Πώς η Ελλάδα θα προσελκύσει τουρισμό πολυτελείας

05-03-18 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ

Τρόπους να ενισχυθεί η εικόνα της Ελλάδας ως ένας πολυτελής προορισμός στα μάτια εύπορων επισκεπτών (High Net Worth Individuals- HNWI) με στόχο την αύξηση του τουρισμού υψηλού εισοδήματος αναζήτησαν οι συμμετέχοντες στο πάνελ με τίτλο “Greek Tourism: Affirming Greece’s Position as a Destination of Excellence” στο πλαίσιο του «Οικονομικού Φόρουμ Δελφών».

Τη συζήτηση συντόνισε ο καθηγητής κ. Γιώργος Παπαιωάννου (Mayfair Greece, Capital Partners), o οποίος εκτίμησε ότι ο ελληνικός τουρισμός θα συνεχίσει να αναπτύσσεται μέχρι το 2023 φτάνοντας ποσοστό συμμετοχής στο ΑΕΠ 23%.

Ο πρόεδρος και CEO της Kyvernitis Travel SA, κ. Χρήστος Κυβερνήτης, χαρακτήρισε σημαντικό κεφάλαιο τον τουρισμό υψηλού εισοδήματος στη χώρα μας και αναφέρθηκε στο σχετικό πρόγραμμα της Kyvernitis Travel SA.

Τόνισε ότι πρέπει να διευρυνθεί το εύρος ξενοδοχείων με άριστα καταρτισμένο προσωπικό, καθώς οι διεθνείς αλυσίδες luxury ξενοδοχείων στην Ελλάδα ξεχωρίζουν, αλλά είναι συγκεκριμένα ξενοδοχεία και σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας.

Επισήμανε πως “πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι απευθύνεται κανείς σε ταξιδιώτες που έχουν ως μέτρο σύγκρισης, ξενοδοχεία πολυτελείας σε προορισμούς όπως οι Μαλβίδες και το Ντουμπάι”, καθώς και ότι δεν υπάρχει νόημα να επενδύσει κανείς στον τουρισμό υψηλού εισοδήματος εάν δεν είναι σε θέση να προσφέρει στους επισκέπτες μία εμπειρία διαμονής.

Εξήγησε ότι ο κλασικός τρόπος διαφήμισης δεν αφορά αυτή την κατηγορία ταξιδιωτών, για την οποία είναι πιο αποτελεσματική η διαφήμιση στόμα με στόμα. Δηλαδή να εξιστορήσουν στον κοινωνικό περίγυρο τους, που είναι αντίστοιχου εισοδήματος, πως πέρασαν στην Ελλάδα ή και ειδικά εφόσον πρόκειται για celebrities να ανεβάσουν στα social media φωτογραφίες από τις διακοπές τους στην Ελλάδα.

Ο κ. Ηλίας Μαραγκάκης, COO της Fraport, αφού ανέφερε τις επενδύσεις της εταιρείας στα περιφερειακά αεροδρόμια, σημείωσε ότι πέρυσι παρατηρήθηκε μία αύξηση κατά 30% του business aviation, που είναι το αντίστοιχο του τουρισμού με γιοτ, αλλά με ακριβά αεροσκάφη, τα οποία μπορεί να κοστίζουν και 80 εκ ευρώ, γεγονός από το οποίο γίνεται αντιληπτό πόσο ευκατάστατοι είναι οι ιδιοκτήτες. Η αύξηση αυτή παρατηρήθηκε ειδικότερα στα αεροδρόμια της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Κέρκυρας. Σημείωσε ότι αυτού του είδους ο τουρισμός απαιτεί διαφορετικά στοιχεία από τον υπόλοιπο. Ταυτόχρονα όμως, ο τουρισμός πολυτελείας δε μπορεί να προχωρήσει χωρίς ορισμένες βασικές προϋποθέσεις, όπως οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και τα πυροσβεστικά οχήματα σε νησιά.

Η δρ Φράνσις Τσάκωνας, CEO και ιδρύτρια της International Society of Change Leaders, η οποία σχεδιάζει εκπαιδευτικά προγράμματα σε τομείς όπου υπάρχουν ευκαιρίες, όπως ο τουρισμός στην Ελλάδα και αναφέρθηκε στα προγράμματα που έχει δημιουργήσει εφέτος. Το πρώτο έχει να κάνει με executive education στα ελληνικά νησιά, κατά το οποίο executives παρακολουθούν εκπαιδευτικό πρόγραμμα, όπως για παράδειγμα σε ένα από τα καλύτερα ξενοδοχεία στη Σαντορίνη, σε συνεργασία με top business σχολές από όλο τον κόσμο. Δεύτερον, σχεδιάζει σχολή για τουριστικό managment στην Ελλάδα, καθώς τα υπερπολυτελή ξενοδοχεία χρειάζονται εξειδικευμένο προσωπικό.

Ο κ. Τζιμ Τσόκανος, εταίρος στην Dynamic, προσέθεσε την οπτική του ως Ελληνοαμερικάνος στο ζήτημα. Επισήμανε ότι το ακροατήριο πολυτελείας ψάχνει διαρκώς προορισμούς και ξοδεύει χρήματα στα χωριά και τις πόλεις που επισκέπτεται. Σχολίασε επίσης ότι αν “γκουγκλάρει” κανείς τις λέξεις Ελλάδα, τουρισμός, διακοπές, θα εμφανιστούν στη μηχανή αναζήτησης εικόνες από Ακρόπολη, Σαντορίνη, Μύκονο, λείπει όμως η εικόνα ενός Έλληνα. “Αυτό που μας κάνει διαφορετικούς είναι το ντόπιο πνεύμα, οι άνθρωποι κάνουν την Ελλάδα να ξεχωρίζει”, είπε και πρόσθεσε ότι: “Λέμε ιστορίες για τόπους και μουσεία, αλλά όχι για τους ανθρώπους”. Εκτίμησε επισης ότι πρέπει να αναδειχθεί πως η Ελλάδα είναι ένα ασφαλές και φιλικό μέρος.

Η ετήσια συνδιάσκεψη διοργανώνεται υπό την αιγίδα της Α.Ε Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκοπίου Παυλόπουλου από την αστική, μη κερδοσκοπική εταιρεία «Οικονομικό Φόρουμ Δελφών». Η διοργάνωση πραγματοποιείται, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Δήμου Δελφών.

διαβάστε ακόμα

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην Πιερία – Ανάδειξη του Ολύμπου και του ορεινού τουρισμού
Lufthansa: Ο στόχος για αύξηση της κερδοφορίας περνά μέσα από 4.000 απολύσεις
Nafplio Challenge 2025: Το Ναύπλιο στο επίκεντρο του αθλητικού τουρισμού
67η Γενική Συνέλευση MedCruise: Επενδύσεις, πολυτέλεια και νέοι ορίζοντες για την κρουαζιέρα
Art News | Οι must-see εκθέσεις του Οκτωβρίου
Η Υπουργός Τουρισμού στην έκθεση για τις Μεσογειακές Προστατευόμενες Θαλάσσιες Περιοχές
Και η Κάρπαθος δυναμικά στην αναρρίχηση και τον εναλλακτικό τουρισμό - Τι λέει στο Τ.Ν. ο αντιδήμαρχος Τουρισμού
Ο Λευκός Πύργος: Η Μεταμόρφωση ενός Οθωμανικού Οχυρού σε Σύμβολο της Θεσσαλονίκης
Wizz Air | Έξι νέες συνδέσεις με Αθήνα και Θεσσαλονίκη το χειμώνα του 2025/26
Πιστοποίηση Green Key στο Amaronda Resort & Spa στην Ερέτρια