Bloggers; Αξίζει να συνεργαστούμε μαζί τους;

Α Decrease font Enlarge font
Bloggers; Αξίζει να συνεργαστούμε μαζί τους;

Παρατηρούμε ότι από το Φεβρουάριο και μετά το inbox μας “βομβαρδίζεται” από bloggers που ζητούν την δωρεάν παροχή των υπηρεσιών της επιχείρησης μας με αντάλλαγμα την προβολή αυτής. Είναι κάτι που συμφέρει την επιχείρηση μας; Πρέπει να συνεργαζόμαστε με όλους τους bloggers; 

Πρέπει να συνεργαστώ με κάποιον blogger;

Ναι, και πάλι ναι. Τα οφέλη που προκύπτουν από τη συνεργασία με ένα σωστό επαγγελματία blogger είναι πολλαπλά. Οι λόγοι είναι οι εξής: 

1. Παρουσιάζουμε την επιχείρηση μας σε ένα μεγάλο κοινό
2. Η παρουσίαση της επιχείρησης γίνεται από ένα άτομο το κοινό του οποίου, τον εμπιστεύεται (και για αυτό τον ακολουθεί)
3. Συνδέουμε την ιστοσελίδα της επιχείρησης μας, με άλλες ιστοσελίδες (backlinking)
4. Δημιουργούμε μια προωθητική ενέργεια η οποία παραμένει για πάντα εκεί (σε αντίθεση με τις διαφημίσεις των οποίων μόλις διακόψουμε την χρηματοδότηση απλά παύουν). 

Παρακολουθώντας τα στατιστικά πελατών μας έχουμε παρατηρήσει ότι οι ιστοσελίδες συνεργατών μας δέχονται ένα αρκετά σημαντικό αριθμό επισκέψεων προερχόμενο από άρθρα που είχαν αναρτηθεί ακόμα και 2 χρόνια πριν(!!!). Για να επιτύχουμε όμως τα ιδανικά αποτελέσματα από μια τέτοια συνεργασία, θα πρέπει να έχουμε βεβαιωθεί πως πρόκειται να συνεργαστούμε με τους κατάλληλους ανθρώπους.

Αξιολογώντας τους bloggers

Οι bloggers που ενδιαφέρονται να συνεργαστούν με την επιχείρηση μας συνήθως επικοινωνούν με τους εξής τρόπους: 

  • Email από την διεύθυνση επικοινωνίας που έχουμε στο site.
  • Προσωπικό μήνυμα στο social media λογαριασμό της επιχείρηση μας (συνήθως instagram) 

#1 σημείο αξιολόγησης

Η πρώτη ματιά συνήθως μας δίνει μια αρκετή καλή εικόνα του τι πρόκειται να ακολουθήσει. Συνήθως, τα σύντομα μηνύματα του τύπου

“κρύβουν” ένα άτομο που συνηθίζει να αποστέλλει μαζικά αιτήματα προς διάφορες επιχειρήσεις και βέβαια δεν μπαίνει στον κόπο να μας συστήσει το εαυτό και να μας δώσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το κοινό του (το παρόν μήνυμα έχει ληφθεί σε Instagram λογαριασμό ξενοδοχείου). 

#2 σημείο αξιολόγησης

Όταν λαμβάνουμε μια πρόσκληση συνεργασίας δίνουμε μεγάλη σημασία στα παρακάτω:

1. Εάν ο blogger διαθέτει media kit
2. Εάν ο blogger διαθέτει ιστοσελίδα.
3. Το πλήθος των social media λογαριασμών που διατηρεί
4. Τον τρόπο προώθησης των επιχειρήσεων με τις οποίες έχει συνεργαστεί παλαιότερα.
5. Το πλήθος των followers που διαθέτει ο blogger.
6. Το βαθμό του engagement που λαμβάνει από τους followers. 

Ας αναλύσουμε το κάθε σημείο ξεχωριστά: 

O blogger διαθέτει media kit;

Ο σωστός blogger διαθέτει media kit. Δηλαδή μια παρουσίαση στην οποία αποτυπώνονται:

1. Τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού το οποίου τον ακολουθεί
2. Τα στατιστικά του από τους λογαριασμούς που διαθέτει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς και την κίνηση της ιστοσελίδας του.  
3. Βαθμό engagement με τον περιεχόμενο του.
4. Δείγματα του περιεχομένου και τρόπου προώθησης επιχειρήσεων
5. Περιγραφή των υπηρεσιών που προσφέρει σε αντάλλαγμα.

Ο blogger διαθέτει ιστοσελίδα;

Στις περισσότερες αξιολογήσεις των blogger κοιτάμε εάν διαθέτουν ιστοσελίδα (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων για τις οποίες θα μιλήσουμε μελλοντικά). Στο blog θα παρουσιαστεί και περιγραφεί με μεγάλη λεπτομέρεια η επιχείρηση μας. Ο blogger πρέπει να μεταφέρει την εμπειρία του με όμορφο και περιγραφικό τρόπο καθώς και με την χρήση υψηλής ποιότητας φωτογραφίες. Επίσης, θα πρέπει να συνδέει την επιχείρηση μας με τη χρήση του URL, δηλαδή της διεύθυνσης της ιστοσελίδας μας. Έτσι επιτυγχάνουμε το λεγόμενο backlinking, το οποίο είναι θεμελιώδες στοιχείο για το SEO της ιστοσελίδας μας, άλλα και να την επισκέπτονται νέοι εν δυνάμει πελάτες μας. 

Σε ποιά social media διατηρεί λογαριασμούς ο blogger;

Όπως έχουμε αναφέρει σε άλλο άρθρο μας είναι πολύ σημαντικό να προσεγγίζουμε τα ιδανικά κοινά μας. Με την ίδια φιλοσοφία όταν επιλέγουμε να συνεργαστούμε με έναν blogger εξετάζουμε σε ποιες πλατφόρμες διατηρεί παρουσία. Δεν ξεχνάμε ότι θέλουμε να προσεγγίσουμε τα κοινά που μας ενδιαφέρουν. 

Ποιότητα των προωθητικών αναρτήσεων

Μια αναζήτηση παλαιότερων προωθητικών ενεργειών του blogger θα μας δώσει μια καλή ιδέα του πόσο καλά θα μπορούσε να προωθήσει την επιχείρηση μας. Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι είναι σημαντικό να αξιολογήσουμε τον blogger με βάση τον τομέα ειδίκευσης του. Για παράδειγμα υπάρχουν αρκετοί fashion bloggers οι οποίοι δηλώνουν και travel bloggers ενώ στην ουσιά προωθούν αποκλειστικά προϊόν μόδας χρησιμοποιώντας ως φόντο την τουριστική επιχείρηση. Βέβαια από την άλλη πλευρά κάποιος μπορεί να αντιπαραθέσει το επιχείρημα ότι το κοινό της μόδας συνδέεται και βρίσκεται πολύ κοντά με αυτό των τουριστικών επιχειρήσεων. Μπορούμε πάντα να ζητήσουμε περισσότερες διευκρινήσεις από τον bloggers σχετικά με το τι προτίθεται να προωθήσει.

Πλήθος και βαθμός engagement του blogger με τους followers του.

Ένα σημείο προσοχής στο οποίο πρέπει να σταθούμε είναι ο αριθμός των followers που διαθέτει ο χρήστης σε σχέση με τη διάδραση τους με το περιεχόμενο του blogger. Δυστυχώς, αρκετοί επιτήδειοι, αναζητώντας δωρεάν διακοπές, δημιουργούν προφίλ με χιλιάδες ψεύτικους followers (τους οποίους έχουν αγοράσει). Ένας τρόπος για να αντιληφθούμε την ποιοτική σύνθεση των followers των bloggers, είναι να εξετάσουμε τη χώρα προέλευσης των followers (συνήθως οι ψεύτικοι followers προέρχονται από Αραβικές, Ασιατικές και Αφρικανικές χώρες, όπως Πακιστάν, Φιλιππίνες, Ινδονησία, Αφγανιστάν κ.α.) και πάντα έχοντας κατά νου ποιο είναι το ιδανικό κοινό στο οποίο στοχεύουμε. Πολλά likes / reactions και αυθεντικά σχόλια, μας εγγυώνται μια καλή βάση followers στην οποία θα εκτεθεί η επιχείρηση μας. 

Να τονίσουμε  ότι οι επαγγελματίες bloggers κατανοούν και σέβονται την επιχείρηση και δεν πρόκειται να ζητήσουν συνεργασία κατά την διάρκεια της υψηλής περιόδου. 

Μπορεί η διαδικασία επιλογής των bloggers να κρύβει παγίδες άλλα σε κάθε περίπτωση με την σωστή έρευνα και επικοινωνία με τον υποψήφιο συνεργάτη blogger, μπορεί να ξεδιαλύνει τις αμφιβολίες μας και να πετύχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα για την επιχείρηση μας.

 
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency

  1. 21/10 13:19

    ΑΑΔΕ: Οι κρίσιμες ημερομηνίες για όσους νοικιάζουν ακίνητα σε τουρίστες

  2. 21/10 12:35

    Εβδομάδα τουριστικής ενημέρωσης στους Παξούς

  3. 21/10 12:20

    O Εθνικός Κήπος στις τέσσερις εποχές του χρόνου

  4. 21/10 12:15

    Βραβεία στο Υπουργείο Τουρισμού από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αδερφοτήτων Γαστρονομίας & Οινολογίας

  5. 21/10 12:13

    Η Κως στις τουριστικές εκθέσεις της Τουρκίας

  6. 21/10 12:11

    Δράσεις τουριστικής προβολής σε Βόλο, Ίο και Μονεμβασιά

  7. 21/10 12:07

    Ρωσική γαστρονομική εβδομάδα στην Ελλάδα

  8. 21/10 12:02

    Νέο 5άστερο ξενοδοχείο του ομίλου Κόκκαλη στο κέντρο της Αθήνας

  9. 20/10 11:09

    Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις περιμετρικά της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου

  10. 20/10 11:07

    Διεθνές συνέδριο ΥΠΕΡΙΑ στην Αμοργό

  11. 19/10 15:14

    Στην Xenia ξανά το Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας από το ΞΕΕ

  12. 19/10 14:27

    Ryanair: Συμφωνία με την πορτογαλικη ένωση πιλότων

  13. 19/10 14:21

    Booking.com: Οι 8 κορυφαίες τάσεις στα ταξίδια το 2019

  14. 19/10 14:21

    Ε.Κουντουρά: Η Ελλάδα, η πιο ελκυστική ευκαιρία για επενδύσεις στη Μεσόγειο

  15. 19/10 13:22

    Ανακοινώθηκαν τα ξενοδοχειακά workshops του 100% Hotel Show 2018

  16. 19/10 12:44

    Περισσότερα ταξίδια στην Ευρώπη από μακρινές αγορές το φθινόπωρο- Η Βραζιλία "ψηφίζει" Ελλάδα

  17. 19/10 12:15

    Marketing Greece: Εκπαιδευτική ημερίδα στη Ρόδο για το ψηφιακό μάρκετινγκ στον τουρισμό

  18. 19/10 11:25

    Peace and Sport Regional Forum στη Ρόδο

  19. 19/10 11:23

    Ιταλικό ενδιαφέρον για τη θαλασσινή Θεσσαλονίκη και την K. Μακεδονία

  20. 19/10 11:06

    Εθνική Τράπεζα: Διαγωνισμός για την πώληση του Grand Hotel στη Ρόδο

  21. 19/10 11:03

    ΠΟΤ: Πρώτος διαγωνισμός για καινοτομίες στον γαστρονομικό τουρισμό

  22. 19/10 10:51

    Σημαντικές συμμετοχές στην 4η έκθεση της Ελλάδας στην Πολωνία

  23. 19/10 10:47

    Πολυώροφο κτίριο στο κέντρο της Αθήνας γίνεται κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης

  24. 19/10 10:45

    Το FVW Workshop στην Κρήτη

  25. 19/10 10:40

    NEW JOB: Θέση εργασίας στην City Contact

  26. 19/10 10:39

    ΟΑΕΔ: Προγράμματα κατάρτισης για τεχνίτες μαγειρικής τέχνης

  27. 19/10 10:34

    Το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξάνει τις εξαγωγές της Ισπανίας

  28. 19/10 10:28

    Επιχορήγηση ξενοδοχειακών επενδύσεων σε Κω και Σαντορίνη

  29. 18/10 17:54

    Η Grace Hotels συγχωνεύεται με την Auberge Resorts Collection- νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα

  30. 18/10 17:48

    40 εκατ. ευρώ βάζει η Τράπεζα Πειραιώς στο fund της Thomas Cook

  31. 18/10 17:46

    Το Thessbrunch επιστρέφει ανανεωμένο με μια σειρά νέων events

  32. 18/10 17:40

    Aegean και Olympic Air: Ειδικοί ναύλοι για τους επιβάτες της Cobalt Air

  33. 18/10 15:56

    Προώθηση του ναυτικού και βιώσιμου Τουρισμού στην Ηλεία

  34. 18/10 14:43

    Ταξιδιωτικοί πράκτορες Κύπρου: Συμβουλές προς τους επιβάτες της Cobalt

  35. 18/10 14:14

    Wizz Air UK: Χαμηλοί ναύλοι για τους επιβάτες της Cobalt

  36. 18/10 13:50

    Τα οικογενειακά ταξίδια θα αυξηθούν 25% μέχρι το 2022

  37. 18/10 13:38

    Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Από το όραμα στην πραγματικότητα

  38. 18/10 12:48

    Οι δράσεις τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Αττικής το φθινόπωρο

  39. 18/10 12:46

    Συνέδριο για το θαλάσσιο τουρισμό στην Καλαμάτα

  40. 18/10 12:36

    Νέες συνδέσεις των Ιονίων με Βρετανία και Γερμανία το 2019

  41. 18/10 12:23

    Αυστραλιανά μέσα ενημέρωσης προβάλλουν την Πάρο

  42. 18/10 12:15

    Δωρεάν εισιτήρια σε 18χρονους για την ανακάλυψη της Ευρώπης

  43. 18/10 12:10

    Εντυπωσιάσθηκαν από τη Ρόδο Γάλλοι δημοσιογράφοι

  44. 18/10 11:55

    Συμφωνία Radisson - Ctrip για περισσότερους Κινέζους τουρίστες και στην Ευρώπη

  45. 18/10 11:46

    Press trip του ΕΟΤ στη Ρόδο για Ούγγρους δημοσιογράφους

  46. 18/10 11:36

    Τα τουριστικά γραφεία Κρήτης βράβευσαν τους καλύτερους πρεσβευτές του τουρισμού

  47. 18/10 11:35

    Πώς το Brexit επηρεάζει τα αεροπορικά ταξίδια

  48. 18/10 11:21

    Ryanair: Νέα σύνδεση Κεφαλονιά - Βερολίνο το 2019

  49. 18/10 11:13

    Κατέρρευσε ο κυπριακός αερομεταφορέας Cobalt

  50. 18/10 11:01

    ΕΟΤ: Το βίντεο Greece 365-Day Destination διεκδικεί το διεθνές βραβείο κοινού CIFFT 2018

  51. 18/10 10:36

    Ποδηλατικό φεστιβάλ στην Αστυπάλαια

  52. 18/10 10:31

    Δήμος Αντιπάρου: Εξαίρεση παραλιών από την απλή χρήση

  53. 18/10 10:27

    Η μαρίνα της Κω στο Παγκόσμιο Συνέδριο Μαρινών ICOMIA

  54. 18/10 10:25

    Στην Κρήτη το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Ξεναγών

  55. 18/10 10:23

    ΕΟΤ: Oικονομική συμμετοχή στο 5ο Πολωνο-ελληνικό πολιτιστικό Φεστιβάλ

  56. 18/10 10:22

    Έργα 55 εκατ. μέσω ΕΣΠΑ για επενδύσεις στη Σαντορίνη

  57. 17/10 22:53

    Τελικά ποια είναι η «νέα εποχή» του τουρισμού;

  58. 17/10 18:00

    Συνέδριο ΣΕΤΕ: Από την προβολή στη διαχείριση των προορισμών και από την αναλογική εποχή στο ψηφιακό μέλλον

  59. 17/10 16:25

    Emirates: «Open Day» στην Αθήνα για θέσεις στο Πλήρωμα Θαλάμου

  60. 17/10 16:19

    7 σημεία με τα οποία μπορούμε να βελτιώσουμε την κατάταξη της ιστοσελίδας μας εναρμονιζόμενοι με το EAT update της Google

  61. 17/10 15:57

    ΥΠΠΟΑ: Ναι σε πολιτιστικές εκδηλώσεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία

  62. 17/10 15:44

    Δύο νέα ξενοδοχεία της Wyndham σε Κρήτη και Κύπρο- Θα συνεχίσει ανοδικά η Αθήνα

  63. 17/10 15:18

    Fam trip στην Αθήνα για MICE Πολωνούς τουριστικούς πράκτορες

  64. 17/10 14:53

    Thomas Cook: Προσλήψεις προσωπικού σε προορισμούς- Θέσεις και στην Κρήτη

  65. 17/10 14:39

    Σταθερά ανοδική πορεία της Ιταλικής αγοράς στην Χαλκιδική

  66. 17/10 14:32

    Κυπριακός τουρισμός: Ρεκόρ αφίξεων και τον Σεπτέμβριο

  67. 17/10 14:15

    "Απαίσια" μεταχείριση της Ryanair καταγγέλει πλήρωμα πτήσης που διανυκτέρευσε στο πάτωμα

  68. 17/10 13:57

    WTM: Masterclass για τον γκέι τουρισμό- 211 δισ.δολ. ο παγκόσμιος τζίρος

  69. 17/10 13:25

    TUI: Νέες συνδέσεις με Λάρνακα από τη Γερμανία το 2019

  70. 17/10 12:54

    Expedia: Λιγότερες ημέρες άδειας αξιοποιούν για διακοπές οι εργαζόμενοι το 2018

  71. 17/10 12:40

    Αύξηση των επιβατών στις πτήσεις από την Ιταλία για Σκιάθο

  72. 17/10 12:27

    Κρουαζιέρα: Οι επιβάτες αναζητούν υπηρεσίες πολυτελείας

  73. 17/10 12:17

    British Airways: Νέες πτήσεις προς Πρέβεζα και Κω το 2019

  74. 17/10 12:06

    Ευρωβαρόμετρο: Θετική η γνώμη των Ελλήνων για τη συμμετοχή της χώρας στην ΕΕ

  75. 17/10 11:39

    ΠΟΤ: Οι έξυπνοι προορισμοί το κλειδί για επιτυχημένο τουρισμό πόλεων

  76. 17/10 11:23

    Ιαπωνία: Έρευνα για τις επιπτώσεις από τον υπερ-τουρισμό

  77. 17/10 11:07

    Έτοιμη η πολιτιστική διαδρομή στα αρχαία θέατρα της Ηπείρου

  78. 17/10 10:19

    Ισπανική αεροπορική εταιρεία εξαφάνισε τους σταυρούς από τα εκκλησάκια της Σαντορίνης!

  79. 17/10 10:15

    Δράσεις τουριστικής προβολής σε Θήβα και Ιθάκη

  80. 17/10 10:07

    Σε 4 κεντρικά κτίρια η 6η Μπιενάλε της Αθήνας

  81. 17/10 10:05

    ΕΟΤ: Δαπάνες προβολής σε συνέδριο στην Αθήνα και σε workshop στην Ολλανδία

  82. 17/10 09:59

    Το κάστρο Χλεμούτσι στο πρόγραμμα προσβάσιμων ιστορικών κτιρίων

  83. 16/10 16:52

    Παράνομη ναύλωση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής στο Λεωνίδιο

  84. 16/10 16:40

    Η Ελλάδα πρώτη στις online αναζητήσεις των Ολλανδών τουριστών

  85. 16/10 15:58

    Ι.Ρέτσος: Η Ελλάδα χρειάζεται άμεσα ψηφιακή στρατηγική

  86. 16/10 15:28

    Οι ψηφιακά ασφαλείς πετυχαίνουν υψηλότερα έσοδα

  87. 16/10 14:45

    Συνέδριο ΣΕΤΕ: Το Άμστερνταμ δεν θέλει μεθυσμένους τουρίστες

  88. 16/10 13:49

    Συνέδριο ΣΕΤΕ: Πώς η Κοπεγχάγη αναπτύσσει τον τουρισμό της

  89. 16/10 13:11

    Η Ε.Κουντουρά στο συνέδριο του ΣΕΤΕ: Πώς προωθείται η ψηφιακή μετάβαση του ελληνικού τουρισμού

  90. 16/10 12:45

    Συνέδριο ΣΕΤΕ: Ο υπερ-τουρισμός μέσα από τη διαχείριση προορισμού

  91. 16/10 11:12

    Οι Κυκλάδες πρώτη επιλογή για ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Ελλάδα

  92. 16/10 11:06

    Χρυσό διεθνές βραβείο Travelife για το Mitsis Blue Domes Resort & Spa

  93. 16/10 10:35

    DRV: Εξαιρετική χρονιά για τους Γερμανούς πράκτορες το 2018, +20% η Ελλάδα

  94. 16/10 10:08

    Περιφέρεια Κρήτης: Πρόσκληση ενδιαφέροντος για την ανατύπωση εντύπων και χάρτη

  95. 16/10 10:06

    Διαγωνισμός για τη λειτουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου Φαλακρού

  96. 16/10 10:04

    Διαμαρτυρίες για τα νέα διόδια επί της Εγνατίας Οδού Σερρών –Θεσσαλονίκης

  97. 16/10 10:02

    Παρεμβάσεις στην Ακρόπολη και σε άλλα αρχαιολογικά μνημεία

  98. 16/10 09:59

    ΕΟΤ: Δράσεις προβολής σε ΗΠΑ και Ρωσία

  99. 15/10 17:55

    Εσείς παρατηρήσατε κάποια διαφορά στην κατάταξη αποτελεσμάτων της ιστοσελίδας σας;

  100. 15/10 17:55

    Εσείς παρατηρήσατε κάποια διαφορά στην κατάταξη αποτελεσμάτων της ιστοσελίδας σας;