Μύκονος: Να κλείσει ο κύκλος των χαμένων ευκαιριών

11-09-23 | ΠΡΟΣΩΠΑ

 Η Μύκονος, είναι αναμφισβήτητα ο πιο αναγνωρίσιμος διεθνώς τουριστικός προορισμός της χώρας.

Η τουριστική δραστηριότητα προσφέρει έσοδα στην τοπική και γενικότερα στην εθνική οικονομία, αλλά και ευκαιρίες απασχόλησης σε χιλιάδες εργαζομένους, τόσο από το νησί, όσο και από άλλα μέρη της Ελλάδας.

Ωστόσο, υπάρχει μία σειρά τεράστιων προβλημάτων που χρόνο με τον χρόνο συσσωρεύονται και που πρέπει να επιλυθούν για τη διασφάλιση της φήμης του προορισμού στο παγκόσμιο τουριστικό στερέωμα. Ο κύκλος ανάπτυξης για τη Μύκονο όπως την ξέραμε έχει ήδη κλείσει προ πολλού. Ένας κύκλος όμως με πολλές χαμένες ευκαιρίες. Αν τώρα δεν αλλάξουμε, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι η ζημιά που θα επέλθει πολύ σύντομα θα είναι μη αναστρέψιμη.

Η βελτίωση των υποδομών θα πρέπει να είναι από τους βασικούς μας στόχους, προς όφελος πρώτα των κατοίκων και κατ΄ επέκταση φυσικά και των επισκεπτών.  Ότι ισχύει για άλλους προορισμούς, ισχύει και για τη Μύκονο. Δεν μπορεί να είναι ικανοποιημένοι οι τουρίστες που επισκέπτονται έναν προορισμό, αν παράλληλα δεν είναι ικανοποιημένοι από τη ζωή τους οι ίδιοι οι κάτοικοι. Θα πρέπει κάποια στιγμή, κάποιος να ενδιαφερθεί και για αυτούς. Γιατί η οικονομική ευμάρεια είναι μεν σημαντική, αλλά μπορεί να είναι και εφήμερη. Η Μύκονος, οι κάτοικοι της, χρειάζονται ισονομία, ίσες ευκαιρίες, δικαιοσύνη, ασφάλεια, καλά σχολεία, περίθαλψη. Χρειάζονται ένα Δήμο που θα τους σέβεται, θα αγωνίζεται για αυτούς και για τα παιδιά τους, που θα φροντίζει για τις πραγματικές τους ανάγκες, που θα μπορεί να διεκδικεί από την κεντρική εξουσία προς όφελος τους.

Τα μηνύματα της φετινής περιόδου, έδειξαν ότι δεν είναι αυτονόητο ότι ο τουρισμός στη Μύκονο θα κινείται διαρκώς ανοδικά. Η επόμενη μέρα απαιτεί το άνοιγμα ενός νέου κύκλου ανάπτυξης για το νησί, με πρωταρχικό μέλημα τον σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον. Συνοδοιπόροι σε αυτήν την προσπάθεια, πρέπει να είμαστε όλοι όσοι αγαπάμε τη Μύκονο. Μαζί θα πάρουμε τις αποφάσεις για την αλλαγή νοοτροπιών και συμπεριφορών, που δεν συνάδουν με την πολυετή τουριστική διαδρομή – και όχι μόνο -  της Μυκόνου, η οποία είναι συνυφασμένη με τον όρο της φιλοξενίας. Στόχος μας, είναι να ενεργοποιήσουμε τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή, τη στήριξη των κοινωνικών και παραγωγικών δυνάμεων του νησιού. Με αυτόν τον τρόπο, πιστεύουμε ότι μπορούμε να δούμε τη Μύκονο να κατακτά υψηλότερες θέσεις στην κατάταξη, μεταξύ των δημοφιλών προορισμών του παγκόσμιου τουρισμού. Ο επισκέπτης αγαπάει και επιλέγει το νησί της Μυκόνου, όχι μόνο για τις φυσικές του ομορφιές, αλλά και για τους ανθρώπους που έρχεται σε επαφή. Τους ανθρώπους που εργάζονται με φιλότιμο και αγάπη στον τουρισμό. Αυτό είναι ένα ανεκτίμητο πλεονέκτημά μας και αυτό οφείλουμε να διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού.

Πεποίθησή μας είναι ότι, το μέλλον του τουρισμού στη Μύκονο, είναι άμεσα συνδεδεμένο με τις τάσεις που κυριαρχούν διεθνώς για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές. Η καθιέρωση του μοντέλου του βιώσιμου τουρισμού, του μέτρου, της ισορροπίας και του σεβασμού σε νόμους και κανόνες, αποτελεί μια συνεχή διαδικασία, που απαιτεί στενή παρακολούθηση των εξελίξεων και προσεκτική αξιολόγηση των επιπτώσεων, εισάγοντας όποτε είναι απαραίτητο, στον κατάλληλο χρόνο, τα ανάλογα προληπτικά ή και διορθωτικά μέτρα. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε σε αυτό το σημείο ότι, η στρατηγική επιλογή για  βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, δεν σημαίνει και μείωση της κινητικότητας. Σημαίνει όμως σεβασμός στους νόμους, στο φυσικό περιβάλλον, στις ζωές των κατοίκων.

Διεθνείς μελέτες δείχνουν ότι η πανδημία δημιούργησε την ανάγκη στην πλειοψηφία των τουριστών διεθνώς, να θέλουν να ταξιδέψουν πιο βιώσιμα στο μέλλον.

Η διαχείριση των αυξημένων ταξιδιωτικών ροών, η αποφυγή της χωρικής και χρονικής συγκέντρωσης των επισκεπτών σε συγκεκριμένα σημεία ενδιαφέροντος, η επιβάρυνση που προκαλείται στη διαχείριση των αποβλήτων και στην κατανάλωση του νερού, η ανάγκη προστασίας του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος, αποτελούν κρίσιμης σημασίας θέματα για την καθημερινότητα μας, την ποιότητα της προσφερόμενης τουριστικής εμπειρίας στους επισκέπτες και, εν τέλει, τη βιωσιμότητα του ίδιου του τουριστικού προϊόντος.

Αυτά είναι μόνο λίγα από τα παραδείγματα που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας, στο πλαίσιο της διαμόρφωσης στρατηγικών κατευθύνσεων για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη του νησιού και την οικοδόμηση της νέας του εικόνας στη διεθνή αγορά. Παράλληλα, ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί και στη διαμόρφωση νέων τουριστικών προϊόντων, στη βελτίωση της υφιστάμενης τουριστικής προσφοράς και των υποδομών, καθώς και στην καταγραφή της υφιστάμενης φέρουσας ικανότητας για την εξυπηρέτηση των στόχων μας.

Οι αυτοδιοικητικές εκλογές της 8ης Οκτωβρίου είναι η τελευταία μεγάλη μας ευκαιρία για να κάνουμε μια νέα αρχή. Να αφήσουμε πίσω το παρελθόν της αδιαφάνειας και της αυθαιρεσίας. Να επιλέξουμε τον δρόμο της νομιμότητας, της διαφάνειας, των ίσων ευκαιριών και της λογοδοσίας.

 

 

διαβάστε ακόμα

Γενική συνέλευση Ε.Ξ. Ρόδου | Τα κρίσιμα ζητήματα, που δοκιμάζουν την ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων
Τουριστική προβολή της Λέσβου στη Ρουμανία - Προώθηση της Ανατολικής Χαλκιδικής στην Ιταλία
Δήμος Άργους-Μυκηνών: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Έκτο Corfu Food & Wine Festival | Η Βιώσιμη Γαστρονομία είναι ο Πολιτισμός μας
«Γαλάζια Σημαία» | Ανακοινώνονται την Παρασκευή 24 Μαΐου οι βραβεύσεις για το 2024
Κοινωνικός τουρισμός: Τι αλλάζει στα προγράμματα - Για πρώτη φορά ιαματικός τουρισμός για όλους
Τουρισμός | ΤUI Γερμανίας: Άνοιξαν οι κρατήσεις για το 2025 - Κρήτη, Ρόδος και Κως ακολουθούν τη Μαγιόρκα στις πτήσεις
Άφιξη του πρώτου τσάρτερ στο αεροδρόμιο της Σητείας
Αερομεταφορές: 22 νέες και εποχικές συνδέσεις ξεκινούν από το αεροδρόμιο της Αθήνας το Μάιο
Amadeus: Οι ξενοδόχοι επενδύουν περισσότερο στην τεχνολογία και την εξατομίκευση υπηρεσιών