Σε προηγούμενο άρθρο μας, είχαμε αναλύσει τη σημασία συνεργασίας με bloggers για την προώθηση της τουριστικής μας επιχείρησης. Σήμερα θα εξετάσουμε κατά πόσο είναι απαραίτητοι οι instagram influencers για την προβολή της τουριστικής μας επιχείρησης.
Οι instagram influencers είναι άτομα τα οποία διαθέτουν ένα σημαντικά μεγάλο αριθμό followers στο instagram και ασχολούνται συστηματικά με την προώθηση επιχειρήσεων και υπηρεσιών μόνο σε αυτό το μέσο.
Το χαρακτηριστικό στην προώθηση μέσω instagram influencers είναι ότι αυτή δεν έχει μεγάλη διάρκεια και συνήθως το αποτέλεσμα είναι η αύξηση των followers της επιχείρησης μας. Επίσης οι instagram influencers βοηθάνε στη διάδοση της (στην αναγνωρισιμότητα) επιχείρησης μας (brand awareness)
Τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουμε το συνεργάτη μας είναι τα εξής:
1. Αριθμός followers.
2. Βαθμός διάδρασης του κοινού του με τις αναρτήσεις του.
3. Ποιότητα των αναρτήσεων του.
4. Σε ποιο βαθμό ταιριάζει με το προφίλ της επιχείρησης μας.
5. Τα στατιστικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά του λογαριασμού του.
Όπως είχαμε αναφέρει και στο προηγούμενο άρθρο μας, θα πρέπει να εξετάσουμε με μεγάλη προσοχή την ποιότητα των followers καθότι αρκετοί επιτήδειοι προχωράνε στην αγορά ψεύτικων followers προκειμένου να παρουσιάσουν μεγάλα μεγέθη.
Η προώθηση μας γίνεται μέσα από τα post στο feed τους άλλα και τα stories (stories είναι φωτογραφίες ή και video τα οποία εμφανίζονται για 24 ώρες μόνο).
Είναι πολύ σημαντικό να είμαστε ξεκάθαροι και να έχουμε συμφωνήσει εκ των προτέρων τι θα προωθήσει ο influencer. Τα βασικά σημεία που θα πρέπει να προσέξουμε είναι:
1. Συνολικό αριθμό αναρτήσεων και stories που θα μας αφιερώσουν,
2. Να κάνει tag την επιχείρηση μας.
3. Να προωθεί την επιχείρηση μας στα σχόλια που δέχεται.
4. Να χρησιμοποιεί τα hashtag της επιχείρησης μας
Το κριτήριο για να αποφασίσουμε εάν θα προχωρήσουμε ή όχι σε μια συνεργασία τέτοιας μορφής είναι οι στόχοι που έχουμε θέσει στο digital marketing πλάνο μας. Εάν ο στόχος μας είναι η αύξηση του αριθμού των followers, τότε θα προτείναμε μιας τέτοιας μορφής συνεργασίας. Βέβαια θα πρέπει να αντισταθμίσουμε τα οφέλη με το κόστος που συνοδεύει. Εάν είχαμε να επιλέξουμε μεταξύ μιας συνεργασίας ενός blogger και ενός instagram influencer, θα επιλέγαμε τον blogger γιατί τα αποτελέσματα της συνεργασίας μας θα παραμείνουν για πάντα και κατά βάση αναφερόμαστε στο blog article που θα έχει αφιερώσει για την επιχείρηση μας.
Ο Instagram Influencer αποτέλει ένα από τα εργαλεία του Digital Marketing που βοηθάνε στην προώθηση της τουριστικής μας επιχείρησης. Είναι σημαντικό να επιλέξουμε τον κατάλληλο συνεργάτη άλλα πρωτίστως να έχουμε ξεκάθαρους στόχους. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω ή επικοινωνώντας με το Digital Agency που συνεργαζόμαστε μπορούμε να προχωρήσουμε στην επιλογή του κατάλληλου influencer. Τέλος, μετά την συνεργασία αυτή θα πρέπει να αξιολογήσουμε τα αποτελέσματα προκειμένου να γνωρίζουμε κατά πόσο επιτεύχθηκαν οι στόχοι.
Σε αυτό το άρθρο μου παρουσιάζω πως μπορούμε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα μιας συνεργασίας με ένα travel blogger/infuencer.
Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους.