ΙΑΤΑ | Στο 94,1% των επιπέδων πριν από την πανδημία η παγκόσμια αεροπορική κίνηση το 2023

01-02-24 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Στο 94,1% των επιπέδων πριν από την πανδημία (2019) έφτασε η αεροπορική κίνηση παγκοσμίως το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

Η διεθνής κίνηση το 2023 αυξήθηκε κατά 41,6% έναντι του 2022 και έφτασε στο 88,6% των επιπέδων του 2019. Η κίνηση του τέταρτου τριμήνου ήταν στο 98,2% του 2019, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή ανάκαμψη προς το τέλος του έτους.

Η κίνηση εσωτερικού για το 2023 αυξήθηκε 30,4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η κίνηση εσωτερικού το 2023 ήταν 3,9% πάνω από το επίπεδο του 2019.

Ο Γενικός Διευθυντής της IATA, Willie Walsh, τόνισε ότι η ισχυρή ανάκαμψη μετά την πανδημία συνεχίστηκε το 2023. Η κίνηση του Δεκεμβρίου, είπε, ήταν μόλις 2,5% κάτω από τα επίπεδα του 2019, με ισχυρές επιδόσεις το τέταρτο τρίμηνο, διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για επιστροφή σε κανονικά πρότυπα ανάπτυξης το 2024.

Η ανάκαμψη στα ταξίδια και η αποκατάσταση της συνδεσιμότητας, όπως υπογράμμισε, τροφοδοτούν την παγκόσμια οικονομία καθώς οι άνθρωποι ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους, για να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους, για να κάνουν διακοπές και άλλους λόγους. Αλλά για να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη των αεροπορικών ταξιδιών στον κόσμο μετά την πανδημία, οι κυβερνήσεις πρέπει να υιοθετήσουν μια στρατηγική προσέγγιση. Αυτό σημαίνει παροχή οικονομικά αποδοτικής υποδομής για την κάλυψη της ζήτησης, παροχή κινήτρων για την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) για την επίτευξη του στόχου για καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050 και υιοθέτηση κανονισμών που να ανταποκρίνονται στη σχέση κόστους-οφέλους.

"Είδαμε", τόνισε, "μια ισχυρή αύξηση στη χρήση του SAF το 2023, αλλά το SAF εξακολουθεί να είναι μόνο το 3% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων. Αυτό είναι απαράδεκτο. Τα αεροσκάφη δεν έχουν άλλη επιλογή από το να βασίζονται σε υγρά καύσιμα, ενώ άλλα μέσα μεταφοράς έχουν εναλλακτικές λύσεις. Απαιτείται μια τεράστια συλλογική προσπάθεια για να αυξηθεί η παραγωγή SAF ως ποσοστό της συνολικής παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων όσο το δυνατόν γρηγορότερα».

Η ολοκλήρωση της ανάκαμψης, κατέληξε ο Willie Walsh,  δεν πρέπει να αποτελεί δικαιολογία για τις κυβερνήσεις να ξεχάσουν τον κρίσιμο ρόλο της αεροπορίας στη βελτίωση της ευημερίας των ανθρώπων και των επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο,

Διαβάστε επίσης

Peter Gerber: Νέα εποχή για την Condor από τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο

διαβάστε ακόμα

«Τρόμος» η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα; | Focus: Κυνήγι θησαυρού ο σταθμός φόρτισης
Σαντορίνη | Πλήθος ξενοδόχων στην εκδήλωση "Νέες Τεχνολογίες στη Φιλοξενία και τον Τουρισμό"
Τουρισμός | Mastercard Economics Institute: Κέρκυρα και Τίρανα (!) στο top 10 των πιο δημοφιλών προορισμών στον κόσμο το 2024
Σε ισχύ από τη Δευτέρα η νέα οδηγία για το περιβαλλοντικό έγκλημα
Γενική συνέλευση Ε.Ξ. Ρόδου | Τα κρίσιμα ζητήματα, που δοκιμάζουν την ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων
Τουριστική προβολή της Λέσβου στη Ρουμανία - Προώθηση της Ανατολικής Χαλκιδικής στην Ιταλία
Δήμος Άργους-Μυκηνών: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Έκτο Corfu Food & Wine Festival | Η Βιώσιμη Γαστρονομία είναι ο Πολιτισμός μας
«Γαλάζια Σημαία» | Ανακοινώνονται την Παρασκευή 24 Μαΐου οι βραβεύσεις για το 2024
Κοινωνικός τουρισμός: Τι αλλάζει στα προγράμματα - Για πρώτη φορά ιαματικός τουρισμός για όλους