Τουρισμός 2024: Ασφάλεια και προσιτές τιμές φέρνουν τους ταξιδιώτες από μακρινές αγορές στην Ευρώπη

06-02-24 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις για ταξίδια στην Ευρώπη από μακρινές αγορές το 2024, ωστόσο η πρόθεση των ταξιδιωτών να ταξιδέψουν σε αυτήν το πρώτο τετράμηνο του έτους.

Αυτό προκύπτει από το πιο πρόσφατο Βαρόμετρο αγορών μακρινών αποστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων, ΕΤC και του Eurail BV, που βασίστηκε σε έρευνα στις αγορές της Αυστραλίας, της Βραζιλίας, του Καναδά, της Κίνας, της Ιαπωνίας, της Ν. Κορέας και των ΗΠΑ.

Ειδικότερα, η έρευνα έδειξε τα ακόλουθα...

Για όσους σκέφτονται να επισκεφθούν το 2024 την Ευρώπη, τα πρότυπα ασφάλειας είναι πρωταρχικός παράγοντας επιρροής για την επιλογή προορισμού, με το 45% των ερωτηθέντων να δίνει προτεραιότητα σε ένα ασφαλές ταξιδιωτικό περιβάλλον. Οι υψηλής ποιότητας υποδομές ακολουθούν στη δεύτερη θέση, με το 38% να τις θεωρούν απαραίτητες.

Τα γνωστά αξιοθέατα και οι προσιτές υπηρεσίες αποτελούν κορυφαίες προτεραιότητες για το 35% των ταξιδιωτών. Ο Καναδάς, οι ΗΠΑ και η Αυστραλία προκρίνουν ιδιαίτερα την προσιτότητα των υπηρεσιών, ενώ οι ευχάριστες καιρικές συνθήκες των προορισμών θεωρούνται κρίσιμης σημασίας από το 31% του συνόλου των αγορών.

Οι Κορεάτες και οι Κινέζοι εμφανίζουν ισχυρή προτίμηση για προορισμούς που προστατεύουν την φυσική και πολιτιστική κληρονομιά τους, σε ποσοστά 33% και 32% αντίστοιχα, ενδεικτικό της τάσης τους να προτιμούν προορισμούς που διατηρούν την αυθεντικότητά τους.

Ανάμεσα σε όσους επιλέγουν να μην ταξιδέψουν στην Ευρώπη το 2024, το 36% ανέφερε ως λόγο το υψηλό κόστος, και το 12% τον περιορισμένο χρόνο διακοπών.

Παρά τις προκλήσεις από την αύξηση του κόστους διακοπών και την ελκυστικότητα εναλλακτικών προορισμών, η Ευρώπη παραμένει βασικός προορισμός για τις μακρινές αγορές κατά το πρώτο τετράμηνο του 2024...

-Οι Κινέζοι (50%) και οι Βραζιλιάνοι (49%) επιδεικνύουν την ισχυρότερη διάθεση για ταξίδια στην Ευρώπη με την τάση αυτή να κυριαρχεί στις νεαρότερες ηλικίες και στα νοικοκυριά ανώτερων εισοδηματικών βαθμίδων.

-Η Αυστραλία και η Ν. Κορέα παρουσιάζουν μέτρια διάθεση για ταξίδια στην Ευρώπη, με το ποσοστό των προτιμήσεων για αυτή να ανέρχεται στο 40% για ταξίδια μέχρι τον Απρίλιο.

-Οι Καναδοί και οι Αμερικάνοι δείχνουν ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ευρώπη το 2024 όμως ο ενθουσιασμός τους τους πρώτους μήνες της χρονιάς είναι συγκρατημένος. Λιγότεροι από το ένα τρίτο από κάθε αγορά (28%) σχεδιάζουν ταξίδια στην Ευρώπη το πρώτο τετράμηνο.

-Αντίστοιχα, παρά την αύξηση της ταξιδιωτικής πρόθεσης των Κινέζων φέτος, το επίπεδο αισιοδοξίας τους για ταξίδια στην Ευρώπη το πρώτο τετράμηνο είναι μικρό, με μόλις το 14% να σκέφτονται να ταξιδέψουν σε αυτήν.

Οι διεθνείς ταξιδιώτες σκοπεύουν να επισκεφθούν κατά μέσο όρο τρεις Ευρωπαϊκές χώρες στη διάρκεια των διακοπών τους με το 58% να επιλέγει διακοπές διάρκειας 1-2 εβδομάδων και με τους Αυστραλούς να προγραμματίζουν ακόμη μεγαλύτερης διάρκειας διακοπές (το 50% προγραμματίζει διακοπές άνω των 2 εβδομάδων).

Το 38% των ερωτηθέντων από όλες τις αγορές προτίθενται να δαπανήσουν πάνω από 200 ευρώ την ημέρα, ιδιαίτερα οι Κινέζοι (78%) και οι Βραζιλιάνοι (50%).

Η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογής ημερήσιου κόστους ανέρχεται σε 100-200 ευρώ και επιλέχθηκε από το 31% των ταξιδιωτών από μακρινές αγορές, ιδιαίτερα από τους Αυστραλούς (40%) και τους Νοτιοκορεάτες (42%). Μόλις το 21% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να δαπανήσει λιγότερα από 100 ευρώ την ημέρα, αν και σε αυτούς ανήκει το 36% των Καναδών.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα του Βαρόμετρου (το πρώτο του 2024, καθώς είναι κυλιόμενο ανά τρίμηνο μετά την έναρξη της πανδημίας), ο Miguel Sanz, Πρόεδρος της ETC, δήλωσε:

«Το εξελισσόμενο τοπίο των διεθνών ταξιδιών απαιτεί από την Ευρώπη να προσαρμοστεί στις διαφορετικές προτιμήσεις και προσδοκίες των ταξιδιωτών. Είναι ιδιαίτερα σαφές ότι η ασφάλεια και οι οικονομικοί παράγοντες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή προορισμών από τους ταξιδιώτες. Ωστόσο, η διαρκής ελκυστικότητα της Ευρώπης και η ανθεκτικότητα του τουριστικού της τομέα παραμένουν σταθερές. Το 2024, ο ευρωπαϊκός τουρισμός αντιμετωπίζει μια πολλά υποσχόμενη αλλά και προκλητική χρονιά, που απαιτεί από τη βιομηχανία να διαχειριστεί την ανάκαμψη της καταναλωτικής ζήτησης και να υιοθετήσει υπεύθυνες και βιώσιμες πρακτικές»

διαβάστε ακόμα

«Τρόμος» η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα; | Focus: Κυνήγι θησαυρού ο σταθμός φόρτισης
Σαντορίνη | Πλήθος ξενοδόχων στην εκδήλωση "Νέες Τεχνολογίες στη Φιλοξενία και τον Τουρισμό"
Τουρισμός | Mastercard Economics Institute: Κέρκυρα και Τίρανα (!) στο top 10 των πιο δημοφιλών προορισμών στον κόσμο το 2024
Σε ισχύ από τη Δευτέρα η νέα οδηγία για το περιβαλλοντικό έγκλημα
Γενική συνέλευση Ε.Ξ. Ρόδου | Τα κρίσιμα ζητήματα, που δοκιμάζουν την ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων
Τουριστική προβολή της Λέσβου στη Ρουμανία - Προώθηση της Ανατολικής Χαλκιδικής στην Ιταλία
Δήμος Άργους-Μυκηνών: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Έκτο Corfu Food & Wine Festival | Η Βιώσιμη Γαστρονομία είναι ο Πολιτισμός μας
«Γαλάζια Σημαία» | Ανακοινώνονται την Παρασκευή 24 Μαΐου οι βραβεύσεις για το 2024
Κοινωνικός τουρισμός: Τι αλλάζει στα προγράμματα - Για πρώτη φορά ιαματικός τουρισμός για όλους