Θα μιλήσουμε για την Ακτοπλοΐα;

08-09-23 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Του Γιώργου Βερνίκου (*)

Τα τραγικά γεγονότα στην ακτοπλοΐα, που οδήγησαν στη δολοφονία του Αντώνη Καργιώτη -και συντάραξαν όλους όσους αγαπάμε τη θάλασσα, αλλά και ευρύτερα την κοινωνία- είναι αποτέλεσμα του συνδυασμού έλλειψης ενσυναίσθησης, ανθρωπιάς, ναυτοσύνης και της μη εφαρμογής των νόμων και των κανονισμών.

 Είναι σίγουρο ότι πρέπει να βελτιωθεί η γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στην ακτοπλοΐα, προκειμένου, σε μεγαλύτερο βαθμό, να διασφαλίζεται η ασφάλεια των επιβατών, των ίδιων των πλοίων και η πιστή τήρηση των δρομολογίων, που συμβάλει και αυτή στην καλή εξυπηρέτηση του επιβατηγού κοινού.

Τα προβλήματα της ακτοπλοΐας είναι γνωστό ότι επιβαρύνονται από ελλείψεις και ιδιαιτερότητες των λιμανιών, ιδιαίτερα στα νησιωτικά λιμάνια, σε συνδυασμό με τις σημερινές πραγματικές ανάγκες, που δημιουργούνται από τον αυξημένο αριθμό των διακινουμένων επιβατών και αυτοκινήτων, οχημάτων τροφοδοσίας και από τις καιρικές συνθήκες.

Οι προσπάθειες, η ενσυνειδητότητα και η αφοσίωση της πλειοψηφίας των ναυτικών μας, σε συνδυασμό με τις υπέρμετρες πιέσεις που υφίστανται τα στελέχη και οι διοικήσεις των εταιρειών, συμβάλλουν στο ν’ αποτρέπονται δυσάρεστες καταστάσεις με τη μεταφορά εκατομμυρίων επιβατών χωρίς ατυχήματα και ανθρώπινες απώλειες.

Το πρόσφατο συμβάν πρέπει να συμβάλει στο να βγουν συμπεράσματα και να ξεκινήσει ένας ειλικρινής και παραγωγικός διάλογος για την ακτοπλοΐα και τη νησιωτική πολιτική, που θα έπρεπε να είναι κορυφαία προτεραιότητα της πολιτείας. Ο διάλογος αυτός συστηματικά αναβάλλεται ή γίνεται προσχηματικά, κρύβοντας τα προβλήματα κάτω από το χαλί και μεταθέτοντας για το μέλλον τις όποιες αποφάσεις.

Θέματα όπως οι μακροχρόνιες ζημιές των ακτοπλοϊκών εταιρειών, η διαχρονική «διαπλοκή» προκειμένου να επιβιώνουν εταιρείες, τα θέματα καυσίμων και αυξημένων περιβαλλοντικών απαιτήσεων, έλλειψης πληρωμάτων, χρηματοδότησης και επενδυτικών κινήτρων θα έπρεπε να είναι στο επίκεντρο. Είναι έτοιμη η πολιτεία, η επιχειρηματικότητα αλλά και η κοινωνία για μία ειλικρινή και ουσιαστική συζήτηση; Ελπίζω και εύχομαι πως ναι.

 
 * Ο κ. Γιώργος Βερνίκος είναι Γενικός Γραμματέας ΣΕΤΕ και μέλος Δ.Σ. Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

Τουρισμός | Mastercard Economics Institute: Κέρκυρα και Τίρανα (!) στο top 10 των πιο δημοφιλών προορισμών στον κόσμο το 2024
Σε ισχύ από τη Δευτέρα η νέα οδηγία για το περιβαλλοντικό έγκλημα
Γενική συνέλευση Ε.Ξ. Ρόδου | Τα κρίσιμα ζητήματα, που δοκιμάζουν την ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων
Τουριστική προβολή της Λέσβου στη Ρουμανία - Προώθηση της Ανατολικής Χαλκιδικής στην Ιταλία
Δήμος Άργους-Μυκηνών: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Έκτο Corfu Food & Wine Festival | Η Βιώσιμη Γαστρονομία είναι ο Πολιτισμός μας
«Γαλάζια Σημαία» | Ανακοινώνονται την Παρασκευή 24 Μαΐου οι βραβεύσεις για το 2024
Κοινωνικός τουρισμός: Τι αλλάζει στα προγράμματα - Για πρώτη φορά ιαματικός τουρισμός για όλους
Τουρισμός | ΤUI Γερμανίας: Άνοιξαν οι κρατήσεις για το 2025 - Κρήτη, Ρόδος και Κως ακολουθούν τη Μαγιόρκα στις πτήσεις
Άφιξη του πρώτου τσάρτερ στο αεροδρόμιο της Σητείας