IATA | Ιστορικό ρεκόρ 4,7 δισ. επιβατών το 2024 - Μόλις 5,45 δολ. το καθαρό κέρδος ανά επιβάτη (!)

07-12-23 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Νέο ρεκόρ επιβατικής κίνησης αναμένεται να καταγράφουν το 2024 οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της  Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).

Ειδικότερα, η ΙΑΤΑ αναμένει ότι οι επιβάτες αεροπορικών πτήσεων θα προσεγγίσουν τα 4,7 δισεκατομμύρια, ξεπερνώντας το ρεκόρ των 4,5 δισεκατομμυρίων που καταγράφηκε το 2019.

Για το 2023 η IATA προβλέπει 4,29 δισεκατομμύρια αεροπορικά ταξίδια, αναθεωρώντας λίγο προς τα κάτω την πρόβλεψη που είχε κάνει τον Ιούνιο για 4,35.

Τα καθαρά κέρδη της αεροπορικής βιομηχανίας το 2023 εκτιμώντας σε 23,3 δισ.δολάρια με πρόβλεψη να φτάσουν τα 25,7 δισ. δολάρια το 2024. Τη νέα χρονιά ο παγκόσμιος κύκλος εργασιών αναμένεται να φτάσει στα 964 δισεκατομμύρια, σε σύγκριση με τα 896 που υπολογίζονται για το 2023 και τα 838 δισεκατομμύρια του 2019.

Ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA, δήλωσε χαρακτηριστικά:

Λαμβάνοντας υπόψη τις μεγάλες απώλειες των τελευταίων ετών, τα καθαρά κέρδη των 25,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων που αναμένονται το 2024 είναι φόρος τιμής στην ανθεκτικότητα της αεροπορίας. Οι άνθρωποι αγαπούν τα ταξίδια και αυτό βοήθησε τις αεροπορικές εταιρείες να επιστρέψουν στα επίπεδα συνδεσιμότητας πριν από την πανδημία. Η ταχύτητα της ανάκαμψης ήταν εξαιρετική. Ωστόσο, φαίνεται ότι η πανδημία έχει κοστίσει στην αεροπορία περίπου τέσσερα χρόνια ανάπτυξης. Από το 2024, οι προοπτικές δείχνουν ότι μπορούμε να περιμένουμε πιο φυσιολογικά μοτίβα ανάπτυξης τόσο για επιβάτες όσο και για φορτία.

Οι αεροπορικές εταιρείες είχαν αθροιστικές απώλειες περίπου 183 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη διετία της πανδημίας (2020 - 2022). 

Ως προς την κερδοφορία των αεροπορικών εταιρειών ο Willie Walsh είπε:

Τα κέρδη της αεροπορικής βιομηχανίας πρέπει να τεθούν σε σωστή προοπτική. Αν και η ανάκαμψη είναι εντυπωσιακή, ένα καθαρό περιθώριο κέρδους 2,7% είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό που θα δεχόταν οι επενδυτές σχεδόν σε οποιονδήποτε άλλο κλάδο. Φυσικά, πολλές αεροπορικές εταιρείες τα πάνε καλύτερα από αυτόν τον μέσο όρο και πολλές δυσκολεύονται. Αλλά υπάρχει κάτι που πρέπει να μάθουμε από το γεγονός ότι, κατά μέσο όρο, οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν καθαρό κέρδος μόλις 5,45 $ για κάθε επιβάτη που μεταφέρεται. Αυτό είναι αρκετό για να αγοράσετε ένα βασικό «grande latte» σε ένα Starbucks του Λονδίνου. Αλλά είναι πολύ λίγο για να οικοδομήσουμε ένα μέλλον ανθεκτικό σε κραδασμούς για μια κρίσιμη παγκόσμια βιομηχανία από την οποία εξαρτάται το 3,5% του ΑΕΠ και από την οποία 3,05 εκατομμύρια άνθρωποι κερδίζουν άμεσα τα προς το ζην. Οι αεροπορικές εταιρείες θα ανταγωνίζονται πάντα άγρια ​​για την προσέλκυση πελατείας, έχοντας υπερβολικές επιβαρύνσεις από επαχθείς ρυθμίσεις, το υψηλό κόστος των υποδομών τα ολιγοπώλια στην εφοδιαστική αλυσίδα.

διαβάστε ακόμα

Ημερίδα «Ο δρόμος της Ανάπτυξης – Κάνουμε πράξη την Περιφερειακή Συνείδηση» στη Μεγαλόπολη
Δήμος Ερμιονίδας: Η πρόταση με 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
«Τρόμος» η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα; | Focus: Κυνήγι θησαυρού ο σταθμός φόρτισης
Σαντορίνη | Πλήθος ξενοδόχων στην εκδήλωση "Νέες Τεχνολογίες στη Φιλοξενία και τον Τουρισμό"
Τουρισμός | Mastercard Economics Institute: Κέρκυρα και Τίρανα (!) στο top 10 των πιο δημοφιλών προορισμών στον κόσμο το 2024
Σε ισχύ από τη Δευτέρα η νέα οδηγία για το περιβαλλοντικό έγκλημα
Γενική συνέλευση Ε.Ξ. Ρόδου | Τα κρίσιμα ζητήματα, που δοκιμάζουν την ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων
Τουριστική προβολή της Λέσβου στη Ρουμανία - Προώθηση της Ανατολικής Χαλκιδικής στην Ιταλία
Δήμος Άργους-Μυκηνών: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Έκτο Corfu Food & Wine Festival | Η Βιώσιμη Γαστρονομία είναι ο Πολιτισμός μας