To Facebook αποτελεί ένα από τα δυνατά χαρτιά του σύγχρονου ξενοδοχειακού digital marketing. Σε προηγούμενα άρθρα μου έχω αναφερθεί σχετικά με το πως μπορούμε να βελτιώσουμε το engagement της Facebook Page μας. Σήμερα θα αναφερθώ πως μπορούμε να βελτιώσουμε την απόδοση των Facebook post μας.
Εκμεταλλεύτηκα την δυνατότητα που μας δίνει το Facebook για δημοσίευση του ίδιου post σε διαφορετικές γλώσσες. Συγκεκριμένα, αναλύσαμε ποιό είναι το κοινό το οποίο ενδιαφέρεται να στοχεύσει το ξενοδοχείο. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε posts σε διαφορετικές γλώσσες (στο συγκεκριμένο case study Αγγλικά, Γαλλικά, Ελληνικά και Ρωσικά) το οποία συνοδεύσαμε με φωτογραφικό υλικό. Σε καμμία περίπτωση δεν χρησιμοποιήσαμε Google Translate άλλα άτομα που να κατέχουν τις γνώσεις για την σωστή μεταφορά του νοήματος που θέλουμε να περάσουμε μέσα από τη δημοσίευση μας.
Αναλύοντας τα στατιστικά (insights) του Facebook άλλα λαμβάνοντας υπόψη και την τοπική ώρα των χωρών που θέλαμε να εμφανισθεί η δημοσίευση μας, επιλέξαμε μια ώρα, μέσος όρος ας μου επιτραπεί ο χαρακτηρισμός, που να είναι "κοινή" ως προς τη χρήση από τους διάφορους χρήστες.
Η δημοσίευση μας προκάλεσε διάφορες αντιδράσεις στους χρήστες. Η ομάδα μας απάντησε σε όποιο σχόλιο στάλθηκε και έδωσε την αίσθηση πως το ξενοδοχείο είναι δίπλα τους για να τους βοηθήσει ανά πάσα στιγμή.
Τέλος, σε ορισμένες περιπτώσεις λάβαμε υπόψη και τις καιρικές συνθήκες στο τόπο διαμονής των χρηστών στους οποίους στοχεύαμε. Λ.χ. εξαιτίας των σφοδρών χιονοπτώσεων και πολικού ψύχους που μάστιζε τις Ανατολικές ακτές των ΗΠΑ χρησιμοποιήσαμε αρκετό υλικό και κείμενο που αναφερόταν στο καλοκαιρινό συναίσθημα των διακοπών.
Σε απόλυτα μετρήσιμα νούμερα βελτιώθηκε:
Συνοψίζοντας τα παραπάνω, θέλω να καταλήξω πως παρόλο που το Facebook έχει "δυσκολέψει" σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό την εμφάνιση των οργανικών δημοσιεύσεων (δηλαδή των μη χορηγούμενων δημοσιεύσεων) υπάρχει ακόμα περιθώριο για να τα εκμεταλλευτούμε προς όφελος του ξενοδοχείου μας.
Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους.