Σύνδεσμος Δήμων Ιαματικών Πηγών | Διαγωνισμός για την ενίσχυση του ιαματικού τουρισμού

14-03-22 | ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

O Σύνδεσμος Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδος ενέκρινε τη διενέργεια διαγωνισμού στο πλαίσιο του έργου ΑLΤTOUR.

Ο γενικός στόχος του έργου ALTTOUR είναι η ενίσχυση του ιαματικού τουρισμού με την προώθηση ιαματικών πηγών στη διασυνοριακή περιοχή, κυρίως με βάση τα Master Plans, την Ανάλυση Benchmarking, τις Τεχνικές Branding Place και την ανάπτυξη ικανοτήτων. Ο Θεραπευτικός Τουρισμός είναι μια επιλεκτική μορφή τουρισμού με σημαντικά οικονομικά πλεονεκτήματα. Είναι η μορφή του τουρισμού με τις λιγότερες αρνητικές επιπτώσεις και μπορεί να παρασχεθεί κατά τη διάρκεια μιας δωδεκάμηνης περιόδου. Η ζήτηση για ιαματικό τουρισμό στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα, ιδιαίτερα στα μεγάλα ιαματικά λουτρά.

Τα ίδια συμπεράσματα ισχύουν και για την αλβανική πλευρά με κύριο χαρακτηριστικό την έλλειψη σύγχρονων και κατάλληλων υπηρεσιών και σχετικών υποδομών. Αν και έχουν σημειωθεί σημαντικά βήματα προόδου και στις δύο χώρες, τα ιαματικά θέρετρα υστερούν σε σχέση με τους Ευρωπαίους ομολόγους τους κυρίως λόγω της διαχείρισης τους από τις τοπικές αρχές και τη μη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα. Με

βάση το παραπάνω υπόβαθρο, το έργο ALTTOUR, επιχειρεί να ενσωματώσει στο ευρύτερο περιβάλλον, λειτουργικούς δεσμούς των ιαματικών λουτρών με τα υφιστάμενα συγκριτικά πλεονεκτήματα που σχετίζονται με τους πολιτιστικούς και φυσικούς πόρους, και να τα συμπεριλάβει σε πακέτα διαδρομών

ΟΙ Εταίροι του Έργου είναι: Υπουργείο Τουρισμού και Περιβάλλοντος Αλβανίας (Επικεφαλής Εταίρος), Υπουργείο Τουρισμού Ελλάδος, Σύνδεσμος Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδος (Εταίρος 3), Βιώσιμο Περιβάλλον Αλβανία (Εταίρος 4).

Ο Διαγωνισμός αφορά σε 2 ενότητες. Η πρώτη ενότητα έχει να κάνει με την εκπαίδευση στη μέθοδο σήμανσης και δημιουργίας επωνυμίας προϊόντων και υπηρεσιών (branding) των ιαματικών φυσικών πόρων.

Στο πλαίσιο αυτό θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικά σεμινάρια σε θέματα branding τουριστικών πόρων και ειδικότερα των ιαματικών φυσικών πόρων, στους Δήμους Κόνιτσας, Πρέβεζας, Άρτας με στόχο την εκπαίδευση συνολικά 80 στελεχών από αιρετούς εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων (π.χ. επιμελητήρια) και αιρετούς εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Η δεύτερη ενότητα αφορά στην εκπαίδευση για επιχειρήσεις στον κλάδου του τουρισμού. Θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικά σεμινάρια  στα διοικητικά όρια των Δήμων Κόνιτσας, Πρέβεζας, Άρτας σε θέματα branding τουριστικών πόρων και ειδικότερα των ιαματικών φυσικών πόρων, με στόχο την εκπαίδευση συνολικά 40 τοπικών στελεχών και ειδικών στον τουριστικό τομέα, (ταξιδιωτικά γραφεία, εστιατόρια, ξενοδοχεία, δημοσιογράφους, ειδικούς μάρκετινγκ κ.λπ.).

 

διαβάστε ακόμα

«Τρόμος» η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα; | Focus: Κυνήγι θησαυρού ο σταθμός φόρτισης
Σαντορίνη | Πλήθος ξενοδόχων στην εκδήλωση "Νέες Τεχνολογίες στη Φιλοξενία και τον Τουρισμό"
Τουρισμός | Mastercard Economics Institute: Κέρκυρα και Τίρανα (!) στο top 10 των πιο δημοφιλών προορισμών στον κόσμο το 2024
Σε ισχύ από τη Δευτέρα η νέα οδηγία για το περιβαλλοντικό έγκλημα
Γενική συνέλευση Ε.Ξ. Ρόδου | Τα κρίσιμα ζητήματα, που δοκιμάζουν την ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων
Τουριστική προβολή της Λέσβου στη Ρουμανία - Προώθηση της Ανατολικής Χαλκιδικής στην Ιταλία
Δήμος Άργους-Μυκηνών: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Έκτο Corfu Food & Wine Festival | Η Βιώσιμη Γαστρονομία είναι ο Πολιτισμός μας
«Γαλάζια Σημαία» | Ανακοινώνονται την Παρασκευή 24 Μαΐου οι βραβεύσεις για το 2024
Κοινωνικός τουρισμός: Τι αλλάζει στα προγράμματα - Για πρώτη φορά ιαματικός τουρισμός για όλους