Τι είναι το ROI στο digital marketing

19-07-18 | DIGITAL

To digital marketing αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της συνολικής marketing στρατηγικής των σύγχρονων τουριστικών επιχειρήσεων (προτείνουμε να διαβάσετε το σχετικό μας άρθρο). Όλο και περισσότερες εταιρείες και ανεξάρτητοι επαγγελματίες προσεγγίζουν τις τουριστικές μαςεπιχειρήσεις υποσχόμενοι την βελτιστοποίηση της εμφάνισης μας στο ψηφιακό περιβάλλον. 

Για να το επιτύχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα παρουσιάζουν την στρατηγική που θα ακολουθήσουν εκμεταλλευόμενοι τα διάφορα εργαλεία που μας παρέχει το digital marketing (και δεν εννοούμε την παρουσία μόνο στο Facebook). 

Πως μπορούμε να αξιολογήσουμε την επιτυχία ή μη της digital marketing στρατηγικής μας;

Όπως έχουμε αναφέρει και σε άλλα μας άρθρα ένα από τα πλεονεκτήματα του digital marketing είναι πως οι περισσότερες ενέργειες είναι πλήρως μετρήσιμες.

Για το λόγο αυτό χρησιμοποιούμε το λεγόμενο ROI που προκύπτει από τα αρχικά Return On Investment ή Απόδοση Επένδυσης ελληνιστί. 

 

Πως προκύπτει το ROI

Το ROI είναι μια απλή μαθηματική πράξη που αποτυπώνεται στον παρακάτω τύπο:

Ως Κέρδος Επένδυσης εννοούμε όποια έξτρα έσοδα έχουν δημιουργηθεί από τις ενέργειες στα ψηφιακά κανάλια.

Στο Κόστος Διαφήμισης θα πρέπει να συμπεριλάβουμε όλα τα σχετικά με την ψηφιακή προβολή της επιχείρησης μας π.χ. Διαφημιστική δαπάνη στις διάφορες πλατφόρμες, αμοιβές τρίτων ή εταιρειών κλπ.

Το ποσοστιαίο αποτέλεσμα εκφράζει τη θετική ή αρνητική απόδοση των ψηφιακών ενεργειών μας. Τέλος θα θέλαμε να δώσουμε τις εξής συμβουλές:

- Το ROI δεν θα πρέπει να μετριέται σε επίπεδο μηνός άλλα σε μεγαλύτερο χρονικά διαστήματα.

- Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι ψηφιακές μας καμπάνιες μπορεί να βοηθήσουν και μελλοντικές πωλήσεις (είναι ένα στοιχείο που δεν μπορούμε να το καταμετρήσουμε απόλυτα.

- Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε να συνυπολογίζουμε τα αποτελέσματα που θα είχαμε σε περίπτωση που είχαμε αποφασίσει να διοχετεύσουμε αυτό το διαφημιστικό budget σε άλλες διαφημιστικές ενέργειες.

Σε ότι αφορά το σημείο 3 θεωρούμε ότι η επένδυση στο digital marketing αποτελεί από τους φθηνότερους και αποτελεσματικότερους τρόπους διαφήμισης. Άρα η επένδυση σε αυτό είναι κάτι που αξίζει να γίνει.

** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις. 

 

 

διαβάστε ακόμα

Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια
Έντονη ζήτηση για ταξίδια στην Αμερική το 2024
HolidayCheck: Εκδήλωση στην Κρήτη για την τοποθέτηση των ξενοδοχείων στις γερμανόφωνες αγορές
Ε.Ξ. Ρόδου | Αίτημα στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου για Τμήμα Σπουδών Φιλοξενίας στη Ρόδο
H Πάρος φιλοξένησε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ιστιοπλοΐας OPTIMIST–U13
Airbnb: Έκδοση Καλοκαιριού 2024 | Εξαιρετικές εμπειρίες από τους σπουδαιότερους θρύλους του κόσμου
Αλλάζουν τα πάντα στην παραλιακή Βάρκιζας - Σουνίου | 10 + 1 κυκλικοί κόμβοι και ποδηλατόδρομος
Ζάκυνθος: Ανοιχτά μέχρι τη 1 τα μεσάνυχτα τα καταστήματα κατά τη θερινή σεζόν
Ποδηλατικός Αγώνας ΔΕΗ International Tour of Hellas
Ταξίδι εξοικείωσης στην Καλαμάτα για Βρετανούς πράκτορες της ΑΒΤΑ ενόψει του συνεδρίου της στο Costa Navarino