Πώς αλλάζει παγκοσμίως η αγορά των εκθέσεων – Το παράδειγμα της Γερμανίας

14-09-20 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ

Πριν από την πανδημία, η βιομηχανία εμπορικών εκθέσεων ανθούσε παγκοσμίως για περισσότερο από δέκα χρόνια. Ωστόσο η υγειονομική κρίση κατέστησε, καθόσον φαίνεται, επιτακτική την ανάγκη μετάβασης στην εποχή κατά την οποία οι εκθέσεις θα διεξάγονται ψηφιακά μέσω cloud computing (υπολογιστικού νέφους), χωρίς περίπτερα και επισκέπτες σε αίθουσες συνεδριακών κέντρων.

Η «απόδοση της επένδυσης» των εμπορικών εκθέσεων του παρελθόντος φαίνεται πλέον να μην μπορεί να επιτευχθεί. Το χαμηλό ενδιαφέρον συμμετοχής διεθνών εκθετών εξαιτίας των περιορισμών του κορωνοϊού και η εντατική προσπάθεια ψηφιοποίησης των δραστηριοτήτων τους, υποδηλώνουν ότι η κρίση του κορωνοϊού θα αλλάξει μάλλον μόνιμα τη βιομηχανία των εμπορικών εκθέσεων.

Σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης Διεθνών Εκθέσεων (UFI) η οποία πραγματοποιήθηκε στα μέσα Ιουλίου, το 56% των εκπροσώπων του κλάδου εμπορικών εκθετών θεωρεί ότι στο μέλλον θα υπάρχουν λιγότερες διεθνείς εμπορικές εκθέσεις, με σαφώς λιγότερους συμμετέχοντες. Το 82% μάλιστα εξ αυτών αναμένει ότι θα αυξηθεί και ο αριθμός των λεγόμενων «υβριδικών» εμπορικών εκθέσεων.

Μετά τις Εκθέσεις του Ανόβερου και της Κολωνίας, η έκθεση βιβλίου της Φρανκφούρτης θα είναι η επόμενη εμπορική έκθεση που θα διεξαχθεί ψηφιακά στη Γερμανία. Πιο συγκεκριμένα οι «Ψηφιακές Ημέρες» στο Ανόβερο, στα μέσα Ιουλίου, κατέγραψαν περίπου 10.000 εγγεγραμμένους συμμετέχοντες. Οι σχεδόν 200 ομιλητές και οι 100 συμμετέχουσες εταιρείες, σε διαλέξεις, ζωντανές συζητήσεις και παρουσιάσεις καινοτομίας, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να συγκριθούν με την πραγματική Έκθεση του Ανόβερου η οποία απαριθμούσε σταθερά τα τελευταία χρόνια πάνω από 6.500 εκθέτες και 225.000 επισκέπτες. Ωστόσο σύμφωνα με τον επικεφαλής της Έκθεσης, το περιεχόμενό της στο μέλλον σχεδιάζεται να επεκταθεί ψηφιακά προκειμένου να προσεγγίσει μεγαλύτερο αριθμό online επισκεπτών. Αναφορικά με την εμπορική Έκθεση της Κολωνίας, η οποία πραγματοποιείται σταθερά κάθε Σεπτέμβριο με καθαρά εικονικό τρόπο, τόσο οι εκθέτες όσο και οι επισκέπτες πληρώνουν ηλεκτρονικό εισιτήριο για να εισέλθουν στην ηλεκτρονική περιήγησή τους στα περίπτερα.

«Εδώ και χρόνια οι πραγματικές εμπορικές εκθέσεις επικρίνονται ως προς το ότι παρέχουν ελάχιστα αξιόπιστα δεδομένα σχετικά με τη σχέση κόστους-οφέλους για τους συμμετέχοντες σε αυτές. Ωστόσο αναμένεται ότι και οι ψηφιακές εμπορικές εκθέσεις θα αντιμετωπίσουν το ίδιο πρόβλημα στο μέλλον», αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της UFI κ. Hattendorf.  Σύμφωνα, τέλος, με εκπροσώπους του κλάδου δια μέσω των εμπορικών εκθέσεων επιτυγχάνονταν στο παρελθόν οι διασυνδέσεις των ενδιαφερόμενων μερών, ενώ δύο στους τρεις διεθνείς εκθέτες δηλώνουν ότι η εξάλειψη των πραγματικών εμπορικών εκθέσεων αναμένεται να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην επιχείρησή τους. Όπως υπογραμμίζει ο Πρόεδρος του Συνδέσμου της Γερμανικής Βιομηχανίας Εκθέσεων Auma, κ. Harting νέοι πελάτες θα είναι δύσκολο να προσελκυθούν.

 

 

 

διαβάστε ακόμα

Lufthansa: Ο στόχος για αύξηση της κερδοφορίας περνά μέσα από 4.000 απολύσεις
Nafplio Challenge 2025: Το Ναύπλιο στο επίκεντρο του αθλητικού τουρισμού
67η Γενική Συνέλευση MedCruise: Επενδύσεις, πολυτέλεια και νέοι ορίζοντες για την κρουαζιέρα
Art News | Οι must-see εκθέσεις του Οκτωβρίου
Η Υπουργός Τουρισμού στην έκθεση για τις Μεσογειακές Προστατευόμενες Θαλάσσιες Περιοχές
Και η Κάρπαθος δυναμικά στην αναρρίχηση και τον εναλλακτικό τουρισμό - Τι λέει στο Τ.Ν. ο αντιδήμαρχος Τουρισμού
Ο Λευκός Πύργος: Η Μεταμόρφωση ενός Οθωμανικού Οχυρού σε Σύμβολο της Θεσσαλονίκης
Wizz Air | Έξι νέες συνδέσεις με Αθήνα και Θεσσαλονίκη το χειμώνα του 2025/26
Πιστοποίηση Green Key στο Amaronda Resort & Spa στην Ερέτρια
Φθινόπωρο στην Πάτρα με αθλητισμό και μουσική