Bloggers; Αξίζει να συνεργαστούμε μαζί τους;

09-05-18 | DIGITAL

Παρατηρούμε ότι από το Φεβρουάριο και μετά το inbox μας “βομβαρδίζεται” από bloggers που ζητούν την δωρεάν παροχή των υπηρεσιών της επιχείρησης μας με αντάλλαγμα την προβολή αυτής. Είναι κάτι που συμφέρει την επιχείρηση μας; Πρέπει να συνεργαζόμαστε με όλους τους bloggers; 

Πρέπει να συνεργαστώ με κάποιον blogger;

Ναι, και πάλι ναι. Τα οφέλη που προκύπτουν από τη συνεργασία με ένα σωστό επαγγελματία blogger είναι πολλαπλά. Οι λόγοι είναι οι εξής: 

1. Παρουσιάζουμε την επιχείρηση μας σε ένα μεγάλο κοινό
2. Η παρουσίαση της επιχείρησης γίνεται από ένα άτομο το κοινό του οποίου, τον εμπιστεύεται (και για αυτό τον ακολουθεί)
3. Συνδέουμε την ιστοσελίδα της επιχείρησης μας, με άλλες ιστοσελίδες (backlinking)
4. Δημιουργούμε μια προωθητική ενέργεια η οποία παραμένει για πάντα εκεί (σε αντίθεση με τις διαφημίσεις των οποίων μόλις διακόψουμε την χρηματοδότηση απλά παύουν). 

Παρακολουθώντας τα στατιστικά πελατών μας έχουμε παρατηρήσει ότι οι ιστοσελίδες συνεργατών μας δέχονται ένα αρκετά σημαντικό αριθμό επισκέψεων προερχόμενο από άρθρα που είχαν αναρτηθεί ακόμα και 2 χρόνια πριν(!!!). Για να επιτύχουμε όμως τα ιδανικά αποτελέσματα από μια τέτοια συνεργασία, θα πρέπει να έχουμε βεβαιωθεί πως πρόκειται να συνεργαστούμε με τους κατάλληλους ανθρώπους.

Αξιολογώντας τους bloggers

Οι bloggers που ενδιαφέρονται να συνεργαστούν με την επιχείρηση μας συνήθως επικοινωνούν με τους εξής τρόπους: 

#1 σημείο αξιολόγησης

Η πρώτη ματιά συνήθως μας δίνει μια αρκετή καλή εικόνα του τι πρόκειται να ακολουθήσει. Συνήθως, τα σύντομα μηνύματα του τύπου

“κρύβουν” ένα άτομο που συνηθίζει να αποστέλλει μαζικά αιτήματα προς διάφορες επιχειρήσεις και βέβαια δεν μπαίνει στον κόπο να μας συστήσει το εαυτό και να μας δώσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το κοινό του (το παρόν μήνυμα έχει ληφθεί σε Instagram λογαριασμό ξενοδοχείου). 

#2 σημείο αξιολόγησης

Όταν λαμβάνουμε μια πρόσκληση συνεργασίας δίνουμε μεγάλη σημασία στα παρακάτω:

1. Εάν ο blogger διαθέτει media kit
2. Εάν ο blogger διαθέτει ιστοσελίδα.
3. Το πλήθος των social media λογαριασμών που διατηρεί
4. Τον τρόπο προώθησης των επιχειρήσεων με τις οποίες έχει συνεργαστεί παλαιότερα.
5. Το πλήθος των followers που διαθέτει ο blogger.
6. Το βαθμό του engagement που λαμβάνει από τους followers. 

Ας αναλύσουμε το κάθε σημείο ξεχωριστά: 

O blogger διαθέτει media kit;

Ο σωστός blogger διαθέτει media kit. Δηλαδή μια παρουσίαση στην οποία αποτυπώνονται:

1. Τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού το οποίου τον ακολουθεί
2. Τα στατιστικά του από τους λογαριασμούς που διαθέτει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς και την κίνηση της ιστοσελίδας του.  
3. Βαθμό engagement με τον περιεχόμενο του.
4. Δείγματα του περιεχομένου και τρόπου προώθησης επιχειρήσεων
5. Περιγραφή των υπηρεσιών που προσφέρει σε αντάλλαγμα.

Ο blogger διαθέτει ιστοσελίδα;

Στις περισσότερες αξιολογήσεις των blogger κοιτάμε εάν διαθέτουν ιστοσελίδα (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων για τις οποίες θα μιλήσουμε μελλοντικά). Στο blog θα παρουσιαστεί και περιγραφεί με μεγάλη λεπτομέρεια η επιχείρηση μας. Ο blogger πρέπει να μεταφέρει την εμπειρία του με όμορφο και περιγραφικό τρόπο καθώς και με την χρήση υψηλής ποιότητας φωτογραφίες. Επίσης, θα πρέπει να συνδέει την επιχείρηση μας με τη χρήση του URL, δηλαδή της διεύθυνσης της ιστοσελίδας μας. Έτσι επιτυγχάνουμε το λεγόμενο backlinking, το οποίο είναι θεμελιώδες στοιχείο για το SEO της ιστοσελίδας μας, άλλα και να την επισκέπτονται νέοι εν δυνάμει πελάτες μας. 

Σε ποιά social media διατηρεί λογαριασμούς ο blogger;

Όπως έχουμε αναφέρει σε άλλο άρθρο μας είναι πολύ σημαντικό να προσεγγίζουμε τα ιδανικά κοινά μας. Με την ίδια φιλοσοφία όταν επιλέγουμε να συνεργαστούμε με έναν blogger εξετάζουμε σε ποιες πλατφόρμες διατηρεί παρουσία. Δεν ξεχνάμε ότι θέλουμε να προσεγγίσουμε τα κοινά που μας ενδιαφέρουν. 

Ποιότητα των προωθητικών αναρτήσεων

Μια αναζήτηση παλαιότερων προωθητικών ενεργειών του blogger θα μας δώσει μια καλή ιδέα του πόσο καλά θα μπορούσε να προωθήσει την επιχείρηση μας. Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι είναι σημαντικό να αξιολογήσουμε τον blogger με βάση τον τομέα ειδίκευσης του. Για παράδειγμα υπάρχουν αρκετοί fashion bloggers οι οποίοι δηλώνουν και travel bloggers ενώ στην ουσιά προωθούν αποκλειστικά προϊόν μόδας χρησιμοποιώντας ως φόντο την τουριστική επιχείρηση. Βέβαια από την άλλη πλευρά κάποιος μπορεί να αντιπαραθέσει το επιχείρημα ότι το κοινό της μόδας συνδέεται και βρίσκεται πολύ κοντά με αυτό των τουριστικών επιχειρήσεων. Μπορούμε πάντα να ζητήσουμε περισσότερες διευκρινήσεις από τον bloggers σχετικά με το τι προτίθεται να προωθήσει.

Πλήθος και βαθμός engagement του blogger με τους followers του.

Ένα σημείο προσοχής στο οποίο πρέπει να σταθούμε είναι ο αριθμός των followers που διαθέτει ο χρήστης σε σχέση με τη διάδραση τους με το περιεχόμενο του blogger. Δυστυχώς, αρκετοί επιτήδειοι, αναζητώντας δωρεάν διακοπές, δημιουργούν προφίλ με χιλιάδες ψεύτικους followers (τους οποίους έχουν αγοράσει). Ένας τρόπος για να αντιληφθούμε την ποιοτική σύνθεση των followers των bloggers, είναι να εξετάσουμε τη χώρα προέλευσης των followers (συνήθως οι ψεύτικοι followers προέρχονται από Αραβικές, Ασιατικές και Αφρικανικές χώρες, όπως Πακιστάν, Φιλιππίνες, Ινδονησία, Αφγανιστάν κ.α.) και πάντα έχοντας κατά νου ποιο είναι το ιδανικό κοινό στο οποίο στοχεύουμε. Πολλά likes / reactions και αυθεντικά σχόλια, μας εγγυώνται μια καλή βάση followers στην οποία θα εκτεθεί η επιχείρηση μας. 

Να τονίσουμε  ότι οι επαγγελματίες bloggers κατανοούν και σέβονται την επιχείρηση και δεν πρόκειται να ζητήσουν συνεργασία κατά την διάρκεια της υψηλής περιόδου. 

Μπορεί η διαδικασία επιλογής των bloggers να κρύβει παγίδες άλλα σε κάθε περίπτωση με την σωστή έρευνα και επικοινωνία με τον υποψήφιο συνεργάτη blogger, μπορεί να ξεδιαλύνει τις αμφιβολίες μας και να πετύχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα για την επιχείρηση μας.

Στο άρθρο αυτό παρουσιάζω πως μπορούμε να αξιολογήσουμε και να μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα της συνεργασίας με έναν travel blogger

 
Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. 

διαβάστε ακόμα

Alltours | Ταξίδια γνωριμίας με Ολυμπιακή Ριβιέρα, Χαλκιδική και Κρήτη Γερμανών πρακτόρων
Ελληνικός τουρισμός 2023 | 5 Περιφέρειες είχαν το 90,5% των εισπράξεων και το 84% των επισκέψεων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βραβεύει εξέχοντα αρχιτεκτονικά έργα σε όλη την Ευρώπη
ΕΟΤ: Προβολή της Ελλάδας στη Μεγάλη Βρετανία για τουρισμό περιπέτειας
Γερμανικός τουρισμός: +63% οι δαπάνες για διακοπές το καλοκαίρι του 2024 – Τρίτη επιλογή η Ελλάδα
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνουν οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις για τη σεζόν - η εικόνα ανά αγορά και αεροδρόμιο
Ισπανικός τουρισμός | Νέο ρεκόρ αναμένεται το 2024
Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά
Χαλκιδική: Fam trip 20 τουριστικών πρακτόρων από 12 χώρες
Νέες Σ.Σ.Ε. στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις των Χανίων