόρμας γραπτών μηνυμάτων μάρκετινγκ SlickText.com. Ανάμεσα στους μεγαλύτερους πελάτες της πλατφόρμας βρίσκονται εστιατόρια.

Πρόσφατα η SlickText συνεργάστηκε με την αμερικανική αλυσίδα Wing City Grill. Οι δύο επιχειρήσεις της επωνυμίας ήθελαν να αυξήσουν τις εγγραφές της λίστας για γραπτά μηνύματα και ανέπτυξαν ένα πρόγραμμα το οποίο ενθάρρυνε την επιστροφή των επισκεπτών μέσω ειδικών εκδηλώσεων και αποκλειστικών προσφορών.

Το πρώτο βήμα ήταν η διεύρυνση της υπάρχουσας βάσης συνδρομητών του Wing City Grill. Οδηγίες σχετικά με την εγγραφή, δηλ. «στείλτε JOIN στο 12345», προωθούνταν στις επιτραπέζιες πινακίδες των εστιατορίων, στις ψηφιακές επιγραφές ακόμα και στο πίσω μέρος από τις ντουζιέρες.

«Δεν υπήρχε καμία προφορική εμπλοκή από μεριάς των εργαζομένων» δήλωσε ο Angilella. «Ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης θέλησε να πραγματοποιήσει την εκστρατεία χωρίς να αποσπάσει την προσοχή των εργαζομένων ή των εκπροσώπων της διεύθυνσης.»

Όσοι επέλεγαν να συμμετάσχουν στη λίστα λάμβαναν αμέσως ένα κουπόνι αξίας 1,80 ευρώ και έπαιρναν μέρος στην εβδομαδιαία κλήρωση για μία δωροκάρτα αξίας 23 ευρώ από τα Wing City Grill. Η αλυσίδα χρησιμοποίησε επίσης την πλατφόρμα της SlickText για να συγκεντρώσει διευθύνσεις email και ημερομηνίες γενεθλίων.

Ανά μερικές εβδομάδες το εστιατόριο έστελνε μια αποκλειστική προσφορά για όσους βρίσκονταν στη λίστα, ενώ οι συνδρομητές δελεάζονταν επίσης με ειδικές προσφορές για την ημέρα των γενεθλίων τους.

Μέσα σε δύο μήνες η επωνυμία διπλασίασε τους συνδρομητές της λίστας της. Οι πελάτες που χρησιμοποίησαν το απευθείας κουπόνι των 2 ευρώ είχαν συνήθως μεγαλύτερη ταμπέλα, είπε ο Angilella, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους υπεύθυνους να υποψιαστούν ότι η έκπτωση τους ενθάρρυνε να παραγγείλουν ορεκτικό ή ένα επιπλέον ποτό. Όποτε η επιχείρηση έστελνε γραπτό μήνυμα στο πλαίσιο κάποιας προωθητικής ενέργειας παρατηρούσαν μια απότομη αύξηση των παραγγελιών με τον κωδικό κουπονιού που περιλαμβανόταν στο μήνυμα.

«Αναμφισβήτητα τα γραπτά μηνύματα έχουν πολύ υψηλότερο ποσοστό αναγνωσιμότητας αλλά και εξαργύρωσης σε σχέση με τα email σε περιπτώσεις δελεαστικών προσφορών» λέει ο Angilella.

Εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων για ξενοδοχεία

Ωστόσο, οι εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων για ξενοδοχεία είναι μια εντελώς διαφορετική υπόθεση. Με απλά λόγια: Ο κόσμος μπορεί να βγει έξω για φαγητό κάποιες φορές τον μήνα, αλλά οι περισσότεροι ταξιδιώτες χρειάζονται δωμάτιο σε ξενοδοχείο μόνο λίγες φορές τον χρόνο. Οι πελάτες θα περιμένουν διαφορετικές υπηρεσίες γραπτών μηνυμάτων και ένα λιγότερο πιεσμένο πρόγραμμα προσέλκυσης, είπε ο Angilella.

Πρότεινε ότι τα ξενοδοχεία θα μπορούσαν να ενσωματώσουν μια πλατφόρμα γραπτών μηνυμάτων στο υπάρχον λογισμικό διαχείρισης πελατών, χρησιμοποιώντας το εργαλείο για την επιβεβαίωση των κρατήσεων. Έτσι το κατάλυμα θα μπορούσε να στέλνει ειδικές προσφορές ανά περίπου έξι μήνες.

Ένα πλάνο το οποίο θα ήθελε να δει να αποδίδει καρπούς είναι η χρήση της πλατφόρμας SlickText ως υποδοχέα γραπτών μηνυμάτων. Οι πελάτες θα μπορούσαν να λάβουν πληροφορίες από τη ρεσεψιόν χωρίς να χρειάζεται να συνδεθούν στο email τους ή να συμπληρώσουν κάποια ηλεκτρονική φόρμα. Ερωτήσεις σχετικά με κρατήσεις για δείπνο και ώρες τσεκ-ιν θα μπορούν να αποσταλούν από μέσα στο ταξί στη διαδρομή για το αεροδρόμιο, ή αμέσως πριν την απογείωση.

«Η αποστολή γραπτού μηνύματος είναι προτιμότερος τρόπος επικοινωνίας στην περίπτωση μιας απλής ερώτησης» είπε ο Angilella.

*Η Helen Anne Travis είναι συγγραφέας ταξιδιωτικών βιβλίων. Τα άρθρα της έχουν δημοσιευτεί στη Chicago Tribune, τη Huffington Post και τους Tampa Bay Times, μεταξύ άλλων έγκριτων εντύπων.

 

  1. 17/07 17:58

    Και επισήμως ο κ.Κώστας Λούλης Γενικός Γραμματέας Τουρισμού

  2. 17/07 17:34

    Algean: 100% επάνω τα πεντάστερα ξενοδοχεία στα νησιά του Ιονίου την τελευταία 5ετία

  3. 17/07 17:27

    Η “Θεσσαλονίκη των γεύσεων” στο National Geographic Food Festival του Λονδίνου

  4. 17/07 15:51

    Θετική η τουριστική αγορά της Βρετανίας στην εξαγορά της Thomas Cook από τη Fosun

  5. 17/07 14:58

    Το "Ελ. Βενιζέλος" ανέδειξε τις καλύτερες επιχειρηματικές ομάδες καινοτομίας αεροδρομίου

  6. 17/07 14:37

    Δίκτυο Πολιτισμού του Δήμου Αθηναίων

  7. 17/07 14:08

    Υπουργείο Τουρισμού: Άμεσες δράσεις για την στήριξη της Χαλκιδικής

  8. 17/07 13:06

    Airbnb: Η τιμή ενοικίασης περιλαμβάνει πλέον το συνολικό κόστος

  9. 17/07 13:00

    Share Your Greece, η νέα καμπάνια της Marketing Greece

  10. 17/07 12:45

    Κοινωνικός Τουρισμός: Ανακοινώθηκαν οι πάροχοι καταλυμάτων και οι δικαιούχοι

  11. 17/07 12:19

    Αύξηση 5,3% των επιβατών στα ελληνικά αεροδρόμια το α' 6μηνο

  12. 17/07 12:11

    Ευγένιος Βασιλικός: Χωρίς στοχευμένα μέτρα, τα ξενοδοχεία της Αθήνας θα ξαναζήσουν την κρίση του παρελθόντος

  13. 17/07 12:05

    Radisson Blu Park: Ολική ανακαίνιση δωματίων και νέα γενική διεύθυνση στο 5* ξενοδοχείο!

  14. 17/07 12:03

    Διακρίσεις για τα εστιατόρια GB Roof Garden & Tudor Hall από το περιοδικό ‘Wine Spectator’

  15. 17/07 11:58

    Η εξωτική Αλόννησος «χορεύει»

  16. 17/07 11:53

    Cvent: Αυτοί είναι οι κορυφαίοι προορισμοί συνεδρίων στον κόσμο το 2019

  17. 17/07 10:19

    Οι συναυλίες του Ιουλίου στο Sani Festival 2019

  18. 17/07 09:38

    Μείωση των Τούρκων τουριστών στην Ελλάδα

  19. 17/07 09:33

    Ταξίδι εξοικείωσης διεθνών παραγόντων του τουριστικού μάρκετινγκ σε Χίο, Οινούσσες και Λέσβο

  20. 17/07 09:27

    Νέα διαδρομή ανοιχτού τουριστικού λεωφορείου στην Αθήνα

  21. 17/07 09:25

    Περιφέρεια Κρήτης: Διαγωνισμός για την τουριστική προβολή 2019-2021

  22. 17/07 09:11

    Nέος διαγωνισμός για τη μίσθωση του π. ξενοδοχείου Ambassadeur

  23. 16/07 21:32

    Σοκαριστική προσγείωση στη Σκιάθο - Αεροσκάφος της British Airways περνά λίγα μέτρα πάνω από περαστικούς

  24. 16/07 20:31

    Αφιέρωμα για την Αμοργό σε μεγάλη γερμανική εφημερίδα

  25. 16/07 19:05

    Volotea: Δύο νέες συνδέσεις με Αθήνα στο χειμερινό πρόγραμμα

  26. 16/07 18:59

    Εγκαινιάστηκε το συνεδριακό κέντρο του Grand Resort Lagonissi

  27. 16/07 18:35

    Επιφανείς ομιλητές στο "Democracy and Spirituality Weekend" στο Costa Navarino

  28. 16/07 14:43

    Η Ρόδος τίμησε την κ. Karen Harvey για την προσφορά της στο γαμήλιο τουρισμό στο νησί

  29. 16/07 14:11

    PwC: 3.200 διευθυντές ξενοδοχείων παρουσιάζουν τις κορυφαίες τάσεις στα ξενοδοχεία

  30. 16/07 13:49

    FedHATTA: Οι δώδεκα ευκαιρίες να απολαύσετε την "άλλη" Ελλάδα

  31. 16/07 13:32

    Αρνητικές επιδόσεις για τα ξενοδοχεία της Αθήνας το α' εξάμηνο

  32. 16/07 13:05

    Στη Zeus International το ξενοδοχείο Κάνιγγος 21

  33. 16/07 13:02

    Τουρισμός: Άδεια δωμάτια σε τουρκικά ξενοδοχεία παρά τη μεγάλη ζήτηση

  34. 16/07 12:39

    Πρέβεζα: Απαγόρευση απόπλου σε σκάφος για παράνομη ναύλωση

  35. 16/07 12:21

    Αεροδρόμιο Αθηνών: Βράβευση του τηλεφωνικού κέντρου

  36. 16/07 12:12

    Marriott: Νέο λογότυπο για τα ξενοδοχεία Sheraton

  37. 16/07 12:11

    ΟΤΘ: Έρευνα για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης στα social media

  38. 16/07 12:01

    45 εικαστικοί καλλιτέχνες ενώνουν τις δυνάμεις τους για το Μάτι

  39. 16/07 11:59

    TripAdvisor: Οι κριτικές συνεχίζουν να κατευθύνουν τις κρατήσεις διακοπών

  40. 16/07 11:36

    Μπαλέτο στον αέρα σε πτήση της Air France

  41. 16/07 11:29

    Ερωτηματολόγιο για το πιλοτικό πρόγραμμα διαχείρισης προορισμού σε Ρόδο και Σαντορίνη

  42. 16/07 11:26

    Το Παρίσι εξετάζει την απαγόρευση τουριστικών λεωφορείων στο κέντρο

  43. 16/07 11:14

    Emirates: Προσφορές για τους επιβάτες από Ελλάδα προς το Ντουμπάι

  44. 16/07 11:09

    Αντικατάσταση του αρχιφύλακα στην Ακρόπολη

  45. 16/07 10:53

    Η ελληνική γαστρονομία στο National Geographic Traveller Food Festival

  46. 16/07 10:27

    Καθαρισμός παραλιών στα ξενοδοχεία του Metaxa Hospitality Group

  47. 16/07 10:13

    Μουσική Ανατολή στη Λέρο

  48. 16/07 10:12

    ΕΟΤ: Συνδιαφήμιση με τουρ οπερέιτορ της Ιταλίας

  49. 16/07 10:02

    Νέο τουριστικό λογότυπο για τη Bόρεια Μακεδονία

  50. 16/07 10:01

    Νέο Οικομουσείο στην Κέρκυρα

  51. 16/07 09:52

    Παραποτάμιος αγώνας δρόμου στην Ορεστιάδα

  52. 15/07 16:42

    ΞΕΕ: Παράταση υποβολής αιτήσεων στον CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator

  53. 15/07 16:25

    Μείωση των επισκεπτών στα μουσεία το Μάρτιο

  54. 15/07 15:57

    Μεγάλοι ρώσοι t.o's μειώνουν τις πτήσεις για Ελλάδα το 2019

  55. 15/07 15:30

    Xenia Digi Hotel: Το απόλυτο ψηφιακό event για τα ξενοδοχεία στη Xenia 2019

  56. 15/07 15:28

    Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου: Παράσταση "Δάφνις + Χλόη"

  57. 15/07 15:26

    50% έκπτωση στα προϊόντα του πωλητηρίου στην Πειραιώς 260 στις 17 Ιουλίου

  58. 15/07 15:14

    Μεταπτυχιακό στην Αειφόρα Τουριστική Ανάπτυξη

  59. 15/07 15:00

    Αποκατάσταση των ζημιών σε αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία της Χαλκιδικής

  60. 15/07 14:57

    Οργανισμό τουριστικού μάρκετινγκ δημιουργεί η Τουρκία

  61. 15/07 14:36

    Η Τουρκία αυξάνει τις τιμές εισόδου σε σημαντικά μνημεία και μουσεία

  62. 15/07 14:33

    Κινητοποιήσεις σε 3 Βρετανικά αεροδρόμια προμηνύουν χάος στις πτήσεις το καλοκαίρι

  63. 15/07 14:31

    Σβήνουν …τους ναργιλέδες στην Αυστρία

  64. 15/07 14:11

    H Ελλάδα στο ριάλιτι του αμερικανικού καναλιού ABC «The Bachelorette»

  65. 15/07 14:09

    Μόλις το 6% των τουριστών αυτοπροσδιορίζονται ως ταξιδιώτες πολυτελείας

  66. 15/07 14:08

    ICAP: Ελαφρά ανάκαμψη της απασχόλησης και περαιτέρω μείωση της ανεργίας

  67. 15/07 12:56

    Ισπανικός τουρισμός: Χαμηλοί ρυθμοί ανάπτυξης και το 2019

  68. 15/07 12:54

    Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών βράβευσε την Turkish Airlines

  69. 15/07 12:45

    Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Απόφαση- σταθμός για αποζημίωση των επιβατών σε πτήσεις με ανταπόκριση

  70. 15/07 12:07

    Post Office: Ακριβότερα φέτος τα προϊόντα παραλίας για τους Βρετανούς στην Κρήτη

  71. 15/07 11:25

    Σκύρος: Ανοικτός για το κοινό ο αρχαιολογικός χώρος της Καστροπολιτείας

  72. 15/07 11:22

    Λιποθυμίες επισκεπτών στην Αρχαία Ολυμπία

  73. 15/07 11:22

    ΑΑΔΕ: 20.000 ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης αδήλωτα- 70.000 τα δηλωμένα

  74. 15/07 11:19

    Στην Horwath ο σχεδιασμός του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού του Ομάν

  75. 15/07 10:34

    Γιώργος Δρακόπουλος: Η μείωση στον ελληνικό τουρισμό ποτέ δεν περιορίστηκε σε μια χρονιά

  76. 15/07 10:25

    Διαγωνισμός για μίσθωση δωματίων σε ξενοδοχείο ή επιπλωμένα διαμερίσματα στην Κρήτη

  77. 15/07 10:22

    ΕΟΤ: Συνδιαφήμιση με τουρ οπερέιτορ της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας

  78. 15/07 10:21

    Άδεια για νέα πλωτή εξέδρα στον Αστέρα Βουλιαγμένης

  79. 15/07 10:19

    Διαγωνισμός για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων στα Χανιά

  80. 15/07 10:04

    Η Θερινή Ακαδημία Κιθάρας ξανά στον Μόλυβο της Λέσβου

  81. 14/07 12:46

    EOT: 594.000 ευρώ για προβολή μέσω Google

  82. 14/07 12:43

    Άδειες για νέα ξενοδοχεία σε Κρήτη και Ρόδο

  83. 14/07 12:38

    Η Κρήτη στο National Geographic Food Festival

  84. 14/07 12:29

    Οι νέες ταξιδιωτικές τάσεις στο ετήσιο συνέδριο του ΣΕΤΕ

  85. 13/07 11:39

    Sea Movieing Vouliagmeni: Σινεμά δίπλα στο κύμα

  86. 13/07 11:37

    Θερινό σχολείο στη Δημητσάνα: "Ο Αγροτικός Χώρος ως Πολιτιστική Κληρονομιά"

  87. 13/07 11:35

    ΕΟΤ: Συνδιαφήμιση με τουρ οπερέιτορ της Ρωσίας

  88. 13/07 11:30

    ΥΠΑ: Ενημέρωση για το αεροσκάφος που βγήκε εκτός διαδρόμου στο αεροδρόμιο της Νάξου

  89. 12/07 16:37

    Ποιά είναι τα 2 πιο ισχυρά εργαλεία στο hotel digital marketing;

  90. 12/07 16:20

    Ο Μαξίμ Βενγκέροφ με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Ηρώδειο

  91. 12/07 16:12

    Χ. Θεοχάρης: Καμπάνια στο εξωτερικό για τον ελληνικό τουρισμό μετά την κακοκαιρία

  92. 12/07 15:56

    Χαλκιδική: Σήμερα αποκαθίσταται η ηλεκτροδότηση σε περιοχές με προβλήματα - Νέα κακοκαιρία

  93. 12/07 15:06

    Περήφανος για τις επιδόσεις της Μήλου στον τουρισμό δηλώνει ο δήμαρχος

  94. 12/07 15:06

    Κουκάκι: Διαδηλώσεις κατά της Airbnb και επεισόδιο με τα ΜΑΤ

  95. 12/07 14:57

    Οι Σέρβοι πράκτορες στηρίζουν τη Χαλκιδική

  96. 12/07 14:52

    Το νέο Δ.Σ. στον Σύνδεσμο Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιριών

  97. 12/07 14:43

    Royal Caribbean: Νέες επιλογές διασκέδασης και γαστρονομίας στο Allure Of The Seas από το 2020

  98. 12/07 13:15

    Συμμόρφωση της Airbnb με τις αρχές προστασίας καταναλωτών της ΕΕ - Τι αλλάζει

  99. 12/07 13:09

    Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου: Παράσταση "Ερωτευμένα Άλογα"

  100. 12/07 13:07

    Γιατί δεν δέχθηκα τη θέση της υπουργού Τουρισμού