Όπως έχουμε αναφέρει σε ένα από τα πρώτα μας άρθρα σχετικά με τα 7 βασικά σημεία της ψηφιακής παρουσίας των τουριστικών επιχειρήσεων, το email marketing αποτελεί ένα από αυτά. Θα παρουσιάσουμε γιατί κάθε τουριστική επιχείρηση θα πρέπει να εντάξει και να υλοποιεί email marketing τακτικές προκειμένου να αυξήσει την αποτελεσματικότητα στους στόχους που έχει θέσει.
Χωρίς να αναφερθούμε στα διάφορα τιμολογιακά πλάνα που διαθέτουν διάφορες email πλατφόρμρες (όπως λ.χ. η Mailchimp, Getresponse, η Ελληνική Contact Pigeon κ.α.) το γενικό συμπέρασμα είναι οτι αποτελεί το φθηνότερο τρόπο επικοινωνίας και προώθησης με το κοινό των επιχειρήσεων.
Ένα από τα δυνατά χαρακτηριστικά του email marketing είναι το λεγόμενο segmentation ή αλλιώς κατάτμηση του κοινού μας. Θα σας φέρουμε ένα παράδειγμα κατάτμησης των email διευθύνσεων και του κοινού μας κατ' επέκταση:
... και βέβαια η λίστα με το κατατμημένο κοινό μπορεί να επεκταθεί και σε άλλα τμήματα.
Όπως είναι αυτονόητο το μήνυμα που θα εκπέμψουμε στο κάθε μερίδιο είναι διαφορετικό καθώς έχουν εντελώς διαφορετικά ενδιαφέροντα. Με την κατάτμηση του κοινού μας βελτιστοποιούμε την αποτελεσματικότητα των email καμπανιών μας.
Οι περισσότερες email πλατφόρμες διαθέτουν μια σειρά από εργαλεία στατιστικών που μας βοηθούν να μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα των ενεργειών μας και βέβαια να προχωρήσουμε σε όποιες διορθωτικές ενέργειες.
Σας αναφέρουμε 3 από τα πιο σημαντικά στατιστικά χρήσιμα που είναι ιδιαίτερα χρήσιμα στην αξιολόγηση μιας email καμπάνιας:
Για να μπορέσετε να αξιολογήσετε την επιτυχία ή μη email καμπάνιας, σας προτείνουμε να διαβάσετε το σχετικό άρθρο μας που παρουσιάζουμε τα ποσοστά σύμφωνα με τα οποία μια καμπάνια θεωρείται επιτυχημένη. Σε κάθε περίπτωση η ένταξη και χρήση του email marketing αποτελεί μια πολύ καλή τακτική στο digital marketing πλάνο και στρατηγική κάθε τουριστικής επιχείρησης.
** Ο Κύρος Ασφής είναι Managing Partner της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία.