Ταχύτατη ανάπτυξη παραγωγής οπτικοακουστικού περιεχομένου στην Ελλάδα

09-04-22 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ

Το μέλλον του κλάδου παραγωγής οπτικοακουστικού περιεχομένου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς, 6-9 Απριλίου.

Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Νικόλαος Γιατρομανωλάκης, τόνισε την ανάγκη για μια νέα ατζέντα που θα συνδυάζει κίνητρα, ανάπτυξη δεξιοτήτων, απλοποίηση διαδικασιών και εκσυγχρονισμός του πλαισίου για ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται η ελληνική κυβέρνηση, σε συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία, Έλληνες και διεθνείς παραγωγούς, με στόχο τόσο την ανάπτυξη ελληνικού περιεχομένου όσο και την προσέλκυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα. Αυτό θα πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μη λειτουργήσει εις βάρος των κινηματογράφων, καθώς μετασχηματισμός σήμερα έχει επιφέρει αλλαγές και στη διανομή του περιεχομένου.

Από την πλευρά του, ο κ. Λεωνίδας Χριστόπουλος, γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης επεσήμανε ότι προωθούνται σημαντικές αλλαγές στο θέμα των κινήτρων και την απλοποίηση των διαδικασιών, όπως στις άδειες για μια κινηματογραφική παραγωγή ή για τις χρηματοδοτήσεις. Ήδη υπάρχουν αποτελέσματα, καθώς αυξάνονται οι παραγωγές, οι οποίες μάλιστα γνωρίζουν επιτυχία στο διεθνές κοινό. Αυτή τη στιγμή τρέχουν 185 project ανω των 100 εκατ. ευρώ. Επίσης, η Ελλάδα έχει ήδη αυξήσει το ποσοστό επιστροφών (cashback) στο 40% από 35%, ενώ υπάρχουν 65 εκατ. ευρώ τα οποία μπορούν να ενισχύσουν τις παραγωγές μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων.
 
Στο πάνελ ήταν παρών ο κ. Alex Long, Regional Director, Public Policy του Netflix International, ο οποίος επιβεβαίωσε το αυξανόμενο ενδιαφέρον της πλατφόρμας για την ελληνική αγορά. Το Netflix βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με παραγωγούς αλλά και φορείς. Όπως ανέφερε η επένδυση σε τοπικές παραγωγές αποτελεί στρατηγική του Netflix. Πρόκειται για μια απόφαση που έχει επιβεβαιώσει το Netflix, καθώς στις πιο δημοφιλείς σειρές βρίσκονται παραγωγές από Δανία, Γερμανία, Ισπανία κά χώρες. Μάλιστα, το 90% του περιεχομένου αποτελείται από τοπικές παραγωγές και μόνο το 10% από διεθνείς. Επιπλέον, από έρευνα του Netflix προέκυψε ότι όσοι παρακολουθούν σειρές από άλλες χώρες θέλουν να τις επισκεφθούν ή να μάθουν τη γλώσσα. Ωστόσο, η παραγωγή είναι μια ακριβή και χρονοβόρα υπόθεση, οπότε απαιτείται μελέτη της κάθε αγοράς πριν ενταχθεί στην πλατφόρμα.

Το TikTok ήταν επίσης παρών, με τον Head of Government Relations and Public Policy για τη ΝΑ Ευρώπη, κ. Giacomo Lev Mannheimer, να αποκαλύπτει ότι πρόσφατα ελήφθη η απόφαση για αύξηση της διάρκειας των βίντεο σε 10 λεπτά. Έτσι, δίνεται η ευκαιρία στους χρήστες, που αυτοί είναι οι παραγωγοί, να δημιουργούν ταινίες μικρού μήκους. Αποκάλυψε, επίσης, ότι το TikTok αποτελεί πλέον επισήμως μέλος του Φεστιβάλ Καννών που σημαίνει ότι μπορεί μία παραγωγή να προταθεί για βραβείο. Εξάλλου, μουσικό κομμάτι που πρωτοεμφανίστηκε στο TikTok κέρδισε βραβείο Grammy. Επιπλέον, το νέο εργαλείο για το editing των βίντεο είναι τόσο εξελιγμένο που βοηθά περίπλοκες και ποιοτικές παραγωγές. Αυτή, άλλωστε, είναι η φιλοσοφία του TikTok, δηλαδή να εμπνέεται η δημιουργικότητα.

Ο κ. Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, παραγωγός και ιδρυτής της HERETIC, μίλησε για υποχρηματοδότηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και πρότεινε να περιληφθούν στις χρηματοδοτήσεις και οι τηλεοπτικές παραγωγές. Πέραν, όμως, της χρηματοδότησης απαιτείται η ενσωμάτωση της νέας ευρωπαϊκής οδηγίας στην εθνική νομοθεσία. Η νέα οδηγία περιλαμβάνει ένα σύνολο αλλαγών που ρυθμίζουν θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας, λαμβάνοντας υπόψη την παράλληλη διανομή σε παραδοσιακά κανάλια όπως και από πλατφόρμες. Επίσης, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για την απλοποίηση στις αξιολογήσεις και τις χρηματοδοτήσεις.

Την πρωτοποριακή αυτή συζήτηση για τα ελληνικά δεδομένα, η οποία πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, συντόνισε ο δημοσιογράφος-senior editor του diaNEOsis, κ. Ηλίας Νικολαΐδης.

διαβάστε ακόμα

Lufthansa: Ο στόχος για αύξηση της κερδοφορίας περνά μέσα από 4.000 απολύσεις
Nafplio Challenge 2025: Το Ναύπλιο στο επίκεντρο του αθλητικού τουρισμού
67η Γενική Συνέλευση MedCruise: Επενδύσεις, πολυτέλεια και νέοι ορίζοντες για την κρουαζιέρα
Art News | Οι must-see εκθέσεις του Οκτωβρίου
Η Υπουργός Τουρισμού στην έκθεση για τις Μεσογειακές Προστατευόμενες Θαλάσσιες Περιοχές
Και η Κάρπαθος δυναμικά στην αναρρίχηση και τον εναλλακτικό τουρισμό - Τι λέει στο Τ.Ν. ο αντιδήμαρχος Τουρισμού
Ο Λευκός Πύργος: Η Μεταμόρφωση ενός Οθωμανικού Οχυρού σε Σύμβολο της Θεσσαλονίκης
Wizz Air | Έξι νέες συνδέσεις με Αθήνα και Θεσσαλονίκη το χειμώνα του 2025/26
Πιστοποίηση Green Key στο Amaronda Resort & Spa στην Ερέτρια
Φθινόπωρο στην Πάτρα με αθλητισμό και μουσική