Mεγάλη ανταπόκριση από το κοινό είχαν οι θεματικές ενότητες των συζητήσεων και εκδηλώσεων που έλαβαν χώρα στο Gastronomy Forum το οποίο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης Horeca.
Σε μία εποχή που ο γαστρονομικός τουρισμός κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος και η ελληνική κουζίνα εξελίσσεται και μπαίνει δυναμικά στην υπηρεσία του ελληνικού τουρισμού, η κορυφαία εκδήλωση της έκθεσης για το μέλλον της γαστρονομίας ανέδειξε σημαντικά θέματα για τους επιχειρηματίες του κλάδου και τους προορισμούς. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε το πάνελ συζήτησης για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να αναδειχθεί ένας τόπος ως γαστρονομικός προορισμός. Στην τοποθέτησή της η κα. Αγγελική Καραγκούνη από τον ΣΕΤΕ ανέφερε μεταξύ άλλων ότι απαραίτητα στοιχεία για τη διαμόρφωση μίας στρατηγικής γαστρονομικού τουρισμού είναι η βιώσιμη ανάπτυξη, τα ποιοτικά προϊόντα και οι εμπειρίες, το storytelling, το καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό σε κάθε κρίκο της εμπειρίας και οι καινοτόμες συνεργασίες.
Επίσης, σημείωσε ότι μια εδραιωμένη γαστρονομική κουλτούρα έχει θετικές προεκτάσεις για τον στρατηγικό σχεδιασμό σε σχέση με τον γαστρονομικό τουρισμό. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων από το εξωτερικό, οι στρατηγικές για τον γαστρονομικό τουρισμό συνοδεύονται από αναλυτικά επιχειρησιακά σχέδια. Ως πρότυπο ανέφερε το παράδειγμα των χωρών της Σκανδιναβίας. Εκεί έχει χτιστεί σε βάθος 15ετίας μια ισχυρή ταυτότητα (New Nordic Food) με βάση διακρατικές συμφωνίες και μια ευρεία γκάμα συνεργαζόμενων φορέων. Η ιδέα τέθηκε σε υλοποίηση το 2004 μέσω μιας ομάδας ανερχόμενων σεφ και καινοτόμων επιχειρήσεων, ενώ η διακρατική χρηματοδότηση του προγράμματος έχει ανέλθει στα 5,4 εκατ. ευρώ από το 2007.