Πως αξιολογούμε τη συνεργασία με ένα travel blogger;

20-02-19 | DIGITAL

Η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από τον αυξημένο αριθμό αιτημάτων συνεργασίας που δεχόμαστε από διάφορους travel bloggers και influencers (επιμένω να μην μου αρέσει η λέξη influencer). Σε προηγούμενο άρθρο είχαμε αναλύσει εάν αξίζει ή όχι να συνεργαστούμε με κάποιο travel blogger για την προώθηση της τουριστικής μας επιχείρησης. Ένα από τα βασικά σημεία για την αξιολόγηση μια τέτοιας συνεργασίας είναι να έχουμε ξεκάθαρο στόχο σχετικά με το τι θέλουμε επιτύχουμε (προσωπικά δίνω πολύ μεγάλη βαρύτητα στο backlinking, δηλαδή την τοποθέτηση link της συνεργαζόμενης επιχείρησης στο άρθρο του travel blogger). Ας δούμε όμως πως μετράμε το ROI ή αλλιώς επιστροφή επί της επένδυσης από τέτοιας μορφής συνεργασίες (εάν σας ενδιαφέρει να μάθετε περισσότερα για το ROI σας προτείνω αυτό το άρθρο). Για την ευκολότερη κατανόηση του τρόπου αξιολόγησης των αποτελεσμάτων θα αναφερθούμε ανά επιθυμητό στόχο.

1. Αύξηση αναγνωρισιμότητας

Την αύξηση της αναγνωρισιμότητας την μετράμε με το Reach και τα Impressions. Για την ακριβή μέτρηση της αποτελεσματικότητας υπολογίζουμε το CPM (κόστος άνα 1.000 εμφανίσεις). Π.χ. εάν έχετε πληρώσει 1.000€ και έχουν επιτευχθεί 100.000 εμφανίσεις το CPM είναι 10€. Για το υπολογισμό του CPM διαιρούμε το κόστος με τον αριθμό των impression και πολλαπλασιάζουμε με το 1.000. Για λόγους σύγκρισης μπορείτε να συγκρίνετε με το CPM άλλων προωθητικών ενεργειών που έχετε εκτελέσει.

2. Αύξηση engagement

Η συνεργασία με έναν travel blogger μπορεί να στοχεύει στην αύξηση του engagement των post που δημοσιεύουν στα διάφορα Social Media account τους. Ως engagement ορίζουμε τα like, share σχόλια που λαμβάνουν τα post στα οποία αναφέρεται η επιχείρηση μας. Για τον υπολογισμό διαιρούμε το budget που δαπανήθηκε δια τον αριθμό των like, share και σχολίων που έλαβαν οι αναρτήσεις. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να παρατηρήσω ότι το engagement στο instagram δύσκολα να επηρεάσει και την αύξηση των πωλήσεων καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα να φιλοξενηθεί ένα link προς το website της επιχείρησης μας. 

3. Δημιουργία περιεχομένου

Αρκετοί instagrammers προτείνουν barter συνεργασίες στις οποιίες προσφέρουν την δημιουργία φωτογραφιού ή/και video περιεχομένο έναντι δωρεάν διαμονής. Σίγουρα αποτελεί ένα πολύ ωραίο τρόπο για να εμπλουτίσουμε το portfolio του περιεχομένου μας. Ένα στοιχείο που όμως πάντα με προβληματίζει πάντα είναι ότι ενδεχομένως το στυλ και οι τεχνικές λήψεων και επεξεργασίας να μην εναρμονίζονται με την γενικότερη αισθητική κατεύθυνση που έχουμε ορίσει για το ξενοδοχείο. 

Καταλήγοντας θεωρώ πως η συνεργασία με travel bloggers δεν μπορεί να έχει ως στόχο την αύξηση των απευθείας κρατήσεων. Αυτής η μορφής συνεργασίες αποσκοπούν περισσότερο στην αύξηση των αναγνωρισιμότητας του ξενοδοχείου άλλα και στην βελτίωση των SEO ενεργειών μας στοχεύοντας στη βελτίωση της θέσης κατάταξης στις σελίδες αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης.

Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. 

 

 

 

διαβάστε ακόμα

Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»
Δήμος Αθηναίων: Αυξήθηκαν κατά 54% οι εντολές απομάκρυνσης παράνομων τραπεζοκαθισμάτων
Αγώνας ορεινού τρεξίματος Ανοπαία Ατραπός
Διεθνές Φεστιβάλ Αραδοσίβιων στην Ελασσόνα
Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων
Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη»
Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google